0

0

هشدار جنسلر به شرکت‌های کریپتویی: SEC گواهی اثبات ذخایر صرافی‌ها را قبول ندارد!

 سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال درست مانند یک ترن هوایی بوده است. از زمان فروپاشی اکوسیستم Terra در ماه مه تا شکست اخیر صرافی FTX، بازار همه جور اتفاقاتی را پشت سر گذاشته است. این رویدادهای فاجعه‌بار، درمجموع سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را بر آن داشته تا موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال شرکت‌های کریپتویی و دارایی‌های رمزنگاری اتخاذ کند.

SEC گواهی اثبات ذخایر صرافی‌ها را قبول ندارد!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

 گری جنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با ارائه‌ی گزارش‌های اثبات ذخایر، که برخی از کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال برای نشان دادن اینکه پول نقد کافی برای حمایت از سپرده‌های مشتریان خود دارند، مخالف است. به گفته وی، این استراتژی که توسط شرکت‌های رمز ارزی مهم از جمله غول رمزنگاری بایننس (Binance) اتخاذ شده، برای محافظت از سرمایه‌گذاران چندان مقبول نیست.

اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که به مشتریان اطمینان دهند رمزارز آنها واقعاً وجود دارد. آنها باید این کار را با رعایت قوانین انجام دهند…

علاوه‌براین، نظرات رئیس SEC حاکی از آن است که توجه رگولاتور همچنان بر شیوه‌های گزارش‌دهی مالی این کسب‌وکارها متمرکز خواهد بود، و تنها به گزارش اثبات ذخایر (PoR) در وب‌سایت این شرکت‌ها اکتفا نخواهد کرد.

موضع سختگیرانه SEC در برابر کریپتو

در مصاحبه‌ای که اخیراً از او پخش شد، گری جنسلر اظهار داشت که آژانس دیگر نمی‌تواند در برابر صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر شرکت‌های رمزنگاری که قوانین آن را نادیده می‌گیرند، بیش از این مدارا و سکوت کند.

روز پنجشنبه، این ناظر مالی ایالات متحده، از دو مدیر برجسته ارزهای دیجیتال به دلیل نقش ادعایی آنها در شکست صرافی FTX شکایت کرد و  اعلام کرد که اتهامات کلاهبرداری با گری وانگ (Gary Wang)، یکی از بنیانگذاران این صرافی ارز دیجیتال، و کارولین الیسون (Caroline Ellison) که بازوی تجاری FTX، یعنی Alameda Research را اداره می کرد، حل و فصل کرده است. ظاهراً این شرکت تجاری مستقر در هنگ کنگ از سپرده‌های میلیاردی مشتریان FTX برای تأمین مالی قراردادهای سنگین خود استفاده می‌کرده است.

به نقل از گری جنسلر:

این بستر هر روز در حال کوچک‌تر شدن است. کازینوها در این غرب وحشی [اشاره ضمنی به شرکت‌های رمزنگاری] واسطه‌هایی هستند که از مقررات سرپیچی می‌کنند…

هشدار جنسلر به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

جنسلر با وجود امتناع از نام بردن شرکت‌های تحت بررسی یا گمانه‌زنی درباره مسیری که تحقیقات FTX ممکن است داشته باشد، به سرمایه‌گذاران در این صنعت هشدارهایی داده است. رئیس SEC ادعا کرده است که بیشتر توکن‌ها اساساً صرفاً اوراق بهادار ثبت‌نشده‌ای هستند که روی بلاک چین معامله می‌شوند. او تأکید می‌کند که آنها باید به دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه تجاری و سرمایه‌گذاری که توسط سازمان تعیین شده است، پایبند باشند تا بتوانند مقبولیت داشته باشند.

جنسلر همچنین اذعان داشت: «بسیاری از هزاران ارز دیجیتال فهرست‌شده در صرافی‌ها و وب‌سایت‌هایی که بازار دارایی‌های دیجیتال را دنبال می‌کنند، رمز ارزهایی با حجم معامله پایین هستند». به عقیده‌ی وی افراد داخلی در این پروژه‌ها می‌توانند یک ایده را به عموم مردم بفروشند و بعد پنهایی و با تقلب قیمت‌ها را دستکاری کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)