0

0

رشد دو رقمی دوج کوین (DOGE) در جمعه سیاه!

در حالی که دیگر رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برند، این میم کوین برتر بازار در روز جمعه سیاه (Black Friday) رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

رشد دو رقمی دوج کوین در جمعه سیاه
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر خلاف بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بقیه دارایی‌های دیجیتال بازار که در این جمعه سیاه به‌سختی تکان خورده‌اند، ارزش دوج کوین (DOGE) اما در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سایت CoinGecko، این میم کوین اصلی بازار با ارزش کلی فعلی ۱۲.۳ میلیارد دلار، فقط در ۲۴ ساعت ۱۰.۵ درصد افزایش قیمت داشته و اکنون با قیمت ۹ سنت در حال داد و ستد است. این رقم هنوز با بالاترین قیمت آن یعنی ۷۳ سنت در ماه مه ۲۰۲۱، درست زمانی که ایلان ماسک (Elon Musk) یکی از اصلی‌ترین حامیان این میم کوین میزبان برنامه زنده شنبه شب بود، فاصله بسیاری دارد.

در واقع توکن دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شد، اما بعداً به دارایی دیجیتال مورد علاقه ایلان ماسک تبدیل شد. این ارز دیجیتال بهترین عملکرد را در روز گذشته میان تمام دارایی‌های دیجیتال داشته است. این در حالی است که قیمت بیت کوین به عنوان بزرگترین دارایی دیجیتال از نظر ارزش بازار، ۰.۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته و اتریوم نیز نزدیک به ۱ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌ است.

پس از گذشت یک ماه سخت در بازار کریپتوکارنسی، هنوز هم ثبات به این بازار بازنگشته است. پس از اخباری مبنی بر ورشکستگی صرافی FTX که زمانی یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال بود، اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بازار دارایی‌های دیجیتال از بین رفت. در نتیجه تقریباً تمام کوین‌ها و توکن‌های اصلی در این ماه با حجم فروش بالایی مواجه شده‌اند.

خرید دوج کوین خوب یا بد؛ مزایا و معایب دوج کوین

به‌طور کامل مشخص نیست که چرا دوج کوین در حال تجربه یک روند صعودی آن هم درست همزمان با جمعه سیاه است. حدس و گمان‌های یک اینفلوئنسر فعال در توییتر حول اتفاقات رخ داده اخیر برای دوج کوین در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. او در اظهارات خود درباره آینده این بلاک چین گفت:

من احساس می‌کنم که همه ما شاهد همکاری ویتالیک و ایلان برای ارتقای $DOGE هستیم.

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط گروهی از مهندسان با هدف تمسخر کردن میم “دوج” که همان سگ شیبا اینو بود و به انگلیسی شکسته صحبت می‌کرد، پدید آمد. اما زمانی که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا (Tesla Corp.)، در سال ۲۰۲۰ شروع به حمایت علنی از این کوین در توییتر کرد، ارزش آن افزایش یافت. از آن زمان ماسک و سرمایه‌گذار با نفوذ مارک کوبان (Mark Cuban)، استدلال کردند که این میم کوین می‌تواند برای استفاده در پرداخت‌ها مفید واقع شود. همچنین توسعه دهندگان دوج در صحبت‌هایشان عنوان کردند که با ماسک برای بهبود عملکرد این توکن همکاری نزدیکی دارند.

تیم سازنده دوج کوین | چه کسانی ارز مورد علاقه ایلان ماسک را به وجود آوردند؟

با وجود تمام این اتفاقات اما این میم کوین هنوز ۹۱ درصد با قیمت اوج خود فاصله دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)