معرفی بهترین ایردراپ‌های 2023 + کسب ارز دیجیتال رایگان و بدون ریسک!

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

9 دقیقه

اکثریت افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، بر این باورند که برای کسب سود در بازار کریپتوکارنسی، روشی جز خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد و همواره می‌بایست به معامله رمزارزها مشغول باشیم.

امّا بازارهای مالی (بالاخص بازار ارزهای دیجیتال)، تحولات عظیمی را تجربه کرده و علاوه بر معامله، می‌توانیم از روش‌های دیگری هم برای کسب سود در این بازار استفاده کنیم. یکی از این روش‌ها که اغلب رایگان خواهد بود، ایردراپ ارز دیجیتال نام دارد.

در ایردراپ‌ ارز دیجیتال، فعالان بازار این امکان را دارند که با انجام برخی کارهای از پیش‌ مشخص‌شده همانند دنبال کردن پروژه در شبکه‌های اجتماعی، انجام تراکنش، دعوت دوستان، مینت ان اف تی یا توییت برخی پست‌ها و مواردی از این قبیل، در لیست افراد واجد شرایط برای دریافت ایردراپ‌های ارز دیجیتال قرار گیرند.

بدون شک دریافت ارز دیجیتال رایگان، می‌تواند برای هر فردی جذاب باشد. با این حال برای کسب سود در این رویدادها، ابتدا نیاز داریم تا به شناخت مناسبی از مفهوم ایردراپ دست پیدا کنیم. بنابراین پیش از هرچیز، به پرسش دیگری پاسخ می‌دهیم:« ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟».

ایردراپ کریپتویی چیست؟

به زبان ساده، ایردراپ کریپتویی نوعی استراتژی بازاریابی است که اغلب توسط پروژه‌های بلاک چینی به کار گرفته می‌شود. در هر ایردراپ ارز دیجیتال، تیم پروژه بخشی از توکن‌های خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند. این کار برای جذب اجتماع گسترده‌تر (به خصوص در ابتدای مسیر پروژه) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین ایردراپ های سال ۲۰۲۳

به طور کلی برای دریافت ایردراپ‌ها، کاربران می‌بایست اقداماتی چون عضویت در شبکه‌های اجتماعی، مینت ان اف تی یا احراز هویت را انجام دهند که اغلب به صورت رایگان قابل‌انجام خواهند بود. البته که گاهی هم برای شرکت در ایردراپ، کاربران نیاز دارند تا هزینه‌ای جزئی را پرداخت کنند.

امّا هدف از برگزاری ایرداپ چیست؟ هدف برگزاری ایردراپ را می‌توان در گسترش اجتماع کاربران و افزایش اعتبار برند خلاصه نمود که برای اغلب پروژه‌ها ابزار بسیار قدرتمندی به حساب می‌آید.

همچنین، ایردراپ‌ها به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌پذیرند. به عنوان مثال، برخی پروژه‌ها پیش از عرضه توکن رویداد ایردراپ خود را آغاز می‌کنند و اوّلین توکن‌های خود را در قالب ایردراپ ارز دیجیتال به کاربران اعطا می‌کنند.

برخی هم در ایردراپ‌های خود توکن شبکه را به کاربران اعطا می‌کنند و پروژه‌هایی هم هستند که یک شیوه جدید برگزاری ایردراپ را به کار می‌گیرند. برخی هم در حوزه ان اف تی فعالیت می‌کنند، در واقع پاداش کاربران را در قالب توکن‌ها غیرمثلی عرضه می‌کنند.

بهترین ایردراپ‌های سال 2023

در 90درصد مواقع، ایردراپ‌های ارز دیجیتال موقعیت‌هایی نیستند که از قبل بتوان آن‌ها را به طور قطعی پیشبینی کرد. با این حال، مواردی چون اطلاعیه‌‌های تیم پروژه‌، نیاز پروژه به عرضه توکن و گسترش اجتماع کاربران و … می‌توانند احتمال برگزاری ایردراپ ارز دیجیتال را افزایش دهند.

به همین خاطر، تصمیم گرفتیم تا در ادامه پروژه‌هایی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از شانس برگزاری ایردراپ برخوردار هستند و احتمال بالایی وجود دارد که در ماه های آتی ایردراپی عرضه کنند.

– ایردراپ متامسک (MASK$)

از ماه ژانویه سال 2023، شایعاتی مبنی بر عرضه توکن بومی توسط متامسک (با نماد $MASK) در قالب ایردراپ منتشر شد. علی‌رغم اینکه مدیرعامل Consensys یعنی جوزف لوبین (Joseph Lubin)، عرضه توکن بومی در متامسک را برای آینده تایید کرده، امّا هنوز به صورت قطعی ایردراپی برای این توکن تایید نشده است.

ایردراپ متامسک

با این حال، کاربران متامسک روش‌های مختلفی را مورد استفاده قرار دادند تا در صورت برگزاری ایردراپ، بتوانند توکن‌های رایگان را دریافت کنند. به طور کلی، بد نیست اگر اقداماتی را صورت دهیم تا با آمادگی به استقبال ایردراپ احتمالی متامسک رفته باشیم!

به منظور شرکت در این ایردراپ احتمالی، کاربران نیاز دارند تا ابتدا فرایند دانلود کیف پول متامسک را تکمیل و پس از ساخت حساب، ارزهایی را به این کیف پول واریز کنند. سپس با استیک ارز دیجیتال، تبدیل (Swap)، شرکت در استخرهای نقدینگی، تعامل با Dappهای اتریوم و یا بریج ارز دیجیتال، شانس خود را برای شرکت در ایردراپ متامسک افزایش دهند.

– ایردراپ LayerZero

از دیگر پروژه‌هایی که به کرّات در رابطه با ایردراپ قریب‌الوقوع آن گفت‌وگو می‌شود، می‌توان به Layerzero اشاره کرد. این پروژه توکن اختصاصی خود را عرضه نکرده امّا توانسته سرمایه‌ای به مبلغ ۱۷۳.۳ میلیون دلار را جذب کند که رقم بسیار قابل‌توجهی به حساب می‌آید. شرکت‌های Alameda Research و Andresseen Horowitz از جمله سرمایه‌گذارانِ این پروژه به حساب می‌آیند.

جالب است بدانید که علاوه بر کمپانی‌های مذکور، برندهای مشهوری چون PayPal هم به سرمایه‌گذاری روی این پروژه اقدام کرده‌اند. به منظور شرکت در ایردراپ احتمالی این پروژه، می‌توان اقدامات زیر را در دستور کار قرار داد:

  • تعامل با بریج Stargate بر بستر LayerZero
  • استفاده از بریج اپتوس
  • تراکنش بر بستر بریج لیکوییدسواپ (Liquidswap)
  • ایجاد dapp یا تعامل با Dappهای موجود در پروتکل LayerZero
ایردراپ LayerZero

البته لازم به ذکر است که برای شرکت در ایردراپ احتمالی LayerZero، نیاز داریم تا کارمزد تراکنش‌های انجام‌شده را بپردازیم و برخلاف بسیاری از ایردراپ‌ها، این رویداد رایگان نخواهد بود. با این حال در صورت برگزاری، می‌توان از آن به عنوان یکی از ایردراپ‌های پرسود یاد کرد.

– ایردراپ Virtual Trader

پروژه ویرچوال تریدر (VTR$) یک پروتکل همتا به متا (P2P) است که راه‌حل‌های مختلفی را در اختیار تریدرها و سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا قرار می‌دهد. همچنین، توکن بومی این پروژه یعنی VTR$، به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا به پرداخت کارمزد و استیکینگ ارز دیجیتال بپردازند.

این ایردراپ تا 28 فوریه سال 2023 فعال بود و کاربران می‌توانستند با انجام برخی فعالیت‌ها در گروه و کانال تلگرام این پروژه، در این ایردراپ مشارکت کنند و 10 توکن VTR$ را به صورت رایگان به عنوان پاداش دریافت کنند.

ایردراپ Virtual Trader

همچنین علاوه بر پاداش عضویت در رویداد، افراد این موقعیت را داشتند تا با دعوت دوستان خود (به وسیله کد ریفرال)، تا 50 توکن VTR$ را به عنوان پاداش دریافت کنند. در زمان نگارش این مطلب، هر واحد توکن VTR$ در ناحیه 0.2 دلار معامله می‌شود.

– ایردراپ Orbiter

Orbiter Finance یکی از بریج‌های غیرمتمرکز است که برای دارایی‌های توسعه‌یافته بر بستر اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروژه لایه 2، بر پایه Rollupها فعالیت می‌کند. تعداد شبکه‌های تحت پشتیبانی اوربیتر فایننس به 11 بلاک چین می‌رسد که در این میان، می‌توان از اتریوم، زی کی سینک ارا (zkSync Era)، آربیتروم، آپتیمیزم و BNB Chain نام برد. این شبکه، امکان انتقال دارایی میان این بلاک چین‌ها را فراهم می‌آورد.

اگرچه که این پروژه هنوز به طور رسمی برگزاری ایردراپ ارز دیجیتال را تایید نکرده، انتظار می‌رود که با توجه به عرضه توکن، این پروژه به برگزاری ایردراپ هم اقدام کند. به هر شکل به منظور آمادگی برای مشارکت در ایردراپ Orbiter، می‌توان چنین اقداماتی را در دستور کار قرار داد:

  • اتصال کیف پول به وبسایت رسمی Orbiter
  • انجام تراکنش (بریج ارزهای دیجیتال بر بستر اوربیتر + پرداخت فی شبکه)
  • عضویت در سرور دیسکورد اوربیتر
  • دنبال کردن حساب Orbiter در توییتر
ایردراپ Orbiter

هرچه کاربران تراکنش‌های بیشتری را انجام دهند، می‌توانند NFTهای ارزشمندتر و بیشتری را به دست آورند. سطوح مختلف ان اف تی‌های این پروژه را مشاهده می‌کنید.

بهترین ایردراپ‌های برگزارشده در سال 2023

حال که با مفهوم ایردراپ ارز دیجیتال آشنا شدیم، بد نیست اگر بهترین ایردراپ‌هایی که در سال 2023 شاهد برگزاری آن‌ها بودیم را مرور کنیم تا در صورت برگزاری، بتوانیم به دریافت آن‌ها بپردازیم.

ایردراپ سویی (SUI$)

همانطور که احتمالا در جریان هستید، از اواخر سال 2022، گمانه‌زنی‌های متعددی را در رابطه با ایردراپ احتمالی پروژه Sui شاهد بودیم. در واقع پس از ایردراپ موفق اپتوس (APT)، بسیاری بر این باور بودند که پروژه‌ سویی (SUI) هم می‌تواند موقعیت کسب سودهای جذاب را از طریق ایردراپ فراهم کند.

با این حال، شبکه لایه اوّل سویی که در حوزه وب 3 فعالیت دارد و بر بستر زبان برنامه‌نویسی Move توسعه‌ یافته، برگزاری ایردراپ را در دستور کار خود قرار نداد امّا با ارائه یک Whitelist، افرادی که در سرور دیسکورد پروژه فعالیت داشتند را در لیست افراد واجد شرایط قرار داد و این کاربران می‌توانستند توکن‌های SUI$ را با قیمت کمتر (0.03دلار) خریداری کنند.

جالب است بدانید که با عرضه نهایی این کوین، قیمت ارز SUI، قیمت این ارز تا سطح 2.16 دلار هم رشد کرد. به عبارتی، اگر افراد می‌توانستند در وایت‌لیست این پروژه قرار گیرند، این موقعیت را داشتند که توکن‌ها را تا 70 برابرِ قیمت اوّلیه به فروش برسانند!

ایردراپ سویی

البته که برای قرارگیری در این لیست، کاربران نیاز داشتند تا در 3 صرافی کوکوین، ByBit یا OkEX احراز هویت خود را تکمیل کنند و محدودیت‌های این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی، موجب شد که اکثریت ایرانیان نتوانند در لیست افراد واجد شرایط قرار گیرند.

ایردراپ آربیتروم (ARB$)

بدون شک ایردراپ بلاک چین لایه دوم آربیتروم یکی از مورد‌انتظار ترین رویدادهای کریپتویی چندین ماه اخیر به شمار می‌آید. این ایردراپ در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ برگزار شد و کاربرانی که ۳ تا ۱۵ امتیاز را کسب کرده بودند، به عنوان کاربران واجد شرایط شناخته می‌شدند.

نزدیک به 2 سال می‌رسید که این پروژه توکنی را عرضه نکرده بود و همین موضوع، سبب شد تا همانطور که انتظار می‌رفت، ایردراپ آن بیش از پروژه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید که تنها یک ساعت پس از آغاز ایردراپ، 42 میلیون توکن ARB$ به کیف پول کاربران واریز شد.

جالب است بدانید که در روز عرضه جهانی توکن آربیتروم (ARB)، این توکن به لیست رمزارزهای تحت پشتیبانی صرافی پول نو قرار گرفت و می‌توانید پس از رصد قیمت لحظه‌ای، به خرید آربیتروم (ARB) اقدام کنید.

انجام معاملات بر بستر آربیتروم و انتقال دارایی از طریق Arbitrum One، نمونه‌هایی از اقداماتی بودند که کاربران می‌توانستند برای کسب امتیاز و شرکت در ایردراپ انجام دهند.

ایردراپ سِی نتورک (SEI$)

از آغاز ماه آگوست 2023، اخبار گسترده‌ای در رابطه با پروژه سی نتورک (SEI) منتشر شد. همانطور که احتمالا در جریان هستید، Sei یک پروژه لایه اوّل است که از کیت توسعه‌ نرم‌افزارِ (SDK) کازماس بهره می‌برد و در حوزه مبادلات غیرمتمرکز فعالیت‌ می‌کند.

انتشار خبرهای متعدد در رابطه با آغاز کار این پروژه، بر شایعات برگزاری ایردراپ و اعطای توکن SEI به کاربران واجد شرایط دامن زد. سرانجام در اواسط آگوست، این پروژه ایردراپی را برگزار کرد که برای شرکت در آن، کاربران نیاز داشتند تا یک کیف پول توسعه‌یافته بر بستر این شبکه (مانند Compass) را نصب کنند و روی بریج Sei تراکنشی را انجام دهند.

ایردراپ سی نتورک

کاربران واجد شرایط، پاداش خود را در قالب توکن‌های SEI$ دریافت کردند که بسته به حجم تراکنش‌های بریج، ارزش آن‌ها بین 3 تا 10 دلار متغیر بود.

ایردراپ BSC Payments

BSC Payments یک پروژه در حوزه پرداخت است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون دخالت واسطه‌ها، به ارسال و دریافت دارایی بپردازند. به طور کلی، این پروژه امکان دسترسی به زیرساخت‌های اقتصاد جهانی را برای کسب‌وکار‌های کریپتویی فراهم می‌کند. BSC Payments هم در سال 2023 ایردراپی را برگزار کرد که در آن، امکان دریافت رایگان توکن‌های BSCPAY$ را برای کاربران فراهم می‌کرد.

به منظور دریافت این ایردراپ، کاربران نیاز داشتند تا در کنار عضویت در بات، کانال و گروه تلگرام، حساب این پروژه را در توییتر هم دنبال کنند. با انجام این اقدامات، افراد می‌توانستند شانس خود را برای دریافت دریافت 10 توکن BSCPAY$ افزایش دهند.

همچنین، کاربران این موقعیت را داشتند که با هر دعوت موفق از یک کاربر دیگر، 2 توکن BSCPAY$ دیگر را هم به عنوان پاداش دریافت کنند.

ایردراپ زی‌کی سینک (ZKS$)

یکی دیگر از پروژه‌هایی که می‌توان روی ایردراپ قریب‌الوقوع آن حساب کرد، چیزی نیست جز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لایه 2 اتریوم یعنی zkSync!

این پروتکل با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌های اتریوم کار خود را آغاز کرد و برای تحقق این هدف، از تکنولوژی‌های zero knowledge استفاده می‌کند.

ایردراپ zkSync

به گفته کاربران و تیم توسعه‌دهنده اکوسیستم zkSync، انجام تراکنش‌هایی چون بریج ارز دیجیتال، تبدیل ارزهای دیجیتال در zkSwap و مینت ان اف تی بر بستر zkSync Era، می‌توانند شانس ما را برای دریافت ایردراپ zkSync افزایش دهد. همچنین، تامین نقدینگی در استخرهای زی‌کی سینک هم از جمله کارهایی است که می‌تواند به افزایش شانس ما کمک کند.

انجام ایردراپ ها در سال ۲۰۲۳

در قسمت معرفی بهترین ایردراپ‌های برگزار شده و بهترین ایردراپ‌ها با احتمال برگزاری، اشاره کردیم که برای شرکت در اکثریت ایردراپ‌ها، نیاز داریم تا اقداماتی چون انجام تراکنش بر بستر بریج، تعامل در شبکه‌های اجتماعی (عضویت در کانال‌ها یا دنبال کردنِ برخی حساب‌ها)، فعالیت در Dappهای مستقر بر شبکه‌ها و در مواردی تامین نقدینگی را صورت دهیم.

همچنین در پروژه‌هایی چون Sei Network، شرکت در ایردراپ با انجام اموری چون فعالیت در قراردادهای هوشمند، سفارش‌گذاری در بازارها و دعوت از دوستان صورت می‌گرفت.

شناسایی ایردراپ های سال ۲۰۲۳

به زبان ساده، اگر موقعیتی قطعی بود و فرصت‌ها همیشه در دسترس بودند، تمامی افراد می‌توانستند همواره در سود به سر ببرند! امّا سرعت عمل و شناسایی سریع موقعیت‌های سودآور، امری است که به ممارست و پیگیری‌های فراوان نیاز دارد. در رابطه با ایردرا‌پ‌های ارزشمند هم چنین موضوعی صادق است.

شناسایی ایردراپ‌های سال 2023

به منظور شناسایی ایردراپ‌های سال 2023، لازم است اقداماتی چون پیگیری شبکه‌های اجتماعی، اطلاعیه‌های وبسایت‌های پروژه‌ها و مهم‌تر از همه وبسایت‌های ایردراپ ارز دیجیتال را صورت دهیم. مراجع زیر، بهترین وبسایت‌های ایردراپ هستند که می‌توانند برای دریافت ایردراپ های سال ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار گیرند:

ناگفته نماند که در مقاله بهترین سایت‌های ایردراپ ارز دیچیتال، به تفصیل در رابطه با این پلتفرم‌ها و ابزارهای کاربردی دیگر به گفتگو پرداخته‌ایم.

ویژگی های یک ایردراپ موفق

از مهم ترین ایردراپ‌های سال 2023 گفتیم و دانستیم که چگونه می‌توان این ایردراپ‌‌ها را شناسایی نمود. با این حال، بدون شک تمامی ایردراپ‌ها نمی‌توانند انتظارات ما را برآورده کنند و به همین خاطر، پیش از مشارکت در این رویدادها، بهتر است مهم‌‌ترین ویژگی‌های یک ایردراپ موفق را در ذهن داشته باشیم:

  • تعداد کاربران پروژه
  • فعالیت مستمر پروژه در شبکه‌های اجتماعی
  • ارزش ذاتی توکن‌های اکوسیستم
  • مجموع تراکنش‌های شبکه یا بریج
  • میزان فی مورد نیاز
  • دامنه وبسایت معتبر

به علاوه، سازوکار اغلب ایردراپ‌های معتبر بدین گونه است که توکن‌های خود را میان طیف گسترده‌تری از کاربران توزیع می‌کنند. در مقابل، برخی ایردراپ‌ها هستند که صرفا اقلیتی از اجتماع خود را جزو افراد مشمول دریافت ایردراپ قرار می‌دهند.

بهترین ایردراپ‌های سال 2023 چه هستند؟

در سال 2023، ایردراپ‌های کریپتویی متعددی برگزار شدند که از ایردراپ Arbitrum به عنوان بهترین ایردراپ این سال یاد می‌شود. علاوه بر آربیتروم، پروژه‌هایی چون زی کی سینک، LayerZero، ویرچوال تریدر و متامسک هم از پتانسیل برگزاری ایردراپ‌های سودآور برخوردارند.

آیا ایردراپ‌ها ارزش وقت گذاشتن دارند؟

برخی ایردراپ‌ها این شانس را در اختیار ما قرار می‌دهند که با انجام برخی اقدامات چون دنبال کردن حساب‌های کاربری پروژه در شبکه‌های اجتماعی یا دعوت از دوستان، تعداد قابل‌توجهی از توکن‌های باارزش را به صورت رایگان کسب کنیم. البته که برخی ایردراپ‌ها هم با هدف کلاهبرداری کار خود را آغاز می‌کنند و حتی می‌توانند شرکت‌کنندگان را متضرر کنند.

آیا می‌توان ایردراپ‌ها را فروخت؟

توکن‌های اعطا شده در اغلب ایردراپ‌های ارز دیجیتال، در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل معامله هستند. با این حال، گاهی اوقات کاربران امکان فروش توکن‌های دریافت شده در ایردراپ‌های ارز دیجیتال را ندارند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

7

نظر مخاطبان (0)