استپن (STEPN) چیست؟ راهی برای درآمدزایی از طریق قدم زدن!

استپ ان (STEPN) چیست؟
پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

11 دقیقه

در ماه‌های اخیر،NFTها و Web3 به بالاترین سطح از محبوبیت نزد علاقمندان به دنیای کریپتو دست پیدا کرده‌اند. در این بین، حوزه‌هایی مانند گیمینگ و حتی ورزش و فیتنس هم از این دو تاثیر گرفته‌اند تا پروژه‌های متعددی با محوریت این حوزه‌ها، روانه بازار شوند. یکی از این پروژه‌های مطرح استپ ان است که در ماه‌های اول انتشار خود سر و صدای زیادی به پا کرد. اما STEPN چیست؟

STEPN چیست؟

احتمالا تا کنون به دفعات با بازی‌های مبتنی بر متاورس و NFT بر خورده‌اید. این پروژه‌ها اغلب با رویکرد Play-to-Earn کار خود را آغاز کرده و بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب می‌کنند. پس بازی می‌کنیم تا درآمد داشته باشیم!

در این میان، باید خاطرنشان کنیم که پروژه‌های Web3 به بازی‌های کریپتویی محدود نمی‌شوند. اخیرا پلتفرم‌هایی با هدف Move-to-Earn یا فعالیت برای درآمد پا به عرصه گذاشته‌اند تا دیگر برای ورزش نکردن بهانه جویی نکنیم!

امروز تصمیم داریم تا در بلاگ پول نو، یکی از جذاب ترین و بهترین پروژه‌های M2E را مورد بررسی قرار دهیم. این شما و این پلتفرم STEPN!

STEPN چیست؟

برنامه‌های متعددی هستند که المان‌هایی چون تعداد گام‌های شما را اندازه گیری می‌کنند و از متداول ترین آن‌ها می‌توانیم به Strava اشاره کنیم.

اپلیکیشن StepN به کاربران این امکان را می‌دهد تا با خرید کفش‌های مختلف (در قالب NFT) به درآمد برسند. در استپ ان، فعالیت‌های کاربران به پیاده روی روزانه محدود نمی‌شود و کسب درآمد از اصلی‌ترین پایه‌های این اپلیکیشن است.

استپ ان یکی از محصولات توسعه یافته روی بلاک چین سولانا بوده و توانسته در زمانی کوتاه، رضایت شمار زیادی از کاربران را به خود جلب کند. در تصویر زیر تعدادی از اعضای تیم پروژه STEPN را مشاهده می‌کنید.

تیم پروژه STEPN

استپن طوری ایجاد شده تا کاربران بتوانند به سادگی از قابلیت‌های آن بهره مند شوند. اگرچه، کسب درآمد با این برنامه ورزشی-کریپتویی، شاید چندان‌ هم کار راحتی نباشد. این موضوعی است که در بخش‌های بعدی به تفصیل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ساز و کار حاکم بر STEPN چگونه است؟

شما می‌توانید استپ‌ ان را اجرا، و پیاده روی پولساز خود را آغاز کنید! البته پیش از هرچیز، مطمئن شوید که در فضایی باز فرآیند درآمدزایی خود را آغاز کرده‌اید. ممکن است از خودتان بپرسید که چرا نیاز به انجام این کار داریم؟

برای محاسبه قدم‌ها در STEPN، کاربران نیاز دارند GPS خود را فعال کنند تا جابجایی آن‌ها ثبت شود. به همین سبب، انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای بسته برای ما سودی به همراه نخواهد داشت. همچنین، قطعی GPS هم می‌تواند درآمدزایی ما را مختل کند.

همانند دیگر پروژه‌های NFT سرشناس مانند اکسی اینفینیتی، در STEPN هم نیاز داریم تا برای ورود به پروژه، دارایی‌هایی دیجیتالی را خریداری کنیم. کاربران استپ‌ ان باید برخی کفش‌های ورزشی را در قالب NFT خریداری و پیاده روی خود را آغاز کنند.

GPS در استپ ان

هنگام خرید کفش‌های ورزشی، باید به چند نکته توجه داشته باشیم. زیرا اگر سرعت ما از محدوده تعیین شده کمتر یا بیشتر شود، متاسفانه هیچ توکنی را کسب نخواهیم کرد!

محدوده‌های معین جابجایی STEPN را در ادامه آورده‌ایم:

  • قدم زدن (۱ تا ۶ کیلومتر بر ساعت)
  • پیاده روی (۴ تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت)
  • دویدن (۸ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت)

میزان جابجایی مشخص برای انواع مختلف کفش‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون ممکن است با سوالاتی در رابطه با چگونگی ورود به استپ ان مواجه شوید که در ‌قسمت‌ بعدی به آن می‌پردازیم.

ورود به STEPN

برای ورود به این باشگاه متاورسی، نیاز داریم تا چند مرحله “نسبتا” آسان را پشت سر بگذاریم. پیش از هرچیزی، باید اپلیکیشن استپ ان را نصب کنیم. می‌توانید این اپ را برروی سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS دانلود کنید.

۱.ساخت حساب در استپن

پس از دانلود برنامه، به مرحله ساخت اکانت می‌رسیم. در اینجا باید با وارد کردن ایمیل و کد تایید ارسال شده به ایمیل، حساب خود را تکمیل کنیم.

ورود به STEPN

۲. وارد کردن کد فعالسازی

در مرحله بعدی، نوبت به آن رسیده تا کد فعالسازی (Activation Code) اختصاصی‌مان را وارد کنیم. این بخش از پروسه موجب شده تا فرآیند ورود به استپن به این سادگی‌ها هم نباشد!

کد فعالسازی را می‌توان از شبکه‌های اجتماعی مختلف استپن دریافت کرد. اگرچه که به دلیل تقاضای بالا، ممکن است برای دریافت این کد با چالش‌هایی مواجه شویم.

در هر صورت، این کد را می‌توانیم از دیسکورد، تلگرام و توییتر STEPN دریافت کنیم.

۳. اتصال کیف پول

اتصال کیف پول به STEPN

همانطور که گفتیم، برای خرید کفش‌های NFT نیاز داریم تا کیف پول خود را شارژ کنیم.

اگر کیف پولی را در اختیار ندارید، می‌توانید گزینه Create a new wallet را انتخاب کنید و در غیر این صورت، برروی گزینهImport a wallet using Seed Phrase کلیک کنید.

استپن برروی بلاک چین سولانا استقرار یافته و خرید و فروش به وسیله رمز ارز SOL امکان پذیر خواهد بود. خرید سولانا (SOL)در پول نو

۴. خرید کفش و شروع درآمدزایی

پس از شارژ کیف پول، دوندگان می‌توانند به Marketplace رفته و کفش مورد نظر خود را خریداری کنند. البته قبل از آن، حتما از موجودی SOL خود اطمینان حاصل کنید.

دسته بندی کفش‌های استپ ان

شما این قابلیت را دارید که فیلترهای مختلفی را برروی NFT مورد نظر خود اعمال کنید تا ایده‌آل ترین تصمیم را گرفته باشید. در ادامه درباره ویژگی‌های مختلف کفش‌های موجود در استپن می‌خوانیم.

کسب درآمد با استپ ان

درآمدزایی از این پروژه، بدین صورت است که به ازای هر دقیقه فعالیت، شما توکن بومی اکوسیستم یعنی Green Satoshi Token(GST) را دریافت خواهید کرد. امّا به خاطر دارید که گفتیم کسب درآمد شاید چندان هم ساده نباشد؟

به منظور جلوگیری از تقلب‌های احتمالی، مکانیزم‌های مختلفی در برنامه اعمال شده است. بنابراین، ابزار کسب درآمد شما گام‌هایتان خواهند بود و جابجایی روی وسایلی مانند دوچرخه یا وسایل نقلیه، مورد قبول این باشگاه مجازی نیست!

کسب درآمد با STEPN

مقدار و زمان کسب درآمد به سطح انرژی ارتباط دارد. درواقع انرژی واحدی است که میزان GST دریافتی در هر جلسه را برای شما مشخص خواهد کرد. تعداد و نوع کفش‌های خریداری شده توسط شما، پارامترهایی هستند که سطوح انرژی را تعیین می‌کنند.

انواع NFTهای موجود در STEPN

میزان GST حاصل از فعالیت شما، به کفش‌هایتان بستگی خواهد داشت. برای نمونه در صورت در اختیار داشتن کفش‌های سطح Common، هر کاربر ۲ انرژی دریافت می‌کند.

هر واحد انرژی، به شما اجازه می‌دهد تا به مدت ۵ دقیقه بتوانید در این اپلیکیشن فعالیت کنید.

با در نظر داشتن سیستم درآمدزایی استپ‌ ان، بدیهی است که به تبع افزایش تعداد NFTها، میزان درآمد حاصل هم افزیش یابد. به عنوان مثال با خرید ۳ کفش NFT، شما ۴ انرژی دریافت می‌کنید و این امکان را دارید که به مدت ۲۰ دقیقه، کسب درآمد داشته باشید.

ناگفته نماند که برندهای مشهوری چون نایکی (Nike) و اسیکس (Asics) با استپ ان قراردادهایی را امضا کرده‌اند و ورزشکاران می‌توانند به خریداری کفش‌های این کمپانی پرآوازه اقدام کنند.

کسب درآمد با STEPN

علاوه بر تعداد کفش‌های خریداری شده، نوع آیتم‌ها هم از معیارهای کسب درآمد محسوب می‌شوند. پس از کفش‌های Common که از آن نام بردیم، می‌توانید دیگر سطوح موجود در StepN را مشاهده کنید.

  • Uncommon (یک انرژی اضافی)
  • Rare (دو انرژی اضافی)
  • Epic (سه انرژی اضافی)
  • Legendary (چهار انرژی اضافی)

با خرید هر یک از NFTهای مذکور، می‌توانید مقادیر انرژی معین را به دست آورید. به عنوان مثال با در اختیار داشتن یک کفش Common و ۲ کفش Rare، شما می‌توانید روزانه به مدت ۴۰ دقیقه فعالیت داشته و از این برنامه کسب درآمد کنید.

میزان کسب درآمد از STEPN

نمایی از اپلیکیشن استپ ان

در زیر بخش Attributes می‌توانید ۴ مشخصه اصلی کفش مورد نظر خود را مشاهده کرده و با سایر کفش‌ها مقایسه کنید

در بخش قبلی مطلب، متوجه شدیم که مدت زمان کسب درآمد ما به تعداد و سطوح کفش‌های خریداری شده بستگی دارد. امّا سوال اصلی این است که در نهایت چقدر با استپ ان درآمد خواهیم داشت؟

میزان دقیق GST دریافتی ما به ۴ مشخصه کفش‌هایی که خریداری می‌کنیم وابسته خواهد بود: «بهره وری، بخت و اقبال، تاب آوری و راحتی».

بهره وری (Efficiency)

با افزایش بهره وری کفش‌های موجود در StepN، شما در زمان‌های مشخص درآمد بیشتری خواهید داشت.

بخت و اقبال (Luck)

با توجه به نام این فاکتور، می‌توانیم در رابطه با کاربرد آن‌ حدس و گمانی‌ داشته باشیم. سطح Luck کفش شما می‌تواند شانس شما را در دریافت جوایز مختلف در انتهای هر جلسه ورزشی تعیین کند.

هرچه Luck دارایی خریداری شده بیشتر باشد، احتمال دریافت Mystery Boxها هم افزایش خواهد یافت. هر باکس آیتم‌هایی به نام Gem را شامل می‌شود که قابلیت‌هایی را به کفش شما اضافه خواهد کرد. همچنین، می‌توانید این جوایز را در بازار داخلی STEPN به فروش برسانید.

تاب آوری (Resilience)

Resillience عاملی است که میزان تاب آوری و دوام کفش ورزشی شما را تعیین می‌کند. اگر پس از مدتی فعالیت، تصمیم به تعمیر یا تجهیز NFTهای خود نگیرید، بازدهی کفش‌هایتان کاهش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که در طولانی مدت، کارایی آن‌ها به حداقل میزان خود برسد.

استپ ان (STEPN)

از آنجایی که به ازای فعالیت افراد به آن‌ها پاداشی اعطا خواهد شد، با فعالیت بیشتر کاربران، روند فرسودگی کفش‌ها هم افزایش خواهد یافت. در نتیجه با صرف GST و توجه به ویژگی Resilience، می‌توانیم کفش‌های سالم تری را داشته باشیم.

راحتی (Comfort)

اکنون به خصوصیت نهایی کفش‌های پولسازمان می‌رسیم که نیاز داریم تا از دیگر توکن اکوسیستم STEPN یعنی GMT (Green Metaverse Token) نام ببریم. برخلاف مشخصه‌های قبلی، کاربردهای ویژگی Comfort چندان به اسم آن مرتبط نیست!

به طور کلی، راحتی کفش شما عاملی است که میزان GMT به دست آمده در هر دقیقه را مشخص خواهد کرد. اگرچه، کفش‌هایی قابلیت دریافت GMT را خواهند داشت که حداقل به مرحله یا لول ۳۰ رسیده باشند.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت Stepn.guide میزان حدودی درآمد هر کفش را بررسی کنید. توجه داشته باشید که میزان درآمد محاسبه شده در این سایت، دقیق نیست.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

بخش‌های مختلف این بازی محبوب

اگر از بازیکنان اکسی اینفنیتی باشید، می‌دانید که گیم پلی این بازی به ۲ بخش Arena و Adventure تقسیم بندی می‌شود. در استپ ان هم قابلیت فعالیت در قسمت‌های مختلفی وجود دارد.

حالت Solo

تا کنون مطالبی را در رابطه با انواع کفش‌ها، نحوه درآمدزایی و ویژگی‌های NFTها مورد بررسی قرار دادیم که تقریبا همگی به این حالت از STEPN مرتبط می‌شوند.

در قسمت Solo، کاربران می‌توانند با کفش‌های خریداری شده، پیاده روی یا دویدن خود را آغاز کنند و توکن‌های GST را به دست آورند. معیارهای دریافت پاداش را قبل تر شرح دادیم و اشاره کردیم که به ویژگی‌های کفش، انرژی و زمان فعالیت کاربر ارتباط دارد.

پروژه STEPN

پس از اتمام انرژی‌، فرآیند درآمدزایی پایان یافته و بازیکنان می‌توانند انتخاب کنند که تصمیم به ثبت فعالیت خود بگیرند و یا از بازی خارج شوند. حالت دیگری از STEPN ماراتن نام دارد که می‌تواند احساس رقابت را در ما ایجاد کند!

حالت Marathon

همانطور که از نام آن پیداست، در این بخش از بازی عملکردی مشابه یک مسابقه ماراتن را شاهد خواهیم بود. در STEPN، مسابقات ماراتن به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند.

  • ماراتن هفتگی – این نوع مسابقات به طور هفتگی برگزار می‌گردند و تا انتهای هر هفته ادامه خواهند یافت. مسیر رقابت‌های هفتگی به ۳ نوع ۲.۵ ، ۵ و ۷.۵ کیلومتری تقسیم می‌شوند.
  • ماراتن ماهانه – این دسته از ماراتن‌ها براساس زمانبندی ماهانه انجام می‌شوند و تا انتهای هر ماه ادامه دارند. این نوع مسابقات هم در قالب ۳ دسته بندی ۵ ، ۱۰ و ۱۵ کیلومتری قابل برگزاری هستند.

باید اضافه کنیم که برای شرکت در هر یک از ماراتن‌ها، کاربران نیاز دارند تا حداقل از ۲۴ ساعت پیش از شروع، ثبت نام خود را در این مسابقات نهایی کرده باشند. علاوه بر این، ما می‌توانیم در تمامی ماراتن‌ها مشارکت کنیم. امّا این امکان را نداریم که به طور همزمان، در دو مسابقه فعالیت کنیم.

مسابقه ماراتن در STEPN

در انتهای هر سری از رقابت‌ها، نفرات برتر هر مسافت در بازه‌های زمانی مختلف، رده بندی می‌شوند و جوایزی را دریافت خواهند کرد. از آنجایی که این بخش همچنان در دست توسعه قرار دارد، میزان جوایز و نحوه اعطای آن‌ها هنوز به طور مشخص نیست.

حالت Background

همانند قسمت قبلی، بخش Background هم هنوز در مرحله توسعه قرار داشته و تا معرفی آن نیازمند زمان خواهیم بود. با این حال، بد نیست اگر با خصوصیات این بخش هم آشنا شویم.

در حالت بکگراند، STEPN موقعیت را فراهم کرده که کاربران در زمان غیرفعال یا آفلاین هم بتوانند جوایزی را به دست آورند. بدین ترتیب که سیستم موبایل تعداد قدم‌های فرد را محاسبه می‌کند و نیازی به حضور در فضای برنامه نیست.

در این بخش از استپ‌ ان، حداکثر میزان مسافت محاسبه شده توسط هر کاربر ۳ هزار قدم در روز خواهد بود. در نتیجه، میزان درآمد دریافتی هم ثابت بوده و به ۴ شاخصه‌ای که از آن‌ها نام بردیم مرتبط نیست و پاداشی هم به آن افزوده نمی‌شود.

آیا STEPN تنها پروژه Move-to-Earn است؟

شاید بتوان از استپ‌ان به عنوان محبوب ترین محصول در حوزه Move-to-Earn (M2E) نام برد. امّا شاید چندان درست نباشد که آن را تنها پروژه فعال در این عرصه قلمداد کنیم.

اپلیکیشن Wirtual

Genopets و Wirtual از جمله مواردی هستند که بستری را برای کسب درآمد از طریق فعالیت فراهم کردند تا دیگر از تمرینات ورزشی فرار نکنیم!

نگاهی بر Wirtual و Genopets

یکی از عواملی که Wirtual را از استپ‌ان متمایز کرده، به گستره ورزش‌های تحت پشتیبانی توسط این پلتفرم مرتبط می‌شود. بدین گونه که برخلاف StepN، فعالیت‌های موجود در Wirtual به دویدن یا پیاده روی محدود نمی‌شود.

علاوه بر طی کردن مسافت‌های مختلف، شنا، دوچرخه سواری و تمرینات بدنسازی هم در لیست فعالیت‌های پذیرفته شده توسط Wirtual قرار دارند. توکن این باشگاه جذاب هم WIRTUAL نام دارد که کاربران می‌توانند آن را کسب کنند.

از طرفی، Genopets هم به عنوان یکی از نام‌های شناخته شده در حوزه M2E فعالیت دارد. در این بازی، کاربران حیوانات خانگی خود را در قالب توکن‌های NFT خریداری می‌کنند و با ثبت فعالیت‌های روزانه، جوایزی را به دست می‌آورند.

بازی Genopets

GENE و KI دارایی‌های موجود در جنوپتز هستند. این دو به ترتیب به عنوان توکن‌ حاکمیتی و توکن داخلی بازی شناخته می‌شوند.

معرفی توکن‌های (GST) و (GMT)

MakerDAO و Anchor از پروژه‌هایی هستند که سیستم اقتصادی آن‌ها بر پایه ۲ توکن بنا شده و استپ‌ان هم مانند این دو پروژه، با دو توکن توسعه یافته است. همانطور که در ابتدا گفتیم، توکن‌های GMT و GST در اکوسیستم StepN قرار دارند.

ویژگی‌های GST (Green Satoshi Token)

مشابه SLP در بازی اکسی اینفینیتی، GST هم توکنی است که کاربران برای کسب آن تلاش می‌کنند. به عبارتی دیگر، می‌توانیم از آن به عنوان دارایی داخلی بازی استفاده کنیم.

ضرب (Mint کردن) NFTهای بازی، آپگرید، بهبود و تعمیر کفش‌های ورزشی نمونه‌ای از امکاناتی هستند که GST در اختیار ما قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که ذخیره GST نامحدود بوده و شمار توکن‌های در گردش آن هم اکنون به رقمی بالغ بر ۲۷۶ میلیون می‌رسد. علاوه بر این، امکان مبادله آن با استیبل کوین USDC در اپلیکیشن STEPN فراهم خواهد بود.

ویژگی‌های GMT (Green Metaverse Token)

GMT توکن حاکمیتی استپ‌ان محسوب می‌شود. برای به دست آوردن GMT، مسیر نسبتا پر پیچ و خمی را در پیش داریم. چرا که باید حداقل به لول ۳۰ رسیده باشیم. علاوه بر این، به کفش‌های دسته بندی Legendary هم نیاز خواهیم داشت.

توکن‌های GMT و GST

از موارد استفاده GMT، می‌توانیم به شخصی سازی کفش‌ها اشاره کنیم. برخلاف GST، عرضه این دارایی حاکمیتی محدود بوده و مقدار ذخیره آن معادل ۶ میلیارد دلار است.

در زمان نگارش این مطلب، هر واحد GMT در محدوده ۰.۹۶ دلار معامله می‌شود. ارزش توکن داخلی بازی یعنی GST هم به حدود ۰.۰۷ دلار می‌رسد.

GST را می‌توانیم از فعالیت در برنامه به دست آوریم امّا کسب توکن حاکمیتی این پروژه یعنی GMT، آنچنان آسان نیست! بنابراین، شاید خرید این توکن حاکمیتی تصمیم منطقی‌تری به حساب بیاید. در ادامه به فرآیند خرید این ارز در پول نو خواهیم پرداخت.

خرید استپ ان (GMT) در پول نو

با توجه به مطالبی که تاکنون در رابطه با STEPN گفتیم، احتمالا شما تصمیم دارید تا آن را به لیست دارایی‌های کیف پول خود اضافه کنید. اکنون می‌خواهیم ببینیم که چگونه می‌توان GMT را از میان بیش از ۱۱۰ رمزارز تحت پشتیبانی صرافی پول نو خریداری کرد.

رجوع به صفحه توکن

پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی، نیاز داریم تا به صفحه اختصاصی ارز GMT در پول نو مراجعه کنیم. همانند تصویر، اطلاعات مختلفی قابل مشاهده هستند.

چگونه GMT بخریم؟

آدرس توکن، قیمت لحظه‌ای و ارزش بازار از مواردی هستند که می‌توانید اطلاعاتی را در رابطه با آن‌ها کسب کنید. سپس پیشنهاد می‌شود که گذشته بازار را بررسی کنید.

بررسی تاریخچه بازار

در این صفحه، این امکان وجود دارد که روند قیمتی را در بازه‌های زمانی ساعتی، روزانه، ماهانه و سالانه بررسی کنیم تا به وضعیت حاکم بر بازار پی ببریم.

قیمت GMT

اگر هولدر هستید، بهتر است به دنبال تصویر کلی تری از بازار باشید. اگر هم ترجیح می‌دهید تا در کوتاه مدت یا میان مدت به انجام معامله بپردازید، بررسی تایم فریم‌های پایین‌تر را به شما توصیه می‌کنیم.

انتخاب شبکه و خرید

در نهایت، کاربران می‌توانند بلاک چین مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرآیند خرید را به پایان برسانند. پلتفرم معاملاتی پول نو از بیش از ۳۰ بلاک چین مختلف پشتیبانی به عمل می‌آورد.

خرید ارز GMT در صرافی پول نو

ارز STEPN برروی دو زنجیره سولانا و بایننس اسمارت چین (BEP20) قابل انتقال خواهد بود. بنابراین با وارد کردن مبلغ درخواستی، شما به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید. خرید رمزارز با کارت بانکی که در صرافی ثبت کرده‌اید امکان پذیر خواهد بود.

پس از خرید، می‌توانید GMT را در کیف پول صرافی مشاهده کنید. برای برداشت و نگهداری ارز در کیف پول شخصی، نیاز دارید تا حساب خود را به سطح ۲ ارتقا دهید.

تفاوت سطوح کاربری در پول نو

آینده استپ ان (StepN) چگونه خواهد بود؟

به ایستگاه پایانی رسیدیم و بد نیست اگر کمی هم به آینده این پروژه فکر کنیم! علی رغم دستیابی به اهدافی بزرگ، STEPN همچنان در ابتدای مسیر خود قرار داشته و کمی زود است که بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم. در ماه‌های اخیر با ریزش بازار کریپتو این اپلیکیشن و میزان درآمدزایی آن نیز کمی کاهش یافته است، اما انتظار می‌رود با اجرایی شدن فازهای بعدی آن، شاهد رشد بیشتر این پروژه باشیم.

نوآوری و خلاقیت پروژه StepN ما را به آینده آن خوشبین می‌کند. هر چند تصمیمات اعضای تیم این اپلیکیشن نیز در سرنوشت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

2

نظر مخاطبان (0)