تپ سواپ چیست؟ آموزش تصویری بازی tapswap

تپ سواپ (tapswap) چیست؟
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

15 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

تپ سواپ یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده در شبکه اجتماعی تلگرام است که به شما امکان می‌دهد با استخراج سکه‌های مجازی به نام TAPS به دنیای ارزهای دیجیتال قدم بگذارید. این بازی که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده، با ترکیب سرگرمی و آموزش، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای کاربران خود رقم می‌زند.

علاوه بر این، تپ سواپ با ارائه مأموریت‌ها و جوایز مختلف، انگیزه‌ بیشتری برای ادامه‌ی بازی به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با دعوت دوستان خود به بازی، TAPS بیشتری کسب کنید و از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید.

پس اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و آموزنده در بازار ارزهای دیجیتال هستید، تپ سواپ را امتحان کنید!

آموزش بازی تپ سواپ و استخراج آن

تپ سواپ (Tap Swap) یک بازی بلاکچینی مبتنی بر تلگرام (TMA) است که در ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ و بر بستر بلاک چین سولانا (Solana) راه‌اندازی شد. همانند نات کوین (Notcoin)، این ربات تلگرام رویکرد کلیکی (Tap-To-Earn) دارد. علاوه بر کلیک و کسب درآمد، افزایش تعداد ریفرال‌ها (Referrals) به کمک دعوت دوستان هم از جمله تسک‌های تپ سواپ است.

تپ سواپ ابتدا بر پایه سولانا فعّالیت می‌کرد و نیازمند اتصال کیف پول فانتوم (Phantom Crypto Wallet) یا دیگر کیف پول‌های سولانا بود. پس از افزایش تعداد افراد مشغول در بازی تا مرز ۶۰ میلیون کاربر، تپ سواپ اعلام کرد که توکن خود (TAPS$) را بر بستر شبکه بلاکچینی TON عرضه خواهد کرد. یکی از بهترین کیف پول‌های شبکه TON، کیف پول تون کیپر است.

شروع بازی TapSwap

برای شروع بازی تپ سواپ، کافی است وارد تلگرام خود شوید و ربات تپ سواپ را باز کنید. در ابتدا پیامی می‌بینید (تصویر پایین) که در آن توسعه‌دهندگان تپ سواپ به شما خوش‌آمد می‌گویند. طبق این پیام وظیفه اصلی شما این است که تعداد سکه‌های درون بازی خود را تا جای ممکن بیشتر کنید و با انجام ماموریت‌ها و تسک‌های مختلف و همچنین دعوت دوستانتان، ذخایرتان را افزایش دهید. بعد از دیدن این پیام، حالا روی گزینه «Start» کلیک کنید.

سپس پیامی مثل پیام پایین برای شما منتشر خواهد شد. اکنون روی گزینه «!Start now» کلیک کنید.

پیامی به عنوان اعلان برای شما منتشر می‌شود. تپ سواپ در این پیام به شما اطلاع می‌دهد که برای استفاده از برنامه آن، به وب سایت متصل می‌شوید. در این قسمت هم روی Start کلیک کنید.

کلیک و کسب توکن

حالا باید تصویر پایین را ببینید. توجه داشته باشید که تپ سواپ در اکثر مواقع، به نرم افزار تغییر آی پی نیاز دارد و با پروکسی کار نمی‌کند. در هر صورت کافی است روی صفحه گوشی خود (روی تصویر سکه زرد رنگ) کلیک کنید.

با این کار به ازای هر ضربه سکه می‌گیرید. اگر به عدد بالای سکه زرد رنگ دقت کنید، متوجه می‌شوید که تعداد این سکه‌ها با هر ضربه زدن بیشتر می‌شود. این بخش، موجودی کل سکه‌های شما را نشان می‌دهد.

سکّه تپ سواپ

دعوت دیگران به بازی تپ سواپ

برای اینکه بتوانید دیگران را به بازی تپ سواپ دعوت کنید، باید وارد بخش «Ref» در پایین سمت راست شوید. سپس تصویری شبیه به تصویر پایین برای شما نمایش داده می‌شود. در قسمت «My invite link» لینک مخصوص شما برای دعوت دیگران نمایش داده می‌شود. اگر روی گزینه «Copy» کلیک کنید، این لینک به طور خودکار برای شما کپی می‌شود. 

ریفرال در تپ سواپ

اگر این لینک را برای دوستانتان بفرستید و آن‌ها با استفاده از آن وارد تپ سواپ شوند، پاداش می‌گیرید. این لینک برای هر شخص فرق دارد و به عنوان کد ریفرال هم شناخته می‌شود.

دریافت توکن بیشتر در بخش Task

در بخش Task (پایین بخش دوم از سمت چپ)، ماموریت‌های (تسک‌ها) مختلفی برای شما گذاشته شده‌ تا با انجام دادن آن پاداش بگیرید. این بخش از ۳ قسمت تشکیل می‌شود: Special و Leagues و Ref Tasks. 

تسک‌های تپ سواپ

انجام تسک‌ها و سطوح بازی

برای انجام تسک‌ها کافی است روی آن‌ها کلیک کنید. مثلاً در تصویر بالا، اولین تسک در قسمت Special این است که حساب کاربری تپ سواپ در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. در ازای این کار ۶۰۰٬۰۰۰ سکه دریافت خواهید کرد. در قسمت‌های بعدی بیشتر با این بخش‌ها آشنا می‌شویم.

Town و Swap در تپ سواپ

ربات TapSwap به تازگی تغییراتی را در رابط کاربری خود ایجاد و قسمت‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده است. بخش‌های Town و Swap، از جمله بخش‌های جدید این بازی هستند.

بخش Swap، به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به طور مستقیم، توکن‌های خود را با یکدیگر مبادله کنند. این فرایند، توسط یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) با نام STON.fi انجام می‌شود. این صرافی بر بستر شبکه تون تعبیه شده است.

Swap در تپ سواپ چیست؟

در قسمت Tappy Town، شما می‌توانید برخی ساختمان‌ها را بسازید و آپگرید کنید‌‌. برای ساخت و ارتقا‌ء ساختمان‌ها، به پرداخت سکه، الماس (Gems) و تماشای ویدیوها نیاز دارید. اولین ساختمان قابل‌ ساخت و پیش نیاز بقیه آپگریدها Tap Flix است.

Town در تپ سواپ چیست؟

اتصال کیف پول و مدیریت توکن‌ها در بازی تپ سواپ

تپ سواپ چند وقت پیش امکان اتصال کیف پول را فراهم کرده بود، اما بعد از مدتی آن را از پلتفرم خود حذف کرد. در آن زمان تپ سواپ قصد داشت اکوسیستمش را روی شبکه سولانا راه‌اندازی کند. به همین خاطر افراد یکی از بهترین کیف پول‌های سولانا یعنی کیف پول فانتوم را به آن وصل می‌کردند؛ چون روی شبکه سولانا بود.

با این حال توسعه‌دهندگان تپ سواپ بعد از چند هفته اعلام کردند که به جای سولانا اکوسیستمشان را روی شبکه تون راه‌اندازی می‌کنند. به همین خاطر حالا بازیکنان باید باید از کیف پول‌های شبکه تون، مثل تون کیپر استفاده کنند. البته تا وقتی که این گزینه دوباره به تپ سواپ اضافه نشود، نمی‌توانیم چنین کاری کنیم.

نحوه برداشت کوین‌های TapSwap به کیف پول خود

کوین‌های TapSwap هنوز راه‌اندازی نشده‌اند. به همین خاطر امکان برداشت و انتقال آن‌ها به کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود ندارد. در نتیجه، کاربران تپ سواپ باید تا زمانی که کوین‌های TAPS راه‌اندازی شود، منتظر بمانند. 

چگونه توکن بیشتری به دست بیاوریم؟

راه‌های مختلفی برای بدست آوردن TAPS بیشتر در بازی تپ سواپ وجود دارد.  ساده‌ترین راه برای به‌دست آوردن TAPS، بازی کردن و کلیک کردن است. هرچه بیشتر بازی کنید، TAPS بیشتری کسب می‌کنید. علاوه بر این با ارتقای سطحتان تعداد TAPSهایی  که در هر کلیک به دست می‌آورید، بیشتر می‌شود.

کسب درآمد از تپ سواپ

بخش Cinema در تپ سواپ

به تازگی، قسمت Cinema به بازی تپ سواپ اضافه شده و در آن، کاربران باید روزانه ویدیوهای یوتیوب تپ سواپ را مشاهده و کدهای مخفی هر ویدیو را در این قسمت وارد کنند. مجموعا، امکان دریافت ۲ میلیون سکّه در این قسمت وجود دارد.

خبر خوب این است که ما به صورت روزانه و در بخش کدهای مخفی TapSwap، کدهای مخفی بازی را در اخبار پول نو آپدیت می‌کنیم.

بخش Leagues در تپ سواپ

در بخش Leagues، می‌توانید با بازیکنان دیگر رقابت کنید و TAPS بیشتری به‌دست آورید. برای پیوستن به Leagueهای مختلف، باید یک سطح مشخصی داشته باشید. خود بازی این سطح را به شما می‌گوید.

بخش‌های مختلف تپ سواپ

در هر لیگ، بازیکنان بر اساس تعداد TAPSهایی که در یک دوره زمانی مشخص کسب می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند.  بازیکن‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار می‌گیرند، TAPS بیشتری به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

بخش Boost در بازی تپ سواپ

در بخش Boost، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف، میزان TAPSهایی که در هر کلیک به‌دست می‌آورید را افزایش دهید. این گزینه‌ها را می‌توانید با سکه‌های TAPS بخرید. گزینه‌های زیادی در این بازی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. برای مثال گزینه Multitap یا Tap Bot سرعت استخراج سکه‌ها را افزایش می‌دهد.

آپدیت تپ سواپ

برای بعضی از این گزینه‌ها باید از طریق کوین‌های خودتان هزینه بدهید اما بعضی از آن‌ها (مثل Full Tank) رایگان هستند. گفتنی است که Full Tank سه بار در روز انرژی‌تان را پر می‌کند. علاوه بر این، گزینه Taping Guru باعث می‌شود به مدت ۲۰ ثانیه بتوایند ۵ برابر سکه فعلی‌تان (به ازای ضربه زدن) سکه بگیرید. مثلا اگر با هر ضربه ۵ دریافت می‌گیرید؛ با گزینه مذکور ۲۵ سکه دریافت می‌کنید.

بخش Ref Tasks در تپ سواپ

در بخش Ref Tasks، می‌توانید با انجام وظایف مختلف TAPS بیشتری به دست آورید. این وظایف شامل دعوت دوستان، اشتراک‌گذاری بازی در شبکه‌های اجتماعی و بازدید از وب‌ سایت‌ها و محتواهای مختلف می‌شود. برای هر وظیفه‌ای که انجام می‌دهید، TAPS مشخصی دریافت خواهید کرد.

دعوت از دوستان در تپ سواپ

بخش Specials در تپ سواپ

در این بخش باز هم وظیفه‌های مختلفی قرار داده شده‌ است که در ازای آن‌ها به کاربران پاداش داده می‌شود. برای مثال همان طور که در تصویر پایین نشان داده شده، اگر حساب کاربری تپ سواپ در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید؛ ۶۰۰٬۰۰۰ توکن پاداش می‌گیرید.

توکن تپ سواپ

بخش Stats در تپ سواپ

در این بخش، اطلاعات عمومی درباره بازی، مثل تعداد کاربران، کاربران آنلاین، موجودی و تعداد کلیک‌ها نشان داده می‌شود.

Stats در تپ سواپ

چگونه تسک های تپ سواپ را فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن تسک‌های تپ سواپ کار پیچیده‌ای نیست. کافی است وارد بازی شوید و روی بخش مورد نظرتان (مثل Ref Tasks) لیک کنید. سپس روی هر ماموریت کلیک کنید و کار ذکرشده در آن را انجام دهید. همین فرآیند کافی است تا پاداش مربوط به آن ماموریت را کسب کنید.

در بعضی از تسک‌ها هم نیاز نیست روی گزینه خاصی کلیک کنید. مثلاً اگر ۱۰ نفر از دوستانتان با کد ریفرال شما در تپ سواپ عضو شوند، پاداش آن مستقیماً به حسابتان واریز می‌شود.

کد مخفی تپ سواپ

تپ سواپ به تازگی یک فیچر به بازی خود اضافه کرده است. در قسمت تسک‌ها بخشی به نام سینما اضافه شده است که یک کد مخفی می‌خواهد. شما می‌توانید با وارد کردن کد مخفی، سکه بگیرید. برای اطلاع از کد مخفی روزانه تپ سواپ و نحوه وارد کردن آن روی دکمه زیر کلیک کنید:

روش توزیع توکن تپس بین کاربران

توکن‌های تپس فقط با کلیک کردن یا انجام ماموریت‌های مختلف، بین کاربران توزیع می‌شود. در نتیجه توکن‌های شما فقط به زمان و تلاشی بستگی دارد که در بازی می‌گذارید. در نهایت هم قرار است پنجاه درصد از عرضه تپ سواپ (معادل ۵۰۰ میلیون TAPS) به اعضای فعال جامعه آن اختصاص یابد.

تعداد کل کاربران تپ سواپ بیش از ۵۸ میلیون کاربر می‌رسد. تقریباً ۱۸ میلیون نفر از این افراد هر روز به بازی مذکور سر می‌زنند. به نظر می‌رسد این افراد تاکنون بیش از ۲۶۸ تریلیون TAPS به دست آورده‌اند.

ربات تپ سواپ

ربات تپ سواپ تنها راه برای شروع بازی و به دست آوردن TAPS است. شما می‌توانید با استفاده از این ربات TAPSهای خود را جمع‌آوری کنید، به Leagues  بپیوندید و ماموریت‌های Ref Tasks را انجام دهید.

لانچ پول ها

تپ سواپ هنوز وارد هیچ لانچ پولی نیست. لانچ پول‌ها با راه‌اندازی یک استخر نقدینگی به تامین سرمایه یک پروژه کمک می‌کنند و اهمیت زیادی در معامله و قیمت‌گذاری توکن آن دارند. البته توسعه‌‌دهندگان این بازی اعلام کردند که در ۱ جولای (۱۱ تیر) استخر TAPS را راه‌اندازی می‌کنند. با دنبال کردن بخش اخبار در پول نو و تلگرام ما می‌توانید هر لحظه در جریان تغییرات و اطلاعیه‌های جدید تپ سواپ باشید.

تپ سواپ چیست؟

تپ سواپ یک ربات تلگرامی و بازی سرگرم‌کننده مثل نات کوین است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. بازیکنان با کلیک کردن روی صفحه گوشی یا انجام ماموریت‌های مختلف می‌توانند توکن درون‌برنامه‌ای TAPS را دریافت کنند. توسعه‌دهندگان این بازی در تلاش هستند که به زودی توکن خود را با نماد TAPS راه‌اندازی کنند و ایردراپ آن را انجام دهند. در این صورت بازیکنان می‌توانند توکن‌های ایردراپ‌شده خود را بفروشند و درآمد کسب کنند.

این بازی اول قرار بود روی شبکه سولانا راه‌اندازی شود، اما بعد به شبکه تون آمد. اطلاعات دقیقی از تیم سازندگان تپ سواپ وجود ندارد و قیمت ارز تپ سواپ هنوز مشخص نشده؛ چون توکن آن راه‌اندازی نشده است.

وایت پیپر تپ سواپ (رودمپ TapSwap)

متاسفانه، در حال حاضر وایت پیپر کامل تپ سواپ به صورت منتشر نشده است، اما بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و سایر منابع آنلاین، می‌توان خلاصه‌ای از رود مپ آن را ارائه کرد.

اهداف راه‌اندازی تپ سواپ

به طور کلی هدف از راه‌اندازی تپ سواپ ایجاد یک بازی بلاک چینی سرگرم‌کننده و جذاب، ارائه فرصتی برای کسب درآمد، ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز برای تعامل و معامله کاربران و کمک به توسعه و پذیرش فناوری بلاک چین بوده‌ است.

توکن TAPS چیست؟

توکن TAPS ارز دیجیتال پروژه تپ سواپ است. کاربران می‌توانند با بازی کردن،  TAPS را کسب کنند. توسعه‌دهندگان تپ سواپ در تلاش هستند امکان خرید و فروش TAPS در صرافی‌های معتبر را فراهم کنند. گفتنی است که از TAPS می‌توان برای خرید آیتم‌های بازی، ارتقای سطح و مشارکت در این پلتفرم استفاده کرد.

نحوه توزیع توکن تپ سواپ (توکنومیک TAPS)

توکنومیک TAPS اهمیت زیادی دارد. طبق اطلاعات موجود عرضه کل توکن مذکور به ۱ میلیارد واحد می‌رسد. این توکن‌ها قرار است به صورتی توزیع شوند که کاربران تشویق شوند بیشتر از قبل فعالیت کنند.

اعضای جامعه

پنجاه درصد از عرضه تپ سواپ (معادل ۵۰۰ میلیون TAPS) به اعضای فعال جامعه آن اختصاص می‌یابد. این افراد کارهای مهم تامین نقدینگی، انجام معاملات و تعامل با این پلتفرم را انجام می‌دهند.

خزانه‌داری پروژه تپ سواپ

خزانه‌‌داری تپ سواپ سی درصد از عرضه کل تپ سواپ (معادل ۳۰۰ میلیون TAPS) را دریافت می‌کند تا از آن برای توسعه، تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و بازاریابی استفاده کند.

تامین نقدینگی، بازاریابی و مشاوران

ده درصد از عرضه TAPS (معادل ۱۰۰ میلیون توکن) به تامین نقدینگی، بازاریابی و مشاوران اختصاص خواهد یافت.

تیم توسعه دهنده تپ سواپ

تیم توسعه‌دهنده تپ سواپ ۱۰ درصد از عرضه TAPS (معادل ۱۰۰ میلیون توکن) را دریافت می‌کند. این توکن‌ها ابتدا قفل و طی ۴ سال آزاد می‌شوند تا منافع جامعه و توسعه‌دهندگان تپ سواپ همسو شود.

ویژگی‌های تپ سواپ

تپ سواپ یک بازی ساده و سرگرم‌کننده در صنعت بلاک چین است. این بازی نیازی به دانش فنی یا تجربه قبلی در زمینه‌ ارزهای دیجیتال ندارد. علاوه بر این کاربران می‌توانند با بازی کردن تپ سواپ، توکن TAPS را کسب کرده و بعد از راه‌اندازی و لیست شدن آن، درآمد کسب کنند.

تپ سواپ از جامعه‌ فعالی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است. این جامعه شامل بازیکنانی می‌شود که از بازی مذکور لذت می‌برند و به دنبال کسب درآمد از آن هستند. تیم توسعه‌دهنده تپ سواپ هم، همیشه با جامعه خود تعامل دارد و به نظرات و پیشنهادهای آن‌ها توجه می‌کند.

توسعه‌دهندگان تپ سواپ مدام در حال به‌روزرسانی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به بازی خود هستند. این به معنای بازی جذاب‌تر و فرصت‌های بیشتر برای کسب درآمد است.

گفتنی است که تپ سواپ یک پروژه‌ نسبتاً جدید است، اما پتانسیل رشد قابل‌توجهی دارد. با افزایش محبوبیت این بازی و لیست شدن TAPS در صرافی‌های مختلف، تقاضا و قیمت این توکن ممکن است افزایش یابد.

ارتباط با پشتیبانی تپ سواپ

در حال حاضر، چند روش برای برقراری ارتباط با پشتیبانی تپ سواپ وجود دارد. برای مثال با مراجعه به وب سایت آن می‌توانید با پشتیبانی این پروژه ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این می‌توانید به طور مستقیم به آدرس ایمیل پشتیبانی تپ سواپ یعنی «info@tapswap.io» ایمیل بزنید. ضمن اینکه با پیام دادن به حساب کاربری رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام و تلگرام می‌توانید سوالات خود را از پشتیبانی بازی بپرسید.

چه زمانی ارز تپ سواپ لیست می‌شود؟ آینده تپ سواپ

تاریخ دقیق لیست شدن ارز تپ سواپ (TAPS) در حال حاضر مشخص نیست. با این حال،  برخی از شواهد نشان می‌دهند که این اتفاق ممکن است در آینده‌ نزدیک رخ دهد. توکن تپ سواپ قرار است در ۱ جولای (۱۱ تیر) راه‌اندازی شود که البته این اتفاق به تعویق افتاد و بعضی از تحلیلگران باور دارند که زمان راه‌اندازی و لیست شدن آن مثل نات کوین یکی خواهد بود. با این حال توسعه‌دهندگان تپ سواپ هنوز این مسئله را تایید نکرده‌اند. در هر صورت برای بررسی آینده تپ سواپ هنوز زود است و برای قضاوت درباره این مسئله باید منتظر عملکرد آن بعد از راه‌اندازی و لیست شدن بمانیم.

ارزش ارز تپ سواپ چقدر خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال TAPS) دشوار است، زیرا این پروژه یک پروژه‌ نسبتاً جدید است و عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. با این حال، عوامل مثبتی مثل محبوبیت، پشتیبانی و جامعه فعال TAPS می‌تواند به رشد آن کمک کند. البته  فضای ارزهای دیجیتال بسیار رقابتی است و تپ سواپ باید با پروژه‌های مشابه زیادی مثل همستر کامبت رقابت کند. ضمن اینکه بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی ناپایدار است و قیمت هر ارز می‌تواند دستخوش نوسانات شدیدی شود.

علاوه بر این  دولت‌ها در سراسر جهان هنوز در حال بررسی چگونگی تنظیم ارزهای دیجیتال هستند. هرگونه قانون‌گذاری جدید می‌تواند بر نحوه عملکرد تپ سواپ و سایر پروژه‌های مشابه تأثیر بگذارد.

تفاوت نات کوین و تپ سواپ

نات کوین و تپ سواپ هر دو از بازی‌های بلاک چینی هستند که به کاربران امکان می‌دهند با انجام بازی، سکه کسب کنند. با این حال، این دو بازی از چند جهت اساسی با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر نمی‌دانید که نات کوین چیست؟ باید بگوییم که نات کوین بیشتر یک بازی استخراج بود که در آن کاربران با کلیک روی صفحه گوشی، سکه‌های NOT  را استخراج می‌کردند. با این حال تپ سواپ بیشتر یک بازی استراتژی است که در آن کاربران باید با استفاده از آیتم‌ها و منابع مختلف، رویکرد استخراج خود را بسازند و ارتقا دهند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد تعداد بازیکنان تپ سواپ بیشتر از نات کوین است. به همین خاطر بازی مذکور جامعه فعال‌تری دارد. 

فاز استخراج نات کوین حدود یک ماه پیش به پایان رسید اما این بازی رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده تا کاربران آن همچنان فعال باشند. انتخاب نهایی بین این دو بازی به ترجیحات و ریسک‌پذیری شما بستگی دارد. به طور کلی اگر به دنبال یک بازی ساده و سرگرم‌کننده بلاک چینی هستید، هر دو مورد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آیا تپ سواپ معتبر است؟

تعیین اعتبار یا عدم اعتبار تپ سواپ در حال حاضر دشوار است، زیرا این پروژه نوپا است و هنوز اطلاعات کافی در مورد آن در دسترس نیست. با این حال می‌توان بر اساس شواهد موجود، برخی از جوانب مثبت و منفی این پروژه را بررسی کرد.

به طور کلی محبوبیت، پشتیبانی، نقشه راه و جامعه فعال از نقات قوت تپ سواپ محسوب می‌شود. با این حال نداشتن سابقه، عدم شفافیت کامل، ریسک‌های ذاتی بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری و مشکلات مربوط به اتصال کیف پول از مهم‌ترین نقات ضعف آن محسوب می‌شود.

مشکلات اتصال کیف پول تپ سواپ برای ایرانیان

اگر تلاش کردید که کیف پولتان را به تپ سواپ وصل کنید، اما همچنان با خطای «Wallet Not Connecting» مواجه می‌شوید، باید مطمئن شوید که از یک کیف پول مناسب استفاده می‌کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که مشکلی در اتصال به اینترنت و تلگرام وجود ندارد. خطای «Transaction Not Signing» هم نشان می‌دهد که در کیف پول فانتوم خود برای پرداخت کارمزدها به اندازه کافی سولانا ندارید. 

گفتنی است که ربات تپ سواپ بارها از کار افتاده و ممکن است مشکل از خود ربات باشد. باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که تپ سواپ تصمیم گرفته است اکوسیستم خود را به جای شبکه سولانا روی شبکه تون راه‌اندازی کند. در نتیجه گزینه اتصال کیف پول آن حذف شده و باید منتظر اخبار جدید آن باشیم.

تپ سواپ در چه صرافی‌هایی لیست خواهد شد؟

هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که تپ سواپ در چه صرافی‌هایی لیست می‌شود. بعضی از منابع ادعا می‌کنند که این پروژه با صرافی بایننس ارتباط دارد و به همین خاطر امیدوارند که پلتفرم مذکور TAPS را لیست کند. علاوه بر این برخی منابع اعلام کرده‌اند که احتمالاً صرافی بای‌بیت (Bybit) اولین صرافی‌ باشد که TAPS را لیست می‌کند. حمایت صرافی بای‌بیت از پروژه تپ سواپ، محبوبیت تپ سواپ و آمادگی و زیرساخت‌های صرافی بای‌بیت، از جمله دلایلی است که آن‌ها برای ادعای خود ذکر کرده‌اند.

تاپ سواپ (top swap) یا تپ سواپ (tap swap) | کدام تلفظ درست است؟

به طور کلی کلمه تَپ سواپ درست است. معادل این کلمه به زبان انگلیسی از تَپ (Tap) به معنی ضربه زدن و سواپ (Swap) به معنی مبادله کردن تشکیل شده‌ است. در نتیجه استفاده از کلمه تاپ سواپ یا عبارت انگلیسی آن «Top Swap» اشتباه است.

آخرین اخبار تپ سواپ (به‌روزرسانی در ۱ مرداد)

تپ سواپ در نهایت هم اعلام کرد که راه‌اندازی توکن TAPS را به ۱ جولای (۱۱ تیر) به تعویق انداخته‌‌ است. شایان ذکر است که بسیاری از معامله‌گران امیدوارند توکن مذکور در این روز در صرافی‌های ارز دیجیتال هم لیست شود.

یکی دیگر از اخبار جدید تپ سواپ، حمایت پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، از آن است. دوروف در اطلاعیه تلگرامی خود رسماً از رشد قابل‌توجه تپ سواپ حمایت و تاکید کرد که تصمیم توسعه‌دهندگان برای مهاجرت به شبکه تون عاقلانه بوده‌ است.

آیا ارز تاپ سواپ خرید و فروش می‌شود؟

ارز تپ سواپ هنوز راه‌اندازی نشده‌ است. به همین خاطر هنوز امکان خرید و فروش و معامله‌ آن وجود ندارد. به طور کلی تا زمانی که این توکن راه‌اندازی و در صرافی‌ها و بازار اسپات لیست نشود، امکان معامله آن به وجود نمی‌آید.

طبق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت صرافی بایننس و شبکه‌های اجتماعی TapSwap، بنا بود که تیم سازنده بازی، توکن بازی تپ سواپ (TAPS$) را در تاریخ ۱ جولای (۱۱ تیر)، در صرافی ByBit عرضه کند. امّا این مهم محقق نشد.

خرید و فروش توکن تپ سواپ

با این حال، تپ سواپ در چنل رسمی خود اعلام کرد که مرحله عرضه توکن در ۳ ماهه سوم ۲۰۲۴ (تا مهر ۱۴۰۳)، عادلانه‌ و منطقی‌تر خواهد بود.

خرید و فروش تپ سواپ در پول نو

خبر خوب این است که به محض لیست شدن تپ سواپ (TAPS$)، ما هم در صرافی پول نو این توکن را به لیست رمزارزهای قابل‌معامله اضافه خواهیم کرد.

برای فروش تپ سواپ، کافیست به حساب کاربری خود در وبسایت پول نو یا اپلیکیشن پول نو وارد شوید و از گوشه راست بالا صفحه، منوی مشخص‌شده را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده، گزینه کیف پول را انتخاب کنید.

با ورود به بخش رمزارزها، می‌توانید رمزارز مد نظر خود (در اینجا تون کوین) را انتخاب کنید.

با عرضه رسمی توکن تپ سواپ، ادامه مراحل را برای شما به روزرسانی خواهیم کرد تا بتوانید در لحظه، TAPS$ را بر بستر شبکه تون انتقال دهد.

جمع‌بندی

بازی تلگرامی تپ سواپ در تلاش است تا راه نات کوین را ادامه دهد. تعداد بازیکنان این بازی به بیش از ۴۵ میلیون نفر می‌رسد و اعضای جامعه آن بی‌صبرانه منتظرند تا توکن TAPS راه‌اندازی شود. بهترین راه برای استفاده از بازی‌های تلگرامی این است که به آن‌ها به عنوان یک سرگرمی نگاه کنید و امید و آرزو بلندپروازانه‌ای برای آن‌ها نداشته باشید. علاوه بر این این بازی‌ها می‌توانند بهترین راه ورود شما به دنیای ارزهای دیجیتال باشند.

حتما بخوانید: همستر کامبت چیست؟

سوالات متداول

تپ سواپ چیست؟

تپ سواپ یک بازی تلگرامی است که در ازای تپ کردن، به کاربرها سکه می‌دهد. تعداد بازیکنان آن هم به بیش از ۵۸ میلیون نفر می‌رسد.

قیمت تپ سواپ چقدر است؟

توکن تپ سواپ هنوز در صرافی‌ها لیست نشده و قیمت آن مشخص نشده است.

تپ سواپ کی لیست می‌شود؟

تاریخ لیست شدن توکن تپ سواپ در صرافی‌های مختلف هنوز مشخص نشده است. پیش‌تر بنا بود توکن آن در ۱ جولای (۱۱ تیر) عرضه شود. امّا این اتفاق نیفتاد و تیم پروژه عرضه توکن را به ۳ ماهه سوم ۲۰۲۴ (تا پایان تابستان) موکول کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

9

نظر مخاطبان (0)