آینده ترون؛ قیمت ترون تا سال 2025 چه قله‌هایی را فتح خواهد کرد؟

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

امکان ندارد در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و نام ترون را نشنیده باشید. وقتی صحبت از انتقال رمز ارزها می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهنمان می‌رسد شبکه ترون است. بلاک چین ترون به عنوان مقرون به صرفه‌ترین شبکه در زمینه نقل‌و‌انتقال ارزهای دیجیتال از نظر کارمزد همیشه عصای دست فعالان این عرصه بوده است. حالا که اینقدر این ارز دیجیتال در دنیای رمز ارزها جایگاه ویژه‌ای دارد، اگر به فکر خرید ترون هستید، بد نیست بدانید که آینده ترون چگونه خواهد بود.

حتی اگر قرار باشد مبلغی را با رمز ارزها پرداخت کنیم و امکان پرداخت با ارز دیجیتال ترون فراهم باشد، مطمئناً TRX انتخاب اول ما خواهد بود. از کارمزدهای ارزان و به صرفه تا سرعت شبکه هر چه بگوییم نشان می‌دهد که ترون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های دنیای کریپتو است. اگر علاقه‌مندیدکه بدانید ترون در آینده به کجا خواهد رسید، در این مقاله از پول نو همراه ما باشید تا با پیش‌بینی‌ها و نظر کارشناسان درباره آینده این ارز دیجیتال آشنا شوید.

ترون چیست؟ از گذشته تا به امروز

ترون (TRON) یک بلاک چین غیرمتمرکز است که با هدف ایجاد یک سیستم سرگرمی رایگان که امکان اشتراک‌گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتال را فراهم می‌کند، یکی از پروژه‌های جاه طلبانه در حوزه ارزهای دیجیتال است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ در سنگاپور و تحت یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد ترون تأسیس شد. در رأس این پروژه جاستین سان (Justin Sun) قرار دارد – فردی که زمانی از سوی مجله فوربز در فهرست ۳۰ فرد برتر زیر ۳۰ سال آسیا قرار گرفته است.

پلتفرم‌های دیجیتال فعلی مانند یوتیوب یا آیتونز (iTunes) کنترل بیش از حدی بر سازندگان محتوای خود دارند. در پاسخ، پروژه TRON تأسیس شد. این پروژه با معماری ۳ لایه که امنیت و پتانسیل رشد زیادی را به سرمایه‌گذاران نوید می‌دهد، به دنبال توزیع معقول هر درآمدی است که از طریق محتوای این پلتفرم به دست می‌آید.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت TRON، پشتیبانی از هنرمندان و سازندگان محتوا با ارائه مالکیت کامل بر محتوایی است که ایجاد می‌کنند. این پلتفرم داده‌های مربوط به محتوا و استفاده از آن را در بلاک چین ردیابی و ذخیره می‌کند و به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد مستقیماً نحوه استفاده از آثار خود را پیگیری کنند.

ارز TRX توکن اصلی در بلاک چین ترون است که برای خرید انرژی یا پهنای باند، استیکینگ و رأی‌گیری استفاده می‌شود. به علاوه، TRX به عنوان ابزاری برای پرداخت در وب سایت‌ها و پروژه‌های شریک Tron، مانند پلتفرم پخش زنده CallMe، پشتیبانی می‌شود.

استیک ترون بهتر است یا استخراج آن؛ کدام روش سود بیشتری دارد؟

در ابتدا، TRX روی بلاک چین اتریوم قرار داشت، اما توسعه‌دهندگان بعداً شبکه اختصاصی آن را طراحی کردند. بلاک چین TRON یکی از اولین پروژه‌های ارز دیجیتال بود که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده کرد و تا حد زیادی در اجرای این راه حل موفق بوده است.

بیش از این درباره ویژگی‌های شبکه Tron زیاده گویی نمی‌کنیم. برای همین پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی جامع با پروژه ترون و ارز دیجیتال آن مقاله «آشنایی با بلاک چین Tron و رمزارز ترونیکس» را مطالعه کنید

آینده TRON چگونه است؟

می‌دانیم که پتانسیل کامل فناوری بلاک چین هنوز محقق نشده است، اما TRON یکی از معدود پروژه‌هایی است که در مسیر پذیرش گام‌های مهمی برداشته است و این بر رشد قیمت TRON تأثیرگذار خواهد بود.

قیمت ترون

مدتی قبل بود که خبر رسید کشور توریستی سنت مارتن در جزایر کارائیب قصد دارد ترون را به عنوان پول قانونی این کشور قبول کند. جاستین سان نیز با تأیید این خبر در توییتی، آن را دستاورد بزرگی برای اکوسیستم ترون دانست.

قیمت TRX عمدتاً به بازار برنامه غیرمتمرکز وابسته است. عملکرد TRX در نهایت تحت تأثیر دو عامل است: عملکرد مالی آتی بازار dApps و موفقیت رقبای TRON (مانند EOS و Ethereum). این پلتفرم‌ها به شدت بر صنعت سرگرمی دیجیتال تمرکز کرده‌اند و چارچوب‌هایی را برای توسعه dAppها و استقرار قراردادهای هوشمند ارائه می‌کنند. اما با افزایش علاقه به عملکرد بلاک چین TRX، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال وجود دارد که انتظار می‌رود بیشتر هم بشود.

اخبار مثبت برای Tron در آینده نزدیک شامل توسعه پروژه‌های مشارکتی جدید، تنظیم فناوری توسط توسعه‌دهندگان محتوای رسانه‌ای و … همگی می‌توانند تأثیر مثبتی بر آینده ارز ترون داشته باشند.

فاکتورهای تأثیرگذار درآینده ترون

TRON به سرعت حضور خود را در بازار تثبیت کرد و به یکی از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شد. محبوبیت TRON در درجه اول به دلیل مزایای زیادی است که ارائه می‌دهد.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از شبکه TRON برای گسترش کسب‌و‌کارشان استفاده کنند. TRON با در دسترس‌تر کردن قراردادهای هوشمند، بیشتر از همه متمایز است. سرعت پردازش در این بلاک چین نیز بسیار سریع‌تر است، حتی در مقایسه با شبکه‌های برتر مانند اتریوم!

در اینجا، ما برخی از عوامل بنیادی موفقیت TRON را ارزیابی کرده‌ایم:

  • در دسترس بودن: ساختار شبکه بسیار قابل اعتماد TRON و غیرمتمرکز بودن این شبکه با مکانیزم بهتر توزیع پاداش دست به دست هم داده‌اند.
  • مقیاس‌پذیری: قراردادهای هوشمند و مقیاس‌پذیری TRON به آن اجازه می‌دهند از تعداد زیادی کاربر پشتیبانی کند و راه‌های بیشتری را برای استقرار برنامه‌ها باز کند.
  • همکاری‌ها: ترون از زمان راه‌اندازی، به یکی از محبوب‌ترین بلاک چین‌ها در جهان تبدیل شده است و با غول‌هایی مانند سامسونگ، APENFT Marketplace، Opera، BitTorrent، Poloniex، Swisscom Blockchain و بسیاری دیگر همکاری‌های بین المللی برقرار کرده است.

پیش‌بینی قیمتی ترون؛ نظر کارشناسان درباره آینده Trx

قبل از اینکه به برخی از نظرات درباره آینده قیمتی ترون نگاهی بیندازیم، مهم است که به یاد داشته باشید که پیش‌بینی‌های قیمت، به‌ویژه وقتی صحبت از بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال می‌شود، اغلب اشتباه از آب در می‌آیند! همچنین، مهم است که در نظر داشته باشید که پیش‌بینی‌های بلندمدت قیمت کریپتو اغلب با استفاده از یک الگوریتم انجام می‌شوند، به این معنی که ممکن است در یک لحظه تغییر کنند.

نکته اصلی این است که در مورد آینده ارز ترون (TRX) سخت است که بگوییم رشد تخمینی TRON برای سال ۲۰۲۳ و پس از آن چقدر است. همه چیز به این بستگی دارد که مغزهای متفکر ترون دلیل جدید و هیجان‌انگیزی برای خرید توکن‌های TRX ارائه می‌کنند یا نه.

  • CoinCodex یک پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت ترون برای سال ۲۰۲۲ داشت که می‌گفت قیمت این توکن می‌تواند کاهش یابد و احتمالاً در ۱۴ دسامبر به ۰.۰۳۵۷۸۸ دلار برسد. پیش بینی بلندمدت این وب سایت خوش بینانه‌تر است و قیمت این ارز را برای سال ۲۰۲۳ بین ۰.۰۸۷۸۱۰ تا ۰.۱۵۲۱۶۸ دلار تخمین زده است.
  • CryptoNewsZ پیش‌بینی کرده بود که ترون می‌تواند در سال ۲۰۲۲ به ۰.۱۲ دلار برسد قبل از اینکه میانگین ۰.۱۵ دلار را در سال ۲۰۲۳ لمس کند. این سایت قیمت TRX را در سال ۲۰۲۴ حدود ۰.۱۷ دلار تخمین زده است. برای سال ۲۰۲۵ ارزش این توکن چیزی در حدود ۰.۲۴ دلار خواهد بود، قبل از اینکه احتمالاً در سال ۲۰۲۶ به ۰.۲۶ دلار برسد.
  • PricePrediction.net پیش‌بینی کرده که ترون احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به ۰.۰۵۵ دلار، سال ۲۰۲۳ به ۰.۰۸۱ دلار و سال ۲۰۲۴ به ۰.۱۲ دلار برسد. به گفته این سایت، تا سال ۲۰۲۵، ترون می‌تواند ۰.۱۸ دلار ارزش داشته باشد، احتمالاً به ۰.۲۶ دلار در سال ۲۰۲۶، ۰.۳۸ دلار در سال ۲۰۲۷ و ۰.۵۴ دلار در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید و شاید این دهه را با قیمت ۰.۵۴ دلار به پایان برساند. این سایت قیمت ترون را برای سال ۲۰۳۰ در حدود ۱.۱۶ دلار پیش‌بینی کرده و تخمین زده که در سال ۲۰۳۱ به ۱.۷۰ دلار برسد.
  • WalletInvestor پیش‌بینی نزولی‌تری از قیمت ترون داشته و گفته که فکر می‌کند TRX می‌تواند در طول سال آینده سقوط کند و تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۰.۰۳۱۲ دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت ترون تا 2030

اگر عادت دارید که قیمت لحظه‌ای ترون و سایر ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، حتماً دوست دارید بدانید که جمع‌بندی ما از پیش‌بینی‌ها در مورد ۵ سال آینده ترون چیست و آیا ترون یک دلاری را خواهیم دید یا نه. پس، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

– آینده ترون در ۲۰۲۳

به گفته برخی کارشناسان این ارز دیجیتال می‌تواند یکی از توکن‌های پرسود امسال باشد. پیش بینی قیمت TRX برای سال ۲۰۲۳ افزایش قابل توجهی را در نیمه دوم سال تخمین زده که احتمالاً به ۰.۰۹۴۶۵۴ دلار می‌رسد.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، این افزایش تدریجی خواهد بود، اما افت قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود. میانگین قیمت ۰.۸۸۳۴۴ دلار شاید جاه طلبانه به نظر برسد، اما با توجه به همکاری‌ها و پیشرفت‌های پیش‌بینی شده در آینده نزدیک، امکان‌پذیر است. انتظار می‌رود حداقل ارزش TRX در سال ۲۰۲۳ قیمت ۰.۰۷۵۷۲۳ دلار باشد.

– آینده ترون در ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، قیمت ترون فضای زیادی برای گسترش دارد. در نتیجه اعلان‌های احتمالی خبر مشارکت‌ها و نوآری‌های جدید و متعدد شرکت ترون، پیش‌بینی می‌شود که قیمت این ارز از ۰.۱۵۷۷۱۵ دلار فراتر رود.

– آینده ترون در ۲۰۲۵

اگر روند صعودی تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد، ترون می‌تواند به ۰.۲۲۰۰ دلار برسد و سود زیادی را نصیب خریداران خود کند. اگر بازار با افت مواجه شود، ممکن است به این هدف نرسد. انتظار می‌رود TRX با قیمت متوسط ۰.۲۰۱۸۰۰ دلار و پایین‌ترین قیمت ۰.۱۸۹۲۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ معامله شود.

– آینده ترون در ۲۰۳۰

تا سال ۲۰۳۰، ترون سرانجام از سطح ATH قبلی خود فراتر خواهد رفت و سطوح قیمتی جدیدی را ثبت خواهد کرد. حداقل قیمت می‌تواند ۰.۵۰۴۴ دلار باشد و احتمالاً به حداکثر ارزش قیمت ۰.۵۳۵۹ دلار می‌رسد. برخی از تحلیل‌گران نیز پیش ‌بینی می‌کنند که ترون در سال ۲۰۳۰ احتمالاً از ۱ دلار فراتر خواهد رفت. تخمین زده شده که قیمت TRX می‌تواند به حداکثر ۱.۲۵ دلار با میانگین قیمت پیش‌بینی شده ۱.۰۷ دلار برسد.

جدول تخمینی قیمت ترون تا پایان دهه اخیر

سالحداقل قیمتحداکثر قیمت
۲۰۲۳۰.۰۷۵۰.۰۹۴
۲۰۲۴۰.۱۲۰.۱۵
۲۰۲۵۰.۱۸۰.۲۲
۲۰۲۶۰.۲۵۰.۲۸
۲۰۲۷۰.۳۱۰.۳۴
۲۰۲۸۰.۳۸۰.۴۱
۲۰۲۹۰.۴۴۰.۴۷
۲۰۳۰۰.۵۰۱.۲۵

ترون ۱ دلاری ممکن خواهد شد؟

با ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه، ۶۷ میلیون حساب و ۲.۷۲ میلیارد تراکنش، TRON یکی از سریع‌ترین بلاک چین‌ها به حساب می‌آید. TRON شرکای سرشناس زیادی از جمله سامسونگ دارد. این رمزارز قطعاً آینده‌ای دارد و آن آینده روشن است.

به طور کلی، سرمایه‌گذاری در شبکه TRON امروز امیدوارکننده به نظر می‌رسد. در حالی که رشد قیمت TRX را نمی‌توان انفجاری نامید، حرکت مثبت را می‌توان مشاهده کرد. بنابراین، ارز ترون می‌تواند انتخاب خوبی برای یک سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

آیا ترون به ۱ دلار می‌رسد یا نه؟ احتمالا، اما زمان می‌برد. از آوریل ۲۰۲۲، صعودی‌ترین پیش بینی در مورد قیمت TRX، تخمین زده است که قیمت TRX تا سال ۲۰۲۹ به ۱ دلار برسد.

آیا ترون ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

TRON مدت‌هاست است که فعالیت دارد و از نظر آماری، عملکرد خوبی داشته است. البته، قیمت این ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۲ کاهش یافت، اما همین اتفاق برای کل بازار کریپتو افتاد. از آوریل ۲۰۲۲، قیمت TRX به آرامی در حال افزایش است و طبق اکثر پیش بینی‌ها، این روند ادامه خواهد داشت. همچنین، با توجه به کاربرد شبکه ترون و کارمزدهای پایین آن انتظار می‌رود که این شبکه همچنان یکه‌تاز میدان باشد و در میدان نقل‌و‌انتقالات گوی سبقت را از سایر رقبا برباید.

سخن پایانی

آینده ترون به شدت به عملکرد کلی صنعت کریپتو بستگی دارد. TRX یک فناوری جهانی و یک اکوسیستم همیشه در حال رشد را ارائه می‌دهد.

همانطور که از پیش‌بینی‌ها مشخص است، هیچ اجماع جهانی در مورد تغییرات مثبت یا منفی قیمت TRX در آینده وجود ندارد. در واقع، رشد احتمالی قیمت ترون در آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد: اطلاعیه‌ها، راه‌حل‌های فناوری جدید پروژه‌های TRON، فضای کریپتو به طور کلی، فرآیند قانون‌گذاری و غیره. اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، توصیه می‌کنیم همیشه تحقیقات خودتان را انجام دهید. قبل از هر تصمیم سرمایه‌گذاری، به آخرین روند بازار، اخبار، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و نظرات کارشناسان نگاه کنید. برای اطلاع از این موضوع سیگنال‌های روز ارز دیجیتال و تحلیل‌های روزانه ما را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که عملکرد گذشته تضمینی برای بازده آینده نیست. هرگز با پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید معامله نکنید.

آیا شما هم در کیف پول ترون مقداری ارز ترون نگهداری می‌کنید؟ برای نقل‌ و‌ انتقال رمز ارزها از چه شبکه‌ای استفاده می‌کنید؟ برای کاهش کارمزد انتقال چه راهکارهایی بلد هستید؟ تجربیات خودتان را در همین صفحه با دوستانتان در میان بگذارید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

7

نظر مخاطبان (0)