کسب درآمد از ترید بدون سرمایه اولیه: اسرار موفقیت

ترید بدون سرمایه
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

4 دقیقه

بسیاری از افراد هستند که تمایل دارند در بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال فعالیت داشته باشند اما یا سرمایه اولیه ندارند یا این سرمایه اندک است. جالب است بدانید کسب درآمد از ترید از این طریق غیر ممکن نیست اما پر زحمت است. در این مقاله از پول نو روش‌های کسب درآمد از ترید بدون سرمایه اولیه را بررسی خواهیم کرد و چالش‌های هر روش را زیر ذره‌بین خواهیم برد. با ما همراه باشید.

شاید باورش سخت باشد اما کسی درآمد از ترید و بازار ارز دیجیتال بدون سرمایه نیز ممکن است. البته اگر شما سرمایه اولیه اندکی حتی در حد یک میلیون تومان نیز داشته باشید با رعایت اصول و یادگیری می‌توانید آن را در عرض یکسال به بیش از صد میلیون تومان تبدیل کنید. در این مقاله اسرار موفقیت ترید بدون سرمایه اولیه به شما گفته خواهد شد.

آیا می‌توان بدون سرمایه اولیه ترید کرد؟

کسب درآمد از ترید بدون سرمایه اولیه

در ابتدا باید بگوییم که پاسخ به سوال مطرح شده مثبت است. بسیاری از افراد هستند که قصد دارند قدرت تحلیل خود از بازار را ابتدا روی پول غیرواقعی امتحان کنند. بدین منظور بسیاری از صرافی‌ها مانند بای‌بیت مقداری دارایی مجازی در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید با آن ترید کنید و در صورت موفق بودن برآیند معاملات خود تصمیم بگیرید که پول واقعی وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید و از ترید کردن در آن سود کسب کنید. باید بدانید که حساب‌های دمو و سود حاصل از آن قابلیت نقد شدن را ندارند و تنها برای آزمایش توانایی‌های شما طراحی شده‌اند.

از بحث اکانت‌های دمو که بگذریم راه‌هایی وجود دارد که بدون سرمایه یا با سرمایه کم از بازار ارزهای دیجیتال درآمد دلاری واقعی کسب کنید. 

در صورتی که هیچ‌گونه سرمایه‌ای برای ترید نداشته باشید با استفاده از این روش‌ها می‌توانید درآمد کسب کنید و درآمد حاصله را در بازار رمز ارزها ترید کنید و به کسب سود از آن بپردازید. اما در صورتی که مقداری سرمایه اولیه داشته باشید کار شما آسان‌تر خواهد بود و می‌توانید به سرعت با ترید کردن از آن درآمد کسب کنید.

روش‌های کسب درآمد از ترید بدون سرمایه اولیه

روش‌های کسب درآمد از ترید بدون سرمایه اولیه

ما در این قسمت روش‌هایی را برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال بدون سرمایه اولیه بیان خواهیم کرد. شما پس از کسب درآمد از این روش‌ها می‌توانید از روش‌های کسب درآمد از ترید با سرمایه اولیه کم که در بخش بعد گفته خواهد شد استفاده کنید و سرمایه خود را افزایش دهید.

۱- پلتفرم‌های پراپ تریدینگ 

برخی از پلتفرم‌ها وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند تا در یک مجموعه چالش ترید شرکت کنید و در صورت قبول شدن در این چالش‌ها به شما سرمایه واقعی برای ترید خواهند داد که درصدی از سود حاصله از آن متعلق به شما خواهد بود. به این شرکت‌های پراپ تریدینگ فرم (Prop Trading Firm) گفته می‌شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که کسب درآمد از این روش به همین سادگی‌ها هم نیست. زیرا در درجه اول شما باید یک بلیط برای شرکت در چالش پراپ خریداری کنید و جالب است بدانید که تنها درصد کمی از معامله‌گران قادر به موفق گذراندن این چالش‌های تریدینگ هستند. مراحل به شدت سخت طراحی شده است و ممکن است هزینه تهیه بلیط را هم در این چالش‌ها از دست بدهید. البته برخی پلتفرم‌ها نیز وجود دارند که شما نیاز به تهیه بلیط ندارید و به صورت رایگان می‌توانید در چالش‌های پراپ تریدینگ شرکت کنید.

بنابراین تنها به کسانی شرکت در چالش‌های پراپ تریدینگ توصیه می‌شود که تحلیلگر حرفه‌ای بازار باشند. از معروف‌ترین پلتفرم‌های پراپ تریدینگ می‌توان به FTMO، HowToTrade و Fidelcrest اشاره کرد.

البته پلتفرم‌های نوظهور ایرانی نیز به منظور معاملات پراپ به وجود آمده‌اند که ما نمی‌توانیم مستقلا هیچ کدام از آن‌ها را تایید یا رد کنیمو به شما توصیه می‌کنیم که خودتان تحقیقات لازم را در مورد آن‌ها به عمل آورید.

۲- درآمد از طریق دعوت دوستان به صرافی

این روش یکی از قدیمی‌ترین و البته موثرترین روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه است. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال هنوز به اندازه سایر بازارهای مالی بین مردم عادی شناخته شده نیست، پتانسیل زیاد و فرصت‌های طلایی برای کسب درآمد از این طریق وجود دارد. تجربه ثابت کرده است که در بولران و بازار صعودی بسیاری از مردم که قبلا در بازار رمز ارزها فعالیت نداشته‌اند تمایل پیدا می‌کنند که به بازار ورود کنند.

در این روش صرافی‌ها با اختصاص کد معرف (ریفرال) به شما این امکان را می‌دهند تا در ازای ثبت نام کسانی که از این کد استفاده می‌کنند به شما درآمدی از درصد کمیسیون معاملات آن‌ها برسد. مزیت بزرگ این روش آن است که معمولا این درآمد مستمر خواهد بود و تا زمانی که فرد دعوت شده در آن صرافی معامله انجام دهد، شما درآمد کسب خواهید کرد.

حال اگر بتوانید تعداد زیادی از افراد را به این روش به آن صرافی دعوت کنید، درآمد خوب و مستمری بدون انجام فعالیت خاصی نصیبتان خواهد شد. همان طور که گفته شد این بازار نوظهور است و همچنان پتانسیل ورود افراد زیادی به آن وجود دارد. پس می‌تواند فرصت طلایی برای کسب درآمد باشد. 

علاوه بر دوستانتان شما می‌توانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا تولید محتوای مناسب کاربران را از طریق لینک اختصاصی خود به صرافی فرا بخوانید و تعداد افراد دعوت شده توسط کد خود را افزایش دهید.

جالب است بدانید با دریافت کد ریفرال از صرافی پول نو و دعوت از دوستان خود ۲۵٪ از کارمزد معاملات آن‌ها را در حساب کاربری خود داشته باشید.

۳- درآمد از طریق شرکت در ایردراپ‌ها

شرکت در ایردراپ پروژه‌ها روش دیگر کسب درآمد بدون سرمایه اولیه است. البته در برخی از پروژه‌ها فعالیت و مشارکت‌ اولیه در زیرساخت‌های آن پروژه مستلزم پرداخت هزینه کارمزد (فی) است و چون فعالیت مستمر شانس شما را برای دریافت ایردراپ بالاتر خواهد برد گاها هزینه‌های فی مبلغ قابل توجهی خواهد شد. اما در طرف دیگر برخی از پروژه‌ها هستند که شبکه آزمایشی یا تست نت آن‌ها راه‌اندازی شده است. بیشتر فعالیت‌ها برای دریافت ایردراپ روی این شبکه تستی انجام خواهد شد و طبیعتا پرداخت کارمزدهای شبکه نیز با توکن تستتی خواهد بود که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

چالش این روش در آن خواهد بود که زمان زیادی از شما خواهد گرفت و هیچ تضمینی نیز برای دریافت ایردراپ نخواهید داشت. ضمن اینکه زمان ارائه توکن آن شبکه نیز نامشخص خواهد بود.

آشنایی با بهترین سایت‌های ایردراپ ارز دیجیتال در سال 202۴

۴- درآمد از طریق بازی‌های بلاکچینی

در این روش نیز شما می‌توانید با بازی کردن در یک بازی بلاکچینی و انجام مراحلی دستاوردهایی مانند NFT داشته باشید که در بازار قابل تبدیل به پول نقد هستند. البته در نظر داشته باشید که معمولا بازی‌ها طوری طراحی می‌شوند که برای پیشرفت چشمگیر در بازی نیاز به خرید برخی آیتم‌ها در بازی باشد. اما همچنان امکان دریافت درآمد بدون سرمایه اولیه نیز وجود خواهد داشت.

فراموش نکنید که هدف ما در این مرحله کسب درآمدی اندک است و قصد داریم در گام بعد با ترید کردن از سرمایه بدست آمده آن را ارتقا بخشیم.

۵- درآمد از طریق بونوس صرافی‌ها

در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال به ازای ثبت نام اولیه مبلغی به عنوان بونوس یا جایزه به شما تعلق خواهد گرفت. این اقدام صرافی‌ها با انگیزه ثبت نام و انجام ترید معامله‌گران در آنجا اهدا می‌شود. نحوه ارائه بونوس یا سرمایه هدیه به فعالان به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. ممکن است این مقدار سرمایه بابت واریز مقداری دارایی اولیه در صرافی اهدا شود و حتی ممکن است نیازی به واریز سرمایه نداشته باشد.

بهتر است قبل از ثبت نام در صرافی قوانین آن و نحوه ارائه بونوس آن به دقت مطالعه شود. اما به صورت کلی پاداش بونوس در ازای پاداش ثبت نام، پاداش انجام ماموریت‌هایی در صرافی و پاداش دعوت از دوستان اهدا می‌شود. به عنوان مثال صرافی coinbase به کاربران خود ارز دیجیتال coinbase earn پاداش می‌دهد؛ به شرطی که چند ویدئو از رمزارز مورد علاقه خود تماشا کنند و یا یک تست یا یک مسابقه را کامل نمایند.

روش‌های کسب درآمد از ترید با سرمایه اولیه کم

ترید با سرمایه کم

در این مرحله ما یک سرمایه اولیه کم را برای ترید جمع‌اوری کرده‌ایم. این سرمایه اولیه هم می‌تواند از منابع شخصی ما باشد یا از یکی از روش‌های گفته شده در قسمت قبل بدست آمده باشد. حال به دنبال این خواهیم بود که از آن کسب درآمد کنیم. اما بسیاری از کاربران کسب سود با سرمایه اولیه اندک را کاری بیهوده می‌دانند زیرا درصد سودی که از این سرمایه نشات گرفته باشد نیز اندک خواهد بود. 

اما باید گفت که این نگرشی اشتباه در بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال است. در ادامه برخی از روش‌های دریافت سود چشمگیر از این سرمایه اولیه اندک را بیان خواهیم کرد.

۱- استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز

معاملات استقراضی در بازارهای مالی انواع مختلفی دارد اما همان‌طور که از نام آن پیداست شما با وثیقه قرار دادن سرمایه اولیه خود، چندین برابر آن می‌توانید از صرافی قرض بگیرید و  با آن ترید کنید که طبیعتا سود ناشی از ترید شما را هم چند برابر می‌کند. به سرمایه‌ای که از صرافی قرض گرفته‌اید تقسیم بر سرمایه اولیه‌تان همان اهرم یا لوریج فیوچرز گفته می‌شود که البته می‌توانید در هر ۲ جهت لانگ و شورت با آن ترید کنید.

هرچه اهرم معاملاتی شما بالاتر باشد، وثیقه شما در مقابل حرکت قیمت دارایی بر خلاف پوزیشن شما کمتر شما را حمایت خواهد کرد. به عبارتی دیگر با حرکات کوچک قیمتی بر خلاف پیش‌بینی شما، صرافی به اندازه دارایی که به شما قرض داده دچار ضرر خواهد شد بنابراین زمانی که این میزان به قیمت سر به سر با وثیقه برسد، این وثیقه را در بازار اسپات به فروش می‌رساند و در اصطلاح سرمایه شما را نقد (لیکویید) می‌کند و موجودی شما صفر خواهد شد.

بنابراین این روش ریسک بسیار زیادی برای ترید خواهد داشت و تنها به معامله‌گران حرفه‌ای توصیه می‌شود. اما در طرف مقابل آن به همان اندازه نیز سود ناشی از ترید با اهرم بالا چشم‌گیر خواهد بود.

۲- سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های کوچک

حتما تا کنون به گوشتان خورده است که فلان پروژه در مدت زمان کوتاهی چند صد برابر شده است. به صورت کلی بیشتر رمز ارزهایی که این شرایط را تجربه می‌کنند جز دسته میم کوین‌ها هستند که با یک هایپ رسانه‌ای توجه‌ها را به خود معطوف می‌کنند. این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که توکن این پروژه‌ها هیچ‌گونه کاربردی نخواهد داشت بنابراین اکیدا توصیه می‌شود تا در یک قیمت مناسب آن را به فروش رسانید. زیرا به همان سرعت از یک جایی دچار ریزش‌های شدید می‌شوند.

۷ راه برای دوام آوردن در بازار خرسی | در بازار ریزشی چه کنیم؟

البته پروژه‌های ناشناخته دیگری نیز وجود دارند که جز دسته میم کوین‌ها نیستند و عموما با جذب سرمایه فعالیت مارکتینگی خود را شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌کنند.

پس اگر دنبال خرید میم کوین‌ها هستید بدانید که تنها درصد کمی از این پروژه‌ها رشدهای خوبی می‌کنند و اکثریت آن‌ها ارزشی نخواهند داشت. پس برای پیدا کردن میم کوین‌های مناسب شما اولا باید خوش‌شانس باشید و در درجه بعدی در کامیونیتی‌های شبکه‌ها فعال باشید تا به سرعت متوجه هایپ رسانه‌ای یک میم کوین قرار بگیرید. 

اما در مورد دسته دوم پروژه‌های کوچک شما اولا باید قادر باشید تا تحلیل فاندامنتال روی آن پروژه انجام دهید و آن را ارزیابی کنید و در درجه بعدی رفتار مارکت میکر توکن آن پروژه را در صرافی‌ها دنبال کنید. معمولا مارکت میکر این دسته از پروژه‌ها رفتارهای خاصی برای حمایت از قیمت و رشد آن دارند که مستلزم این است شما قدرت تحلیل رفتار یک مارکت میکر را داشته باشید.

استراتژی‌های برتر معامله بر اساس سطوح حمایت و مقاومت

۳- روی معجزه سود مرکب حساب کنید

شاید باورتان نشود اگر به صورت مستمر روزانه تنها ۲ درصد سود از ترید خود داشته باشید در عرض یک سال سرمایه شما ۱۳۷۷ برابر خواهد شد! در این روش شما از معامله دوم به بعد هم از سرمایه اولیه خود کسب سود خواهید کرد و هم از سود بدست آمده در مراحل قبل سود خواهید برد.

شاید شما نتوانید یک پروژه با سود نجومی را در زمان مناسب تشخیص دهید و خریداری کنید اما اگر تریدر خوبی باشید می‌توانید در یک بازه زمانی مناسب سرمایه خود را چند صد برابر کنید. 

برای اینکار شما باید دید هولد بلند مدت در بازار ارز دیجیتال را کنار بگذارید و به ترید روزانه رمز ارزها(بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه) بپردازید. با توجه به شخصیت خود و سبک معاملاتی خود یک تایم فریم را انتخاب کنید و به ترید مشغول شوید. معمولا در این شیوه شما باید به سودهای کوچک روی هر معامله قانع باشید و پوزیشن‌های خود را در بازه زمانی کوتاه ببندید.

ربات تریدر چیست؟ آشنایی با بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال

بسیاری از تریدرها معاملات خود را در تایم فریم‌های زیر ۵ دقیقه تحلیل می‌کنند که به آن‌ها اسکلپر گفته می‌شود. اما تریدرهایی نیز وجود دارند که از یک لگ یا سوئینگ حرکتی کسب سود می‌کنند و همان‌طور که گفته شد شما با توجه به سبک معاملاتی خود باید یکی از این ۲ روش را انتخاب کنید ومنتظر معجزه سود مرکب بمانید.

جمع‌بندی

به صورت کلی داشتن سرمایه اولیه زیاد شرط حضور در بازارهای مالی نیست. در درجه اول شما باید مسلط به تحلیل تکنیکال آن بازار باشید و الفبای تحلیل فاندامنتال در آن بازار را بلد باشید. زمانی که این مرحله را پشت سر بگذارید می‌توانید با استفاده از حساب‌های دمو تجربیاتی را در ترید در آن بازار مالی تجربه کنید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. این مراحل پیش‌نیاز برای ورود به هر بازار مالی است. در مرحله بعد با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله گفته شد شما می‌توانید یک سرمایه اولیه را برای خود دست و پا کنید و در صورتی که این سرمایه اولیه مقدار قابل توجهی نیست با یکی از ۳ روش گفته شده در بالا به کسب سود از آن مشغول شوید و آن را حتی چند صد برابر کنید. در صورتی که این مراحل را به درستی طی کنید پس از گذشت یک کمدت زمان معقول خواهید دید که سرمایه ترید شما اکنون بیشتر از فردی است که این اصول را رعایت نکرده اما سرمایه اولیه زیادی را وارد بازار کرده است.

سوالات متداول (FAQ)

آیا می توان بدون سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال ترید کرد؟

بله روش‌هایی وجود دارند که می‌تواند شما را از فراهم آوردن سرمایه اولیه زیاد بی‌نیاز کند. در بازار ارزهای دیجیتال این امکان حتی فراهم‌تر نیز است. با استفاده از روش‌های گفته شده در این مقاله می‌توان این کار را انجام داد و سودهای چشمگیر از ترید بدست آورد. نکته مهم مرحله آموزش تحلیل و معامله‌گری در آن بازار مالی است و بهتر است روی این قسمت بیشتر زمان بگذارید.

روش‌های ترید بدون سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ ‌

 این کار می‌تواند از طریق شرکت در پلتفرم‌های رایگان پراپ تریدینگ انجام شود. اما به غیر این روش نیز راه‌هایی برای کسب سرمایه اولیه ترید وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت در ایردراپ‌ها، انجام بازی‌های بلاکچینی و دعوت دوستان به صرافی اشاره کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

5

نظر مخاطبان (0)