بهترین ارزهای دیجیتال سال 2023 برای سرمایه گذاری بلند مدت

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023
جمال نوری

زمان مطالعه :

17 دقیقه
فهرست عنوان ها

احتمالا متوجه شده‌اید که بازار کریپتو و بیت کوین در انتهای یک روند نزولی قرار دارد، اما اکنون چند سوال مهم برای ما پیش می‌آید؛

  • کدام رمز ارز را بخریم؟
  • کدام ارز دیجیتال را نخریم؟
  • بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت کدام‌اند؟
  • چگونه باید برای روند صعودی بعدی خود را آماده کنیم؟
  • و…

در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام این سوالات بپردازیم، به‌طوری که برای روند صعودی بعدی آماده باشید. اما پیش از آن،‌ از پایه‌ای ترین مفاهیم شروع خواهیم کرد.

پیش از شروع پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقالات آلت کوین چیست و همچنین تفاوت کوین و توکن را برای آشنایی بیشتر با ارزهایی که در ادامه معرفی می‌‌کنیم، مطالعه کنید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده، نوعی ارز الکترونیکی هستند که از رمزنگاری (Cryptography) برای امنیت و تأیید معاملات استفاده می‌کنند. این ارزها به صورت آنلاین و بدون نیاز به واسطه‌گر در سراسر جهان معامله می‌شوند.

اولین ارز دیجیتال که معروف شد، بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ به وسیلهٔ شخص یا گروهی از افراد مجهول تحت نام ساتوشی ناکاموتو ابداع شد. بیت کوین، یک نوع ارز دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است.

برای آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال می‌توانید مقاله ارز دیجیتال چیست را مطالعه کنید.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023

در قسمت‌های آتی، به تفصیل ارزهای مستعد رشد در سال 2023 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با این حال پیش از آن بد نیست اگر نگاهی بیندازیم بر لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023:

نام ارزقیمت ارز (31 جولای 2023)ارزش بازار (31 جولای 2023)
بیت کوین (BTC)29,700 دلار570 میلیارد دلار
بیت کوین کش (BCH)252 دلار4.9 میلیارد دلار
لایت کوین (LTC)93.6 دلار6.8 میلیارد دلار
چین لینک (LINK)7.64 دلار4.1 میلیارد دلار
اپتوس (APT)7.05 دلار1.53 میلیارد دلار
آربیتروم (ARB)1.18 دلار1.5 میلیارد دلار

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

حال که لیستی از ارزهای مستعد رشد در سال 2023 را مشاهده کردیم، می‌توانیم براساس روحیات خود به انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب و تنظیم سبد ارز دیجیتال خود اقدام کنیم.

بیت کوین (BTC)

به طور کلی، نمی‌توان بازار کریپتو را یک بازار باثبات و امن تلقی کرد. چرا که ماهیت این بازار، از نوسانات قیمتی متعدد تشکیل شده است. با این حال، پادشاه ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با نماد BTC، از گزینه‌های نسبتا کم ریسک برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. البته در مقایسه با دیگر ارزهای بازار.

آینده بیت کوین از موضوعاتی است که همواره مورد مباحثه تحلیلگران و معامله‌گران کریپتویی قرار دارد. وضعیت اقتصاد کلان، تصمیمات فدرال رزرو، عرضه و تقاضا و البته نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین، از جمله عواملی هستند که می‌توانند روی وضعیت قیمتی BTC تاثیرگذار باشند و برای برخی، موقعیت مناسبی برای خرید بیت کوین به حساب می‌آیند.

در این مقاله قصد نداریم در مورد بیت کوین به صورت کامل توضیح دهیم، اما اگر هنوز با پادشاه رمز ارزها آشنا نیستید، مقاله بیت کوین چیست؟ را مطالعه کنید.

میکردائو (MKR)

به عنوان یکی از بزرگترین پروتکل‌های حوزه دیفای و وام‌دهی، پروتکل میکر همواره از ارزهای ثابت قدمِ بازار به حساب می‌آمده و همین موضوع، سبب شده تا در لیست ارزهای پیشنهادی تحلیلگران سایت‌هایی چون Bitnation قرار گیرد.

همانطور که می‌دانید، میکر وظیفه بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار یعنی استیبل‌کوین DAI را بر عهده دارد. در سال 2023، این پروژه به استقبال از تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) روی آورده که می‌تواند به پذیرش بیشترِ آن توسط پلتفرم‌های مختلف کمک کند. همین موضوع، احتمال افزایش قیمت میکر (MKR) را به دنبال دارد که در نتیجه آن، بسیاری به خرید میکر اقدام خواهند کرد.

آربیتروم (ARB)

طبق بررسی‌های مراجع تحلیلی متعددی از جمله Techopedia و Bitnation، ارز دیجیتال آربیتروم با نماد ARB این شانس را دارد که تا انتهای سال 2024، به ناحیه قیمتی 3.3 دلار افزایش یابد. این درحالی است که در زمان نگارش این مطلب، هر واحد ARB در محدوده 1.18 دلار معامله می‌شود.

در مارس 2023، افراد بسیاری توانستند با مشارکت به موقع در ایردراپ آربیتروم، تعداد قابل‌توجهی از توکن‌های این شبکه را به عنوان پاداش دریافت کنند. به طور کلی، ایردراپ آربیتروم از رویدادهای پر سروصدا و در عین حال سودده سال 2023 به حساب می‌آید.

به دلیل بازدهی بالای این ایردراپ، در ماه‌های اخیر طیف وسیعی از معامله‌گران خرید آربیتروم (ARB) را در دستور کار خود قرار دادند.

برای آشنایی بیشتر با پروژه آربیتروم مقاله جامع آربیتروم چیست را مطالعه کنید.

سولانا (SOL)

علی‌رغم نوسانات بی امان، سولانا (SOL) یکی از دارایی‌های جذاب نزد معامله‌گران به حساب می‌آید. خدمات بلاک چین، پشتیبانی از NFTها، وب3 و دیگر محصولات صنعت دیفای، از جمله دلایل افزایش محبوبیت و خرید سولانا به حساب می‌آیند.

در مقاله آینده سولانا، پیشبینی آینده این رمز ارز توسط سایت‌های مختلف از جمله Changelly را برای شما آورده‌ایم که از سال 2023 تا 2030 را شامل می‌شوند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت

اگر بخواهیم، فهرستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت را مشخص کنیم، باید به دنبال پروژه‌هایی بگردیم که در زیر ارزش واقعی خود در حال معامله هستند و پروژه همواره در حال توسعه است، این پروژه‌ها از نظر فاندامنتالی ارزش بررسی و خرید را دارند.

  • بیت کوین

بیت کوین یکی ارز ارزهای دیجیتالی است که در برای سرمایه‌گذاری بلند مدت بسیار مناسب است؛ زیرا در زمان نوشتن این مقاله قیمت بیت کوین (۲۴ هزار دلار) در نزدیکی ارزش واقعی آن (۲۰ هزار دلار) قرار دارد. علاوه بر این موضوع بیت کوین یکی از دارایی‌های کم‌ریسک و محبوب محسوب می‌شود که می‌تواند بخشی از سبد سرمایه‌گذاری شما را تشکیل دهد.

  • اتریوم

با توجه به تغییر الگوی اجماع در شبکه بلاک چینی اتریوم می‌توان انتظار داشت که این ارز دیجیتال در سال‌های آینده رشد خوبی را داشته باشد، به همین دلیل اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت (حداقل ۱.۵ سال) دارید اتریوم را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهید. برای سرمایه گذاری وارد لینک خرید اتریوم شوید.

  • فایل کوین

فایل کوین به‌واسطه بروزرسانی‌های جدیدی که در پیش دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری باشد، فایل کوین قرار است در آینده سیستم توکن سوزی خود را راه‌اندازی کند و این موضوع می‌تواند یکی از علل رشد این پروژه باشد. علاوه بر این موضوع با گسترش وب۳ نیاز به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز حس خواهد شد، به همین دلیل پروژه‌هایی مانند فایل کوین که در حوزه ذخیره سازی فعال هستند، می‌توانند یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری باشند. خرید فایل کوین، برای برخی از سرمایه‌گذاران اقدام هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید.

  • لیدو دائو (Lido DAO)

لیدو دائو یکی از پروژه‌هایی است که تمرکز اصلی خود را بر روی استیکینگ قرار داده است و در حال حاضر بیشترین سرمایه قفل شده را در بین تمام پروژه‌های بلاک چینی دارد. علاوه بر این موضوع با فشارهای دولت آمریکا برای منع استیکینگ در صرافی‌ها و شرکت‌های فعال، این پروژه‌های غیرمتمرکز مورد توجه قرار خواهند گرفت. به سبب همین محدودیت‌ها، احتمالا شاهد افزایش تقاضای معامله‌گران برای خرید لایدو دائو باشیم.

  • چین لینک (LINK)

چین لینک یکی از اوراکل‌های معروف در مارکت کریپتو است که در حال حاضر در زیر ارزش واقعی خود در حال معامله است. شاخص MVRV که به‌صورت ساده میزان حباب مثبت و منفی قیمت را می‌سنجد در ارز دیجیتال LINK برابر ۰.7۳ است، یعنی قیمت حال حاضر ارز دیجیتال لینک (7 دلار) کمتر از ارزش واقعی آن است. همین محدوده قیمتی، موجب شده تا بسیاری نیم‌نگاهی به خرید چین لینک داشته باشند.

  • میکر (Maker)

میکر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) است که علاوه بر هدفی جذاب، دارای یک تیم قوی و پویا است که باعث شده است، پروژه میکر یک پروژه همواره در حال توسعه و پیشرفت باشد. شاخص MVRV برای ارز دیجیتال MKR برابر ۰.۶۶ است که نشان از پایین‌بودن قیمت فعلی میکر (۷۵۰ دلار) نسبت به قیمت واقعی آن دارد.

تشکیل سبد سرمایه‌گذاری برای کوتاه مدت و بلند مدت

حال که به انتهای مقاله رسیدیم بهتر است که به سراغ چینش یک سبد سرمایه‌گذاری برویم. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد ۱ ساله، ۲ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله را که باید در سبد خود قرار دهید معرفی خواهیم کرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد ۱ ساله

اگر به دنبال یک سبد سرمایه‌گذاری برای هولد ۱ ساله هستید، بهتر است که کمی درصد ارزهای پر ریسک را کاهش داده و به ارزهای کم ریسک درصد بیشتری اختصاص دهید. علت این موضوع ناپایدار بودن شرایط اقتصاد جهانی است و ممکن است که با تغییر سیاست‌های فدرال رزرو شما دچار ضرر شوید. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال برای هولدر ۱ ساله که باید در سبد خود داشته باشید را معرفی خواهم کرد.

  • بیت کوین (ریسک = کم)
  • اتریوم (ریسک = کم)
  • میکر (ریسک = متوسط)
  • فانتوم (ریسک = متوسط)

دقت داشته باشید که برای هولد ۱ ساله بهتر است که ارزهای پر ریسک را از سبد سرمایه‌گذاری خود حذف کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولدر ۲ ساله

با توجه به این موضوع که احتمالا تا ۱ سال آینده روند صعودی بیت کوین شروع خواهد شد، می‌توان در سبد سرمایه‌گذاری ۲ ساله خود کمی از ارزهای پر ریسک نیز استفاده کرد. ارزهایی که می‌توانند در روند صعودی بعدی ترند بازار باشند مانند ارزهایی که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولدر ۵ ساله

با توجه به این موضوع که در ۵ سال آینده احتمالا به انتهای روند صعودی بعدی بیت کوین خواهیم رسید، بهتر است که ارزهایی با پتانسیل بالا که می‌توانند در طول این ۵ سال به فعالیت خود ادامه دهند را در سبد سرمایه‌گذاری ۵ ساله خود داشته باشیم. برای ساخت این سبد می‌توان از ارزهای زیر استفاده کرد.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • سویی (این پروژه هنوز توکنی برای ارائه ندارد)
  • لیدو دائو (با توجه به احتمال ممنوعیت استیکینگ در آمریکا این پروژه می‌تواند آینده روشنی داشته باشد)
  • آپتوس (این پروژه مانند سوئی یکی از پروژه‌های جدید و پر پتانسیل بازار محسوب می‌شود و به واسطه تکنولوژی مورد استفاده در آن می‌تواند آینده دار باشد)
  • نیر پروتکل (NEAR)
  • چین لینک (LINK)

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد ۱۰ ساله

اگر قصد سرمایه‌گذاری و هولد ۱۰ ساله یا بیشتر را دارید و زمان و تخصص لازم برای بررسی بازار را ندارید، بهتر است که فقط و فقط بیت کوین و اتریوم را در سبد سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله خود داشته باشد. بیت کوین و اتریوم بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد ۱۰ ساله هستند.

کدام ارز دیجیتال را بخریم؟

پیش از این سوال، بهتر است سوال دیگری را پاسخ دهیم:«به چه طریقی یک ارز را انتخاب کنیم و بخریم؟».

نباید فراموش کنیم که بازار کریپتو همیشه یک روند ثابت را پیش نمی‌گیرد و همواره با توجه به شرایط، می‌بایست رویه مناسبی را پیش بگیریم. این شرایط می‌توانند به رویدادهایی چون اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، هاوینگ و آپدیت‌های پروژه‌ها نیز، وابسته باشند.

به منظور انتخاب یک ارز، می‌بایست معیارهای متعددی از جمله فاندامنتال، تکنیکال، اخبار، کاربرد، اهداف و تیم پروژه را بررسی کنیم. در ادامه بیشتر به معیارهای انتخاب ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

همانطور که احتمالا می‌دانید، تیم پول نو به صورت هفتگی لیستی از ارزهای مستعد رشد را منتشر می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در بخش واچ لیست اختصاصی پول نو مشاهده کنید.

چه ارزهایی را نباید بخریم؟

بیشتر افراد می‌پرسند که چه ارز دیجیتالی را بخریم، اما کمتر کسی یافت می‌شود که بپرسد که چه ارزهایی را نخریم؟ پاسخ به این سوال باعث خواهد شد که شما به سراغ بیشتر پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری نروید. در ادامه چک لیستی قرار می‌دهیم که ما را از خرید دارایی‌های دیجیتال بدون آینده منع می‌کند.

  • ارزهایی که بیشتر توکن‌ها در اختیار تعداد کمی از افراد است.
  • ارزهایی که هدف خاصی ندارند.
  • ارزهایی که تیم توسعه‌دهنده‌ی آن مشخص نیست.
  • پروژه‌هایی که وعده‌ی سود ثابت بالایی را به کاربران خود می‌دهند.
  • پروژه‌هایی که توسعه‌دهندگان آن هیچ فعالیتی ندارند.
  • پروژه‌هایی که مردم نسبت به آن‌ها دید منفی دارند، مانند پروژه‌هایی که هک شده‌اند یا اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده‌اند.
  • پروژه‌هایی که با قوانین آمریکا تناقض دارند.

البته نباید فراموش کنیم که برای عدم سرمایه‌گذاری در یک ارز، نمی‌توان یک قانون کلی را وضع کرد. چرا که در هر برهه زمانی، برخی ارزها پتانسیل رشدهای قابل توجهی را دارند و نمی‌توان به صورت صددرصدی برای خریدن یا نخریدنِ آن‌ها تصمیم گرفت. با این حال به گفته بسیاری از تحلیلگران و مراجع آماری، ارزهای زیر از جمله رمزارزهایی هستند که بهتر است سراغ آن‌ها نرویم:

  • لونا کلاسیک (LUNC)
  • دوج ایلان مارس (ELON)
  • سیف مون (SAFEMOON)
  • و هر پروژه‌ای که با چک لیست بالا مطابقت دارد!

کم ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

کم ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری به ترتیب عبارت‌اند از:

  • استیبل‌کوین‌هایی مانند دای (DAI) و یواس‌دی کوین (USDC): استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت آن‌ها ثابت و برابر با یک ارز فیات مانند دلار است. به عنوان مثال دای و یو‌اس‌دی کوین ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارند.
  • بیت کوین: بیت کوین به‌واسطه مارکت کپ بزرگی که دارد یکی از کم ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بیت کوین در کوتاه مدت رشد شدید و ریزش شدیدی ندارد و این موضوع باعث کم ریسک‌شدن این ارز دیجیتال خواهد شد.
  • اتریوم: اتریوم نیز مانند بیت کوین یکی از بزرگان بازار کریپتو . محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، به همین دلیل اتریوم نیز یکی از کم ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است.
  • بایننس کوین (BNB): بسیاری از افراد معتقدند که بایننس کوین به‌واسطه حمایت صرافی بایننس یکی از ارزهای کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، یعنی صرافی بایننس تا حد امکان اجازه نخواهد داد که ارز دیجیتال این صرافی ریزش شدیدی داشته باشد؛ البته باید توجه داشته باشید که BNB نسبت به دیگر ارزهایی که نام برده شد از ریسک بیشتری برخوردار است.

بهترین پروژه‌های کریپتویی که هنوز توکنی برای ارائه ندارند

هر روز به تعداد پروژه‌های بازار کریپتو افزوده می‌شود. حال در این بین پروژه‌های بسیار قوی وجود دارد که می‌تواند بخشی از سبد سرمایه‌گذاری شما را تشکیل دهند. در ادامه برخی از این پروژه‌ها که هنوز به صورت کامل لانچ نشده‌اند و توکنی برای فروش ندارند را معرفی خواهیم کرد. بهتر است که این پروژه‌ها را زیر نظر داشته باشید.

  • Aztec
  • Fuel Labs
  • Linera

توکن چیست؟ هر آنچه باید درباره مفهوم توکن بدانید

معیارهای انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

در بخش قبل در مورد معیارهای انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت صحبت کردیم، حال به سراغ انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت برویم. باید دقت داشت که در بلند مدت ممکن است اتفاقات مختلفی روی دهد پس بهتر است به دنبال ارزهای دیجیتالی باشیم که بتواند از هر شرایطی جان سالم به در برد. قبل از هر کاری باید به سراغ تحلیل فاندامنتال رفت و ارزهای دیجیتال مختلف را فیلتر کرد. حال که تعدادی پروژه از فیلتر تحلیل فاندامنتال عبور کردند، بهتر است به بررسی معیارهای انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بپردازیم و ارزهایی که برای بلند مدت مناسب هستند را از بین آن‌ها انتخاب کنیم.

  • هدف پروژه در آینده نیز کاربردی باشد.
  • فناوری مورد استفاده در این پروژه در چند سال دیگر نیز کاربرد داشته باشد.
  • پروژه دارای محبوبیت واقعی باشد، یعنی این پروژه دارای جامعه‌ای باشد که از این پروژه حمایت کنند.
  • پروژه کاربرد عملی داشته باشد.

به عنوان مثال اتریوم یک پروژه با هدفی مناسب است. این هدف در آینده نیز کاربرد دارد. علاوه بر این موضوع فناوری به کار رفته در اتریوم در حال بروزرسانی است همچنین  این شبکه بلاک چینی دارای یک جامعه فعال است که از این پروژه حمایت خواهد کرد. با توجه به تمام این موارد می‌توان گفت که ارز دیجیتال ETH می‌تواند یکی از ارزهای دیجیتال برای سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت شما باشد.

معیارهای انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

چه ارزهای دیجیتالی برای کوتاه مدت مناسب هستند؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. پاسخ این سوال با توجه به شرایط بازار متفاوت است، یعنی اگر بازار نزولی باشد، بهتر است برای کوتاه مدت به سمت ارزهای دیجیتال کم ریسک برویم (در ادامه کم ریسک‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را معرفی خواهیم کرد). اگر بازار صعودی باشد بهتر است به سراغ ارزهای دیجیتال ترند و پرپتانسیل که رشد زیادی نداشته‌اند، برویم. علاوه بر ترند بودن، ارز دیجیتالی که برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت انتخاب می‌کنیم باید معیارهای زیر را داشته باشد.

  • از دیدگاه تحلیل فاندامنتال ارزشمند باشد.
  • از دیدگاه تحلیل تکنیکال در محدوده مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.
  • دیدگاه مردم برای آن ارز دیجیتال مثبت باشد.
  • اخبار موجود در بازار به این پروژه یا حوزه‌ای که در آن فعال است، مربوط شود.

به عنوان مثال در چند ماه گذشته هوش مصنوعی بسیار ترند شد و بازار هم یک حرکت صعودی داشت، در این شرایط بهتر بود برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به سراغ ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برویم. باید دقت داشت که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای آن ارز دیجیتال را با تحلیل فاندامنتال مورد بررسی قرار دهیم. پس از تحلیل فاندامنتال به سراغ تحلیل تکنیکال رفته و مشخص کنیم که آیا این ارز دیجیتال می‌تواند در کوتاه مدت رشد قیمتی داشته باشد یا نه. 

باید توجه داشت که پروژه‌های ترند اصولا مدتی بسیار سر و صدا کرده و پس از آن از یاد می‌روند، پس بهتر است که برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت کمتر به سراغ آن‌ها نرویم و یا درصد کمی از سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت خود را به آن‌ها اختصاص دهیم.

تحلیل فاندامنتال چیست؟ آشنایی جامع با تحلیل بنیادی در بازار ارزهای دیجیتال

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سود روزانه چگونه است؟

به منظور کسب سود روزانه در کوتاه‌مدت، نیاز داریم تا ارزهایی با حجم معاملات قابل قبول را انتخاب کنیم. در این نوع معامله‌گری، ارزهایی چون بیت کوین و اتریوم برای بسیاری از معامله‌گران روزانه جذاب به نظر می‌رسند.

با این حال اگر بخواهیم ریسک خود را افزایش دهیم، می‌توانیم به سراغ رمزارزهایی برویم که در صورت تشخیص درست روند آن‌ها، موقعیت کسب سودهای مناسب برای ما فراهم می‌شود. در ادامه به برخی ارزهای دیجیتال درحال پیشرفت اشاره خواهیم کرد.

ارزهای دیجیتال درحال پیشرفت

برای یافتن پروژه‌هایی که بیشترین بهبود را داشته‌اند به سراغ سایت cryptomiso رفتیم، در این سایت شما می‌توانید پروژه‌های کریپتویی را بر اساس میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در گیت‌هاب پروژه لیست کنید. بهترین ارزهای دیجیتال از نظر میزان پیشرفت و بهبود در شش ماه گذشته عبارت‌اند از:

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور کلی، مانعی برای ورود به بازار ارز دیجیتال با هدف نوسان‌گیری وجود ندارد. با این حال، نیاز داریم تا عوامل مهمی چون روانشناسی بازار، شرایط کلی بازارها، وضعیت اقتصاد کلان، اخبار، مدیریت سرمایه و ریسک را مورد توجه قرار دهیم تا به بهترین شکل به نوسان‌گیری بپردازیم. حال برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری، نیاز داریم تا به موارد زیر توجه کنیم:

  • حجم معاملات
  • تعداد هولدرها
  • تعداد آدرس‌های فعال
  • توجه به تایم‌فریم‌ها
  • تشخیص درست سطوح حمایت و مقاومت
  • تشخیص روند

با این تفاسیر، می‌توان از ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، سولانا، ترون و دوج کوین، به عنوان گزینه‌های مناسبی برای نوسان گیری نام برد.


ساخت سبد ارز دیجیتال

ساخت سبد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد برای کاهش ریسک خود اقدام به ساخت سبد سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای ساخت سبد ارزهای دیجیتال باید نکاتی را رعایت کنید:

۱- میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید و بر اساس آن اقدام به ساخت سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال کنید

در اولین قدم سرمایه‌‌گذاری در بازار کریپتو باید بدانید که حتی بهترین ارزهای دیجیتال نیز نسبت به سهام، املاک و … بسیار پر ریسک هستند. پس اگر شما فردی هستید که در بازاری مانند سهام فعالیت نمی‌کنید چون این بازار را پر ریسک می‌دانید، بهتر است وارد بازار کریپتو نشوید.

حال که متوجه میزان ریسک این بازار شده‌اید، بهتر است که میزان ریسک‌پذیری خود را مشخص کنید. این موضوع که شما فردی ریسک‌پذیر هستید یا خیر در ارزهای انتخابی شما برای سرمایه گذاری بسیار تعیین کننده است. به‌عنوان مثال اگر فردی با ریسک‌پذیری متوسط هستید بهتر است که پورتفوی خود را با ترکیبی مانند: ۶۰ درصد ارزهای دیجیتال کم‌ریسک + ۳۰ درصد دارایی‌هایی با ریسک متوسط + ۱۰ دارایی‌های پر ریسک بچینید. باید توجه داشته باشید که این درصد‌ها با توجه به میزان ریسک‌پذیری شما تغییر خواهند کرد.

۲- دیدگاه زمانی برای سبد سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید

باید دیدگاه زمانی داشته باشید، یعنی باید مشخص کنید که تا چه زمانی قصد دارید سرمایه خود را در بازار کریپتو نگهدارید. این بازه زمانی می‌تواند بر اساس شرایط تغییر کند؛ اما اگر فرض را بر ثابت‌ بودن شرایط باشد، شما چه مدت قرار است با سبد سرمایه‌گذاری خود بمانید؟

این دیدگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارزهای موجود در سبد خود را بچینید، زیرا برخی از پروژه‌های و ارزهای دیجیتال برای بلندمدت مناسب هستند، برخی میان‌مدت و برخی کوتاه مدت.

۳- هدف قیمتی سبد سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید

باید برای سبد سرمایه‌گذاری خود تارگت قیمتی داشته باشید، مثلا اگر بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ رشدی ۱۰ برابری داشته باشد، سبد ارز دیجیتال من چقدر باید رشد کند؟ این موضوع بسیار مرتبط با ریسک‌پذیری شماست، یعنی نباید فردی با ریسک‌پذیری کم‌ توقع داشته باشد که سبد سرمایه‌گذاری آن رشد ۲۰ برابری داشته باشد و بالعکس، یعنی اگر شما یک فرد با ریسک‌پذیری بالا هستید و پیش‌بینی می‌کنید که بیت کوین رشد ۱۰ برابری می‌کند، حال انتظار داشته باشید که سبد شما هم رشد ۱۰ برابری داشته باشد. هرچقدر ریسک بالایی را بپذیرید باید همان مقدار دیدگاه خود را نسبت به سودی که کسب می‌کنید، بهینه کنید.

برخی از تحلیل‌گران هدف سرمایه‌گذاری خود را بر اساس دارایی‌های کم‌ریسک مانند بیت کوین مشخص می‌کنند، یعنی سبد باید با توجه به میزان ریسکی که می‌پذیرید، رشدی مساوی یا بیشتر از بیت کوین داشته باشد، تا بتوان گفت که سبد شما یک سبد مناسب بوده است. یابد.

نکات مهم قبل از خرید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

حال که تمام موارد بالا را پشت سر گذاشتید باید به دنبال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باشید؛ اما چگونه باید این ارزها را انتخاب کرد؟

ابتدا باید حوزه‌های مختلف در بازار کریپتو را بشناسید، برخی از این حوزه‌ها عبارت‌اند از :

حال که با حوزه‌های فعال در بازار کریپتو آشنا شدید باید به سعی کنید که در سبد سرمایه‌گذاری خود از حوزه‌های مختلف ارزهایی را داشته باشد، یعنی سبد سرمایه‌گذاری متنوعی بچینید.

حال یک سوال اصلی پیش خواهد آمد، چند ارز دیجیتال باید در سبد سرمایه‌گذاری کریپتوی خود داشته باشیم؟

اکثر تحلیل‌گران و فعالان بازار معتقدند که یک سبد ارز دیجیتال باید حداقل ۳ ارز و حداکثر ۶ ارز دیجیتال درون خود داشته باشد. تعداد زیاد ارز دیجیتال درون سبد سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد که مدیریت سبد سخت و دشوار شود و تعداد کم آن باعث خواهد شد که ریسک سبد افزایش یابد.

چگونه سابقه ارز های دیجیتال را بررسی و آینده آنها را پیش بینی کنیم؟

به منظور دستیابی به یک شناخت مناسب از یک پروژه کریپتویی، نیاز داریم تا عملکرد قیمتی آن را در گذشته بررسی کنیم. این کار را می‌توانیم با ابزارهای چون کوین ‌گکو، کوین مارکت کپ و تریدینگ‌ ویو انجام دهیم. در پلتفرم‌هایی چون کوین‌مارکت‌کپ و کوین‌گیکو، می‌توانیم به اطلاعات دیگری چون سقف تاریخی (ATH) و کف تاریخی (ATL)، تاریخچه ارزش بازار، حجم معاملات، تعداد توکن‌های در گردش و محدودیت عرضه رمزارزها را نیز، مشاهده کنیم.

همچنین بررسی وایت‌ پیپر، شبکه‌های اجتماعی، اطلاعیه‌ها و نقشه راه (Roadmap) رمزارزها، از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به ما در شناخت عیار پروژه و پیشبینی نسبی آینده آن کمک کنند. به این شاخصه‌ها، مواردی چون توکنومیکس (Tokenomics) را هم اضافه کنید.

چگونه ارزدیجیتال خود را بسازیم؟ آموزش ساخت ارزدیجیتال

جمع‌بندی

در این بخش سعی می‌کنیم، تمام موارد بالا را به‌صورت خلاصه برای شما لیست کنیم.

  • میزان ریسک‌پذیری خود را مشخص کنید.
  • سبد سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشید.
  • سعی کنید، ترندهای بازار را تشخیص داده و بخشی از سبد خود را به این پروژه‌ها اختصاص دهید.
  • سعی کنید، که به یکباره تمام سرمایه خود را خرید نکنید و در چند گام وارد بازار شوید تا در صورت کاهش قیمت نقدینگی برای خرید و کاهش میانگین خرید داشته باشید.
  • حتما قبل از خرید هر ارز دیجیتال در مورد آن تحقیق لازم را انجام دهید. برای هر ارز دیجیتال ابتدا با تحلیل فاندامنتال و سپس تحلیل تکنیکال آن پروژه را تحلیل کنید.
  • از احساسات دوری کنید. هرگونه احساس ترس یا طمع را باید از خود دور کنید تا بتوانید درست تصمیم‌گیری کنید.

برای تشکیل یک سبد سرمایه‌گذاری باید مواردی را رعایت کنید که سعی کردیم در این مقاله به بررسی این موارد بپردازیم. یک سبد سرمایه‌گذاری خوب سبدی است که تنوع کافی داشته باشد، ریسک زیادی را به سرمایه‌گذار تحمیل نکند و سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذار کند.

ما در این مقاله سعی کردیم به‌صورت خلاصه به بررسی تمام این موارد بپردازیم و در انتها تعداد ارز دیجیتال که می‌توان آن‌ها را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار داد به شما عزیزان معرفی کردیم. ضمن ابراز امیدواری برای سوددهی مستمر، لازم به ذکر است که شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، ارزهای مورد نیاز سبد معاملاتی خود را در صرافی ارز دیجیتال پول نو خریداری کنید.

سوالات متداول

چگونه ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری بلندمدت را انتخاب کنیم؟

با در نظر گرفتن معیارهایی چون هدف پروژه، کاربرد پروژه، فناوری مورد استفاده، محبوبیت واقعی و اجتماع پروژه، می‌توان ارزهای مناسب سرمایه‌گذاری بلندمدت را انتخاب کرد.

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای کسب سود روزانه چگونه است؟

به منظور کسب سود روزانه، نیاز داریم تا ارزهایی با حجم معاملات قابل قبول را انتخاب کنیم. در این نوع معامله‌گری، ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم و برخی ارزهای درحال پیشرفت چون SUSHI، UNI و MINA برای بسیاری از معامله‌گران روزانه جذاب به نظر می‌رسند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 کدام‌اند؟

بیت کوین، اتریوم، فانتوم، لایدو، بیت‌کوین کش و میکر، از ارزهایی هستند که علی‌رغم ریسک مناسب، می‌توانند عملکرد قیمتی مناسبی را هم از خود به جای بگذارند.

چه ارزهایی را نباید بخریم؟

ارزهایی که توسط تیم مشخصی پشتیبانی نمی‌شوند، از هدف مشخصی برخوردار نیستند، اکثریت افراد نسبت به آن‌ها دید منفی دارند و در گذشته با مسائلی چون هک، مشکلات نقدینگی یا تناقض با مقررات آمریکا روبرو بوده‌اند.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
4 ماه قبل

سلام . ممنون از مقاله خوبتون . ولی چرا تتر رو توی لیست نیاوردید؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

9

نظر مخاطبان (2)