ایده ساخت NFT؛ بهترین ایده‌های NFT برای کسب درآمد کدامند؟

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

8 دقیقه

یکی از بهترین ویژگی‌های دنیای NFT این است که برای خلاقیت هیچ حدومرزی ندارد. برخی از سازندگان ان اف تی با آثار هنری، میم‌ها و کالکشن‌های خود میلیون‌ها دلار به دست آورده‌اند. آیا شما هم ایده‌ای دارید که بخواهید با دنیا به اشتراک بگذارید؟ آیا این ایده یک اثر هنری، موسیقی، یک بازی ویدیویی یا مجموعه‌ای از لحظات به یاد ماندنی است؟ خبر خوب این است که می‌توانید رویایتان را زنده نگه دارید و حتی ممکن است به‌زودی زندگی رویایی خود را تجربه کنید. اما چگونه ایده NFT خود را به یک محصول موفق تبدیل کنیم؟

پس از موفقیت عظیم ان اف تی‌ها در سال 2022، بعید به نظر می‌رسد که محبوبیت آن‌ها در چند سال آینده کاهش یابد. همان‌طور که می‌دانید NFTها آثار هنری هستند که با استفاده از فناوری بلاکچین ساخته شده و به نحوی رمزگذاری می‌شوند که می‌توانند مالکیت انحصاری و اصالت یک دارایی را تأیید ‌کنند. یک NFT می‌تواند هر چیزی باشد، از هنر دیجیتال گرفته تا تک آهنگ یا آلبوم. اما یک چیز کاملاً واضح است؛ ان اف تی‌ها آمده‌اند تا بمانند. بنابراین، اگر شما هم به دنبال ایده ساخت NFT هستید و می‌خواهید وارد این بازار شوید بهتر است این مقاله از پول نو را از دست ندهید. ما سعی خواهیم کرد همه ایده‌های جالب را پوشش دهیم تا حداکثر اطلاعات را برای یافتن بهترین ایده برای NFT در اختیار شما قرار دهیم. در این مقاله، برخی از بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را به همراه معرفی پلتفرم‌های محبوب برای این کار پوشش خواهیم داد.

بهترین NFTهای ساخته شده در سال 2022

از چه چیزهایی می‌توان NFT ساخت؟

ایده ساخت NFT

پاسخ کوتاه است؛ تقریباً هر چیزی!

همان‌طور که اشاره شد، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های NFTها این واقعیت است که می‌توانید تقریباً هر چیزی را به یک دارایی دیجیتال تبدیل کنید. در واقع، NFTها به عنوان گواهی دیجیتالی اصالت و مالکیت هر شی دیجیتال یا فیزیکی عمل می‌کنند. بنابراین، بیایید ببینیم بهترین ایده برای NFT کدام است؟

بهترین ایده‌های ساخت NFT

در اینجا با چند ایده برای ان اف تی آشنا خواهید شد. آشنایی با این موارد حتی می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های جدیدتری به ذهنتان برسد!

هنر: محبوب‌ترین ایده NFT

ان اف تی هنر

بدون شک، هنر (Art) یکی از محبوب‌ترین ایده‌های تجاری NFT است. برخی از آثار هنری میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند. هنر به خودی خود به عنوان یک زمین بازی شگفت‌انگیز برای ایده‌های NFT عمل می‌کند. شما می‌توانید آثار هنری متحرک خلق کنید. یا اینکه می‌توانید پیکسل‌های دوبعدی بسازید. حتی می‌توانید روی مدل‌سازی سه‌بعدی تمرکز کنید تا هنر سه‌بعدی فراواقعی ایجاد کنید. البته اگر اهل عکاسی هستید، حتی می‌توانید عکس‌هایتان را به NFT تبدیل کنید.

یکی دیگر از ایده‌های هنری ان اف تی هنر مولد (generative art) است. برای توضیح بیشتر، این اثر هنری توسط کد رایانه‌ای ایجاد می‌شود. به لطف پروژه‌هایی مانند Art Blocks و Fxhash Tezos، NFTهای هنر مولد در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. همچنین، می‌توانید NFT خود را با استفاده از هوش مصنوعی بسازید.

هنر یکی از بهترین ایده‌ها برای علاقه‌مندان به NFT است. اگر مهارت‌های طراحی، عکاسی یا خلق آثار دیجیتال دارید، ایده ان اف تی برای طراحی مخصوص شماست.

NFTهای موسیقی

ان اف تی موسیقی

با اینکه NFTهای موسیقی به اندازه Art NFT محبوب نیستند، به آرامی در این صنعت در حال ظهور و بروز هستند. NFTهای موسیقی نشان‌دهنده یک فایل صوتی هستند که این فایل می‌تواند تک آهنگ یا حتی یک آلبوم کامل باشد. علاوه بر این، مارکت پلیس‌های معروف ان اف تی مانند OpenSea دارای بخش اختصاصی برای NFTهای موسیقی هستند. از سوی دیگر، چندین مارکت پلیس وجود دارند که فقط از NFTهای موسیقی میزبانی می‌کنند؛ مانند:

  • Catalog
  • Async Music
  • Royal

هر کسی می‌تواند NFT موسیقی بسازد. شما حتی می‌توانید NFTهایی بسازید که تصاویر، انیمیشن‌های دو بعدی، سه بعدی و موسیقی را در کنار هم گردآورده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش اوپن سی را در پول نو از دست ندهید.

فیلم، تلویزیون یا سریال انیمیشن

ورود به صنعت سینما و تلویزیون همیشه برای تازه واردها سخت بوده است. فیلمسازان، به ویژه آن‌هایی که پیشینه چندانی ندارند، برای به دست آوردن بودجه برای پروژه‌های خود تلاش می‌کنند. در این میان، NFTها به عنوان ابزاری برای دسترسی بیشتر و شفاف‌تر کردن این صنعت مطرح شده‌اند. بنابراین، بسیاری از افراد در این صنعت به NFTها روی می‌آورند تا بودجه پروژه‌های خود را تأمین کرده و در عین حال به طرفداران خود نزدیک‌تر شوند. بنابراین، اگر داستانی برای گفتن دارید، فیلم‌های NFT و سریال‌های انیمیشن ایده بسیار مناسبی برای شما هستند.

بازی‌ها

ان اف تی بازی

بازی‌های play to earn، از بهترین پروژه‌های پولساز هستند. NFTهای درون بازی دارایی‌هایی هستند که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها در خارج از بازی نیز استفاده کنند. بازی‌هایی مانند The Sandbox و Decentraland با بهره‌مندی از NFT به سودهای هنگفتی رسیده‌اند. این پلتفرم‌ها دارای زمین مجازی هستند که تا چند میلیون دلار به فروش می‌رسند.

از مسابقات اسب دوانی (Zed Run) و استخراج (Alien Worlds) گرفته تا بازی‌های کارتی و غیره، بازی‌های NFT در انواع سبک‌ها محبوب هستند. اگر شما یک توسعه‌دهنده با ایده‌های جالب هستید و منابع مناسب را در اختیار دارید، می‌توانید به این گروه بپیوندید. از طرف دیگر، می‌توانید با یک برند یا یک استودیوی بازی برای توسعه یک بازی NFT شریک شوید. البته، در مقایسه با سایر ایده‌های NFT، این کار به بودجه و زمان بیشتری نیاز دارد.

NFTهای دستور پخت غذا

ان اف تی غذا

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که دستپخت فوق‌العاده مادرتان را جاودانه کرده و از آن درآمدزایی کنید؟ اکنون می‌توانید این کار را انجام دهید.

GourmetNFT بازاری است که به سرآشپزهای حرفه‌ای و خانگی اجازه می‌دهد تا دستور پخت غذاهای خود را در بلاک چین آپلود کرده و آن‌ها را به عنوان NFT بفروشند.

مبلمان دیجیتال

ان اف تی مبلمان

آیا می‌دانید با ساخت مبلمان مجازی می‌توانید ثروتمند شوید؟ یک طراح آرژانتینی پس از فروش ده قطعه مبلمان مجازی به عنوان ان اف تی ثروت زیادی به دست آورد.

یکی از ایده‌های برتر کسب‌و‌کار NFT مبلمان دیجیتال است. مبلمان دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارد، زیرا به زودی زمانی که متاورس جایگزین اینترنت شود، مردم به آن‌ نیاز خواهند داشت. اکثر سرمایه‌گذاران قبلاً زمین‌هایی را در چندین متاورس مانند دیسنترالند خریداری کرده‌اند که در آن خانه‌ها یا دفاتر خود را می‌سازند. این فضاها باید مبله شوند، به این معنی که مبلمان دیجیتال یک ضرورت خواهد بود.

دنیای NFT به خلاقیت پاداش می‌دهد. اگر بتوانید به سرمایه‌گذاران و مجموعه‌داران چیزی پیشنهاد دهید که زمانی که متاورس به واقعیت تبدیل شود از آن استفاده کنند، سود خوبی به دست می‌آورید. با این حال، مطمئن شوید که ان اف تی‌های شما منحصر به فرد و کمیاب باشند، زیرا نادر بودن بر ارزش ان اف تی تأثیر مثبت می‌گذارد.

iNFT

دنیای NFT اخیراً تغییر کرده است و فناوری‌های پیچیده‌تری مانند هوش مصنوعی را در خود جای داده است. iNFTها از طریق شرکت‌هایی مانند Alethea AI محبوب شده‌اند که میلیون‌ها دلار را برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌هایی که توکن‌های غیرمثلی را با هوش مصنوعی می‌سازند، هزینه می‌کنند.

iNFTها توکن‌های هوشمند مصنوعی هستند که روی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند. این توکن‌های هوشمند می‌توانند روی شخصیت‌شان کار کنند. هنگامی که شما با آن‌ها تعامل دارید، بر اساس مکالمات شما چیزهای مختلفی را یاد می‌گیرند که البته کمی ترسناک به نظر می‌رسد!

یک مثال خوب، Alice است که توسط شرکت Alethea AI ساخته شده است. این شخصیت مجازی معتقد است که یک الهه دیجیتال است که می‌تواند به هر حالتی که انتخاب کند تغییر شکل دهد. در حالی که این مفهوم جالب به نظر می‌رسد، برخی از مردم به دلیل نگرانی فزاینده در مورد احتمال استعمار انسان با هوش مصنوعی، هنوز نسبت به این اختراعات خوشبین نیستند.

در مجموع، سرمایه‌گذاری روی این نوع توکن‌ها پس از شکوفایی بسیار سودآور خواهد بود، زیرا مردم تمایل بیشتری به داشتن آن‌ها در متاورس خواهند داشت. یک AI NFT بیشتر به عنوان یک دوست در دنیای مجازی خواهد بود که پس از غوطه‌ور شدن کامل در دنیای مجازی خود می‌توانید با آن صحبت کرده و سرگرم شوید.

میم‌ها

آیا می‌دانید که برخی از افراد با فروش NFTهای میم در بازارهای مختلف هزاران دلار درآمد داشته‌اند؟ این ان اف تی‌ها تصاویر طنز یا ویدیوهای کوتاهی هستند که اغلب کپی شده و در سراسر اینترنت پخش می‌شوند.

اگرچه فضای NFT و به طور کلی متاورس آینده اینترنت در نظر گرفته می‌شوند، توسعه و قابلیت‌های آن‌ها نشان‌دهنده فرهنگ اینترنت است که در این مورد منظور میم‌های اینترنتی هستند. بنابراین، اگر شما علاقه‌مند به این حوزه هستید، می‌توانید با ایجاد یا فروش مجموعه میم‌های خود به عنوان NFT درآمد کسب کنید.

NFT‌های خود ویرانگر

انواع ان اف تی

بحث‌های متعددی در رابطه با اثرات NFT بر محیط زیست وجود داشته است. به طور کلی، استخراج کریپتو باعث افزایش انتشار کربن و گرم شدن کره زمین می‌شود.

شرکت‌هایی مانند Terra0 با مشارکت در موج فزاینده فعالیت‌های زیست‌محیطی پیرامون دنیای NFT با ارائه NFTهای خود ویرانگر (self-destructive) به این بحث‌ها پاسخ داده‌اند.

Two Degrees یک NFT است که توسط شرکت Terra0 ساخته شده است. این ان اف تی نشان‌دهنده یک جنگل در جنوب آلمان است و به سیستمی مرتبط است که گزارش میانگین دمای سالانه ناسا را رصد می‌کند. اگر میانگین دمای جهانی دو درجه افزایش یابد، این ان اف تی خودش را می‌سوزاند (تخریب می‌شود). همان‌طور که ممکن است جنگل‌های دنیای واقعی را به دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی از دست بدهیم، این NFT را نیز از دست خواهیم داد.

این ایده برای افرادی که به دنبال اطلاع‌رسانی و هشدار دادن در مورد یک موضوع خاص هستند، می‌تواند به‌کار رود.

مد دیجیتال و‌‌ NFTهای پوشیدنی

ان اف تی پوشاک

شاید مد دیجیتال همین چند سال پیش کاربردی نداشت، اما امروز طرفداران زیادی دارد. همه این‌ها به لطف علاقه روزافزون به متاورس یا دنیای مجازی هستند. در دنیای متاورس، مردم دوست دارند آواتارهای خود را با پوشیدن لباس‌های دیجیتالیِ بسیار جذاب و انواع اکسسوری به رخ بکشند. به همین دلیل، حتی برخی از بزرگ‌ترین برندها مانند آدیداس، دولچه اند گابانا، تامی و غیره در حال طراحی پوشیدنی‌های دیجیتال هستند.

البته، در دنیای متاورس و بازی، NFT‌ها می‌توانند نشان‌دهنده چیزهای دیگری هم باشند؛ مثل پوسته‌های بازی برای سلاح‌ها، اتومبیل‌ها، ساختمان‌ها و موارد دیگر. واضح است که وقتی صحبت از پوشیدنی‌های دیجیتالی می‌شود، ایده‌های NFT زیادی وجود دارد که می‌توانید به طراحی آن‌ها فکر کنید. اگر دستی در طراحی مد دارید و اصول مدل‌سازی سه بعدی را می‌دانید، این ایده برای شما بسیار مناسب خواهد بود!

ثبت دامنه‌ NFT

خدمات ثبت دامنه، یکی دیگر از جایگاه‌های رو به رشد در بازار NFT است. به طور خلاصه، خدمات ثبت دامنه در پلتفرم‌هایی مانند ENS.Domain و Unstoppable Domains به کاربران این امکان را می‌دهد که نام‌های کوتاه‌تری را که به‌راحتی به خاطر سپرده می‌شوند به یک کیف پول ارز دیجیتال اختصاص دهند. به این ترتیب، دیگر لازم نیست با دردسرهای یک آدرس کیف پول طولانی دست‌و‌پنجه نرم کنید. این دامنه‌ها برای کار در وب 3.0 بسیار مفید هستند و مزایای زیادی نسبت به دامنه‌های سنتی دارند.

NFTهای ورزشی

یکی دیگر از ایده‌های ساخت NFT کارت‌های ورزشی هستند. کارت‌های NFT ورزشی و توکن‌های طرفداری در سال 2021 موفقیت بزرگی داشتند. بنابراین، اگر یک بازیکن ورزشی هستید، این حوزه‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کرده و درآمد کسب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک قدم فراتر بروید و حتی بازی‌های فانتزی ورزشی NFT خودتان را راه‌اندازی کنید.

آیتم‌های فیزیکی

باید این نکته را یادآور شویم که NFT‌ها تنها به آیتم‌های دیجیتال محدود نمی‌شوند. شما می‌توانید از یک آیتم فیزیکی نیز NFT بسازید. برخی از هنرمندان مانند Beeple نسخه‌های فیزیکی آثار هنری خود را همراه با NFTهای آن‌ها ارائه می‌دهند.

جدای از این، برخی حتی قایق‌های تفریحی لوکس را به عنوان NFT فروخته‌اند. برای مثال، Cloud Yachts یک قایق تفریحی را به عنوان NFT به قیمت 12 میلیون دلار در اوایل امسال فروخت! املاک و مستغلات هم نمونه دیگری هستند. به طور خلاصه، می‌توانید از NFT برای نمایش طیف وسیعی از آیتم‌های فیزیکی استفاده کنید.

توییت‌

چه کسی می‌توانست فکر کند که کسی بتواند یک توییت را به NFT تبدیل کند و آن را به میلیون‌ها دلار بفروشد؟ خب هیچکس. با این حال، این مورد برای بنیانگذار توییتر، جک دورسی، صادق نبود که از شانس خود استفاده کرد و اولین توییت خود را در یک بازار NFT به فروش رساند. پس از دو هفته، وی 2.9 میلیون دلار دریافت کرد، معامله‌ای که بسیاری از مردم را شگفت‌زده کرد.

این کار قطعا یک راه جالب برای کسب درآمد از NFT است. می‌توانید توییت‌های آموزشی یا خلاقانه‌ای منتشر کنید و آن‌ها را به صورت ان اف تی بفروشید.

NFT برای ورود به رستوران

اگر به دنبال راهی منحصر به فرد و نوآورانه برای تبلیغ رستوران خود هستید، ایجاد یک NFT برای نشان دادن وضعیت VIP یا سایر سطوح عضویت را در نظر بگیرید.

این ایده به مشتریان این امکان را می‌دهد که بتوانند وارد رستوران شما شوند و به سادگی با نگه داشتن توکن، از جوایز شما استفاده کنند. این سیستم نه تنها برای مشتریان راحت‌تر است، بلکه می‌تواند به افزایش ترافیک و ایجاد وفاداری نیز کمک کند.

NFTها را می‌توان برای نشان دادن برند رستوران شما سفارشی کرد و آن‌ها را به یک ابزار بازاریابی ارزشمند تبدیل کرد.

ویدیوهای وایرال

آیا ویدیویی دارید که چند وقت پیش در فضای مجازی وایرال شده باشد؟ با فروش آن در پلتفرم مناسب می‌توانید هزاران دلار درآمد کسب کنید.

اگرچه این روش نسبتاً آسان و پردرآمد است، اما یک محدودیت عمده دارد. اگر قصد کسب درآمد دارید، باید از وایرال بودن ویدیو اطمینان حاصل کنید. همچنین، نمی‌توانید یک ویدیوی تصادفی را در اینترنت انتخاب کنید و آن را بفروشید، زیرا مالکیت و اصالت در دنیای NFT مهم است. اگر در یوتیوب یا تیک تاک فعال هستید، می‌توانید به این ایده فکر کنید تا ویدیوهای مجازی خود را به هزاران نفر بفروشید و از آن لذت ببرید.

کدام NFT بهتر به فروش می‌رسد؛ آیا داشتن یک ایده خوب کافی است؟

پیدا کردن ایده ان اف تی

نگاهی گذرا به گران‌ترین NFTهای تاریخ به شما ایده می‌دهد که چه نوع NFT بهترین فروش را دارد. تاکنون برنده بلامنازع این میدان، ان اف تی‌ها و کالکشن‌های هنری بوده‌اند.

جدای از این‌ها، کاربرد (utility) فاکتور بسیار مهمی است که موفقیت یک NFT را تعیین می‌کند. در بازاری که توسط ان اف تی‌ها اشباع شده است، یک ایده عالی به تنهایی برای دستیابی به موفقیت کافی نیست. بسیاری از سرمایه‌گذاران NFTها، به دنبال مزایایی هستند که فراتر از یک تصویر باشد.

به همین دلیل است که اکثر کالکشن‌های برتر NFT امتیازات زیادی را به مجموعه‌داران خود ارائه می‌دهند. برای مثال، کالکشن BAYC یا همان میمون‌های کسل را در نظر بگیرید. دارندگان این ان اف تی‌ها از خدماتی مانند کالا، ایردراپ‌های NFT، دسترسی به یک طرح در Sandbox و حتی جشنواره سالانه ApeFest برخوردار می‌شوند.

برخی از ان اف تی‌ها نیز بعد از ارائه کالکشن، توکن مخصوص آن را منتشر می‌کنند و ضمن درآمدزایی بیشتر از کاربردهای آن توکن رونمایی کرده و در این میان به هولدرهای NFT امتیازات بیشتری می‌دهند.

به‌طور خلاصه، کلید راه‌اندازی یک پروژه موفق NFT این است که ابتدا ایده‌ای را پیدا کنید و سپس کاربردی را برای آن انتخاب کنید که سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند.

پیشنهاداتی برای ایده‌هایی با موضوع NFT

با داشتن یک ایده منحصر به فرد NFT، می‌توانید کلکسیونرهای علاقه‌مند را به خود جلب کنید. یک ایده بدیع، منحصر به فرد است و مخاطب می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. در اینجا چند ایده با موضوع NFT وجود دارد که می‌توانید برای پروژه بعدی خود استفاده کنید.

  • موجودات افسانه‌ای NFT: مجموعه‌ای از NFT‌ها را با موجودات افسانه‌ای از سراسر جهان مانند اژدها، تک شاخ یا حتی شخصیت‌های شاهنامه طراحی کنید. هر موجودی می‌تواند بر اساس اسطوره‌های فرهنگی ساخته شود و آثار هنری منحصر به فردی تولید کند. این موجودات افسانه‌ای برای بازی‌ها نیز بسیار مناسب هستند.
  • طبیعت: مجموعه‌ای از NFTها را با مناظر زیبا و طبیعی از سراسر جهان به نمایش بگذارید. این NFT‌ها می‌توانند شامل عکس‌های با کیفیت بالا یا نقاشی‌های دیجیتال باشند.
  • نقل قول‌های NFT: مجموعه‌ای از NFT‌ها را با نقل قول‌های الهام بخش از متفکران، نویسندگان و سخنرانان مشهور ایجاد کنید. این NFT‌ها می توانند به عنوان هنر دیجیتال نمایش داده شوند یا برای الهام بخشیدن به مردم در شبکه‌های اجتماعی استفاده شوند.

یک NFT خوب را چگونه بسازیم؟

اگر به دنبال مشاوره برای ایده ان اف تی هستید، این موارد را در نظر بگیرید. اول از همه، یک پروژه NFT باید توسط یک تیم قوی با سابقه اثبات شده پشتیبانی شود. تیم باید یک چشم‌انداز روشن برای پروژه و یک نقشه راه برای چگونگی برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن داشته باشد.

علاوه بر این، NFT باید روی یک پلتفرم زیربنایی محکم ساخته شود. در این صورت، اطمینان حاصل می‌شود که NFT قادر به مقیاس‌بندی و پاسخگویی به نیازهای پایگاه کاربران در حال رشد است.

بهترین ایده‌های NFT دارای کاربرد در دنیای واقعی هستند که برای کاربران ارزش ایجاد می‌کنند.

داشتن تعداد قابل توجهی فالوئر در شبکه‌های اجتماعی و حضور قوی در جامعه NFT به همان اندازه مهم است. همچنین، به یاد داشته باشید که اگر به دنبال ابزار ساخت یک ایده ان اف تی هستید، هنر NFT خود را در بازارهای محبوب NFT مانند OpenSea راه‌اندازی کنید تا افراد بیشتری آن‌ها را مشاهده کنند. Mintable، SuperRare، Rarible، Foundation، NFT Lunchpad و AxieMarketplace برخی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها و بازارهای آنلاین NFT هستند. هزینه ساخت یک ایده ان اف تی در این پلتفرم‌ها بستگی به شبکه‌ای دارد که انتخاب می‌کنید. کارمزد شبکه اتریوم معمولاً بالاتر است اما ان اف تی‌های این شبکه طرفداران بیشتری هم دارند.

سخن آخر در مورد تحقق ایده‌های NFT

با در نظر گرفتن همه این موارد، وقتی صحبت از ایده‌های NFT می‌شود، تخیل و خلاقیت شما تعیین‌کننده است. لازم نیست حتماً به دنبال ساخت ان اف تی با JPEG، هنر یا موسیقی باشید. می‌توانید NFTهای متحرک، سه بعدی، واقعیت افزوده یا بازی ایجاد کنید. یا بهتر از آن، شاید بتوانید ایده NFT خودتان را ارائه دهید.

هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید مجموعه‌ای که ایجاد می‌کنید برای خریداران آن امن و مطمئن باشد.() اغلب اوقات، بنیانگذاران پروژه‌ها را بدون توجه به امنیت NFT یا حتی کنترل قراردادهای هوشمند می‌سازند و بعد از مدتی آن‌ها را رها می‌کنند. برای ماندگاری و دوام پروژه خود به این موارد توجه کنید.

آموزش خرید NFT

حالا که 0 تا 100 ایجاد ایده NFT را یاد گرفتید، چه کسی می‌داند، شاید پروژه شما ترند بعدی در فضای NFT باشد!

به نظر شما کدام ایده برای ساخت NFT مناسب‌تر است؟ نظرات و سوالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زرین پور
زرین پور
2 ماه قبل

درود بر شما
آیا تصویر اصل نقاشی و گرافیک یک هنر مند هم میتونه باشه و متقاضی داره؟
یا فقط آثار کامپیوتری؟
و اینکه آیا باید توضیحات محتوای اثر کامل باشه؟ و بخشی از توکن ان اف تی محسوب میشه؟
پیشا پیش از رهنمودهای شما سپاسگزاری میکنم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
2 ماه قبل
پاسخ به  زرین پور

سلام جناب زرین پور
بله همه‌ی آثار هنری رو میتونید به NFT تبدیل کنید، با این حال پیدا کردن متقاضی و بازاریابی اثر مثل سایر شاخه‌های هنر کمی چالش داره.
موفق باشین

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

14

نظر مخاطبان (2)