چرا بانک‌های بین‌المللی به همکاری با شبکه ریپل علاقه‌مند هستند؟

میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به دلیل کارایی بالا‌ی سیستم پرداخت بین‌المللی بلاک‌ چین ارز دیجیتال ریپل، در‌ بین بانک‌های کشور‌های مختلف اتحادی در استفاده از آن شکل گرفته‌است. بانک‌های کانادا و اسرائیل توافق‌نامه‌ای را با بزرگترین بانک تجاری استرالیا (NAB)، امضا کرده‌اند تا بدین وسیله امنیت و کارایی سیستم‌های پرداخت خود را بهبود ببخشند و استراتژی‌های نوآورانه را به اشتراک بگذارند. ریپل xrp چیست؟ | آینده بانکداری در دستان شبکه بلاک چین Ripple + آموزش خرید ریپل | معرفی انواع کیف پول ریپل

چرا بانک‌های برتر از ریپل برای پرداخت‌های بین المللی استفاده می‌کنند؟

ریپل و بانک‌ها

در حال حاضر، شبکه پرداخت ریپل با موسسات مالی و بانک‌ها در سراسر جهان در بیش از ۵۵ کشور همکاری می‌کند. با استفاده از سرویس نقدینگی بر حسب تقاضا (ODL)، این موسسات از رمز‌ارز XRP به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های سنتی به‌منظور تامین نقدینگی برای تراکنش‌های فرامرزی خود استفاده می‌کنند.

بانک‌های تجاری کوچک و شناخته شده مثل بانک سلطنتی تجارت کانادا (CIBC) و بانک اسرائیلی Leumi، در نتیجه اتحاد خود با بانک ملی استرالیا هم‌اکنون از شبکه پرداخت ریپل برای تراکنش‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

هدف از این شراکت ارتقای رضایت مشتری به وسیله کاهش هزینه‌ها، تسریع در خدمات پرداختی و بهبود امنیت سرمایه آن‌هاست. بر اساس گزارش‌ها، تراکنش‌های زمان‌بری که با سیستم‌های سنتی تا ۲ روز به طول می‌انجامید، اکنون در عرض چند دقیقه با استفاده از شبکه ریپل، تکمیل می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

به گفته سخنگوی بانک ملی استرالیا (NAB)، اعتقاد آن‌ها بر این است که این فناوری جدید نه‌ تنها موجب تسریع در ارسال حواله‌های بین‌المللی می‌شود، بلکه کارایی و امنیت این تراکنش‌ها را نیز ارتقا بخشیده است و از این جهت برای این موسسات مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه اظهارات وی به علاقه شدید آن‌ها به این همکاری اشاره شده و استفاده از شبکه ریپل برای نقل و انتقالات بین بانکی‌شان را سندی بر این همکاری می‌دانند.

مدیر‌کل NAB Labs، جاناتان دیوی در اظهار نظری کاملا رسمی ابراز امیدواری کرد که اتحاد مؤسسات مالی در راستای دسترسی به ابتکارات نوآورانه در بالاترین سطوح بین‌المللی، موجب پیشرفت هر‌یک از طرفین خواهد شد. از نظر وی تقاضای مشتریان این بانک‌ها برای تغییر روند سنتی نقل ‌و ‌انتقالات مالی، عامل اصلی این همکاری بین‌المللی بوده‌است که در نهایت در راستای منافع مشتریان خواهد‌ بود.

هدف از این همکاری ایجاد بستری مناسب جهت توسعه راه‌حل‌های مشترک برای چالش‌های موجود و همچنین استفاده از دانش ‌به روز دنیا برای پیشتاز بودن در این عرصه و همگام بودن با پیشرفت تکنولوژی مالی (FinTech) روز جهان است. خالق ریپل

شبکه ریپل با وجود همه شکایت‌ها هنوز رو‌ به رشد است

شکایت SEC علیه ریپل

علیرغم شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه شرکت ریپل، این شرکت شهرت بین‌المللی و تعداد متحدان خود در جهان را افزایش داده است. محبوبیت شبکه ریپل در استرالیا در حال افزایش است و کسب و کار‌های مالی در سرتاسر جهان نیز متوجه این موضوع شده‌اند. داستان دادگاه ریپل و SEC | بررسی تاریخچه دادگاه ریپل و حواشی آن

سال گذشته، شرکت ریپل سه اصل پیشنهادی خود را ارائه کرد که به وضع یک چارچوب قانونی برای دارایی‌های دیجیتال در استرالیا نیاز‌مند‌ است. در همین راستا کمیته مرکز فناوری و اعتبارات مالی مجلس سنای استرالیا در گزارش نهایی خود این موضوع را گنجانده است و در بودجه کشور به آن اعتبار تخصیص داده‌است.

به گفته مدیرکل شبکه ریپل Asheesh Birla این شرکت سال ۲۰۲۱ را با حجم تراکنش‌های پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد دلار به پایان رساند و همچنین سرویس نقدینگی بر اساس تقاضا (On-Demand Liquidity) خود را به۲۲ بازار مقصد گسترش داده‌است. وی خاطر نشان کرد که پوشش جهانی سرویس ODL دور از انتظار نیست. بیرلا معتقد است بر خلاف سیستم‌های مالی سنتی، رشد سریع ODL به دلیل سرعت تراکنش بالاتر و استفاده بهینه‌تر آن از سرمایه است. پیش بینی قیمت و آینده ریپل تا سال 2025؛ ارز XRP چه قله‌های قیمتی‌ای را فتح خواهد کرد؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

0

نظر مخاطبان (0)