استخراج

زمان مطالعه :

13 دقیقه

استخراج دوج کوین؛ هر آنچه باید از ماینینگ دوج در سال 2023 بدانید

استخراج دوج کوین یا ماینینگ دوج کوین چگونه انجام می‌شود؟
فهرست عنوان ها

صعود دوج کوین در سال 2021 باعث جذب بی‌سابقه ماینرها به شبکه آن شد.

امّا استخراج دوج کوین چقدر آسان است؟ برای ورود به این کار چه تجهیزاتی لازم است و آیا استخراج DOGE سودآور خواهد بود؟ Dogecoin یکی از توکن‌های با بازدهی بالا برای استخراج است، به طوری که از یک بلوک استخراج شده در یک دقیقه، می‌توان 10000 DOGE پاداش دریافت کرد. در این آموزش نحوه استخراج دوج کوین، از جمله اجرای یک گره و نحوه تولید آن را شرح خواهیم داد. همچنین، بهترین نرم‌افزارها و دستگاه‌های استخراج دوج کوین به همراه چند مورد از معتبرترین سایت‌های استخراج این رمز ارز را معرفی خواهیم کرد.

تاریخچه دوج کوین

دوج کوین چیست؟ شوخی‌ای که جدی شد! در 6 دسامبر سال 2013، دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های جکسون پالمر (Jackson Palmer) و بیلی مارکوس (Billy Markus)، دوج کوین (DOGE) را به عنوان یک شیوه پرداخت آسان (البته در قالب یک شوخی) معرفی کردند.

در مقاله تیم سازنده دوج کوین کیست؟، به معرفی تیم سازنده دوج کوین و تاریخچه این میم کوین، بیشتر پرداخته‌ایم.

طبق گفته اکثریت، DOGE نخستین میم کوینی است که روانه بازار ارز دیجیتال شده است. همچنین به دنبال حمایت‌های گسترده افراد مشهوری از جمله ایلان ماسک، در می 2021، ارزش بازار دوج کوین به بالاترین حد خود (85میلیارد دلار) افزایش یافت.

استخراج رمزارزها

به زبان ساده، استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ، به فرایند ایجاد بلاک‌های جدید، اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ثبت آن‌ها در شبکه بلاک چینی اطلاق می‌شود. این پروسه، در پروژه‌هایی چون بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و دوج کوین (DOGE) که از الگوریتم اثبات کار (PoW) بهره می‌برند کاربرد دارد.

البته که استخراج بیت کوین دوج کوین با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند که در پست تفاوت بیت کوین و دوج کوین با آن‌ها آشنا می‌شویم.

به منظور تبدیل شدن به ماینر، ما نیاز داریم تا به وسیله تجهیزات قدرتمند ماینینگ که از توان محاسباتی (Computational Power) بالایی برخوردارند، معادلات ریاضی پیچیده شبکه‌های بلاک چینی را حل کنند تا بتوان بلاک‌های جدیدی را در شبکه ایجاد نمود.

علی‌رغم اعتبارسنجی تراکنش‌ها، ایجاد بلاک‌های جدید و تضمین امنیت شبکه، استخراج رمزارزها و به طور کلی الگوریتم اثبات کار، معایبی را هم به همراه دارند که در مقاله اختصاصی «استخراج چیست؟»، به آن‌ها پرداخته‌ایم.

استخراج دوج کوین چیست؟

استخراج دوج کوین (Dogecoin Mining) فرایندی است که طی آن، اعتبارسنجان (ماینرها) به حل معادلات پیچیده شبکه دوج کوین می‌پردازند تا سکّه‌های دوج جدیدی ایجاد کنند. در ازای به اشتراک گذاری این توان محاسباتی بالا، ماینرها پاداش خود را در قالب DOGE دریافت می‌کنند.

به منظور ایمن سازی اکوسیستم، دوج کوین مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) را به کار می‌گیرد. به واسطه این الگوریتم، اعتبارسنجان (Validatorها) که ماینر نام دارند، از رایانه‌ها برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای پردازش و ثبت تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین استفاده می‌کنند و به این فرایند ماینینگ (استخراج) گفت می‌شود.

اگرچه Dogecoin یک فورک از لاکی کوین است که خود لاکی کوین فورکی از بیت کوین به حساب می‌آید، البته با چندین تفاوت عمده در کد منبع آن بوده، اما استخراج Dogecoin بسیار مشابه بیت کوین است. درست مانند بیت کوین، DOGE یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که دفتر کل دیجیتال آن به جای یک نهاد واحد، توسط یک شبکه غیرمتمرکز از گره‌ها نگهداری می‌شود. در نتیجه، هیچ نهاد مرکزی برای توزیع این ارز دیجیتال در جهان وجود ندارد و توزیع توکن‌ها به صورت غیرمتمرکز طراحی شده است.

به جای یک پیش استخراج که در آن کل DOGEها به صورت یکباره قبل از راه‌اندازی شبکه ایجاد می‌‌شوند، Dogecoin توسط یک پروتکل به روشی از پیش برنامه‌ریزی شده صادر و منتشر می‌شود. دریافت‌کنندگان DOGEهای تازه صادر شده، به اصطلاح ماینرها هستند.

استخراج کنندگان یا ماینرها افرادی هستند که استخراج (ماینینگ) را انجام می‌دهند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. اصطلاح استخراج، از فرآیند استخراج فلزات گرانبها از زمین به عاریت گرفته شده است، زیرا فلزات هم بر اساس نیروی کار و انرژی، استخراج شده و قیمت‌گذاری می‌شوند.

تنها تفاوت در این است که انرژی مورد استفاده برای استخراج Dogecoin صرف ماشین‌های کامپیوتری اختصاصی می‌شود و نیروی الکتریکی پردازنده‌ها را در یک رقابت جهانی برای حل معماهای رمزنگاری در ازای قدرت محاسباتی آنها تأمین می‌کند.

راهنمای جامع استخراج ارز دیجیتال با موبایل در 2024

هر ماینری که ابتدا این معما را با موفقیت حل کند و در نتیجه از رقبای خود پیشی بگیرد و بلوک جدیدی را به بلاک چین اضافه کند، مقداری DOGE به عنوان پاداش دریافت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیشتر درباره دوج کوین به مقاله دوج کوین چیست؟ شوخی‌ای که جدی شد! هم سری بزنید.

استخراج دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

شبکه دوج کوین مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال از سیستم مشابهی برای افزودن بلوک‌های جدید به دفتر کل غیرمتمرکز خود و دستیابی به توافق بین شرکت‌کنندگان شبکه‌ استفاده می‌کند.

استخراج دوج کوین

این فرآیند که به عنوان مکانیزم «اثبات کار» (PoW) شناخته می‌شود، شامل «ماینینگ» است که در آن افراد یا سازمان‌ها برای حق اضافه کردن بلوک‌های جدید حاوی تراکنش‌های در حال انجام به زنجیره بلاک چین، با استفاده از تجهیزات تخصصی رقابت می‌کنند.

ماینرها از تجهیزات سخت‌افزاری (rig) برای ایجاد یک کد با طول ثابت به نام «هش» استفاده می‌کنند. هر کسی که کد برنده را ایجاد کند، حق انحصاری افزودن داده‌های تراکنش جدید به بلوک بعدی در زنجیره را به دست می‌آورد و برای انجام این کار با در قالب کوین‌های شبکه پاداش می‌گیرد. هر هش تولید شده کاملاً تصادفی است، بنابراین تا زمانی که یک ماینر برنده شود، این فرآیند به صورت آزمون و خطا تکرار می‌شود.

در اینجا استخراج دوج کوین با استخراج بیت کوین و لایت کوین (از ژانویه ۲۰۲۲) مقایسه شده است:

 دوج کوینلایت کوینبیت کوین
الگوریتماسکریپتاسکریپتSHA-256
زمان بلوک۱ دقیقه۲.۵ دقیقه۱۰ دقیقه
سختی استخراج۵.۵۰ میلیون۱۱.۸۹ میلیون۲۴.۳۷ تریلیون
پاداش هر بلوک۱۰,۰۰۰۱۲.۵۶.۲۵
عرضه کلنامحدود۴۸ میلیون۲۱ میلیون
محدودیت عرضه دوج کوین

به عنوان یک قاعده، بلاک چین‌های PoW مانند بیت‌کوین و لایت‌کوین معمولاً دارای عرضه کل از پیش تعیین‌شده‌ای از توکن‌ها هستند که باید استخراج شوند تا به عرضه در گردش اضافه شوند (به ترتیب ۲۱ میلیون و ۸۴ میلیون). درست مانند یک استخراج واقعی که در آن جواهرات یا طلاهای گرانبها باید به صورت فیزیکی استخراج شده تا بتوانند وارد بازار شوند.

برخلاف بیشتر رمز ارزها، DOGE حداکثر سقف عرضه ندارد. با تولید توکن‌های جدید از طریق استخراج، عرضه در گردش آن به طور نامحدود در طول زمان افزایش می‌یابد. بلوک‌های جدید تقریباً هر دقیقه یک بار در شبکه Dogecoin کشف می‌شوند. برای مقایسه، بلوک‌های بیت کوین تقریباً هر ۱۰ دقیقه یک بار کشف می‌شوند.

با وجود استفاده از سیستم اثبات کار یکسان، استخراج دوج کوین کمی متفاوت از بیت کوین عمل می‌کند. بیت کوین که قدیمی‌ترین و بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است، از الگوریتم هش به نام SHA-256 استفاده می‌کند.

شاید پیچیده به نظر برسد، اما یک الگوریتم هش تابعی است که یک کد با طول ثابت را با استفاده از یک تکنیک خاص تولید می‌کند. این تابع هش را می‌توان به عنوان یک تولیدکننده کد تصادفی در نظر گرفت که در آن هر الگوریتم هش، کدهای تصادفی را به روشی منحصر به فرد ایجاد می‌کند.

Dogecoin و لایت کوین از یک الگوریتم هش به نام Scrypt استفاده می‌کنند که پیچیدگی کمتری نسبت به SHA-256 دارد. این امر باعث می‌شود که استخراج لایت کوین و دوج کوین بسیار سریع‌تر بوده و انرژی کمتری نسبت به بیت کوین مصرف کنند.

استفاده از یک الگوریتم مشترک، امکان استخراج ترکیبی (Merged mining) یا همزمان Dogecoin و لایت کوین را فراهم می‌کند، بدون اینکه بر کارایی عملیاتی یکدیگر تأثیر بگذارند. این دو الگوریتم مشترکی دارند، زیرا طراحی dogecoin بر اساس luckycoin است که به نوبه خود از لایت کوین مشتق شده است.

استخراج هیبریدی یا استخراج همزمان

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟

به طور خلاصه، برای انجام استخراج دوج کوین، نیاز داریم تا مراحل زیر را طی کنیم:

  • ایجاد تابع هش توسط شبکه
  • آغاز فرایند حل موارد توسط ماینرها
  • توافق ماینرها و نُودها بر سر اعتبار بلاک
  • اعطای پاداش به ماینرها در صورت تایید بلاک و افزودن آن به شبکه

مشارکت در استخراج Dogecoin مستلزم تأمین قدرت پردازش برای شبکه Dogecoin است که به عنوان قدرت هش نیز شناخته می‌شود. از آنجایی که Dogecoin یک سیستم منبع باز مانند بیت کوین است، هر کسی که به قدرت پردازش کامپیوتری دسترسی داشته باشد می‌تواند در استخراج آن شرکت کند. در روزهای اولیه Dogecoin، استخراج این ارز دیجیتال با استفاده از CPU خانگی و سخت‌افزار کامپیوتری GPU به سادگی امکان‌پذیر بود.

اما با توجه به افزایش محبوبیت اخیر Dogecoin، قدرت هش بیشتری در اختیار شبکه قرار می‌گیرد و استخراج را به طور فزاینده‌ای دشوارتر می‌کند. امروزه، دیگر نمی‌توان Dogecoin را با یک سی پی یو استخراج کرد. حداقل یک کارت گرافیک قدرتمند (GPU) یا از آن بهتر، یک مدار ASIC برای ارائه قدرت هش مناسب به شبکه ضروری است.

دقیقاً مانند صنعت استخراج بیت کوین، استخراج Dogecoin نیز تحت سلطه استخرهای ماینینگ است. اگر کسی قدرت محاسباتی محدودی در اختیار داشته باشد، بهتر است ماشین‌های ماینینگ خود را به استخرهای استخراج متصل کند. به این ترتیب، یک ماینر کوچک‌تر می‌تواند با قدرت هش زیادی متحد شود و احتمال اینکه یک جریان ثابت از پاداش‌های بلوک را از ماشین‌های ماینینگ خود دریافت کند افزایش می‌یابد.

هر زمان که استخر ماینینگ یک بلوک جدید پیدا کند، ماینر کوچک‌تر سهمی از پاداش‌ها را متناسب با قدرت هش خود دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، اکثر استخرهای ماینینگ امکان استخراج ترکیبی را فراهم می‌کنند که به ماینرها اجازه می‌دهد تا در استخراج چندین ارز به طور همزمان بدون به خطر انداختن قدرت هش شرکت کنند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

بهترین ماینرهای GPU کدام‌اند؟

در مقایسه با CPUها، GPUها مناسب‌تر بوده زیرا قدرتمندتر و بهینه‌تر هستند. اگر ترجیح می‌دهید با پردازنده گرافیکی استخراج کنید، سه مورد از بهترین مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

•    ASUS RX Vega 64

•    Nvidia GeForce GTX

•    SAPHIRE Pulse Radeon RX 580

معروف‌ترین ماینرهای ASIC Scrypt

دستگاه استخراج دوج کوین

Dogecoin با استفاده از یک الگوریتم Scrypt اجرا می‌شود، بنابراین ماینرهای ASIC سخت‌افزار بهینه برای استخراج DOGE هستند، زیرا آنها به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتالی طراحی شده‌اند که از الگوریتم‌های Scrypt استفاده می‌کنند. اگر به دنبال استخراج واقعی دوج کوین هستید و توان خرید آن را دارید، خرید ماینر ASIC را در نظر بگیرید، زیرا سود بیشتری نسبت به GPU دارد. برترین ماینرهای ASIC برای استخراج Dogecoin در حال حاضر عبارتند از:

  • Bitmain Antminer L7 9160 Mhz
  • Goldshell LT5-pro
  • Innosilicon A6+ LTC Master
  • Goldshell LT5
  • Bitmain AntminerL3+
  • Goldshell Mini DOGE

ماینینگ با CPU چه انواعی دارد؟

برای استخراج با این روش، از گوشی یا رایانه استفاده می‌شود. اگرچه این امر ممکن است، اما استفاده از رایانه شخصی یا گوشی برای استخراج Dogecoin ایده‌آل نیست، زیرا در این فرآیند، اجزای دستگاه به ویژه CPU بیش از حد کار می‌کنند. استخراج با CPU می‌تواند دستگاه را مستعد گرم شدن بیش از حد کند و طول عمر آن را کاهش دهد.

ماینر DOGE چیست؟

ماینر Dogecoin سخت‌افزاری است که گره‌های شرکت‌کننده در شبکه از آن برای انجام محاسبات ریاضی مورد نیاز برای بررسی و اعتبارسنجی تراکنش‌های دریافتی در Dogechain، بلاک چین اصلی این توکن، استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که به منظور انجام فرایند استخراج دوج کوین، برنامه‌های نرم‌افزاری متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

برنامه استخراج دوج کوین

فارغ از نوع ماینری که استفاده می‌کنید، نرم‌افزار ماینینگ برای کار استخراج ضروری است. پس از آن‌که تصمیم گرفتید از چه نوع سخت‌افزاری استفاده کنید، باید نرم‌افزار مربوط به آن را دانلود کنید. پنج برنامه استخراج Dogecoin در حال حاضر عبارتند از:

•    EasyMiner (برای تازه کارها)

•    CGminer (برای ASIC و همه انواع GPU)

•    CudaMiner (برای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و ASIC)

•    CPUMiner (برای CPU)

•    MultiMiner (بهترین برای ASIC)

توجه داشته باشید که باید مطمئن شوید که سخت‌افزار شما با نرم‌افزار انتخابی‌تان به خوبی کار می‌کند. CGminer و EasyMiner را می‌توان با ASICها نیز استفاده کرد، اما اکثر ماینرهای ASIC از MultiMiner استفاده می‌کنند. در حالی که می‌توانید از EasyMiner و بقیه نرم‌افزارها به‌عنوان یک تازه‌کار برای استخراج CPU و GPU استفاده کنید، چندان توصیه نمی‌شوند زیرا ممکن است سودآور نباشند. توصیه می‌شود به سراغ نرم افزارهای استخراج با ASIC بروید.

بهترین ماینرهای Dogecoin

انواع مختلفی از ماینرهای Dogecoin وجود دارند. برخلاف بیت کوین، استخراج Dogecoin کار محاسباتی پیچیده‌ای نیست و به رایانه‌های سطح ابتدایی اجازه می‌داد تا DOGE را استخراج کنند و همچنان سود داشته باشند. اما در حال حاضر، استخراج با رایانه یا گوشی تلفن همراه چندان سودآور نیست.

سخت‌افزار استخراج دوج کوین

سه نوع تجهیزات سخت‌افزاری وجود دارد که می‌توانید برای استخراج DOGE از آنها استفاده کنید:

  • CPU: یا همان پردازنده‌های کامپیوتری. واحد پردازش مرکزی رایانه شخصی شما حتی امروزه نیز ممکن است یک گزینه باشد، اما واقعاً توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند با گرم کردن بیش از حد رایانه یا گوشی به آن آسیب برساند.
  • GPU: یا کارت‌های گرافیک. یک واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتر از CPU است و می‌تواند برای استخراج dogecoin استفاده شود.
  • ASIC: یک مدار مجتمع کاربرد ویژه، یک ماشین محاسباتی است که به طور خاص برای تولید هش ساخته شده است. ASICها بسیار قوی‌تر از GPUها هستند و از نظر قیمت گران‌تر هستند. هر کسی که قصد خرید ASIC برای استخراج Dogecoin را دارد باید به طور خاص به دنبال استخراج‌کننده ASIC مبتنی بر الگوریتم Scrypt باشد.

راه‌های استخراج دوج کوین

در سال‌های اولیه، استخراج DOGE بسیار آسان‌تر بود، زیرا افراد بسیار کمی در این شبکه شرکت می‌کردند. این بدان معناست که هر کسی می‌توانست به صورت جداگانه این ارز را استخراج کند. با این حال، با افزایش محبوبیت DOGE، فرآیند استخراج دشوارتر شد و ماینرها را واداشت تا گرد هم آمده و «استخرهای ماینینگ» را تشکیل دهند.

استخر استخراج، گروهی از ماینرهای انفرادی است که با ادغام قدرت محاسباتی خود، یک ارز دیجیتال را به عنوان یک گره استخراج می‌کنند. سپس، پاداش‌ها به تناسب میزان توان رایانه‌ای که هر ماینر متعهد شده، بین شرکت‌کنندگان در استخر توزیع می‌شود.

Dogecoin، مانند سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) بسته به بودجه و تجهیزات شما، می‌تواند با استفاده از رویکرد‌های مختلف استخراج شود. این موارد عبارتند از:

•    استخراج انفرادی (solo mining) یک فرد به تنهایی ماین می‌کند.

•    استخرهای استخراج افراد منابع خود را با هم ترکیب می‌کنند تا در نهایت پاداش‌های جمعی را بین خود تقسیم کنند.

•    استخراج ابری یک فرد به یک مرکز داده بزرگ حق اشتراک می‌پردازد تا از طرف او استخراج کند.

استخراج ابری دوج کوین

استخراج ابری دوج کوین (Dogecoin Cloud Mining)، پروسه‌ای است که در طول آن، ماینرهای دوج کوین، از توان محاسباتی و منابع استخراج به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر ماینرها استفاده می‌کنند تا بدون نیاز به خرید تجهیزات گرانقیمت و مصرف انرژی، در فرایند استخراج دوج کوین شرکت کنند.

در استخراج ابری دوج کوین، ماینرها می‌توانند بدون نیاز به خرید تجهیزات یا مصرف برق، به امکانات تجهیزاتی چون ماینرهای ASIC دسترسی داشته باشند. به علاوه، ازای استفاده از این گونه دستگاه‌ها، مبلغی را در قالب ارز دیجیتال آن بلاک چین مرجع بپردازند.

در مقاله استخراج ابری چیست؟، به معرفی این مفهوم و بهترین پلتفرم‌های استخراج ابری (Cloud Mining) پرداخته‌ایم.

استخراج دوج کوین با لپ تاپ

استخراج دوج کوین با لپ تاپ به دلیل فرم فشرده آن معمولاً توصیه نمی‌شود. لپ‌تاپ‌های باریک و شیک با پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی رؤیای یک گیمر هستند، اما به دلیل اینکه بیشتر انرژی الکتریکی مصرفی را به گرما تبدیل می‌کنند، برای استخراج ارز دیجیتال مناسب نیستند.

با این حال، اگر همچنان به استخراج با لپ تاپ علاقه‌مند هستید، بهتر است به سراغ لپ تاپ‌هایی بروید که در انجام انواع بازی‌ها و پخش ویدئوهای فول اچ دی گرمای کمتری تولید می‌کنند.

اگر همچنان به دنبال آموزش استخراج دوج کوین با کامپیوتر هستید و می‌خواهید از این روش استفاده کنید، برای شروع کار cpuminer یک سایت استخراج دوج کوین نسبتا قدیمی محسوب می‌شود که برای شروع کار مناسب است.

استخراج دوج کوین با گوشی‌های همراه

برنامه Dogeminer یک نرم‌افزار استخراج دوج کوین است که امکان استخراج رایگان این ارز با گوشی را به همراه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر فراهم می‌کند. به خاطر داشته باشید که برنامه‌های ماینینگ Dogecoin، دستگاه اندرویدی شما را بیش از حد گرم می‌کنند. همچنین، این برنامه‌ها حتی به اندازه استخراج در رایانه شخصی نیز قدرتمند نیستند.

برنامه‌های اندرویدی دیگری هم مانند Coin Miner Pro برای استخراج وجود دارند. حتی اگر بتوانید استخراج با گوشی را انجام دهید، این کار سودآور نخواهد بود و باعث آسیب به وسیله الکترونیکی شما خواهد شد.

موارد دیگری که باید هنگام انتخاب سخت‌افزار ماینر در نظر داشته باشید

توجه به این نکته مهم است که هر روشی را که برای استخراج Dogecoin انتخاب می‌کنید، باید مواردی از جمله نیازهای ذخیره‌سازی و کنترل دما را در نظر بگیرید. به صورت کلی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

•    خنک‌کننده‌ها: استخراج می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود که باعث کاهش طول عمر سخت‌افزار شما می‌شود. ایجاد تنظیمات خنک‌کننده برای دستگاه ماینینگ مهم است. توجه داشته باشید که نیازهای خنک‌کننده بسته به دستگاه متفاوت است، اما پردازنده‌های گرافیکی بیشتر از سایر ماینرها به خنک‌سازی نیاز دارند.

•    سرو‌صدا: به خاطر داشته باشید که ریگ‌های ماینینگ ASIC می‌توانند بسیار پر سروصدا باشند، به خصوص اگر با بیش از یک دستگاه کار می‌کنید.

•    محل کار: قبل از خرید حتماً محل نصب خود را در نظر بگیرید. ASICها بهتر است در یک اتاق یا محفظه خنک و عایق صدا قرار گیرند.

حل استخراج دوج کوین به صورت خلاصه

مراحل استخراج دوج کوین

قبل از شروع استخراج Dogecoin، مطمئن شوید که اتصال اینترنت بدون قطعی و منبع برق قابل اعتمادی دارید که بتواند نیازهای ماینر شما را برطرف کند.

خرید سخت‌افزار ماینینگ

اول از همه، شما باید یک ماینر تهیه کنید. سخت‌افزار ماینینگ را خریداری کنید یا بررسی کنید که آیا CPU/GPU شما برای استخراج مناسب است یا خیر. برای کسب بیشترین سود از استخراج Dogecoin، باید ماشین‌های ASIC را برای استخراج تهیه کنید. ASICها را می‌توان از تولیدکنندگان رسمی یا فروشندگان خریداری کرد. معمولاً این تجهیزات کمیاب هستند.

نصب نرم‌افزار/ به‌روزرسانی درایورها

نرم‌افزار مربوطه (CPU، GPU یا ASIC) را دانلود و نصب کنید که برای اجرای ماینرهای ASIC یا CPU/GPU ضروری است و در صورت لزوم درایور GPU خود را به‌روزرسانی کنید. مطمئن شوید که نرم‌افزاری را انتخاب کنید که با پردازنده گرافیکی یا ASIC شما متناسب باشد.

به یک استخر استخراج بپیوندید

با ایجاد حساب کاربری به یک استخر ماینینگ مناسب بپیوندید.

دستگاه‌های خود را به استخر متصل کنید

هنگامی که یک حساب کاربری در یک استخر استخراج دارید، باید از این حساب برای اتصال ماشین‌های ماینینگ خود به یکی از سرورهای استخر استفاده کنید تا بتوانید Dogecoin را استخراج کنید. یوتیوب ویدیوهای آموزشی زیادی در مورد نحوه انجام این کار برای هر استخر با ماشین‌های ASIC یا GPU/CPU ارائه می‌دهد.

یک کیف پول Dogecoin راه‌اندازی کنید

برای جمع‌آوری درآمد از پاداش‌های بلوک، باید آدرس کیف پول خودتان را در حساب استخر ثبت کنید. اگر هنوز کیف پول دوج کوین ندارید، اکنون زمان دانلود و تنظیم کیف پول شخصی است. Dogecoin کیف‌پول‌های رسمی در وب سایت خود ارائه می‌کند، اما کیف‌پول‌های دیگری هم که از ذخیره‌سازی Dogecoin پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به کار روند.

استخراج را شروع کنید

هنگامی که همه مراحل تکمیل شد، حساب استخر استخراج شما، میزان قدرت هش، درآمد و پرداخت شما را کنترل می‌کند. اکثر استخرهای ماینینگ یک داشبورد یا حتی یک اپلیکیشن برای پیگیری فعالیت‌های ماینینگ در اختیار شما قرار می‌دهند. هنگامی که مقداری Dogecoin استخراج کرده و پاداش‌های بلوک خود را دریافت کردید، می‌توانید آنها را از طریق حساب استخر استخراج خود به کیف پول شخصی خودتان منتقل کنید.

از طرف دیگر، اگر هیچ‌کدام از اینها انتخاب شما نیست، به سادگی می‌توانید برای استفاده از خدمات استخراج ابری ثبت نام کنید.

بهترین کیف پول Dogecoin

سه نوع کیف پول وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید: کیف پول آنلاین، کیف پول نرم‌افزاری (معروف به کیف پول داغ) و کیف پول سخت‌افزاری (معروف به کیف پول سرد). کیف پول‌های آنلاین کیف پول‌هایی هستند که در صرافی‌های متمرکز مانند بایننس و پول نو قرار دارند. کیف پول‌های نرم‌افزاری نیاز به نصب دارند و از امنیت بیشتری نسبت به مورد قبلی برخوردار هستند، مانند Trust Wallet و MetaMask. همچنین، شما می‌توانید کیف پول‌های اصلی dogecoin را از سایت دوج کوین نصب کنید: Multidoge و Dogecoin Core. در نهایت، می‌توانید کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor یا Ledger را نیز انتخاب کنید. هنگامی که کیف پول خود را راه‌اندازی کردید، آن را به نرم‌افزار استخراج Dogecoin متصل کنید.

چقدر می‌توان از ماینینگ DOGE درآمد کسب کرد؟

سودآوری فردی یک ماینر به چهار متغیر مختلف بستگی دارد: هزینه انرژی، قدرت هش تأمین شده، قیمت فعلی Dogecoin و پاداش بلوک. مهم‌ترین پارامتر، هزینه‌های انرژی است که بسته به موقعیت جغرافیایی ماینر به شدت متفاوت است. ۳ متغیر دیگر برای همه ماینرها مشابه هستند. بنابراین، ماینرها تمایل دارند تجهیزات خود را در مکان‌هایی راه‌اندازی کنند که هزینه‌های انرژی نسبتاً پایین است و کسب‌وکار استخراج آنها را سودآورتر می‌کند.

با نگاهی به سودآورترین GPU، می‌بینیم که بسته به قیمت فعلی تا ۲ دلار در روز درآمد دارند. هزینه خرید پردازنده گرافیکی بسته به مدل آن ۱ الی ۲ سال طول می‌کشد تا از استخراج به دست آید. مدل‌های جدیدتر Nvidia نیز نیمی از هش‌ریت مدل‌های قبلی را ارائه می‌کنند که باعث می‌شود برای ماینینگ جذابیت کمتری داشته باشند.

خرید کارت گرافیک تنها با هدف استخراج Dogecoin و Litecoin در سطوح قیمت فعلی، جذابیتی ندارد. اما برای کسی که یک GPU قدرتمند دارد، می‌تواند راهی خوب برای کسب چند دلار بیشتر باشد.

میزان تقریبی سوددهی استخراج دوج کوین

برای ماینینگ با جدیدترین مدل ماینرهای ASIC اوضاع بهتر به نظر می‌رسد. زمانی که لایت‌کوین و دوج‌کوین را به‌طور هم‌زمان استخراج می‌کنید، تقریباً ۵ تا ۱۰ دلار در روز سود به‌دست می‌آورید و حدود یک سال طول می‌کشد تا تمام هزینه‌ها را جبران کنید.

به طور کلی، این درآمد می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. چه بسا گاهی اوقات بازدهی (Profitability) استخراج دوج کوین از هولدِ این میم کوین نیز، کمتر باشد! در چنین مواقعی، اغلب ماینرها به خرید دوج کوین روی می‌آورند. طی مقاله «دوج کوین بخریم یا خیر؟»، خریدن یا نخریدنِ DOGE را بررسی کرده‌ایم.

آیا استخراج دوج کوین سودآور است؟

استخراج دوج کوین هنوز هم می تواند سودآور باشد. با این حال، انتظار نداشته باشید که از این طریق میلیونر شوید. ایده خوبی نیست که به سراغ استخراج انفرادی بروید، زیرا هزینه برق و سخت‌افزار بسیار بیشتر از سودی است که به دست می‌آورید. داشتن سخت‌افزار قدرتمند و پیوستن به یک استخر استخراج بالاترین شانس را برای کسب سود از استخراج DOGE دارد. اگر می‌خواهید بدانید چقدر می‌توانید (تقریباً) در ماه درآمد کسب کنید، یک ماشین‌حساب ماینینگ dogecoin وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

می‌توانید از ماشین حساب ارائه شده توسط Whattomine استفاده کنید. این سایت اطلاعات به روز شده‌ای در مورد پاداش بلوک، نرخ ارز، سختی شبکه و قیمت فعلی dogecoin ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرخ هش، قدرت، هزینه، هزینه‌های استخر استخراج و هزینه سخت‌افزار خود را وارد کنید تا ماشین حساب نتایج را به شما نشان دهد. توجه داشته باشید که نتایج نهایی ممکن است متفاوت باشند، زیرا محاسبات بر اساس مقادیر میانگین است. وب سایت coinwarz هم به عنوان ماشین حساب دوج کوین عمل می‌کند.

کدام روش استخراج برای شما بهتر است؟

تصمیمی که می‌گیرید به ویژه به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مبلغی که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید.
  • قصد خرید سخت‌افزار دارید یا نه؟
  • اگر بله، چه نوع سخت‌افزاری تهیه می‌کنید؟

استخراج ابری و استخراج GPU روش‌های محبوب استخراج Dogecoin هستند. استخراج ASIC هم خوب است، در حالی که استخراج با استفاده از CPU از نظر مالی مقرون به صرفه نیست.

با این حال، یکی از بهترین راه‌هایی که کارشناسان معتقدند می‌توان Dogecoin استخراج کرد، از طریق استخر استخراج Dogecoin است. این کار با ارائه پرداخت‌های کوچک‌تر اما مکرر به‌جای مبلغ یکجا انجام می‌شود که تنها پس از تکمیل بلوک دریافت می‌شوند. همیشه سعی کنید استخر استخراجی را انتخاب کنید که کمترین هزینه و شرایط قابل اعتمادی را در اختیار شما قرار دهد.

در مقاله خالق دوج کوین بیشتر با این شبکه بلاک چینی آشنا شوید

سخن آخر

در این مقاله به آموزش استخراج دوج پرداختیم و سه روش برای انجام این کار معرفی کردیم. پیشنهاد می‌شود از ASIC استفاده کنید و آن را به یک استخر متصل کنید تا دوج‌کوین یا بیت‌کوین را استخراج کرده و پاداش‌ها را به صورت DOGE دریافت کنید. استخراج dogecoin با CPUها سودآور نیست و با GPUها سود بسیار پایینی دارد. ASICها و سایت‌های استخراج ابری سودآورتر هستند.

اگر این مطلب برایتان مفید بود نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید. اگر در زمینه استخراج دوج کوین نیز تجربه دارید می‌توانید از این طریق با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

4
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rahmat
rahmat
1 ماه قبل

سلام ایا تولید دوج کوین هم تحت تاثیر هاوینگ قرار میگیره وتولید ان هر چهار سال یه بار کاهش می یابد لطفا جواب دهید برای من مهم هست

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 ماه قبل
پاسخ به  rahmat

سلام دوست عزیز، دوج کوین سقف عرضه اش نامحدود هست و فرایند هاوینگ اصلا در این شبکه اتفاق نمی افته.

حسن مرادی
حسن مرادی
1 سال قبل

درود چرا بابت ثبت نام هایی که با کد رفرال من انجام شده چیزی برای من واریز نشده

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  حسن مرادی

سلام جناب مرادی عزیز.
در این موارد حتما با پشتیبانی‌مون تماس بگیرین چون سریع‌تر به نتیجه می‌رسین. اگر مطمئن هستین که افراد دعوت شده حتما کد شما رو وارد کردن، تنها دلیل دریافت نکردن پاداش اینه که افراد دعوت شده ثبت نامشون رو به درستی انجام ندادن و حساب کاربری‌شون تایید نشده. افراد باید حتما اطلاعات درست وارد کنن و تایید بشن تا شما درآمدتون رو کسب کنین.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

4

10

نظر مخاطبان (4)