0

1

درخواست Grayscale از SEC‌ برای تبدیل صندوق چند-ارزی خود به ETF

درخواست Grayscale از SEC‌
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

گری‌اسکیل (Grayscale)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی‌های رمزارزی، با ارائه درخواستی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، خواستار تبدیل صندوق ۵۲۴ میلیون دلاری خود که شامل چندین رمزارز مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا می‌شود، به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شد.

در این درخواست که به تاریخ ۱۴ اکتبر توسط بورس نیویورک (NYSE) به نمایندگی از گری‌اسکیل به فرم ۱۹b-4 ثبت شده است، تقاضا شده که SEC قوانین مربوطه را تغییر دهد تا لیست کردن ETF جدید امکان‌پذیر شود.

صندوق Digital Large Cap گری‌اسکیل که ارزش آن بیش از ۵۲۴ میلیون دلار است، شامل ۷۶ درصد بیت کوین، ۱۸ درصد اتریوم و باقی آن میان سولانا، ریپل (XRP) و آوالانچ تقسیم شده است. طبق فرم ۸-K که همراه این درخواست منتشر شد، گری‌اسکیل به سرمایه‌گذاران خود اطلاع داد که این تغییرات پیشنهادی شامل قواعد جدید و شرایط لیست شدن در بورس خواهد بود.

تبدیل این صندوق به یک ETF اسپات به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که آسان‌تر و با سرعت بیشتری سهام صندوق را خرید و فروش کنند. صندوق‌های اسپات در واقع دارای دارایی‌های واقعی هستند، برخلاف سایر صندوق‌ها که از قراردادهای آتی برای پیگیری قیمت استفاده می‌کنند.

درخواست رسمی گری‌اسکیل از SEC
درخواست رسمی گری‌اسکیل از SEC

این درخواست پس از دو تبدیل بزرگ دیگر توسط گری‌اسکیل در سال جاری ارائه شد. در ماه‌های اخیر، SEC درخواست‌های این شرکت برای تبدیل Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) و Grayscale Ethereum Trust (ETHE) به ETF‌ها را تأیید کرد.

جالب توجه این است که SEC تا پیش از تصمیم دادگاه در ماه آگوست که به نفع گری‌اسکیل صادر شد، تمامی درخواست‌های ETF اسپات را رد کرده بود. این تغییر موضع SEC پس از آن رخ داد که دادگاه دستور بازنگری در تصمیم‌های پیشین این نهاد را صادر کرد.

تبدیل صندوق‌های تراست به ETF به دلیل قوانین و روندهای نظارتی سختگیرانه، پیش‌تر برای سرمایه‌گذاران پیچیدگی‌هایی به همراه داشت و امکان خرید و فروش سهام آن‌ها محدودتر بود. این در حالی است که پس از تبدیل GBTC به ETF، اختلاف قیمت این صندوق با ارزش خالص دارایی (NAV) به سرعت از بین رفت و سرمایه‌گذاران که پیش‌تر سهام صندوق را با تخفیف ۴۴ درصدی نسبت به خرید بیت کوین در بازار اسپات خریداری کرده بودند، اقدام به فروش سهام خود کردند.

پس از این تبدیل‌ها، خروجی‌های بزرگی از صندوق‌های گری‌اسکیل مشاهده شد. صندوق بیت کوین این شرکت از زمان تبدیل در ژانویه ۲۱ میلیارد دلار خروجی داشت و صندوق اتریوم آن نیز پس از تبدیل در ماه ژوئیه، ۳ میلیارد دلار خروجی را تجربه کرد.

در کنار این تحولات، گری‌اسکیل در تاریخ ۱۰ اکتبر ۳۵ آلت‌کوین جدید، از جمله دوج‌کوین (DOGE)، Worldcoin و Jupiter را به فهرست دارایی‌های تحت بررسی خود برای محصولات سرمایه‌گذاری آینده اضافه کرد. همچنین، این شرکت تقریباً هر ماه یک صندوق رمزارزی جدید معرفی کرده است؛ به عنوان مثال، صندوق سرمایه‌گذاری Aave در ۳ اکتبر، تراست XRP در ۱۲ سپتامبر و صندوق Avalanche در ۲۲ آگوست راه‌اندازی شدند.

منبع: کوین‌تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)