0

0

افزایش چشمگیر گس‌فی و توکن‌سوزی اتریوم به خاطر ایردراپ بلر

ایردراپ BLUR، توکن بومی مارکت‌پلیس بلر در روز ولنتاین باعث شده تا گس‌فی‌های شبکه اتریوم به میزان قابل توجهی رشد کنند و همچنین توکن‌سوزی اتریوم هم روند صعودی به خود بگیرد.

افزایش چشمگیر گس‌فی و توکن‌سوزی اتریوم به خاطر ایردراپ بلر
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

مارکت‌پلیس نوظهور اما پرطرفدار این روزهای دنیای NFT، یعنی «بلر Blur»، در این هفته توکن بومی خود را ایردراپ کرد. تنها در ۷ روز گذشته، ایردراپ توکن BLUR روی اتریوم، عامل توکن‌سوزی بیش از ۴ میلیون دلار ETH بوده است.

این توکن در روز ولنتاین ایردراپ شد و در اختیار کاربران فعالی قرار گرفت که در ۶ ماه گذشته، در این مارکت‌پلیس NFTهای اتریومی معامله کرده بودند. درست پس از لانچ BLUR، قیمت آن به ۵ دلار هم رسید اما به سرعت سقوط کرد و در کمتر از یک ساعت، زیر ۱ دلار معامله می‌شد. BLUR در حال حاضر با قیمت ۰.۹ دلار خرید و فروش می‌شود که نسبت به بالاترین قیمت آن در روز عرضه،  ۸۲٪ کاهش داشته است.

خرید ارز دیجیتال

بر اساس داده‌های «Ultra Sound Money»، فعالیت‌های مربوط به توکن BLUR باعث سوزاندن بیش از ۲٬۴۶۹ اتریوم شده است. پس از هاردفورک لندن در آگوست ۲۰۲۱، بخشی از فی تراکنش‌ها که به ماینرها پرداخت شده بودند، حالا سوزانده و از چرخه خارج شده‌اند.

بخش بزرگی از این توکن‌سوزی، حدود ۱٬۱۵۸ اتریوم، تنها به ایردراپ BLUR مربوط می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد کار این ایردراپ با شبکه اتریوم هنوز به پایان نرسیده است. در زمان انتشار این خبر، حدود ۹۲.۵٪ از توکن‌های ایردراپ‌شده، توسط ۱۰۰٬۰۰۰ والت‌ از شبکه دریافت شده‌اند.

Blur وارد می‌شود!

اخیرا سهم بلر از بازار NFT بسیار گسترده شده است. بر اساس اطلاعات وبسایت Dune، بلر رتبه اول از لحاظ حجم معاملات هفتگی را دارد. سهم بلر از بازار حدود ۶۵٪ است؛ «اوپن‌سی OpenSea» با ۲۳٪ در رده دوم قرار دارد و پشت سر آن هم «X2Y2» دیده می‌شود، با ۵.۶٪ از حجم معاملات بازار. این در حالی‌ست که اوپن‌سی در ژانویه در آسمان‌ها سیر می‌کرد و حدود ۹۵٪ از حجم مارکت را به تنهایی به دوش می‌کشید.

بین دو مارکت‌پلیس پیشتاز این روزها، اوپن‌سی اسم و رسم بزرگ‌تر و بیشتری دارد. اما ایردراپ بلر باعث شد تا تمام توجه‌ها در روزهای گذشته به سوی آن منعطف شود.

بلر چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که پرداخت حق‌الامتیاز برای کالکشن‌هایی که هنرمندانِ آن خواسته باشند را اجباری خواهد کرد. بلر گفته که برای این کار، هنرمندان باید اوپن‌سی را تحریم کنند و آثار خود را در این پلتفرم به فروش نرسانند.  بلر با این کار قصد دارد تا از حقوق هنرمندان محافظت کنند.

جزئیات بیشتر سیاست‌های بلر و اوپن‌سی در خصوص حق‌الامتیاز آثار، در این خبر وجود دارد.

بلر پلتفرمی با “حق‌الامتیاز اختیاری” به شمار می‌رود. یعنی خریداران را مجبور به پرداخت آن نمی‌کند، بلکه مبلغی به مقدار حداقل ۰.۵ درصد از مبلغ NFT را به عنوان حق‌الامتیاز در نظر می‌گیرد. خریداران می‌توانند باب میلشان رقم بیشتری پرداخت کنند. این رقم در مارکت‌پلیس‌های دیگر به صورت نرمال، چیزی بین ۵ تا ۱۰ درصد است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)