کیف پول مای اتر والت | لینک دانلود و آموزش نصب Myetherwallet

شبنم رضا

زمان مطالعه :

6 دقیقه

کیف پول مای اتر والت که با نام اختصاری (MEW) شناخته می‌شود، یک کیف پول مجازی اختصاصی اتریوم و کلیه ارزهای رمزنگاری شده ERC20 است. اتریوم چیست؟

این کیف پول محبوب به صورت متن باز طراحی شده و به سادگی با شبکه بلاک چین اتریوم ارتباط برقرار می‌کند. کاربر در هنگام استفاده از کیف پول Myetherwallet امکان کنترل کلیدهای خصوصی را دارد؛ همچنین با معرفی اتریوم ۲ و امکان استیک اتریوم و کسب درآمد غیرفعال از ارزهای اتر با کمک این کیف پول مهیا است. البته که در ادامه مطلب بیشتر ویژگی‌های Myetherwallet را معرفی می‌کنیم و با آموزش نصب این کیف پول همراه شما هستیم.

بررسی مزایای کیف پول مای اتر والت Myetherwallet

فعالان حوزه ارزهای دیجیتال که با ارز اتریوم که یک دارایی ERC-20 است سر و کار دارند، می‌توانند از Myetherwallet استفاده کنند. استاندارد ERC-20 شرکت سازنده کیف پول نیز سعی کرده که نهایت قابلیت‌های ممکن را در کیف پول قرار دهد تا کاربر به مزایای ارزشمندی برسد. در ادامه می‌گوییم که چه ویژگی‌هایی باعث محبوبیت کیف پول Myetherwallet شده‌اند.

استاندارد ERC-404 شبکه اتریوم چیست؟ ارتقای شبکه یا ارور 404؟!

۱. رابط کاربری ایده‌آل

اولین و مهم‌ترین مزیتی که در کیف پول مای اتر والت وجود دارد، رابط کاربری ساده است. خوشبختانه رابط کاربری یا UI کیف پول به بهترین شکل ممکن طراحی شده و اصلا پیچیده نیست. به همین دلیل کاربران به سادگی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

۲. قابلیت پشتیبانی از ارزهای رمزنگاری شده

همانطور که در بخش ابتدایی مطلب گفته شد، کیف پول Myetherwallet به صورت اختصاصی برای رمز ارز اتریوم ساخته شده است. اما این کیف پول مجازی کلیه توکن‌هایی که از الگوریتم ERC20 ساخته شده‌اند را پشتیبانی کامل می‌کند.

۳. ایجاد توکن‌های ERC20

یکی از قابلیت‌هایی که کیف پول مای اتر والت در اختیار شما می‌گذارد، امکان ایجاد توکن‌های ERC20 است. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند توکن اختصاصی خود را با الگوریتم ERC20 بسازد. البته انجام این کار نیاز به اطلاعات زیادی دارد.

۴. تعیین قیمت گس و هزینه

زمانی که در کیف پول Myetherwallet قصد دارید تراکنشی را ارسال کنید، کیف پول به صورت خودکار محدودیت گس و هزینه را پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت برای توکن‌های اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال با استاندارد ERC20 در دسترس است.

۵. مدیریت اتر و ERC20 به صورت همزمان

کیف پول مای اتر والت طوری طراحی شده که حتی بعد از تغییرات آینده اتریوم و به‌روزرسانی‌های این شبکه نیز قابلیت نگهداری و مدیریت مناسب دارایی‌ها را به کاربران می‌دهد.

توسعه دهندگان کیف پول در طراحی رابط کاربری Myetherwallet تلاش کرده‌اند تا قابلیت مدیریت همزمان اتر و ارزهای دیجیتال ERC20 را فراهم کنند. انجام این کار در کیف پول به شدت ساده است و زحمت زیادی روی دوش کاربر نمی‌گذارد.

۶. دسترسی به سایر کیف پول‌های مجازی

بدون شک دسترسی به کیف پول‌های سخت افزاری از طریق یک کیف پول مجازی قابلیت منحصر به فردی است. اما زمانی که از کیف پول مای اتر والت استفاده می‌کنید، این قابلیت به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نرم افزار از کیف پول‌های مشهوری مانند Ledger nano s، Trezor، Metamask، DigitalBitBox و… نیز پشتیبانی می‌کند.

فضانورد و لوگوی کیف پول مای اتر والت

کیف پول مای اتر والت در چه دستگاه‌هایی قابل استفاده است؟

خوشبختانه هنگام نصب و راه اندازی کیف پول Myetherwallet محدودیت خاصی ندارید؛ زیرا توسعه دهنده سعی کرده تا کیف پولش در پلتفرم‌های مختلفی قابل استفاده باشد. به همین دلیل راه‌های متنوع زیر را برای استفاده از Myetherwallet در اختیار دارید:

  • نسخه وب
  • افزونه مرورگر کروم
  • نرم افزار دسکتاپ در سیتسم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس
  • نرم افزار موبایل اندروید و ios

اگر قصد دارید که از نرم افزار در سیستم‌های دسکتاپ استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که از نسخه تحت وب این کیف پول کمک بگیرید. البته در هنگام جست‌وجوی آدرس به صحت لینک و Https توجه داشته باشید؛ زیرا صفحات فیشینگ و کپی در کمین هستند.

آیا با خالق شبکه اتریوم آشنا هستید؟ در مقاله «ویتالیک بوترین» درباره این نابغه دنیای بلاک چین بخوانید.

آموزش نصب و دانلود کیف پول Myetherwallet

به دلیل متن باز یا اوپن سورس بودن کیف پول مای اتر والت، به راحتی می‌توان نرم افزار را در پلتفرم‌های مختلف دانلود و نصب کرد. دسترسی به نسخه اصلی نرم افزار نیز کار سختی نیست و کافیست مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

·       دانلود نسخه دسکتاپ از طریق سایت رسمی Myetherwallet

·       دانلود از فروشگاه پلی استور (Play Store) برای اندروید و اپ استور (App Store) برای دستگاه‌های اپل

پس از اینکه نرم افزار را با توجه به روش‌های گفته شده دانلود کردید، دیگر چالش سختی پیش‌رو نخواهید داشت. کافیست نرم افزار را روی دستگاه خود نصب کنید و از آن لذت ببرید. البته که در برخی مواقع به نرم افزارهای رفع تحریم نیاز خواهید داشت.

امنیت کیف پول مای اتر ولت

کیف پول Myetherwallet از نظر امنیتی در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد. از آنجایی که کلید خصوصی کاربران در کیف پول ذخیره نمی‌شود، به غیر از مالک حساب اصلی کسی به کیف پول دسترسی نخواهد داشت. این کلید خصوصی ۴۲ کاراکتری نیز به هیچ عنوان قابل حدس نیست.

آموزش ثبت نام مرحله به مرحله مای اتر والت

در سایت رسمی مای اتر والت هشداری درباره نسخه دسکتاپ داده می‌شود که در صورت استفاده از این نسخه بهتر است اطلاعاتتان را در حالت آفلاین نگهداری کنید و بهتر است از اپ موبایلی استفاده کنید. در ادامه راه ساخت کیف پول مای اتر والت را با استفاده از فایل keystore و Mnemonic Phrase آموزش می‌دهیم.

ساخت کیف پول مای اتر والت با Keystore File

خوشبختانه ثبت نام در کیف پول مای اتر والت در چند دقیقه و طی کردن چند مرحله ساده به پایان می‌رسد. برای شروع ثبت نام باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

۱. به سایت رسمی Myetherwallet.com بروید.

آموزش نصب کیف پول مای اتر والت software

۲. گزینه Software را انتخاب کنید.

آموزش نصب کیف پول مای اتر والت Keystore File

۳. Keystore File را انتخاب کنید.

آموزش نصب کیف پول مای اتر والت Keystore File

۴. رمز عبوری پیچیده و قوی انتخاب کنید و آن را عینا در کادر پایینی تکرار کنید و create wallet را بزنید.

۵. فایل keystore در این مرحله قابل دانلود است و در زیر گزینه آن نکات مهمی وجود دارد. توجه کنید که با از دست دادن این فایل کلیه سرمایه موجود در کیف پول از بین می‌رود.

۶. روی گزینه آبی رنگ KeyStore کلیک کنید تا فایل کی‌استور دانلود شود.

۷. فایل را در محلی مطمئن ذخیره کنید و به هیچ عنوان محتوای آن را تغییر ندهید.

۸. حالا روی گزینه “I understand. Continue” کلیک کنید تا کلید خصوصی خود را ببینید.

۹. با کلیک روی گزینه پرینت کلید خصوصی و کیف پول قابل مشاهده است. دقت کنید که کیف پول کاغذی در مکان امن و قابل دسترسی قرار می‌گیرد.

۱۰. روی گزینه “Save Your Address”  کلیک کنید تا مراحل به پایان برسد.

۱۱. حالا کیف پول Myetherwallet قابل استفاده است!

توجه کنید که با فراموش کردن کلید خصوصی یا رمز عبور ثبت شده دیگر نمی‌توانید به کیف پول مجازی خود دسترسی داشته باشید. به همین دلیل در نگهداری این اطلاعات کوشا باشید تا در آینده به مشکل خاصی برخورد نکنید.

ساخت کیف پول مای اتر والت با Mnemonic Phrase


۱. به www.myetherwallet.com بروید.

۲. روی «ایجاد کیف پول جدید» کلیک کنید.

۳. گزینه “By Mnemonic Phrase” را انتخاب کنید.

آموزش نصب کیف پول مای اتر والت Mnemonic Phrase

۴. یک عبارت ۱۲ یا ۲۴ کلمه ای را انتخاب کنید و آن را بنویسید. با زدن فلش می‌توانید ۲۴ کلمه را انتخاب کنید.

این عبارات را در رایانه خود ذخیره نکنید.

۵. برای امنیت بیشتر، گزینه‌ای برای یک کلمه اضافی وجود دارد. انتخاب یک کلمه اضافی، عبارت شما را ایمن‌تر نگه می‌دارد، اما دسترسی شما را به کیف پول‌های دیگر محدود می‌کند. کیف پول‌های دیگر ممکن است اجازه کلمه اضافی را ندهند و کلید خصوصی شما در آن‌ها قابل استفاده نباشد. این کلمه قابل بازیابی نیست و دیگر به شما نشان داده نمی‌شود پس آن را حتما یادداشت کنید.

۶. در مرحله بعد یک آزمون از شما گرفته می‌شود و اساس آن، ترتیب کلمات پشتیبان است. پس از آن، کار تمام می‌شود و شما آماده دسترسی به کیف پول اتریوم خود هستید.

توجه کنید که با فراموش کردن کلید خصوصی یا رمز عبور ثبت شده دیگر نمی‌توانید به کیف پول مجازی خود دسترسی داشته باشید. به همین دلیل در نگهداری این اطلاعات کوشا باشید تا در آینده به مشکل خاصی برخورد نکنید.

درباره استخراج اتریوم نیز در این مقاله بخوانید

جمع‌بندی

کیف پول مای اتر والت با انبوهی از قابلیت‌هایی که دارد یک گزینه مناسب برای نگهداری از اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال ERC20 محسوب می‌شود. امیدواریم با مطالعه مطلب اطلاعات خوبی راجع به Myetherwallet به دست آورده باشید و به سادگی این کیف پول را استفاده کنید. 

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

0

نظر مخاطبان (0)