0

1

۳ نشانه از آغاز جهش بزرگ بیت‌کوین به سمت ۲۵۰ هزار دلار

3 نشانه از آغاز جهش بزرگ بیت‌کوین
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به‌نظر می‌رسد بیت‌کوین (BTC) آماده ورود به فاز پارابولیک خود با هدف قیمتی ۲۵۰ هزار دلار است، چراکه داده‌های تکنیکال و درون‌زنجیره‌ای به یک جهش قیمتی بزرگ اشاره می‌کنند. سه عامل کلیدی که از این رشد صعودی حمایت می‌کنند شامل انباشت نهنگ‌ها، تحلیل‌های تکنیکال نمودار و کاهش سلطه استیبل‌کوین‌ها هستند.

۱. نمودار تکنیکال و پیش‌بینی ۱۰۰ هزار دلار

اولین نشانه از شروع این فاز صعودی بیت‌کوین از تحلیل دو ماهه‌ی نمودار لوگاریتمی آن به‌دست آمده است. بر اساس این نمودار، دوره‌های صعودی گذشته بیت‌کوین شامل رشد‌های عظیم مانند ۶۰ برابر در سال ۲۰۱۱، ۲۰ برابر در سال ۲۰۱۷ و ۶ برابر در صعود سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بوده است. این الگوها نشان می‌دهند که بیت‌کوین پس از یک دوره تثبیت طولانی، در آستانه ورود به یک حرکت تقریباً عمودی قرار می‌گیرد.

نمودار قیمتی ۲ ماهه بیت کوین
نمودار قیمتی ۲ ماهه بیت کوین

طبق تحلیل بازار توسط کوش عالم‌زاده، بیت‌کوین در حال خروج از فاز تثبیت بلندمدت خود است و این امر معمولاً آغازگر یک روند صعودی درون کانال پارابولیک می‌شود. این تحلیل پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار و در بلندمدت به ۲۵۰ هزار دلار برسد.

۲. انباشت نهنگ‌ها

نشانه دوم از داده‌های درون‌زنجیره‌ای و رفتار نهنگ‌های بیت‌کوین استخراج می‌شود. نسبت نهنگ‌های صرافی، که میانگین متحرک ۳۰ روزه را نشان می‌دهد، الگوهای مشابهی با دوران پس از سقوط کووید-۱۹ را منعکس می‌کند. در آن زمان نهنگ‌ها شروع به انباشت بیت‌کوین کردند که منجر به یک رشد عظیم و رکوردشکنی‌های تاریخی قیمت تا پایان سال ۲۰۲۱ شد.

نسبت نهنگ‌های صرافی بیت‌کوین.
نسبت نهنگ‌های بیت‌کوین. منبع: CryptoQuant

در اکتبر ۲۰۲۴، الگوهای مشابهی از انباشت نهنگ‌ها دیده می‌شود و نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال آماده‌سازی خود برای بهره‌برداری از افزایش قیمت‌های بالقوه پس از هاوینگ بعدی بیت‌کوین هستند. طبق تحلیل کریپتوکوانت، نهنگ‌ها در حال سرمایه‌گذاری با دیدگاه بلندمدت هستند و به‌دنبال سود از رشد قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ بعدی‌اند.

۳. کاهش سلطه استیبل‌کوین‌ها

نشانه سوم کاهش سلطه استیبل‌کوین‌ها است. بر اساس تحلیل دکتر مجیک، از میانه سال ۲۰۲۴، سلطه استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT، USDC و DAI به‌طور پیوسته کاهش یافته است. این روند تاریخی نشان می‌دهد که زمانی که سرمایه‌ها از استیبل‌کوین‌ها خارج می‌شوند، معمولاً یک جهش قیمت در ارزهای دیجیتال بزرگ، به‌ویژه بیت‌کوین، رخ می‌دهد.

نمودار هفتگی ارزش بازار بیت کوین (سبز) در برابر همین نمودار برای برای استیبل کوین‌ها (سیاه)
نمودار هفتگی ارزش بازار بیت کوین (سبز) در برابر همین نمودار برای برای استیبل کوین‌ها (سیاه)

کاهش سلطه استیبل‌کوین‌ها به‌طور غیرمستقیم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند ارزش بیت‌کوین نسبت به دلار افزایش یابد و این نشان از افزایش ریسک‌پذیری و اعتماد به بازار دارد. اگر این روند ادامه یابد، می‌تواند تأیید قدرتمندی برای آغاز فاز پارابولیک بیت‌کوین باشد و نقدینگی بیشتری به بازار بیت‌کوین وارد کند که منجر به افزایش بیشتر قیمت آن خواهد شد.

منبع: کوین‌تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)