۵ نکته مهم که باید قبل از خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بدانید!

چیزهایی که قبل از خرید کاردانو باید بدانید
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

پروژه کاردانو که در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شد، اغلب به عنوان یک بلاک چین نسل سوم شناخته می‌شود. کاردانو با درس گرفتن از تجربیات قبلی شبکه‌های بیت کوین و اتریوم توسعه داده شده، با این تفاوت که درصدد حل مشکلاتی مانند عدم پایداری و مقیاس پذیری کم این شبکه‌ها است. به عبارت دیگر سازگاری بیش‌تر با محیط زیست، ایمنی و سرعت بالا‌تر از ویژگی‌های حائز اهمیت برای سازندگان توکن ADA بوده است. کاردانو چیست؟ کاربرد و آینده ارز دیجیتال ADA

با وجود پتانسیل بالای توکن کاردانو، این ارز دیجیتال هنوز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و در طول تاریخ خود بیشتر روندی نزولی داشته است. البته با اقبال بیشتر فعالان بازار به این رمز ارز می‌توان به آینده درخشان آن امیدوار بود. اگر شما هم به خرید کاردانو فکر می‌کنید، در ادامه مهم‌ترین نکاتی که بهتر است قبل از خرید ADA بدانید را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- کاردانو در زمینه مصرف انرژی بسیار کارآمد است

مصرف انرژی کاردانو

مزیت بزرگ کاردانو سازگاری بالای آن با محیط زیست است. برای مقایسه بهتر و آسان‌تر، در ادامه تخمینی از میزان مصرف انرژی توسط شبکه‌های کاردانو، بیت کوین و اتریوم در یک سال آورده شده است:

  • کاردانو: ۶ گیگاوات ساعت
  • بیت کوین: ۱۳۰ ترا وات ساعت
  • اتریوم: ۵۰ ترا وات ساعت

در نظر داشته باشید که یک تراوات برابر با ۱۰۰۰ گیگاوات است. به عبارت دیگر، بیت کوین تقریباً به اندازه کشور آرژانتین که حدود ۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد، انرژی مصرف می‌کند. مصرف انرژی شبکه کاردانو در سال حدود ۶۰۰ خانه در ایالات متحده آمریکا است.

دلیل این موضوع نیز می‌تواند به استفاده کاردانو از سیستمی متفاوت از سایر این شبکه‌ها به نام پروتکل اثبات سهام برای تایید تراکنش‌ها باشد. پروتکل اثبات سهام تعداد دستگاه‌هایی که تراکنش‌ها را در هر زمان تأیید می‌کنند محدود کرده و کاربران باید با استیکینگ ارزهای دیجیتال در شبکه مورد نظر، اعتبار بلاک‌ها را تایید کنند. استیک کاردانو همچنین مشمول پاداش در شبکه خواهد شد.

۲- بنیان‌گذار کاردانو یکی از افراد موثر در توسعه اتریوم است

چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بخشی از تیمی بود که اتریوم را به همراه ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیان‌گذار و مخترع آن، تأسیس کرد. هاسکینسون می‌خواست که اتریوم یک پروژه تجاری باشد، در حالی که بوترین بر غیر انتفاعی بودن (Nonprofit) این شبکه تاکید داشت. در نهایت به دلیل این اختلاف نظر، بوترین در سال ۲۰۱۴ هاسکینسون را از تیم اتریوم حذف کرد.

چارلز هاسکینسون؛ از بنیانگذار کاردانو چه می‌دانیم؟

هاسکینسون توسعه شبکه کاردانو را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. این شبکه شباهت‌های زیادی با بلاک چین اتریوم دارد. کاردانو و اتریوم هر دو بلاک چین‌های قابل برنامه ریزی هستند، به این معنی که افراد دیگر می توانند از آن‌ها برای توسعه برنامه‌هایشان استفاده کنند و هر دو آن‌ها نیز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند.

۳- قابلیت مهم شبکه کاردانو برای مدیریت تعداد بالای تراکنش‌ها

مقیاس پذیری همواره برای بزرگترین ارزهای دیجیتال نیز مشکل ساز بوده است. بیت کوین حدود پنج تراکنش در ثانیه را پردازش کرده و این عدد در شبکه اتریوم حدود ۱۵ تراکنش است.

در آزمایشات صورت گرفته، شبکه کاردانو قابلیت پردازش ۲۵۷ تراکنش در ثانیه را دارد. این شبکه همچنین قصد دارد لایه دیگری به نام Hydra را به بلاک چین خود اضافه کند که با استفاده از این فناوری، به طور بالقوه می‌تواند ۱ میلیون تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

آشنایی با مزایا و معایب کاردانو

۴- کاربرد‌های گسترده شبکه کاردانو

کاربردهای کاردانو

کاردانو یک پروژه جاه‌طلبانه است و برای فناوری آن در صنایع مختلف، کاربردهای بالقوه زیادی وجود دارد. به عنوان یک مثال واقعی از کاربرد‌های متنوع این شبکه، می‌توان به همکاری آن‌ها با وزارت آموزش و پرورش اتیوپی اشاره کرد. بلاک چین کاردانو سوابق پنج میلیون دانش آموز اتیوپیایی را ذخیره می‌کند که قابلیت تغییر در آن‌ها وجود ندارد. هنگانی که این دانشجویان تحصیلات عالی و مشاغل خود را در آینده دنبال می‌کنند، سوابق و دستاوردهایشان را در بلاک چین کاردانو در دسترس خواهند داشت.

در اینجا موارد استفاده کاربردی دیگری از شبکه کاردانو در بخش‌های مختلف آورده شده است:

  • مراقبت‌های بهداشتی: بلاک چین کاردانو می‌تواند محصولات دارویی را رصد کرده و از این طریق از خریداری دارو‌های تقلبی توسط بیماران جلوگیری کند.
  • امور مالی: بلاک چین کاردانو می‌تواند در کشورهای در حال توسعه به عنوان تاریخچه‌ای از هویت افراد و نشان دادن اعتبار آن‌ها استفاده شود.
  • کشاورزی: ​​فناوری بلاک چین می‌تواند به کشاورزان، شرکت‌های حمل و نقل و بازرگانان محصولات کشاورزی در یافتن زنجیره تامین پایدار کمک کند.  
  • رویکرد پژوهشی برای این شبکه در اولویت اول قرار دارد

تمام این‌ها و موارد دیگر از کاربردهای این شبکه در دنیای واقعی به حساب می‌آیند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

۵- تعداد توکن‌های کاردانو (ADA) عرضه شده محدود است

ارزهای دیجیتال می‌توانند عرضه ثابت یا نامحدود داشته باشند. بیت کوین معروف‌ترین نمونه ارز دیجیتال با عرضه ثابت است و دلیل ثابت بودن عرضه BTC این است که هرگز بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین وجود نخواهد داشت.

توکن کاردانو نیز به همین صورت است. حداکثر عرضه این رمز ارز ۴۵ میلیارد واحد بوده که در حال حاضر حدود ۳۴ میلیارد آن در گردش است. این عرضه محدود به تنهایی افزایش قیمت آدا را تضمین نمی‌کند. اما با بیشتر شدن محبوبیت کاردانو، عرضه محدود آن می‌تواند به افزایش تقاضا برای ADA کمک کند. بهترین کیف پول‌های کاردانو (ADA) برای موبایل در سال 2023

مانند هر ارز دیجیتال دیگر، خرید آدا نیز خطرات خود را دارد. قطعا ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که رمزارز شبکه کاردانو در اهدافش موفق خواهد شد و یا حتی در آینده ارزشی خواهد داشت. تمام این‌ها ریسک‌هایی هستند که با هر سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال متحمل خواهید شد. با این حال با نگاهی جذابیت‌های این شبکه به راحتی می‌توان فهمید که چرا کاردانو سرمایه گذاران را هیجان زده کرده است. اکنون که در مورد این توکن و شبکه آن بیشتر می‌دانید، می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی آدا سرمایه گذاری کنید یا خیر.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)