آشنایی با رمز ارزها

زمان مطالعه :

8 دقیقه

نتیجه دادگاه ریپل چه شد؟ | بررسی تاریخچه دادگاه ریپل و حواشی آن

ریپل در برابر کمیسیون SEC

این روزها دیگر کسی نیست که در مورد دعوا ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خبری به گوشش نخورده باشد، دادگاه ریپل یکی از پرحاشیه‌ترین دادگاه‌ها در دنیای کریپتو محسوب می‌شود، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی تاریخچه دادگاه ریپل و SEC، نتیجه دادگاه ریپل و… بپردازیم، پس اگر قصد دارید که در جریان به‌روزترین اخبار پیرامون دادگاه ریپل باشید، این مقاله را از دست ندهید. در ضمن این مقاله پس از انتشار هر خبر پیرامون دعوای ریپل و SEC به‌روزرسانی خواهد شد.

ریپل در دادگاه پیروز شد

در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۷ مهر ۱۴۰۲) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شکایت خود علیه ریپل انصراف داد و ریپل رسما پیروز دادگاه شد. کمیسیون SEC اکنون هیچگونه دعوی حقوقی با شرکت ریپل و مدیران ارشد آن یعنی برد گارلینگ هاوس و کریس لارسن ندارد.

آشنایی با شرکت ریپل

به طور خلاصه، می‌توان Ripple را یک بانک بلاک چینی دانست! در واقع این پروتکل تکنولوژی بلاک چین را به کار می‌گیرد تا بتواند فرایند انتقالات جهانی پول را پردازش کند.

هزینه پایین تراکنش‌ها و سرعت بالای شبکه، از جمله دلایل محبوبیت این پروتکل به شمار ‌می‌آیند. لازم به ذکر است که این کمپانی همکاری‌های مهمی را با شرکت‌های بزرگی به ثبت رسانده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمپانی مالی Santander اشاره کرد.

احتمالا تا کنون نام جامعه جهانی ارتباطات میان‌بانکی (SWIFT) را شنیده‌اید. این موسسه در سال ۱۹۷۳ و در کشور بلژیک کار خود را آغاز کرد. تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی، مهم‌ترین هدف سوئیفت بوده و بیش از ۱۱هزار بانک در سراسر جهان، در این تشکّل عضویت دارند. حال ریپل هم تقریبا کار مشابهی را انجام می‌دهد امّا با چاشنی بلاک چین و به صورت غیرمتمرکز!

دلیل دعوای ریپل و SEC چه بود؟

دادگاه ریپل

تقریبا اکثر فعالان کریپتو داستان به وجود آمدن شرکت ریپل و ارز دیجیتال XRP را تا حدودی می‌دانند؛ به همین دلیل در این مقاله از توضیحات اضافه خودداری می‌کنیم؛ اما اگر هنوز با جزئیات و داستان به وجود آمدن ریپل آشنا نیستید، مقاله زیر برای شما است.

ریپل XRP چیست؟ | آینده بانکداری در دستان شبکه بلاک چین Ripple

در سال ۲۰۱۳ شرکت ریپل با ارز دیجیتال XRP به‌عنوان یک دارایی دیجیتال شروع به جمع‌آوری سرمایه کرد و همه چیز امن و امان بود، حتی XRP در سال ۲۰۱۵ از طرف شبکه مقابله با جرائم مالی (FinCEN) یک ارز مجازی قابل تبدیل (Convertible Virtual Currency) معرفی شد، پس از اعلام‌شدن ارز دیجیتال XRP به‌عنوان یک ارز مجازی، شرکت‌ها و صرافی‌هایی که ارز دیجیتال XRP در صرافی خود لیست کرده بودند، مجبور به تابعیت از قوانین بانکی ایالات متحده (نه قوانین اوراق بهادار) شدند، دولت‌های خارجی، از جمله بریتانیا، ژاپن، سوئیس، سنگاپور و امارات متحده عربی مجبور به پیروی از این قوانین شدند و همگی تایید کردند که این ارز اوراق بهادار نیست و یک Non-Security محسوب می‌شود.

Non-Security به دارایی‌هایی مانند هنر، سکه‌های کمیاب، بیمه عمر، طلا و الماس که جزو دسته‌بندی اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند.

در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، پنج سال پس از اینکه FinCEN ارز دیجیتال XRP را یک ارز مجازی طبقه‌بندی کرد و هفت سال و نیم پس از معامله عمومی XRP در ایالات متحده، جی کلایتون (Jay Clayton) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در آخرین روزهای ریاست خود علیه شرکت ریپل شکایت کرد، SEC معتقد است که ارز دیجیتال XRP در اصل اوراق بهادار است و شرکت ریپل با آن اقدام به جذب سرمایه کرده است؛ اما قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا را رعایت نکرده است. این شکایت شروع کننده‌ دعوای ریپل و SEC شد و هنوز هم دادگاه ریپل و SEC ادامه دارد.

تا این بخش از مقاله در مورد علت دعوا ریپل و SEC صحبت کردیم و در ادامه به بررسی دادگاه‌های ریپل در طی این دو سال خواهیم پرداخت.

دادگاه ریپل لبز

در حقیقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اصل شکایت خود را علیه شرکت ریپل لبز و مدیران ارشد آن یعنی برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) تنظیم کرده بود. دلیل این مسئله هم این بود که SEC به این نتیجه رسیده بود که این شرکت و مدیران آن حجم بالایی از توکن‌های XRP را به فروش رسانده و از این طریق جذب سرمایه کرده‌اند.

وقایع دعوای حقوقی ریپل و SEC

  • شرکت ریپل برای اولین‌بار در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۰ متوجه می‌شود که SEC قصد دارد از این شرکت شکایت کند؛ این موضوع در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۰ توسط مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. برد گارلینگ‌هاوس در یک مصاحبه بیان می‌کند که احتمالا کمیسیون بورس و اوراق بهادار قصد دارد که از ریپل شکایت کند.
  • در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ کمیسیون بورس و اوراق بهادار از شرکت ریپل برای فروش توکن XRP شکایت می‌کند، در این شکایت بیان شده که ارز دیجیتال XRP یک اوراق بهادار یا سهام است؛ اما شرکت ریپل قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همان SEC را رعایت نکرده است. اولین دعوای ریپل و SEC در این تاریخ شروع شد، زیرا مدیران ریپل به‌جای برآورده کردن خواسته‌های SEC اعلام کردند که در این پرونده از خود دفاع می‌کنند (یعنی اگر در همان دادگاه اول ریپل قوانین SEC را قبول می‌کرد، دو سال دعوا و دادگاه پیش نمی‌آمد).
  • پس از این که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل شکایت کرد، در طول ۸ روز ارز دیجیتال XRP بیش از ۶۹ درصد ریزش قیمت داشت و این ریزش قیمت باعث ضرر و زیان بسیاری از سرمایه‌گذاران شد.
  • هنوز دو سه روز (۲۴ دسامبر) از شکایت SEC از ریپل نگذشته بود که مانی گرام (یک سرویس انتقال پول) یکی از شرکای شرکت ریپل اعلام کرد که در این پلتفرم از شبکه ریپل برای نقل‌ و انتقالات خود استفاده نمی‌کند. این شروع قطع همکاری تعدادی از شرکت‌ها با ریپل بود؛ علت این قطع همکاری‌ها این بود که شرکای این شرکت نمی‌خواستند با کمیسیون SEC به مشکل بخورند.
  • پس از مانی گرام این بار نوبت به کوین بیس (Coinbase) رسیده بود تا با این شبکه قطع همکاری کند. کوین بیس در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که توکن XRP را از فهرست ارزهای قابل معامله خود خارج خواهد کرد.
  • حذف‌کردن توکن XRP توسط صرافی کوین بیس باعث نشد که این صرافی از دعوای ریپل و SEC بدون آسیب عبور کند. در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ فردی به نام توماس سندووال (Thomas Sandova) یک شکایت جمعی علیه صرافی کوین بیس در دادگاهی در سانفرانسیسکو ثبت کرد. توماس در این شکایت بیان کرده بود که کوین بیس می‌دانسته که ارز XRP یک توکن اوراق بهادار (Security Token) ثبت نشده است؛ اما با این حال با دریافت کمیسیون، اقدام به فروش XRP کرده است (منبع).
  • دادگاه ریپل باعث شد که شرکت Tetragon Financial Group LTD که یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری چند میلیاردی و یکی از مهم‌ترین حامیان ریپل بود از این شرکت (شرکت ریپل) شکایت کند، تتراگون خواهان بازخرید سهام توسط شرکت ریپل شد. در پاسخ به این شکایت مدیران ریپل بیان کردند که این شکایت، سوء استفاده غیرمنصفانه از عدم وضوح نظارتی در ایالات متحده است (منبع).
  • هنوز داستان شکایت افراد از ریپل ادامه داشت، در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ فردی به نام تایلر تومی (Tyler Toomey) شکایتی را در فلوریدا بر علیه شرکت ریپل تنظیم کرد، در این شکایت، تایلر مدعی شده است که شرکت ریپل با عدم ثبت صحیح توکن خود، اقدام به جذب سرمایه بدون هیچ محدودیتی کرده است (منبع).
  • شرکت ریپل در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ از دادگاه خواست که SEC اطلاعات مربوط به بیت کوین و اتریوم را منتشر کند. ریپل از SEC خواست که اطلاعاتی را که به‌وسیله آن اتریوم و بیت کوین را خارج از دسته اوراق بهادار طبقه‌بندی کرده است، منتشر کند (منبع).
  • در حال و هوای دعوای ریپل و SEC، هر دو طرف درخواست‌هایی را به دادگاه ارسال می‌کردند، SEC از دادگاه خواسته بود که مدیران شرکت ریپل اطلاعات مالی خود را منتشر کنند و مدیران ریپل نیز در ۱۲ مارس ۲۰۲۱ نامه‌ای به دادگاه منطقه جنوبی نیویورک ارسال کردند، تا دادگاه درخواست SEC را برای اطلاعات شخصی مدیران ریپل را رد کند. برد گارلینگ هاوس، مدیر اجرایی ریپل، و کریس لارسن، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی شرکت، از قاضی سارا نتبرن خواستند تا احضاریه‌هایی را که تقریباً یک دهه اطلاعات مالی از این دو مدیر را می‌طلبد، متوقف کند. این احضاریه‌ها به شش بانک مختلف ارسال شده بود. این دو مدیر در این درخواست بیان کرده بودند که درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار «تجاوز به حریم خصوصی» است (منبع).
  • در ۲۲ مارس ۲۰۲۱، جرمی هوگان (Jeremy Hogan) وکیل دادگستری که دخالتی در این پرونده نداشت، در یک ویدئو یوتیوبی، گفت که قاضی سارا نتبرن (Sarah Netburn) در دادگاه ریپل از این شرکت دفاع کرده و گفته است که “درک من در مورد XRP این است که نه تنها ارزشمند است، بلکه یک ابزار مفید نیز هست و این مسئله آن را از بیت کوین و اتر متمایز می‌کند”. جرمی هوگان این توصیف قاضی از ارز دیجیتال XRP را یک بمب برای شرکت ریپل توصیف کرد (منبع).
  • با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز یک رئیس جدید خواهد داشت به همین دلیل برخی از حامیان و سرمایه‌گذاران ریپل در ۸ آوریل سال ۲۰۲۱ اقدام به امضای یک طومار برای توقف دعوای ریپل با SEC کردند، این طومار خطاب به گری جنسلر (Gary Gensler) نامزد ریاست SEC بود و در آن از وی خواسته شده بود که در صورت تایید شدن به‌عنوان رئیس کمیسیون SEC، جنگ بین ریپل و SEC را پایان دهد؛ اما متاسفانه این درخواست هم کارساز نبود (منبع).
آخرین بروزرسانی دعوای ریپل و SEC
  • در روز جمعه ۹ آوریل سال ۲۰۲۱ یک پیروزی کوچک برای ریپل اتفاق افتاد، ریپل لبز در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رابطه با افشای سوابق مالی شخصی کارکنان پیروز شد و SEC تنها می‌توانست به اطلاعات مالی مربوط به فروش ارز دیجیتال XRP دسترسی داشته باشد، نه تمام سوابق مالی کارکنان. پس از این پیروزی مدیران ریپل توانستند، کمی فشار وارد شده به خود و شرکت را کاهش دهند (منبع).
  • همان‌طور که بیان شد، شرکت تتراگون (Tetragon) از ریپل شکایت کرده بود. نتیجه این پرونده در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ مشخص شد و ریپل برنده دادگاه اعلام شد. این خبر باعث رشد ۲۲ درصدی ارز دیجیتال XRP شد (منبع).
  • در تاریخ ۳ ژوئن سال ۲۰۲۱ خبری مبنی بر اینکه مدیران ریپل به دنبال دریافت اطلاعات ۱۵ صرافی بین‌المللی هستند تا ثابت کنند که ادعای SEC در خصوص شرکت ریپل، بخش ۵ قانون اوراق بهادار را نقض نکرده است، منتشر شد (منبع).
  •  در تاریخ ۷ می سال ۲۰۲۱ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواستی را به دادگاه ارائه کرد که در آن از دادگاه خواسته شده بود که به شرکت ریپل دستور دهد تا تمام اسنادی را که مربوط به فروش XRP است را در اختیار SEC قرار دهد. قاضی دادگاه (سارا نتبرن) در ۳۰ می این درخواست را رد کرد و این پیروزی ریپل در مقابل SEC باعث رشد ۳۰ درصدی ارز XRP در طی دو روز شد (منبع).
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ۱۰ آگوست درخواستی را به دادگاه ارسال می‌کند مبنی بر اینکه پیام‌های رد و بدل شده بین ریپل و Slack، که ریپل در اختیار این سازمان قرار داده، ناقص است. SEC در ادامه از دادگاه درخواست کرد که ریپل تمام یک ترابایت پیام رد و بدل شده بین این دو نهاد را در اختیار این کمیسیون قرار دهد، در پاسخ به این درخواست، شرکت ریپل بیان کرد که این اطلاعات از بین رفته و بازیابی آنها هزینه بسیار زیادی دارد (منبع).
  • ریپل دوباره درخواست خود را مبنی بر اینکه SEC باید سیاست‌های معاملاتی خود در رابطه با کریپتو را منتشر کند، به دادگاه فرستاد. این درخواست از سمت دادگاه پذیرفته شد و به SEC مهلت داده شد که تا ۳ سپتامبر این مدارک را ارائه دهد (منبع).
  • دادگاه در ۳ سپتامبر به ریپل دستور داد تا ۱ ترابایت پیام گم شده را به SEC تحویل دهد، این در حالی بود که این شرکت گفته بود که پیروی از این درخواست برای آن‌ها هزینه‌ی زیادی (حدود ۱ میلیون دلار) خواهد داشت، اما دادگاه این اطلاعات را ضروری دانست و از ریپل خواست که آن‌ها را در اختیار SEC قرار دهد (منبع).
  • در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ ریپل دوباره درخواستی را به دادگاه ارسال کرد که در آن خواسته شده بود که کارکنان SEC جزئیات معاملات خود را شرح دهند. این درخواست در حالی از سمت ریپل مطرح شد که پیش از آن این کمیسیون با فرمان دادگاه سیاست‌های خود مبنی بر معاملات کارکنانش را منتشر کرده بود. در نتیجه درخواست ریپل از سمت دادگاه رد شد (منبع).
  • در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۲۲ برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل در یکی از مصاحبه‌های خود بیان می‌کند که در صورت شکست ریپل در دادگاه علیه SEC، این شرکت ایالات متحده را ترک خواهد کرد (منبع).
  • دادگاه ریپل و SEC در حال نزدیک‌شدن به پایان خود است و شرکت ریپل در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ درخواستی به دادگاه ارسال می‌کند که SEC نتوانسته ثابت کند که XRP یک اوراق بهادار است به همین دلیل دادگاه باید درخواست SEC مبنی بر اوراق بهادار بودن این ارز را رد کند (منبع).
  • در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ شاهد انصراف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شکایت خود علیه ریپل بودیم و این پرونده نهایتا به نفع ریپل بسته شد.

آخرین بروزرسانی دعوای ریپل

شما بهتر می‌دانید که دنیای کریپتو روزانه دستخوش تغییرات بی‌شماری می‌شود و هر لحظه در این بازار منحصربه‌فرد خواهد بود. با این وجود، در ادامه آخرین بروزرسانی دعوای ریپل را بررسی خواهیم کرد.

آخرین بروزرسانی دعوای ریپل

می‌توان گفت که هر دو سمت دادگاه در شرایطی نامعلوم به سر می‌برند و این بلاتکلیفی تا زمانی که رای نهایی دادگاه اعلام شود، ادامه خواهد داشت.

در 20 اکتبر 2023 مشاور عمومی ریپل یعنی استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، در توییتی اعلام کرد که SEC شکایت خود از مدیران ریپل را پس گرفته است. استورات در این توییت نوشت.

توییت استوارت آلدروتی  در مورد پیروزی ریپل

این یک پیروزی دیگر برای ریپل محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که دیگر شکایت‌های SEC از ریپل پابرچا است.

اهمیت پرونده ریپل برای بازار ارزهای دیجیتال

دانستیم که به دلیل فروش XRP بدون ثبت آن در لیست اوراق بهادار (Securities)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بنیانگذاران ریپل یعنی برد گارلینگ‌هاوس(Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم کرد.

حال در این گیر و دار، بنیانگذاران ریپل این موضوع را تکذیب کردند و اوضاع پیچیده‌تر از همیشه دنبال می‌شود. به طور کلی، احتمالات فراوانی وجود دارد و نمی‌توان هیچ چیز را به طور دقیق پیشبینی کرد.

با این وجود، اگر Ripple پرونده خود با SEC را از دست بدهد، SEC می‌تواند علاوه بر ریپل، بسیاری از دیگر پروژه‌های کریپتویی را هم در لیست سیاه خود قرار دهد و جریمه‌هایی را برای آن‌ها وضع کند. همچنین، طبعا شاهد ریزش قیمت ریپل خواهیم بود.

امّا اگر ریپل از این پرونده سربلند بیرون بیاید اوضاع چطور خواهد بود؟

آینده ریپل بعد از پیروزی در دادگاه

از نظر منطقی در صورت پیروزی ریپل در دادگاه، تقاضا برای ارز دیجیتال XRP افزایش خواهد یافت و این موضوع باعث رشد قیمت XRP می‌شود؛ اما این رشد قیمت دلیلی بر ارزنده بودن XRP نیست، زیرا شرکت ریپل و مدیران آن همواره در دادگاه اعلام کرده‌اند که افرادی که این ارز را خریداری کرده‌اند، قصد سرمایه‌گذاری نداشته و بیشتر برای استفاده از شبکه بلاک چینی ریپل این توکن را خریداری کرده‌اند.

این موضوع در کنار فروش بسیار زیاد XRP توسط مدیران شرکت کمی غیرمنصفانه است. به عنوان مثال چند نفر از شما XRP را برای استفاده از شبکه ریپل خریداری کرده‌اید؟! (اگر واقعا صرفا XRP را برای استفاده از شبکه ریپل خریداری کرده‌اید حتما در کامنت‌ها بیان کنید).

ریزش ریپل

پیش بینی قیمت و آینده ریپل تا سال 2025؛ ارز XRP چه قله‌های قیمتی‌ای را فتح خواهد کرد؟

تمام سخنان مدیران شرکت تا به امروز به معنی آن است که ما توکن XRP را به مردم فروخته‌ایم؛ اما افرادی که این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند در رشد شرکت ریپل سهمی ندارند. این موضوع باعث شده که حتی اگر ریپل در دادگاه خود پیروز شود، با توجه به شرایط و سخنان مدیران، من (این یک نظر شخصی است) هیچ آینده‌ای روشنی برای این ارز دیجیتال متصور نشوم؛ به این دلیل که XRP آنچنان که مدیران شرکت ادعا می‌کنند یک ارز کاربردی نیست. این نظر با توجه به اطلاعاتی است که تا انتهای سال ۲۰۲۲ در دسترس است؛ اما ممکن است که رویه مدیران شرکت تغییر کند که باعث تغییر نظر من نیز خواهد شد.

آیا کمیسیون بورس درخواست تجدید نظر خواهد داد؟

با توجه به سابقه‌ای که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا داریم، دعوا حقوقی sec ادامه دار خواهد بود و sec به راحتی از خواسته خود کوتاه نخواهد آمد. پس نباید این پیروزی ریپل را به معنای اتمام دادگاه ریپل و sec بدانیم.

باید توجه داشت که در آخرین بروزرسانی دعوا ریپل و sec در مورد پس گرفته شدن شکایت sec از مدیران ریپل صحبت کردیم. این موضوع به معنی اتمام دعوای حقوقی sec و ریپل نیست و این دعوا حقوقی هنوز ادامه دارد. 

نتیجه دادگاه ریپل چی شد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشره کردیم، نتیجه دادگاه به نفع شرکت ریپل و مدیران ارشد آن بسته شد و اکنون دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هیچگونه دعوی حقوقی‌ای با این شرکت ندارد.

جمع‌بندی

نظر شما در مورد ارز دیجیتال XRP چیست؟ آیا شما این ارز را در صورت پیروزی ریپل در دادگاه، یک گزینه مناسب سرمایه‌گذاری می‌دانید؟ خوشحال می‌شوم که نظر شما را نیز در مورد ریپل و دادگاه در کامنت‌ها مشاهده کنم. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این پروژه کریپتویی علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه ریپل و بیت کوین را نیز مطالعه کنید.

دادگاه ریپل و SEC یکی از مهم‌ترین دعواها در حوزه کریپتو محسوب می‌شود به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم در مورد دعوای ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، وقایع پیش‌آمده در این پرونده و … صحبت کنیم. در انتها باید تاکید کنیم که این مقاله تا آخرین دادگاه ریپل به‌صورت منظم بروز رسانی شده است.

سوالات متداول

نتیجه دادگاه ریپل چه شد؟

بعد از انصراف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شکایت علیه شرکت ریپل لبز، پرونده ریپل و SEC به نفع شرکت Ripple خاتمه یافت.

آیا پیروزی ریپل در دادگاه بر بازار تاثیر خواهد گذاشت؟

پرونده حقوقی ریپل و SEC یکی از مهم‌ترین و پرحواشی‌ترین اتفاقات در تاریخ بازار ارزهای دیجیتال بود که به نفع ریپل خاتمه یافت. موفقیتی که ریپل در این پرونده به دست آورد قطعا تاثیر مثبتی در وضعیت بازار کریپتو خواهد داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

4

نظر مخاطبان (0)