بهترین ارزهای وب ۳ (Web 3) برای سرمایه گذاری کدام‌اند؟

بهترین ارزهای وب ۳
جمال نوری

زمان مطالعه :

4 دقیقه

موضوعی که این روزها فکر اکثر کاربران در بازار کریپتوکارنسی را مشغول خود کرده است، سرمایه‌گذاری در این بازار است. اکثر افراد فعال به دنبال حوزه‌های آینده داری هستند که بتوانند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌گذاری در وب ۳ (Web 3.0) یکی از این حوزه‌های آینده‌دار محسوب می‌شود. امروز و در این مقاله قصد داریم، تعدادی از ارزهای وب ۳ که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

وب ۳ (Web 3.0) چیست؟

بهترین ارزهای وب ۳

وب ۳ (Web 3.0) نسل جدید اینترنت خواهد بود، اینترنتی آزاد که توسط هیچ سازمانی اداره و کنترل نمی‌شود. اینترنتی که توسط تمام مردم و با نظر آن‌ها اداره می‌شود. در زمان نوشتن این مقاله وب ۳ هنوز به یک انسجام نرسیده است و بیشتر شبیه به یک مفهوم انتزاعی است، به همین دلیل پروژه‌های زیادی برای رسیدن به یک اینترنت آزاد در حال تلاش هستند. وب ۳ مانند وب ۲ (اینترنت امروزی) نیازمند بخش‌های زیادی است که با اتصال آن‌ها، Web 3 تشکیل خواهد شد. در مقاله «وب ۳ چیست؛ آشنایی با نسل جدید اینترنت» به طور کامل به بررسی مفهوم Web 3 پرداخته‌ایم.

همان‌طور که در مقدمه بیان شد، در این مقاله به بررسی بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۲ و ارزهای دیجیتال آن‌ها بپردازیم؛ اما باید بدانید که بازار کریپتوکارنسی ریسک بالایی دارد، پس قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وب ۳، از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای ارزش‌گذاری آن‌ها استفاده کنید. تعدادی از بهترین ارزهای وب ۳ را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

– شبکه پولکادات (Polkadot) و ارز دیجیتال دات (DOT)؛ زیرساختی برای وب ۳

برای رسیدن به وب ۳ نیازمند داشتن قطعات و بخش‌های مختلف هستیم. یکی از این بخش‌ها، یک شبکه بلاک چینی است که وب ۳ بر روی آن قرار خواهد گرفت. پولکادات جزو بهترین بلاک چین‌های لایه صفر است که شبکه‌های بلاک چینی متخلف را به هم متصل می‌کند. اگر بخواهیم وب ۳ جایگزین وب ۲ شود یا باید یک بلاک چین جهانی داشته باشیم یا باید Blockchainهای مختلف را به هم متصل کنیم. پولکادات پروژه‌ای است که این کار را انجام می‌دهد، پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در وب ۳ را دارید، می‌توان گفت که ارز دیجیتال دات یکی از بهترین پروژه‌های وب ۳ است. برای آشنایی بیشتر درباره این پروژه می‌توانید مقاله «پولکادات Polkadot چیست؟ بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال دات» را مطالعه کنید.

تحلیل ارز دیجیتال DOT؛ بستری برای استقرار وب ۳

تحلیل: در نمودار هفتگی ارز دیجیتال دات یک واگرایی مثبت دیده می‌شود که این نکته می‌تواند، باعث افزایش تقاضا و رشد این ارز دیجیتال شود؛ اما باید کمی احتیاط کنید؛ زیرا ارز دات حمایت خود را شکسته است و همچنین بیت کوین نیز شرایط مناسبی ندارد و ممکن است کاهش قیمت بیشتری داشته باشد و به دنبال آن ارزهای دیجیتال دیگر نیز کاهش قیمت را تجربه کنند. اگر قصد خرید پولکادات را دارید بهتر است که به‌صورت پله‌ای در محدوده‌های حمایتی اقدام به خرید کنید.

– اتریوم (Ethereum) و ارز دیجیتال اتر (ETH)؛ بستری برای ساخت وب ۳

در بخش قبل گفتیم که وب ۳ بر روی شبکه بلاک چین قرار می‌گیرد، به همین دلیل این مفهوم بدون یک شبکه ایمن، غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر وجود خارجی نخواهد داشت. شبکه اتریوم (Ethereum) یکی از معروفترین بلاک چین‌های دنیای کریپتوکارنسی است. اتریوم امنیت بالایی دارد و غیر متمرکز است، اما هنوز با مشکلات مقیاس پذیری درگیر است. تیم توسعه‌دهنده اتریوم در حال تلاش برای افزایش مقیاس‌پذیری این شبکه هستند. به همین دلیل اگر قصد سرمایه‌گذاری در Web 3 را دارید، اتریوم را در لیست پروژه‌های مورد نظر خود قرار دهید. برای مطالعه بیشتر درباره این شبکه مقاله «اتریوم چیست؟ آیا رمز ارز ETH آینده را در دست می‌گیرد؟» را از دست ندهید.

تحلیل ارز دیجیتال ETH؛ بستری برای قرار گیری وب 3

تحلیل: روند اتر مانند سایر رمز ارزها به وضعیت کل بازار و روند بیت کوین وابسته است. نواحی حمایتی مشخص شده برای خرید اتریوم مناسب به نظر می‌رسند. در مجموعه پول نو می‌توانید به روزترین تحلیل‌ اتریوم را مطالعه کنید.

– فایل کوین (Filecoin) و ارز دیجیتال فایل (FIL)؛ محلی برای ذخیره‌سازی در وب ۳

وب ۳ برای غیرمتمرکز بودن و غیرمتمرکز ماندن، نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دارد. پروژه‌های متنوعی در حوزه ذخیره‌سازی فایل به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند که فایل کوین یکی از بهترین آن‌ها محسوب می‌شود. فایل کوین می‌تواند، یکی از پروژه‌هایی باشد که جای آن در سبد سرمایه گذاری Web 3 شما خالی است. با رشد و پذیرش عمومی وب ۳ افراد نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات آن‌هم به‌صورت غیرمتمرکز خواهند داشت، این موضوع می‌تواند بر روی پروژه‌های ذخیره‌سازی تاثیر مثبتی داشته باشد. فایل کوین چیست؟ filecoin شبکه‌ای برای ذخیره فایل‌ها!

تحلیل ارز دیجیتال FIL؛ محلی برای ذخیره سازی اطلاعات در وب 3

تحلیل: اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال FIL را دارید بهتر است بدانید که این ارز دیجیتال در یک روند نزولی قرار دارد و از شتاب کاهش قیمت آن کاسته شده و یک واگرایی مثبت در تایم فریم هفتگی آن مشاهده می‌شود. اگر نشانه‌هایی از روند صعودی در این ارز دیجیتال دیده شد، می‌توانید با رعایت مدیریت سرمایه اقدام به خرید فایل کوین نمایید.

برای اینکه وب ۳ جایگزین وب ۲ (اینترنت امروزی) شود، نیازمند متصل‌شدن به دنیای واقعی است؛ یعنی باید سیستمی وجود داشته باشد که اطلاعات فضای خارج از بلاک چین را به درون بلاک چین و وب ۳ منتقل کند. علاوه بر ثبت و انتقال باید این اطلاعات صحت سنجی شوند، این موارد با پروژه‌های فعال در حوزه اوراکل (Oracles) قابل دسترس است. در آینده، اوراکل‌ها یک بخش جدانشدنی از وب ۳ خواهند بود. یکی از معروف‌ترین اوراکل‌ها چین لینک (Chainlink) و ارز دیجیتال لینک (LINK) محسوب می‌شود، پس حتما این رمز ارز را در لیست ارزهای وب ۳ خود قرار دهید. چین لینک به دلیل فعالیت و همکاری‌های زیادی که با پروژه‌های مختلف دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در وب ۳ باشد. قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در این پروژه در مقاله «چین لینک چیست؟» درباره آن بیشتر بخوانید.

تحلیل ارز دیجیتال LINK، یکی از بهترین پروژه‌های وب 3

تحلیل: ارز دیجیتال لینک در تایم فریم هفتگی در یک محدوده رنج قرار گرفته است در صورت رسیدن قیمت به ۵.۵ دلار می‌توان به‌صورت پله‌ای به خرید چین لینک پرداخت.

– گراف (The Graph) و ارز دیجیتال GRT؛ ابزاری تحلیلی در وب ۳

وب ۳ بدون داده‌ مانند زنبور بی عسل خواهد بود. وب ۳ مانند تمامی نسل‌های وب (وب ۱ و ۲) نیازمند پروژه‌ها و سیستم‌هایی است که داده‌ها را از برنامه‌ها و بلاک چین‌های مختلف استخراج، دسته‌بندی و تحلیل کند. پروژه گراف (The Graph) یک از معروف‌ترین پروژه‌ها در حوزه استخراج و تحلیل داده محسوب می‌شود. گراف توسط تیم حرفه‌ای در حال توسعه است. این تیم همکاری در پروژه‌هایی مانند اتریوم، دیسنترالند و… را در کارنامه خود دارد. بر اساس اطلاعات موجود در سایت پروژه، گراف در حال حاضر با بیش از صد پروژه مانند آوه (Aave)، یونی سواپ (Uniswap)، دیسنترالند (Decentraland) و… همکاری می‌کند.

تحلیل ارز دیجیتال GRT

تحلیل: ارز گراف نیز مانند فایل کوین در یک روند نزولی قرار دارد و در حال حاضر در تایم فریم هفتگی می‌توان انتظار داشت که یک واگرایی تشکیل شود (هنوز تشکیل نشده است). در صورت شکل گرفتن این واگرایی و مشاهده‌ نشانه‌هایی از برگشت روند، می‌توان به خرید گراف پرداخت.

– سوشی سواپ (SushiSwap) و ارز دیجیتال سوشی (SUSHI)؛ صرافی جهانی برای وب ۳

اگر در آینده بخواهیم در وب ۳ توکن‌های یک پروژه را با یک پروژه دیگر سوآپ (تبدیل) کنیم، بهترین گزینه‌ای که در حال حاضر به ذهن هر فرد می‌رسد، صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. شاید با خود بگویید چرا صرافی‌های متمرکز را انتخاب نکردیم؟ در پاسخ باید بگویم که متمرکز بودن با وب ۳ که یک اینترنت غیرمتمرکز است در تناقض خواهد بود، به همین دلیل بهترین گزینه صرافی‌های غیرمتمرکز خواهند بود. صرافی سوشی سوآپ یک نسخه شبیه به صرافی یونی سوآپ است؛ اما قیمت ارز دیجیتال آن نسبت به TVL یا سرمایه قفل شده در صرافی رشد کمی داشته است، این موضوع در کنار پشتیبانی از ۲۱ شبکه بلاک چین و حجم معاملات مناسب باعث شده که ارز دیجیتال سوشی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه وب ۳ تبدیل شود.

تحلیل ارز دیجیتال سوشی سوآپ برای سرمایه‌گذاری

تحلیل: ارز دیجیتال SUSHI در تایم فریم هفتگی در یک محدوده رنج قرار دارد، پس برای کاهش ریسک خود بهتر است، بخشی از سرمایه خود را در قیمت ۱ دلار و بخش دیگر را در قیمت ۶۰ سنت برای ورود به این پروژه وب ۳ اختصاص دهید.

جمع‌بندی

یکی از موضوعات ترند شده در مارکت کریپتوکارنسی، وب ۳ (Web 3.0) است، به همین بسیاری از افراد قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های وب ۳ دارند. ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی تعدادی از بهترین ارزهای وب ۳ و ایجاد یک لیست ارزهای وب ۳ بپردازیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

به نظر شما جای کدام حوزه و کدام پروژه وب ۳ در این لیست خالی است؟

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
Ali
1 سال قبل

Ok

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

4

نظر مخاطبان (1)