0

0

رشد ۵۰ درصدی SOL در عرض چند ساعت؛ آیا این رشد ادامه‌دار خواهد بود؟

SOL، توکن بومی بلاک چین سولانا، پس از افزایش ۵۰ درصدی در عرض چند ساعت، توجه بسیاری را در بازار ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است.

دلیل افزیش ۵۰ درصدی سولانا در عرض چند ساعت!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

طبق اظهارات تیم تحلیل Santiment:

با اینکه معامله‌گران از افزایش قیمت مجدد بیت کوین (بیش از ۲۱ هزار دلار) و اتریوم (به بیش از ۱۵۵۰ دلار) خوشحال هستند، اما ستاره واقعی در انتهای این هفته سولانا (SOL) است. این رمزارز در عرض ۲ ساعت، ۲۲ درصد افزایش داشته و با شورت‌های لیکوئیدشده تأمین شده است.

SOL در ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی ۳۱ درصدی به قیمت ۲۲.۷۹ دلار رسید. طبق داده‌های CoinMarketCap، سولانا در این هفته رشدی ۷۰ درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت تجزیه‌وتحلیل زنجیره‌ای معتقد است افزایش قیمت چشمگیر سولانا ممکن است ناشی از “فشار شورت کردن” (Short Squeeze) باشد. به عبارت ساده، شورت اسکوئیز افزایش سریع قیمت یک دارایی است که در درجه اول به دلیل فروش استقراضی بیش از حد رخ می‌دهد.

Santiment در نموداری که منتشر کرد نوشت:

Solana از مرز ۲۲ دلار فراتر رفت و از زمانی‌که دو هفته پیش به ۸ دلار رسید، تقریباً سه برابر شده است، شورت‌ها منجر به افزایش قیمت این رمزارز شدند.

به گفته این شرکت تحلیل زنجیره‌ای، سولانا در ماه گذشته به طور مداوم شاهد سوگیری‌هایی برای شورت کردن از سوی معامله‌گران بایننس بوده است .وقتی قیمت این دارایی پایین آمد حتی نسبت‌های بزرگ‌تری برای شورت کردن در ۳۰ دسامبر (۹ دی) شروع به باز شدن کردند. آن کاهش قیمت و شورت کردن زیاد معامله‌گران از آن زمان تاکنون منجر به رشد ۱۷۰ درصدی SOL شده است.

خرید ارز دیجیتال

عوامل تأثیرگذار دیگر

در هفته‌های اخیر، توکن BONK با تم Shiba Inu در اکوسیستم سولانا، پس از دوره‌ای پرآشوب برای این بلاک چین به خاطر ناکامی‌های سم بنکمن‌فرید (Sam Bankman-Fried) وصرافی FTX ، در کانون توجه قرار گرفته است.

BONK به‌تازگی تأسیس BonkDAO را اعلام کرده است. اولین شورای BonkDAO از میان «اعضای برجسته جامعه سولانا در طرح‌های DeFi، Art و NFT» انتخاب شده‌اند.

طبق گزارش اخیر منتشرشده توسط سیتی ریسرچ (Citi Research)، فعالیت در بلاک چین سولانا همچنان بسیار بالاست. این میزان فعالیت نشان می‌دهد که چندین معیار کلیدی، از جمله آدرس‌های فعال و حجم توکن غیرقابل تعویض (NFT) روزانه، به سطوحی که قبل از سقوط FTX دیده شده بود، بهبود یافته است، که احتمالاً نشان‌دهنده آسوده‌خاطر بودن کاربران آن و رفع شدن نگرانی‌ها است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)