ایردراپ تلگرام

زمان مطالعه :

11 دقیقه

آموزش گام‌به‌گام بازی Major + معرفی کامل ربات تلگرامی میجر

آموزش کامل بازی میجر Major

فهرست

Created with Sketch.

بازی میجر (Major) یک بازی تلگرامی مثل همستر کامبت و تپ سواپ است که با الهام از نات کوین راه‌اندازی شده است. شاید در ظاهر این بازی کمی سخت به نظر برسد، اما کاربران مطمئناً بعد از چند دقیقه بازی کردن به راحتی می‌توانند از آن سر در بیاورند. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم صفر تا صد بازی میجر و آموزش گام به گام آن را بررسی کنیم.

بازی تلگرامی میجر یا telegram stars چیست؟

بازی میجر یک ربات در تلگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد با انجام فعالیت‌های مختلف، توکن‌های درون‌برنامه‌ای آن به اسم استارز (Stars) را کسب کنند. کاربران احتمالاً در آینده می‌توانند از این توکن‌ها برای خرید کالاها و خدمات مختلف استفاده کنند. به عبارت ساده‌تر، میجر یک پلتفرم پاداش‌دهی است که به کاربران خود در ازای فعالیتشان پاداش می‌دهد.

میجر با بازی تلگرامی همستر کامبت و تپ سواپ کمی فرق دارد. شاید در نگاه اول میجر برای کاربران کمی سخت باشد اما مطمئناً بعد از چند روز وقت گذاشتن، افراد می‌توانند به راحتی تسک‌ها و ماموریت‌های آن را انجام دهند. 

هدف از بازی میجر چیست؟

بسیاری از کاربران امیدوارند که بتوانند توکن‌های استارز را در آینده به ارز دیجیتال تبدیل کرده و از این طریق درآمد کسب کنند. میجر علاوه بر جنبه درآمدزایی، یک پلتفرم جذاب و سرگرم‌کننده هم هست که به کاربران اجازه می‌دهد با هم رقابت کنند.

با این حال باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تلگرام در تلاش است با حمایت از چنین بازی‌هایی تعداد کاربرانش را افزایش دهد. طبق آخرین گزارش‌های موجود تلگرام ۹۵۰ میلیون کاربر دارد و احتمالاً در تلاش است با ارائه پاداش به کاربران، افراد بیشتری را به خود جذب کند.

هدف از ستاره‌ها در بازی میجر چیست؟

در بازی میجر کاربران برای انجام هر تسک استارز دریافت می‌‌کنند. در نتیجه هرچقدر تسک‌های بیشتری تکمیل شود، موجودی استارز آن‌ها افزایش می‌یابد. علاوه بر این هر چقدر که کاربران افراد بیشتری را به میجر دعوت کنند، پاداش بیشتری در قالب استارز دریافت خواهند کرد.

در این بازی علاوه بر استارز با تون کوین هم به کاربران برتر پاداش داده می‌شود. به عبارت دقیق‌تر ۳ کاربر برتر میجر به ترتیب ۱۵۰ تون کوین، ۱۰۰ تون کوین و ۷۰ تون کوین دریافت خواهند کرد. کاربرهای برتر چهارم و پنجم نیز ۵۰ تون کوین پاداش می‌گیرند. ضمن اینکه به کاربرهای برتر ششم تا دهم ۲۰ تون کوین داده خواهد شد.

آیا ستاره‌ها به توکن‌های مجزا تبدیل می‌شوند یا تنها به تون کوین تبدیل می‌شوند؟

توکن‌های استارز موجود در میجر فعلاً با ارز استارز تلگرام ادغام نشده‌ و مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می‌افتد. در نتیجه کاربران فعلاً نمی‌توانند کارهایی را که با استارز تلگرام قابل انجام است (مثل خرید اکانت پریمیوم تلگرام) با توکن استارز بازی میجر انجام دهند.

علاوه بر این قیمت استارز بازی میجر هنوز مشخص نشده است. با این حال افراد می‌توانند از طریق سایت فرگمنت (fragment.com) استارز تلگرام را خریداری کنند و سپس با استفاده از آن، به خرید استارز میجر بپردازند.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بازی میجر راه‌اندازی توکن MAJOR در شبکه تون (TON) را تایید کرده است. با این حال هنوز مشخص نیست که قیمت این توکن چقدر است و با چه نسبتی به استارز یا تون کوین تبدیل می‌شود.

آیا Major معتبر است؟

وقتی بازی میجر بر سر زبان‌ها افتاد و به شهرت زیادی رسید، بسیاری از افراد اعلام کردند که چون ربات و کانال رسمی آن تیک آبی دارد؛ پس معتبر است. با این حال این تیک آبی نمی‌تواند اعتبار میجر را تضمین کند. یک نکته مثبت این است که حساب کاربری بنیاد تون در توییتر توسعه‌‌دهنده میجر را دنبال می‌کند. با این حال تا زمانی که این پروژه شفاف‌تر نشود و مسائلی مثل نقشه راه و تامین سرمایه خود را مشخص نکند، نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که کاملاً معتبر است.

شروع به کار با ربات Major

برای اینکه کار خود را ربات میجر شروع کنید، در قسمت جست‌وجوی تلگرام عبارت «Major» را جست‌وجو کنید. همان طور که در تصویر پایین می‌بینید، اولین حساب متعلق به ربات میجر است. علاوه بر این می‌توانید در کانال رسمی میجر (Major Community) عضو شوید تا جدیدترین اخبار مربوط به آن را بررسی کنید.

معرفی بازی تلگرامی میجر
آموزش و معرفی بازی تلگرامی میجر

حالا روی ربات میجر کلیک کنید. بعد از اینکه تصویر پایین بالا آمد، روی گزینه شروع (Start) کلیک کنید.

آموزش و معرفی بازی تلگرامی میجر
ربات بازی تلگرامی Major

سپس روی گزینه مربوط به باز شدن اپلیکیشن (Open App) کلیک کنید. در بخش بعدی میجر از شما اجازه می‌گیرد که به وب سایت خود وصل شود. روی گزینه استارت (Start) کلیک کنید.

نحوه نصب بازی تلگرامی میجر
ورود به بازی تلگرامی میجر

تصویر صفحه نخست زمان استارت بازی

بعد از ورود به بازی، صفحه پایین به شما نشان داده می‌شود. همان طور که مشخص است، ۳ کاربر برتر این بازی به ترتیب ۱۵۰ تون کوین، ۱۰۰ تون کوین و ۷۰ تون کوین دریافت کرده‌اند. اطلاعات این افراد در بالای صفحه نخست میجر قرار دارد. هر یک از بخش‌های پایین کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بخش‌های مختلف بازی تلگرامی میجر
تصویر صفحه نخست زمان استارت بازی

دکمه Know Your Rank

ابتدا بیایید کمی به قبل برویم. در صفحه چت ربات میجر ۲ بخش وجود دارد. همان طور که در تصویر پایین می‌بینید، اولین بخش Know Your Rank است. با کلیک کردن روی این بخش ربات میجر به شما نشان می‌دهد که بین کل کاربران آن (۶.۸ میلیون کاربر در زمان نگارش این مطلب)، شما چه رتبه‌ای دارید.

آشنایی با بخش‌های Know Your Rank و Join Channel بازی میجر
آشنایی با دکمه Know Your Rank و Join Channel بازی میجر

دکمه Join Channel

بخش بعدی بخش Join Channel است. با کلیک کردن روی این دکمه وارد کانال رسمی میجر در تلگرام می‌شوید و می‌توانید جدیدترین اطلاعیه‌های مربوط به آن را دریافت کنید.

معرفی بخش‌های مختلف بازی

همان طور که گفتیم با ورود به ربات میجر با صفحه پایین روبه‌رو می‌شوید. در این صفحه اطلاعات مربوط به ۳ کاربر برتر میجر ذکر شده است. 

معرفی بخش های مختلف بازی تلگرامی Major
آشنایی با بخش ۳ کاربر برتر در گیم میجر

جدول کاربران و امتیازات

اگر دوست دارید درباره کاربران میجر و امتیاز آن‌ها بدانید، کافی است روی ۳ بخش Weekly و Monthly و All time کلیک کنید. این ۳ بخش به ترتیب برترین کاربران میجر در بازه زمانی هفتگی و ماهانه و از ابتدای زمان راه‌اندازی آن را اعلام می‌کند. برای مثال با کلیک روی All time جدول پایین نشان داده می‌شود که می‌توانید در آن برترین کاربران میجر از ابتدای زمان راه‌اندازی آن و تعداد استارز آن‌ها را مشاهده کنید. 

معرفی بازی major تلگرام
جدول کاربران و امتیازات بازی تلگرامی Major

بخش Your Stars

حالا دوباره به عقب برگردید. طبق تصویر پایین، اطلاعات مربوط به شما باید در کادر قرمز رنگ نشان داده شده باشد. روی آن کلیک کنید.

معرفی بازی تلگرامی میجر
نمایش استارز شما در بازی میجر

در ادامه تصویر پایین را مشاهده خواهید کرد. در بخش Stars تعداد استارز شما نشان داده می‌شود.

نمایش استارز در بازی تلگرامی میجر
تعداد Stars شما در میجر

بخش Your Rank

در بخش Rank هم رتبه شما بین تمام کاربران میجر گفته‌ شده است. برای مثال طبق تصویر پایین، این حساب کاربری شش میلیون و هشتصد و سه هزار و نهصد و چهل و نهمین کاربر میجر محسوب می‌شود.

نمایش رنک و رتبه در بازی تلگرامی میجر
Rank شما در بازی میجر

بخش Add Wallet

برای اینکه بتوانید کیف پول خود را به میجر متصل کنید، کافی است وارد بخش Earn شوید. سپس در بخش TASKS گزینه Connect Ton Wallet را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید کیف پول‌های شبکه تون مثل تون کیپر یا مای تون ولت را متصل کنید. میجر هم در ازای تکمیل این تسک و اتصال کیف پولتان به شما ۲٬۵۰۰ استارز خواهد داد.

افزودن ولت به بازی تلگرامی میجر
بخش Add Wallet در بازی میجر

بخش Boost Rank و خرید Stars

اگر حوصله ندارید که هر روز تسک‌های میجر را انجام دهید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر رتبه بهترین به دست آورید، می‌توانید استارز را خریداری کنید. برای انجام این کار کافی به صفحه اول (تصویر پایین) بروید و روی Boost Rank کلیک کنید.

نحوه boost rank و خرید stars بازی میجر
بخش Boost Rank و خرید Stars در بازی میجر

همان طور که در تصویر پایین مشخص است، برای مثال با خرید ۵٬۰۰۰ استارز می‌توانید رتبه خود را به اندازه ۱۰٬۰۰۰ مرتبه بهتر کنید. علاوه بر این برای مثال با خرید ۵۰۰٬۰۰۰ استارز می‌توانید رتبه خود را به اندازه ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ مرتبه بهتر کنید. در هر صورت در این مرحله باید یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید و سپس روی Confirm and Pay کلیک نمایید.

نحوه خرید استارز و بوست اکانت بازی تلگرامی میجر
نحوه خرید استارز در بازی تلگرامی Major

البته قبل از اینکه این مراحل را انجام دهید، ابتدا باید استارز تلگرام را از طریق وب سایت‌هایی مثل Fragment خریده باشید. در این صورت با انتخاب گزینه مورد نظرتان، از موجودی استارز شما کم شده و رتبه شما در میجر بهتر می‌شود.

بخش Friends و معرفی دوستان جهت کسب امتیاز

برای دعوت از دوستانتان وارد بخش Invite شوید. همان طور که در تصویر پایین مشخص است، اگر یکی از دوستانتان با لینک شما وارد میجر شود؛ ۷۵ استارز دریافت می‌کنید. اگر دوست شما حساب پریمیوم در تلگرام داشته باشد، ۲۰۰ استارز دریافت می‌کنید. اگر روی بخش موجود در سمت راست عبارت Invite Friend کلیک کنید، لینک مخصوص شما کپی شده و می‌توانید آن را برای هر شخصی بفرستید.

نحوه معرفی دوستان جهت کسب امتیاز در بازی تلگرامی میجر Major
بخش Friends در بازی تلگرامی Major

در بخش Friends هم می‌توانید اسامی افرادی را که با لینک شما به ربات میجر پیوسته‌اند، ببینید.

بخش Earn و ماموریت‌ها

اگر وارد بخش Earn در پایین سمت چپ شوید، تسک‌هایی برای شما نشان داده می‌شود که با تکمیل آن‌ها می‌توانید پاداش بگیرید. بعضی از این تسک‌ها روزانه هستند. برای مثال از شما خواسته می‌شود که در کانال‌های شبکه تون عضو شوید و در ازای آن پاداش بگیرید. بعضی از بخش‌ها روزانه نبوده و کلی هستند. برای مثال عضو شدن در کانال تلگرامی میجر یکی از همین تسک‌ها است و کاربران در ازای تکمیل آن، ۱۵۰۰ استارز دریافت خواهند کرد.

تسک‌های EARN بازی تلگرامی Major
بخش Earn و ماموریت‌ها در بازی میجر

اتصال ربات Major به کیف پول Ton Wallet

برای اتصال ربات میجر به کیف پول تون والت مراحل زیر را طی کنید:

اتصال ربات میجر به کیف پول تون والت

۱. در بخش Earn، بخش TASKS را مشاهده خواهید کرد. در این بخش به سمت بالا اسکرول کنید تا گزینه Connect TON wallet را مشاهده کنید. روی این گزینه ضربه بزنید.

۲. با ضربه روی اتصال به کیف پول تون، تصویری مشاهده می‌کنید که از شما اجازه می‌خواهد تا به کیف پول TON متصل شود. در این مرحله روی Connect کلیک کنید.

نحوه اتصال ربات Major به کیف پول تون والت
اتصال ربات میجر به TON wallet

۳. حالا کیف پول‌هایی که از شبکه تون پشتیبانی می‌کنند، به اضافه کیف پول رسمی تلگرام برایتان نمایش داده می‌شود. یکی از کیف پول‌هایی که از شبکه TON پشتیبانی می‌کنند را انتخاب کنید تا ربات Major را به کیف پول وصل کنید.

چگونه باید میجر را بازی کنیم؟

بازی میجر خیلی سخت نیست و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. هدف اصلی شما در این بازی این است که ستاره یا استارز بیشتری به دست آورید و میجر هم سعی کرده است با تسک‌ها و قابلیت‌های مختلف، امکان دریافت آن را ساده‌تر کند.

چگونه ستاره‌های خود را افزایش دهیم؟

علاوه بر بخش‌هایی که گفته شد، میجر راه‌های دیگری هم برای افزایش استارز معرفی کرده است. برای مثال میجر مثل نات کوین بخش اسکواد را راه‌اندازی کرده است تا کاربران آن بتوانند به صورت تیمی بازی کرده و پاداش بیشتری دریافت کنند. این بخش با یک فلش قرمز رنگ در تصویر پایین نشان داده شده است.

افزایش استارز با بازی تیمی میجر در تلگرام
اسکواد (Squad) در بازی میجر

علاوه بر این، کاربران با نگه داشتن تصویر ستاره به مدت ۶۰ ثانیه می‌توانند استارز بگیرند. این قابلیت هر ۸ ساعت یک بار یا با دعوت از ۵ فرد جدید فعال می‌شود. اگر انگشت خود را در کم‌تر از ۶۰ ثانیه رها کنید، تمام پاداشتان را از دست می‌دهید. این بخش در پایین صفحه اصلی میجر در بخش Rewards قرار دارد.

میجر یک قابلیت دیگر به اسم گردونه شانس را هم راه‌اندازی کرده بود که با مشارکت در آن کاربران استارز بیشتری دریافت می‌کردند.  البته این بازی به ازای هر روز مشارکت شما هم پاداش می‌دهد. برای مثال پاداش روز اول ۵۰۰ استارز است و در روزهای بعد این مقدار افزایش می‌یابد.

محدودیت Major برای کاربران ایرانی

یکی از محدودیت های اصلی ربات میجر برای کاربران ایرانی این است که آن‌ها نمی‌توانند وارد بخش «Boost Rank» شوند و استارز تلگرام را خریداری کنند. به عبارت دقیق‌تر کاربران ایرانی برای انجام این کار باید به کارت‌های تاییدشده در سرویس‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این یکی دیگر از ریسک‌ها و محدودیت‌های کاربران ایرانی این است که با شماره اصلی خود از ایران وارد بازی میجر می‌شوند. در نتیجه پروژه‌هایی که بخواهند از قوانین بین‌المللی تبعیت کنند، ممکن است کاربران ایرانی را مسدود کرده و در ایردراپ خود مشارکت ندهند. این مشکل برای کاربران نات کوین پیش نیامد اما هرگز نمی‌توان ادعا کرد که ریسک و احتمال آن به صفر رسیده است.

شماره مجازی تلگرام

با توجه به اینکه میجر ممکن است کاربران ایرانی را مسدود کند، بعضی از افراد تصمیم گرفته‌اند با شماره مجازی تلگرام وارد آن شوند. علاوه بر این با توجه به اینکه رقابت بین کاربران در ربات میجر به شدت رشد کرده، بعضی از کاربران با خرید شماره مجازی تلگرام سعی کرده‌اند رتبه خود را بهبود دهند. به عبارت دقیق‌تر آن‌ها با خرید شماره مجازی تلگرام اکانت می‌سازند و سپس از طریق لینک دعوت حساب اصلی خودشان در میجر، وارد این بازی می‌شوند. در نتیجه آن‌ها می‌توانند پاداش بیشتری از میجر دریافت کنند.

چطور از ماموریت‌های میجر مطلع شویم؟

ساده‌ترین راه برای مطلع شدن از ماموریت‌ها و تسک‌های میجر این است که در کانال اصلی آن عضو شوید. بعضی از کانال‌های فارسی هم این تسک‌ها و ماموریت‌ها را منتشر می‌کنند اما حواستان باشد که در دام کلاهبردارها نیفتید. اگر این کانال‌ها به هر طریقی سعی کردند شما را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا توکن‌های غیر مثلی (NFTها) ناشناخته سوق بدهند و از شما پول بگیرند، مطمئن باشید کلاهبرداری هستند.

تبدیل امتیازات Major به Ton

بسیاری از کاربران امیدوارند که در آینده بتوانند استارز و امتیازات بازی میجر را به تون کوین تبدیل کنند. با این حال هنوز ربات میجر اطلاعات مربوط به این مسئله را منتشر نکرده است. توجه داشته باشید که استارز تلگرام یک ارز درون‌برنامه‌ای است که برای تسهیل پرداخت‌های دیجیتال و خرید کالاها و خدمات دیجیتال خود تلگرام طراحی شده‌ است. بازی‌های دیگری مثل کتیزن هم از این استارز استفاده می‌کنند اما هنوز مشخص نشده است که چطور می‌توان استارز درون میجر را به استارز تلگرام یا تون کوین تبدیل کرد.

تاریخ ارائه جوایز و نقد کردن آنها

میجر هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان نقد کردن جوایز خود و ایردراپش منتشر نکرده است. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بسیاری از بازی‌های تلگرامی زمان ایردراپ و راه‌اندازی توکن‌هایشان را بارها به تعویق انداخته‌اند. در نتیجه احتمال اینکه میجر هم چنین کاری کند، زیاد است.

جوایز تیرماه ربات Major

همان طور که گفتیم، از ماه جولای (تیر) اکانت‌های برتر میجر با تون کوین پاداش می‌گیرند. جوایز ۱۰ اکانت برتر میجر عبارت است از:

  • اکانت اول: ۱۵۰ تون کوین
  • اکانت دوم: ۱۰۰ تون کوین
  • اکانت سوم: ۷۰ تون کوین
  • اکانت چهارم و پنجم: ۵۰ تون کوین
  • اکانت ششم تا دهم: ۲۰ تون کوین

جمع بندی بازی Telegram Stars یا میجر

بازی میجر یا تلگرام استارز یک بازی تلگرامی است که در ازای مشارکت و فعالیت کاربرانش به آن‌ها امتیاز (در قالب استارز) می‌دهد. گیم پلی این بازی تا حدودی با بازی‌هایی مثل همستر کامبت و بازی نات کوین فرق دارد. میجر شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد اما اگر در بازار ایردراپ‌ها فعالیت می‌کنید و دوست دارید شانستان در ایردراپ احتمالی میجر را از دست ندهید، مطمئن باشید بعد از چند روز تمام بخش‌های آن را از بَر خواهید شد.

آیا میجر را تلگرام توسعه داده است؟

استفاده میجر از استارز و اردک‌های مشهور تلگرام باعث شد بسیاری از افراد ادعا کنند که خود شبکه اجتماعی تلگرام، این بازی را توسعه داده است. با این حال هیچ یک از توسعه‌دهندگان اصلی تلگرام از جمله پاول دوروف، مدیرعامل آن، هنوز این مسئله را تایید نکرده‌اند. البته شبکه تون در توییتر حساب کاربری توسعه‌دهنده میجر را دنبال می‌کند و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها حداقل با هم در ارتباط هستند. این ارتباط و همکاری ممکن است درباره راه‌اندازی توکن میجر در شبکه تون باشد. شایان ذکر است که توسعه‌دهندگان بازی میجر راه‌اندازی توکن MAJOR در شبکه تون را تایید کرده‌اند اما همان طور که گفته شد، هرگز درباره ارتباط خود با تلگرام توضیح دقیقی ارائه نکردند.

سوالات متداول

آیا کیف پول تون را می‌توانیم به Major متصل کنیم؟

بله، در آینده نزدیک می‌توانید کیف پول TON keeper را به ربات میجر متصل کنید.

آیا ارز استارز در ربات تلگرامی میجر همان ارز استارز تلگرام است؟

خیر. ارز استارز در ربات تلگرامی میجر همان ارز استارز تلگرام نیست و تشابه اسمی است.

آیا امکان خرید و فروش توکن Major وجود دارد؟

بلافاصله پس از لیست شدن میجر، می‌توانید آن را خرید و فروش کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

4

نظر مخاطبان (0)