آدرس دوج کوین (DOGE) چیست و ساختار آن به چه شکل است؟

میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

هر بلاک چینی آدرس مخصوص به خود را دارد. این آدرس‌ها با شناسه‌هایی از یکدیگر قابل تمایز هستند و می‌توان با دیدن یک آدرس آن‌ها را تشخیص داد. دوج کوین نیز به عنوان یک ارز دیجیتال از این قاعده مثتنی نیست و آدرس مخصوص خود را دارد.

آدرس دوج‌کوین شما در قالب رشته‌ای از حروف و اعداد تعریف شده است و به صورت منحصر به فردی نشان‌گر کیف پول دوج‌کوین شما و تمامی دارایی دوج‌کوین‌هایتان است. آدرس‌های دوج کوین با حرف D لاتین شروع شده و بعد از آن یک حرف بزرگ دیگر یا یک عدد است. درآمدزایی از طریق استخراج دوج کوین

ماهیت آدرس کیف‌ پول دوج‌کوین چیست؟

نمونه آدرس دوج کوین

حروف و اعداد موجود در آدرس کیف‌پول همان کلید عمومی کیف پول شما هستند. از این نظر به آن کلید عمومی می‌گویند که هر فرد قابلیت دسترسی به آن را خواهد داشت. کلید عمومی در ارتباط با یک کلید خصوصی کاربرد پیدا می‌کند که فقط شما  به عنوان صاحب کیف پول از آن مطلع خواهید بود.

تمامی آدرس‌های کیف پول دوج با یک حرف D بزرگ شروع می‌شوند که در ادامه آن یک عدد یا یکی از حروف بزرگ انگلیسی قرار می‌گیرد. برای مثال آدرس  DFabcd1234[…] درست است ولی آدرس‌های Da[…] و cA[…] اشتباه هستند.

اغلب دستورالعمل‌های بیت‌کوین برای دوج‌کوین هم کاربرد دارند و از این رو برای مطالعه عمیق‌تر پیرامون این موضوع، می‌توانید به این لینک که در مورد نحوه عملکرد بیت‌کوین و کیف پول آن توضیحاتی ارائه می‌دهد، مراجعه کنید.

در حقیقت دوج کوین از یک بلاک چین مشابه بیت کوین بهره می‌برد اما یک سری خصوصیات منحصربه فرد دارد که این دو بلاک چین را از یکدیگر متمایز می‌کند.

برای آشنایی کامل با DOGE، مقاله جذاب دوج کوین چیست؟ شوخی‌ای که جدی شد! را مطالعه کنید.

در نظر داشتن این‌که اگر آدرس کیف ‌پول خود را گم کنید، تمام دارایی کوین‌های خود را از دست خواهید داد، بسیار حائز اهمیت است. پس حواستان را حسابی به آن جمع کنید و حتما از آن نسخه پشتیبان داشته باشید و برای اطمینان خاطر بیشتر آن را جای دیگر ذخیره کنید. 

آدرس کیف پول دوج کوین را از کجا پیدا کنیم؟

با استفاده از کیف پول دوج‌کوین خود می‌توانید تب Much Receive را انتخاب کنید و با کلیک راست روی تنها گزینه موجود در آن و انتخاب گزینه کپی کردن آدرس، آدرس کیف پولتان را برای نیاز‌های بعدی خود به‌دست بیاورید. آشنایی با 10 کیف پول‌ برتر دوج کوین در سال 2023

کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری و ذخیره رمز ارز دوج استفاده کرد. مثلا تراست والت،‌ اتمیک والت، کیف پول داخلی بایننس و حتی کیف پول‌های سخت‌ افزاری مانند ترزور و لجر از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

اگر توکن‌های دوج را به آدرس اشتباهی بفرستیم چه اتفاقی می‌افتد؟

در این حالت دو مسئله ممکن است اتفاق بیفتد، در اولین حالت اگر آدرسی که دوج‌های خود را به آن ارسال کرده‌اید، وجود داشته باشد، دارایی‌ شما از دست رفته است. اما در حالت بعد، در صورتی که توکن‌های دوج کوین را به یک آدرس غیر معتبر که وجود ندارد ارسال کنید، تراکنش شما توسط خود شبکه تایید نخواهد شد. در نتیجه دارایی‌های DOGE شما از دست نخواهد رفت.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به دوج کوین کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله خالق دوج کوین را نیز مطالعه کنید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازنین
نازنین
5 ماه قبل

عالیه کارشون واقعا شگفت زدم کردن

پوریا دولت‌آبادی
مدیر
پوریا دولت‌آبادی
5 ماه قبل
پاسخ به  نازنین

ممنون که دیدگاهتون رو به اشتراک گذاشتید🙏🏻

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

2

نظر مخاطبان (2)