بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۲ *بدون نیاز به ماینر*

ارزهای قابل ماین کردن در سال 2022
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

7 دقیقه

امروزه استخراج بیت‌ کوین به وسیله کامپیوتر‌های خانگی دیگر امکان‌پذیر نیست. اما رمز‌ارزهای دیگری هستند که می‌توان با کمی تلاش آن‌ها را در خانه استخراج کرد. اگر ریسک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای شما بسیار بالا است، اما همچنان می‌خواهید از این بازار مالی جا نمانید، استخراج (ماینینگ) ارزهای دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ساده‌ترین رمز‌ ارز برای استخراج، ارزی است که نیازی به ساخت یک شبکه استخراج بزرگ نداشته باشد. اگرچه در ابتدا امکان استخراج بیت‌کوین با لپ‌تاپ و PC وجود داشت، اما با افزایش چالش‌های استخراج آن و همچنین ظهور سخت‌افزار‌های (ASCIs) که مخصوص ماین‌کردن بیت‌کوین هستند، عملا استخراج سودآور بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال با استفاده از قدرت پردازش کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های خانگی غیر ممکن شده‌است. در عین حال هنوز هم بالا بودن قیمت بیت کوین، یکی از مولفه‌های تاثیرگذاری است که افراد را به استخراج آن مشتاق می‌کند.

با این حال، در سال ۲۰۲۲ استخراج سایر ارز‌های دیجیتال محبوب در خانه همچنان گزینه‌ای مناسب است. در این مقاله، بسیاری از این رمز‌ارز‌ها و همچنین به صورت خلاصه دستور‌العمل شروع ماینینگ آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

راهنمای جامع استخراج ارز دیجیتال با موبایل در 2024

کدام رمز‌ ارز‌ها را می‌توان در خانه استخراج کرد؟

  اتریوم (ETH)

  •  ارزش بازار:۲۴۲ میلیارد – میانگین حجم روزانه: ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار

پس از بیت‌کوین، اتریوم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و خوشبختانه هنوز امکان استخراج خانگی این ارز دیجیتال با کمک پردازنده‌های گرافیکی مجهز به کارت‌ گرافیکی قدرتمند وجود دارد.

ماینرهای خانگی می‌توانند درآمد خود را با استفاده از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار و همچنین با پیوستن به یک استخر استخراج (Mining Pool) به حداکثر برسانند. استخراج ETH یک فرآیند نسبتا ساده است. اولین قدم برای راه‌اندازی کیف پول دیجیتال، بارگیری بلاک‌ چین از وب‌سایت رسمی آن است. پس از آن، با تغییر تنظیمات کیف پول در سیستم خود آن را به حالت Mine تنظیم کنید. پس از استخراج اتریوم هم می‌‌توانید آن‌ها را در صرافی پول نو به فروش برسانید. البته با انتقال اتریوم به شبکه اثبات سهام روند استخراج آن عملا غیر ممکن خواهد شد. برای اینکه در مورد اتفاقات بعد از اتریوم ۲ و استخراج آن بیشتر بدانید، به این مقاله مراجعه کنید.

  دوج کوین (DOGE)

  • ارزش بازار: ۱۱ میلیارد – میانگین حجم روزانه: ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار

اگرچه دوج کوین بر اساس یک شوخی شکل گرفت، اما این رمز‌ ارز توسط حمایت‌های ایلان ماسک به محبوبیت فراوان رسید و به یک آلت‌ کوین با جامعه کاربران دو آتشه تبدیل شد. برخلاف تعداد محدود بیت‌کوین، دوج طوری طراحی شده است که هر سال کوین‌های جدیدی را وارد بازار می‌کند. این موضوع یکی از انگیزه‌های استخراج خانگی این توکن است. برای استخراج دوج کوین، ابتدا مطمئن شوید که کیف پولی برای ذخیره درآمد خود دارید. به این منظور ‌می‌توانید از کیف پول اصلی دوج‌کوین یا کیف پول‌های آنلاین و مناسب دیگر استفاده کنید.

هنگام استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از CPU، نرم‌افزاری که بهترین عملکرد را دارد CPU miner است. البته سرعت این روش در استخراج کوین‌ها پایین است. برای افزایش سرعت ماینینگ ‌می‌توانید از کارت‌های گرافیک استفاده کنید. اگر تصمیم به استخراج به وسیله GPU کامپیوتر خود دارید، کارت‌های AMD و Nvidia بهترین گزینه برای شما هستند. cgminer یا cudaminer نرم‌افزار‌هایی هستند که برای استخراج با GPU استفاده می‌شوند.

با وجود اینکه به تنهایی نیز می‌توان این رمز‌ ارز را استخراج کرد، توصیه می‌شود در یک ماینینگ‌ پول یا استخر ماینینگ عضو شوید، زیرا می‌توانید از قدرت پردازش و سرعت بالاتر بهره ببرید و در نتیجه بازده استخراج بالاتری را به‌دست بیاورید. نمونه‌ای از یک استخر استخراج که از دوج‌کوین پشتیبانی ‌می‌کند MultiPool است.

اتریوم کلاسیک (ETC)

  • ارزش بازار: ۳.۳ میلیارد – میانگین حجم روزانه: ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار

هدف اصلی پروژه اتریوم کلاسیک تضمین بقای بلاک‌ چین اصلی اتریوم و ارائه رمز‌ارز جایگزینی برای افرادی بود که به شدت با DAO (سازمان خودگردان غیر‌متمرکز) و جهت گیری بنیاد اتریوم مخالف بودند. در حالی که ETC را ‌می‌توان با سخت‌افزار‌های ASIC استخراج کرد، همچنان امکان استخراج آن با کامپیوتر‌های خانگی نیز وجود دارد. پس از استخراج این ارز می‌توانید در صرافی پول نو در سریع‌ترین زمان آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنید.

  مونرو (XMR)

  • ارزش بازار: ۳.۵ میلیارد – میانگین حجم روزانه: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار

مونرو (XMR) یک ارز دیجیتال محبوب با قابلیت حفظ ناشناس بودن هویت است. علاوه بر این، شبکه این آلت‌کوین برای مقاومت در برابر توسعه سخت‌افزار‌های مختص به استخراج آن (ASCIs)ها طراحی شده است. بنابراین، برای ماینینگ با کامپیوتر خانگی بسیار مناسب است. برای شروع، ابتدا باید یک کیف پول برای ذخیره کوین‌های خود دانلود کنید. توصیه ‌می‌شود از رابط کاربری رسمی Monero GUI استفاده کنید. مرحله بعدی دانلود نرم‌افزار ماینینگ پشتیبانی کننده از مونرو مانند MultiMiner است. مولتی ماینر یکی از ساده‌ترین‌ نرم‌افزار‌ها برای استخراج مونرو است، اما گزینه‌های آنلاین دیگری نیز برای استخراج این رمز‌ارز وجود دارد.

ZCash (ZEC)

  • ارزش بازار: ۱.۴ میلیارد – میانگین حجم روزانه: ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار

رمز ارز زیکش (ZEC) یک ارز دیجیتال پیشرو با محوریت حفظ حریم خصوصی است که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. برای ماینرهای خانگی، مهم‌ترین ویژگی Zcash این است که از الگوریتم Equihash استفاده ‌می‌کند. طراحی این الگوریتم به گونه‌ای است تا نسبت سخت‌افزار‌های مختص به استخراج (ASIC) مقاوم باشد. در نتیجه با یک کارت گرافیک و به صورت خانگی هم می‌توان در استخراج آن شرکت کرد.

قبل از شروع به استخراج Zcash ، باید نرم‌افزاری برای کنترل سخت‌افزار سیستم خود دانلود کنید. بلاک‌چین Zcash را دانلود و کیف پول خود را راه‌اندازی کنید. این فرآیند زمان‌بر خواهد بود زیرا بلاک‌ چین باید به طور کامل در گره یا نود شما بارگذاری و همگام‌سازی شود. علاوه بر این، باید درایورهای کارت گرافیک خود را دانلود کنید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

ریون‌ کوین Ravencoin (RVN)

  • ارزش بازار: ۳۱۱ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار

ریون‌کوین (RVN) یک شبکه بلاک‌ چین منبع‌باز بهینه شده برای انتقال دارایی‌ها (مانند توکن‌ها) از یک دارنده به دارنده دیگر و یک انشعاب (فورک) از کد بیت‌کوین است. پیشرفت‌های اصلی آن نسبت به بیت‌کوین شامل زمان یک دقیقه‌ای دریافت پاداش هر بلاک ، تغییر در تعداد کوین‌های قابل دسترس بدون تغییر در برنامه توزیع وزنی و گنجاندن قابلیت‌های توسعه دارایی‌ها و پیام‌رسانی است.

نمودار و قیمت لحظه‌ای ریون کوین

یکی از ویژگی‌های ریون‌کوین استفاده از الگوریتم KAWPOW است. طراحی این الگوریتم به‌گونه‌ای است تا نسبت به سخت‌افزار‌های مختص به استخراج (ASIC) مقاوم باشد. در نتیجه، با یک کارت گرافیک و به صورت خانگی هم می‌توان در استخراج این رمز‌ارز فعالیت کرد.

  بایت‌ کوین Bytecoin (BCN)

ارز دیجیتال بایت کوین
  • ارزش بازار: ۱۴.۵ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار

رمز‌ارز BCN، آلت‌کوین دیگری است که به راحتی در کامپیوتر خانگی شما قابل استخراج ‌است. روند استخراج خانگی این رمز‌ارز به گونه‌ای طراحی شده تا برای کاربران بایت‌کوین فرآیندی آسان باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول Bytecoin را دانلود کرده و برنامه را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. پس از همگام‌سازی برنامه با بلاک‌چین بایت‌کوین، باید یک کیف پول برای خود بسازید. سپس به سادگی دستور شروع ماینینگ را وارد کرده و آدرس کیف پول خود را به عنوان گیرنده تنظیم کنید.

با وجود اینکه قابلیت استخراج خانگی در شبکه Bytecoin وجود دارد، این روند کند است و ممکن است درآمد زیادی برای شما به همراه نداشته باشد. برای افزایش درآمد، می‌توانید به یک استخر ماینینگ بپیوندید که از استخراج توسط CPU پشتیبانی می‌کند. یک مثال مناسب، bytecoin-pool است. البته باید نرم افزار استخراج سازگار با این ارز‌دیجیتال (xmrig) را دانلود کنید.

امکان استخراج بایت‌کوین با استفاده از GPU نیز وجود دارد. برای استخراج به این روش، باید نرم افزاری را دانلود کنید که با استخراج از طریق GPU سازگار باشد. در حالی که فرآیند راه‌اندازی در اینجا پیچیده‌تر از استخراج به وسیله CPU است، اما سرعت بالاتری خواهد داشت.

  بیم (Beam)

  • ارزش بازار: ۱۶.۶ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۵ تا ۱۰ میلیون دلار

‌Beam روی شبکه بلاک‌چین MimbleWimble پیاده‌سازی شده است و برای استخراج خانگی ارزهای دیجیتال مناسب است. این رمز‌ارز از الگوریتم Hashii استفاده ‌می‌کند که از استخراج به وسیله GPU پشتیبانی ‌می‌کند.

برای شروع، بسته به سیستم عامل رایانه خود، کیف پول رسمی مخصوص آن را دانلود کنید. ممکن است آنتی‌ویروس شما نرم‌افزار استخراج را به عنوان یک برنامه مضر معرفی کند. در تنظیمات آنتی‌ویروس خود این مشکل را برطرف کنید در غیر این صورت در فرآیند استخراج با مشکل مواجه خواهید شد.

پس از دانلود و همگام سازی بلاک‌ چین، آماده برای شروع ماینینگ هستید. ابتدا باید تنظیمات مناسب را اعمال کنید سپس ویژگی Run Local Node را روشن کنید و تعداد ترد‌های استخراج را روی عددی بزرگ‌تر از صفر قرار دهید.

باید به این نکته نیز توجه کنید که زیر‌ساخت‌های Beam شامل استفاده از آدرس‌های منقضی شونده برای افزایش هر‌چه بیشتر امنیت حریم خصوصی است. اما از طرف دیگر برای بازیابی موفقیت‌آمیز رمز‌ارز‌های ماین‌شده خود به یک آدرس دائمی نیاز دارید تا توکن‌های شما از دست نروند. برای برطرف کردن این مشکل و ایجاد یک آدرس دائمی، به تب دریافت در منو اصلی نرم‌افزار بروید. ‌می‌توانید یک آدرس جدید ایجاد کنید و آن را طوری تنظیم کنید که هرگز منقضی نشود تا از آن برای ماینینگ استفاده کنید.

ورت‌ کوین Vertcoin (VTC)

  • ارزش بازار: ۱۰.۳ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار

در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در بین ماینرهای کوچک خانگی است. این ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که به روح تمرکززدایی و حاکمیت مالی که توسط ساتوشی ناکاموتو هنگام ایجاد بیت‌کوین در نظر گرفته شده بود، وفادار بماند. توسعه دهندگان این پروژه، این بلاک‌ چین را به عنوان پاسخی به تاثیر رو به رشد ASICها بر روی بلاک چین بیت‌ کوین و به طور کلی اکوسیستم ماینینگ، ایجاد کردند. در مکانیسم اجماع Vertcoin از الگوریتم Lyra2RE استفاده شده است و این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده که در مقابل سخت‌افزار‌های مختص به استخراج (ASIC) مقاوم باشد. علاوه بر این ازاستخراج همزمان به وسیله GPU و CPU پشتیبانی می‌کند.

محبوبیت (VTC) بخاطر فرآیند استخراج بسیار ساده‌اش است. به سادگی یک کلیک ماوس می‌توان این ارز‌دیجیتال را استخراج کرد. برای شروع ماینینگ، نرم افزار مربوط به آن را دانلود کنید و برای به حداکثر رساندن درآمد خود به یک استخر ماینینگ بپیوندید.

  Grin (GRIN)

  • ارزش بازار: ۱۴.۳ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۵۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار

پروژه Grin در ژانویه ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. این پروژه تمرکز زیادی بر حفظ حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری دارد. همانند Beam، بلاک‌چین Grin هم از الگوریتم MimbleWimble برای پشتیبانی از حریم خصوصی تراکنش‌ها استفاده ‌می‌کند.

با این حال، برای ماینرهای خانگی مهم‌ترین ویژگی این شبکه الگوریتم مقاوم در برابر ASICها است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان پروژه هر شش ماه یک بار با ارائه یک هارد‌فورک جدید به مقابله با ACISهایی که ممکن است به تازگی و طور اختصاصی برای شبکه آن‌ها ایجاد شده باشند، می‌پردازند.

Grin از ماینینگ به وسیله CPU و GPU پشتیبانی ‌می‌کند. با این حال، اگر تصمیم دارید از GPU خود استفاده کنید، کارت‌های گرافیک Nvidia را خریداری کنید زیرا این کارت‌ها موثرتر هستند. علاوه بر این، برای شروع ماینینگ باید حداقل ۵.۵ گیگابایت فضای خالی داشته باشید.

برای شروع استخراج Grin، بلاک‌چین را از وب سایت رسمی‌ دانلود کنید و یک گره راه‌اندازی کنید. هنگامی که بلاک‌ چین را با موفقیت همگام سازی کردید، باید گره را به کیف پول خود متصل کنید. پس از فعال شدن کیف پول، باید کارت‌های گرافیک خود را برای کار با کیف پول پیکربندی کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که نرم افزار را روی Cuckaroo POW تنظیم کنید، که نسخه‌ای از شبکه Grin با قابلیت پشتیبانی از استخراج به وسیله GPU است.

  AEON

  • ارزش بازار: ۸۴۷ هزار دلار- میانگین حجم روزانه: ۱۰۰ تا ۵۰۰  هزار دلار

AEON در اصل شاخه‌ای از Monero و بر اساس پروتکل CryptoNote ساخته شد و از الگوریتم CryptoNight-Lite  و همچنین امضای حلقه‌ای برای اطمینان از غیرقابل ردیابی بودن تراکنش‌ها استفاده ‌می‌کند. این رمز‌ارز را ‌می‌توان با CPU‌های ویندوز و پردازنده‌های گرافیکی AMD و Nvidia استخراج کرد.

  گارلی‌ کوین Garlicoin (GRLC)

  • ارزش بازار: ۲.۲ میلیون – میانگین حجم روزانه: ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰  دلار

در سال ۲۰۱۸ رمز‌ارز Garlicoin (GRLC)، به عنوان یک میم‌کوین شروع به فعالیت کرد. این توکن در برابر ASIC مقاوم است و ‌می‌توان آن را به صورت خانگی روی CPU و هر دو پردازنده گرافیکی Nvidia و AMD استخراج کرد. الگوریتم هش این کوین از نام علمی گیاه سیر (Allium) برگرفته شده است. اگرچه گارلی‌کوین از ابتدای پیدایش از اهمیت بالایی برخوردار نبوده است، اما این رمز‌ارز در سال ۲۰۲۱ کمپین بازاریابی بزرگی را آغاز کرد که باعث افزایش قیمت آن از حدود یک صدم سنت در اواسط مارس به ۰.۳۲ سنت در ۲۶ آوریل شد. با وجود افزایش ۳۱۰۰ درصدی در ژانویه ۲۰۲۲ بار دیگر قیمت Garlicoin به ۰.۰۷ دلار کاهش یافت.

با استفاده از GPU کامپیوتر خانگی، چقدر می‌توان کسب درآمد کرد؟

استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از GPU

استخراج خانگی ارز‌های دیجیتال به وسیله CPU کامپیوتر در مورد کوین‌هایی مانند Monero، Zcash و Byte امکان پذیر است، اما روند کندی خواهد بود که هزینه برق آن ممکن است از ارزش ارزهای دیجیتال که استخراج می‌کنید بیشتر باشد. بنابراین استفاده از پردازنده‌های گرافیک (GPU) برای کسب درآمد، مسیر واقع‌بینانه‌‌تری است. کارت‌های گرافیکی مانند NVIDIA GeForce RTX 3090 و GeForce RTX 3080 گزینه‌های محبوبی هستند.

قیمت پردازنده‌های گرافیکی از ۶۰۰ تا بیش‌تر از ۲۰۰۰ دلار متغیر است. دلیل تفاوت قیمت تماماً مربوط به تفاوت در نحوه عملکرد است. یکی از عوامل اختلاف قیمت بین کارت‌های گرافیک، حداکثر هش‌ریت آن‌هاست. به زبان ساده، هش میزان قدرت، سرعت و عملیات محاسباتی است که واحد GPU برای استخراج یک ارز دیجیتال اعمال می‌کند. هش‌ ریت با “میلیون هش در ثانیه” بیان ‌می‌شود. بنابراین MH/s ۱، یک میلیون هش در ثانیه است. پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌تر معمولاً هش‌ریت‌های کمتری دارند. پردازنده‌های رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها نیز هش کمتری دارند و در آن‌ها از واحد هزار هش در ثانیه (TH/S) به جای میلیون هش در ثانیه استفاده می‌شود.

چگونه بر اساس هش ریت، محاسبه درآمد انجام دهیم؟

برای محاسبه درآمدهای بالقوه از طریق استخراج خانگی ارزهای دیجیتال،‌ وب‌سایت Hashrates.com یک منبع عالی خواهد بود. این سایت هش‌ریت‌ها را هم برای CPU و هم GPU نشان می‌دهد و تخمین می‌زند که با استفاده از این هش برای استخراج ارزهای دیجیتال چقدر می‌توان در ماه درآمد کسب کرد.

یک پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3080 می‌تواند با سرعت MH/s ۴۸ کار کرده و ماهیانه ۲۱۷ دلار از استخراج اتریوم درآمد کسب کند. در مقایسه، یک Intel i9-10900 ‌می‌تواند با سرعت KH/s ۴ کار کند و در مدت مشابه حدود ۹ دلار Monero تولید ‌می‌کند.

دو عامل دیگر موثر بر سودآوری عبارتند از:

  • قیمت بازار ارز دیجیتالی که استخراج ‌می‌کنید.
    قیمت ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان است.  بنابراین استخراج رمزارزی با روند صعودی، برای شما درآمد بیشتری نسبت به ارزهای ثابت یا رو به نزول به همراه خواهد داشت.
  • هزینه برق!
    یک قانون اساسی برای یک GPU این است که هرچه هش‌ریت بیشتری تولید کند، برق بیشتری مصرف خواهد کرد. قیمت برق در سراسر جهان بر حسب کیلووات ساعت اندازه گیری ‌می‌شود.

طبق گفته سایت EnergyBot، در حال حاضر متوسط ​​قیمت هر کیلووات ساعت در ایالات متحده ۱۰.۴۲ سنت است، اما تفاوت قیمت آن بین ایالت‌ها بسیار متفاوت است. ارزان‌ترین ایالت در حال حاضر نوادا با ۷.۹۹ سنت در هر کیلووات ساعت است و هاوایی با ۳۱.۹۲ سنت گران‌ترین ایالت است. در سراسر جهان، کمترین قیمت برق را ‌می‌توان در برمه یافت و بسیاری از کشورهای عربی نیز نرخ‌های بسیار پایینی برای قیمت برق ارائه ‌می‌دهند.

نحوه افزایش بازده ماینینگ به وسیله GPU

شاخص‌های مختلفی در افزایش بهره وری استخراج به وسیله کارت‌های گرافیکی تاثیر دارند. در زیر به بررسی چند نمونه از این موارد می‌پردازیم:

تکنولوژی مورد استفاده

هرچه تکنولوژی مورد استفاده در یک دستگاه ماینر یا یک سیستم استخراج ارزهای دیجیتال پیشرفته‌تر باشد، قطعا در درآمد بدست آمده هم تاثیر گذار خواهد بود.

سرعت پردازنده مرکزی (CPU) اهمیتی ندارد. با این حال استخراج ۱۰۰ ٪ وابسته به GPU خواهد بود و بنابراین تفاوتی در سرعت CPU وجود نخواهد داشت. دانستن همین نکته باعث صرفه‌جویی در هزینه خواهد شد. نکته دیگر اینکه ویندوز در زمان عملکرد ۸ پردازنده گرافیکی به صورت همزمان، پایداری خود را از دست می‌دهد. در کل استفاده از یک سیستم فوق العاده پیچیده هم توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید که سرعت پردازنده‌های گرافیکی در صورت خنک نشدن یا قرار گرفتن در یک کیس بسته، به صورت چشم‌گیری پایین می‌آید.

معادله سودآوری

ثابت شده است که اتریوم سودآورترین ارز دیجیتالی است که به ازای هر وات مصرف برق، استخراج ‌می‌شود. برای یک سیستم کم هزینه مانند ۸ دستگاه AMD RX580 با کسر هزینه برق، ۲۰ دلار در روز درآمد به‌دست خواهد آمد.

هنگام استخراج ارزهای دیجیتال در بازار نزولی، قیمت برق بزرگ‌ترین مانع سودآوری شما خواهد بود ولی در یک بازار صعودی، این مسأله کاملا قابل صرف نظر است. مشکل دیگر گرما است. هرچه از تجهیزات بیشتری استفاده کنید، بسته به فضا و اهداف خود، نیاز بیشتری به خنک سازی مکان قرار‌گیری آن‌ها خواهید داشت.

استخراج ارز‌های دیجیتال توسط ماینرهای خانگی به دلیل سلطه‌ی ماینر‌های بزرگ بر صنعت استخراج رمز‌ارز بسیار چالش برانگیز است. با این حال، با انتخاب سودآورترین کوین‌ها و استفاده از جدیدترین و کارآمدترین سخت‌افزار مخصوص ماینینگ، هنوز هم ‌می‌توان در سال ۲۰۲۲ از آن کسب درآمد کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)