0

0

رشد قیمت اتریوم در آستانه ارتقای شانگهای

به گزارش کارگزاری برنشتاین، اگرچه اتریوم (ETH) امسال ۱۴ درصد عملکرد کمتری نسبت به بیت کوین (BTC) داشته است، اما اکنون در آستانه ارتقای شانگهای، شکستی رو به بالا ترسیم کرده است.

افزایش قیمت اتریوم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در گزارش تحلیلگران گوتام چوگانی (Gautam Chhugani) و ماناس آگراوال (Manas Agrawal) آمده، با نزدیک شدن به زمان فعالسازی ارتقای شانگهای بلاک چین اتریوم در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین)، قیمت اتر (ETH) در شبانه‌روز گذشته ۶ درصد افزایش یافته است و این ارز دیجیتال نشانه‌های اولیه قدرت نسبی در مقابل بیت کوین را از خود نشان داده است.

این حرکت صعودی یادآور رالی اتر در ارتقاء Merge است؛ آخرین ارتقای بلاک چین اتریوم که در سپتامبر گذشته انجام شد.

ارتقاء Shanghai امکان برداشت اتر استیک‌شده (stETH) را فراهم می‌کند، درحالیکه ارتقاء Merge تغییر مکانیسم شبکه از اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بود.

خرید ارز دیجیتال

در ادامه این کارگزار به نگرانی‌های سرمایه‌گذار اشاره می‌کند که پس از ارتقاء شانگهای، سرریز عرضه به وجود خواهد آمد، زیرا سهامداران اکنون می‌توانند سپرده و پاداش‌های اتر خود را باهم برداشت کنند.

در متن این گزارش آمده: «با این حال، با نزدیک شدن به زمان این ارتقاء، «نقدسازی زیادی» صورت خواهد گرفت که تقریباً ۷۰٪ آن اتر استیک‌شده (stETH) از طریق پروتکل‌های استیکینگ نقدی مانند Lido است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند به‌راحتی stETH خود را بفروشند؛ «بنابراین نقدینگی برای ۷۰٪ از اتریوم استیک شده در حال حاضر اقدامی جدید است که در هر صورت می‌توانند آن را انجام دهند.

مابقی اتر استیک‌شده مستقیماً در زنجیره بیکن قرار می‌گیرد، و بنابراین بعید است که دارندگانی کوتاه‌مدت باشند، زیرا آنها اتر (ETH) خود را در دسامبر ۲۰۲۰ سپرده کردند؛ زمانی‌که اطمینان چندانی به موفقیت‌آمیز بودن این تغییر مکانیسم وجود نداشت.»

قابلیت سپرده‌گذاری و برداشت اتر (ETH) بدون شک اعتماد بیشتری به دارندگان جهت استیک کردن می‌دهد و کسانی هم که تا به حال در حاشیه و مردد بودند، احتمالاً حالا دیگر اقدام به استیک کردن خواهند کرد.

خرید اتریوم
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)