0

0

رکوردشکنی اوردینالزهای شبکه بیت کوین در کمتر از یک هفته

توکن‌های استاندارد BRC-20 در بازار ارزهای دیجیتال شدیدا ترند شده‌اند و این مسئله باعث رشد اوردینالزهای بیت کوین نیز شده است.

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

هایپ توکن‌های BRC-20 تنها در هشت روز باعث افزایش ۹۲ درصدی تعداد اینسکریپشن‌های Ordinals در شبکه بیت کوین شده است. در هشت روز گذشته، تعداد این اینسکریپشن‌ها از ۲.۵ میلیون به ۴.۷۸ میلیون رسیده است.

در حالی که پروتکل Ordinals در ابتدا برای مینت تصاویر برای ساخت NFT استفاده می‌شد (اینسکریپشن مبتنی بر عکس)، کاربران متوجه شدند که می‌توانند از اینسکریپشن‌های (مطالب حک شده) مبتنی بر متن برای ایجاد توکن‌های قابل تعویض به روشی مشابه استاندارد توکن ERC-20 اتریوم، استفاده کنند.

خرید ارز دیجیتال

این اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن که اکنون به عنوان استاندارد توکن BRC-20 رایج شده‌اند، عامل اصلی افزایش انبوه اینسکریپشن‌های اوردینالز در بلاک چین بیت‌ کوین هستند.

رافائل شولتز کرافت (Rafael Schultze-Kraft)، یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری Glassnode در توییتی اظهار داشت: اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن با بیش از ۲.۸ میلیون اینسکریپشن تا تاریخ ۵ می، اکنون محبوب‌ترین شکل Ordinals inscription هستند.

داده‌های جدیدتر از مرکز داده‌های بلاک چین Dune Analytics نشان می‌دهند که از ۲۵ آوریل، اکثریت قریب به اتفاق (99٪) تمام اینشکریپشن‌های جدید اوردینالز مبتنی بر متن بوده‌اند.

بر اساس داده‌های وب سایت brc-20.io، ابزار جدیدی که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های BRC-20 را ردیابی کنند، در حال حاضر در مجموع ۱۴۲۰۰ توکن جدید در بلاکچین بیت کوین ساخته شده است. محبوب‌ترین توکن‌های مبتنی بر بیت‌کوین، «ordi» و «nals» هستند و حتی یک نسخه مبتنی بر بیت‌کوین از میم کوین Pepe (PEPE) نیز ساخته شده که از نظر ارزش بازار در رتبه ۳ قرار دارد.

در حالی که ارزش کل بازار توکن‌های BRC-20 در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار است، شرکت سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) پیش‌بینی کرده که ارزش بازار «NFTهای بیت‌کوین» ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۴.۵ میلیارد دلار برسد.

در چند ماه گذشته صعود اوردینال‌ها همچنان موضوع داغ بحث‌های جامعه بیت کوین بوده است؛ در مورد اینکه آیا Ordinals در نهایت برای اکوسیستم بیت کوین مفید است یا خیر.

برخی از حامیان بیت کوین، مانند دن هلد (Dan Held)، ادعا می‌کنند که Ordinals کاربردهای مالی بیت کوین را گسترش می‌دهد، در حالی که طرفداران تندروی بیت کوین معتقدند که اوردینالز بیت کوین را از دیدگاه اصلی ساتوشی ناکاموتو، که قصد داشت به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا و الکترونیک استفاده شود، دور می‌کند.

در این میان، ماینرها به دلیل کارمزد تراکنش‌های مربوط به حجم عظیم فعالیت‌های جدید در شبکه بیت کوین، از درآمد سرشاری برخوردار شده‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)