NFTها و برندسازی شخصی: آیا هر فرد می‌تواند یک برند شود؟

برندسازی شخصی با NFT
آریا قهرمانیان

زمان مطالعه :

4 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

دنیای امروز همواره در تغییر است و دیجیتالی‌شدن به بخشی جدایی‌ناپذیر از آن تبدیل شده. از صرافی ارزهای دیجیتال تا برگزاری گردهمایی‌ها در دنیای عجیب‌وغریبی به نام متاورس، همگی نشان می‌دهند خواه‌ناخواه، قرار است هرچه تا امروز شناخته‌ایم، شکل دیگری به خود بگیرد. برندسازی شخصی با توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز، از تحولات جالب این حوزه‌ها هستند. اما چگونه NFT ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند؟ در این مطلب از بلاگ پول نو، به این سوال پاسخ می‌دهیم.

چگونه NFTها به برندسازی شخصی کمک می‌کنند؟

برندسازی شخصی با NFT ها، به معرفی و برجسته‌سازی محصول شما کمک می‌کند. توکن‌های غیرمثلی به شما کمک می‌کنند تا رویکرد منحصر‌به‌فردِ محصولات خود را به مشتریان بشناسانید. مثلا اگر یک آهنگ‌ساز، نویسنده یا نقاش هستید و می‌خواهید دستاوردها و رزومه کاری‌تان را به دیگران نشان دهید، با NFTها می‌توانید این مهم را انجام دهید. آن اثر، متعلق به شما است و کاربران می‌توانند صحت و اعتبار آن را بسنجند.

کاربرد ان اف تی NFT
اکثریت فعالان بازار، کاربرد NFT ها را تنها در به تصاویر کارتونی، امکان حضور در یک جمع VIP و حتی سرمایه‌‌گذاری روی برترین مجموعه‌های کلکسیونی NFT قلمداد می‌کنند.

شما می‌توانید به‌عنوان یک کارآفرین با ارائه محصولاتی از کسب و کار و تبدیل آن‌ها به توکن‌های غیرمثلی (NFT)، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید.

برندسازی شخصی آن هم با مفهومی که خود تا حد زیادی پیچیده و ناآشنا است. نکته مهم اینجاست که بدانید قرار نیست کاربردهای توکن‌های غیرمثلی منحصر به موضوعاتی مانند کالکشن‌های تصاویر خاص چند میمون کارتونی یا گربه‌هایی عجیب باشد. این حوزه برخلاف رسالت اصلی خود (تسهیل تعامل بیشتر میان کاربران و هنرمندان)، به ابزاری برای به‌رخ‌کشیدن ثروت و قدرت خرید آیتم‌های مجازی تبدیل شده!

چیزی که در این میان اهمیت زیادی دارد این است که این ابزار دیجیتالی می‌تواند کسب‌وکار شما را به‌شیوه‌ای متفاوت متحول کند تا پیش از حضور رقبای بیشتر، برتری و ابتکار عمل این حوزه را در اختیار بگیرید.

دنیای ان اف تی‌ها برای همه فرصت‌‌‌ برابری را ایجاد می‌کند. تفاوتی ندارد یک فریلنسر باشید یا یک نویسنده یا حتی دارای شرکتی بزرگ و چند ملیتی، استفاده از توکن‌های غیرمثلی می‌تواند حوزه کاری شما را بیش از هر کار دیگری در دید عموم قرار دهد و موجب جذب مخاطبان بیشتر شود.

مزایا و چالش‌های استفاده از NFT

مزایا و معایب برندسازی با NFT ها

برندسازی با NFTها، مزایای متعدد و در عین حال چالش‌هایی دارد که خوب است از آن‌ها آگاه باشید. برخی از مزایای آن عبارت‌اند از:

  • نمایش خلاقانه محصولات
  • حق مالکیت دیجیتالی
  • امکان کسب درآمد از NFT‌ها به‌شیوه‌ای جدید
  • تعامل بیشتر با شرکای حقیقی و حقوقی در فضایی خاص
  • مزیت رقابتی در بازار به‌دلیل استفاده از فناوری‌های جدید
  • امکان ایجاد محتوا و محصولات اختصاصی برای مشتریان

در کنار این موضوعات به چالش‌های زیر هم توجه داشته باشید:

  • پیچدگی بالاتر نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی
  • نیاز به داشتن دانش فنی و الزام به مشاوره‌گرفتن از افراد متخصص حوزه
  • احتمال بروز برخی مشکلات در خصوص قوانین کپی رایت به‌دلیل عدم قانون‌گذاری در NFT ها
  • اشباع بودن بازار و رقابت سخت
  • عدم آشنایی تمام فعالان تجاری با این حوزه

مراحل شروع برندسازی شخصی با NFT

برندسازی شخصی با کمک توکن‌های غیرمثلی بسته به محصولات، نوع فعالیت و بازار می‌تواند متفاوت باشد. بااین‌حال در این زمینه کلیاتی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن‌ها قدم‌های اولیه در راستای برندینگ یک محصول خاص را با کمک NFTها برداشت. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • تعریف هویت برند و بازارسنجی

قدم اصلی، توانایی شما در معرفی صحیح برند خود به بازار است. در عین حال باید حوزه‌ای که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، چه هنر باشد چه موسیقی یا نویسندگی یا زمینه‌های خلاقانه دیگر را بشناسید و بر اساس آن‌ها برندسازی را شکل دهید.

  • نمایش یکتایی و منحصربه‌فرد بودن

شاید سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین مرحله این باشد که شما بتوانید به مخاطبان خود نشان دهید که چه چیزی کار شما را منحصربه‌فرد می‌کند و رویکرد شما نسبت به جامعه مخاطبان‌تان به چه شکل است.

  • تولید محصولی با کیفیتی بالا

کار اصلی شما این است که نشان دهید محصولتان با کیفیت است؛ به‌خصوص زمانی که بازار برای تولیدات شما مملو از رقبای مختلف باشد. البته در این میان می‌توانید با ارائه NFT رایگان هم ایجاد شور و شوق و انگیزه‌های بیشتری ایجاد کنید تا بتوانید محصولات پریمیوم خود را به‌فروش برسانید.

  • تلاش برای متعهد بودن یه یک سبک ثابت و خاص

یکی از نکات برجسته‌شدن برخی آثار که به‌شکل NFT عرضه شده‌اند این بوده است که سازندگانشان تلاش کردند از سبکی مشخص پیروی کنند و علاقه‌مندان را بر همین اساس دنباله‌رو خود کنند. بنابراین یک سبک یا موضوع ثابت را حفظ کنید تا برند شما به‌راحتی قابل تشخیص و تمایز از رقبا باشد.

  • بازاریابی

یکی از نکات مهم دیگر بررسی شرایط بازار و زمان عرضه محصول است. زمانی که مارکت مملو از آثار یا محصولات مشابه باشد، عملاً میزان موفقیت شما به‌دلیل دیده نشدن محصول کاهش می‌یابد. پس یافتن زمان مناسب اهمیت فراوانی دارد.

  • یافتن بستری برای عرضه

یک موضوع دیگر انتخاب فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های معتبر برای عرضه محصولات خود است. در هر سبکی در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مقاله بهترین سایت‌های خرید و فروش NFT، به معرفی بسترهای مناسب معامله NFT ها می‌پردازیم.

  • ضرب یا ساخت NFT

یک بلاک چین مناسب را برای ضرب NFT های خود انتخاب کنید. اتریوم محبوب است، اما گزینه های دیگری مانند زنجیره هوشمند بایننس، تزوس و فلو هم می‌توانند مناسب باشند.

علاوه بر این برنامه‌های مناسبی برای ساخت توکن‌های غیرمثلی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در ضمن استفاده پلتفرم‌هایی مانند OpenSea ،Rarible و Blur را فراموش نکنید. این بسترها به شما امکان می‌دهند NFT‌های خود را ضرب کرده و بفروشید. برای ایجاد و فهرست کردن توکن‌های غیرمثلی خود، می‌توانید از امکانات و چهارچوب‌های آن‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

هنری فورد (Henry Ford)، بنیان‌گذار کمپانی مشهور فورد، بر این باور بود که بدون یک برند، نمی‌توان کار خود به بازار شناساند. این نشان می‌دهد که در اعصار مختلف، برندینگ از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در دوره مدرن، ابزارهای دیگری همچون NFT ها، به شما در تسهیل برندسازی شخصی کمک می‌کنند.

در این مطلب از بلاگ پول نو، برندسازی شخصی به کمک NFT ها را بررسی کردیم و دیدیم که در صورت بکارگیری صحیح این ابزار، شما می‌توانید گام عظیمی در جهت توسعه برند خود بردارید. چنانچه در رابطه با NFT ها سوال یا ابهامی دارید، با ما در میان بگذارید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدپرهیزگار
محمدپرهیزگار
18 روز قبل

عالی بود

پوریا دولت‌آبادی
مدیر
پوریا دولت‌آبادی
15 روز قبل

ممنون از حسن توجه شما محمد عزیز.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

11

نظر مخاطبان (2)