ایردراپ تلگرام

زمان مطالعه :

8 دقیقه

ربات تلگرامی داگز چیست؟ آموزش کامل دریافت ایردراپ تلگرامی داگز

معرفی کامل ربات تلگرامی داگز

فهرست

Created with Sketch.

عصر میم کوین‌ها در دنیای کریپتو هنوز به پایان نرسیده و روز به روز ارزهای دیجیتال جدیدی در این گروه به بازار عرضه می‌شوند. یکی از این ارزها، توکن داگز است؛ میم کوینی که برای پاداش‌دهی به کاربران تلگرام بر اساس مدت زمان فعالیت‌ آنها در این پیامرسان محبوب طراحی شده است.

تجربه موفق نات کوین نشان داد که می‌توان از هیچ، پول ساخت. داگز نیز از همین تجربه استفاده کرد و موفق شد بیش از ۵۰ میلیون کاربر را به خودش جذب کند. در این مطلب از بلاگ پول نو تصمیم داریم تا به سوال داگز (DOGS) چیست پاسخ دهیم و آموزش دریافت ایردراپ این ارز دیجیتال را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم. توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

بازی داگز چیست؟

داگز (DOGS) از جدیدترین بازی‌های تلگرامی است که به طور خاص برای بازتاب فرهنگ و فضای جامعه کاربران تلگرام طراحی شده است. کوین داگز با الهام از اسپاتی (نماد غیررسمی شبکه اجتماعی VK که توسط پاول دورف، در یک حراج خیریه خلق شده) ایجاد شد. DOGS هم یک ارز دیجیتال است و هم نمادی از شوخ‌طبعی در تلگرام شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال پیشینه منحصر به فردی دارد و همین مسئله آن را جذاب می‌کند

این بازی برخلاف سایر بازی‌های تلگرامی، خیلی ساده طراحی شده و همین سادگی طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده است. در حقیقت برخلاف بازی‌هایی مثل همستر کامبت یا نات کوین که نیازمند کلیک مداوم روی صفحه نمایش یا ارتقای آیتم‌های مختلف هستند، در این بازی شما عملا هیچ کاری نباید انجام دهید و صرفا راه‌اندازی ربات تلگرامی آن، به شما ارزش دیجیتال پاداش می‌دهد.

ایده ربات تلگرامی داگز بسیار ساده و در عین حال منحصر به فرد و جذاب است؛ این ربات با توجه به عمر اکانت تلگرامی کاربران به آن‌ها توکنی به نام DOGS پاداش می‌دهد. این یعنی هر چه مدت زمان استفاده از حساب تلگرامی شما بیشتر بوده باشد، ارز دیجیتال بیشتری دریافت می‌کنید.

اما چرا داگز اینقدر محبوب است؟ پس از نات کوین پروژه‌های مختلفی از جمله همستر کامبت و بلوم راه‌اندازی شدند، با این حال، هیچ کدام به اندازه داگز نتوانست سر و صدا به پا کند. بخش زیادی از محبوبیت داگز به ارتباط نماد این بازی به پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام برمی‌گردد.

پاول دوروف خالق نماد داگز است. در حقیقت تصویر سگی که برای این مینی اپلیکیشن انتخاب شده را دوروف اولین بار برای یک سایت آنلاین روسی به نام VK طراحی کرد تا برای امور خیریه به حراج گذاشته شود. این تصویر از مجموعه استیکری به نام اسپاتی «Spotty» انتخاب شده است. به همین خاطر بسیاری معتقدند پروژه داگز ارتباط قوی با سازنده تلگرام دارد. البته هیچ مدرکی دال بر صحت این شایعات وجود ندارد.

نحوه شرکت در ایردراپ DOGS: راهنمای گام به گام

شرکت در ایردراپ داگز بسیار ساده است. برای شرکت در این ایردراپ کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ورود به ربات ایردراپ داگز

ابتدا باید سراغ ربات تلگرامی داگز به‌نام dogshouse_bot@ بروید و روی گزینه Start کلیک کنید. در نهایت پس از لانچ شدن این مینی اپلیکیشن، گزینه Let’s Go را انتخاب کنید.

پس از آن ربات به صورت خودکار حساب تلگرامی شما را ارزیابی می‌کند و با توجه به سن حساب شما و اینکه اشتراک پریمیوم دارید یا خیر به شما مقداری توکن DOGS می‌دهد. در نهایت با کلیک روی گزینه Continue توکن‌های اعطا شده را دریافت می‌کنید.

بخش Home ربات داگز

در صفحه اصلی یا Home ربات داگز، مقدار توکن دریافتی و مجموعه‌ای از تسک‌ها به شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با انجام این تسک‌ها در کنار توکن‌هایی که بر اساس عمر حساب تلگرامی‌تان به شما داده شده، توکن بیشتری دریافت کنید. این تسک‌ها غالباً از جنس دنبال کردن حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا دعوت از دوستان است.

بخش Leaderboard ربات داگز

در بخش لیدر بورد رتبه شما در جهان نسبت به سایر کاربران نشان داده می‌شود و می‌توانید هولدرهای برتر داگز را مشاهده کنید.

بخش Friends ربات داگز

در بخش دعوت از دوستان نیز مشابه سایر بازی‌های تلگرامی، می‌توانید لینک ریفرال خودتان را به اشتراک بگذارید و از دوستانتان دعوت کنید. به ازای این کار داگز به شما توکن DOGS پاداش می‌دهد. دعوت از دوستان یکی از راه‌های ساده افزایش توکن‌های DOGS است.

نحوه توزیع توکن DOGS

توزیع توکن DOGS بر اساس امتیاز شما در این بازی تلگرامی انجام می‌شود. هرچه امتیاز شما در این بازی بالاتر برود، توکن دریافتی شما در این ایردراپ نیز بالاتر خواهد بود. به طور کلی، انجام تسک‌های مختلف و دعوت از دوستان شانس دریافت ایردراپ شما را بالاتر می‌برد.

اگر بخواهیم معیارهای دریافت ایردراپ داگز را خلاصه کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر حساب تلگرامی
  • داشتن حساب پریمیوم
  • انجام دادن تسک‌های داخل ربات داگز
  • دعوت از دوستان
  • سر زدن روزانه به ربات و دریافت امتیاز 

چه کسانی واجد شرایط DOGS Airdrop هستند؟

به گفته تیم توسعه داگز، تمام کاربرانی که در این ربات شرکت می‌کنند در ایردراپ این ارز دیجیتال شرکت داده خواهند شد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

البته توسعه‌دهندگان داگز قبل از ایردراپ این توکن گفتند که برای توزیع عادلانه‌تر این میم کوین، حساب‌هایی را که از طریق ربات مشغول فارم توکن داگز بوده‌اند، مسدود و از لیست افراد واجد شرایط ایردراپ DOGS حذف کرده است.

بر اساس پیام توسعه‌دهندگان داگز، ۵۳ میلیون کاربر به این ربات تلگرامی پیوستند و ۴۲.۲ میلیون نفر واجد این ایردراپ شده‌اند که به طور میانگین، هر نفر ۹۵۰۰ توکن DOGS دریافت می‌کند.

آموزش اتصال ربات داگز dogs به کیف پول

ربات داگز برای برداشت ایردراپ این ارز دیجیتال، قابلیت اتصال کیف پول را فراهم کرده است. توصیه می‌کنیم حتما از یک کیف پول غیرحضانتی مثل تون کیپر استفاده کنید. با توجه به تحریم‌ها علیه ایران، امکان استفاده از کیف پول رسمی تلگرام وجود ندارد و به همین خاطر باید از کیف پول‌های جایگزین استفاده کرد.

علاوه بر این، توصیه می‌شود به هیچ عنوان کیف پول اصلی خودتان را به ربات‌های تلگرامی، حتی اگر تایید شده باشند متصل نکنید و از کیف پول جایگزین بدون موجودی استفاده کنید.

برای اتصال کیف پول تون کیپر به ربات تلگرامی داگز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه Home روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید.
  • از بین گزینه‌ها، کیف پول  TonKeeper را انتخاب کنید.
  • روی Connect Wallet کلیک کنید.
  • حالا پیامی که در کیف پول تون کیپر شما نمایش داده شده تایید کنید تا کیف پولتان به ربات داگز متصل شود.

آموزش برداشت توکن‌های DOGS به کیف پول تون کیپر

ایردراپ توکن داگز برای کیف پول‌های غیرحضانتی در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ انجام شد و توکن‌های DOGS بین واجدین شرایط توزیع شد. اگر در مینی اپلیکیشن داگز شرکت کرده بودید، حالا می‌توانید با لانچ دوباره این ربات توکن‌های خود را دریافت کنید.

برای برداشت توکن‌های DOGS به کیف پول تون کیپر مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا مینی اپلیکیشن داگز را باز کنید و در صفحه Home، روی گزینه Claim onchain کلیک کنید.
  • حالا به به مینی اپلیکیشن توکن تیبل (tokentable_bot) هدایت می‌شوید.
  • در مینی اپلیکیشن توکن تیبل روی گزینه Connect wallet کلیک کنید و کیف پول تون کیپر خود را متصل کنید.
  • پس از تایید اتصال در کیف پول، دوباره به توکن تیبل بروید و در قسمت پایینی، Claim token را انتخاب کنید.
  • در نهایت باید برای برداشت توکن‌های DOGS خود، ۰.۴۲ تون کارمزد بپردازید.

برای آشنایی با نحوه برداشت فوری داگز پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

آموزش انتقال داگز از کیف پول تون کیپر به صرافی پول نو

برای انتقال توکن‌های داگز از کیف پول TonKeeper به کیف پولتان در صرافی پول نو، مراحل زیر را مطابق تصویر دنبال کنید:

۱. وارد حساب کاربری خود در پول نو شده و نام توکن داگز را در «کیف پول» خود جست‌وجو کنید.

۲. روی نام توکن داگز بزنید و گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

۳. شبکه Ton را انتخاب کرده و آدرس پول نو را برای واریز توکن DOGS کپی کنید. (توجه: آدرس پول نو را تغییر ندهید.)

برداشت داگز از تون کیپر به کیف پول صرافی پول نو
واریز داگز از تون کیپر به کیف پول صرافی پول نو

۴. آدرس را در کیف پول تون کیپر هم وارد کنید. روی توکن داگز کلیک کرده سپس گزینه send را انتخاب کنید. حالا در بخش آدرس، آدرسی که از پول نو کپی کردید را وارد کنید. قسمت Comment را خالی گذاشته و گزینه Continue را انتخاب کنید. تعداد توکن داگزی را که می‌خواهید منتقل کنید وارد کنید و دوباره دکمه Continue را بزنید. بعد از مشاهده و تایید جزئیات تراکنش و فی شبکه، می‌توانید گزینه Confirm and Send را انتخاب کنید.

۵. پس از انتقال داگز، برای مشاهده جزئیات تراکنش خود در کیف پول تون کیپر شوید و Transaction را انتخاب کنید. با ورود به Tonviewer روی گزینه Show Details زده، صفحه را تا انتها اسکرول کنید تا بتوانید TX Hash خود را مشاهده کنید.

۶. نکته مهم: هنگام واریز توکن داگز به کیف پول خود در صرافی پول‌نو، حتماً باید تگ Memo ID (Pooleno) را وارد کنید. سپس شناسه تراکنش (TXID) خود را کپی کرده، این آدرس را در بخش واریز توکن داگز کپی کنید و در نهایت واریز را ثبت کنید. پس از مدت کوتاهی می‌توانید توکن‌های داگز را در کیف پول خود در صرافی پول نو مشاهده کنید.

راهنمای انتقال داگز از تون کیپر به کیف پول صرافی پول نو
مراحل برداشت داگز از تون کیپر به کیف پول صرافی پول نو

به طور خلاصه با دیدن ویدئوی زیر هم می‌توانید با نحوه تبدیل داگز به تومان در صرافی ارز دیجیتال پول نو آشنا شوید:

خرید و فروش توکن داگز در پول نو

برای فروش توکن داگز در صرافی پول نو، مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش معامله در پنل کاربری خود وارد شوید. تب فروش را انتخاب کرده و نام توکن داگز را در نوار جست‌وجو تایپ کنید. مقدار فروش داگز را مشخص کنید و دکمه فروش را بزنید. مبلغ داگز در لحظه به کیف پول شما در صرافی واریز می‌شود و امکان برداشت آن را دارید.

تبدیل داگز در صرافی ارز دیجیتال پول نو 

چنانچه بخواهید توکن‌های داگز را به توکن دیگری (مستقیم و بدون فروش) تبدیل کنید کافی است مطابق با تصویر، در بخش معامله تب «تبدیل» را انتخاب کنید. توکن داگز را از کادر اول انتخاب کرده و در کادر پایین، توکنی که می‌خواهید داگز به آن تبدیل شود انتخاب می‌کنید. مقدار مورد نظر خود را وارد کرده و روی دکمه تبدیل بزنید.

خرید و فروش داگز در صرافی ایرانی
فروش و تبدیل ارز دیجیتال داگز در صرافی پول نو

بررسی توکنومیک داگز

یکی از معیارهای بررسی هر پروژه ارز دیجیتال، ارزیابی توکنومیک آن است. به گفته توسعه‌دهندگان داگز، کل عرضه این میم کوین ۵۵۰ میلیارد واحد است که به شرح زیر توزیع می‌شود:

۸۱.۵% برای جامعه که ۷۳% از آن برای کاربران تلگرام، پاداش‌دهی به معامله‌گران، سازندگان استیکرها و اعضای آینده داگز است.

۱۰% از عرضه کل نیز به تیم توسعه و توسعه بیشتر این بازی اختصاص داده شده است. ۸.۵% نیز برای نقدینگی صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در نظر گرفته شده است.

قیمت داگز چقدر است؟

توکن DOGS تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۲۴ (۵ شهریور ۱۴۰۳) با موفقیت با قیمت اولیه ۰.۰۰۱۷ دلار در صرافی‌های بزرگی از جمله بایننس (Binance)، اوکی اکس (OKX)، بای بیت (Bybit)، گیت آی او (Gate.io) و بیت گت (Bitget) لیست شد. قیمت این توکن در همان روز نخست به رکورد ۰.۰۰۱۸ دلاری رسید اما در زمان نگارش این مطلب، قیمت داگز (DOGS) کمی کاهش یافته و به ۰.۰۰۱۲ دلار رسیده است.

آیا پروژه داگز باز هم به کار خود ادامه خواهد داد؟

بعید به نظر می‌رسد کار داگز اینجا تمام شده باشد. انتظار می‌رود داگز نیز مثل نات کوین پس از مدتی دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد و معیارهای جدیدی برای توزیع توکن خود مشخص کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمالا شاهد فازهای جدیدی از ایردراپ داگز خواهیم بود. بنابراین، اگر فرصت اولیه دریافت داگز را از دست دادید، گوش به زنگ باشید تا از فرصت‌های بعدی جا نمانید.

آیا دستگیری پاول دوروف آینده داگز را تهدید می‌کند؟

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در تاریخ ۲۴ آگوست به محض ورود به خاک فرانسه دستگیر شد. اتفاقی که قیمت توکن‌های مرتبط با تلگرام، از جمله قیمت تون کوین (TON) و نات کوین را به شدت کاهش داد. بسیاری معتقدند همین عامل باعث شده تا فعلا، قیمت داگز چندان افزایش نیابد و با فشار نزولی همراه شود.

طبق آخرین خبرها، روز ۲۸ آگوست (۷ شهریور)، پاول دورف از اداره پلیس به دادگاه پاریس منتقل و حوالی غروب آزاد شد. البته رای نهایی دادگاه پاول دوروف هنوز اعلام نشده است اما جالب است بدانید امارات متحده عربی به کشور فرانسه اخطار داده بود اگر دوروف را آزاد نکند، قرارداد خرید ۸۰ جنگنده خود را با فرانسه ملغی می‌کند.

تداوم پرونده حقوقی دوروف، بازداشت وی و احتمال محکومیت او توسط دادگاه فرانسه می‌تواند کار را برای توکن‌های تلگرامی سخت کند.

آیا ایرانی‌ها می‌توانند این ایردراپ را دریافت کنند؟

بله؛ امکان دریافت ایردراپ داگز برای ایرانی‌ها هم وجود دارد و هیچ محدودیتی وضع نشده است. تا به اینجای کار نیز بسیاری از ایرانی‌ها اعلام کرده‌اند که توکن‌های DOGS خود را دریافت کرده‌اند.

مقایسه داگز با دیگر ایردراپ ربات‌های تلگرامی

بازی داگز، ساختار ساده‌ای دارد و همین آن را از سایر ایردراپ‌های تلگرامی متمایز می‌کند. ویژگی‌های داگز را بالاتر گفتیم و در این بخش داگز را با برخی از ربات‌های تلگرامی معروف مقایسه می‌کنیم:

بازی تلگرامی همستر کامبت

بازی همستر کامبت شاید در حال حاضر پرطرفدارترین بازی تلگرامی باشد. در این بازی شما در نقش مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال هستید و باید با ارتقای آیتم‌های مختلف، درآمد خودتان را افزایش دهید.

مشابه داگز، این بازی نیز بر دعوت از دوستان متکی است و با به اشتراک گذاشتن لینک ریفرال خود، شانس دریافت ایردراپ همستر افزایش می‌یابد. برخلاف داگز اما همستر کامبت، یک بازی استراتژیک است و باید ساعت‌ها وقت صرف آن کنید.

بازی تلگرامی بلوم

یکی دیگر از ایردراپ‌ها، بازی تلگرامی بلوم است. بلوم یک صرافی غیرمتمرکز هیبریدی در بستر تلگرام است که فعلا برای جذب کاربران و ایردراپ توکن حاکمیتی خود، بازی به همین نام را راه‌اندازی کرده است. در این بازی، شما باید روی کریستال‌های سبز در صفحه نمایش ضربه بزنید تا امتیاز بگیرید.

بلوم نیز از شما می‌خواهد دوستانتان را به این بازی دعوت کنید. همچنین امکان انجام تسک‌های مختلف از جمله دنبال کردن حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و دیدن ویدیوهای یوتیوب برای دریافت توکن بیشتر وجود دارد.

بازی تلگرامی تپ سواپ

بازی تلگرامی تپ سواپ یکی دیگر از بازی‌های در سبک تپ تو ارن معروف است که شباهت زیادی به بازی نات کوین (Notcoin) دارد. در این بازی شما باید روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا توکن بیشتری بگیرید. بر اساس گفته‌ها، احتمالا ایردراپ تپ سواپ در فصل پاییز انجام خواهد شد.

بازی تلگرامی یس کوین

یس کوین (Yescoin) یک بازی وب ۳ در تلگرام است که به سبک Tap to Earn طراحی شده و از نات کوین الهام گرفته است. بازی تلگرامی یس کوین (Yescoin) با بیش از ۲۰ میلیون کاربر، روی بلاکچین تون (TON) ساخته شده و به زودی توکن آن در صرافی‌های معتبر لیست می‌شود. کاربران با جمع‌آوری سکه‌ها و انجام مأموریت‌های روزانه، در دنیای یس کوین به ماجراجویی می‌پردازند. سازندگان یس کوین می‌گویند هدفشان از ساخت یس کوین ارائه تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای کاربران تلگرام است.

از کجا می‌توان داگز خرید؟

در حال حاضر داگز در اکثر صرافی‌های معتبر از جمله بایننس، بای‌بیت و غیره لیست شده است. با این حال، با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان احراز هویت کاربران ایرانی، خرید داگز از این صرافی‌ها عملاً غیر ممکن است.

امکان خرید DOGS از صرافی‌های ناشناس خارجی اما هنوز وجود دارد. با این حال، این صرافی‌ها ریسک زیادی به همراه دارند و هر آن ممکن است پول شما را بلوکه کنند. بهترین راه برای خرید توکن داگز، استفاده از صرافی‌های ایرانی مثل پول نو است.

در حال حاضر شما می‌توانید خرید و فروش داگز را در صرافی پول نو انجام دهید.

توکن داگز را از صرافی پول نو خریداری کنید. همچنین می‌توانید با انتقال DOGSهای خود از کیف پول تون کیپرتان به صرافی پول نو، آن را با بهترین قیمت به فروش برسانید و نقد کنید. فروش داگز را به بهترین قیمت انجام دهید و آن را نقد کنید.

جمع‌بندی

علی‌رغم صحبت‌های منتقدان، به نظر می‌رسد تب‌وتاب میم کوین‌ها همچنان وجود دارد و هر روز ارزهای دیجیتال جدیدی در این گروه روانه بازار می‌شوند. یکی از این ارزها، توکن داگز است که با ایردراپ موفق خود بین کاربران، سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است. بسیاری می‌گویند این میم کوین ارتباط نزدیکی با پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام دارد و به همین خاطر، آینده درخشانی در انتظار آن است.

پرسش‌های متداول

داگز چیست؟

داگز یکی از محبوب‌ترین مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی است که بر اساس مدت زمان فعالیت شما در این پیام‌رسان، به شما توکنی به نام DOGS می‌دهد.

چگونه می‌توان داگز خرید؟

برای خرید داگز می‌توانید از صرافی‌های داخلی مثل پول نو اقدام کنید.

داگز روی کدام بلاکچین عرضه شده است؟

توکن DOGS روی بلاکچین د اوپن نتورک (TON) عرضه شده است.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشید
فرشید
18 روز قبل

من هنوز نتونستم کلیم کنم دلیلش چیه؟

آرزو رحمتی
مدیر
آرزو رحمتی
18 روز قبل
پاسخ به  فرشید

سلام وقت بخیر. بیشتر به‌خاطر ترافیک هستش و برخی از کاربرا بعد از چندین بار امتحان کردن در زمان‌های مختلف و رفرش کردن بات، موفق به برداشت شدن. البته در روزهای قبل تون کیپر و شبکه تون هم دچار اختلال شده بود که در حال حاضر رفع شده.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

6

نظر مخاطبان (2)