پر کاربردترین کیف پول‌های کریپتویی برای نگهداری ریپل در سال 2023

بهترین کیف پول‌های ریپل
ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

ریپل یک شرکت خصوصی است که هدف آن ایجاد و فعال کردن شبکه جهانی مؤسسات مالی و بانک‌ها است. XRP یک ارز دیجیتال منبع باز است که توسط ریپل ساخته شده است که نقدینگی را در اختیار ارائه‌دهندگان پرداخت، بازار سازها و بانک‌ها قرار می‌دهد. از این رو، ارز دیجیتال XRP یک رمز ارز محبوب است و برای نگهداری آن باید کیف پولی را انتخاب کنید که از نظر امنیت، عملکرد و سهولت استفاده، دارای رتبه بالایی باشد.

در مقاله امروز، با انواع کیف پول‌های ریپل آشنا می‌شویم. اما پیش از آن بخوانید:

چندین کیف پول‌ ارز دیجیتال ریپل در بازار وجود دارند و احتمالاً انتخاب از میان آن‌ها دشوار است. در اینجا ضمن معرفی انواع کیف پول ripple، با بهترین نمونه‌ها و دانلود و ساخت کیف پول‌ها آشنا خواهیم شد.

کیف پول ریپل چیست؟

انواع کیف پول ریپل

کیف پول ریپل معمولاً یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار است که داده‌های مورد نیاز برای دسترسی به وجوه ریپل (XRP) را ذخیره می‌کند. این داده‌ها از یک کلید خصوصی مانند رمز عبور و یک آدرس کیف پول یا کلید عمومی مانند یک شماره حساب تشکیل شده‌اند.

هنگامی که یک توکن XRP خریداری کردید، باید آن را در یک کیف پول که از ارز دیجیتال ریپل پشتیبانی می‌کند، ذخیره کنید. انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارند و هر کیف پول می‌تواند از نظر ویژگی‌ها، قابلیت استفاده و امنیت متفاوت باشد. اولین انتخابی که دارید انتخاب بین کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

چگونه کیف پول ریپل را دانلود کنیم؟

راه‌اندازی کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار راحت‌تر است. کیف پول‌های خود حضانتی (Self-custody) را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن یا افزونه مرورگر راه‌اندازی کرد. در این نوع کیف پول‌ها تنها خودتان مسئول مدیریت کلیدهای کیف پول خواهید بود. کیف‌پول‌های حضانتی شامل ایجاد یک حساب در یک پلتفرم، مانند صرافی ارزهای دیجیتال هستند. در این نوع کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی در کنترل پلتفرم مربوطه هستند.

در کیف پول‌های خود حضانتی کنترل کامل کلیدها تنها در اختیار خودتان است، اما در صورت از دست دادن آن‌ها، دسترسی به وجوه شما ممکن است غیرقابل برگشت باشد. در نتیجه، کیف پول‌های حضانتی اغلب برای افراد مبتدی مناسب‌تر هستند، زیرا صرافی کلیدهای شما را مدیریت می‌کند.

آموزش ساخت کیف پول ریپل

کیف پول‌های سخت افزاری ریپل

راه‌اندازی کیف پول کریپتو و معامله توکن‌ها ممکن است برای افراد مبتدی کمی گیج‌کننده باشد. ساخت کیف پول ارز ریپل به نوع کیف پولی که می‌خواهید استفاده کنید بستگی دارد. فرآیند راه‌اندازی کیف پول‌های سخت‌افزاری و کیف پول‌های نرم‌افزاری تا حدودی متفاوت است.

کیف پول موبایل ریپل

با مراجعه به اپ استور یا گوگل پلی می‌توانید کیف پول ریپل برای موبایل را دانلود کنید. سپس باید یک رمز عبور قوی ایجاد کرده و عبارت بازیابی را یادداشت کنید. مشابه همین فرآیند را برای دانلود کیف پول دسکتاپ دنبال کنید. شما می‌توانید نرم‌افزار مربوطه را به صورت آنلاین دانلود کنید. بسیاری از این کیف پول‌ها رایگان بوده و به اطلاعات شخصی نیاز ندارند.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ریپل عبارتند از xumm، تراست والت، gatehub، اتمیک والت، کوینومی، کریپتو والت و اکسودوس.

کیف پول متامسک از شبکه ریپل پشتیبانی نمی‌کند ولی می‌توانید ارز ریپل روی شبکه بایننس اسمارت چین را در متامسک استفاده و منتقل کنید.

کیف پول سخت افزاری ریپل

برای ایجاد یک کیف پول سخت‌افزاری، باید یک دستگاه فیزیکی بخرید که کلیدهای خصوصی را ذخیره می‌کند. این نوع کیف پول‌ها گران‌تر از کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند و برای راه‌اندازی و استفاده باید به یک دستگاه آنلاین مانند رایانه یا تلفن همراه متصل شوند. سپس، با مراجعه به وب سایت ارائه‌دهنده سخت‌افزار، نرم‌افزار مربوطه را نصب کنید، یک کد پین (رمز عبور) تعیین کرده، عبارات بازیابی را ایجاد و یادداشت کنید و نامی برای سخت‌افزار خود انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری عبارتند از: لجر، selcalot، keepkey و ترزور که از ارز ریپل پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول دسکتاپ ریپل

کیف پول‌های دسکتاپ کلیدهای کیف پول را روی سیستم ذخیره‌سازی کامپیوتر ذخیره می‌کنند و از این حیث، از امنیت مناسبی برخوردار خواهند بود. چرا که نوعی ذخیره‌سازی آفلاین به حساب می‌آید و برخلاف برخی دیگر از کیف پول‌ها، کلیدها را در فضایی آنلاین و در محیط اینترنت نگه‌داری نمی‌کند.

به همین خاطر، تنها افرادی که به کامپیوتر خود دسترسی دارند می‌توانند به کیف پول وارد شوند.

اتمیک والت (Atomic Wallet)، یکی از گزینه‌های مناسب برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال در دسکتاپ به حساب می‌آید. رابط کاربری آسان و امنیت مناسب این کیف پول، موجب شده تا تعداد آدرس‌های فعال این کیف پول از ۳ میلیون آدرس فراتر رود.

کیف پول کاغذی ریپل

یکی دیگر از گزینه‌های امن برای نگه‌داری ارز دیجیتال، کیف پول کاغذی بوده که امکان دسترسی آنلاین را قطع کرده و تنها دارندگان آن می‌توانند به دارایی‌های موجود در آن آدرس دسترسی داشته باشند.

اگر یک کیف پول کاغذی می‌خواهید، می‌توانید به یک سرویس رایگان آنلاین مراجعه کرده، یک کیف پول ریپل ایجاد کنید و آن را چاپ کنید. کیف پول‌های مبتنی بر وب از شما می‌خواهند که به سایت مراجعه کرده و ثبت نام کنید. یک آدرس ایمیل وارد کرده، یک رمز عبور ایجاد کنید و حساب خود را با استفاده از سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA Authentication) ایمن کنید.

برای در اختیار داشتن کیف پول کاغذی ریپل، به حداقل ۲۰ ریپل (XRP) نیاز خواهد بود. با ورود به وبسایت XRP Paper Wallet، می‌توان یک کیف پول کاغذی را ایجاد کرد. همانطور که می‌دانید، دسترسی به این کیف پول با اسکن QR درج شده بر آن امکان پذیر خواهد بود.

بهترین و امن‌ترین کیف پول ریپل

بهترین کیف پول‌های ریپل

شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از کیف پول‌های سخت‌افزاری، وب، موبایل یا دسکتاپ انتخاب کنید. بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال از بیش از یک نوع دستگاه یا پلتفرم فیزیکی پشتیبانی می‌کنند. برخی از آن‌ها فقط یک ارز را ذخیره می‌کنند و هیچ امکانات دیگری ندارند، در حالی که برخی دیگر دارای عملکردهای زیادی هستند. بسیار مهم است که کیف پولی با ویژگی‌های امنیتی قوی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای یا چند امضایی انتخاب کنید.

بهترین کیف پول کریپتو برای XRP به نیازهای فردی شما بستگی دارد. هر کیف پول ripple ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند. برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال امن‌ترین گزینه هستند، در حالی که برخی دیگر راحتی و سهولت استفاده را در اولویت قرار می‌دهند.

اگر به دنبال امن‌ترین گزینه هستید، کیف پول سخت‌افزاری ایده‌آل خواهد بود. با این حال، راه‌اندازی این نوع کیف پول‌ها برای افراد مبتدی می‌تواند پیچیده باشد. همچنین، آنها باید جهت استفاده به یک دستگاه آنلاین مانند رایانه یا تلفن همراه متصل شوند که ممکن است چندان راحت نباشد. کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار راحت‌تر هستند، اما بیشتر در معرض هک شدن قرار دارند.

معیارهای کلیدی برای یافتن بهترین کیف پول Ripple چه هستند؟

ده‌ها گزینه مختلف کیف پول ریپل وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. بنابراین باید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

– امنیت

هنگام جستجوی کیف پول ریپل، امنیت باید در خط مقدم فهرست اولویت شما باشد. شما باید به دنبال کیف پولی باشید که سابقه هک شدن نداشته باشد، احراز هویت دو مرحله‌ای داشته باشد و در صورت امکان قابلیت دسترسی به عبارات بازیابی را داشته باشد.

– راحتی

راحتی یکی دیگر از عوامل کلیدی است که هنگام انتخاب کیف پول ریپل باید در نظر گرفته شود. شما باید به دنبال کیف پولی باشید که تا زمانی که امنیت را به خطر نیندازد، کار کردن با آن تا حد امکان راحت باشد.

– کنترل کلیدهای خصوصی

در حالت ایده‌آل، باید به دنبال یک کیف پول ریپل باشید که به شما امکان می‌دهد کنترل کامل کلیدهای خصوصی (Private Key) خود را حفظ کنید. این امر می‌تواند به شما کمک کند از سرمایه خود محافظت کنید.

– تجربه کاربری

تجربه کاربری عامل مهم دیگری است که باید در نظر داشت. برخی از بهترین کیف پول‌های ریپل امکان دسترسی به تراکنش‌های گذشته را فراهم کرده، واریز و برداشت‌ها را ساده نگه می‌دارند، در حالی که طبیعتاً ایمنی را تضمین کرده و ابزارهای آموزشی و تحلیلی را برای کمک به بهبود تجربه کاربری ارائه می‌دهند.

– سازگاری با چندین ارز دیجیتال

سازگاری با چندین توکن دیجیتال یکی دیگر از نکات مهم برای بسیاری از افرادی است که به دنبال کیف پول ریپل هستند. توانایی نگهداری تمام رمز ارزها در یک مکان، بدون نیاز به خرید چندین کیف پول یک مزیت قطعی است.

کیف پول نرم افزاری تراست

محبوب ترین کیف پول کریپتویی؟ به احتمال قوی!

ریپل هم یکی از ۷۰ شبکه تحت پشتیبانی کیف پول تراست والت به حساب می‌آید. برای فعال‌سازی یک کیف پول XRP در تراست والت، به حداقل ۱۰ واحد XRP نیاز خواهد بود. البته این میزان توسط شبکه ریپل تعیین شده و تراست والت نقشی در مشخص کردن آن ندارد.

کیف پول نرم افزاری تراست

تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول نرم افزاری تراست والت به بیش از ۴.۵ میلیون کوین می‌رسد. علاوه بر پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها، مواردی چون دسترسی آسان، رایگان بودن، امکان ایجاد چند کیف پول در برنامه و امنیت بالا، از جمله دلایلی هستند که ۱۰ میلیون کاربر را به دانلود کیف پول تراست والت مجاب کرده‌اند.

کیف پول نرم افزاری مث

کیف پول مث (Math Wallet) را می‌توان یکی از کیف پول‌های جذاب دنیای کریپتو دانست که از طریق موبایل(اندروید و iOS) و وب قابل دسترسی بوده و حتی در قالب کیف پول سخت افزاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیف پول نرم افزاری مث

علاوه بر ریپل (XRP)، مث والت از ۱۵۰+ زنجیره دیگر از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا، اپتوس و پولکادات نیز، پشتیبانی به عمل می‌آورد. همچنین، مث والت از کیف پول‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM Compatible) به شمار می‌آید.

کیف پول نرم افزاری گواردا

کیف پول نرم افزاری گواردا (Guarda) از جمله والت‌های آنلاین پر کاربرد در صنعت کریپتو به حساب می‌آید که همانند تراست والت، رویکردی غیرامانی (Non-Custodial) دارد. این بدان معناست که کنترلی روی دارایی‌های کاربران نداشته و می‌توان گفت از امنیت مناسبی برخوردار است.

این کیف پول هم از ریپل (XRP) پشتیبانی کرده و بر بستر وب و موبایل قابل دسترسی است. علاوه بر امکان ذخیره، ارسال و دریافت، می‌توان از آن برای استیکینگ هم استفاده کرد.

کیف پول نرم افزاری گواردا

برخلاف بعضی کیف پول‌های دیگر، برای ورود به کیف پول Guarda نیازی به طی کردن مراحلی چون احراز هویت (KYC) نخواهد بود.

کیف پول نرم افزاری سیف پال

کیف پول نرم افزاری سیف پال به عنوان یکی از محبوب ترین کیف پول‌های فیزیکی فعالیت می‌کند و از امنیت بالایی هم برخوردار است. جالب است بدانید که این والت، اخیراً فعالیت خود را در قالب افزونه مرورگرهایی چون Chrome، Firefox و Microsoft Edge نیز، گسترش داده است.

رابط کاربری روان و امنیت بالا، از مهم ترین عواملی هستند که اعتماد بیش از ۷ میلیون کاربر فعال کیف پول سیف پال را جلب کنند. همچنین علاوه بر ریپل و ارز XRP، از ۵۵ شبکه دیگر نیز، پشتیبانی کرده و امکان خرید و فروش NFTها را هم فراهم آورده است.

کیف پول نرم افزاری اج

احتمالا با دیدن نام این کیف پول، مرورگر Microsoft Edge را به خاطر آوردید. امّا کیف پول نرم افزاری اج از این مرورگر مجزا بوده و یکی از کیف پول‌های امن حوزه ارز دیجیتال به حسای می‌آید که از ریپل (XRP) هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول نرم افزاری اج

به منظور ایجاد حساب در این کیف پول، به ثبت ایمیل و شماره تلفن نیاز خواهد بود. امّا یکی از مزایای این کیف پول، این بوده که انجام تراکنش روی Edge، مستلزم پرداخت کارمزد یا هزینه اضافی (از سمت والت) نخواهد بود.

کیف پول نرم افزاری توست

کیف پول نرم افزاری توست (Toast) یک کیف پول با رویکرد متن باز (Open Source) بوده که به صورت انحصاری برای ریپل (XRP) طراحی شده و روی سیستم‌ عامل‌های iOS، Android، Windows، MacOs و Linux قابل اجراست.

شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی کیف پول توست، این والت را نصب کرده و از آن استفاده کنید. امنیت این کیف پول به نسبت بالا بوده و ویژگی جالب توجه آن، این است که کاربران می‌توانند پین و عبارت ورود اختصاصی خود (PIN و Passphrase) را تعیین کنند.

کارمزد انتقال ریپل چقدر است؟

هر زمان که کاربران با استفاده از شبکه ریپل تراکنشی انجام می‌دهند، شبکه ریپل مقدار کمی XRP را به عنوان کارمزد کسر می‌کند.

کارمزد استاندارد برای انجام تراکنش‌ها در ریپل XRP ۰.۰۰۰۰۱ تعیین شده است که در مقایسه با کارمزدهای کلانی که بانک‌ها برای انجام پرداخت‌های فرا مرزی دریافت می‌کنند، حداقل است. گاهی اوقات، این عدد به دلیل بار بیشتر از حد معمول افزایش می‌یابد.

کارمزد انتقال ریپل

کارمزد انتقال ریپل به این صورت دریافت می‌شود که از فرستنده، درصد اضافی کسر می‌شود، در حالی که مبلغ مورد نظر به گیرنده واریز می‌شود. توکن‌های پرداخت شده در قالب کارمزد انتقال سوزانده می‌شوند و دیگر در دفتر کل XRP ردیابی نمی‌شوند.

کارمزد ریپل در مقایسه با دیگر شبکه‌ها

توجه به این نکته مهم است که کارمزد انتقال ریپل در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاک چین نیز ارزان‌تر است. به عنوان مثال، در طول سال گذشته، بیت کوین به طور میانگین بین ۲ تا ۶۰ دلار کارمزد تراکنش داشته است. اتریوم نیز در سال گذشته به طور متوسط بین ۴ تا ۷۰ دلار کارمزد دریافت کرده است. این در حالی است که ریپل به طور متوسط ۰.۰۰۰۸ دلار کارمزد دریافت کرده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، XRP برای تراکنش‌های کوچک نیز مناسب است، در حالی که ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم به دلیل هزینه کارمزدهای بیشتر مناسب نیستند.

نکته: به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از کیف پول خصوصی، ۲۰ ریپل از دارایی شما در کیف پول ripple قفل می‌شود. شرکت ریپل برای جلوگیری از ایجاد بی‌رویه آدرس‌های ریپل، این تعداد توکن را قفل می‌کند تا آدرس‌های خالی که افراد به آن نیاز ندارند، با هدف اسپم ایجاد نشوند. بنابراین، در مرتبه اول اگر میزان توکن ارسالی شما به یک کیف پول کمتر از ۲۰ واحد XRP باشد، آن کیف پول قابل استفاده نخواهد بود. تنها در صورتی که حداقل ۲۰ ارز XRP در یک کیف پول وارد شود، می‌توان از آن استفاده کرد.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

کارمزد خرید ریپل

ساده‌ترین راه خرید XRP از طریق صرافی ارز دیجیتال است. شما می‌توانید ارز دیجیتال ریپل را با ارز فیات یا ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف کریپتویی مثل صرافی پول نو خریداری کنید.

قبل از خرید، بر اساس امنیت و سهولت استفاده، تحقیق کنید که کدام صرافی برای شما مناسب‌تر است. پس قبل از افتتاح حساب تحقیق کنید. میزان کارمزد خرید ریپل در صرافی‌های مختلف از ۸ – ۰.۰۱ درصد متفاوت است.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

شاید بتوان کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس را محبوب ترین کیف پول سخت افزاری دانست.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

تا کنون بیش از ۵ میلیون کاربر از آن استفاده کرده‌اند و علاوه بر ریپل (XRP)، از ۵۵۰۰ توکن دیگر هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. یکی از مزایای این ورژن از کیف پول در مقایسه با Ledger Nano S، امکان اتصال آن به بلوتوث بوده که به وسیله آن، می‌توان به دستگاه‌های اندروید و iOS متصل شد.

ساختار فیزیکی آن موجب شده تا بالاترین سطح امنیت را در اختیار کاربران قرار دهد. اگرچه که برخی قیمت بالای لجر نانو ایکس (۳۰۰-۴۰۰ دلار) را از معایب این کیف پول قلمداد می‌کنند.

کیف پول سخت افزاری ترزور تی

اصلی ترین رقیب کیف پول لجر یعنی کیف پول سخت افزاری ترزور هم از ریپل (XRP) پشتیبانی می‌کند. سری T این کیف پول (Trezor Model T)، بالاترین سطوح امنیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از این حیث، بسیاری آن را به کیف پول‌های آنلاین ترجیح می‌دهند.

کیف پول سخت افزاری ترزور تی

با این وجود، قیمت نسبتا بالای این کیف پول (۲۰۰-۲۵۰ دلار)، موجب شده تا تنها افرادی آن را برای ذخیره ارز دیجیتال انتخاب کنند که مقادیر بالایی از کریپتو را در اختیار دارند.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری محبوب در بازار کریپتو، KeepKey نام دارد که احتمالا با آن آشنا هستید.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی

کیپ‌کی توسط شرکت ShapeShift تولید می‌شود و بیشتر برای دارایی‌های ERC-20 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این والت از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی به عمل می‌آورد و در مقایسه با لجر و ترزور، از قیمت پایین‌تری (۷۰-۱۰۰ دلار) برخوردار است.

کیف پول سخت افزاری کوبو

کیف پول سخت افزاری کوبو (Cobo Vault Wallet)، از جمله کیف پول‌های سخت افزاری‌های موجود در بازار بوده که علاوه بر امنیت بالا برای نگهداری ارز دیجیتال، قابلیتی چون ضدآب (Waterproof) بودن را هم در خود گنجانده و به یکی از کیف پول‌های منحصربه‌فرد بازار تبدیل گشته است.

کیف پول سخت افزاری کوبو

همچنین تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط این کیف پول قدرتمند، به بالغ بر ۲هزار کوین می‌رسد.

سخن آخر

ریپل یک ارز دیجیتال آتیه‌دار است و با وجود تنوع زیاد کیف پول‌ها، ممکن است انتخاب کیف پول ریپل دشوار باشد. هیچ یک از کیف‌پول‌های موجود ایده‌آل نیستند و شما همیشه مجبور هستید بین راحتی و امنیت تعادل برقرار کنید. ما سعی کردیم چند کیف پول ریپل را معرفی کنیم که اکثر نیازها را پوشش می‌دهند. انتخاب نهایی به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید درباره این شبکه بیشتر بدانید، مقاله خالق ریپل را از دست ندهید.

اگر در زمینه کار با کیف پول ریپل تجربه‌ای دارید می‌توانید از این طریق با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین، منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

5

نظر مخاطبان (0)