تحلیل فاندامنتال

زمان مطالعه :

11 دقیقه

پیش بینی قیمت و آینده ریپل تا سال 2025؛ ارز XRP چه قله‌های قیمتی‌ای را فتح خواهد کرد؟

پیش بینی ریپل

اگر کمی با بازار کریپتوکارنسی آشنایی داشته باشید حتما اسم ریپل و ارز دیجیتال XRP را شنیده‌اید. در بازار نزولی که تمام ارزهای دیجیتال کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند، ریپل در یک ماه گذشته عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است، این موضوع باعث شده است، ارز دیجیتال XRP دوباره محبوبیت زیادی کسب کند. در این مقاله قصد داریم در مورد آینده این رمز ارز، پیش بینی کارشناسان در مورد ریپل و … صحبت کنیم. اگر قصد خرید ریپل و افزودن آن به کیف پول ریپل خود را دارید یا صرفا می‌خواهید درباره سرمایه‌گذاری در ریپل بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ریپل

ریپل چیست

ریپل یک شبکه بلاک چینی است که موسسات مالی مختلف در جهان را به هم متصل می‌کند. شرکت ریپل در سال ۲۰۰۴ توسط رایان فوگر (Ryan Fugger) راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۲، جید مک‌کالب (Jed McCaleb) و کریس لارسن (Chris Larsen) مسئولیت را بر عهده گرفتند و بلاک چین ریپل را ایجاد کردند. این شبکه را می‌توان رقیب سوئیفت، ویزا و مسترکارت دانست.مغزهای متفکر Ripple؛ با تیم سازنده بلاک چین ریپل آشنا شوید

ارز دیجیتال XRP

ارز دیجیتال XRP توکن بومی شبکه ریپل است. XRP را می‌توان یک ارز دیجیتال متمرکز دانست؛ زیرا اکثر توکن‌های XRP موجود تحت سلطه شرکت ریپل است و مدیران این شرکت در طول مدت این چند سال اقدام به فروش تعداد زیادی از این توکن کرده‌اند. این موضوع یکی از علل شکایت SEC بر علیه ریپل بوده است. بر اساس ادعای SEC مدیران ریپل در سال ۲۰۱۳ با فروش توکن XRP اقدام به جمع‌آوری سرمایه کرده‌اند، در حالی که این کوین به‌عنوان یک سهام ثبت نشده است. بر اساس این ادعا، این بنیاد اقدام به معاملات غیرقانونی اوراق بهادار کرده است. این دعوای حقوقی باعث کاهش قیمت ریپل در چند سال اخیر شده است.

ریپل xrp چیست؟ | آینده بانکداری در دستان شبکه بلاک چین Ripple + آموزش خرید ریپل

توجه داشته باشید که ریپل نام شرکت و شبکه بلاک چینی آن است و ارز دیجیتال XRP توکن مرجع آن محسوب می‌شود.

ویژگی‌ های ارز ریپل

به تاریخچه ۱۱ ساله ریپل و ارز XRP اشاره کردیم. جا دارد اشاره کنیم که این ارز برخلاف دارایی‌هایی چون ETH، از محدودیت عرضه برخوردار بوده و تعداد توکن‌های XRP از ۱۰۰میلیارد واحد فراتر نمی‌رود. درحال حاضر، بالغ بر ۹۹.۹۸میلیارد XRP عرضه شده و ارزهای در گردش بازار (Circulating Supply) را تشکیل می‌دهد. مقایسه ریپل و بیت کوین؛ تفاوت‌های کلیدی Ripple و Bitcoin در کجاست؟

از دیگر ویژگی‌های ریپل و ارز XRP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازش سریع و ارزان تراکنش‌ها
  • برخورداری از تیم توسعه‌دهنده قوی
  • فعالیت مستمر در امور مالی
  • مصرف کم انرژی
  • فراهم کردن بستری برای انجام تراکنش‌های میان‌بانکی

به واسطه تسهیل امور بین‌بانکی، ریپل توانسته به جایگاه مناسبی (حداقل تا کنون) در دنیای کریپتو دست یابد و به توسعه کاربرد تکنولوژی بلاک چین کمک کند. همه چیز ارز دیجیتال نیست! معرفی کاربردهای بلاک چین در دنیای واقعی

همکاری های ریپل

خاطرنشان کردیم که ریپل اقدام مبتکرانه‌ای انجام داد و با ادغام تکنولوژی بلاک چین و امور بانکی، توانست خدمات منحصر‌به‌فردی را در اختیار فعالان حوزه کریپتو قرار می‌دهد. از همین رو به منظور گسترش حوزه نفوذ خود، Ripple همکاری‌های مهمی را با بیش از ۱۰۰ موسسه مالی به ثبت رسانده است. چرا بانک‌های بین‌المللی به همکاری با شبکه ریپل علاقه‌مند هستند؟

مهم‌ترین شرکای RippleNet به شرح زیر هستند:

  • موسسه مالی آمریکایی Santander
  • شرکت بانکداری امپریال کانادا (پنجمین بانک بزرگ کانادا)
  • بانک Itaú Unibanco در برزیل
  • InstaReM واقع در سنگاپور
  • بانک RakBank در امارات متحده عربی

علاوه بر موسسات مذکور، کمپانی‌های Lemonway در فرانسه و Xbaht در سوئد هم از جمله شرکای مهم RippleLabs به شمار می‌آیند که در اکتبر ۲۰۲۲ با ریپل به توافق رسیدند.

رقیب های ریپل

ریپل از آن دسته پروژه‌هایی است که کارکرد تقریبا منحصر‌به‌فردی را داراست و به همین خاطر، شاید نتوان آن را به طور دقیق با پلتفرم دیگری در دنیای متمرکز/غیرمتمرکز مقایسه کرد. با این حال، می‌توان ریپل را تا حدی مشابه SWIFT، پلتفرم IOTA و WanChain دانست.

  • سوئیفت (SWIFT): جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT)، سیستمی است که از سال ۱۹۷۳ و در کشور بلژیک تاسیس شد. هدف این سیستم پردازش امور مالی میان بانک‌هایی در کشورهای مختلف بوده و تا کنون بیش از ۱۱هزار بانک در سراسر دنیا عضویت خود را در این سازمان اعلام کرده‌اند. شبکه سوئیفت چیست؟ و چه تفاوتی با بلاک چین ریپل XRP دارد؟
  • IOTA: یکی از پلتفرم‌های متن باز (Open Source) و غیرمتمرکز جذاب، آیوتا بوده که که به روی ارائه خدماتی در حوزه ارتباطات و پردازش پرداخت‌های امن در اینترنت اشیا(IoT) متمرکز است که به بهبود مقیاس‌پذیری توجه زیادی دارد. توکن بومی این پلتفرم IOTA نام دارد. خرید IOTA در پول نو
  • Wanchain: از جمله بلاک‌ چین‌هایی است که با هدف تسهیل تراکنش‌های امن میان زنجیره‌های (Interchain Transactions) در دنیای کریپتوی فعالیت می‌کند.‌

نگاهی به ریپل در 2022

همانطور که در بخش مشخص شده از سال ۲۰۲۲ مشاهده می‌کنید، از سال گذشته تا کنون، قیمت ریپل سیری به نسبت نزولی را پیش گرفته که عواملی چون حواشی با SEC و فروپاشی صرافی FTX، از مهم ترین دلایل این ریزش‌ها بودند.

نگاهی به ریپل در 2022

البته که سیاست‌گذاری‌های فدرال رزرو و افزایش بی‌رویه نرخ بهره، موجب روند نزولی ریپل و دیگر ارزهای دیجیتال شد.

ریپل در سال 2024

از آنجایی که سال ۲۰۲۳ توانست تا حدی زیان‌های سال قبل از خود را جبران کند و شاهد بهبود شرایط اقتصاد کلان بودیم، بازار سرانجام به بسیاری از ارزهای دیجیتال روی خوش نشان داد!

بیت کوین (BTC) توانست پس از ماه‌ها به سطوح بالای ۳۰هزار دلار صعود کند و ریپل(XRP) هم روزهای قابل قبولی را سپری می‌کند. به طوری که در اواخر ماه مارس، بهای XRP به مرز ۰.۶ دلار افزایش یافت و البته تا اواخر اپریل، به سطوح پایین‌تر از ۰.۴۸ دلار رسید. قیمت لحظه‌ای ریپل (XRP)

به‌صورت تجربی حدودا ۷ ماه پس از تغییر سیاست‌های فدرال رزرو، بازارهای مالی تغییر روند خواهند داد. پس می‌توان انتظار داشت که ریپل از اواخر سال ۲۰۲۳ روند صعودی خود را آغاز کند. بنابراین “شاید” بتوان به XRP در سال ۲۰۲۴ خوشبین بود.

آینده ریپل از نظر Gov Capital

در پاسخ به پرسش:«آینده ریپل از نظر سایت GOV Capital چگونه است؟»، می‌توان گفت که طبق آخرین پیشبینی‌های مرجع Gov Capital، ریپل (XRP) این شانس را دارد که تا اواخر جولای سال 2024، به ناحیه قیمتی $1.35 دلار صعود کند.

البته این وبسایت خاطرنشان کرده که عملکرد قیمتی ریپل تا سال‌‌(های) آینده، تا حد زیادی به عواملی چون دادگاه ریپل و SEC بستگی خواهد داشت. این بدان معناست که اگر در 25 جولای 2023، سرمایه‌ای را به ارز ریپل (XRP) اختصاص دهیم، این احتمال وجود دارد که سال آینده در همین تاریخ، بازدهی سرمایه ما به 80درصد رسیده باشد. البته که این چیزی جز پیشبینی وبسایت Gov Capital نیست!

آینده ریپل از نظر والت اینوستور

اگر بخواهیم آینده ریپل از نظر والت اینوستور را بررسی کنیم، می‌بایست به این موضوع اشاره کنیم که در مقایسه با GOV Capital، وبسایت WalletInvestor پیشبینی نسبتا متفاوتی را ارائه نموده است. طبق پیشبینی‌های منتشر شده توسط این پلتفرم، از اوایل سال 2024، هر واحد ریپل (XRP) در نواحی قیمتی 0.7 تا 0.8 دلار معامله خواهد شد.

با این حال به گفته تحلیلگران این وبسایت، از نیمه دوم سال 2024 شاهد ریزش نسبی XRP تا محدوده قیمتی 0.5 دلار خواهیم بود.

آینده ریپل از نظر وبسایت Techopedia

علاوه بر دو وبسایت قبلی، کارشناسان وبسایت Techopedia هم پیشبینی‌هایی را در رابطه با آینده ریپل به اشتراک گذاشته‌اند.

طبق نظرات تحلیلگران وبسایت تکوپدیا، قیمت ریپل در سال 2024 در کمترین حالت 0.50 و در بیشترین حالت، 3.10 دلار خواهد بود. به طور متوسط، این قیمت در نزدیکی سطوح 1.80 دلار پیشبینی می‌شود.

همچنین طبق تحلیل‌های تکوپدیا، در سال 2025 ریپل (XRP) در نواحی قیمتی 1.5 تا 4.5 دلار در نوسان خواهد بود و سطح 3 دلار، نقطه تعادلی این ارز خواهد بود.

همچنین در یک مقیاس بلندمدت (سال 2030)، این وبسایت قیمت XRP را بین 3 تا 9 دلار پیشبینی می‌کند و سطح 6 دلار را محتمل‌ترین سطح قیمتی آن می‌داند.

آینده ریپل از نظر کوین پرایس

از مراجع قبلی که بگذریم، به وبسایت Coinpriceforcast می‌رسیم که تا پایان 2023، قیمت هر واحد XRP را معادل 1.27 دلار پیشبینی می‌کند.

امّا آینده ریپل از نظر کوین پرایس چگونه است؟ در نظر تحلیلگران این پلتفرم، وضعیت قیمتی ریپل تا سال 2030 بدین صورت خواهد بود:

  • سال 2024: 1.22 تا 1.59 دلار
  • سال 2025: 1.58 تا 1.64 دلار
  • سال 2026: 1.79 تا 1.89 دلار
  • سال 2027: 1.89 تا 2.08 دلار
  • سال 2028: 2.27 تا 2.4 دلار
  • سال 2029: 2.58 تا 2.76 دلار
  • سال 2030: 2.94 تا 3.12 دلار

آینده ریپل از نظر تیم پول نو

آیا آینده درخشانی در انتظار ریپل خواهد بود؟ به عقیده تیم پول نو، اگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ریپل (از جمله وضعیت دادگاه ریپل و SEC) و شاهد اتفاقاتی چون پیروزی ریپل در دادگاه با SEC باشیم، احتمال افزایش قیمت ریپل در کوتاه مدت و بلندمدت بالا خواهد بود.

همانطور که احتمالا در جریان هستید، در جولای 2023 شاهد رشد فزاینده ریپل بودیم. این رشد 78 درصدی، به دنبال عرضه موفقیت آمیز محصولات Ripple Labs و عدم مخالفت با قوانین اوراق بهادار اتفاق افتاد.

به طور کلی در 2-3 سال اخیر، ریپل (XRP) همواره در لیست ارزهای پرحاشیه قرار داشته و همانطور که می‌دانید، مهم ترین دلیل آن چیزی نیست جز دادگاه ریپل و SEC. به همین خاطر، نمی‌توان آینده ریپل را تنها از یک زاویه بررسی کرد و برای تشخیص جهت قیمتی ارز ریپل در ماه‌ها و حتی سال‌های آینده، نیاز داریم تا فاکتورهای مهمی را در نظر بگیریم.

سیاست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، رای هیئت منصفه دادگاه ریپل و SEC، شرایط عمومی بازار کریپتو، وضعیت روانی حاکم بر بازار، اقدامات شرکت ریپل و میزان عرضه و تقاضای موجود برای XRP، از جمله عوامل تاثیرگذار بر آینده ریپل به حساب می‌آیند.

آینده ریپل در چه صورت درخشان است؟

پاسخ به این سوال شاید چندان ساده نباشد! چرا که از امروز تا سالیان آینده، اتفاقات بی‌شماری رخ می‌دهند و شرایط می‌تواند به گونه‌های مختلفی رقم بخورد.

با این حال، پارامترهای زیر را می‌توان مهم‌ترین عوامل نوسانات قیمت ریپل (XRP) دانست:

عرضه و تقاضا چیزی است که جهت هر نمودار را مشخص می‌کند. بنابراین بدون شک XRP هم از سفارشات خرید و فروش معامله‌گران خرد و کلان تاثیر می‌پذیرد. امّا آیا تنها عامل تغییردهنده قیمت ریپل مکانیزم عرضه و تقاضا خواهد بود؟ البته که اینطور نیست!

به عبارتی، شرایط اقتصاد کلان و پیروزی ریپل در دادگاه مقابل SEC، می‌توانند به نیروی پیشرانی برای قیمت XRP بدل گردند. داستان دادگاه ریپل و SEC | بررسی تاریخچه دادگاه ریپل و حواشی آن

پیش‌بینی قیمت ریپل از دیدگاه اقتصاد جهانی

احتمالا در مورد شرایط بد اقتصاد آمریکا و دیگر کشورهای جهان شنیده‌اید. این موضوع می‌تواند بر تمام بازارهای مالی، وضعیت معیشتی مردم جهان، وضعیت اشتغال و … تأثیرگذار باشد. تورم در آمریکا و دیگر کشورها رشد زیادی داشته است، از این رو فدرال رزرو آمریکا برای مهار تورم در این کشور اقدام به افزایش نرخ بهره کرده است. افزایش نرخ بهره باعث خواهد شد که دلار قدرت پیدا کند و شاخص دلار DXY رشد کند. قدرتمند شدن دلار باعث کاهش قیمت تمام بازارهای مالی خواهد شد؛ زیرا در بازارهای مالی همواره دلار در مخرج کسر قرار دارد. به‌عنوان مثال نمودار بیت کوین به صورت BTC/USD مشخص می‌شود یعنی با رشد دلار قیمت بیت کوین نسبت به دلار کاهش خواهد یافت.

همان‌طور که بیان کردیم، افزایش نرخ بهره باعث افزایش قدرت دلار و ریزش بازارهای مالی پر ریسک مانند سهام و کریپتو می‌شود. افزایش قدرت دلار باعث خواهد شد که صادرات آمریکا کم شود و واردات آن به‌ شدت افزایش پیدا کند. این موضوع می‌تواند، باعث افزایش فشار به شرکت‌های تولیدی شده و این شرکت‌ها مجبور به تعدیل نیرو و کاهش تولید خواهند شد. پس افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث خواهد شد که بیکاری در آمریکا افزایش و رشد اقتصادی آمریکا نیز کاهش یابد.

بازار رمز ارزها و سهام چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ در کدام یک سرمایه‌گذاری کنیم؟

اهداف جرمی پاوِل و فدرال رزرو

سوال اساسی این است که این افزایش نرخ بهره تا چه تاریخی ادامه خواهد داشت و از چه تاریخی احتمالا بازارهای مالی روند صعودی خود را شروع خواهند کرد؟ فدرال رزرو قصد دارد تورم آمریکا را به ۲ درصد برساند که البته باید توجه داشت که این موضوع در شرایط فعلی کمی دور از دسترس خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط فدرال رزرو، این نهاد قصد دارد نرخ بهره را به‌صورت دوره‌ای افزایش دهد، حتی اگر این کار کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری را موجب شود.

به نظر می‌رسد که فدرال رزرو برای کاهش تورم بسیار مصمم است اما باید بدانید که فدرال رزرو تا حدی می‌تواند با افزایش بیکاری و کاهش رشد اقتصادی مقابله کند و پس از مدتی باید سیاست‌های انقباضی خود را کاهش دهد (با کم کردن نرخ بهره). احتمالا فدرال رزرو تا اواسط سال ۲۰۲۳ به این روش ادامه دهد و تا اواسط سال ۲۰۲۳ بازارهای پر ریسک مانند کریپتو رشد قیمتی نداشته باشند و این موضوع برای ریپل نیز صادق است. امّا فراموش نکنید که هیچ چیز به طور قطعی قابل پیشبینی نیست و هر اتفاقی ممکن خواهد بود.

پیش‌بینی ارز دیجیتال XRP از دیدگاه داده‌های آنچین

یکی از مهم‌ترین داده‌هایی که می‌توان از آن برای پیش‌بینی قیمت استفاده کرد، داده‌های آنچین (On Chain) است. با توجه به قرارگیری ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین می‌توان از اطلاعاتی که بر روی آن ثبت می‌شود، پیش‌بینی مناسبی از رفتار سرمایه‌گذاران انجام داد. قبل از پیش‌بینی ریپل بهتر است که نگاهی به داده‌های آنچین بیت کوین نیز داشته باشیم؛ زیرا بیت کوین به‌عنوان لیدر بازار همواره باعث حرکت صعودی یا نزولی کل بازار شده است.

شاخص Realized HODL Ratio بیت کوین

باید توجه داشته باشید که شاخص‌های آنچین نشان از نزدیک‌شدن بیت کوین به کف قیمت دارند؛ اما ممکن است قیمت کاهش بیشتری داشته باشد و یا ممکن است که شروع روند صعودی بیت کوین زمان بر باشد. حال می‌توان گفت که با توجه به وضعیت بیت کوین می‌توان انتظار داشت که یک روند صعودی تا اواسط سال ۲۰۲۳ شروع شود، در این روند صعودی بسیاری از ارزهای دیجیتال نیز رشد خواهند کرد.

شاخص MVRV

پس از بررسی بیت کوین بهتر است به سراغ ریپل برویم. اگر به دیتای آنچین ریپل نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که ۱۰۰ آدرس برتر از سال ۲۰۱۸ در حال فروش دارایی‌های خود بوده‌اند. باید توجه داشت که بیشتر دارایی این آدرس‌ها مربوط به شرکت ریپل است که این کاهش دارایی‌ها نشانه‌ خوبی ارز دیجیتال XRP نخواهد بود.

میزان دارایی ۱۰۰ آدرس برتر ارز دیجیتال XRP

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است ۱۰۰ آدرس برتر (خط قرمز) از سال ۲۰۱۸ اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند. تحلیل آنچین (On Chain) هفتگی | اختصاصی پول نو

هولدرهای ریپل

اکنون بیایید وضعیت هولدرهای ریپل را بررسی کنیم. برای این کار به شاخص MVRV نگاهی خواهیم داشت. بر اساس اطلاعاتی که شاخص MVRV از ارز دیجیتال XRP در اختیار ما قرار می‌دهد، می‌توان نتیجه گرفت که در زمان نوشتن این مقاله اکثر هولدرهای XRP در ضرر هستند که این می‌تواند در بلندمدت برای ریپل مثبت باشد. تحلیل فاندامنتال چیست؟ آموزش گام به گام تحلیل بنیادی پروژه‌های کریپتویی

شاخص MVRV برای ارز دیجیتال XRP

شاخص MVRV (خط قرمز رنگ در تصویر بالا) برای ارز دیجیتال XRP عدد ۰.۸۴ را نمایش می‌دهد. اگر بخواهیم به زبان ساده عدد نمایشی شاخص MVRV را تفسیر کنیم، می‌توان گفت که در مجموع اکثر هولدرهای ارز دیجیتال XRP در ضرر ۱۶ درصدی قرار دارند. باید توجه داشت که ممکن است فردی در سود خیلی زیاد باشد و فردی در زیانی بیشتر از این عدد، اما می‌توان گفت که در حال حاضر مجموعاً تمام شبکه در زیان میانگین ۱۶ درصد قرار دارند. این موضوع می‌تواند در بلندمدت برای ارز دیجیتال XRP مثبت باشد؛ زیرا افرادی که در زیان هستند، چون در زمان‌هایی که این رمز ارز رشد قیمتی داشته است در سود بوده‌اند، اکنون به‌سختی حاضر به فروش خواهند شد. همچنین برخی دیگر برای کاهش قیمت خرید خود در نواحی پایین‌تر اقدام به خرید خواهند کرد که این موضوع می‌تواند باعث افزایش تقاضا و رشد قیمت در بلندمدت شود.

– پیش‌بینی کارشناسان در مورد قیمت XRP

افراد بسیاری به پیش‌بینی قیمت توکن شبکه ریپل پرداخته‌اند. از بین این افراد، دانیل پولوتسکی بنیان‌گذار CoinFlip معتقد است که ریپل می‌تواند، امسال را با قیمت ۰.۹ دلار به پایان برساند (باید بدانید که با قیمت فعلی ارز دیجیتال XRP و روند بازار رسیدن به این عدد برای ریپل کار دشواری است).

همچنین تحلیل‌گران سایت CryptoNewsZ معتقدند که ریپل تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به قیمت ۰.۶۸ دلار برسد.

از بین سایت‌هایی که با الگوریتم‌های هوش مصنوعی اقدام به پیش‌بینی قیمت می‌کنند، به سراغ سایت‌های Walletinvestor، coincodex، Gov Capital و priceprediction رفتیم. قبل از بیان پیشبینی این سایت‌ها در مورد قیمت ارز دیجیتال XRP، باید بدانید که این سایت‌ها بر اساس داده‌های قیمت، حجم و … اقدام به پیش‌بینی قیمت می‌کنند، پس احتمال خطا در پیش‌بینی آنها وجود دارد، همچنین پیش‌بینی این سایت‌ها هر روز به‌روزرسانی می‌شود و ممکن است در زمانی که شما این مقاله را مطالعه می‌کنید، پیش‌بینی این سایت‌ها تغییری داشته باشد به همین دلیل بهتر است که پس از مطالعه مقاله، خود اقدام به بررسی این سایت‌ها کنید.

  • سایت Gov Capital بر اساس الگوریتم‌های خود پیش بینی می‌کند که ریپل در سال ۲۰۲۳ حداکثر به قیمت ۰.۸۱ دلار خواهد رسید.
  • سایت coincodex بر خلاف دیگر سایت‌ها رشد قیمتی را برای ریپل پیشبینی نمی‌کند. این سایت، پیشبینی می‌کند که قیمت ارز دیجیتال XRP می‌تواند تا آخر سال ۲۰۲۲ به ۰.۲۵ دلار برسد.
  • سایت priceprediction نیز در سال ۲۰۲۳ برای ارز دیجیتال XRP حداکثر قیمت ۰.۸۶ دلار و حداقل قیمت ۰.۷۲ دلار را پیشبینی کرده است.
  • سایت walletinvestor نیز برای سال ۲۰۲۳ پیشبینی قیمت ۰.۵۹ دلار را دارد. این سایت همچنین قیمت ارز دیجیتال XRP را برای پنج سال آینده (از زمان نوشتن این مقاله) ۱.۱۵ دلار در نظر گرفته است.

– پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال XRP برای سال ۲۰۲۳

در مورد پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال XRP از دیدگاه‌های مختلف صحبت کردیم، حال بهتر است که نظر شخصی خودم را در مورد آینده ارز دیجیتال XRP بگویم. همان‌طور که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، بازارهای جهانی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند. این موضوع برای ارز دیجیتال XRP نیز صادق است. پس از نظر فاندامنتالی نمی‌توان تا اواسط سال ۲۰۲۳ برای ارز دیجیتال XRP صعودی را متصور شد. این موضوع در نمودار قیمت ریپل نیز به‌وضوح قابل مشاهده است. اگر به چارت قیمت XRP در تایم فریم هفتگی نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که قیمت به یک محدوده مقاومتی استاتیک (محدوده مقاومتی ۰.۵۶ دلار) و مقاومت داینامیک (خط روند نزولی) نزدیک شده است.

تحلیل چارت هفتگی ریپل

همچنین در تایم فریم هفتگی یک واگرایی مخفی (HD) منفی مشاهده می‌شود که احتمال کاهش قیمت را بسیار افزایش می‌دهد.

واگرایی مخفی ریپل

پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال XRP را دارید بهتر است صبر کرده و پس از رسیدن قیمت به نواحی پایین‌تر مانند ۰.۳ دلار، مقداری از سرمایه خود را ریسک کرده و پس از شکسته شدن محدوده ۰.۱۳۵ دلار بخش دیگری از سرمایه خود را خرید کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ممکن است با انتشار اخبار مثبت در مورد دادگاه ریپل این سناریوی نزولی تغییر کند.

این تحلیل و پیش‌بینی صرفا یک تحلیل شخصی است و می‌تواند سناریوی متصور شده شکست بخورد، پس بهتر است که در معاملات خود حتما به روش تحلیلی خود پایبند باشید و مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.

برای تحلیل جامع‌تر و روزانه XRP، صفحه تحلیل ریپل را بخوانید

آیا ریپل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تاکنون به پیش‌بینی قیمت XRP پرداختیم؛ اما آیا ریپل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال به بررسی نکات مثبت و منفی ارز دیجیتال XRP و شبکه بلاک چینی آن پرداخته و تصمیم گیری نهایی را به خود شما واگذار می‌کنیم.

دلایلی برای سرمایه‌گذاری در ریپل

  1. ارز دیجیتال XRP نسبت به سقف قیمتی خود کاهش بسیار زیادی داشته است و این موضوع به معنی آن است که شما در حال حاضر می‌توانید این رمز ارز را با تخفیف نسبت با سال ۲۰۱۸ خریداری کنید.
  2. ارز دیجیتال XRP یک مارکت کپ بزرگ دارد و این موضوع نشان از پذیرش عمومی این ارز دارد. وجود مارکت کپ بزرگ در ارز دیجیتال XRP باعث خواهد شد که قیمت نوسانات و هیجانات کمتری داشته باشد؛ یا به زبانی ساده‌تر ثبات بیشتری داشته باشد.
  3. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگی در ارز دیجیتال XRP سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این موضوع می‌تواند، باعث افزایش پذیرش XRP و رشد قیمت آن شود.
  4. پرونده SEC علیه شرکت ریپل در حال بهبود است؛ اما باید توجه داشته باشید که این پرونده هنوز به‌صورت کامل حل نشده است.

دلایلی برای عدم سرمایه‌گذاری در ریپل

  1. شرکت ریپل و ارز دیجیتال XRP یکی نیستند. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز بیان شد، ریپل شرکتی بزرگ با بیش از ۵۰۰ کارمند است؛ اما ارز دیجیتال XRP توکن شبکه بلاک چینی ریپل است. شرکت ریپل خدمات بلاک چینی بسیاری را به شرکای خود ارائه می‌دهد؛ اما در این خدمات، توکن XRP هیچ نقشی ندارد. این موضوع به معنی آن است که شرکت ریپل می‌تواند هر روز رشد کند و بزرگ‌تر شود؛ اما این موضوع بر روی ارز دیجیتال XRP تاثیری ندارد؛ زیرا مشارکت و بزرگ‌تر شدن این شرکت به معنی استفاده‌ بیشتر از ارز دیجیتال XRP نیست.
  2. توکن XRP یک ارز دیجیتال متمرکز است. یعنی مانند بیت کوین و اتریوم که توکن‌ها به مرور زمان ایجاد می‌شوند نیست و از ابتدا تمام توکن‌های XRP ضرب شده و بیشتر آنها در اختیار مدیران شرکت ریپل است. این مدیران می‌توانند به مرور توکن‌های خود را به فروش برسانند که این مسئله کاهش قیمت این رمز ارز در پی خواهد داشت.

جمع‌بندی

بازارهای مالی همواره با ریسک زیادی همراه است، به همین بسیاری از افراد به دنبال پیش‌بینی قیمت هستند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی پیش‌بینی کارشناسان در مورد ارز دیجیتال XRP و پیش‌بینی قیمت ریپل از دیدگاه‌های متخلف بپردازیم؛ اما باید بدانید که هر تحلیل یا پیش‌بینی قیمت نمی‌تواند صددرصد درست باشد.

5
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام من ۲سال پیش باارز۲۴تومن ۱۹تاسهام گرفتم الان این ۱۹تاسهام من چقدر شده؟

H.arab
H.arab
1 سال قبل

سلام وقت بخیر میتونم به عنوان یه ارز آینده دار خریداری کنم

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

دمت گرم پیش بینیت درست از اب در اومد ریپل رسید به نزدیک ۳۲ سنت

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

5

9

نظر مخاطبان (5)