نکات مهم ترید ارزهای دیجیتال؛ ۲۰ اصل ترید رمز ارزها

اصول ترید ارزهای دیجیتال
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

5 دقیقه
فهرست عنوان ها

در چند سال اخیر بازار ارزهای دیجیتال به یکی از بازارهای محبوب ایرانی‌ها تبدیل شده‌ است و برخی با هدف کسب درآمد دلاری به سراغ آن آمده‌اند. اما موفقیت در بازارهای مالی و به خصوص بازار رمزارزها نیازمند رعایت یکسری اصول و نکات است که هنگام ترید و سرمایه‌گذاری باید مدنظر گرفته شوند. بدون رعایت اصول ترید در رمز ارزها، سرمایه‌گذاری شما در بازار محکوم به شکست خواهد بود.  در این مقاله به همین موضوع می‌پردازیم و ۲۰ اصل و نکته مهم در مورد ترید ارزهای دیجیتال را بیان خواهیم کرد. رعایت این ۲۰ اصل به شما کمک می‌کند تا شانس موفقیت بیشتری در این بازار داشته باشید.

اگر هنوز با بازار رمزارزها آشنایی ندارید یا مدت کمی است به این بازار وارد شده‌اید، توصیه می‌کنیم پیش از هرچیز ابتدا اصول و نکات مهم را یاد بگیرید تا به اصطلاح چم و خم کار دستتان بیاید. در این مطلب از سری مطالب بلاگ پول نو، تصمیم داریم تا اصول ترید ارز دیجیتال و اشتباهات ترید ارز دیجیتال را زیر ذره‌بین ببریم و در نهایت مسیر ترید کردن را برای شما مشخص کنیم. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم و اصول ترید ارز دیجیتال چیست؟

 اصول ترید ارزدیجیتال

بازار رمزارزها مثل سایر بازارهای پرریسک، ماهیت نوسانی دارد و ندانستن یکسری نکات در مورد ترید می‌تواند به از دست رفتن پول شما منجر شود. ترید ارز دیجیتال نباید راهی آسان برای ثروتمند شدن و رفتن ره صد ساله آن هم در یک شب در نظر گرفته شود و پیش از سرمایه‌گذاری باید یکسری نکات و اصول را یاد بگیرید تا بتوانید از این فرصت بهترین استفاده را ببرید.

اصول ترید در بازار ارز دیجیتال مجموعه‌ای از تجارب موفقیت و شکست معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته است که منبع آموزشی مهمی برای تازه‌واردان به بازار کریپتو به شمار می‌رود. این اصول با گذشت زمان امتحان خود را پس داده‌اند و به خوبی ثابت شده‌اند، بنابراین راهنمای خوبی برای معامله‌گران تازه وارد خواهند بود.

نکات مهم ترید ارزهای دیجیتال  مجموعه‌ای از مهارت‌ها، استراتژی‌ها و دانش‌های فنی هستند که به شما کمک می‌کنند تا معاملاتتان را با دقت و تحلیل صحیح انجام دهید و در دام اشتباهات رایجی که هنگام ترید ارز دیجیتال انجام می‌شوند نیفتید.

چرا دانستن نکات مهم ترید رمزارزها ضروری است؟

از آنجایی که بازار رمزارزها نوسانات بالایی دارد و بسیار پویاست، دانستن نکات مهم برای ترید از نان شب هم برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران واجب‌تر است. بازار رمزارزها در چند سال اخیر دائما تحت تاثیر اخبار و تصمیم‌های دولت‌های مختلف قرار گرفته و افرادی که ظاهرا نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت بوده‌اند به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط بازار مجازات شده‌اند. بنابراین، دانستن یکسری اصول و نکات، داشتن دانش کافی و بهره بردن از ابزارهای مناسب برای تحلیل و پیش‌بینی نوسانات بازار از ملزومات اصلی فعالیت در بازار کریپتو هستند.

دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا از زمان و انرژی خود به بهترین شکل استفاده کنید، تحلیل بهتری از بازار داشته باشید و بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید. وارن بافت می‌گوید، هرچه بیشتر یاد بگیرید، درآمد بیشتری خواهید داشت. بنابراین یادگیری مهم ترین اصول ترید ارز دیجیتال به شما در کسب درآمد بیشتر کمک خواهد کرد.

در بازار پویا و پیچیده کریپتو، هر تصمیمی می‌تواند بر عملکرد شما تاثیر بگذارد و یک تصمیم اشتباه می‌تواند کل سرمایه‌تان را از بین ببرد. بنابراین، دانستن نکات مهم در ترید رمزارزها به شما کمک می‌کند تا با آگاهی از ریسک‌های بازار، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب معامله‌گران حرفه‌ای‌تر، از فرصت کسب سود و درآمد دلاری به خوبی استفاده کنید.  در نهایت سعی کنید از اخبار در ترید ارز دیجیتال استفاده کنید.

نکات مهم ترید در بازار ارزهای دیجیتال

نکات مهم ترید ارزهای دیجیتال

در این بخش مجموعه‌ای از نکات مهم و ارزنده‌ای که حاصل تجربه چندین و چند ساله معامله‌گران حرفه‌ای در بازارهای مالی و بازار کریپتو است را جمع‌آوری کرده‌ایم:

۱- تنها روی چیزی که آن را درک می‌کنید سرمایه‌گذاری کنید

اگر نگاهی به اطرافیانتان بیندازید، می‌بینید خیل عظیمی از افراد بدون اینکه درکی از بازار ارزهای دیجیتال، تکنولوژی بلاکچین و فناوری‌های بنیادین این صنعت داشته باشند به سراغ سرمایه‌گذاری می‌روند. اما این مسیر در انتها همواره با شکست روبه‌رو می‌شود.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها همین درک درست از سرمایه‌گذاری است. قبل از اینکه روی ارز دیجیتال خاصی سرمایه‌گذاری کنید، در مورد آن مطالعه کنید، فناوری‌های پروژه را زیر و رو کنید، با تیم توسعه آن آشنا شوید و به درک درستی از آنها برسید. این به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالا را انتخاب کنید. ما در بلاگ پول نو چنین اطلاعاتی به شما خواهیم داد.

در صورتی که بدون شناخت و تحلیل فاندامنتال از پروژه‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، به احتمال زیاد گرفتار شیادان و توکن‌های بی‌ارزش خواهید شد و در زمان کوتاهی کل سرمایه‌تان به باد خواهد رفت.

۲- پولی را سرمایه‌گذاری کنید که به آن نیاز ندارید

ماهیت نوسانی بازار کریپتو مثل یک شمشیر دولبه است، یعنی در یک سمت می‌تواند به شما سود برساند اما در سمت دیگر، می‌تواند پول شما را ناپدید کند. یکی از نکات مهمی که هنگام سرمایه‌گذاری در تمام بازارهای مالی باید به آن توجه داشت این است که تنها پولی که در صورت از دست رفتن آن زندگی شما مختل نمی‌شود را باید به سرمایه‌گذاری و ترید کردن اختصاص دهید.

در بازار صعودی قبلی بسیاری از افراد کل سرمایه زندگی خود را به بازار وارد کردند اما تصمیم‌های اشتباه و نزولی شدن بازار باعث شد پول آنها نابود شود. بنابراین، اکیدا توصیه می‌کنیم تنها بخشی از سرمایه‌تان که فعلا برنامه‌ای برای آن ندارید و در صورت از دست رفتن می‌توانید دوباره آن را جبران کنید را به ترید ارز دیجیتال اختصاص دهید.

ضمن اینکه وارد کردن پولی که در کوتاه مدت به آن نیاز دارید باعث می‌شود که مجبور باشید در زمان نامناسب از سرمایه‌گذاری خود خارج شوید و به دلیل استرس ناشی از آن، درصد اشتباهات شما را بالا می‌برد.

۳- یاد بگیرید! از فراگیری دانش و علم جدید نترسید

ترید ارز دیجیتال فقط خرید ارز دیجیتال و سود کردن از آن نیست. برای تریدر شدن باید کار کردن با یکسری ابزار را یاد بگیرید و در رابطه با بازار اطلاعات زیادی کسب کنید. توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را یاد بگیرید. منابع زیادی در فضای اینترنت وجود دارند اما شما به راحتی می‌توانید بهترین آنها را در یوتیوب ببینید. هرچه زمان بیشتری به آموزش و یادگیری اختصاص دهید، مهارت شما بالاتر رفته و با دید بازتری سرمایه‌گذاری خواهید کرد.

دقت کنید که حتما لازم نیست تا بابت آموزش خود هزینه‌های گزافی پرداخت کنید. در حال حاضر منابع مختلفی به زبان‌های انگلیسی و حتی فارسی در دسترس هستند که به صورت رایگان عرضه شده‌اند.

۴- برنامه‌ریزی داشته باشید

اگر نگاهی به زندگی تریدرهای حرفه‌ای بیندازید، می‌بینید این افراد یک روتین منظمی دارند و تنها بخشی از ۲۴ ساعت خود را به ترید کردن اختصاص می‌دهند.

حتما برای ترید کردن خود برنامه مشخصی طراحی کنید. این طور نباشد که به صورت ۲۴ ساعته با گوشی موبایل خود بازار را چک کنید و با ترس جا ماندن از بازار از خواب و زندگی خود بزنید. این کار باعث می‌شود که ذهن شما دچار خستگی و آشفتگی شود و در مواقع حساس نتوانید تصمیم درست بگیرید و دچار ضررهای هنگفت شوید.

۵- سبک معامله‌گری خودتان را انتخاب کنید

این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید: «به تعداد تریدرها، سبک معاملاتی وجود دارد.»

هر معامله‌گر یا تریدر با توجه به علاقه، دانش، شخصیت و میزان زمانی که می‌خواهد به ترید کردن اختصاص دهد، سبک معاملاتی مخصوص به خود را دارد. در مورد سبک‌های معاملاتی تحقیق کنید و ببینید کدامیک با نیاز و شرایط شما متناسب‌اند. برخی از معامله‌گران دِی تریدر (Day Trader) هستند و در طول روز معاملات خود را انجام می‌دهند و در پایان آن روز کل سفارشات خود را می‌بندند. برخی دیگر با دید طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند. لازمه انتخاب سبک معامله‌گری مناسب، شناخت شخصیت و روحیات خودتان است.

دقت داشته باشید که انسان‌ها در شرایط مختلف واکنش های مختلفی را از خود بروز می‌دهند و این دقیقا همان دلیلی است که باید سبک مخصوص به خودتان را بسازید. به عنوان مثال فرض کنید که پوزیشن شما وارد ضرر شده است؛ در این شرایط واکنش شما چه خواهد بود؟ پاسخ شما به این سوال بخشی از سبک معاملاتی شما را می‌سازد.

۶- همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید

در بولران سال 2017 و 2021، رشد برخی از ارزهای دیجیتال به قدری شدید بود که باعث شد برخی از سرمایه‌گذاران واقعا ره صد ساله را یک شبه بروند. این اتفاق باعث شده تا سرمایه‌گذاران تازه‌کار با وسوسه میلیاردر شدن کل پول خود را در یک ارز خاص سرمایه‌گذاری کنند که ریسک بسیار زیادی دارد. همه ما ماجرای فروپاشی اکوسیستم ترا و رمز ارز لونا را به خاطر داریم. رعایت این اصل می‌توانست هولدرهای LUNA را نجات دهد.

همیشه به خاطر داشته باشید: همه تخم مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید. سعی کنید سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید و روی چندین ارز سرمایه‌گذاری کنید تا ریسک خود را به حداقل برسانید. توصیه می‌کنیم در ابتدای کار به سراغ میم کوین‌ها و پروژه‌های تازه وارد به بازار نروید. بیت کوین، اتریوم و آلت کوین‌هایی که به خوبی بازار نزولی را پشت سر گذاشتند گزینه‌های بسیار خوبی برای شروع سرمایه‌گذاری هستند.

۷- اجازه ندهید احساسات شما را کنترل کند

در مسیر سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، ممکن است در یک معامله سود یا ضرر بسیار زیادی کسب کنید. نکته مهم این است که احساسات خود را کنترل کنید. اگر در یک معامله ضرر کردید، هرگز با هدف جبران آن ضرر دست به تصمیماتی که از روی احساسات گرفته شده‌اند نزنید. به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و سعی کنید با توجه به تحلیلتان از وضعیت بازار پیش بروید.

وقتی که شما در ضرر هستید، شرایط روحی مناسبی برای ترید کردن ندارید و تمام تصمیمات و تحلیل‌های شما با همین احساسات ترکیب خواهد شد. بنابراین بهتر است صبر کنید و با یک روحیه بهتر به بازار وارد شوید. توجه داشته باشید در این شرایط از معاملات با لوریج بالا پرهیز کنید.

به یاد داشته باشید که تریدری در این بازار می‌تواند موفق باشد که مانند یک ربات به شرایط هیجانی پیرامون بی‌تفاوت باشد.

۸- یک صرافی مطمئن پیدا کنید

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند و هرکدام ارزهای خاصی را ارائه می‌دهند. فعالیت در صرافی‌های خارجی با توجه به تحریم‌ها و ریسک بلوکه شدن سرمایه توصیه نمی‌شود. صرافی‌های ایرانی نیز هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. توصیه می‌کنیم پیش از سرمایه‌گذاری در مورد صرافی‌ها به خوبی تحقیق کنید و یک پلتفرم مطمئن و قابل اعتماد را انتخاب نمایید.

بهتر است تا دارایی‌های خود را داخل یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنید تا ریسک‌های گفته شده را کاهش دهید.

۹- از حد سود و حد ضرر استفاده کنید

استفاده از حد سود (Take Profit) و حد ضرر (Stop loss) حتی از نان شب هم واجب‌تر است. این کار به شما کمک می‌کند تا نقاط مناسب برای ورود و خروج به معاملات را پیدا و از سرمایه خود محافظت کنید. حد سود و حد ضرر اغلب با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و استراتژی‌های مختلف تعیین می‌شوند.

حد سود و حد ضرر به شما کمک می‌کند تا در مواقع سخت اسیر خوش بینی بی‌جا و رویاپردازی نشوید. به یاد داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند کل سود بازار را نصیب خود کند. در طرف مقابل اصل اول بازار از دست ندادن کل سرمایه و ماندن در بازار است.

۱۰- قانع باشید!

در بازار رمزارزها ممکن است یک ارز دیجیتال در عرض چند سال 10 تا 20% رشد کند. افراد تازه‌وارد ممکن است با این دید که صعود احتمالا ادامه پیدا می‌کند همچنان پوزیشن خود را باز نگه‌ دارند. با این حال در ادامه روند بازار می‌تواند تغییر کند و همان سود نیز به ضرر تبدیل شود.

در این مواقع حتما این جمله را به خاطر بیاورید: سود بانکی سالانه 18% است. بنابراین، سود 10 تا 20 درصدی در عرض چند ساعت بسیار مطلوب است. پس توصیه می‌کنیم به موقع و به جا سود خود را از بازار خارج کنید. مجددا تکرار می‌کنیم بهترین تریدرها هم نمی‌توانند کل سود بازار را نصیب خود کنند.

۱۱- مراقب کلاهبرداران باشید

هیچ سود تضمین شده‌ای در بازار کریپتو وجود ندارد. اگر کسی به شما وعده کسب سود تضمین شده یا سود کلان داد، هرچه سریع از آن شخص دور شوید. در سال‌های اخیر افراد مختلف با هدف سوء استفاده از غفلت سرمایه‌گذاران ناآگاه و تازه‌وارد آنها را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بی‌ارزش و پانزی تشویق کرده‌اند. به خاطر داشته باشید، این بازار پر از کلاهبرداری و دغل‌بازی است. پیش از سرمایه‌گذاری حتما تحقیق کنید تا در دام این پروژه‌ها نیفتید.

اخیرا نیز افرادی با تبلیغات تریدینگ بات‌ها وعده سودهای نجومی به کاربران می‌دهند. توجه کنید که هیچ رباتی نمی‌تواند به اندازه خودتان به کلیه شرایط بازار تسلط داشته باشد.

۱۲- اخبار را دنبال کنید

هرروز اخبار  ارز دیجیتال مختلفی منتشر می‌شود که هرکدام می‌توانند بر قیمت‌ها تاثیر بگذارند. توصیه می‌کنیم حتما اخبار مهم را دنبال کنید تا بتوانید تصمیمات بهتری برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید. دقت کنید که این بدان معنا نیست که نیوز تریدینگ یا معامله کردن با اخبار را انجام دهید بلکه هدف دانستن شرایط کلی بازار و پروژه‌ها است که به شما کمک می‌کند دورنمای بهتری داشته باشید.

۱۳- مدیریت پرتفو داشته باشید

برای موفقیت در بازار کریپتو، مدیریت پورتفو اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تازه‌کار هستید و چیزی از بازار نمی‌دانید توصیه می‌کنیم تا مدتی روی ارزهای دیجیتال کم ریسک که بالاتر گفتیم سرمایه‌گذاری کنید. اما اگر مدتی است در بازار هستید، توصیه ما این است که پورتفوی خود را به دو بخش پرریسک و کم ریسک تقسیم کنید. منظور از بخش پرریسک، آن دسته از ارزهایی است که نوسانات بالا و معمولا مارکت کپ پایینی دارند.

۱۴- رویا بافی نکنید

قرار نیست بازار کریپتو شما را یک شبه میلیاردر کند. رویا بافی باعث می‌شود نتوانید منطقی فکر کنید و به دنبال سود زیاد در یک بازه کم خواهید بود. به استراتژی معاملات خود پایبند بمانید.

مسیر ترید ارز دیجیتال بسیار طولانی است و برای پیمودن آن باید آهسته و پیوسته پیش بروید. به سودهای منطقی قانع باشید و آرام آرام بر سودهای خود اضافه کنید. در این صورت معجزه سود مرکب به شما کمک می‌کند تا به صورت منطقی و در طولانی مدت سرمایه خود را چندین برابر کنید.

۱۵- به یک سبک معامله گری پایبند باشید

یکی از بزرگترین اشتباهات معامله‌گران تازه‌وارد به بازار، تغییر سبک معامله‌گری آنهاست. همانطور که بالاتر گفتیم، انتخاب سبک معامله‌گری به شخصیت و رفتار شما بستگی دارد. زمانی که سبک معامله‌گری مناسب خود را پیدا کردید، در طولانی‌مدت به آن پایبند بمانید تا بتوانید به سود بیشتری برسید.

به یاد داشته باشید که استفاده از چند سبک معامله‌گری باعث می‌شود تا درصد خطاهای هر کدام از این سبک‌ها در تحلیل بازار با یکدیگر جمع شوند و شانس موفقیت شما را پایین آورند.

۱۶- اجازه دهید تا ستاپ‌ها کامل محقق شوند

اینکه اتفاقی در گذشته بارها رخ داده، لزوما به معنای تکرار دوباره آن نیست. اگر قیمت بیت کوین بارها در حوالی هاوینگ افزایش یافته، تضمینی وجود ندارد در هاوینگ سال 2024 نیز این اتفاق رخ دهد. برای این اتفاقات برنامه‌ریزی کنید اما بیش از حد نسبت به روی دادن آنها خوش‌بین نباشید.

دیدن ستاپ یا الگوی خاص در نمودار لزوما به معنای تحقق هدف آن الگو نیست. گاهی وقت‌ها ممکن است بازار پس از یک الگوی نزولی، به یکباره صعود کند. از آن مهم‌تر تریدرهای آماتور با مشاهده یک الگو یا ستاپ معاملاتی، پیش از کامل شدن با نیت کسب سود بیشتر به آن معامله ورود می کنند در صورتی که در بسیاری از موارد درست قبل کامل شدن الگو، بازار در جهت مخالف حرکت می‌کند و آن الگو را بی‌اعتبار می‌کند. بنابراین، همواره با دید منطقی ترید کنید.

۱۷- پس از کسب سود زیاد یا ضرر زیاد از بازار فاصله بگیرید

این نکته ارتباط تنگاتنگی با کنترل احساسات و عواطف دارد. سود یا ضرر زیاد می‌تواند شما را به سرمایه‌گذاری بیشتر و کورکورانه در بازار ترغیب کند، اتفاقی که در نهایت می‌تواند به ضرر شما منجر شود. توصیه می‌کنیم در مواقعی که سود یا ضرر زیاد کرده‌اید، چند روزی از بازار فاصله بگیرید تا هیجانی تصمیم نگیرید.

۱۸- از اور تریدینگ پرهیز کنید لازم نیست هر لحظه در بازار فعال باشید

اغلب فومو یا همان ترس جا ماندن از بازار باعث می‌شود سرمایه‌گذاران تازه‌وارد بخواهند دائما ترید کنند تا مبادا لامبورگینی آنها به پراید تبدیل شود! همانطور که بالاتر گفتیم، داشتن نظم و انضباط در برنامه تریدینگ بسیار ضروری است.

اور تریدینگ یا معامله افراطی و بیش از حد معمولا به دلیل شور و هیجان بدون مرز فرد، انگیزه زیاد برای کسب سود سریع به صورت نجومی و تصمیم‌گیری‌های نابخردانه صورت می‌گیرد که ریسک معامله‌گر را به شدت افزایش داده و بازدهی او را شدیدا کاهش می‌دهد. گاهی سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر تصمیم به اور تریدینگ می‌گیرند. گاهی نیز انجام معاملات موفق و غرور کاذب آنها را به خرید و فروش افراطی سوق می‌دهد.

۱۹- از ضرر کردن نترسید

از ضرر کردن ترس و واهمه نداشته باشید. مهم برآیند معاملات شماست. شما می‌توانید در یک معامله ضرر کنید اما در معاملات بعدی خود ضرر وارده را جبران کنید. بنابراین، در صورت ضرر قصد انتقام گرفتن از بازار را نداشته باشید. دقت کنید که بازار همیشه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب را به شما خواهد داد.

۲۰- از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را یادداشت کنید

حتی معامله‌گران حرفه‌ای هم در ترید اشتباه می‌کنند. از اشتباه کردن نترسید و سعی کنید از آن درس بگیرید. قانون بازار این است تا زمانی که تصمیمات اشتباه خود را پیدا نکنید و آن را اصلاح نکنید آن را برای شما تکرار می‌کند.

با دانستن این موارد در ترید موفق می‌شویم؟

موفقیت در ترید ارزهای دیجیتال

با دانستن و یاد گرفتن موارد اصولی در ترید ارزهای دیجیتال، می‌توان در این بازار موفق شد. اولین گام برای موفقیت در ترید ارز دیجیتال، آگاهی کامل از بازار و تحلیل دقیق روندها و الگوهای قیمتی است. با تحلیل دقیق بازار و به کار گرفتن استراتژی‌های مناسب بر اساس تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، می‌توان بهترین نقاط ورود و خروج از بازار را مشخص کرد. علاوه بر این، مدیریت ریسک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنگام ترید در بازار رمزارزها باید منعطف باشید و بتوانید خیلی سریع با شرایط بازار سازگار شوید. توجه به ماهیت پویای بازار کریپتو می‌تواند شما را در واکنش صحیح به تغییر شرایط در بازار کمک کند. علاوه براین، پیگیری مستمر اخبار و رویدادهای مرتبط با صنعت کریپتو و انطباق استراتژی‌های ترید خود با این اطلاعات ضرورت بسیاری دارد.

درس گرفتن از اشتباهات و تجربه‌های کسب شده از معاملات گذشته نیز بسیار ضروری است. با یادگیری از تجارب خود و دیگر معامله‌گران، بهبود مداوم استراتژی‌ها و روش‌های تریدینگ و یادگیری اطلاعات جدید می‌توان تکامل و بهبود به عنوان یک معامله‌گر را تضمین کرد و در ترید در بازار رمزارزها به موفقیت رسید.

جمع بندی نکات تریدینگ

در این مطلب سعی بر این بود تا اصول کلیدی معامله و ترید ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم. بازار کریپتو برخلاف سایر بازارها کمی درنده‌تر و نوسانی‌تر است. بنابراین، توجه نکردن به یکسری نکات و اصول می‌تواند تجربه بسیار بدی را برای شما رقم بزنید.

به طور خلاصه، یادگیری، پایبند بودن به استراتژی، رعایت نظم در ترید و درس گرفتن از اشتباهات گذشته از مهم‌ترین نکات ترید ارز دیجیتال به شمار می‌روند که باید آن‌ها را رعایت کرد.

سوالات متداول درباره تریدینگ

چگونه تریدر ارز دیجیتال شویم؟

برای موفق شدن در ترید ارز دیجیتال ابتدا ماهیت این بازار و پروژه‌های آن را بشناسید و سپس به یادگیری استراتژی‌های معاملاتی و روش‌های تحلیل بازار بپردازید. در گام آخر با توجه به شخصیت خودتان استراتژی و روش معاملاتی مخصوص خود را بسازید و در کنار آن از روش‌های مدیریت سرمایه و پرتفو استفاده کنید.

برای ورود به بازار حداقل چقدر باید سرمایه داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال کاملا وابسته به وضعیت زندگی شما و انتظارتان از میزان درآمد از این بازار بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما این است ابتدا با سرمایه کم مهارت خود در این بازار را افزایش دهید و در گام بعد سرمایه‌ای را به این بازار وارد کنید که در کوتاه مدت به آن نیاز ندارید و در صورت از دست رفتن آن آسیب جدی به زندگی شما وارد نمی‌کند.

روزانه تا چه میزان میتوان از ترید کسب سود کرد؟

ماهیت بازار ارزهای دیجیتال تاکنون با رشدهای نجومی یا سقوط‌های سنگین در مدت زمان کوتاه همراه بوده است. این قضیه هم می‌تواند موجب جذابیت این بازار باشد هم ریسک آن را به شدت بالا می‌برد. به شما توصیه می‌کنیم که استراتژی خود را بر مبنای سودهای منطقی و مستمر بنا کنید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهمنی
بهمنی
2 ماه قبل

بسیار عالی بود نکاتی کلیدی و کاملا کاربردی از پول نو به خاطر جمع آوری این مطالب و انتشار آنها سپاسگزارم.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

1

نظر مخاطبان (2)