بهترین کیف پول‌های کاردانو (ADA) برای موبایل در سال 2023

بهترین کیف پول موبایلی کاردانو
ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

اگر قصد دارید روی ارز دیجیتال کاردانو (ADA) سرمایه‌گذاری کنید باید مطمئن شوید که بهترین کیف پول کاردانو را در اختیار داشته باشید. کیف پول کاردانو برای ذخیره، انتقال و خرید کاردانو استفاده می‌شود، بنابراین بدون آن، انجام هر کاری در این شبکه غیرممکن است. برای آشنایی بیشتر با این رمز ارز مقاله کاردانو چیست را مطالعه کنید.

بهترین کیف پول‌های کاردانو

تفاوت بین انواع کیف پول در امنیت و قابلیت پشتیبانی آن‌ها نهفته است. همچنین، برخی از کیف پول‌ها از تعداد محدودی ارز پشتیبانی می‌کنند و برخی فاقد ویژگی‌های خاص هستند. کیف پول‌های اختصاصی هم وجود دارند که تنها از یک توکن یا توکن‌های یک شبکه پشتیبانی می‌کنند. آدرس کاردانو چیست؟ انواع آدرس‌های شبکه کاردانو را بشناسید

کیف پول چیست و چرا داشتن کیف پول خوب ضروری است؟

بهترین کیف پول کاردانو نه تنها باید از تراکنش‌ها پشتیبانی کند، بلکه باید سطح قابل قبولی از امنیت را ارائه دهد. در نهایت، هدف اصلی یک والت برای کاردانو این است که دارایی‌ها را ایمن نگه دارد. به طور کلی، کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند و کیف‌پول‌ صرافی‌ها کمترین امنیت را دارند. انتخاب رمزهای عبور قوی و فعال کردن 2FA برای حفظ ایمنی کیف پول بسیار مهم است. ۵ نکته مهم که باید قبل از خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بدانید!

کیف پول اختصاصی کاردانو

کیف پول‌های کاردانو به شکل نرم‌افزاری، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری (فیزیکی)، تحت وب و کاغذی موجود هستند. کیف پول‌های اختصاصی کاردانو شما را قادر می‌سازند تا توکن‌های کاردانو، دارایی‌های بومی (قابل تعویض) و NFTهای کاردانو (توکن‌های غیرقابل تعویض) را مدیریت کنید. مزایا و معایب کاردانو؛ آیا می‌توان به آینده کاردانو امیدوار بود؟

Daedalus (دسکتاپ)، Yoroi (افزونه مرورگر و موبایل)، Eternl (وب، افزونه مرورگر و موبایل)، Nami Wallet (افزونه مرورگر)، Ada Lite Wallet (وب) از بهترین کیف پول‌های اختصاصی کاردانو هستند.

انواع کیف پول‌های کاردانو

به نمونه‌هایی از کیف پول‌های اختصاصی کاردانو نام بردیم و در ادامه دقیق‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت. با این حال، بد نیست اگر پیش از آن نگاهی بیندازیم بر انواع مختلف کیف پول‌های کاردانو که در تصویر زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنیم:

بهترین کیف پول‌های کاردانو

همانطور که مشاهده می‌کنید، هر والت مزایا و معایب خود را داراست. به عنوان مثال، کیف پول‌های سخت‌افزاری به ما این تضمین را می‌دهند که دارایی‌های ما از امنیت مناسبی برخوردار هستند. یعنی تا زمانی که اطلاعات کیف پول خود را در اختیار دیگران نگذاریم، امکان دسترسی به والت برای دیگران وجود ندارد.

با وجود امنیت بالا و پشتیبانی از طیف گسترده‌ توکن‌ها، این کیف پول‌های جذاب بدون هزینه به دست نمی‌آیند و برای خرید هر یک از آن‌ها، می‌بایست هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار را بپردازیم. بهترین کیف پولهای سخت افزاری + مقایسه قیمت

کیف پول‌های کاغذی یا Paper Walletها هم نوع دیگری از کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که شاید به اندازه کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایج نباشند. با این وجود، مزایایی همچون عدم کنترل توسط نهادهای دولتی و امنیت در برابر حملات سایبری را در اختیار ما قرار می‌دهد. کیف پول کاغذی چیست؟ ذخیره بیت کوین روی کاغذ!

البته معایبی هم دارند که در دسته‌بندی بالا بدان اشاره کردیم!

کیف پول موبایل برای کاردانو

کیف پول موبایل، برنامه‌ (اپلیکیشنی) است که می‌تواند مستقیماً روی تلفن هوشمند نصب شود. نصب و استفاده از این کیف پول‌ها ساده است و یک گزینه خوب برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال هستند. کیف پول کاردانو برای اندروید و iOS را می‌توانید مستقیماً از فروشگاه‌های اپلیکیشن (play store و apple store) روی گوشی هوشمندتان نصب کنید.

کیف پول موبایل کاردانو به شما امکان می‌دهد با استفاده از دستگاه تلفن همراهتان در هر کجا که هستید تراکنش‌ها را انجام داده یا بر دارایی‌های خود نظارت کنید. بنابراین، قابل حمل بودن مزیت عمده‌ای است که این نوع کیف پول‌ها دارند. اگرچه ممکن است کیف پول‌های موبایل ایمن‌ترین نوع کیف پول نباشند، اما همچنان سطوح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید ADA، مقاله «۵ نکته مهم که باید قبل از خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بدانید» را مطالعه کنید

برخی از کیف پول‌های موبایل حتی امکان استیکینگ را فراهم می‌کنند که سطح توانایی آن‌ها را برجسته می‌کند. برای اینکه ببینیم چه کیف پول‌هایی کاردانو را ساپورت می‌کنند، در اینجا لیست کیف پول‌های کاردانو و چند نمونه از برترین کیف پول‌های موبایل برای کاردانو را معرفی کرده‌ایم:

– Yoroi Wallet

Yoroi یک کیف پول اختصاصی کاردانو برای افراد مبتدی است که توسط شرکت Emurgo ساخته شده است. این والت، بلاک چین کاردانو را به بلاک چین Ergo متصل می‌کند و به کاربران آن اکوسیستم نیز سود می‌رساند. Yoroi یک کیف پول سبک برای استفاده روزانه از کاردانو است. نصب و استفاده از آن در دستگاه‌های اندروید و IOS بسیار آسان است، اما همچنین به عنوان افزونه در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اج (edge) هم وجود دارد.

این کیف پول مانند همه محصولات Cardano که امنیت در آن‌ها اولویت اصلی است، کاملاً آزمایش شده و کلید خصوصی آن کاملاً رمزگذاری شده است.

نکته اصلی در مورد سبک بودن این کیف پول این است که برخلاف Daedalus، کاربران مجبور نیستند کل بلاک چین را در رایانه خود دانلود کنند.

ویژگی‌ها:

  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • پشتیبانی از تمام توکن‌های بلاک چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای کاردانو
  • قابلیت ر‌أی‌گیری در مورد پیشنهادات
  • نصب سریع و آسان
  • استفاده از عبارات سید برای امنیت بیشتر
  • پشتیبانی از استیکینگ، حکمرانی از طریق رأی‌گیری و تراکنش‌های دارایی‌های مختلف

– Guarda Wallet

Guarda یک کیف پول چند پلتفرمی غیرحضانتی است که از آن برای ذخیره، دریافت و ارسال ADA و بیش از ۴۰ ارز دیجیتال دیگر استفاده می‌شود. اطلاعات شخصی یا کلیدهای خصوصی کاربر توسط شرکت تولید کننده ذخیره نمی‌شود.

علاوه بر نسخه‌های موبایل (iOS، Android)، دسکتاپ (لینوکس، ویندوز، MacOS) و نسخه‌های افزونه کروم که می‌توانید برای مدیریت ADA و سایر دارایی‌های خود از آن‌ها استفاده کنید، Guarda دارای یک کیف پول تحت وب بسیار نوآورانه بوده که استفاده از آن بسیار آسان است.

Guarda دارای یک صرافی داخلی است که می‌توانید از آن برای مبادله ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول استفاده کنید. با استفاده از نسخه‌های دسکتاپ و وب کیف پول Guarda امکان استیکینگ کاردانو نیز فراهم است.

– Infinito Wallet

اینفینیتو خود را به عنوان اولین کیف پول جهانی توصیف کرده است، زیرا یکی از بالاترین تعداد ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول علاوه بر کوین‌های اصلی، از توکن‌های ERC-20، ERC-223 و NEP-5 نیز پشتیبانی می‌کند و این لیست همیشه در حال افزایش است.

کیف پول Infinito که توسط آزمایشگاه بلاک چین اینفینیتی (Infinity) توسعه یافته است، در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

به منظور کمک به پایین نگه داشتن کارمزدها، اینفینیتو به کاربران خود امکان دسترسی به یک ویژگی به نام «بهینه‌سازی قیمت» را داده که به آن‌ها امکان می‌دهد هزینه مناسب پردازش تراکنش را تعیین کنند. هر چه کارمزد پرداختی بیشتر باشد، تراکنش سریع‌تر تأیید می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از بیش از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله ADA
  • مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی، از جمله احراز هویت با اثر انگشت
  • استفاده آسان
  • قابل استفاده با ۸ زبان و در بیش از ۱۹۰ کشور
  • امکان کسب درآمد از دارایی‌ها

کیف پول Infinito یک کیف پول موبایل است که ویژگی‌های منحصر به فردی را به کاربران ارائه می‌دهد. با این حال، به عنوان یک پروژه نسبتاً جدید (و یک کیف پول گرم) مهم است که حجم زیادی از توکن‌های ADA را در آن ذخیره نکنید.

– Exodus Wallet

Exodus یک کیف پول همراه با یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این کیف پول ۱۳۸ رمز ارز را برای مبادلات کرپیتو به کریپتو ارائه می‌دهد. در اکسودوس، کاربران کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارند.

کیف پول Exodus برای ویندوز، لینوکس، مک و همچنین دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است. شما می‌توانید این کیف پول‌ها را همگام‌سازی (sync) کنید تا بتوانید از هر جایی به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید. اخیراً، اکسودوس شروع به پشتیبانی از توکن‌های کاردانو به همراه استکینگ کوین‌های ADA کرده است.

– Atomic Wallet

اتمیک والت یک کیف پول غیرمتمرکز و غیرحضانتی است. این بدان معناست که شما مالک عبارت پشتیبان و کلیدهای خصوصی خودتان هستید، بنابراین، کنترل کامل بر دارایی‌ها دارید.

Atomic یک نوع کیف پول همه کاره است و ویژگی‌های زیادی دارد. این کیف پول از تمام سیستم عامل‌های اصلی مانند ویندوز، macOS، iOS، Android و همچنین Ubuntu، Debian و Fedora پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک مبتنی بر فناوری BitTorrent است، رمزهای عبور و داده‌ها در دستگاه شما ذخیره شده و در هیچ سروری نگهداری نمی‌شوند. اتمیک والت بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال از جمله کاردانو (ADA) را پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که Atomic اولین کیف پول ارز دیجیتال است که دارای توکن اختصاصی خود (AWC) است. با استفاده از اتمیک والت می‌توانید بیش از ۹ ارز دیجیتال از جمله Cardano را استیک کنید، اما آپشن‌های بسیار کمی در اختیار دارید.

آموزش نصب کیف پول کاردانو

در این راهنما، آموزش ساخت کیف پول کاردانو موبایل را از طریق کیف پول Yoroi خواهیم آموخت.

به وب سایت رسمی Yoroi رفته و روی گزینه «دانلود» کلیک کنید. سپس، سیستم عامل موردنظرتان را انتخاب کنید. ما در اینجا اندروید را انتخاب خواهیم کرد.

پس از نصب، زبان موردنظرتان را انتخاب کرده و یک پین کد تعیین کنید. گزینه «ADD WALLET» را انتخاب کنید. سپس، گزینه‌های Create wallet، Restore wallet و Connect to Ledger Nano را خواهید دید.

روی گزینه «Create wallet» کلیک کرده، نام کیف پول، رمز عبور خود را انتخاب کنید و روی گزینه «Continue» کلیک کنید.

سپس صفحه اعلان را خواهید دید و پس از کلیک روی گزینه «I understand» – مجموعه‌ای از ۱۵ کلمه تصادفی را مشاهده خواهید کرد. این ۱۵ کلمه، عبارت بازیابی کیف پول شما است. در آینده، می‌توانید آن‌ها را در نسخه دیگری از Yoroi یا کیف پول‌های دیگر برای بازگرداندن وجوه کیف پولتان وارد کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که این اطلاعات بسیار مهم است، بنابراین آن را ایمن نگه دارید.

عبارات به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. سپس، باید عبارات بازیابی را به همان ترتیبی که در پنجره قبلی ظاهر شده تأیید کنید. پس از تأیید کیف پول شما ساخته می‌شود.

جمع بندی

در مطلب امروز به بررسی بهترین کیف پول‌های موبایلی کاردانو که توسط چارلز هاسکینسون ساخته شده، پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما از کدوم کیف پول موبایلی آدا استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات والت‌های محبوب خود را با ما و دوستانتان در میان بگذارید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)