0

0

ژائو (CZ): تغییرات غیرعادی قیمت توکن‌ها ربطی به هک پلتفرم ندارد

صرافی بایننس در ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) ۲۰۲۲ اطلاعیه‌ای در مورد تغییرات غیرعادی قیمت برخی از جفت‌های معاملاتی صادر کرد. در نتیجه این صرافی تحقیقاتی را برای محدود کردن حساب‌های مشکوک به دست داشتن در این اتفاق، آغاز کرده است.

ژائو (CZ)تغییرات غیرعادی قیمت توکن‌ها در پلتفرمش را تأیید کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بایننس پس از مشاهده تغییرات غیرعادی قیمت برای جفت‌های معاملاتی خاص شامل توکن‌های Sun Token (SUN)، Ardor (ARDR)، Osmosis (OSMO)، FUNToken (FUN) و Golem (GLM) شروع به بررسی رفتارهای مشکوک در پلتفرم خود کرد. تقریباً ۴۰ دقیقه پس از بررسی‌ها چانگ پنگ ژائو (Changpeng ‘CZ’ Zhao) مدیرعامل بایننس فاش کرد که به نظر می‌رسد این تغییرات قیمت فقط رفتار عادی بازار باشد.

اطلاعیه‌ی بایننس در مورد تغییرات غیرعادی قیمت برخی از جفت‌های معاملاتی دقیقا ساعت ۰۳:۱۰ دقیقه صبح به وقت ET روز ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) منتشر شد. سپس این صرافی تحقیقاتی را برای محدود کردن حساب‌های مشکوک که گمان می‌رفت مسئول این اتفاق بوده‌اند را آغاز کرد. البته خوشبختانه در تحقیقات به عمل آمده توسط بایننس هیچ نشانه‌ای از احتمال به خطر افتادن حساب‌ها یا به سرقت رفتن کلید‌های API دیده نشده است. او در توییتر خود با انتشار پستی در همان تاریخ اعلام کرد که:

بر اساس بررسی‌هایی که تا کنون توسط تیم پشتیبانی بایننس صورت گرفته، به نظر می‌رسد این تغییرات در قیمت برخی توکن‌های خاص فقط رفتار عادی بازار باشد. یک نفر پول واریز کرد و شروع به خرید کرد (هکرها سپرده گذاری نمی‌کنند) و به دنبال او سایر سرمایه‌گذاران نیز اقدام به خرید کردند. ارتباطی بین این حساب‌ها دیده نشده است.

با این حال صرافی بایننس اقدامی ‌پیشگیرانه در برابر دستکاری احتمالی انجام داد. آن‌ها به‌طور موقت قابلیت برداشت را برای برخی از حساب‌هایی که در طول این نوسانات سودآوری داشتند، مسدود کردند. به گفته  CZهمین اقدام نیز شکایت‌ها از بایننس را در سراسر رسانه‌های اجتماعی افزایش داد.

ژائو در ادامه به نگرانی‌های مربوط به تمرکز و مداخله شرکت در موارد مشابه این اتفاق اشاره کرد و اظهار داشت:

توازنی در میزان مداخله ما در اینگونه موضوعات وجود دارد.

هنگامی که از CZ در مورد امکان استفاده از حساب‌های سرقت‌شده یا در معرض خطر برای انجام دستکاری در معاملات پرسیده شد، CZ تصریح کرد که بایننس به‌طور فعال چنین حساب‌هایی را نظارت می‌کند و افزود:

اگر جزئیات حساب خود را در یک پلتفرم ثالث بگذارید و اطلاعات‌تان در آنجا به سرقت برود و هکر نیز در استفاده از آن جانب احتیاط را رعایت کند، تشخیص آن از طرف ما دشوار است. اما ما همواره تلاش می‌کنیم تا از این سو استفاده‌ها جلوگیری کنیم.

بایننس تأیید کرده است که به محض اینکه از تحقیقات جاری اطلاعات جدیدی در مورد تغییرات قیمت و دستکاری احتمالی معاملات به دست بیاید، سرمایه‌گذاران را به سرعت مطلع خواهد کرد.

CZ در جریان کنفرانس Fintech Summit امسال در اندونزی گفت که نیت نامناسب مدیرعامل FTX سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) صنعت کریپتوکارنسی را چند سال عقب انداخت.

من فکر می‌کنم اساسا ما در حال حاضر چند سال عقب افتاده‌ایم. قانون‌گذاران به‌درستی و بسیار بسیار سخت‌تر این صنعت را مورد بررسی قرار خواهند داد، و اگر بخواهم صادقانه بگویم این اتفاق خیلی خوبی است.

CZ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)