بازی سندباکس؛ کسب درآمد از بازی از رویا تا واقعیت!

بازی سند باکس
امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

دلیل اصلی محبوبیت سندباکس به سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ برمی‌گردد. در آن زمان نسخه اولیه و سندباکس ادیشن معرفی شدند. این اپلیکیشن‌ها با مجموع ۴۰ میلیون دانلود توسط کاربران اندروید و iOS توانستند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.

ما همدیگر را در این مقاله از وبسایت پول نو پیدا کرده‌ایم تا اطلاعات بیشتری درباره بازی سندباکس و ارز سندباکس پیدا کنیم. اگر شما هم مثل من به مبحث بازی‌های بلاک چینی علاقه‌مندید، تا آخر این مقاله من را همراهی کنید.

بازی سندباکس چیست؟

بازی سندباکس یک بازی بلاک چینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در آن، بازیکنان می‌توانند دنیای دیجیتالی خود را به صورت شخصی‌سازی شده و با استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) خلق کنند. از ویژگی‌های جالب توجه سندباکس، می‌توان به امکان کسب درآمد اشاره کرد.

ارز دیجیتال سندباکس چیست. محیط بازی سندباکس
محیط بازی سندباکس

به بیانی دیگر، The sandbox یک پلتفرم مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران اجازه می‌دهد ارز دیجیتال را در قالب بازی بسازند و بفروشند. Sandbox با ترکیب قابلیت‌های DAO و توکن‌های قابل تعویض NFT یک پلتفرم غیرمتمرکز ایجاد کرده است که درآمد خوبی را برای جامعه گیمرها به ارمغان می‌آورد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، هدف اصلی بازی سندباکس ادغام بلاک چین و دنیای بازی‌های مجازی است و تمرکز اصلی آن روی کسب درآمد کاربران است زیرا با کمک Sandbox کاربران می‌توانند به طور همزمان نقش بازیکنان و سازنده رمزارز را ایفا کنند.

سندباکس چه محصولاتی ارائه می‌دهد؟

پلتفرم بازی Sandbox از سه قسمت تشکیل شده است که با هم یک پلتفرم برای رمزنگاری‌ها برای بازی و تجارت ایجاد می‌کنند.

بخش اول: voxedit

ابزاری که به شما امکان می‌دهد اشیاء سه بعدی مانند ماشین‌ها، شاخه‌ها و حتی انسان‌ها و حیوانات را با پیکسل‌های سه بعدی، مربعی و بلوک مانند ایجاد کنید. پس از ایجاد این دستگاه‌ها، بازیکنان می‌توانند آن‌ها را به بازار منتقل و آن‌ها را به دارایی‌های NFT تبدیل کنند. این توکن‌ها مبتنی بر استاندارد ERC-721 و ERC-1155 هستند.

تصویری از نحوه کارکرد VoxEdit در اکوسیستم سندباکس

از امکانات جذاب این قسمت از بازی سندباکس، می‌توان به امکان خلق کاراکترها و توکن‌های 3بعدی اشاره نمود. همانطور که در تصویر می‌بینید، می‌توان با کمی آزمون و خطا و کسب تجربه در ساخت مدل‌های 3بعدی جذاب، به ساخت این آیتم‌ها، تبدیل آن‌ها به NFT و فروش آن‌ها در مارکت پلیس سندباکس پرداخت.

بخش دوم: marketplace

این بخش از بازی که به نام مارکت پلیس یا بازار نامیده می‌شود که در اکثریت بازی‌های بلاک چینی وجود دارد. در واقع مارکت پلیس مکانی است که در آن می‌توانید توکن‌هایی مانند دارایی‌ها (Assets)، LANDs و GEM را بخرید و ساخته‌های خود را در معرض فروش بگذارید. بازار یا مارکت پلیس اولین گام برای توکنیزه کردن و فروش دارایی‌های voxel است.

بخش سوم: Game Maker

گیم میکر یا بازی‌ساز در Sandbox بخشی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد ساخته‌های خود را در زمین خود پیاده کنند، دارایی‌های خود را بچینند و زمین خود را تزئین کنند.

مارکت پلیس سندباکس

 ارز دیجیتال SAND چیست؟

توکن SAND یک توکن کاربردی (Utility Token) است که با استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند. کاربران سندباکس می‌توانند با استفاده از این توکن، به خرید و فروش آیتم‌های مختلفی از جمله NFTهای درون بازی و شخصی‌سازی زمین‌ها (LAND) یا آواتارهای خود بپردازند.

همچنین، توکن SAND یک کاربرد حاکمیتی (Governance) نیز دارد. این بدان معناست که هولدرهای آن، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و نظرخواهی‌های درون اکوسیستم مشارکت داشته باشند.در مقاله اختصاصی «توکن حاکمیتی چیست؟»، این مفهوم را برای شما شرح داده‌ایم.

البته که دارایی‌های درون سندباکس به ارز دیجیتال SAND محدود نمی‌شوند و به طور کلی، این اکوسیستم از 3 توکن اصلی برخوردار است که در ادامه به صورت کامل‌تر آن‌ها را تعریف خواهیم کرد.

دارایی‌های درون سندباکس

کاربران سندباکس گروه‌های مختلفی را شامل می‌شود از جمله گیمرها و سازندگان بازی و دلالان و صاحبان ملک.

۳ توکن اصلی که در سندباکس استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

توکن اول: توکن SAND

توکن SAND که به‌عنوان مهم‌ترین توکن بازی The Sandbox شناخته می‌شود در آگوست ۲۰۲۰ در پلتفرم معاملاتی بایننس راه‌اندازی شد. این توکن یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است. توکن SAND به زودی پایه تراکنش‌های تحت برنامه‌های Sandbox خواهد بود. این توکن قابلیت‌هایی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بازیکنان باید برای بازی، خرید تجهیزات و شخصی‌سازی آواتارهای خود، SAND را بپردازند. تولیدکنندگان نیز برای خرید دارایی‌ها و زمین‌ها SAND می‌پردازند. برخی از افراد نیز از SAND برای خرید جواهرات کمیاب و قیمتی در زمین بازی استفاده می‌کنند.

دارندگان توکن‌های SAND می‌توانند در تصمیم گیری‌های بازی سندباکس شرکت کنند. آن‌ها می‌توانند از حق رأی خود در مورد موضوعاتی مانند اولویت‌بندی نقشه راه استفاده کنند. علاوه بر این، این افراد اجازه دارند رای خود را به صورت داوطلبانه برای سایر بازیکنان به صندوق بیندازند.

توکن SAND همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با سرمایه‌گذاری در زمین، سهام بخرید و درآمد کسب کنید.

۵٪ هزینه انتقال SAND بین سازندگان بازی سندباکس و صاحبان این توکن تقسیم می‌شود. ۵۰٪ به کسانی که دارای SAND هستند و ۵۰٪ باقی مانده به بنیانگذاران Sandbox می‌رسد.

توکن دوم: توکن LAND

توکن LAND که ارز دیجیتال بازی سندباکس است، یک توکن منحصر به فرد NFT بر اساس استاندارد ERC-721 است. وقتی روی پلتفرم Sandbox یک زمین داشته باشید، می‌توانید آن را با دارایی‌ها و بازی‌ها پر کنید.

در حقیقت بازی سندباکس دارای تعداد زیادی زمین یا Land است (حدود ۱۶۶ هزار زمین) که هر کدام روی نقشه‌ای قرار دارند و Metaverse Sandbox را می‌سازند.

توکن سوم: توکن ASSET

توکن‌های ASSET در واقع توکن‌هایی هستند که با فعالیت بازیکنان ایجاد می‌شوند. ASSET با استانداردهای ERC-1155 مطابقت دارد و نوعی NFT است.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

انواع زمین در سندباکس

به طور کلی، تعداد زمین‌ (LAND)های موجود در اکوسیستم سندباکس به 166 هزار قطعه زمین می‌رسد. نکته قابل توجه در رابطه با این زمین‌ها، محدودیت عرضه‌ آن‌هاست. بدین صورت که تعداد LANDهای موجود در سندباکس از این عدد فراتر نخواهد رفت. همین مدودیت در عرضه، ارزشمندی LANDها را به دنبال دارد.

تا کنون بالغ بر 75% زمین‌های سندباکس به فروش رسیده‌اند و از آنجایی که تعداد زمین‌های کمتری برای فروش وجود دارند، تقاضای موجود برای این LANDها هم افزایش خواهد یافت و به تبع همین تقاضا، شاید افزایش قیمت نیز خواهیم بود.

یکی از انواع زمین در سندباکس، Premium نام دارد. این گونه زمین‌ها، در مجاورت زمین‌های متعلق به کمپانی‌ها یا برندهای مشهور قرار دارند.

تکامل سندباکس

جالب است بدانید که علی‌رغم نوظهور بودنِ بازی بلاک چینی سندباکس، تاریخچه بازی‌هایی با قابلیت خرید زمین در متاورس و شخصی سازی به دهه‌های 70 و 80 میلادی و بازی‌هایی چون Sim City و Rogue باز می‌گردد.

البته در آن زمان، این گونه بازی‌ها از ساختار بسیار ساده‌تری از امروز برخوردار بودند. همچنین در سال‌های اخیر، شاهد افزایش محبوبیت بازی‌هایی چون Minecraft بودیم که رویکرد نسبتا مشابهی با سندباکس داشتند.

حال از سال 2011 به بعد، بازی سندباکس به صورت یک بازی موبایلی روانه بازار شد که البته همانند امروز، چندان یک بازی متاورسی و مبتنی بر NFT به حساب نمی‌آمد.

سازندگان بازی سندباکس

آرتور مادرید یکی از بنیانگذاران The Sandbox Digital Currency و مدیر عامل Pixowl است. او در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه دوفن پاریس در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد و در سال ۲۰۰۱، او 1-Click Media را ایجاد کرد که شرکت Ipercast آن را خرید.

از جمله افرادی که در ایجاد پلتفرم سند باکس مشارکت داشته اند، Sebastien Borghet است. سباستین در سال ۲۰۰۷ در رشته شبکه‌های کامپیوتری و مخابرات فارغ التحصیل شد. او کار خود را با آرتور مادرید در پروژه 1-Click Media شروع کرد. سپس این دو کارآفرین Pixowl را در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کردند و توانستند در پروژه‌های مشترک دیگری با یکدیگر همکاری کنند.

Arthur madrid آرتور مادرید یکی از بنیان‌گذاران سند باکس
آرتور مادرید یکی از بنیان‌گذاران سند باکس

خرید زمین در سند باکس چگونه است؟

اگر علاقه‌مند به خرید زمین هستید باید به بخش نقشه Map در وب سایت The Sandbox مراجعه کنید و سپس برای خرید زمین این مراحل را طی کنید:
۱. روی زمین موجودی که می‌خواهید بخرید کلیک کنید. زمین‌های معمولی موجود خاکستری و زمین‌های ممتاز موجود زرد هستند.
۲. یک پنل در سمت راست صفحه باز می‌شود. روی دکمه آبی خرید کلیک کنید.
۳. تا زمانی که تراکنش کامل شود، معامله لغو شود، تراکنش شکست بخورد (به دلیل کافی نبودن گس فی)، یا زمان معامله (پس از دو ساعت) به پایان برسد، زمین رزرو می‌شود. LAND هایی که بنفش می‌شوند رزرو شده‌اند.
۴. حالا کیف پول شما ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که تراکنش را تأیید و میزان گس فی (بر حسب ETH) را تعیین کنید.
۵. پس از تایید از طریق کیف پول شما، تراکنش انجام می‌شود. مدت زمانی که طول می‌کشد تا تراکنش تکمیل شود بستگی دارد به میزان گس فی انتخابی شما و شلوغی شبکه بلاک چین.
۶. پس از موفقیت، LAND قرمز می‌شود و این یعنی شما مالک آن زمین هستید.

خرید زمین در سندباکس

بازی بلاک چینی سندباکس چه مزایایی دارد؟

ارز دیجیتال سندباکس یک پلتفرم منحصر به فرد است زیرا فناوری بلاک چین را با دنیای بازی ادغام می‌کند. صنعت بازی، همراه با ارزهای رمزنگاری شده، می‌تواند یک بازار اقتصادی بزرگ ایجاد کند. این کار را اولین Pixowl در سال ۲۰۱۱ انجام داد. سپس این شرکت ارز دیجیتال SAND را ایجاد کرد که به بازیکنان اجازه می‌داد در حین بازی دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین را ایجاد و جمع آوری کنند.

Sandbox با تمرکز بر محتوای تولید شده توسط بازیکنان به رشد بیشتر پلتفرم کمک می‌کند. سندباکس با توکن حاکمیتی SAND به کاربران اجازه می‌دهد تا ایده‌های خود را برای بهبود نقشه راه Sandbox به اشتراک بگذارند.

امنیت Sand Box و ارز دیجیتال SAND چطور تامین می‌شود؟

پلتفرم Sandbox روی بلاک چین اتریوم است و با مکانیزم PoS یا اثبات سهام کار می‌کند و به این طریق استیک کنندگان سند می‌توانند در امنیت شبکه نقش داشته باشند. توکن SAND بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده است. درباره مزایای این استاندارد باید بگوییم که این استاندارد به کاربر اجازه می‌دهد تا عملیات استیکینگ را انجام دهد.

برخلاف الگوریتم PoW، که اساس کار بلاک چین بیت کوین است، الگوریتم PoS به مقدار زیادی برق و انرژی محاسباتی برای تجارت نیاز ندارد. این مکانیسم امنیت تمامی توکن‌ها را تضمین می‌کند.

قیمت رمز ارز سندباکس

در سپتامبر ۲۰۲۰، قیمت لحظه‌ای ارز SAND حدود ۰.۰۶۵ دلار بود و تا سال ۲۰۲۱ تغییر قابل توجهی در قیمت آن ایجاد نشد. اما در ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت ارز SAND افزایش یافت و تا پایان آوریل قیمت توکن SAND به ۰.۸۲ دلار افزایش یافت. بعدا قیمت رمز ارز Sand در ماه ژوئن به ۰.۱۷۱ دلار کاهش یافت. این تغییر قیمت تا اوایل آگوست ادامه داشت تا اینکه قیمت رمزهای Sandbox به ۰.۶۲۵۱ دلار رسید.

لوگوی ارز دیجیتال SAND
لوگوی ارز دیجیتال SAND

برای اینکه بتوانید این قیمت را به صورت لحظه‌ای ببینید به کوین مارکت کپ مراجعه کنید.

خرید ارز دیجیتال سندباکس

از آنجایی که سرمایه گذاران به دنبال خرید و فروش این ارز دیجیتال هستند، صرافی‌های بیشتری این نوع ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند و شروع به کمک به رشد آن می‌کنند. صرافی بایننس بیشترین حجم تراکنش‌های ارز دیجیتال سندباکس را دارد و تا مارس ۲۰۲۱ حدود ۷ میلیون دلار سرمایه طی این تراکنش‌ها پردازش شده است.

البته به این موضوع توجه داشته باشید که صرافی بایننس برای ایرانی‌ها تحریم‌هایی را قرار داده است که اجازه خرید و فروش این ارز را بدون احراز هویت به ما نمی‌دهد. اما صرافی پول نو امکانی را برای شما قرار داده است تا به راحتی این ارز را خریداری کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

برای خرید این ارز، ابتدا در سایت صرافی پول نو ثبت نام کنید و سپس با مراجعه به صفحه خرید ارز سندباکس تعداد ارزی که مد نظر دارید را مشخص کنید و گزینه خرید را انتخاب نمایید. همچنین برای فروش ارز SAND نیز می‌توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود در پول نو، از منوی مشخص شده گزینه «خرید/فروش» را انتخاب کرده و در کادر «فروش» دارایی‌های خود را به فروش رسانده و معادل تومانی آن را دریافت کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال SAND

بهترین کیف پول های سندباکس

کیف پول Sandbox برای ویندوز، OSX، اوبونتو و سایر سیستم عامل‌های لینوکس طراحی شده است. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد که رمزهای عبور خود را به طور کامل در یک کیف پول خالی نگه دارید یا ارز ارسال و دریافت کنید.

با کیف پول Sandbox، می‌توانید به سرعت موجودی SAND و سایر نرخ‌های ارز خود را با طرح‌های قیمت بررسی کنید.

کیف پول‌های دیگری که می‌توانند ارز دیجیتال Sandbox شما را ذخیره کنند عبارت‌اند از Trust Wallet و MetaMask Wallet.

دانلود بازی سند باکس

قبل از اینکه تایپ را تمام کنم و به سراغ سخن آخر بروم به من اجازه دهید تا چند لینک هم در آخر مقاله برای شما قرار دهم. این لینک‌ها شبکه‌های اجتماعی رسمی بازی سندباکس و سایت رسمی بازی سندباکس هستند که به شما کمک می‌کنند درباره محیط بازی جزئیات بیشتری بدانید:

سایت بازی سندباکس

کانال دیسکورد سندباکس

پیج توییتر سندباکس

شاید بپرسید آیا می‌شود سندباکس را روی گوشی نصب کرد؟ نسخه غیربلاک چینی سند باکس روی گوشی قابل نصب است ولی برای کسب درآمد از این بازی لازم است نسخه بلاک چینی آن را بازی کنید که آن هم فقط از طریق وارد شدن به وبسایت سندباکس قابل انجام است.

از لینک اول می‌توانید وارد بازی شوید و یک حساب کاربری بسازید.

از سه طریق می‌توانید حساب کاربری بسازید: ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، کیف پول متامسک.

در این جا ما با اتصال کیف پول متامسک اکانت می‌سازیم و وارد بازی سندباکس می‌شویم.

در ادامه ایمیل و نام مستعار خود را وارد کنید.

در متامسک خود گزینه sign را بزنید.

و در ادامه یک پسورد برای خود تعیین کنید.

حالا اکانت شما ساخته شده است و می‌توانید بازی را شروع کنید.

آیا سرمایه گذاری در سندباکس صرفه اقتصادی دارد؟

با افزایش محبوبیت متاورس و NFT، همه روزه بر صف سرمایه‌گذاران پروژه‌های متاورسی همچون سندباکس و دیسنترالند افزوده می‌شود. دلیل این امر را می‌توان آینده متاورس دانست که علی‌رغم عدم قطعیت، می‌توان تا حد زیادی به آن امیدوار بود. چرا که با پذیرش هرچه بیشتر توسط سلبریتی‌ها و برندهای بزرگ و مطرح، انتظار می‌رود که در میان‌مدت و بلندمدت، شاهد رشد سندباکس و دیگر پروژه‌های متاورسی باشیم.

سند باکس در 2سال اخیر همکاری‌های مهمی با کمپانی‌های بزرگ به انجام رسانده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خبر خرید زمین‌های Sandbox توسط بانک اروپایی HSBC و همکاری رپر و آهنگساز معروف، اسنوپ داگ، با این پلتفرم اشاره کرد. ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۷ بهمن ۱۴۰۰) اسنوپ داگ در توییتی عرضه کالکشن NFT خود در متاورس سند باکس را اعلام کرد که منجر به پامپ ۴۰ درصدی ارز دیجیتال SAND شد.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، تیم سندباکس پلتفرم DAO خود را نیز، عرضه کرد. The Sandbox DAO به کاربران امکان استیک کردن توکن‌های SAND، LAND و AVATAR و رای‌ گیری‌های درون شبکه را می‌دهد.

سخن آخر

تعداد زیادی از کارشناسان معتقدند که خالق ارز سندباکس با ایجاد یک بازی سرگرم کننده و ادغام آن با دنیای ارزهای دیجیتال، صنعت بازی را متحول کرده است. پلتفرم سندباکس از بدو تاسیس توانسته توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کند و همیشه روندی صعودی داشته است. امیدواریم با ارائه این مقاله به تمامی سوالات در مورد بازی سندباکس و توکن Sand پاسخ داده باشیم.

البته فراموش نکنید چنانچه ما موضوعی را از قلم انداخته‌ایم می‌توانید این موضوع را به گوش ما برسانید. اگر سوالی برای شما باقی مانده این سوال را از بخش نظرها از ما بپرسید. منتظر گفت و گو با علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال هستیم 🙂

سوالات متداول

بازی سندباکس چیست؟

بازی سندباکس یک بازی بلاک چینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که در آن، بازیکنان می‌توانند دنیای دیجیتالی خود را به صورت شخصی‌سازی شده و با استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) خلق کنند. از ویژگی‌های جالب توجه سندباکس، می‌توان به امکان کسب درآمد اشاره کرد.

انواع زمین در سندباکس چیست؟

تعداد زمین‌ (LAND)های موجود در اکوسیستم سندباکس به 166 هزار قطعه زمین می‌رسد. نکته قابل توجه در رابطه با این زمین‌ها، محدودیت عرضه‌ آن‌هاست. یکی از انواع زمین در سندباکس، Premium نام دارد. این گونه زمین‌ها، در مجاورت زمین‌های متعلق به کمپانی‌ها یا برندهای مشهور قرار دارند.

ارز دیجیتال SAND چیست؟

توکن SAND یک توکن کاربردی (Utility Token) و حاکمیتی (Governance Token) است که با استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند. کاربران سندباکس می‌توانند با استفاده از این توکن، به خرید و فروش آیتم‌های مختلفی از جمله NFTهای درون بازی و شخصی‌سازی زمین‌ها (LAND) یا آواتارهای خود بپردازند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو
30
اشتراک در
اطلاع از
guest
30 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم مقبل
ابراهیم مقبل
4 ماه قبل

سلام
آیا بازی سند باکس احراز هویت میخواد ؟
من ایمیل رو که وارد میکنم پیغام میده که معتبر نیست

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
4 ماه قبل

سلام دوست عزیز، خیر احراز هویت لازم نیست برای این بازی، احتمالا لازم باشه از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنین
موفق باشین

علی
علی
10 ماه قبل

چگونه میشه دانلود کرد

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
10 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام علی عزیز
این بازی اپلیکیشن موبایلی نداره و باید روی پلتفرمش در مرورگر انجام بشه.

Abolfazl
Abolfazl
1 سال قبل

قصد نصب‌ را دارم

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  Abolfazl

سلام ابوالفضل عزیز
سندباکس اپلیکیشن نداره و شما باید روی نسخه وب با اون کار کنین.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

30

4

نظر مخاطبان (30)