معرفی کیف پول تلگرام + راهنمای تصویری آموزش نصب

آموزش نصب کیف پول تلگرام
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

13 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مالی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. تلگرام، به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، از سال‌ها پیش تلاش کرده است بخشی از این دنیای شگفت‌انگیز باشد. اوج این ادغام زمانی بود که تلگرام از کیف پول خود رونمایی کرد. امّا کیف پول تلگرام چیست؟ در این مطلب به معرفی کیف پول تلگرام و راهنمای کامل استفاده از آن خواهیم پرداخت.

کیف پول تلگرام چیست؟

کیف پول تلگرام یا همان والت تلگرام (Telegram Wallet) یک کیف پول ارز دیجیتال است که به طور اختصاصی برای پیام رسان (Messenger) یا شبکه اجتماعی (Social Network) تلگرام و در قالب ربات طراحی شده است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال TON و سایر ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) مبتنی بر بلاک چین TON را در خود اپلیکیشن تلگرام ارسال، دریافت و نگهداری کنند. رمزارزهایی مانند نات کوین (NOT)، تون کوین (TON)، تتر (USDT) و سایر توکن‌های شبکه تون می‌توانند از طریق والت تلگرام خرید و فروش شوند. امکان واریز و برداشت بین صرافی و کیف پول‌های ارز دیجیتال (Cryptocurrency Wallet) دیگر در والت تلگرام وجود دارد. این کیف پول جزو کیف پول‌های نرم افزاری (Software Wallet) و کیف پول‌های موبایلی (Mobile wallet) دسته بندی می‌شود و مبتنی بر اینترنت، تراکنش‌ها را انجام می‌دهد.

در صورتی که بازی‌های تلگرامی مانند ایردراپ همستر کامبت (Hamster Combat)، تپ سواپ (Tap Swap) و… را انجام می‌دهید برای برداشت و فروش توکن‌های آن‌ها نیاز به والت تلگرام (Telegram Wallet) دارید. به سبب محدودیت‌هایی که تلگرام برای کاربران برخی کشورها از جمله ایران اعمال کرده، ریسک‌ مسدود شدن کیف پول یا حتی بلوکه شدن دارایی‌ها وجود دارد. آموزش کار با والت تلگرام:

  • ۱. عبارت «wallet@» را جست‌وجو کنید.
  • ۲. روی گزینه «START» کلیک کنید.
  • ۳. روی گزینه «Open Wallet» کلیک کنید.
  • ۴. گزینه «I agree to the Terms of Use» را انتخاب کنید.
  • ۵. روی گزینه «Let’s go» کلیک کنید.

آیا Wallet تلگرام همان Ton Space است؟

تون اسپیس (Ton Space) بخشی از کیف پول تلگرام است.

برخلاف کیف پول‌هایی چون متامسک (Metamask) که سازوکار غیرحضانتی (Non-Custody) دارند، والت تلگرام یک کیف پول حضانتی (Custody Wallet) است. اما تون اسپیس، یک والت غیر حضانتی است. بنابراین، در تون اسپیس مدیریت کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی بر عهده خود کاربران است. تون اسپیس برای بسیاری از کاربران ایرانی در دسترس نیست.

تاریخچه کیف پول تلگرام

کیف پول تلگرام در راستای تلاش‌های تلگرام برای ادغام با دنیای ارزهای دیجیتال و ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز به کاربران خود، در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) راه‌اندازی شد.

به عبارت دقیق‌تر، در سال ۲۰۱۸ تلگرام از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی بلاک چین اختصاصی‌اش با نام TON خبر داد. این بلاک‌ چین برای ارائه خدمات مختلفی از جمله پیام‌رسانی، ذخیره‌سازی داده و پرداخت‌های دیجیتال طراحی شده بود.

برای مشاهده قیمت TON، فروش یا تبدیل رمزارز تون کوین در سریع‌ترین زمان و با کمترین کارمزد وارد پول نو شوید.

از اواخر سال ۲۰۱۹، تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل عرضه توکن گرام (Gram) به عنوان بخشی از پروژه TON، به مشکل خورد. این موضوع راه‌اندازی کیف پول مذکور را به تعویق انداخت. در سال ۲۰۲۰ تلگرام به دلیل مشکلات قانونی با SEC، توسعه TON را به طور موقت متوقف کرد.

بلاک چین TON

علی‌رغم چالش‌های قانونی مذکور، تلگرام در سال ۲۰۲۲ به طور مخفیانه به توسعه TON ادامه داد. در این سال، نسخه آزمایشی کیف پول تلگرام برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس قرار گرفت.

در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲)، تلگرام به طور رسمی کیف پول خود را برای عموم کاربران راه‌اندازی کرد. این محصول از TON و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کرد. کیف پول تلگرام در ابتدا تنها در قالب تون اسپیس بود. امّا در سال ۲۰۲۴، به صورت والت تلگرام عرضه شد.

امکانات کیف پول تلگرام (TON Space) شامل چه مواردی است؟

TON Space امکانات مختلفی مثل مدیریت، ذخیره‌سازی و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد. هدف اصلی تون اسپیس این است که با رابط کاربری ساده خود، فاصله بین ارزهای دیجیتال و دنیای مالی سنتی را از بین ببرد. 

کاربردهای کیف پول تون اسپیس (تلگرام والت)

کیف پول تلگرام فراتر از یک کیف پول ساده برای ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال است. والت تلگرام کاربردهای متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

Multi Cheques

Multi Cheques به معنی اجرای چند تراکنش به طور هم‌زمان است. با این ویژگی می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای، چند ارز دیجیتال را ارسال و یا دریافت کنید. این قابلیت برای ارسال حقوق به کارمندان، پرداخت آنی به چند فروشنده یا انتقال وجوه به چند حساب کاربری، مفید است.

P2P Market

P2P Market یا بازار همتابه‌همتا، از دیگر قابلیت‌های کیف پول تلگرام است که به شما اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم ارزهای دیجیتال را از سایر کاربران تلگرام خریداری کنید یا به آن‌ها بفروشید. در این روش، نیازی به واسطه یا صرافی نیست و می‌توانید با قیمتی توافقی معامله خود را انجام دهید.

پاداش و انعام در چت

با این قابلیت به راحتی برای دوستان، خانواده یا ارائه دهندگان محتوا در تلگرام، هدیه و انعام ارز دیجیتال ارسال کنید. پاداش و انعام در چت، یک روش جدید برای قدردانی از افراد و حمایت از تولیدکنندگان محتوا در تلگرام است.

پرداخت‌های روتین

با کیف پول تلگرام می‌توانید به طور مستقیم هزینه‌های مختلفی مثل هزینه اپلیکیشن‌های تغییر IP را با ارز دیجیتال پرداخت کنید. این قابلیت تراکنش‌های روزمره شما را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

خرید رمزارزها با ارزهای فیات

در والت تلگرام امکان خرید مستقیم رمزارز وجود دارد. این یعنی ورود آسان به دنیای ارزهای دیجیتال، بدون نیاز به صرافی‌های خارجی!

ترید ارز دیجیتال

کیف پول تلگرام امکان معامله و تبادل مستقیم برخی ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. با این قابلیت می‌توانید بدون نیاز به صرافی‌ها، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

مزایا و معایب کیف پول تلگرام چیست؟

کیف پول تلگرام مانند تمام پلتفرم‌های دیگر مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در ادامه این مزایا و معایب را بررسی خواهیم کرد.

 مزایای کیف پول تلگرام

مهم‌ترین مزیت کیف پول تلگرام این است که محدودیت مکانی ندارد. این کیف پول از روش ذخیره‌سازی ابری (Cloud Storage) استفاده می‌کند و در هر مکانی که اینترنت داشته باشد، قابل دسترس است. علاوه بر این کیف پول مذکور از فناوری رمزنگاری و پروتکل‌های امنیتی پیشرفته برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال کاربران خود استفاده می‌کند.

کیف پول تلگرام

رابط کاربری آسان کیف پول تلگرام باعث شده حتی افراد مبتدی هم از آن استفاده کنند. این کیف پول علاوه بر TON، از سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین TON هم پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه والت مذکور به طور کامل با پلتفرم تلگرام ادغام شده است و امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد.

معایب کیف پول تلگرام

شاید بزرگ‌ترین ایراد کیف پول تلگرام این باشد که فقط از تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین TON پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال ذخیره‌سازی یا معامله طیف وسیع‌تری از ارزهای دیجیتال هستید، ممکن است این کیف پول برای شما مناسب نباشد.

معایب کیف پول تلگرام

علاوه بر این کیف پول تلگرام تا حدودی متمرکز است و رشد و توسعه آن را تلگرام انجام می‌دهد. همچنین به سبب محدودیت‌هایی که تلگرام برای کاربران برخی کشورها از جمله ایران اعمال کرده، ریسک‌ مسدود شدن کیف پول یا حتی بلوکه شدن دارایی‌ها وجود دارد.

نحوه راه‌اندازی کیف پول تلگرام

راه‌اندازی کیف پول تلگرام خیلی راحت است و کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید: مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه تلگرام استفاده می‌کنید.
  • به بخش جست‌وجو بروید: کافی است عبارت «wallet@» را جست‌وجو کنید. در همان قسمت بالا ربات والت به شما نشان داده‌ می‌شود.
  • روی گزینه «START» کلیک کنید. این گزینه در یک کادر آبی رنگ در پایین صفحه قرار دارد.
  • روی گزینه «Open Wallet» کلیک کنید. این گزینه در پایین پیامی قرار دارد که بعد از ثبت گزینه START، نشان داده می‌شود.
  • گزینه «I agree to the Terms of Use» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه با شرایط و ضوابط کیف پول تلگرام موافقت خواهید کرد.
  • روی گزینه «Let’s go» کلیک کنید.

به این ترتیب شما مراحل اولیه راه‌اندازی والت تلگرام را انجام داده‌اید.

نحوه استفاده از ربات کیف پول تلگرام

کار کردن با ربات کیف پول تلگرام خیلی راحت است. یکی از نقاط قوت این کیف پول رابط کاربری ساده آن است و همین مسئله، استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

نحوه دریافت و برداشت از والت تلگرام

برای دریافت ارز دیجیتال از طریق کیف پول تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید و به والت (wallet@) بروید.
  • روی دکمه Add Crypto کلیک کنید.
  • آدرس کیف پول خود را برای ارز دیجیتال مورد نظر انتخاب کنید.
  • آدرس کیف پول را به فرستنده ارسال کنید یا از طریق QR Code به اشتراک بگذارید.
  • منتظر بمانید تا ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز شود.

برای برداشت ارز دیجیتال از این کیف پول هم باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه تلگرام را باز کنید و به والت (wallet@) بروید.
  • روی دکمه Send کلیک کنید.
  • ارز دیجیتال مورد نظر برای برداشت را انتخاب کنید.
  • مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید برداشت کنید، وارد کنید.
  • آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید.
  • روی دکمه Send کلیک کنید.
  • تراکنش خود را تایید کنید.
کارمزد تلگرام والت و محدودیت‌های واریز و برداشت

طبق داده‌های موجود، هیچ کارمزدی (به جز کارمزد شبکه) برای واریز به کیف پول تلگرام وجود ندارد. واریزهای بیت کوین و سایر توکن‌ها هم محدودیتی ندارند. با این حال حداقل واریز تتر ۰.۱ USDT است. حداقل مبلغ برای برداشت عبارت است از:

  • بیت کوین: ۰.۰۰۰۱ BTC
  • تون کوین: ۰.۰۳ TON
  • تتر: ۱ USDT
  • نات کوین: ۵۰ NOT

کارمزد برداشت به کیف پول خارجی هم عبارت است از:

  • نات کوین: ۰.۰۵ TON
  • تتر (TRC-20): دو USDT
  • تتر (تون): ۰ USDT
  • بیت کوین: ۰.۰۰۰۴ BTC
  • نات کوین: ۱۰۰ NOT

امکان انتقال پول بین کاربران با استفاده از کیف پول تلگرام

کاربران با استفاده از کیف پول تلگرام می‌توانند به راحتی ارزهای دیجیتال را جابه‌جا کنند. البته تعداد این ارزها محدود است اما رابط کاربری آسان و کارمزد پایین کیف پول مذکور بسیاری از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال را به سمت خود کشانده است. در هر صورت برای انجام برداشت و واریز ارزهای دیجیتال کافی است به ترتیب روی گزینه Send و Add Crypto در ربات آن کلیک کنید.

کیف پول تلگرام از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

برخی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند عبارتند از:

  • تون کوین
  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • نات کوین 

مقایسه کیف پول تلگرام با متامسک و تراست والت

در جدول زیر مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول تلگرام با متامسک و تراست والت مقایسه شده‌ است.

ویژگیکیف پول تلگراممتامسکتراست والت
پلتفرمتلگراممرورگر وب، اندروید، iOSمرورگر وب (کروم)، اندروید، آی‌اواس
ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شدهTON و ارزهای دیجیتال مبتنی بر TONاتریوم و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوماتریوم و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم
امنیترمزگذاری، احراز هویت دو عاملیرمزگذاری، احراز هویت دو عاملیرمزگذاری، احراز هویت دو عاملی
کارمزدپایینمتوسطمتوسط
رابط کاربریسادهکمی پیچیدهساده
پشتیبانیپشتیبانی تلگرامپشتیبانی وب‌ سایت و انجمنپشتیبانی وب‌ سایت و انجمن

مقایسه امنیت کیف پول تلگرام با سایر کیف پول‌های دیجیتال

کیف پول تلگرام از فناوری رمزگذاری قوی استفاده می‌کند تا از امنیت دارایی کاربرانش مطمئن شود. در این کیف پول می‌توان از احراز هویت دو عاملی (۲FA) و بیومتریک استفاده کرد. 

این والت از قابلیت چند امضایی (Multisig) پشتیبانی نمی‌کند و همین مسئله کاربردهایش را محدود می‌کند. کیف پول تلگرام نسبتاً جدید است و هنوز نتوانسته‌ است خود را به اندازه کیف پول‌هایی مثل متامسک ثابت کند. عدم پشتیبانی از شبکه‌های بزرگی مثل اتریوم و زنجیره بایننس هم محدودیت‌های آن را افزایش می‌دهد.

امنیت کیف پول تلگرام

با این حال بهترین کیف پول برای هر فرد به نیازها و ترجیحات او بستگی دارد. در نتیجه نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که چه کیف پولی برای همه مناسب است.

با این حال، در مقاله بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، انواع مختلف والت‌های کریپتویی را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید بسته به نیازمندی‌های خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

امنیت کیف پول تلگرام: سپر محکم دارایی‌های دیجیتال شما

در دنیای امروز که ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند، امنیت کیف پول‌های دیجیتال به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. کیف پول تلگرام با بهره‌گیری از اقدامات امنیتی پیشرفته، به کاربران خود اطمینان می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال‌شان در امان هستند. 

این کیف پول تمام اطلاعات مربوط به حساب کاربران خود (از جمله کلیدهای خصوصی، تراکنش‌ها و اطلاعات شخصی) را با استفاده از فناوری رمزگذاری ذخیره می‌کند. علاوه بر این، احراز هویت دو عاملی امنیت بیشتری برای حساب کاربران ایجاد می‌کند. ضمن اینکه کاربران می‌توانند از احراز هویت بیومتریک مانند اثر انگشت یا اسکن چهره برای ورود به کیف پول خود استفاده کنند. 

تیم توسعه‌دهنده کیف پول تلگرام مدام به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی را منتشر می‌کند تا باگ‌های امنیتی آن را رفع کند و امنیتش را بهبود ببخشد. در صورت بروز هرگونه مشکلی هم بخش پشتیبانی مشتری تلگرام به کاربران کمک خواهد کرد.

نکات امنیتی کیف پول تلگرام

امنیت دارایی‌های دیجیتال شما در کیف پول تلگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت نکات امنیتی زیر می‌توانید از کیف پول خود در برابر هکرها و سایر تهدیدات محافظت کنید:

  • رمز عبور قوی و منحصر به فرد انتخاب کنید: از رمز عبوری استفاده کنید که حداقل ۱۲ کاراکتر داشته باشد و شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم نگارشی باشد.
  • احراز هویت دو عاملی را فعال کنید.
  • عبارت بازیابی خود را در مکانی امن ذخیره کنید.
  • مراقب کلاهبرداری‌های آنلاین باشید: هرگز اطلاعات خصوصی کیف پول خود مانند رمز عبور، عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی را با کسی به اشتراک نگذارید. مراقب وب سایت‌ها و برنامه‌های جعلی باشید که وانمود می‌کنند کیف پول تلگرام هستند. قبل از کلیک بر روی هر لینک یا دانلود هر فایلی، از صحت منبع آن اطمینان حاصل کنید.
  • به طور مرتب کیف پول تلگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.
  • از یک آنتی ویروس و فایروال قوی استفاده کنید.
  • تا حد امکان از شبکه‌های Wi-Fi عمومی برای دسترسی به کیف پول خود استفاده نکنید.
  • مراقب ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی مشکوکی باشید: برخی ایمیل‌ها از شما می‌خواهند اطلاعات شخصی‌تان را فاش کنید.
  • از صرافی ایرانی مستقیماً تراکنشی را انجام ندهید.

هشدار انجمن بلاک چین به کاربران ایرانی

هشدار انجمن بلاکچین در خصوص مسدودسازی دارایی کاربران ایرانی توسط کیف پول تلگرام انجمن بلاک چین در آبان ۱۴۰۲:

اخیرا با افزایش فشار شناسایی و برچسب‌زنی بر دارایی‌های رمزارزی متعلق به ایرانیان چه از طریق آدرس‌های کیف پول های اعلام‌شده و چه از طریق ارتباط بین آدرس کیف پول‌ها و یا آی پی و یا اظهار شخص کاربر، شاهد افزایش چشم‌گیر تعداد عکس‌العمل و اقدام در پذیرندگان و پلتفرم‌های خارجی روی دارایی های رمزنگاری شده مردم هستیم.

انجمن بلاک چین ایران

آخرین نمونه آن، اقدام فوری پلتفرم تلگرام و کیف پول مخصوص در این پیام‌رسان برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده ایرانیان است.

با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران این پیام‌رسان در کشور، این خطر و هشدار گوشزد می‌شود که والت معروف آن پلتفرم نیز برای ایرانیان امن نیست و طبق اسناد واصله، نمونه‌هایی از بلوکه کردن دارایی‌های شناسایی‌‌شده در کیف پول تلگرام توسط آن پلتفرم مشاهده شده است.

در نتیجه سازمان مذکور از ایرانیان خواست تا دارایی‌ها را مستقیماً از پلتفرم‌های معاملاتی ایرانی انتقال ندهند. علاوه بر این آن‌ها به کسب‌وکارها توصیه کردند از اقدامات لازم جهت جلوگیری از شناسایی آدرس‌های خود را استفاده کنند.

راهکارهای امنیتی برای استفاده از کیف پول تلگرام

همان طور که پیش از این گفتیم، با رعایت چنین نکاتی، می‌توانید امنیت دارایی‌هی خود را تامین کنید:

  • از رمز عبور قوی استفاده کنید که حداقل ‍۱۲ کاراکتر داشته باشد.
  • احراز هویت دو عاملی (۲FA) را فعال کنید.
  • عبارت بازیابی خود را در مکانی امن ذخیره کنید و مراقب کلاهبرداری‌های آنلاین باشید.
  • مستقیماً از/به پلتفرم‌های ایرانی دارایی‌های خود را انتقال ندهید.
  • از نرم‌افزارهای تغییر IP امن استفاده کنید.
  • هرگز اطلاعات خصوصی کیف پول خود مانند رمز عبور، عبارت بازیابی (Recovery Phrase) یا کلیدهای خصوصی را با کسی به اشتراک نگذارید.

با این راهکارهای ساده امّا موثر می‌توانید از امنیت دارایی‌هایتان اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در مطلب اختصاصی پول نو خواندید، کیف پول تلگرام از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است. با این حال، محدودیت‌هایی هم دارد که در متن به آن پرداختیم. شما ترجیح می‌دهید از کدام کیف پول‌ها استفاده کنید؟ کیف پول‌ داخلی تلگرام یا دیگر کیف پول‌های شبکه TON؟

سوالات متداول

در رابطه با کیف پول تلگرام، سوالات بسیاری وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

آیا تلگرام والت کاربران ایرانی را تحریم کرده است؟

برخی کاربران ایرانی اعلام کرده‌اند که کیف پول تلگرام بدون اطلاع قبلی حساب و دارایی‌‌هایشان را مسدود کرده است. به نظر می‌رسد این سیاست به خاطر تحریم‌های بین‌المللی اتخاذ شده‌ است. به همین خاطر متقضایان باید از تمام روش‌های مورد نیاز برای جلوگیری از مشکلات احتمالی استفاده کنند.

تلگرام والت، یک کیف پول حضانتی محسوب می‌شود یا غیرحضانتی؟

همان طور که گفتیم والت تلگرام یک کیف پول حضانتی محسوب می‌شود. با این حال کیف پول تون اسپیس کاملاً غیرحضانتی است. در نتیجه کاربران تون اسپیس باید به طور کامل مدیریت کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی خود را برعهده بگیرند.

در صورت مسدود شدن تراکنش چه اقدامی باید انجام دهیم؟

معمولاً کیف پول تلگرام زمانی مسدود می‌شود که کاربران مستقیماً به صرافی‌های ایرانی تراکنش انجام می‌دهند. در این صورت بهترین کار این است که به پشتیبانی آن (t.me/wallet_supportbot) پیام بدهید. در یک پیام انگلیسی مشکل خود را توضیح بدهید و از آن‌ها بخواهید روش جایگزینی به شما نشان دهند. اغلب اوقات، پشتیبانی از کاربران می‌خواهد که آدرسی متناسب با شبکه‌ای که واریز را در آن انجام داده‌اند، ارائه کنند. پس از تایید آدرس مذکور، کاربران می‌توانند دارایی‌هایشان را برداشت کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

2

نظر مخاطبان (0)