مفاهیم پایه

زمان مطالعه :

5 دقیقه

دریافت NFT رایگان؛ آشنایی با روش‌های دریافت NFT مجانی!

در روند صعودی قبلی، توکن‌های غیرمثلی (NFT) توانستند بازار را به دست گرفته و ترند بازار شوند. این موضوع باعث شد که حجم زیادی از سرمایه به سمت بازار NFTها سرازیر شود و برخی از صاحبان NFT یک ‌شبه به سود‌های چند صد درصدی دست پیدا کردند. این سود‌ها باعث شده برخی از افراد به دنبال خرید NFT باشند. البته برخی ان اف تی‌ها بسیار گران قیمت هستند و در نتیجه سرمایه گذاران به راه‌های دریافت NFT رایگان روی آورده‌اند. در این مطلب قصد داریم در مورد به‌دست‌آوردن NFT رایگان و راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن شانس خود را افزایش دهید، صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال توکن‌ ان اف تی رایگان هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟

NFT چیست؟

توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها دارایی‌های دیجیتالی منحصر به فردی هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد شده‌اند. هر NFT یکتا است، یعنی هیچ NFTایی شبیه دیگری نیست، البته برخی از آن‌ها با توجه به نوع استانداری که دارند می‌توانند تعدادی مشابه خود داشته باشند. در این مقاله قصد نداریم به‌صورت کامل به چیستی NFTها، انواع NFT، ساخت NFT و … بپردازیم، به همین دلیل اگر قصد دارید در مورد NFTها بیشتر بدانید، به سراغ مقاله “NFT چیست؟” بروید.

چگونه NFT رایگان دریافت کنیم؟

آموزش دریافت NFT رایگان

این سوال یکی از سوالاتی است که ذهن بسیاری از شما را به خود مشغول کرده است. برخی از NFTها مانند تمام دارایی‌های دیگر طرفداران خاص خود را دارد و این طرفداران حاضر هستند مبلغی را برای خرید این NFTها هزینه کنند. با توجه به این موضوع بسیاری از افراد به دنبال دریافت NFT رایگان و فروش آنها به سرمایه گذاران یا معامله‌گران هستند. در این مقاله سعی خواهیم کرد، به تمام روش‌های دریافت NFT رایگان بپردازیم.

برای به دست آوردن NFT رایگان می‌توان از چهار روش زیر استفاده کرد:

  • شرکت در ایردراپ‌ها

بسیاری از پروژه‌های کریپتویی برای افرادی که فعالیت‌های خاصی را پروژه انجام داده‌اند، مقداری از توکن پروژه را اختصاص می‌دهند. پروژه‌های فعال در حوزه NFT نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برخی از آن‌ها تعدادی از NFTهای موجود در کالکشن خود را بین کاربران فعال در پروژه ایردراپ می‌کنند.

  • فعالیت در سوشال مدیا

بسیاری از هنرمندان و افراد فعال در حوزه NFT، چالش‌ها یا مسابقاتی را ایجاد می‌کنند و به‌عنوان پاداش و جایزه، انواع دارایی‌های دیجیتال مانند NFT را به کاربران خود هدیه می‌دهند. باید دقت داشته باشید که بسیاری از کلاهبرداران نیز از این روش‌ها برای هک‌کردن و کلاهبرداری استفاده می‌کنند. پس حتما موارد ایمنی برای دریافت NFT رایگان که در ادامه توضیح خواهیم داد را رعایت کنید.

  • انجام بازی

یکی دیگر از روش‌های دریافت NFT رایگان، بازی‌کردن است. بسیاری از بازی‌های کریپتویی برای عبور از هر مرحله از بازی به کاربران خود جوایزی مانند NFT، توکن بازی و … می‌دهند. پس اگر به دنبال دریافت NFT مجانی هستید، بازی‌ها را فراموش نکنید.

  • مینت کردن NFT

یکی از راه‌هایی که می‌توانید تعداد زیادی NFT با کمترین هزینه داشته باشید، مینت NFT است. اگر قصد دارید از فروش NFTهایی که به‌صورت رایگان به دست آورده‌اید، کسب سود کنید، این روش پیشنهاد نمی‌شود، اما اگر شما یک هنرمند هستید یا می‌توانید یک ارزش جدید خلق کنید، می‌توانید با مینت کردن NFT و فروش آن کسب درآمد کنید.(کسب درآمد از NFT)

نکات ایمنی قبل از دریافت NFT رایگان

همان‌طور که در بخش قبلی هم بیان کردیم، بسیاری از کلاهبرداران با روش‌های مختلفی اقدام به کلاهبرداری از افرادی که به طمع دریافت ان اف تی رایگان و یا دیگر دارایی‌های دیجیتال، راه را برای کلاهبرداران باز می‌کنند. اگر به دنبال دریافت NFT مجانی هستید و می‌خواهید که ریسک کمی را تجربه کنید باید حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • یک کیف پول جدید و مختص دریافت ایردراپ ایجاد کنید.
  • بر روی هر لینک یا پیامی به طمع دریافت NFT مجانی کلیک نکنید.
  • به هیچ عنوان مبلغی را برای هیچ آدرسی ارسال نکنید. برخی از کلاهبرداران به کاربرانی که به طمع دریافت NFT رایگان آمده‌اند، می‌گویند که مبلغی را برای کارمزد مینت NFT به آدرسی ارسال کنند تا آنها آن توکن را برای آن‌ها ارسال کنند. این افراد پس از دریافت مبلغ یا NFT را ارسال نمی‌کنند یا یک NFT بی‌ارزش که هیچ خریداری ندارد را برای شما ارسال می‌کنند.
  • از دادن اطلاعات خصوصی خود به بهانه دریافت ایردراپ NFT خودداری کنید.

اگر این موارد را رعایت کنید، ریسک شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و شما دچار ضرر و زیان نخواهید شد.

ایردراپ NFT راهی برای کسب NFT رایگان

در بخش‌های قبلی در مورد روش‌های دریافت رایگان NFT صحبت کردیم، یکی از این روش‌ها، ایردراپ NFT بود. برای دریافت ایردراپ NFT باید به دنبال کالکشن‌هایی باشیم که هنوز مینت نشده‌اند و هنوز در حال بازاریابی برای کالکشن خود هستند. برای یافتن این پروژه‌ها می‌توانید از سایت‌های مختلف مانند سایت icy، توییتر و… استفاده کنید. بسیاری از پروژه‌های پر پتانسیل به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها مانند توییتر، دیسکورد و… فعالیت کنند، امتیازاتی مانند ایردراپ nft یا قرارگرفتن در وایت لیست nft را در نظر می‌گیرد. پس اگر به دنبال دریافت nft ارزان یا رایگان هستید باید پروژه‌های پر پتانسیلی که هنوز لانچ نشده‌اند را پیدا کرده و در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها فعال باشید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف؛ راهی برای دریافت NFT رایگان

یافتن NFT رایگان در توییتر

یکی از راه‌هایی که در تمام بخش‌های دریافت NFT رایگان به شما کمک می‌کند، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا توییتر است. در زمانی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنید، سعی کنید این فعالیت هدفمند باشد و توییتر و دیگر سوشال خود را قوی کنید تا بتوانید علاوه بر یافتن پروژه‌های پرپتانسیل، خودتان نیز NFT مینت کرده و بفروشید. داشتن یک کامیونیتی قوی آن هم به زبان انگلیسی در تمام حوزه‌ها کمک کننده است، پس حتما یک اکانت توییتر به زبان انگلیسی داشته باشید.

برای یافتن کالکشن‌های NFT که ایردراپ دارند در توییتر می‌توانید هشتگ‌هایی مانند NFTCommunity، Giveaway، Airdrop و … را سرچ کنید. باید بدانید که تمام این پروژه‌ها یا کالکشن‌های NFT ارزش بررسی و صرف زمان را ندارد پس بهتر است که به دنبال پروژه‌های پر پتانسیل برای دریافت NFT بروید. در بخش‌های بعد در مورد نحوه یافتن پروژه‌های پر پتانسیل برای دریافت NFT های رایگان، صحبت خواهیم کرد.

بازی کردن و دریافت NFT رایگان

یک از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن NFT رایگان یا ارزان به دست آورید، بازی کردن است. البته بازی‌های پر پتانسیل اکثرا نیاز به یک سرمایه اولیه دارند و با توجه به اینکه سیاست‌های پولی در بسیاری از این بازی‌ها ضعف دارد، بهتر است که با احتیاط بیشتری به سراغ بازی‌هایی که نیاز به سرمایه اولیه دارند، بروید.

در بسیاری از بازی‌های کریپتویی شما با توجه به مقدار زمانی که برای بازی صرف می‌کنید به شما جوایزی مانند NFT و توکن پروژه هدیه داده می‌شود و شما می‌توانید از این طریق NFT رایگان به دست آورید و کسب درآمد کنید.

مینت کردن NFT؛ روشی برای داشتن NFT به صورت رایگان

اگر دوست دارید که شما هم یک NFT در کیف پول خود داشته باشید؛ اما تمایلی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید، می‌توانید NFT مخصوص به خود را بسازید (مینت کنید). البته باید توجه داشته باشید که مینت کردن یک ان‌اف‌تی به معنی آن نیست که شما می‌توانید آن را به قیمت‌های بالایی بفروشید. اگر قصد دارید با دریافت ان اف تی رایگان کسب سود کنید، این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنم؛ اما اگر هنرمند هستید و می‌توانید یک ارزش جدید خلق کنید و کامینیوتی مخصوص به خود را دارید می‌توانید با مینت کردن NFT و فروش آن کسب درآمد کنید.

در بخش قبلی گفتیم که سعی کنید یک حساب توییتر به زبان انگلیسی داشته باشید، این کار می‌تواند باعث ایجاد یک کامیونیتی بین المللی برای شما شود و شما از طریق آن می‌توانید شانس فروش NFTهایی که مینت کرده‌اید را افزایش دهید.

یافتن کالکشن‌های NFT پرپتانسیل برای دریافت ایردراپ

قبل از این که شروع کنم به لیست کردن نکاتی که باید برای یافتن یک NFT پرپتانسیل و شرکت در ایردراپ آن اجازه دهید یک داستان واقعی از ضرری که یکی از اساتید (کسانی که با فروش پکیج‌های مختلف به شما رویای یک شبه پولدار شدن را هدیه می‌دهند) اینستاگرامی تجربه کرده بگویم. اسم این فرد را با توجه به موارد قانونی ذکر نمی‌کنم؛ اما احتمالا اگر با بازار کریپتو آشنا باشید، حتما اسم آن را شنیده‌اید. این به اصطلاح استاد برای فروش پکیج‌های خود اقدام به خرید یک NFT با مبلغ ۷.۲۹ ETH البته با اتریوم ۲۴۲۵ دلاری کرد و این خرید را در بوق و کرنا کرد که شماهایی که پکیج NFT میفروشین چرا خودتان NFT نمی‌خرید و … نمی‌خواهم داستان را طولانی کنم؛ اما اکنون پس از گذشت تقریبا دو سال از خرید این NFT بیشترین پیشنهاد برای خرید این NFT حدودا ۰.۲۰۴۱ اتر با قیمت ۱۸۹۰ دلار برای هر اتر است. این پروژه یکی از پروژه‌های تایید شده از نظر سایت اوپن سی است و تیک آبی دارد که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

بررسی فاندامنتال NFT

احتمالا با این داستان متوجه شده‌اید که هر دارایی دیجیتالی ارزش سرمایه‌گذاری ندارد؛ این نکته در بازاری مانند NFT که حجم نقدینگی پایین‌تری هم دارد بسیار بیشتر است.

به نظر شما این فرد چقدر ضرر کرده است؟ آیا واقعا این استاد اینستاگرامی ضرر کرده یا نه؟ خوشحال میشم که نظرتون رو در کامنت‌ها بخونم.

حال پس از این همه داستان باید بگویم که اگر دانش کافی ندارید به سمت خرید NFT نروید و فقط به دنبال دریافت NFTهای پر پتانسیل آن هم به صورت رایگان باشید. حال بهتر است که به سراغ اصل مطلب خود برویم و مواردی که باید برای یافتن کالکشن‌های پرپتانسیل لازم است را برایتان لیست کنیم.

  • مهم‌ترین موردی که باید بررسی کنید، ارزش پشت هر NFT است. به بیان دیگر کسانی که این NFT را دارند چه تفاوتی با دیگر افراد خواهند داشت؟
  • آیا کسی حاضر هست برای این NFT مبلغی را پرداخت کند؟
  • تیم سازنده این کالکشن چه کسانی هستند؟
  • آیا تیم سازنده این مجموعه NFT پروژه موفق دیگری داشته‌اند؟
  • چه سرمایه‌گذارانی به این پروژه علاقه‌مند هستند؟
  • مخاطبین این مجموعه از NFT چه کسانی هستند؟ (قشر ثروتمند یا قشر ضعیف)
  • و…

با پرسیدن این گونه سوالات و سعی در پاسخ آن می‌توانید؛ از بین پروژه‌هایی که ایرداراپ دارند، بهترین موارد را پیدا و در ایردراپ آن‌ها شرکت کنید. باید دوباره تاکید کنم که بهتر است که اگر تجربه و دانش کافی ندارید از پرداخت هزینه خودداری کنید. تنها هزینه‌ای که شما مجاز به پرداخت آن هستید، کارمزد شبکه است. باید دقت داشته باشید که اگر فردی از شما درخواست وجه برای پرداخت کارمزد NFT کرد به هیچ عنوان مبلغی را به آدرس آن واریز نکنید، شما باید کارمزد را به شبکه و قرارداد هوشمندی که فرایند مینت کردن NFT را انجام می‌دهد، پرداخت کنید نه به شخص.

جمع بندی

امروزه بسیار از افراد به دنبال ایردراپ nft و دریافت nft رایگان هستند و این یکی از راه‌های کسب درآمد برای بسیاری از افراد شده است. ما در این مقاله سعی کردیم در مورد روش‌های دریافت NFT رایگان، خطرات دریافت ان اف تی رایگان و راه‌های مقابله با آن و راه‌هایی برای یافتن کالکشن‌های پر پتانسیل صحبت کنیم. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

NFT رایگان چیست؟

بسیاری از پروژه‌های کریپتویی که تازه قصد ورود به بازار را دارند، به کامیونیتی خود و افرادی که در پروژه آن‌ها مشارکت می‌کنند، ان اف تی رایگان پاداش می‌دهند. که افراد بسته به موفقیت پروژه در آینده می‌توانند آن‌ها را با سود خوبی به فروش برسانند.

چگونه NFT رایگان دریافت کنیم؟

راه‌های مختلفی برای دریافت رایگان ان اف تی وجود دارد. به طور مثال می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر پروژه‌ها مشارکت داشته باشید، یا در ایردراپ‌هایی که NFT پاداش می‌دهند مشارکت کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

29

نظر مخاطبان (0)