گالا گیمز (GALA) چیست؟ دلیل ریزش ناگهانی گالا چه بود؟

گالا گیمز چیست
امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

ارز دیجیتال گالا (GALA) برای پشتیبانی از بازی‌های گالا طراحی و ایجاد شده است. کاربران می‌توانند با انجام بازی‌های گالا کسب درآمد کنند و پاداش بگیرند. شاید جالب‌ترین نکته درباره این ارز این است که ارز دیجیتال گالا توانسته است در مدت کم اعتماد سرمایه گذاران زیادی را جذب کند و چندین صرافی بزرگ را متقاعد کند که این ارز را برای فروش در لیست خود قرار دهند.

نمودار و قیمت لحظه ای ارز گالا را مشاهده کنید.

در این مقاله از وب سایت پول نو می‌گوییم که ارز دیجیتال گالا چیست و چه کاربردی دارد. اگر به مبحث بازی‌های کریپتویی علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را با دقت بخوانید.

گالا گیمز چیست؟

شاید بتوان این گونه به سوال «گالا گیمز چیست» پاسخ داد:

Gala Games از شرکت‌های تابع کمپانی .Gala Inc مستقر در ژاپن است که در حوزه‌هایی چون راه‌اندازی بازی‌های بلاک چینی، طراحی وب و داده‌کاوی فعالیت می‌کند. این پروژه روی شبکه‌های اتریوم و بایننس چین فعالیت دارد و توکن بومی آن GALA نام دارد.

گالا به خودی خود یک بازی کریپتویی نیست. گالا بستری است برای توسعه بازی‌های کریپتویی. Gala Games می‌خواهد ماهیت بازی‌های سنتی امروزی را تغییر دهد و هدف این پروژه بازگرداندن گیمرها به تفکر خلاق با اجازه دادن به آن‌ها برای کنترل دارایی‌های بازی با استفاده از فناوری بلاک چین است. یعنی این بازی‌ها می‌توانند به گیمرها کمک کنند تا به‌جای درپیش گرفتن یک رویه تکراری خلاقیت خود را به کار ببرند و در آینده بازی نقش داشته باشند.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از توکن‌های NFT که در اختیار دارند، در آینده بازی تأثیر گذار باشند. (مفهوم NFT به زبان ساده: NFT چیست؟) ارز گالا قابلیتی دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد درباره تصمیمات مهم کمپانی گالا گیمز درباره بازی شریک باشند و ایده‌های خود را از طریق رای گیری منتقل کنند. گالا گیمز تاکنون یک بازی به نام «ستاره شهر» یا Town Star منتشر کرده است.

تاریخچه بازی گالا

اریک شرمیر گالا گیمز را در ۲۱ جولای ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد. او یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک چین ایجاد کرد و به بازیکنان مسئولیت بیشتری در قبال بازی‌هایی که انجام می‌دهند، داد. در مجموع ۶۰ کارمند در حال حاضر در کمپانی گالا گیمز مشغول به کار هستند.

البته که زمان عرضه رسمی این بازی به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد که دوران طلایی بازی‌های مبتنی بر NFT و بلاک چین به حساب می‌آید. در آن سال و سال ۲۰۲۱، بازی‌های بسیاری از جمله اکسی اینفینیتی توانستند رکوردهای بسیاری را جابجا کنند و موجب گسترش استفاده کاربران از تکنولوژی‌های NFT و بلاک چین شوند.

این مدیر (Schirmeyer) که از نظر من یک نابغه است، بازی‌های خوبی را توسعه داده و منتشر کرده است. از بازی‌های معروفی که آقای اریک شرمیر ساخته است می‌توان به mafia wars و farmwill اشاره کرد که توانسته‌اند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند.

با بررسی اکانت لینکدین اریک شرمیر می‌بینیم که او در دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرده و فلسفه خوانده است! عمده شهرت او به خاطر بازی معروف زینگا پوکر است ولی او به این موفقیت‌ها قانع نبود و همواره دست به خلاقیت‌های جدیدی در عرصه طراحی گیم می‌زد. او شرکت گالاگیمز را پس از موفقیت‌های پیشین خود تاسیس کرد.

شاید تعجب کنید اگر بگویم او یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Myspace هم هست؛ جایی برای علاقه‌مندان موسیقی.

اریک شرمیر بنیان گذار گالا گیمز

اکوسیستم گالا گیمز چگونه کار می‌کند؟

به طور خلاصه، پس از ورود به اکوسیستم Gala Games، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن GALA که توکن بومی شبکه به حساب می‌آید، به خرید آیتم‌هایی چون توکن‌های غیرمثلی (NFT) درون اکوسیستم اقدام کنند.

به عبارتی تمام آیتم‌های موجود در بازی، همانند دارایی‌های قابل خریداری در دنیای واقعی عمل می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با دیگر بازیکنان معامله کرد.

همچنین کاربران می‌توانند با شرکت در تورنمنت‌ها و رویدادهای مختلف برگزار شده در پلتفرم گالا گیمز، پاداش‌هایی را در قالب GALA و یا ان‌ا‌ف‌تی‌های موجود در اکوسیستم دریافت کنند.

بدون شک یکی از نکات جالب توجه در رابطه با پلتفرم گالا گیمز، به اختیارات گسترده بازیکنان و اجتماع آن مرتبط می‌شود. بدین صورت که حتی کنترل nodeهای گالا هم در اختیار بازیکنان و اپراتورهای نودهای گالا در نقاط مختلف جهان قرار دارد.

توکن گالا چیست؟

این توکن در حقیقت جایزه کاربران برای انجام بازی‌های گالا است.

بگذارید با یک مثال ساده بیشتر توضیح بدهم:

امیدوارم که کلش آف کلنز بازی کرده باشید! زمانی که من کلش بازی می‌کردم برای خرید آیتم‌های گوناگون در این بازی باید مقدار مشخصی جم یا الماس را خرج می‌کردیم. با خرج کردن الماس‌ها می‌توانستیم کارگر جدید استخدام کنیم یا تاون هال را ارتقا بدهیم.

در بازی‌های گالا گیمز هم طبق همین روال بازی انجام می‌شود. شما برای خرید آیتم‌های بازی باید توکن nft آن‌هارا خریداری کنید. در ضمن اگر بتوانید ماموریت‌های مختلف این بازی را انجام دهید می‌توانید این توکن‌ها را به صورت رایگان دریافت کنید و آن‌ها را به دیگر بازیکنان بفروشید. از این راه می‌توانید کسب درآمد بسیار گسترده‌ای داشته باشید (البته به دلار!).

کمپانی گالا گیمز این توکن‌ها را در قالب مجموعه‌ای و با نام vox منتشر کرده است که در بازی town star این کمپانی استفاده می‌شود.

توکن گالا چیست؟

نکته‌ای که درباره این توکن‌ها توجه من را به شدت جلب کرد این بود که گران‌ترین توکنی که در گالا گیمز به فروش رفته ۳ میلیون دلار قیمت داشته است. یعنی با دلار ۵۰ هزار تومانی فرد فروشنده با یک بازی توانسته است تا ۱۵۰ میلیارد تومان کسب درآمد کند. یعنی یک عدد ۱۵ با ۱۰تا صفر و صد البته به تومان 🙂

 خرید زمین در متاورس؛ آینده املاک دیجیتال

توکنومیکس گالا

طبق تصمیمات آقای شیر مایر و کمپانی گالا گیمز در نهایت ۵۰ میلیارد توکن از GALA عرضه خواهد شد و در حال حاضر حدود ۱۵ درصد این مقدار در حال خرید و فروش توسط کاربران هستند.

توکنومیکس

در قسمت بعدی مطلب، بدین موضوع اشاره کرده‌ایم که عدم وجود وایت‌پیپر شفاف، یکی از معایب گالا به حساب می‌آید. به همین خاطر، شاید نتوان به طور دقیق درباره توکنومیکس آن گفت‌و‌گو کرد. با این حال در نمودار زیر، مهم‌ترین جزئیات مرتبط با توکنومیکس گالا را آورده‌ایم.

جالب است بدانید که در ۲۱ جولای هر سال، شاهد هاوینگ (Halving) گالا هستیم که در هر دوره، تعداد GALAهای عرضه شده در هر روز، به نصف تعداد توکن در سال قبل خود می‌رسد. به عنوان مثال پس از هاوینگ سال ۲۰۲۲، تعداد توکن ایجاد شده در هر روز، از ۱۷.۱۲ میلیون توکن به ۸.۵۶ میلیون GALA کاهش یافت.

ناگفته نماند این توکن‌ها مزیت دیگری هم دارند و شما می‌توانید با رمزارزهای گوناگون از گالا گیمز توکن بخرید. (منبع سایت coinmarketcap) همچنبن می‌توانید به سادگی فرایند خرید گالا را در پول نو روی ۲ شبکه اتریوم و بایننس چین آغاز کنید.

مزایا و معایب گالا

احتمالا تا کنون کمابیش با مزایا و معایب گالا آشنا شده‌اید. با این وجود، لازم دانستیم تا پیش از آشنایی با سرویس‌های گالا گیمز، مزایا و معایب گالا گیمز را بشناسیم.

مزایای گالا گیمز و ارز GALAمعایب گالا گیمز و ارز GALA
اختیارات گسترده اجتماع بازیکنانرقبای متعدد در حوزه متاورس،گیم‌فای و NFT
بازی‌های متنوع مبتنی بر NFTهاتاثیرپذیری بالای ارز GALA از عوامل مختلف
فروشگاه (Marketplace) اختصاصیعدم برخورداری از وایت پیپر شفاف
دسترسی آسان از طریق اتریوم و بایننس چینامکان تورم با توجه به تعداد GALA عرضه شده در روز
تولید بازی‌ها و محصولات بیشتر در آینده

به هر شکل، کماکان کاربران بسیاری در این پلتفرم فعالیت دارند و تعداد آن‌ها به بالغ بر ۱.۵ میلیون آدرس می‌رسد. همچنین، تا کنون بیش از ۲۸ هزار NFT در گالا گیمز به فروش رسیده است.

سرویس‌های ویژه گالا گیمز چیست؟

همانطور که پیش تر گفتیم، گالا گیمز به خودی خود یک بازی نیست. بلکه بستری است برای توسعه بازی‌های بلاک چینی. در واقع می‌توان آن‌ را یک استودیوی بازی سازی دانست.

بنابراین پیش از شناخت بازی‌های مختلف گالا گیمز، بد نیست اگر فعالیت نودهای شبکه را هم مورد بررسی قرار دهیم:

سازوکار نودهای شبکه، یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد گالا گیمز به حساب می‌آید. بدین صورت که اگر شما با تبدیل شدن به اپراتور یک Node، از شبکه حمایت کنید، به صورت روزانه امتیازاتی را در قالب آیتم‌های درون بازی و توکن GALA$ دریافت خواهید کرد.

اکنون برویم تا بازی‌های گالا گیمز را بشناسیم:

محیط بازی گالا

همان‌طور که بالاتر نیز به این موضوع اشاره داشتیم کمپانی بازی سازی گالا گیمز فقط یک بازی را توسعه نداده و در کل چند بازی را توسعه داده است و چند بازی هم در دست توسعه دارد. در ادامه مقاله با معروف‌ترین بازی‌های کمپانی گالا گیمز آشنا خواهید شد.

Townstar

Town Star یک بازی شبیه‌سازی شهری است که در آن بازیکنان کنترل شهرها را در دست دارند. این بازی توسط گالا گیمز منتشر شده است.

اگر بخواهیم این بازی را با یک بازی دیگر مقایسه کنیم، می‌توانیم از بازی معروف سیم سیتی SimCity نیز یادی بکنیم. در تاون استارز هم مانند سیم سیتی شما مالکیت شهری را به عهده می‌گیرید. با گسترش این شهر و فروش آن به یک فرد دیگر می‌توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

Spider tank

شاید از بازی تانک تانک چیزهایی به یاد داشته باشید. بله همان بازی استراتژِیک روی کاغذ که برای زنگ تفریح گزینه بسیار مناسبی بود. بازی اسپایدر تانک هم بازی است که شما باید با چیدن استراتژی و همکاری با دوستان خودتان دشمن را نابود کنید. این بازی واقعا جذاب است و به نظرم یکی از بهترین بازی‌های کمپانی گالا گیمز به حساب می‌آید.

Fortified

کاربران موبایل در چند سال اخیر از بازی‌های قلعه‌ای استقبال خیلی خوبی کردند. شاید همین نکته باعث شده بود تا کمپانی گالا گیمز به فکر ساخت یک بازی استراتژیک و قلعه‌ای بیفتد. این بازی مهیج یک بازی دو به دو است که در آن دو تیم با توجه به اقلامی که در اختیار دارند به همدیگر حمله می‌کنند و سعی می‌کنند قلعه‌های یکدیگر را تصرف کنند. 

پروژه هایی که با گالا همکاری کرده‌اند

شاید بتوان قرارداد گالا گیمز با صرافی محبوب Huobi را مهم‌ترین همکاری این پروژه در ماه‌های اخیر دانست. طی بلاگ‌ پستی رسمی توسط صرافی Huobi در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳، این صرافی به طور رسمی اعلام کرد که به منظور توسعه اکوسیستم‌های مبتنی بر Web3، با Gala Games قراردادی را امضا می‌کند.

پروژه‌هایی که با گالا همکاری کرده‌اند

علاوه بر Huobi، پروژه‌هایی که در تصویر نظاره می‌کنید هم قراردادهایی را با گالا گیمز امضا کرده‌اند که اهداف پلتفرم‌های گیمینگ Mazer Gaming و Epic Games، تا حدی مشابه گالا گیمز هستند.

آینده گالا

تغییرات لحظه‌ای در بازار ارز دیجیتال، از عواملی است که بسیاری را مجاب کرده تا به فکر پیشبینی یا دست کم ترسیم یک چشم‌انداز از آینده ارزهای دیجیتال بپردازند. در این قسمت از مطلب هم تصمیم گرفتیم تا ببینیم که با توجه به برنامه‌های اکوسیستم گالا گیمز، آیا می‌توان به آینده گالا امیدوار بود یا خیر.

مهم ترین آپدیت‌ها و تغییرات پیش روی گالا به شرح زیر هستند:

  • انتشار بیش از ۲۸ بازی دیگر
  • تمرکززدایی (Decentralization) بیشتر با گسترش تعداد نودها
  • توزیع کوین‌های اختصاصی هر بازی میان گره‌ها
  • معرفی سرویس‌های دیگر در حوزه‌های موسیقی و فیلم (Gala Music و Gala Film)

علاوه بر این، احتمالا در آینده شاهد افزایش توکن سوزی و کاهش تعداد توکن‌های در گردش باشیم که دست کم روی کاغذ، می‌تواند موجب بهبود شرایط قیمتی ارز GALA شود. شما آینده گالا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آیا گالا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

گروهی از تحلیلگران از جمله کارشناسان مراجع Changelly و AMBCrypto، به پیشبینی آینده قیمت گالا (GALA) پرداخته‌اند تا بتوان به این سوال پاسخ داد:«آیا گالا برای سرمایه گذاری مناسب است؟». در ادامه چشم‌انداز قیمتی GALA تا سال ۲۰۳۰ را مشاهده می‌کنیم.

پیشبینی قیمت GALA در ۲۰۲۳: از سطوح قیمتی ۰.۰۲۱ و ۰.۰۳۷ دلار به عنوان کمترین و بیشترین قیمت احتمالی GALA در این سال صحبت می‌شود. تحلیلگران پیشبینی می‌کنند که تا انتهای سال ۲۰۲۳، ناحیه قیمتی ۰.۰۲۹ منطقی ترین هدف GALA خواهد بود. امّا پیشبینی قیمت گالا تا سال ۲۰۳۰:

  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۴: ۰.۰۸ تا ۰.۱۱ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۵: ۰.۱۲-۰.۱۶ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۶: ۰.۱۶ تا ۰.۲۱ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۷: ۰.۲۱ تا ۰.۲۸ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۸: ۰.۲۷ تا ۰.۳۸ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۲۹: ۰.۳۶ تا ۰.۵۱ دلار
  • پیشبینی قیمت گالا در ۲۰۳۰: ۰.۵۰ تا ۰.۶۴ دلار

البته لازم است یادآوری کنیم که این سطوح، تنها پیشبینی برخی تحلیلگران بوده و همانطور که بدون شک می‌دانید، نمی‌توان وضعیت بازار کریپتو را به طور دقیق پیشبینی کرد. حتی دقایق پیش روی ما هم قابل پیشبینی نخواهند بود و بهتر است با استراتژی منسجم تری وارد معاملات شویم!

چه چیزی ارزدیجیتال گالا را متفاوت می کند؟

می‌توان گفت قابلیت‌ها و کاربردهای گسترده ارز دیجیتال GALA، از دلایلی است که جزو دارایی‌های باارزش نزد بازیکنان و اعضای اکوسیستم به حساب می‌آید.

از جمله کاربردهای ارزدیجیتال گالا، می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • ابزاری برای مبادلات آیتم‌های درون بازی (از جمله NFTها)
  • کارایی به عنوان پاداشی برای اپراتورهای نودها
  • مشارکت در رای‌گیری‌ها
  • مورد استفاده برای تبدیل شدن به اپراتور هر Node

شبکه Gala Games چقدر ایمن است؟

ارز دیجیتال گالا روی شبکه اتریوم قرار دارد. شبکه اتریوم را می‌توان یکی از امن‌ترین شبکه‌ها برای ایجاد توکن دانست. چون به خوبی رمزگذاری شده است و با تیم توسعه حرفه‌ای که دارد بسیار محبوب شده است.

بهترین کیف پول برای گالا

یکی از نکات مهمی که باید در خرید و فروش ارز دیجیتال گالا در نظر داشته باشید این است که کیف پول شما به اندازه کافی امن است یا خیر. بعضی از افراد اشتباه بدی را انجام می‌دهند و ارزهای خود را در داخل صرافی نگه می‌دارند. این کار می‌تواند تمام دارایی شما را به باد دهد. شاید بپرسید چرا و جواب من این است: حتی صرافی‌هایی به بزرگی کوکوین و بایننس نیز هک می‌شوند. پس بهتر است به جای نگه داشتن ارز خودتان در صرافی آن را به کیف پول‌های مطمئن منتقل کنید.

بهترین کیف پول برای گالا از نظر من کیف پول تراست والت است چون امنیت بالایی دارد و رابط کاربری عالی دارد که برای هر کاربری چه حرفه‌ای و چه مبتدی مناسب است. یکی دیگر از مزیت‌های تراست والت این است که این کیف پول کاربردی رایگان است و شما مجبور به پرداخت هزینه نیستید. از لینکی که گذاشتم، این کیف پول را دانلود کنید.

البته اگر بودجه خوبی را برای نگهداری ارزهای خود کنار گذاشته‌اید می‌توانید کیف پول‌هایی مانند لجر نانو اس که سخت افزاری هستند را نیز در نظر بگیرید.

لوگوی ارز دیجیتال گالا

آخرین اخبار مربوط به گالا

همکاری با Huobi و دواین جانسون، از داغ‌ترین اخبار گالا در ماه‌های اخیر به حساب می‌آیند. با این حال در صورت تمایل به پیگیری آخرین اخبار مربوط به گالا و دیگر ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید به بخش اختصاصی اخبار پول نو مراجعه کنید.

خرید ارز گالا

شاید خرید این ارز سخت ترین مرحله کار به حساب بیاید. چون شما برای خرید این ارز دو تا راه دارید.

یک: خرید از صرافی‌های خارجی مثل binance. این روش خیلی روش خوب و مناسبی است اما نه برای من و شما که در ایران زندگی می‌کنیم. چرا؟ چون که بایننس ایرانی‌ها را تحریم کرده و حتی به افرادی که خارج از کشور هستند ولی تابعیت ایرانی دارند هم اجازه خرید و فروش را نمی‌دهد. حتی اگر این کار امکان پذیر هم بود خرید دلار و شارژ پول در صرافی کار خیلی سختی بود و انرژی زیادی می‌طلبید.

اما روش دو: شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی پول نو و احراز هویت با کارت شتاب و با چند کلیک شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون از جمله گالا کنید. خرید گالا از پول نو به سادگی امکان پذیر است.

آینده ارز گالا

به نظر من به عنوان نویسنده پیشرفت ارز گالا از زمانی شروع شد که در صرافی بایننس لیست شد. بعد از این اتفاق ارز گالا توانست تا رکورد قیمت جدیدی را بزند. این نکته باعث شد تا حجم معاملات این ارز هم به طور قابل توجهی افزایش یابد.

با توجه به پیشرفتی که بازی‌هایی مثل مای نیبر آلیس داشتند، پیشرفت ارز گالا نیز دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و احتمال می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور این ارز پیشرفت زیادی کند. البته تنها احتمال می‌رود!

نظر کارشناسان این است که می‌توان آینده‌ای روشن را برای این بازی‌ها تصور کرد. (اگر به موضوع بازی‌های کریپتویی علاقه دارید این مقاله را بخوانید: بازیهای کریپتویی)

نگرانی ها در مورد بازی گالا

قرارگیری اکثریت ارزهای گیمینگ چون SLP و TLM در سراشیبی سقوط، بسیاری را به فکر وا داشته که احتمالا گالا گیمز هم به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. در رابطه با اثبات یا انکار این ادعا نمی‌توان به طور قطعی گفت‌وگو کرد.

با این حال در مقایسه با ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ که GALA توانست با صعود به سطح ۰.۸۲ دلار، سقف تاریخی (ATH) جدیدی را به ثبت برساند ، شرایط قیمتی گالا چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. چرا که در زمان نگارش این مطلب، GALA حدود ۹۶درصد با ATH خود فاصله دارد.

علاوه بر قیمت، یکی دیگر از نگرانی‌ها در مورد بازی گالا به حواشی این ارز و بزرگترین صرافی دنیا یعنی Binance مرتبط می‌شود که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. آشنایی با صرافی بایننس؛ بزرگترین صرافی خارجی ارزهای دیجیتال

حواشی GALA و حذف توسط بایننس!

در تاریخ ۳ نوامبر، اکوسیستم گالا گیمز ساعات چندان آرامی را پشت سر نگذاشت! به عقیده ضاحب نظران، در این تاریخ مشکلاتی در شبکه ایجاد شد که بسیاری از آن با نام هک یاد کردند. امّا ظاهرا با چنین مشکلی مواجه نبود‌ایم.

همه چیز از چند نقص فنی در شبکه بریج pNetwork آغاز شد. طی این فرایند، یک آدرس ناشناس بالغ بر ۲ میلیارد توکن GALA را در اکوسیستم گالا گیمز ضرب کردن. پس از ساعاتی، بهای هر واحد GALA بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت!

شبکه بریج pNetwork یک پل ارتباطی بوده که امکان تراکنش بین پروتکل گالا گیمز و زنجیره بایننس اسمارت چین (BSC) را فراهم می‌آورد. آشنایی بیشتر با مفهوم بریج

پس از FUD به وجود آمده در تاریخ ۴ نوامبر، گالا گیمز در توییتر خود اعلام کرد که هیچ گونه هک یا مشکل امنیتی‌ای در شبکه رخ نداده و تمامی دارایی‌ها در امان هستند. چگونه از خطرات فاد (FUD) در امان بمانیم؟

برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی، بایننس موقتا واریز و برداشت ارز GALA را متوقف کرد. البته این محدودیت به پایان رسیده و در حال حاضر امکان انجام معاملات ارز GALA در صرافی بایننس وجود دارد.

با این حال، شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) پشتیبانی خود از ارز GALA قطع کرده و فعلا تنها برروی بلاک چین اتریوم قابل انتقال خواهد بود.

سقوط ۹۰ درصدی قیمت pGALA

به دنبال افزایش تعداد توکن‌های GALA، برخی از معامله گران مقدار زیادی از این دارایی را به صرافی‌ها انتقال دادند که تا حد زیادی موجب برهم خوردن الگوی قیمتی این ارز شد.

نمونه، پس از ریزش ناگهانی قیمت ارز GALA، برخی معامله گران مقادیر زیادی از این دارایی را در صرافی پنکیک سواپ خریداری کردند و بلافاصله، در پلتفرم Huobi آن‌ را به فروش رساندند. پس از این اقدام، قیمت pGALA در بیش از ۹۰ درصد ریزش کرد و از ۰.۰۴ به ۰.۰۰۰۳ دلار رسید!

هک شبکه Gala Games

به منظور جلوگیری از مشکلات حساب‌های کاربری، این صرافی بزرگ همانند بایننس عمل کرد و برای مدتی خرید و فروش GALA را متوقف کرد.

پس از این اتفاقات، یکی از سران گالا گیمز یعنی جیسون برینک (Jason Brink)، در رابطه با ارز گالا شفاف سازی‌هایی را انجام داد.

فعالیت‌های غیرمعمولی را در بریج pNetwork مشاهده کردیم. همین موضوع سبب شد تا برخی از هکرهای کلاه سفید خود را به کار گیریم تا برخی امور را آزمایش کنیم. اکنون همه چیز طبق روال جریان دارد و دارایی‌های افراد در امان هستند. اگرچه بهتر است معاملات خود در PancakeSwap را به زمان دیگری موکول کنید.

جیسون برینک (Jason Brink)

برینک اضافه کرد که در آینده، نسخه جدیدی از ارز pGALA ایجاد شده و جایگزین ورژن قدیمی این توکن می‌شود. این ارز به هولدرهای پیشین ارز pGALA اعطا خواهد شد.

سخن آخر با علاقه‌مندان به ارز دیجیتال

در این مقاله از وبسایت پول نو سعی کردیم تا به بهترین شکل ممکن درباره ارز دیجیتال گالا و کاربردهای این ارز صحبت کنیم. امیدواریم که شما نیز بتوانید از این مقاله نهایت استفاده را بکنید.

در آخر هم می‌دانم که تعداد زیادی از خوانندگان مقاله، افرادی حرفه‌ای در زمینه ارز دیجیتال هستند. پس اگر درباره این مقاله نظری داشتید، مشتاق شنیدن تمامی نظرات شما هستم. در ضمن به تمامی سوالات در رابطه با این مقاله پاسخ خواهم داد پس اگر سوالی داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید 🙂

6
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
10 ماه قبل

سلام ارز گالای bep20 قابل نقد شدن هست؟

پوریا دولت‌آبادی
مدیر
پوریا دولت‌آبادی
10 ماه قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام بله میتونید به هر والتی که از این استاندارد پشتیبانی میکنه منتقلش کنید و توی صرافی پول نو به فروش برسونیدش؛ برای فروش می‌تونید از شبکه اتریوم هم استفاده کنید

اکبر
اکبر
1 سال قبل

سلام اسمارت چین برروی گالا باز خواهد شد یاخیر؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  اکبر

درود بر شما. منظورتون دقیقا از باز شدن گالا روی اسمارت چین چی هست؟ اگر منظورتون انتقال هستش که می‌تونین از بریج p network برای انتقال گالا بر بستر بایننس اسمارت چین استفاده کنین ولی اگر منظورتون صرافی پول نو هست، به زودی دوباره این امکان رو اضافه می‌کنیم.

غلامرضا
غلامرضا
1 سال قبل

گالا چه وقت فعالیت خود راشرو ع میکند
یک مقدار گالا داریم مسدود شده است

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  غلامرضا

سلام دوست عزیز توی چه پلتفرمی دارین توکن‌های گالا رو؟
خود صرافی پول نو؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

6

4

نظر مخاطبان (6)