صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap) چیست؟ آموزش کار با صرافی پنکیک سوآپ

جمال نوری

زمان مطالعه :

11 دقیقه

امروزه استفاده از یک صرافی ایمن که بتوان به آن اعتماد کرد، یکی از دغدغه‌های افراد فعال در مارکت کریپتو محسوب می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که دنیای تراکنش‌های مالی غیرمتمرکز پا گرفت، محدود کردن نظارت دولت‌ها بر تراکنش‌ها بود و بسیاری از افراد به همین منظور به سراغ صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX می‌روند. در مقاله امروز با ما همراه باشید تا به بررسی یکی از بهترین صرافی‌های DEX با نام پنکیک سواپ (Pancake Swap) بپردازیم.

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

صرافی پنکیک سواپ چیست؟

صرافی پنکیک سوآپ (Pancake Swap) یک صرافی غیرمتمرکز یا DEX است که در سپتامبر سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را بر روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) که بعدا به بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) تغییر نام داد، شروع کرد. صرافی پنکیک سوآپ توسط گروهی افراد ناشناس و با کمک فورکی از صرافی یونی سوآپ ایجاد شده تا افراد بتوانند با کمک بازار سازهای خودکار (AMM) اقدام به سواپ توکن‌های مختلف کنند.

صرافی پنکیک سوآپ در حال حاضر بزرگترین صرافی در شبکه BNB Chain محسوب می‌شود. این اکسچنج علاوه بر BNB Chain، از شبکه اتریوم (Ethereum) و آپتوس (Aptos) نیز پشتیبانی می‌کند.

ثبت‌ نام در صرافی پنکیک سواپ

احتمالا متوجه شده‌اید که Pancake Swap یک صرافی غیرمتمرکز است، بنابراین استفاده از صرافی پنکیک سوآپ بدون نیاز به ثبت نام امکان پذیر است. اما اکنون سوالی که ایجاد می‌شود این است که اگر نیازی به ثبت نام در صرافی پنکیک سوآپ نیست چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

برای استفاده از پنکیک سوآپ کافی است که کیف پول خود را به این صرافی متصل کرده و معامله‌ خود را انجام دهید. در ادامه به‌صورت کامل در مورد نحوه اتصال کیف پول به صرافی پنکیک سوآپ توضیح خواهیم داد. در این مقاله ما از کیف پول متامسک استفاده می‌کنیم، پس اگر هنوز با این والت آشنا نیستید، مقاله «کیف پول متامسک | راهنمای جامع استفاده از افزونه Metamask در گوگل کروم» را مطالعه کنید.

لازم است یادآوری کنیم که برای استفاده از این دکس، لازم است از نرم افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

مراحل اتصال یا ثبت نام در صرافی پنکیک سوآپ

ابتدا باید وارد سایت صرافی پنکیک سوآپ شوید.

بر روی گزینه Connect Wallet را کلیک کرده و والت خود را انتخاب کنید. در این آموزش ما از کیف پول متامسک استفاده خواهیم کرد.

پس از انتخاب کیف پول متامسک یک پیغام بر روی افزونه متامسک ظاهر می‌شود که پس از تایید آن کیف پول شما به صرافی پنکیک سوآپ متصل خواهد شد.

ثبت نام در صرافی پنکیک سوآپ

حال که توانستیم به صرافی پنکیک سوآپ متصل شویم، می‌توانیم از تمام امکانات این صرافی غیرمتمرکز استفاده کنیم. در این اکسچنج می‌توان اقدام به خرید و فروش توکن، کسب درآمد، شرکت در لاتاری، خرید و فروش NFT و … کرد. تمام این موارد را در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

خرید و فروش توکن در صرافی پنکیک سوآپ 

 خرید و فروش توکن در صرافی پنکیک سوآپ

در صرافی پنکیک سوآپ به سه صورت می‌توان اقدام به خرید و فروش توکن کرد.

  • معامله به‌صورت Swap
  • معامله به‌صورت Limit-Orders
  • معامله به‌صورت پرپچوال (Perpetual)

خرید و فروش در صرافی پنکیک سوآپ (swap)

آسان‌ترین نوع خرید و فروش در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ، سوآپ‌کردن است. برای این کار شما کافی است از سربرگ ترید (Trade) گزینه تبدیل (Swap) را انتخاب کرده و وارد صفحه بعد شوید. 

آموزش خرید و فروش در صرافی پنکیک سوآپ

حال دارایی را که می‌خواهید پرداخت کنید در بخش بالا انتخاب کرده و ارز دیجیتالی را که قصد دریافت آن را دارید در بخش پایین وارد کنید. من برای این آموزش قصد دارم مقداری ارز دیجیتال BNB را به ارز دیجیتال CAKE تبدیل کنم. اکنون باید مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید پرداخت کنید را مشخص کنید، همان‌طور که در تصویر مشخص است، من مقدار ۰.۰۵ را مشخص کرده‌ام. به ازای پرداخت ۰.۰۵ از ارز دیجیتال BNB تعداد ۳.۹۳۹۹ ارز دیجیتال CAKE دریافت خواهم کرد. 

حال کافی است که بر روی گزینه Swap کلیک کنید. پس از انتخاب Swap یک درخواست بر روی صفحه ایجاد می‌شود که باید بر روی گزینه تایید تبدیل (Confirm Swap) کلیک کنید.

آموزش نحوه سواپ کردن در صرافی پنکیک سوآپ

حال درخواستی بر روی کیف پول متامسک شما ایجاد می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به تراکنش وجود دارد در صورت صحت اطلاعات بر روی تایید (Confirm) کلیک کنید.

آموزش نحوه معامله‌کردن در صرافی پنکیک سوآپ

پس از مدتی تراکنش شما تایید و معامله شما انجام خواهد شد و شما با اضافه کردن توکن cake در کیف پول خود می‌توانید دارایی خود را مشاهده کنید.

معامله در صرافی پنکیک سواپ به‌صورت Limit-Orders

اگر قصد خرید یک ارز دیجیتال در قیمت خاصی را دارید؛ این بخش از آموزش صرافی پنکیک سواپ مناسب شماست. در این بخش از صرافی پنکیک سواپ شما می‌توانید سفارشات خود را به‌صورت لیمیت (Limit-Orders) قرار دهید. برای این کار از سربرگ ترید (Trade) وارد بخش لیمیت (Limit) خواهیم شد. در ابتدای ورود به شما دو موضوع را تذکر خواهد داد که شما باید تیک مربوط به این موضوعات را فعال کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

نحوه معامله به‌صورت لیمیت در صرافی پنکیک سوآپ

حال در صفحه بعد می‌توان ارزهایی که قصد دارید سوآپ کنید را مشخص کنید، این بخش دقیقا مانند معامله سوآپ در بخش قبل است. در این بخش باید به نسبت ارزها توجه کنید و بر اساس آن قیمت مورد نظر را در بخش مشخص شده با مستطیل قرمز رنگ وارد کنید.

معامله به صورت لیمیت در صرافی پنکیک سوآپ

به‌عنوان مثال در این آموزش من قصد دارم مقدار ۱۰۰ تتر را به ارز دیجیتال CAKE تبدیل کنم و برای هر واحد از این رمز ارز، مقدار ۳.۱ دلار بپردازم. حال از آنجایی که نسبت تبدیل را USDT per CAKE انتخاب کرده‌ام برای این سفارش خرید به‌صورت لیمیت اوردر (limit-orders) قیمت ۳.۱ را مشخص کرده‌ایم؛ اما اگر نسبت ارزها را متفاوت انتخاب می‌کردم، یعنی CAKE per USDT، قیمت مورد نظر برای سفارش لیمیت باید ۰.۳۲ دلار انتخاب می‌شد.

پس از انتخاب و پر کردن درست هر بخش گزینه Place an order برای شما فعال خواهد شد و کافی است که این گزینه رو انتخاب و تاییدیه تراکنش خود را در کیف پول متامسک خود امضا کنید. حال اگر قیمت کاهش داشته باشد و به سفارش شما برسد خرید برای شما انجام خواهد شد.

ترید و معاملات اهرمی در صرافی پنکیک سوآپ

صرافی پنکیک سوآپ حدودا یک سال است که معاملات اهرمی را به امکانات خود اضافه کرده است. کاربران این اکسچنج می‌توانند دارایی خود را در این پروتکل قرار داده و اقدام به معاملات فیوچرز در صرافی پنکیک سوآپ کنند. قبل از آموزش این بخش باید تاکید کنم که این نوع معاملات از ریسک بالایی برخوردار است. پس اگر در معامله‌گری تجربه‌ی کافی ندارید، به سراغ این نوع معاملات نروید. معامله فیوچرز چیست؟

برای انجام معاملات فیوچرز در صرافی پنکیک سوآپ از سربرگ ترید (Trade) گزینه پرپچوال (Perpetual) را انتخاب می‌کنیم.

در صفحه بعد شما باید نحوه نمایش ابزارهای خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید ابزارها به‌صورت کلاسیک نمایش داده شوند یا لایت؟

حال بر روی کانکت والت (Connect Wallet) کلیک کرده و کیف پول خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب کیف پول (در این مثال متامسک) یک درخواست بر روی کیف پول شما ظاهر می‌شود که باید بر Next، پس از آن بر روی کانکت (Connect) و در آخر باید بر روی Sign کلیک کنید.

اتصال کیف پول متامسک به صرافی پنکیک سواپ و انجام معاملات پرپچوال (perpetual)

پس از اتصال پنجره‌ای باز خواهد شد تا مقداری دارایی از کیف پول خود به درون کیف پول پنکیک سوآپ انتقال دهید. شما می‌توانید چندین ارز دیجیتال مانند BNB، CAKE، APX، USDT و … را به کیف پول صرافی پنکیک سوآپ انتقال داده و در آن شروع به معاملات فیوچر کنید.

واریز دارایی و انجام معاملات اهرمی در صرافی پنکیک سوآپ

پس از واریز ارز دیجیتال مورد نظر به کیف پول صرافی پنکیک سوآپ دارایی شما در سمت راست بالای صفحه‌نمایش داد می‌شود. اکنون که دارایی مورد نیاز برای معامله را داریم به سراغ توضیح بخش‌های مختلف این صرافی خواهیم رفت.

آموزش کار با صرافی پنکیک سوآپ

معامله فیوچر در صرافی پنکیک سوآپ به‌سادگی دیگر صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین و … است. کافی است که ارز دیجیتال مورد معامله‌ خود را از بخش مشخص شده انتخاب کرده، قیمت و مقدار مورد معامله را مشخص و یک سفارش برای معامله ثبت کنید. 

در این بخش شما می‌توانید سفارشات خود را به‌صورت مارکت (Market)، لیمیت (Limit) و استاپ لیمیت (Stop Limit) ثبت کنید.

اکنون اگر بخواهید از کیف پول صرافی پنکیک سوآپ دارایی خود را به کیف پول خود انتقال دهید کافی است که از بخش Assets گزینه واریز (Withdraw) را انتخاب کرده و دارایی خود را به کیف پولی که به این صرافی متصل کرده‌اید، انتقال دهید.

برداشت دارایی از صرافی پنکیک سوآپ

پس از انتخاب گزینه Withdraw ارز موجود در حساب خود را انتخاب کرده و مقدار را وارد کنید. حال بر روی گزینه Confirm کلیک کنید، یک درخواست بر روی کیف پول شما ظاهر شده و پس از تایید این درخواست دارایی به کیف پول شما واریز می‌شود.

با توجه به وسیع بودن بخش‌های مختلف صرافی پنکیک سوآپ از توضیح بخش‌های جزئی این بخش خودداری می‌کنم؛ اما اگر در کار با این بخش با مشکلی مواجه شدید، در کامنت‌ها مشکل خود را مطرح کنید. حتما سوال شما را پاسخ خواهیم داد.

ایجاد استخر نقدینگی (Liquidity Pool) در صرافی پنکیک سوآپ 

برای ایجاد یک پیر جدید (New Pairs) و یا کسب درآمد از طریق فارم در صرافی پنکیک سوآپ نیاز به ایجاد یک استخر نقدینگی داریم. برای این کار از سربرگ ترید وارد liquidity می‌شویم.

ایجاد یک استخر نقدینگی در صرافی پنکیک سوآپ

حال بر روی گزینه اد لیکوییدیتی (Add liquidity) کلیک می‌کنیم. در بخش بعد باید جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

ایجاد یک Liquidity در صرافی پنکیک سوآپ

در این مثال من ارز دیجیتال BNB و ACH را انتخاب کرده‌ام. اکنون Add liquidity را انتخاب و به مرحله‌ی بعد می‌رویم.

اضافه‌کردن ارز دیجیتال به استخرهای نقدینگی پنکیک سوآپ

در این مرحله باید از هر دو ارز دیجیتال به مقدار مساوی در استخر نقدینگی قرار داده و گزینه SUPPLY را انتخاب کنید. در برخی از ارزهای دیجیتال مانند ACH ابتدا نیاز است که گزینه Enable را انتخاب کرده و تاییدیه‌های روی کیف پول خود را امضا کنید تا گزینه Supply فعال شود. پس از فعال‌شدن، این گزینه را انتخاب کرده و درخواست‌های ایجاد شده بر روی کیف پول خود را تایید کنید. در انتهای کار به شما یک توکن LP داده خواهد شد که می‌توانید از آن برای برداشت دارایی خود از استخر نقدینگی استفاده کنید. 

برخی از LP توکن‌ها را می‌توانید در بخش فارم قرار داده و سود بیشتری کسب کنید. در حالت عادی شما درصدی از کارمزدهایی مربوط به معاملات این دو ارز دیجیتال را دریافت می‌کنید، یعنی اگر کسی ارز دیجیتال BNB را به ACH در صرافی پنکیک سوآپ تبدیل کند، درصدی از کارمزد به شما می‌رسد. حال اگر این LP توکن را در فارم نیز قرار دهید، سود بیشتری کسب خواهید کرد.

استفاده از بریج در صرافی پنکیک سوآپ

اگر بخواهید دارایی خود را از یک شبکه بلاک چینی به شبکه‌ای دیگر انتقال دهید، یکی از گزینه‌ها استفاده از بریج‌ها (Bridge) است. صرافی پنکیکی سوآپ نیز یک بریج دارد که می‌توان برای این تغییر شبکه از آن استفاده کرد. برای استفاده از بریج صرافی پنکیک سوآپ از سربرگ ترید (Trade) گزینه بریج (Bridge) را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به صفحه بعد باید کیف پول خود را به این بریج متصل کنید. اتصال کیف پول به این پل بسیار آسان است. بریج چیست؟

نحوه کار با بریج صرافی پنکیک سوآپ

 

پس از اتصال باید شبکه مبدا (شبکه‌ای که دارایی قرار است از آن به شبکه‌ای دیگر منتقل شود)، شبکه مقصد و ارز دیجیتالی که قصد دارید، بین دو شبکه بلاکچینی انتقال دهید را انتخاب کنید. حال به سراغ مقدار مورد انتقال رفته و مقدار را مشخص کنید. باید دقت داشته باشید که کارمزد برای انتقال بین دو بلاکچین بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال در این انتقال این بریج از من مقدار حدودا ۳۰ دلار کارمزد خواسته است. در صورتی که کارمزد را در کیف پول خود داشته باشید، گزینه‌ای برای شما فعال خواهد شد و در صورت انتخاب این گزینه و تایید و امضا تراکنش در کیف پول خود انتقال دارایی شما از یک شبکه به شبکه دیگر انجام می‌شود.

اگر قصد ندارید این مقدار کارمزد پرداخت کنید، من به شما یک راه ساده‌تر را معرفی می‌کنم. شما می‌توانید دارایی خود را به صرافی پول نو انتقال داده و پس از آن اقدام به برداشت همان دارایی اما روی یک شبکه بلاک چینی دیگر کنید. به‌عنوان مثال شما USDT خود در شبکه BNB CHAIN را به صرافی پول نو انتقال داده و پس از آن USDT خود را بر بستر بلاک چین اتریوم برداشت می‌کنید. این کار کارمزد بسیار کمتری نسبت به بریج صرافی پنکیک سوآپ دارد.

کسب درآمد از صرافی پنکیک سوآپ

در صرافی پنکیک سوآپ می‌توان به دو صورت کسب درآمد کرد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

کسب درآمد در صرافی پنکیک سوآپ از طریق استیکینگ 

یک از راه‌های کسب درآمد در صرافی پنکیک سوآپ، Pool است. در این بخش افراد دارایی خود را استیک کرده و از این طریق پاداش دریافت می‌کنند. برای شرکت در این روش درآمدزایی از سربرگ Earn گزینه Pools را انتخاب کنید. 

  • حال بر روی ارز دیجیتالی که می‌خواهید، با استیک کردن آن کسب درآمد کنید کلیک کنید و سپس گزینه Enable را انتخاب کنید.
استیک کردن ارز دیجیتال در صرافی پنکیک سوآپ
  • پس از انتخاب Enable یک تاییدیه بر روی کیف پول شما ظاهر می‌شود و شما با پرداخت کارمزد بسیار کوچکی استفاده از این بخش برای شما فعال می‌شود.
  • اکنون گزینه Enable با دو گزینه‌ی Flexible و  Locked جایگزین می‌شود. تفاوت این دو گزینه در میزان سود و تایم قفل‌شدن سرمایه شما است. اگر ارز دیجیتال خود را مدت زیادی نیاز ندارید یا قصد فروش آن را برای مدت طولانی ندارید گزینه Locked در غیر این صورت گزینه Flexible را انتخاب کنید.
  • حال میزان دارایی که قصد استیک کردن آن را دارید، انتخاب و بر روی گزینه Confirm کلیک کنید.
  • درخواست ایجاد شده بر روی کیف پول خود را تایید کنید.

به همین راحتی شما مقداری ارز دیجیتال (به‌عنوان مثال ارز CAKE) را در صرافی پنکیک سوآپ استیک کرده و از این ارز دیجیتال کسب درآمد می‌کنید.

کسب درآمد در صرافی پنکیک سوآپ از طریق فارم (Farms)

بخش دیگری که شما می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید، فارم است. در این بخش شما یک جفت ارز را انتخاب کرده و با ایجاد یک استخر نقدینگی و قرار دادن توکن استخر نقدینگی یا LP توکن در فارم به کسب سود می‌پردازید.

برای کسب درآمد از این بخش ابتدا باید از سربرگ Earn گزینه Farms را انتخاب کنید.

نحوه کسب درآمد از صرافی پنکیک سوآپ

در این صفحه یک جفت ارز را با توجه به میزان سود سالانه و ریسک ناشی از کاهش قیمت انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که درصد سود بالا به‌تنهایی نباید ملاک شما برای انتخاب این جفت ارز باشد. ممکن است که قیمت این ارزهای دیجیتال کاهش یافته و شما در مجموع دچار ضرر شوید. پس بهتر است که جفت ارز دیجیتالی با ریسک پایین و سود مناسب را انتخاب کنید. 

برای مثال  CAKE-BNB LPرا انتخاب می‌کنیم. حال شما باید توکن CAKE-BNB LP را در این استخر نقدینگی قرار دهید. توکن CAKE-BNB LP یک توکن LP یا Liquidity Provider است. این توکن‌ها به افرادی که در تامین نقدینگی صرافی همکاری کرده‌اند به‌جای میزان توکنی که در صرافی قرار داده‌اند داده می‌شود. نحوه ایجاد توکن LP را در بخش لیکوئیدیتی آموزش داده‌ایم.

آموزش کار با فارم صرافی پنکیک سوآپ
  • اگر توکن LP مخصوص فارمی که انتخاب کردید را ندارید، کافی است از بخش مشخص شده در تصویر برای ساخت استخر نقدینگی و دریافت توکن LP استفاده کنید.
  • حال که توکن LP مربوطه را دارید بر روی گزینه Enable کلیک کنید و درخواست ایجاد شده بر روی کیف پول خود را تایید کنید.
  • در مرحله بعد گزینه Stake LP برای شما فعال می‌شود در صورتی که توکن LP مناسب را داشته باشید، می‌توانید مقدار آن را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب مقدار بر روی گزینه Confirm کلیک کرده و درخواست ایجاد شده روی کیف پول خود را تایید کنید.

اکنون شما مقداری توکن LP را در فارم صرافی پنکیک سوآپ قرار داده و می‌توانید کسب سود کنید.

شرکت در شرط بندی‌های پنکیک سوآپ

صرافی پنکیک سوآپ برای کاربران خود بخش شرط بندی ایجاد کرده است که با توجه به ریسک بالایی که دارد، توصیه می‌شود که از این شرط بندی‌ها فاصله بگیرید. 

بخش‌های مختلفی که می‌توانید در آن شرط بندی کنید به شرح زیر است.

TRADING COMPETITION: در این بخش کاربران با هم به رقابت می‌پردازند و افراد برتر جایزه‌ای که از قبل مشخص شده را به‌دست‌ خواهند آورد. این بخش از مسابقه به‌صورت گروهی انجام می‌شود و هر چقدر که تیم شما بهتر عمل کند جوایز بهتری را برنده خواهید شد. این مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

Prediction: در این بخش شما نسبت به آینده قیمت دو ارز دیجیتال CAKE و BNB شرط بندی می‌کنید. این شرط بندی‌ها به‌صورت دوگزینه‌ای است. مثلا شما شرط می‌بندید که قیمت BNB در ۵ دقیقه دیگر بالاتر از قیمت مشخص شده توسط صرافی است و در صورتی که درست حدس بزنید، برنده خواهید شد.

Lottery: در این بخش شما یک بلیت خریداری کرده و پس از پایان دوره قرعه‌کشی می‌شود و فردی برنده جایزه‌ای خواهد شد و دیگر افراد مبلغ بلیتی که خریداری کرده‌اند را از دست می‌دهند.

Pottery: این بخش دقیقا مانند بخش لاتاری است با این تفاوت که شما به‌جای پرداخت هزینه و خرید بلیت توکن‌های CAKE خود را استیک می‌کنید و به‌ازای آن بلیت شرکت در قرعه‌کشی به دست می‌آورید.

خرید و فروش NFT در صرافی پنکیک سوآپ

در صرافی پنکیک سوآپ کاربران می‌توانند NFTهایی که توسط این صرافی لیست شده‌اند را خریداری کنند یا NFTهایی که خریداری کرده‌اید را به فروش برسانید. برای خرید NFT کافی است که از سربرگ NFT گزینه OVERVIEW را انتخاب کنید. 

در صفحه بعد کالکشنی که مناسب برای خرید می‌دانید را انتخاب و بر روی آن کلیک کرده و NFT مورد نظر خود را در این مجموعه انتخاب می‌کنید. 

برای خرید NFT مورد نظر در صرافی پنکیک سوآپ کافی است که بر روی گزینه BUY کلیک و بخش ایجاد شده بر روی کیف پول خود را تایید کنید.

پس از تایید، قیمت NFT به همراه کارمزد تراکنش از کیف پول شما کم شده و NFT به کیف پول شما انتقال می یابد. باید توجه داشته که بازار NFT یک بازار با حجم بسیار کم است و ممکن است که NFT که شما خریده‌اید را نتوانید دوباره به فروش برسانید، پس بهتر است اگر تجربه خرید و فروش NFT ندارید، وارد این‌گونه معاملات نشوید.

آموزش پنکیک سواپ در تراست والت

تا به این بخش مقاله از افزونه متامسک استفاده کردیم. حال قرار است کار با پنکیک سواپ در کیف پول تراست والت را آموزش دهیم. برای کار با اپلیکیشن تراست والت ابتدا باید وارد این کیف پول شوید و از گزینه‌های پایین، بروزر (Browser) را انتخاب کنید.

آموزش پنکیک سواپ در تراست والت

حال در بخش بعد باید آدرس صرافی پنکیک سوآپ را سرچ کنید. اگر آدرس سایت پنکیک سوآپ را نمی‌دانید، کافی است در بخش‌ برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPPs) به دنبال صرافی پنکیک سوآپ بگردید. Dapp چیست؟

آموزش پنکیک سواپ در تراست والت و استفاده از آن

پس از انتخاب پنکیک سوآپ شما به سایت صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ متصل می‌شوید. در این بخش شما به تمام امکانات صرافی پنکیک سوآپ دسترسی دارید. تمام بخش‌هایی که در ابتدای مقاله آموزش داده شده‌اند را می‌توانید در این بخش استفاده کنید.

استفاده از صرافی پنکیک سوآپ در کیف پول تراست والت

کارمزد در صرافی پنکیک سوآپ چقدر است؟

کارمزد معامله در صرافی پنکیک سوآپ بر اساس توکن متفاوت است. به‌عنوان مثال توکن APX در هر تراکنش ۱ درصد از کل تراکنش سوزانده می‌شود به همین دلیل در سواپ این توکن شما کارمزدی بیشتر از ۱ درصد پرداخت خواهید کرد. 

علاوه بر کارمزد صرافی شما باید یک کارمزد به شبکه بلاک چینی نیز پرداخت کنید که در شبکه BNB CHAIN این عدد بین ۱ سنت تا ۱ دلار متغیر است که با میزان ترافیک در شبکه تغییر می‌کند.

آیا پنکیک سوآپ برای ایرانیان ایمن است؟

دکس پنکیک سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن است که کاربران بسیاری از کشورهای مختلف دارد. به همین دلیل استفاده از آن در ایران نیز بلامانع است. البته ابتدای مقاله هم هشدار دادیم که برای استفاده از این اکسچنج باید از اپلیکیشن‌های تغییر IP استفاده کنید.

کیک

جمع‌بندی

صرافی‌های غیرمتمرکز یکی از بخش‌های اصلی در دنیای بلاک چین و دیفای (DeFi) محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید باید کار با این صرافی‌ها را یاد بگیرد. در این مقاله سعی کردیم در مورد کار با صرافی پنکیک سوآپ با شما صحبت کنیم. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نعمت اله نیک آئین
نعمت اله نیک آئین
3 ماه قبل

سلام ، در استیکینگ جدید در این صرافی گویا جایزه به شکل قبل یعنی توکن cake داده نمی شود . موضوع صحت دارد ؟ در صورت مثبت بودن جواب ، راهکار جدید صرافی چه چیزی می باشد؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز. پنکیک سواپ با همکاری Binance Earn یک قابلیت Simple Staking اضافه کرده که خب میتونین توکن هایی مثل کیک، تتر و یو اس دی سی رو در بایننس چین استیک کنین. پاداش این فرایند میتونه در قالب توکن‌های مختلف به شما داده بشه، اما بطور کلی این مسئله بستگی به استخر نقدینگی‌ای که انتخاب میکنین هم داره.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

7

نظر مخاطبان (2)