همستر کامبت چیست؟ آموزش کامل Hamster Kombat

همستر کامبت چیست؟ آموزش بازی همستر کامبت + ترفندهای افزایش سکه
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

19 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

حتما در روزهای اخیر نام همستر کامبت را بسیار شنیده‌اید. نام این بازی با تلفظ همستر کامبات یا همستر کومبت نیز رایج است. همستر کامبت یک مینی گیم که بر بستر بلاک‌چین TON فعالیت دارد؛ از طریق ربات تلگرامی همستر کامبت در دسترس قرار می‌گیرد. در این بازی با به دست آوردن سکه می‌توانید کسب در آمد کنید. مدل درآمدی این بازی Tap tap earn است و از طریق ایردراپ اتفاق می‌افتد. طبق اعلام رسمی توسعه دهندگان بازی، تعداد کاربران به بیش از ۲۵۰ میلیون نفر رسیده‌! جالب است که این موفقیت تنها در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتاد. اگر می‌خواهید بدانید که بازی کریپتویی همستر کامبت چیست؟ و چگونه می‌توان از طریق این بازی اعتیاد آور کسب درآمد کرد، با ما همراه باشید.

راستی، همستر کامبت در صرافی پول نو لیست شد، شما می توانید از طریق پنل کاربری پول نو قیمت همستر را مشاهده و اقدام به خرید و فروش توکن های خود کنید.

آموزش بازی Hamster Kombat

برای یادگیری کامل این بازی، باید به بخش‌های مختلف ربات تلگرامی بپردازیم. بنابراین راهنمای گام به گام بازی همستر کامبت را از مراحل اولیه تا دریافت ایردراپ همستر کامبت، به زبان ساده توضیح خواهیم داد.

 عضویت در بازی همستر کامبت

اولین مرحله از این بازی، داشتن یک حساب تلگرام است. برای عضویت در بازی همستر کامبت در حساب تلگرام خود، ربات همستر کامبت را باز کنید. با بازکردن بازی، ابتدا توضیحاتی برای شما می‌آید. پس از استارت ربات، باید گزینه Play in 1 Click را انتخاب کنید. روی Shaving Hamster کلیک کنید تا همستر شما اصلاح شود. با ضربه‌زدن روی کاراکتر همستر، سکه دریافت خواهید کرد. اما این بازی فقط به کلیک کردن و سکه گرفتن محدود نمی‌شود. بازی همستر بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تسک‌هاپلی‌گراندمینی‌گیم‌هاتسکهای روزانههمستر یوتوب
دنبال کردن اکانت فیس‌بوک همسترStone AgePuzzle gameمراجعه روزانه به بازیدیدن ویدئوی How to spend crypto without converting to fiat
دنبال کردن اکانت اینستاگرام همسترFluff CrusadeHexa Puzzleدیدن ویدئوی The untold stories of crypto: 9 books you can’t miss
دنبال کردن کانال رسمی همسترTile Trio
دنبال کردن اکانت شبکه ایکسMow and Trim
انتخاب صرافی دلخواهTrain Miner
دعوت از ۳ نفر از دوستانChain Cube 2048
Merge Away
Zoopolis
Twerk Race
Polysphere

راهنمای گام به گام بازی همستر کامبت

روند بازی همستر کامبت شامل چندین مرحله است:

  1. ورود به ربات همستر
  2. جمع‌آوری سکه در بازی
  3. استفاده از سکه‌ها برای ساخت و ارتقاء یک صرافی
  4. شرکت در ایردراپ

این مراحل از طریق فیچرهای گوناگونی اتفاق می‌افتد. اولین فیچر افزایش سرعت کلیک کردن است! به قسمت Boost سر بزنید و سکه‌های بیشتری جمع کنید.

Boost کردن و افزایش درآمد همستر کامبت

ساده‌ترین راه برای جمع‌آوری سکه، ضربه زدن به روی همستر است. اما لازم نیست خودتان را اذیت کنید. راه حل افزایش سرعت کلیک کردن در بازی همستر، در قسمت Boost فراهم است. این بخش چند گزینه دارد:

۱.Full Energy: این گزینه برای مواقعی است که شما سقف سکه خود را با کلیک کردن دریافت کرده‌اید. برای این‌که مجددا انرژی شما پر شود و بتوانید کلیک کنید، از این گزینه استفاده کنید.

۲.Turbo: این گزینه فعلا در دسترس نیست، اما در مقابل آن نوشته شده که به‌زودی فعال خواهد شد.

۳.Multitap: با هر بار ارتقا دادن مولتی تپ، یک سکه به تعداد سکه‌هایی که با هر کلیک دریافت می‌کنید، اضافه می‌شود.

۴.Energy limit: ارتقای این گزینه ظرفیت انرژی شما را برای کلیک کردن بیشتر می‌کند. اوایل بازی با کلیک کردن و دریافت ۳۰۰۰ سکه کار تمام می‌شود و باید برای پر شدن انرژی صبر کنید. پس از یک‌بار ارتقا دادن این گزینه، میزان انرژی شما ۳۵۰۰ سکه خواهد بود. انرژی لیمیت امکان چندین مرحله ارتقا دادن را دارد.

BOOST در بازی همستر کامبت

بخش‌های مختلف بازی همستر کامبت

صفحه اصلی بازی همستر مانند تصویر زیر است. در این صفحه بخش‌های مختلفی دیده می‌شود.

صفحه اصلی بازی

بخش‌های مختلف بازی، در دو نوار، بالا و پایین صفحه قرار دارند. ابتدا به معرفی نوار ابزار پایین می‌پردازیم. این بخش‌ها شامل موارد زیر است.

نوار ابزار بالا:

  • Exchange
  • Mine
  • Friend
  • Earn
  • Playground
  • Airdrop

بعد به سراغ نوار ابزار بالای صفحه می‌رویم. این بخش برای دریافت پاداش‌های روزانه است و شامل موارد زیر می‌شود.

  • Daily Reward
  • Daily Combo
  • Daily Cipher
  • Mini Game

بخش Exchange

هم‌زمان با شروع بازی همستر کامبت در قسمت انتخاب صرافی، صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید. هیچ تفاوتی بین کارت‌ها با انتخاب صرافی ایجاد نخواهد شد و انتخاب صرافی یک گزینه خنثی در بازی است. اما برای ادامه بازی همستر نیاز دارید که حتما یک مورد را انتخاب کرده باشید. 

بخش Mine

در قسمت ماین بخش‌های مختلف یک صرافی را می‌بینید. در هر بخش تعدادی کارت وجود دارد. شما باید کارت‌ها را آزاد کرده و لول هرکدام را ارتقا دهید. اگر کارتی قفل باشد، حتما پیش نیازی دارد. معمولا پیش نیاز باز شدن هر کارت، ارتقا دادن کارت دیگری است. گاهی ممکن است پیش نیاز یک کارت، دعوت از دوستان یا همان ریفرال باشد. اگر شما ریفرالی نداشته باشید، کارت آزاد نمی‌شود.

Mine در بازی همستر کامبت

سکه‌های دریافتی در هر ساعت (Profit per hour)

قسمت profit per hour به شما نشان می‌دهد که در هر ساعت، چه تعداد سکه از صرافی دریافت خواهید کرد. این بخش از مهم‌ترین بخش‌های بازی است. هدف شما باید این باشد که رقم این قسمت را افزایش دهید. حتما می‌پرسید profit per hour چگونه افزایش می‌یابد؟ جواب ساده است. با خرید هر کارت از قسمت Mine تعدادی سکه به profit per hour شما اضافه می‌شود. برای خرید هر کارت، اول روی کارت و سپس روی گزینه go ahead کلیک کنید.

profit per hour در بازی همستر

 دعوت از دوستان و ریفرال

در قسمت دوستان (Friend) می‌توانید هم کد دعوت خود را دریافت کنید و هم تیم دوستان‌تان را ببینید. با دعوت هر فرد، تعداد ۵۰۰۰ سکه به شما و دوست شما اضافه خواهد شد. کد دعوت خود را مطابق تصویر به دست بیاورید. البته داشتن ریفرال صرفا برای دریافت سکه نیست. شرط باز شدن قفل بعضی از کارت‌ها در بخش ماین، داشتن تعدادی ریفرال است.

کد دعوت در بازی همستر کامبت

بخش Earn

چند ترفند ساده برای گرفتن سکه‌های بیشتر وجود دارد. مثلا در بخش Earn تسک‌هایی به شما داده شده است. با انجام هر یک از این فعالیت‌ها، تعدادی سکه جایزه می‌گیرید. برای دریافت جایزه هر بخش، روی گزینه “چک” کلیک کنید. در برخی از فعالیت‌ها مانند دیدن و جوین شدن در یوتیوب، کمی زمان می‌برد تا “چک” انجام شود. گزینه‌های این قسمت از بازی همستر ثابت نیست. بنابراین هر روز به این بخش سر بزنید و مدام آن را چک کنید.

تسک‌های بخش earn در بازی همستر کامبت

بخش پلی گراند Playground

با آنکه فرمت کلی همستر کامبت سازوکاری مشابه همتای خود، بازی تلگرامی تپ سواپ دارد، از بخش‌های متنوع‌تری بهره می‌برد. یکی از این بخش‌ها پلی گراند است. همان‌طور که در قسمت‌های پیشین نیز به آن اشاره کردیم، در به‌روزرسانی‌های جدید همستر کامبت بخشی با عنوان پلی گراند اضافه شده است که می‌تواند در پیشرفت و دریافت سود بیشتر به شما کمک کند. پلی گراند شامل چند بازی کوچک و کوتاه است که هر چند روز یک‌بار آپدیت می‌شوند و موارد جدیدتری به آن‌ها افزوده می‌شود. نحوه انجام هر کدام از بازی‌ها با دیگری متفاوت است اما با توجه به سادگی آن، کاربران چندان چالشی برای حل آن‌ها ندارند. پس از پایان یافتن هر بازی، به شما یک کد اختصاص داده می‌شود که می‌توانید با وارد کردن آن‌ها در ربات همستر کامبت کلید‌های بیشتری دریافت کنید.

پلی گراند در صفحه اصلی بازی و در نوار ابزار پایین قرار گرفته است.

پلی گراند همستر کامبت
پلی گراند همستر کامبت

پس از کلیک کردن روی پلی گراند، صفحه‌ای به شکل زیر باز می‌شود:

اولین بازی‌ در پلی گراند
اولین بازی‌ در پلی گراند

از طریق پلی گراند به بازی‌های دیگری در خارج از تلگرام هدایت می‌شوید. هر بازی را باید به‌صورت جداگانه روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس در این بازی‌ها با سایر بازیکنان رقابت می‌کنید تا بتوانید کلیدهای بیشتری به دست آورید. در حال حاضر ۱۰ گیم مختلف در این بخش وجود دارد و قرار است به‌زودی عانوین بیشتری نیز در این قسمت قرار گیرند.

وارد کردن کد در پلی گراند
وارد کردن کد در پلی گراند

پس از اتمام هر بازی، کدهایی که از بازی دریافت کرده‌اید را در کادر این بخش وارد می‌کنید تا کلیدهای بیشتری به‌دست بیاورید.

بخش ایردراپ Airdrop

صفحه ایردراپ

یکی دیگر از بخش‌های بازی که به‌تازگی دست‌خوش تغییراتی شده، ایردراپ است. در این بخش شاهد زمان دقیق لیست شدن و روزشمار تا عرضه توکن همستر کامبت در صرافی‌ها به همراه چند بخش کوچک دیگر هستیم. یکی از این بخش‌ها Points نام دارد و قرار است با لیست شدن بازی این بخش‌ بر اساس امتیازات جمع‌آوری شده توسط کاربران پر شود. در حقیقت هر کدام از موارد موجود در این قسمت نشان می‌دهد شما چه میزان امتیاز از هریک از بخش گرفته‌اید و در نهایت این امتیازات با فرمولی مشخص در بخش AirDrop allocation points نمایش داده می‌شود.

گزینه دیگر Withdrawal است که به شما گزینه‌های مختلفی از جمله اتصال به کیف پول در صرافی‌های خارجی OKX و بای بیت نمایش داده است. علاوه بر این موارد امکان اتصال به کیف پول تون کیپر و سایر کیف پول‌های مانند کیف پول تلگرام وجود دارد. با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که کیف پول تلگرام برای کاربران ایجاد کرده است، توصیه می‌شود به‌سراغ گزینه‌های غیرحضانتی بر بستر شبکه تون مانند تون کیپر بروید که در ادامه توضیحات کامل‌تری در خصوص آن‌ها ارائه کرده‌ایم.

بخش minigames

یکی از جنبه‌های جذاب و البته چالشی این بازی، بخشی با نام مینی گیم همستر کامبت است که در نوار بالایی صفحه اصلی بازی قرار دارد. هدف از این بازی خاص، کسب سکه و کلید‌های طلایی بازی است. در این بخش ۲ بازی با نام‌های Puzzle game و Hexa Puzzle قرار دارد و به نظر می‌رسد در آینده شاهد عناوین بیشتری نیز خواهیم بود.

هر کدام از این گیم‌ها روش و راه‌کارهای خود را دارند. در پازل گیم شما باید کندل استیک‌های سبز و قرمز را حرکت دهید تا کلید‌های داخل صفحه را به‌اصطلاح آزاد کنید. البته این فرایند به‌شکل زمانی بوده و می‌بایست در مدت محدودی این کار انجام شود. در صورتی که نتوانستید موفق به آزاد کردن کلید شوید باید ۵ دقیقه صبر کنید و مجدد وارد بازی شوید. در صورتی که کلید را تصاحب کردید، باید منتظر روز بعد و پازل جدید باشید.

مینی گیم همستر کامبت
مینی گیم همستر کامبت

اگر در خصوص حل این پازل‌ها دچار چالش شده‌اید کافی است حل مینی گیم همستر را به‌صورت روزانه از طریق وب‌سایت پول نو دنبال کنید.

مینی‌گیم‌ها همستر کامبت

در بازی هگزا پازل، با قراردادن سکه‌های هم‌رنگ در کنار هم و قرار گرفتن تعداد مشخصی از آن‌ها روی هم پاداشی از جنس کوین بازی دریافت خواهید کرد. سیستم مینی گیم هگزا پازل با گیم کندل استیک‌ها تفاوت‌‌های قابل‌توجهی دارد. به عبارت ساده‌ تا زمانی که بتوانید سکه‌های مشابه را کنار هم قرار دهید و تعداد زیادی از آن‌ها روی هم قرار بگیرد، بازی ادامه خواهد داشت و شما می‌توانید امتیاز کسب کنید.

مینی گیم هگزا پازل

حتی اگر تمام صفحه از مهره‌های شش ضلعی بازی پر شود و عملاً نتوانید آن را ادامه دهید کافی است از بازی خارج شده و مجدد به آن بازگردید تا بازی از ابتدا آغاز شود. در مجموع این بازی اندکی زمان‌بر و با نیاز به دقت و توجه بالایی دارد.

بخش دیگر که برای کاربران جذابیت بالایی دارد، اسکین است. اسکین یا پوسته، صرفا ویژگی ظاهری کاراکتر بازی را تغییر می‌دهد. قیمت‌های متفاوتی برای هر پوسته وجود دارد و ممکن است با توجه به سطوح کاربری، برخی از پوسته‌ها قفل باشند.

اسکین همستر کامبت
اسکین همستر کامبت

کارت دیلی کمبو (Daily Combo)

کارت های دیلی کمبو همستر کامبت در بخش Mine قرار دارد. در این بخش سه کارت به شکل علامت سوال وجود دارد. با خرید این سه کارت روزانه ۵/۰۰۰/۰۰۰ سکه به دارایی شما اضافه می‌شود. با دنبال کردن اخبار پیرامون «کارت‌های امروز همستر» در بلاگ پول نو و یا کانال تلگرامی پول نو از کارت‌های روزانه مطلع شوید.

کارت‌های کمبو در بازی همستر کامبت

 کد مورس مخفی همستر کامبت

کد مورس مخفی بازی همستر کامبت یک ترفند جذاب از بازی‌ست تا سکه‌های بیشتری جمع‌آوری کنید. کافی‌ست تا کد مورس مخفی را از طریق بلاگ یا کانال تلگرامی پول نو به دست بیاورید و روزی ۱/۰۰۰/۰۰۰ سکه جایزه بگیرید.

فعال‌سازی کد مورس روزانه همستر کامبت

ابتدا باید بر روی گزینه Daily cipher کلیک کنید. با این گزینه، دایره دور کاراکتر بازی قرمز خواهد شد.

محل وارد کردن کد مورس همستر
محل وارد کردن کد مورس همستر

نحوه ورود کد مورس در بازی همستر کامبت

پس از قرمز شدن دایره همستر، کد مورس را با ضربه زدن روی دایره، وارد کنید. جهت وارد کردن هر “نقطهگ یک ضربه وارد کنید. وارد کردن “خط” مستلزم این است که در زمان ضربه زدن، انگشت خود را به مدت بیشتری نگه‌ دارید. سعی کنید نقطه‌ها و خط‌ها را به‌صورت پیوسته بزنید که مشخص شود برای یک حرف هستند. با نمایش هر حرف روی تصویر، سراغ حرف بعدی بروید.

 آیا می‌توان از اپلیکیشن‌های کلیک خودکار در بازی همستر کامبت استفاده کرد؟

بهتر است که از این ترفندها استفاده نشود. در تجربه‌‌ای که در بازی نات کوین پیش آمد، برخی از حساب‌ها پس از استفاده از ربات‌ها به مشکل خوردند. می‌توانید برای دریافت سکه‌‌های بیشتر از برنامه‌های کلیک مانند Auto Clicker و Automatic tap هم استفاده کنید. اما ممکن است مقدار زیادی از امتیازهای شما از بین بروند.

اتصال همستر کمبت به کیف پول تون کیپر

اتصال کیف پول تون کیپر به تلگرام و بازی همستر بسیار ساده است.

۱. تون کیپر را دانلود و نصب کنید.

۲. وارد بازی همستر شوید و به بخش ایردراپ بروید.

۳. روی Connect your TON Wallet کلیک کنید.

۴. لیست کیف پول‌هایی که امکان اتصال همستر کامبت به آن ها وجود دارد، برای شما نمایش داده می‌شود.

۵. روی تون کیپر کلیک کنید.

۶. با پیغام Connect to hamstercombat.io بر روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید.

۷. با باز شدن ولت تون کیپر، رمز ورود خود را وارد کنید، تیک گزینه “Done” به طور خودکار زده می‌شود و به هم متصل می‌شوند.

در این جا کار شما به پایان می‌رسد و کیف پولتان به بازی متصل شده است.

ویژگی جدید اسکین(Skin) بازی همستر کامبت

یکی از ویژگی‌های نسبتاً جدید و البته جالب بازی همستر کامبت افزوده شدن بخش اسکین یا پوسته است. این قابلیت که در ۱۹ جولای یا ۲۹ام تیر ماه معرفی شد به شما اجازه می‌دهد تا ظاهر همستر خود را تغییر داده و تیپ و چهره‌ای متفاوت به آن بدهید. با آنکه میزان تأثیر و کارایی این ویژگی چندان مشخص نیست، اما شخص‌سازی شخصیت همستر شما در بازی می‌تواند تا حد زیادی به تنوع و لذت بیشتر بازی بیافزاید.

اما اگر به‌دنبال کسب اسکین در بازی همستر هست باید توجه داشته باشید که هم می‌توانید با استفاده از سکه‌های درون بازی آن‌ها را خریداری کنید و هم اینکه این پوسته‌ها و ظاهرهای جدید از طریق برخی پاداش‌های درون بازی نیز قابل کسب است. اما ساده‌ترین راه برای خرید و کسب اسکین‌ها مراجعه به فروشگاه اسکین (Skin Shop) است.

آموزش کسب اسکین در همستر کامبت

در صورتی که آشنایی چندانی با نحوه کسب اسکین در بازی همستر کامبت ندارید توصیه می کنیم روش‌ها و مراحل زیر را طی کنید.

۱. بازی خود را به روز کنید

اولین و مهم‌ترین توصیه ما به‌روز کردن بازی است. البته منظور از به‌روزرسانی، آپدیت و دریافت آخرین نسخه از اپلیکیشن تلگرام از طریق استور است. از آنجا که برخی از بازیکنان برای دسترسی به این بخش دچار مشکل و چالش شده‌اند؛ بنابراین توصیه ما این است که حتما تلگرام خود را به‌روز نگه دارید.

۲. به فروشگاه اسکین شاپ (Skin Shop) بروید

پس از اجرای با بازی در صفحه اصلی به سراغ اسکین شاپ بروید. آیکون این فروشگاه در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد. روی این گزینه ضربه بزنید تا وارد بخش فروشگاه شوید و از پوسته‌های گوناگون دیدن کنید.

۳. اسکین های موجود را بررسی کنید

در فروشگاه بازی اسکین‌های گوناگون و جذابی قرار داده شده است که هر کدام ظاهری متفاوت به همستر شما می‌دهد و البته قیمت و بهایی متفاوت دارد. توصیه ما این است که ابتدا نگاه کلی به اسکین‌های موجود داشته باشید و در نهایت گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ضمن به خاطر داشته باشید خرید تمامی این اسکین‌ها وابسته به دارایی شما نیست و ممکن است نیاز باشد تا به سطح یا لول خاصی برسید تا امکان خرید اسکین برایتان ممکن شود.

 ۴. اسکین مورد نظر خود را بخرید

در صورتی که اسکین مورد نظرتان را پیدا کردید، آن را خریداری کنید. به خاطر داشته باشید در صورتی که میزان دارایی شما برای خرید اسکین محدود است می‌توانید از طریق انجام مأموریت‌ها و شرکت فعال در بخش‌های مختلف بازی به حد نصاب مورد نظر دست پیدا کنید.

۵. اسکین جدید خود را فعال کنید

پس از خرید نوبت به فعال‌سازی یا به عبارتی پوشیدن اسکین می‌شود. شما پس از خرید شما می‌توانید اسکین را از طریق همان صفحه یا مراجعه به اینونتوری روی کارکتری اصلی خود پیاده‌سازی کنید.

 ۶. همستر جدید خود را در معرض عموم قرار دهید

نکت مهم و حائز اهمیت این است که تا جای ممکن اسکین همستر خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شود. استفاده از این پوسته‌ها برای نمایش در ایونت‌ها یا حتی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند حس رقابت و چالش میان کاربران را افزایش دهد. رسیدن به خاص‌‌ترین یا گران‌ترین اسکین نشان می‌دهد که شما یک پلیر کارکشته و توانمند در همستر کامبت هستید و این می‌تواند اعتباری دوچندان به جایگاه شما ببخشد.

تغییرات بخش اسکین همستر کامبت

نکته جالب توجه در خصوص بخش‌های مختلف بازی همستر کامبت همراهی آن با موضوعات روز جهان است. بدین معنا که بخش‌های مختلف مانند مینی گیم‌، پلی گراند، کارت‌ها، تسک‌ها و حتی آیتم‌های مخفی بازی بر اساس برخی موضوعات تغییر می‌کند.

یکی از بخش‌هایی که بر همین اساس تغییراتی داشته اسکین است. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم شما می‌توانید با استفاده از حضور و مشارکت بر برخی فعالیت‌ها این اسکین‌ها را کسب کنید. یک از این روش‌ها مراجعه روزانه به بازی است. در صورتی که به شکل روزانه بات بازی را استارت کنید، می‌توانید پاداش‌های مختلفی از جمله اسکین‌ها بازی را دریافت کنید.

البته باز هم به این موضوع اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست این پوسته‌ها قرار است چه کاربرد یا موضوعاتی را در بازی پوشش دهند. برخی از کاربران معتقدند خرید این اسکین‌ها می‌تواند به ساخت و مینت NFTها مرتبط باشند و برخی دیگر باور دارند که موضوع اسکین‌ها تنها برای تغییر در ظاهر و افزایش حس رقابت است و احتمالاً تأثیر خاص و چندانی در پروسه بازی و کسب امتیازات بیشتر و پاداش‌های آتی نخواهد داشت.

بخش دستاوردهای همستر کمبت

یکی دیگر از قست‌های جدید بازی همستر کامبت، بخش دستاوردها (Achievements) است. کاربران آشنا با بازی‌های رایانه‌ای به خصوص گیمرهای کنسول‌های ایکس باکس و پلی‌ استیشن با مفهوم اچیومنت یا تروفی به‌خوبی آشنا هستند. در حقیقت این پاداش‌ها که در قالب امتیاز یا آیتم‌های خاص به بازیکنان داده می‌شود، بابت تلاش‌ها و اقداماتی است که در راستای پیشرفت بازی انجام داده‌اند. به عنوان مثال شما با دعوت ۳ نفر از دوستانتان، یا ارتقا کارت های بازی، جمع‌آوری میزان مشخصی از کوین‌ها و بسیار از موارد دیگر پاداش‌هایی دریافت می‌کنید که در بخش اچیومنتز یا دستاوردهای همستر کامبت نمایش داده می‌شود.

بخش دستاوردها را می‌توان ویترینی از آنچه تا به امروز در بازی انجام داده و کسب کرده‌اید، تلقی کنید و بازی به پاس قدردانی از شما نماد و سمبلی از این تلاش را به شما اهدا می‌کند.

اسکین‌های المپیک همستر کمبت

پیش‌تر اشاره کردیم که سازندگان بازی همستر کامبت در تلاش هستند تا موضوعات مختلف بازی را مطابق ترندهای روز پیش ببرند. از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس همه و همه موضوعاتی است که با محوریت همسترهای بامزه در این بازی پوشش داده شده‌اند.

به المپیک اشاره کردیم. اگر شما هم یکی از پلیرهای فعال در بازی همستر کامبت بوده باشید، احتمالاً شاهد اسکین‌های المپیکی این بازی بوده‌اید. این بخش تنها در زمان برگزاری مسابقات در دسترس کاربران بود و دیگر امکان خرید آن‌ها وجود ندارد. بدین ترتیب افرادی که در بازی زمانی المپیک توانسته‌اند برخی از این اسکین‌ها نسبتا گران قیمت را خریداری کنند، احتمالاً پاداش‌های بیشتری دریافت خواهند کرد.

البته به خاطر داشته باشید المان‌های المپیکی تنها مربوط به اسکین‌ها نبود، شما با مراجعه Mine و بخش Specials می‌توانستید کارت‌های مختلفی را با امتیازات و پاداش‌های گوناگون تهیه کنید. نکته جالب توجه این بود که کارت‌های موجود در این بازه زمانی برای کاربران تازه‌وارد فرصت مناسبی برای کسب پرافیت و امتیازات بیشتر فراهم کرده بود.

همستر کامبت چیست؟

این بازی جذاب در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. می‌توانیم عمده‌ این استقبال را مدیون موفقیت پروژه نات کوین بدانیم. موفقیت نات کوین (Not coin) باعث شد که این بار تعداد بیشتری از مردم به بازی‌‌های کریپتویی روی بیاورند. همستر کامبت نیز همانند ارز دیجیتال نات کوین بر بستر بلاک‌چین Ton یعنی The Open Network، فعالیت دارد. ارز دیجیتال تون کوین در ماه‌های اخیر با فعالیت در دنیای بازی‌های کریپتویی، رشد خوبی را تجربه کرده است.

اگرچه همستر از بازی‌های TAP TO EARN محسوب می‌شود و با کلیک کردن جایزه می‌گیرید؛ اما در بازی همستر صرفا به جمع کردن سکه پرداخته نمی‌شود. شما باید هم‌زمان صرافی خود را بسازید تا به‌صورت ساعتی و بدون کلیک هم، سکه جمع‌آوری کنید. مجددا سکه‌ها را برای ارتقای بخش‌های مختلف صرافی خرج کنید تا سکه‌های بیشتری در طول هر ساعت به دست بیاورید. بازی کریپتویی همستر کامبت، فعالان این بازی را در ایردراپ خود مشارکت خواهد داد. در زمان انتشار توکن همستر کامبت، میزان دریافت سکه در هر ساعت و شاخص‌های تکنیکال دیگر از معیارهای سنجش پیشرفت شما در بازی خواهد بود.

نقشه راه و چشم‌انداز همستر کامبت

نقشه راه این بازی شامل چند قسمت است:

  1. فاز اول (تکمیل بازی): معرفی سیستم‌های استخراج و کسب درآمد، ارائه کارت‌های ویژه، راه‌اندازی کمبوهای روزانه و معرفی همکاران
  2. فاز دوم (ورود به دنیای بلاک‌چین): تولید و راه‌اندازی توکن درون بازی، پیاده‌سازی کیف پول درون بازی و لیست شدن توکن
  3. فاز سوم (غرق شدن در دنیای بازی‌های کریپتویی): شخصیت‌ها و پوسته‌های جدید، رویدادهایی با مدت‌زمان محدود و رویدادهای زنده

تیم همستر کامبت وعده داده است که غافلگیری‌های هیجان‌انگیز دیگری هم دارد که به مرور زمان ارائه خواهد داد.

ایردراپ همستر کامبت

در حال حاضر توکن همستر کامبات هنوز در هیچ صرافی لیست نشده است؛ اما در اطلاعیه‌های این بازی اعلام شده که مراحل لیست شدن را انجام داده‌اند. با لیست شدن این میم‌کوین پر طرفدار در صرافی‌ها، ایردراپ صورت می‌گیرد. بازیکنان در ایردراپ شرکت داده‌ می‌شوند و روند ورود به بازار اتفاق می‌افتد. معیار سنجش عملکرد بازیکنان، میزان profit per hour خواهد بود. شاخص‌های تکنیکال دیگری نیز بررسی می‌شوند که در ادامه اعلام خواهند شد. برخی کاربران تصور می‌کنند که صرفا می‌بایست سکه جمع کنند. این تصور کاملا اشتباه است.

آیا همستر کامبت قانونی است؟

از شروع بازی تا کنون هنوز هیچ فعالیت غیرقانونی از این شرکت دیده نشده است. اما از سوی دیگر، هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان بگوییم که در دنیای کریپتو چه چیزی قانونی است و چه چیزی قانونی نیست. این حوزه هنوز به مرحله قانون‌گذاری و شفافیت کامل در سطح جهانی نرسیده است.

خرید و فروش همستر کامبت

در زمان نگارش این مقاله هنوز توکن بازی همستر کامبت یا HMSTR در هیچ صرافی معتبر داخلی و خارجی لیست نشده است. البته برخی صرافی‌ها این دارایی دیجیتال را در بخش بازار پیش‌ از عرضه یا Pre-Market برای کشف و مشخص شدن حدود قیمت لیست کرده‌اند که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود تا عرضه و لیست شدن رسمی این توکن وارد معاملات آن شوید.

در عین حال توجه داشته باشید که برخی از سودجویان با ساخت توکن‌های جعلی و عرضه آن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به‌دنبال کلاهبرداری از کاربران و مالباخته کردن آن‌ها هستند؛ بنابراین به هیچ عنوان حرکت شتاب‌زده‌ای در خصوص خرید یا فروش توکن همستر انجام ندهید.

صرافی پول نو به‌محض لیست شدن این دارایی در صرافی‌های بزرگ جهان امکان تبادل و خرید و فروش آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ پس تا ۲۶‌ام سپتامبر (۵ مهر ۱۴۰۳) صبر کنید.

محدوده احتمالی قیمتی همستر کامبت

با توجه به اینکه توکن همستر مانند سایر همتایانش نظیر بازی یس کوین (Yescoin) و بازی بلوم (Blum) هنوز عرضه نشده است و میزان عرضه و تقاضا برای آن به‌شکل دقیقی مشخص نیست؛ قیمت‌گذاری روی این دارایی چندان واقع‌بینانه و منطقی نیست. با این حال، صرافی‌هایی نظیر Gate.io Bitget و کوکوین این دارایی را در بازار پیش از عرضه خود قرار داده‌اند و در حال حضور محدوده قیمتی ۰.۰۷۱ تا ۰.۰۸ دلار برای آن تعیین شده است. البته توجه داشته باشید که این میزان به‌شکلی تقریبی بوده است و احتمال دارد با عرضه رسمی توکن، این بها دچار نوسان شود.

نحوه محاسبه تعداد همستر و محاسبه درآمد همستر کامبت

اگر در جریان پیش‌بینی قیمت نات کوین و لیست شدن آن بوده باشید، احتمالاً می‌دانید که سکه‌های عرضه شده در مینی اپلیکیشین‌های تلگرامی الزاماً به‌معنای دارایی در دنیا واقعی نیست. اجازه دهید این موضوع را شفاف‌تر توضیح دهیم. اغلب پروژه‌های کریپتویی تعداد مشخصی توکن را روانه بازار می‌کنند و این توزیع نیز بسته به شرایط بازار، سرمایه‌گذاران و مشارکت کاربران متفاوت است. از آنجا که تعداد سکه‌های کسب‌شده در این بازی‌ها اغلب بیشتر از تعداد سکه‌های عرضه شده هستند، لذا سازندگان برای ایجاد توازن میان پاداش کاربران و توکن‌های عرضه شده، چهارچوبی مشخص را تعیین می‌کنند.

به‌عنوان نمونه در بازی نات کوین شاهد حذف ۳ صفر از دارایی‌های کسب‌شده کاربران بودیم؛ بنابراین با توجه به کسب کوین‌های میلیاردی و میلیونی کاربران در بازی همستر کامبت چندان دور از انتظار نیست که سازندگان با حذف چند صفر امتیازات را محاسبه کنند.

از سوی دیگر این بازی با ارائه بخش‌های گوناگون مانند مینی‌ گیم‌ها و امتیازات مختلف احتمالاً برنامه متفاوت‌تری برای تخصیص پاداش به کاربران در نظر گرفته‌اند. همان‌طور که در بخش ایردراپ بازی شاهد بخشی برای محاسبه امتیازات هستیم؛ بنابراین مواردی مانند کمبوهای روزانه، کلیدها، انجام تسک‌ها، میزان پرافیت و موارد دیگر همگی به‌عنوان اجزایی از محاسبه امتیاز خواهند بود و توسعه‌دهندگان بازی تنها به‌سراغ کوین‌های دریافتی کاربران نمی‌روند.

بدین ترتیب تا زمان عرضه رسمی توکن و مشخص‌شدن امتیازبندی بخش‌های مختلف نمی‌توان روش دقیق و مشخصی را برای محاسبه درآمد از همستر کامبت در نظر گرفت. در حال حاضر ایردراپ‌های تلگرامی دیگر مانند ایردراپ تلگرامی CEX.io نیز شرایط مشابهی دارند و تا عرضه نهایی آن‌ها نمی‌توان درباره ارزش و بهای آن‌‌ها چیز مشخصی گفت.

فرمول محاسبه قیمت همستر کامبت

در بسیاری از وب‌سایت‌های داخلی و خارجی شاهد مدل‌های خاص و عجیبی در خصوص محاسبه قیمت و میزان پاداش همستر هستیم. این در حالی است که تیم توسعه‌دهنده بازی هنوز هیچ فرمول مشخصی را در کانال‌های رسمی خود اعلام نکرده است و مشخص نیست چه روابط ریاضی میان امتیازات بخش‌های مختلف برقرار خواهد بود. تنها موضوعی که می‌توان از صحت آن مطمئن بود این است که پاداشی که در نهایت نصیب فعالان بازی خواهد شد، تنها وابسته به کوین‌های کسب‌شده در بازی نخواهد بود و پرامترهای دیگر نیز قطعاً در این امر لحاظ خواهند شد.

تاریخ لیست‌شدن همستر کامبت

بر اساس اعلام رسمی تیم همستر کامبت قرار است ایردراپ این بازی در تاریخ ۲۶ام سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۵ مهر ۱۴۰۳ انجام شود و در همان روز توکن HMSTR در چندین صرافی معتبر خارجی لیست شود. البته تغییر در این بازه زمانی چندان دور از انتظار نیست، چرا که در پروژه‌هایی مانند داگز با وجود تعداد مشارکت‌کنندگان کمتر، لیست شدن توکن بازی دو دفعه پیاپی به تعویق افتاد.

نکته مهم در خصوص لیست‌شدن همستر کامبت و امکان معامله آن در صرافی‌های ارز دیجیتال امکان برداشت و انتقال توکن‌های به حساب‌های برخی صرافی‌ها مانند بای بیت و بایننس است. ساعاتی پیش تیم همستر اعلام کرد کاربرانی که در صرافی‌های بایننس، اوکی اکس، بای بیت، ای بی حساب کاربران احراز هویت شده دارند می‌توانند حساب‌های خود را برای برداشت Off-Chain متصل کنند. در عین حال قرار است امکان انتقال به کیف پول ارز دیجیتال تلگرام و کیف‌های غیرحضانتی مانند تون کیپر نیز در روزهای آتی در اختیار کاربران قرار گیرد.

توصیه ما این است که تا پیش از آغاز برداشت، کیف پول تون کیپر خود را ساخته و آن را به بازی متصل کنید تا به‌محض فعال شدن برداشت درون زنجیره‌ای (On-Chain)، جابه‌جایی به‌سرعت انجام شود. با توجه به گفته‌های کانال رسمی شبکه تون کوین به فارسی، در روزهای آینده و با لیست شدن ارزهای دیجیتال بازی‌های تلگرامی مانند همستر کامبت کاربران احتمالاً باید منتظر نوسانات و شلوغی شبکه باشند.

آینده همستر چه خواهد شد؟

در حال حاضر همه کاربران منتظر نهایی‌شدن فاز اولیه بازی هستند، اما انتظار می‌رود با توجه به استقبال بسیار بالای کاربران از بازی همستر کامبت در نقاط مختلف جهان، نقشه راه آن برای فازهای بعدی به‌روزرسانی شود و احتمالاً شاهد افزوده‌شدن بخش‌های جذاب، بازی‌های بیشتر و تغییر در کسب امتیازها باشیم. باتوجه‌به اینکه بها و ارزش توکن‌های ایردراپ‌های تلگرامی وابسته به توسعه و ادامه‌دار بودن فرایند پروژه‌هاست؛ بنابراین باید انتظار داشت که سازندگان بازی، نقشه‌ها و برنامه‌های بیشتری برای جذب کاربران و گسترش کسب‌وکار خود داشته باشند.

البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که تا بدینجای کار و بر اساس نقشه راه فعلی همستر کامبت، قرار است پس از لیست‌شدن توکن بازی بخش‌های Squads، تایم لیمیتد ایونتز (Time Limited Events) و نبردهای PvP به بازی افزوده شوند.

آیا همستر کامبت ارزش امتحان کردن را دارد؟

بسیاری از کسانی که از بازی نات کوین جا مانده بودند، به همستر پیوسته‌اند. جامعه طرفدارانی که پیرامون همستر کامبت شکل گرفته است، اعتبار زیادی به این پروژه می‌بخشد. اما از طرف دیگر، میزان توکن‌هایی که در کل برای ایردراپ در نظر گرفته شده‌اند، میان جمعیت بیشتری تقسیم خواهد شد. این یک معیار منفی نیست. در ادامه ممکن است با استقبال بالای پروژه، قیمت هر توکن هم نسبت به زمانی که جامعه طرفداران کمتری باشد، بیشتر رشد کند. البته تمامی این موارد در گرو این است که مسئولین همستر کامبت به تعهدات خود پایبند بمانند.

آیا بازی همستر کامبت رایگان است؟

بله این بازی کاملا رایگان است و برای انجام آن نیازی به پرداخت پول یا ارز دیجیتال نیست. اما از آنجایی که همستر کامبت یک بازی تحت وب است، استفاده از اینترنت برای شما مستلزم هزینه خواهد بود. با توجه به فیلتر بودن تلگرام، الزام استفاده از فیلترشکن نیز برای بازی کردن وجود دارد.

آیا می‌توانم با همستر کامبت کسب درآمد کنم؟

با ادعای توسعه دهندگان، مشارکت کنندگان در ایردراپ شرکت داده می‌شوند. فروش توکن‌هایی که از طریق ایردراپ برای شما واریز می‌شود، می‌تواند کسب درآمد از بازی همستر کامبات تلقی شود. اما ایردراپ این بازی دائمی نیست و تنها می‌توانید به چشم درآمدی در کوتاه مدت به آن نگاه کنید.

در تجربه مشابه قبلی (بازی نات کوین)، برخی از کاربران برای مدتی توکن‌هایشان را هولد کردند و با قیمتی بالاتر از عرضه اولیه فروختند. اگرچه الزامی برای تکرار این سناریو در بازی همستر وجود ندارد.

از دیگر راه‌های پیش روی شما این است که توکن‌های دریافتی را به ارزهای دیگری تبدیل کنید و از خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف، کسب درامد داشته باشید.

آیا همستر کامبت ایمن است؟

از نظر امنیتی نیز تا به حال رفتار غیر معقولی از این تیم دیده نشده است. این بازی اطلاعات شخصی خاصی را هم در اختیار ندارد. هر گونه اطلاعاتی که برای این بازی در دسترس است، موضوعی نیست که پیش‌تر در اختیار پلتفرم تلگرام نبوده باشد.

نکاتی که هنگام اتصال کیف پول به ربات همستر کامبت باید در نظر بگیریم

با وجود تحریم‌هایی که علیه ایرانیان وجود دارد، برای اتصال کیف پول به بازی همستر گزینه‌های محدودی دارید. توصیه می‌شود از کیف پول تون کیپر استفاده کنید.

بالا گرفتن تب همستر کامبت در ایران

حتما روزانه پیام‌های بسیاری در مورد پیوستن کاربران قدیمی به تلگرام دریافت کرده‌اید. تب تند ایرانیان در بازی همستر کامبت، در همه‌جا مشهود است. از خانه تا محیط کار، از شمال تا جنوب ایران، جمعیت بسیاری در این بازی فعال هستند. این بازی تا حدی ترند شده است که اکثر کاربران در بیشتر شبکه‌های اجتماعی با این موضوع شوخی می‌کنند. میم‌ها و محتواهای ویدیویی و نوشتاری بسیاری در رابطه با بازی همستر کامبت تولید شده و مدام در حال باز نشر هستند.

سخن آخر

در این مقاله از بلاگ پول نو به تفصیل درباره جزئیات بازی همستر کامبت صحبت کردیم و آموختیم که همستر کامبت یک بازی تلگرامی است و از طریق ربات تلگرامی همستر کامبت در دسترس قرار می‌گیرد. مبنای این بازی صرفا جمع‌آوری سکه نیست و می‌بایست بخش‌های مختلف صرافی خود را کامل کنید. ترفندهای راحتی برای جمع‌آوری سکه در روز وجود دارد که در اخبار روزانه بلاگ پول نو برای شما منتشر می‌شوند. این ترفندها شامل کارت‌های دیلی کمبو، مینی گیم و کد مخفی مورس است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

با توجه به فرصت چند روزه تا عرضه ایردراپ همستر کامبت، کاربران می‌توانند با انجام تمهیدات لازم فرایند انتقال توکن‌های HMSTR را برای خود آسان‌تر کنند. اول از همه کاربران بهتر است به‌جای استفاده از صرافی‌های خارجی و راه‌‌های پر ریسک در خصوص انتقال دارایی‌ها به این پلتفرم‌های تبادلاتی از صرافی‌های معتبری مانند پول نو برای نقل و انتقال توکن‌های همستر استفاده کنند.

در عین حال توصیه می‌شود تا پیش از شلوغی شبکه تون و ایجاد مشکلاتی در خصوص انتقال دارایی‌ها، به میزان لازم ارز TON راخریداری و به‌کیف پول‌های خود منتقل کنید تا در زمان برداشت توکن‌های همستر با مشکل خرید و جبه‌جایی تون کوین مواجه نشوید و شاهد چالش‌هایی مانند آنچه در انتقال فروش ارز داگز به‌وجود آمد، نباشیم.

آیا توکن بازی همستر کامبت عرضه شده است؟

خیر؛ در حال حاضر توکن HMSTR در هیچ صرافی برای خرید و فروش لیست نشده است و تنها چند صرافی آن را برای کشف قیمت در بازار پیش از عرضه (Pre-Market) فهرست کرده‌اند. بنا بر گفته‌های سازندگان، کاربران می‌توانند شاهد عرضه رسمی توکن این بازی در ۲۶‌ام سپتامبر (۵ مهر ماه) باشند.

آیا می‌توان اسکین‌های بازی همستر کامبت را به رایگان دریافت کرد؟

بله؛ برخی از اسکین‌ها را می‌توان با مشارکت در تسک‌ها یا حضور و استارت روزانه بات تلگرامی همستر کامبت به‌شکل رایگان دریافت کنید.

نحوه محاسبه و تخصیص توکن‌ها در بازی همستر کامبت چگونه است؟

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص نحوه تقسیم‌بندی و اختصاص توکن‌ها در ایردراپ همستر کامبت منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد سازندگان بر اساس مواردی مانند پرافیت، کوین‌ها، اسکین‌ها، کلیدها و موارد دیگر امتیاز نهایی کاربران را مشخص می‌کنند.

6
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا
صدرا
16 روز قبل

سلام ، همستر دوقسمت داشت کیف پول ها و صرافی ها . من از قسمت کیف پول ها کیف پول w3 بای بیت را انتخاب کرده و آدرس شبکه تون را وارد کردم ، و بعد همستر نوشت ایردراپ واریز شده . اما در کیف پول وب ۳ بای بیت هیچ اثری از همستر نیست . چکار میتوانم بکنم ؟ ممنون .

احمدرضا
احمدرضا
4 ماه قبل

به نظرتون کوینش تا کجا ممکنه بره؟

حسین ش
حسین ش
4 ماه قبل

کار پول نو ۲۰

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

6

17

نظر مخاطبان (6)