0

0

پاکسوس (Paxos) انتشار بایننس USD را متوقف می‌کند!

طبق گزارش‌ها، وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به شرکت بلاک چین Paxos Trust دستور داده تا انتشار استیبل‌کوین BUSD را که با دلار آمریکا پیوند دارد، متوقف کند.

پاکسوس (Paxos) انتشار بایننس USD را متوقف می‌کند!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اقدامات این رگولاتور نیویورکی اندکی پس از آن صورت گرفته که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلان ولز خود را علیه Paxos صادر کرد. اعلان ولز (Wells notice) نامه‌ای است که رگولاتور برای مطلع ساختن شرکت‌ها از اقدامات اجرایی برنامه‌ریزی‌شده خود از آن استفاده می‌کند. در این اطلاعیه ادعا شده است که بایننس USD، اوراق بهاداری ثبت نشده است.

بنا بر گزارش‌ها، NYDFS از پاکسوس خواسته است که دیگر توکن BUSD تولید نکند. بر اساس بیانیه‌ای از بایننس، Paxos اما به بازخرید این محصول ادامه خواهد داد.

ارز دیجیتال

این حرکت جدیدترین اقدام نظارتی در مورد سومین استیبل کوین بزرگ است که در پی بررسی‌های فزاینده پیرامون بازار کریپتو صورت گرفته است. SEC اعلام کرد که خدمات استیکینگ (Staking) کریپتو، قانون اوراق بهادار را نقض می‌کند و همین امر هفته گذشته صرافی کراکن را مجبور کرد که پیشنهاد سهام خود را به طور کامل ببندد. Coinbase نیز در حال تقابل است و ادعا می‌کند که محصولات استیکینگ آن از نوع اوراق بهادار نیستند.

بحث اوراق بهادار در بازار کریپتو موضوع جدیدی نیست و از زمانی که SEC شکایتی علیه ریپل، صادرکننده توکن XRP تنظیم کرد، مورد توجه قرار گرفته است. این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است. به طور کلی، اگر سود حاصل از سرمایه‌گذاری پولی در یک تجارت نتیجه‌ی تلاش شخصی غیر از خود سرمایه‌گذار باشد، جزو اوراق بهادار به حساب می‌آید.

با این حال، وارد ساختن اتهامات اوراق بهاداری علیه یک استیبل کوین می‌تواند چالش بزرگی برای صنعت کریپتو ایجاد کند، زیرا استیبل کوین‌ها رمپی محبوب برای کاربرانی هستند که می‌خواهند اولین گام‌های خود را به سمت ارز دیجیتال بر‌دارند. اینکه چگونه یک استیبل کوین می‌تواند اوراق بهادار در نظر گرفته شود، کارشناسان قانون اظهار کردند که با توجه به ماهیت پایدار و ثابت استیبل‌ها، خریداران ممکن است از طیف وسیعی از فرصت‌های آربیتراژ، پوشش ریسک و سرمایه‌گذاری سود ببرند.

این وکلای حوزه بلاک چین اذعان داشتندکه اگرچه پاسخ مشخص و واضحی نمی‌توان داد، اما اگر استیبل کوینی با انتظار کسب درآمد ایجاد شده باشد یا مشتق از یک اوراق بهادار باشد، می‌توان پرونده‌ای تشکیل داد و آن را بررسی کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)