0

2

توییتر دسترسی داده‌ها به ابزار ChatGPT را مسدود می‌کند

توییتر پس از اعمال محدودیت‌ها برای تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در طول شبانه‌روز مشاهده کنند، به نظر می‌رسد اقدامی جدی در رابطه با چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT انجام داده است.

توییتر دسترسی به ابزار وب ChatGPT را مسدود می‌کند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

روز شنبه (۱ جولای ۲۰۲۳) ایلان ماسک اظهار کرد قوانینی جدید برای این پلتفرم تعریف شده که بر تعداد توییت‌هایی که هر اکانت در یک روز می‌تواند بخواند، تأثیر می‌گذارد. توییتر این تغییرات را ایجاد کرده تا با اولویت‌بخشی حساب‌های تأییدشده نسبت به حساب‌های تأییدنشده، مانع از حذف داده‌ها و دستکاری سیستم شود. در همین حال، به نظر می‌رسد بخشی از این محدودیت‌های جدید، اقداماتی هستند که مستقیماً بر آموزش مبتنی بر داده مدل‌های زبان بزرگ ChatGPT تأثیر می‌گذارند.

خرید ارز دیجیتال

ایلان ماسک اخیراً از شرکت‌های هوش مصنوعی به دلیل تهدیدات احتمالی در صورت عدم اعمال محدودیت در سطح توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی انتقاد کرده است. مدیرعامل تسلا توضیح داد که محدودیت‌های جدید برای کاربران تأییدنشده برای جلوگیری از «آسیب بیش از حد داده» اعمال شده است.

این محدودیت‌ها بر مسدود شدن دسترسی داده‌های توییتر به افزونهٔ مرورگر وب ChatGPT تأثیر می‌گذارد. پیش از این، این ربات چت کمپانی OpenAI می‌توانست به‌راحتی داده‌های توییتر را مرور کند و اقدامات معینی مانند خلاصه کردن یک سری توییت‌ها را انجام دهد. به عنوان مثال، درخواست برای خارج کردن برخی توییت‌ها از هر اکانت تصادفی توییتر منجر به ارسال پیام «مشکل فنی» می‌شد. در همین حال، برخی از کاربران تأییدشده از این اقدام توییتر استقبال کرده‌اند و معتقدند از حریم کاربر محافظت می‌کند.

جسیکا تترو (Jessica Tetreau)، یکی از کاربران تأییدشدهٔ توییتر گفت این شرکت با تغییرات اخیر ابتکار عمل زیادی برای محافظت از کاربران خود نشان داده است. اخیراً، ایلان ماسک برای مطلع ساختن کاربران در مورد دسترسی ChatGPT به توییت‌ها، به خود توییت زده است.

جالب است، با توجه به اینکه OpenAI هیچ مجوزی ندارد

ایلان ماسک (elonmusk@)، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳

با انتشار این خبر، ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Render ($RNDR) و SingulaityNET ($AGIX) کاهش قابل‌توجهی در قیمت‌های خود داشتند.

منبع: کوین گیپ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)