آشنایی با بازی بیگ تایم؛ کسب درآمد از طریق بازی کریپتویی بیگ تایم

بازی بیگ تایم
جمال نوری

زمان مطالعه :

8 دقیقه

این روزها روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بسیار زیاد شده است، یکی از این روش‌ها بازی‌های کریپتویی است. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از بازی‌های (Play to Earn (P2E به نام بیگ تایم (BIGTIME) صحبت کنیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد در مورد نحوه انجام بازی BIGTIME، نحوه کسب درآمد از بازی بیگ تایم، آشنایی با فضای بازی BIG TIME، ارز دیجیتال بیگ تایم و… صحبت کنیم پس اگر مایلید  در مورد ارز دیجیتال BIGTIME و این بازی بلاک چینی بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  

بیگ تایم چیست؟

آشنایی با بازی بیگ تایم

BIGTIME  یک بازی نقش آفرینی شبیه به بازی وارکرافت است که در آن کاربران می‌توانند به صورت تک نفره یا گروه‌های شش نفره ماموریت‌های خاصی را انجام دهند. در بازی بیگ تایم کاربران می‌توانند با بازی و به دست آوردن آیتم‌های مختلف که به صورت NFT ذخیره می‌شوند، کسب درآمد داشته باشند. 

داستان بازی بیگ تایم چیست؟

در بازی بیگ تایم بشریت در آستانه انقراض و فضا و زمان در حال نابودی است. در این بین دوره‌های مختلف تاریخ با هم برخورد دارند و نیروهای شیطانی از میان این برخوردها به وجود می‌آیند. با تمام این شرایط هنوز امیدی وجود دارد. در انتهای جهان یک شهر باستانی و مرموز قرار دارد جایی که در آن آکادمی Evermore بزرگترین نوابغ و قهرمانان تاریخ را در خود جای داده است. این جنگجویان برای برای نجات بشریت با هم متحد شده و نبردهایی را آغاز خواهند کرد.

تیم سازنده بیگ تایم

برای آشنایی با سازندگان بیگ تایم به سراغ لینکدین این پروژه رفتیم. از مهم‌ترین افراد تیم بیگ تایم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آری میلیچ (Ari Meilich): آری میلیچ یکی از بنیان‌گذاران بیگ تایم است که تجربه همکاری در پروژه دیسنترالند (Decentraland) و Benchrise را در کارنامه خود دارد.
  • ثور الکساندر (Thor Alexander): ثور الکساندر یکی دیگر بنیان‌گذاران بیگ تایم است که تجربه ۲۵ ساله در صنعت گیمینگ دارد. الکساندر در پروژه‌هایی همچون دیسنترالند، Zynga ، Metaplace  و… همکاری داشته است.
  • متیو تونکس (Matthew Tonks): متیو CTO پروژه بیگ تایم است که تجربه همکاری با کمپانی بزرگ بازی سازی Epic Games را در کارنامه خود دارد. متیو تونکس علاوه بر این دو پروژه در پروژه‌هایی مانند Drifter Entertainment و Electronic Arts همکاری داشته است.

کسانی که در راس تیم سازنده بیگ تایم هستند، همگی از تجربه کافی در زمینه صنعت بازی مخصوصا بازی‌های بلاک چینی برخوردارند، این موضوع یک نقطه قوت برای پروژه بیگ تایم محسوب می‌شود.

سیستم مورد نیاز برای بازی بیگ تایم

برای انجام بازی بیگ تایم سیستم شما باید یک حداقلی‌هایی را داشته باشد. حداقل امکانات مورد نیاز برای بازی بیگ تایم عبارتند از:

  • GeForce GTX 1060 or better / Radeon Rx 580 or better
  • 8GB RAM
  • DirectX 11 or above
  • Intel core i5 4430/ AMD FX 6300
  • 50GB available drive space

در صورتی که رایانه شما سیستم قوی‌تری از این سیستم پیشنهادی را دارد به راحتی می‌توانید بازی را اجرا و از طریق آن کسب درآمد کنید. 

نحوه نصب بازی بیگ تایم

مراحل نصب بازی بیگ تایم به ترتیب زیر است:

  • برای نصب بازی بیگ تایم ابتدا وارد سایت بیگ تایم شده و از سربرگ GAME گزینه DOWNLOAD را کلیک کنید. 
  • پس از دانلود و نصب فایل مورد نظر باید یک اکانت در OPEN LOOT بسازید. برای اینکار فایل نصب شده را باز و بر روی CREATE ACCOUNT کلیک کنید. یا می‌توانید در سایت بیگ تایم بر روی SIGN IN کلیک کنید و اکانت خود را در OPEN LOOT بسازید. 
  • پس از ساخت اکانت و وارد شدن به فایل نصب شده باید فایل ۱۱ گیگابایتی بازی را دانلود کنید. برای این کار در داخل Open Loot Launcher بر روی INSTALL کلیک کنید. فایل به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود.
  • در انتها کافی است که وارد بازی شده و بازی را شروع کنید.

در این بخش سعی کردیم که به صورت خلاصه و ساده نحوه نصب بازی بیگ تایم را به شما آموزش دهیم. اگر در مراحل نصب به مشکلی برخوردید می‌توانید در بخش کامنت‌ها مشکل خود را با ما در میان بگذارید. 

آشنایی با جنگجویان در بازی بیگ تایم

آشنایی با جنگجویان بازی بیگ تایم

در بازی بیگ تایم می‌توانید یک کاراکتر با ویژگی‌های خاص انتخاب کنید. شما می‌توانید بر اساس سبک بازی خود (دفاعی، هجومی و…) یکی از کاراکترهای زیر را انتخاب کنید.:

– Time Warriors

جنگجوی زمان یا Time Warriors یک تانک است و حملات زیادی را تحمل می‌کند. Time Warriors دارای یک توانایی خاص است که میزان HP سایر بازیکنانی که به آن نزدیک هستند را افزایش می‌دهد. این توانایی با ضرباتی که به دشمنان می‌زند افزایش پیدا می‌کند. اگر قصد دارید یک تیم تشکیل دهید، سعی کنید یک Time Warriors در تیم خود داشته باشید. 

– Quantum Fixers

کوانتوم فیکسرها (Quantum Fixers) کاراکترهایی با قدرت شفادهنده هستند که می‌توانند سرعت حرکت، قدرت و انرژی هم‌تیمی‌های خود را افزایش دهند. 

– Chronomancers

کرونومانسرها (Chronomancers) جنگجویانی با قدرت جادویی هستند. این دسته از جنگجویان بر اساس جادو می‌توانند حملات نزدیک و دور بردی انجام دهند. ضعف این جنگجویان دفاع ضعیف آن‌ها است بنابراین باید توسط دیگر هم‌تیمی‌های خود محافظت شوند.

– Shadowbladers

شدو بلیدرها (Shadowbladers) جنگجویانی شبیه به نینجا هستند که در مدت زمان کوتاهی آسیب شدید وارد می‌کنند. این جنگجویان دارای بیشترین سرعت در بین دیگر جنگجوها هستند. نقطه ضعف این کاراکترها دفاع ضعیف آن‌ها است.

آشنایی با دشمنان در بازی بیگ تایم

در بازی بیگ تایم کاراکتر شما با دشمنان مختلفی برخورد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– Broken clockies

دشمنان بازی بیگ تایم

این دشمنان جزو اولین دشمنانی هستند که در بازی بیگ تایم با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. آن‌ها چشمانی قرمز و رفتاری تهدید آمیز دارند.

– Guardian XL

دشمنان بازی بیگ تایم Guardian XL

این دشمن غول پیکر یک ربات قدرتمند است که در برابر ضربات اکثر سلاح‌ها مقاوم است. این ربات‌ها برای نظارت بر clockies ایجاد شده‌اند.

– The blight

دشمنان بازی بیگ تایم The blight

این دشمنان موجودات بیگانه مانند حشره‌ها هستند که به صورت مداوم برای جنگجویان مشکلاتی را به وجود می‌آورند. این دشمنان با تله‌پاتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

– The underlings

دشمنان بازی بیگ تایم the Underlings

این نوع از دشمنان ترکیبی از وزغ و گربه هستند. بازی در مورد این که آیا نوع بزرگتری از این دشمنان وجود دارد یا ندارد اطلاعات کافی نیاورده است؛ اما همینکه به این موضوع اشاره کرده است، احتمال آنکه نوع بزرگتری از این دشمنان را در بازی ببینید را زیاد می‌کند.

– Captain Che Gearvara

بررسی دشمنان بازی بیگ تایم

این کاپیتان ارتشی از ماشین‌ها و ربات‌ها را فرماندهی می‌کند. هدف این کاراکتر آزادسازی ربات‌ها است. 

آشنایی با قهرمانان بازی بیگ تایم

در بازی بیگ تایم قهرمانانی وجود دارند که به جنگجویان کمک می‌کنند. این قهرمانان عبارتند از:

  • انیشتین: انیشتین مدیر آکادمی Evermore، شخصیتی جذاب و دوست داشتنی است که مصمم به تربیت جنگجویانی با استعداد است.
  • مرلین: مرلین قدرتمندترین جادوگری است که تا به حال زندگی کرده است و نیرویی است که در Evermore می توان بر روی آن حساب کرد.

علاوه بر این دو قهرمان معروف، بازی بیگ تایم دارای شخصیت‌های دیگری مانند ژان دارک (قهرمان ملی فرانسه)، بیلی د کید (هفت‌تیرکش آمریکایی)، چنگیز خان و بودیکا است.

نحوه انجام بازی بیگ تایم 

نحوه انجام بازی بیگ تایم بسیار ساده است، شما برای بازی باید وارد پورتال‌ها شوید، این پورتال‌ها را می‌توانید در مکان‌های مختلف شهر واتر تاون (Water Town) بیابید. با ورود به پورتال‌ها ماموریتی به شما پیشنهاد می‌شود که باید آن‌ها را انجام دهید. 

باید توجه داشته باشید که می‌توانید با گروه‌های شش نفره ماموریت‌ها را پشت سر بگذارید، بهتر است که با جنگجویانی با کاراکترهای مختلف تیم تشکیل دهید تا بتوانید نقاط ضعف هر جنگجو را پوشش دهید. البته این موضوع به معنی آن نیست که شما نمی‌توانید به صورت انفرادی بازی کنید، اما بازی انفرادی کمی سخت‌تر خواهد بود.

هر چه دشمنان بیشتری را بکشید، لول شما در بازی افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید توانایی‌های خود را بهبود ببخشید. 

نکته: اگر میزان سلامتی یا health شما صفر شود به صورت ناگهانی نمی‌میرید و یاران شما ۶۰ ثانیه زمان دارند که شما را احیا کنند.

با کشتن دشمنان آیتم‌ها و تجهیزات مختلفی را به صورت NFT به دست خواهید آورد، کاربران می‌توانند این NFTها را در مارکت پلیس‌های مختلف معامله کنند. 

چگونه از بازی بیگ تایم کسب درآمد کنیم؟

برای کسب درآمد در بازی بیگ تایم می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  • جمع آوری NFTها در بازی و فروش آن‌ها در مارکت پلیس‌هایی همچون اوپن سی
  • کسب امتیاز بالا در رنک ماهانه و دریافت پاداش‌های دوره‌ای 
  • خرید NFTهای بازی و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر، البته این مورد بسیار ریسک بالایی دارد و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ارز دیجیتال بیگ تایم

ارز دیجیتال BIGTIME توکن محلی بازی بیگ تایم است که بر بستر بلاک چین اتریوم توسعه داده شده است و به عبارتی ارز دیجیتال BIGTIME یک توکن با استاندارد ERC-20 است. ارز دیجیتال BIGTIME مکس سوپلای (Max supply) ۵ میلیارد توکنی است که از این مقدار فقط ۳ درصد آن در گردش است. با توجه به قیمت ارز دیجیتال بیگ تایم و تعداد توکن در گردش آن مارکت کپ این توکن برابر با ۲۵ میلیون دلار است. 

تیم توسعه‎‌دهنده بیگ تایم برای آنکه جامعه‌ای بهتر بسازد از عرضه اولیه توکن (ICO) خودداری کرده است و قرار است که توکن بیگ تایم به صورت پاداش بین بازیکنان به صورت دوره‌ای توزیع شود. این موضوع باعث خواهد شد که انگیزه بازیکنان برای انجام این بازی بیشتر شود.

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بیگ تایم 

پروژه بیگ تایم در تاریخ ۱۲ می ۲۰۲۱ یک دوره جذب سرمایه به مبلغ ۱۰.۳ میلیون دلار داشته است. در این دوره جذب سرمایه شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیر شرکت داشته‌اند. 

  • Circle
  • Digital Currency Group (DCG)
  • OKX Ventures
  • Sound Ventures
  • North Island Ventures
  • Alameda Research 

چه آینده‌ای در انتظار ارز دیجیتال BIGTIME  خواهد بود؟

اگر تا این بخش از مقاله با ما همراه بوده‌اید احتمالا سوالاتی مانند موارد زیر را در ذهن خود دارید:

  • آیا ارز دیجیتال BIGTIME برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
  • آیا ارز دیجیتال بیگ تایم رشد خواهد کرد؟
  • و…

برای پاسخ به این سوال باید بدانید که در بازی‌های بلاک چینی با افزایش تعداد کاربران توکن بیشتری مینت خواهد شد و این موضوع باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت خواهد شد؛ اما این مشکل در ارز دیجیتال بیگ تایم وجود ندارد؛ زیرا سیستم توزیع پاداش آن متفاوت است. این موضوع یک نکته مثبت برای توکن بیگ تایم است. 

موضوع بعدی کاربرد توکن بیگ تایم است. توکن بیگ تایم برای خرید و فروش ایتم‌های بازی استفاده می‌شود که کاربردی خیلی عالی نیست. بسیاری از کاربران توکن BIGTIME را خریداری و در بازی هزینه می‌کنند و زمان برداشت آن را به توکن‌های دیگری مانند eth تبدیل می‌کنند. این موضوع یک نکته منفی برای توکن بیگ تایم محسوب می‌شود.

تا زمانی که کاربران بازی بیگ تایم روند روبه‌رشدی داشته باشد و تیم توکن زیادی را توزیع نکند، می‌توان انتظار رشد از بازی را داشت؛ اما به مرور زمان با افزایش کاربران و زیاد شدن ایتم‌ها در مارکت پلیس قیمت ایتم‌ها کاهش و عملا بازی از رونق خواهد افتاد. البته برای این کاهش هنوز زود است و بازی هنوز به دوران طلایی خود نزدیک هم نشده است، پس اگر قصد معامله در این ارز دیجیتال دارید، بهتر است که با روش معاملاتی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال بیگ تایم کنید. البته باید توجه داشت که زمانی که پروژه ترند شد و کاربران زیادی به این بازی روی آوردند باید آماده برای خروج از معامله باشید

نتیجه‌گیری: ارز دیجیتال بیگ تایم تا زمانی که ترند نشده است و کاربران زیادی به سمت آن هجوم نیاورده‌اند، احتمال صعود دارد؛ اما مدتی پس از ترند شدن بازی و هجوم بازیکنان باید به فکر خروج از این توکن بود؛ زیرا به مرور زمان کسب درآمد از این بازی مشکل خواهد شد. این موضوع باعث از رونق افتادن بازی و کاهش قیمت توکن آن می‌شود.

اگر به راه‌های دیگر کسب درآمد از ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را از دست ندهید:

خرید ارز دیجیتال بیگ تایم

اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیگ تایم را دارید می‌توانید از صرافی‌های خارجی مختلفی استفاده کنید، هرچند استفاده از اکثر این صرافی‌ها نیاز به احراز هویت دارد و کاربران ایرانی نمی‌توانند، به راحتی در این پلتفرم‌ها فعالیت داشته باشند. با توجه به این مشکل بهترین گزینه استفاده از صرافی‌های ایرانی مانند صرافی پول نو است. ما در صرافی پول نو ارز دیجیتال BIGTIME را برای شما عزیزان لیست کرده‌ایم. شما در پول نو می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به احراز هویت این ارز دیجیتال را خریداری کرده و بر روی شبکه اتریوم جابه‌جا کنید.

بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال بیگ تایم 

با توجه به این موضوع که ارز دیجیتال بیگ تایم بر روی شبکه اتریوم قرار دارد، می‌توان از کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند استفاده کرد. از مهم‌ترین این کیف پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

سوالات متداول

بیگ تایم چیست؟

بیگ تایم (BIGTIME) یک بازی p2e مانند بازی وارکرافت است که کاربران می‌توانند با بازی کردن از این بازی کریپتویی کسب درآمد کنند.

چگونه می توان از بیگ تایم درآمد کسب کرد؟

برای کسب درآمد از بازی بیگ تایم سه روش وجود دارد: ۱- کسب رتبه برتر در دوره‌های مختلف و دریافت پاداش بازی ۲- به دست آوردن NFT‌های بازی و فروش آن‌ها ۳-خرید NFTهای بازی و فروش آن‌ها به قیمت بالاتر

جمع‌بندی

بازی‌های کریپتویی یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است، به همین دلیل در این مقاله در مورد ارز دیجیتال بیگ تایم و بازی بیگ تایم توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دادیم. در این مقاله سعی کردیم در مورد موضوعاتی همچون ارز دیجیتال بیگ تایم، نحوه نصب بازی بیگ تایم، کسب درآمد از بازی بیگ تایم و… صحبت کنیم، امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

3
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد
سجاد
5 ماه قبل

سلام این سایت نیاز به احراز هویت داره و ایران تحریم آیا راهی برای رفع این مشکل وجود داره؟

تورن
تورن
5 روز قبل
پاسخ به  جمال نوری

سلام برای انتقال ارز و کلا WITHDRAW کردن نیاز به احراز هویت هست راحی تدنستین پیدا کنین بگین لظفا

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

3

11

نظر مخاطبان (3)