۱۴ روش‌ کسب درآمد از ارز دیجیتال که باید بدانید

جمال نوری

زمان مطالعه :

15 دقیقه
فهرست عنوان ها

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، خواسته‌ بسیار از افراد است. این خواسته باعث  شد که در این مقاله به موضوعاتی مانند بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال چیست؟ راه‌های کسب درآمد از کریپتو، روش‌های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال و… بپردازیم. اگر مالید در بازار کریپتوکارنسی کسب درآمد کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

روش‌های گوناگونی برای کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که علت اصلی این تنوع غیرمتمرکز و شفاف‌بودن این مارکت است. در جدول زیر به‌صورت خلاصه با روش‌های درآمدزایی از ارزهای دیجیتال آشنا خواهیم شد.

 روش‌هانیاز به سرمایه اولیهمقدار سرمایهزمان مورد نیاز برای آموزشمیزان سختیمیزان ریسکتوضیحات
تریدداردحداقل  ۱۰ دلارحداقل ۲ سالبسیار زیادبسیار زیاد 
هولد یا سرمایه‌گذاری بلند مدتداردحداقل ۱۰ دلارحداقل ۵ ماهمتوسطمتوسط 
وام ارز دیجیتالداردحداقل ۱۰ دلاربسیار کمخیلی کممتوسطریسک این نوع کسب درآمد علاوه بر کاهش قیمت دارایی، هک‌شدن پلتفرم وام‌دهی نیز هست
استیکینگداردحداقل ۱۰ دلاربسیار کمخیلی کممتوسط 
تامین نقدینگیداردحداقل ۱۰ دلاربسیار کمخیلی کممتوسط 
ییلد فارمینگداردحداقل ۱۰ دلاربسیار کمخیلی کممتوسط 
استخراجداردحداقل 10 هزار دلاربسیار کمکمزیاد 
بازیبا توجه به نوع بازی متفاوت است***بسیار کمکمکم 
فاست‌هاندارد***بسیار کمخیلی کمخیلی کم 
ساخت و فروش nftبا توجه به پلتفرم مینت NFT متفاوت است***۱ الی ۲ ماهزیادکمبیشتر زمان آموزش برای نحوه بازاریابی و فروش NFT است، سخت‌ترین بخش در این روش، فروش NFT است
خرید و فروش NFTداردحداقل ۱۰ هزار دلارحداقل ۲ سالبسیار بسیار زیادبسیار زیادبا توجه به عمق کم این بازار ریسک بیشتری از ترید دیگر دارایی‌های دیجیتال دارد 
شرکت در ICO / IEO /IDOداردحداقل ۱۰ دلارحداقل  ۱ سالزیادبسیار زیاددر این نوع روش کسب درآمد باید به تحلیل فاندامنتال و نحوه ارزش‌گذاری توکن قبل از لیست شدن آن مسلط شوید.
ایردراپبا توجه به نوع فعالیت برای ایردراپ متفاوت است***بسیار کمکمکم 
پراپ تریدینگبا توجه به پلتفرم متفاوت است***حداقل ۲ سالبسیار زیادمتوسط 

اگر به نمودار بالا دقت کنید، متوجه خواهید شد برای برخی از موارد حداقل سرمایه ۱۰ دلار و برای برخی موارد بیشتر در نظر گرفته شده است. این حداقلی که بیان شده با توجه به هر پروژه متفاوت است. مبلغ سرمایه‌گذاری شما بر روی سودی که کسب می‌کنید، تأثیرگذار است به همین دلیل باید برای کسب سود حداقلی باید مقدار مشخصی را سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه در مورد هر یک از این روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با ترید کردن

ترید کردن یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال 

وقتی صحبت از کسب درآمد از ارزهای دیجیتال می‎شود، اولین موردی که به ذهن تمام افراد می‌آید ترید کردن است. در مورد ماهیت ترید و معامله‌گری در این مقاله صحبت نمی‌کنیم؛ اما اگر مایلید بیشتر با این اصطلاح آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترید چیست؟ را مطالعه کنید.

بسیاری از افراد ترید را یک راه ساده و پرسود برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال می‌دانند. اگر شما هم این‌گونه فکر می‌کنید باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. در بین تمام روش‌های درآمد از ارزهای دیجیتال ترید کردن یکی از سخت‌ترین راه‌ها است. ترید به‌واسطه سخت بودن، یکی از پرریسک‌ترین راه‌های کسب درآمد ولی یکی از پرسودترین راه‌ها است.

مراحل کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به‌واسطه ترید کردن

  1. ابتدا باید با مفاهیم اولیه مانند بلاکچین چیست، توکن و کوین چیستند و… آشنا شوید. شما می‌توانید این مفاهیم اولیه را در بخش مفاهیم پایه در بلاگ صرافی پول نو بخوانید.
  2. حال باید با تحلیل تکنیکال آشنا شوید و یک روش تحلیل را مسلط شوید. برای این منظور می‌توانید از سایت‌های مختلف، یوتیوب و… کمک بگیرید. ما در صرافی پول نو نیز در بخش آموزش تحلیل این موارد را به‌صورت رایگان آموزش خواهیم داد.
  3. اکنون زمان یادگیری روش‌های مدیریت سرمایه و روان‌شناسی است. شما باید بتوانید سرمایه‎‌ی خود را مدیریت و در معامله مقدار مشخصی ریسک کنید. در صورتی که این بخش را به‌درستی آموزش نبینید، مطمئنا سرمایه خود را از دست خواهید داد. پس به یاد داشته باشید که روان‌شناسی و مدیریت سرمایه در ترید کردن از تمامی مواردی که بیان شد، از اهمیت بالاتری برخوردار است.
  4. حال نوبت به انجام معاملات دمو می‌رسد. شما باید حداقل به مدت ۶ ماه  در یک حساب دمو معامله کنید و در صورتی که معاملات شما سودده بود به سراغ معاملات واقعی یا ریل بروید. برای ساخت حساب دمو می‌توانید از صرافی‌هایی مانند بایننس و بای بیت کمک بگیرید. این دو صرافی به کاربران امکان ساخت حساب دمو را می‌دهند.
  5. حال نوبت به انجام معامله ریل یا واقعی می‎رسد. برای انجام معاملات ریل می‎توانید از صرافی‌های مختلف استفاده کنید. ما نیز در صرافی پول نو امکان معامله‌کردن بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف را برای شما فراهم کرده‌ایم. باید توجه داشت که در سال‌های ابتدایی احتمالا ضرر خواهید کرد، ولی نباید دلسرد شوید. مهم‌ترین نکته آن است که سعی کنید از ضررهای خود درس بگیرید.
  6. اگر بتوانید، تمام این موارد را انجام دهید، می‌توان امید داشت که پس از چند سال به یک سود ثابت و مستمر دست پیدا کنید.

اگر قصد دارید که یک تریدر موفق باشید، سعی کنید که تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین را نیز یاد بگیرید. این دو تحلیل به شما کمک می‌کنند که کوین‌های ارزشمند را بیابید و تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند که در قیمت‌های مناسب اقدام به معامله آن‌ها کنید.

در نهایت به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که ترید کردن لزوما به معنی استفاده از اهرم (Leverage) نیست و شما می‌توانید در معاملات اسپات هم با ریسک کمتر سود کنید. اگر مبتدی هستید، بهتر است ابتدا با خرید ارز دیجیتال بدون اهرم معامله کنید و بعد از مدتی سراغ ترید با لوریج بروید.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به وسیله ترید کردن

همان‌طوری که بیان شد ترید کردن یکی از پرریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. در ترید کردن خطرات زیادی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استرس زیاد که می‌تواند، باعث بیماری و حتی سکته‌کردن تریدر شود
  • انجام معاملات اهرمی توسط تریدر می‌تواند باعث ضررهای شدید و حتی لیکویید شدن تریدر شود.
  • پرداخت کارمزدهای زیاد و بالا می‌تواند، باعث کاهش سود و حتی ضرر تریدر شود
  • استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی برای ترید، خطر بسته‌شدن حساب را برای تریدرهای ایرانی به همراه دارد

 کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با هولد یا سرمایه‌گذاری بلند مدت

هولد کردن یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال 

اگر ترید کردن برای شما مناسب نیست، راه دیگری که می‌توانید از آن سود کسب کنید، هولد (هودل) کردن است. برخی از افراد ترید کردن را بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال می‌دانند؛ اما به نظر من هولد کردن بهترین راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است.

بسیاری از افراد با هولد کردن بیت کوین در سال‌های گذشته بدون آنکه استرس یک تریدر را تجربه کنند و یا به‌اندازه آن زمان برای رصد بازار صرف کنند، توانسته‌اند از بازار کریپتو کسب درآمد کنند. اگر نظر مرا بخواهید، ترید کردن و هولدر بودن بسیار شبیه به هم هستند؛ اما هولدرها به دیدگاه بلند مدت به یک ارز دیجیتال نگاه می‌کنند و در تحلیل خود از داده‌های آنچین و تحلیل فاندامنتال کمک می‌گیرند.

درست است که هولد کردن ریسک کمتری نسبت به ترید کردن دارد؛ اما این موضوع به معنی آن نیست که هولد کردن هیچ ریسکی ندارد و یا برای هولدر شدن نیاز به آموزش نیست. در ادامه در مورد ریسک‌های هولد کردن و مراحل تبدیل‌شدن به یک هولدر صحبت خواهیم کرد.

مراحل کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به کمک هولد کردن

هولد کردن مانند تمام روش‌های دیگر درآمدزایی از ارزهای دیجیتال نیازمند یک سری اصول اولیه است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. ابتدا باید آشنایی کاملی با مفاهیم پایه در بلاکچین و بازار کریپتو و نحوه افزایش امنیت در فضای بلاکچین داشته باشید
  2. حال نوبت به یادگیری تحلیل فاندامنتال و بررسی پروژه‌های بلاکچینی می‌رسد. بهتر است که تحلیل فاندامنتال را بیاموزید؛ اما اگر فرصت این کار را ندارید می‌توانید از یک تحلیل‌گر فاندامنتال کمک بگیرید و یا تحلیل فاندامنتال پروژه‌ها را در وبلاگ ما مطالعه کنید.
  3. حال نوبت به یافتن پروژه‌های ارزشمند می‌رسد. برای یافتن این پروژه‌ها باید از تحلیل آنچین و تحلیل فاندامنتال کمک بگیرید.
  4. پس از یافتن ارزهای دیجیتالی که قصد دارید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید باید با اصول ساخت سبد سرمایه‌گذاری آشنا شوید. برای این کار می‌توانید از مقاله بهترین ارزهای دیجیتال سال 2023 برای سرمایه‌گذاری + آموزش چیدن سبد ارز دیجیتال استفاده کنید.
  5. پس از ساخت سبد سرمایه‌گذاری باید دیدگاه قیمتی و زمانی را برای ارزهای موجود در سبد خود مشخص کنید. به‌عنوان مثال شما تصمیم می‌گیرید که بیت کوین را تا سه سال نگهداری و یا در قیمت ۲۰۰ هزار دلار بفروشید. این دیدگاه می‌تواند با توجه به شرایط و تحلیل بازار در طول زمان کمی تغییر کند.

حال که با مراحل تبدیل‌شدن به یک هولدر آشنا شده‌اید متوجه شدید که کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به شیوه هولد کردن نیز سختی‌های خاص خود را دارد.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با هولد کردن

از مهم‌ترین خطرات هولد کردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. هک‌شدن کیف پول
  2. گم‌کردن کلیدهای خصوصی
  3. کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و ضرر سرمایه‌گذار

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با وام ارز دیجیتال

وام دهی ارز دیجیتال یکی از راه‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال

یک از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتالی که هولد کرده‌اید، وام‌دهی است. وام‌دهی با ارزهای دیجیتال یک روش کسب درآمد از سرمایه به صورت Passive Income یا درآمد غیرفعال است. فرض کنید شما قصد دارید مقدار ETH را هولد کنید و از طریق هولد کردن آن کسب درآمد داشته باشید. اکنون بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال برای شما چیست؟

بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال در این شرایط آن است که شما علاوه بر هولد کرین یک ارز با شرکت در دیگر فعالیت‌هایی مانند وام‌دهی از سرمایه خود درآمد کسب کنید. در این روش کسب درآمد از بازار کریپتو، شما ارز دیجیتال خود را در یک پلتفرم وام‌دهی معتبر قرار می‌دهید و افرادی که نیاز به دریافت وام داشته باشند با قراردادن وثیقه، مقداری از سرمایه شما را وام می‌گیرند. در این صورت فرد وام‌گیرنده باید مقداری کارمزد و بهره برای وام خود پرداخت کند. بخشی از این مبلغ پرداختی، به وام‌دهنده به‌عنوان پاداش تعلق می‎‌گیرد. وام‌دهی یک از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که نیاز به آموزش پیچیده‌ای ندارد، در این روش کاربران باید مفاهیم و آموزش‌های اولیه مانند کار با کیف پول ارز دیجیتال، کار با پلتفرم وام‌دهی و… را یاد بگیرند که خیلی زمان‌بر نیست.

یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، وام‌دهی ارز دیجیتال است؛ اما این روش نیز خطرات خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با وام‌دهی ارز دیجیتال

مهم‌ترین خطرات کسب درآمد به روش وام‌دهی عبارت‌اند از:

  • ممکن است پلتفرم وام‌دهی هک شود و شما سرمایه‌ی خود را از دست دهید.
  • با کاهش قیمت ارز دیجیتالی که وام داده‌اید، ممکن است، سود شما در مجموع کم شود و یا حتی دچار ضرر شوید.
  • در صورتی که پلتفرم وام‌دهی یک پروژه کلاهبرداری باشد می‌تواند، سرمایه شما را به سرقت ببرد.

با توجه به مواردی که بیان شد، سعی کنید که حتما یک پلتفرم وام‌دهی معتبر و ایمن را انتخاب کنید تا دچار ضرر و زیان ناخواسته نشوید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به کمک استیکینگ

کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال به کمک استیکینگ

کسب درآمد با کمک استیکینگ بسیار مشابه وام‌دهی است، در این روش کاربران توکن پروژه‌ای که از فرایند اجماع POS استفاده می‌کند، را هولد می‌کنند. در کنار هولد کردن کاربران می‌توانند با استیک کردن دارایی خود، حق رای خود را که متناسب است با میزان توکن هولد شده، به یک اعتبارسنج در شبکه اختصاص دهند. اعتبارسنج با افزایش حق رای می‌تواند، تعداد بلاک بیشتری بسازد و با ساخت بلاک پاداش بیشتری را کسب کند. اعتبارسنج‌ها بخشی از درآمد خود را به افرادی که حق رای خود را با استیک کردن به آن‌ها واگذار کرده‌اند، اختصاص می‌دهند. این روش درآمدزایی از ارزهای دیجیتال، نیاز به آموزش سخت و پیچیده ندارد و کاربران با چندین روز آموزش می‌توانند از این روش کسب درآمد کنند.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به کمک استیکینگ

استیکینگ نیز مانند تمام روش‌های دیگر درآمدزایی از ارز دیجیتال، خطراتی را به دنبال دارد که عبارت‌اند از:

  • نحوه عملکرد اعتبارسنج بر روی درآمد شما تأثیرگذار است
  • ممکن است قیمت ارز دیجیتالی که استیک کرده‌اید، کاهش پیدا کند و شما در مجموع دچار ضرر شوید
  • ممکن است پلتفرم واسطه برای استیکینگ هک شود (با توجه به این موضوع سعی کنید از پلتفرم‌های واسطه استفاده نکنید و خود مستقیم فرایند استیکینگ را انجام دهید)

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با تامین نقدینگی

شرکت در استخر‌های نقدینگی یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

تامین نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز یکی دیگر از راه‌های ایجاد درآمد غیرفعال از طریق ارزهای دیجیتال است. افراد می‌توانند با تامین نقدینگی استخرهای نقدینگی علاوه بر هولدکردن ارز دیجیتال خود از طریق کارمزدهای معاملات کسب سود کنند. کاربران با تامین نقدینگی استخرهای نقدینگی، در کارمزد معاملات شریک خواهند شد. 

افرادی که در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله می‌کنند، درصدی کارمزد به صرافی پرداخت می‌کنند که این کارمزد به نسبت سرمایه افراد بین آن‌ها تقسیم خواهد شد. این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیز نیاز به آموزش‌های سخت و پیچیده ندارد و فقط باید اصول اولیه و مفاهیم بلاک‌چین به همراه نحوه کارکردن با پلتفرم‌های غیرمتمرکز را آموخت. تمام این موارد در بلاگ پول نو آموزش داده شده است.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با کمک استخرهای نقدینگی

از خطرات تامین نقدینگی و کسب سود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با استفاده از ییلد فارمینگ

ییلد فارمینگ یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال

ییلد فارمینگ نیز یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال است. در این روش کاربران دارایی که قصد خرج‌کردن آن را ندارد و آن را برای بلند مدت هولد کرده‌اند، به پلتفرم‌های ییلد فارمینگ انتقال می‌دهند. این پلتفرم‌ها با مشارکت در فرایند‌هایی مانند استیکینگ، تامین نقدینگی و… به کسب سود می‌پردازند و بخشی از این سود را به کاربران می‌دهند.

این روش کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال نیز نیاز به آموزش سخت و پیچیده‌ای ندارد. در این روش مشکل اصلی انتخاب یک ارز دیجیتال کم‌ریسک با درصد سود مناسب و یافتن یک پلتفرم با امنیت بالا است.

خطرات درآمدزایی از ارزهای دیجیتال به کمک ییلد فارمینگ

مهم‌ترین خطرات ییلد فارمینگ عبارت‌اند از:

  • هک‌شدن پلتفرم‌های ییلد فارمینگ می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه کاربران شود
  • برخی از پلتفرم‌ها با وعده سودهای نجومی اقدام به جذب سرمایه و سرقت دارایی افراد می‌کنند.
  • برخی از دارایی‌ها در این پلتفرم‌ها سود بالایی دارد؛ اما با توجه به ریسک زیاد این دارایی‌ها ممکن است که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر کاهش یافته و شما در مجموع دچار ضرر شوید.

می‌توان با انتخاب یک ارز دیجیتال کم‌ریسک مانند اتریوم یا بیت کوین و انتخاب یک پلتفرم با امنیت بالا می‌توان این خطرات را تا حد مناسبی کاهش داد.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال 

استخراج ارز دیجیتال با کمک ماینرها یکی از روش‌های درآمدزایی در بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. در این روش افراد و یا شرکت‌ها با خرید و اتصال ماینرها به شبکه‌های بلاک چین کسب درآمد می‌کنند. در این روش افراد ماینرهای خود را در اختیار شبکه‌های بلاک چینی که از اجماع به روش POW استفاده می‌کنند، قرار می‌دهند و در ازای آن پاداشی را دریافت می‌کنند. در این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش‌های تخصصی نیست، ولی بهتر است که با نحوه کار ماینرها، نحوه نگهداری از ماینرها، نحوه تنظیمات هر ماینر و… آشنا شوید. در این روش کسب درآمد نیاز یک حداقل سرمایه اولیه است. با توجه به افزایش هش ریت شبکه بیت‌کوین دیگر استخراج خانگی بیت کوین صرفه‌ اقتصادی ندارد و اگر قصد دارید به حوزه استخراج ورود کنید، بهتر است به‌صورت حرفه‌ای و با حداقل ۱۰ دستگاه شروع کنید. این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، علاوه بر سرمایه اولیه، هزینه‌هایی مانند هزینه برق، هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه محل نگهداری، هزینه اینترنت و… را دارد.

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال به روش استخراج

ماینینگ نیز مانند دیگر روش‌های کسب درآمد ریسک و خطرات خاص خود را دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استهلاک دستگاه‌های ماینر باعث کاهش سودآوری و افزایش هزینه‌های ثابت خواهد شد.
  • قوانین مربوط به استخراج هر روز تغییر می‌کند و این برای فعالان این حوزه ریسک بسیاری را به همراه دارد.
  • با افزایش هش ریت و سختی شبکه بیت کوین و دیگر شبکه‌های بلاکچین، سودآوری ماینرها کاهش خواهد یافت.
  • با رشد تکنولوژی کاربرد و قیمت ماینرهایی که خریداری کرده‌ایم، به همراه سود آوری آن‌ها کاهش خواهد یافت.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به‌وسیله بازی کردن

بازی کردین یکی از راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه

فناوری بلاکچین، NFTها و… باعث شده که بازی‌کردن در دنیای بلاکچین یکی از راه‌های کسب درآمد شود. گیمرها می‌توانند با انجام بازی‌های بلاکچینی اقدام به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال کنند. در این روش درآمدزایی بر اساس نوع بازی سرمایه اولیه شما می‌تواند متفاوت باشد. برخی از بازی‌ها رایگان هستند و برخی دیگر نیاز به سرمایه اولیه دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که توکنومیکس بازی به چه صورت است. در برخی از بازی‌ها با افزایش پلیر تعداد توکن‌های بازی که مینت (ایجاد) می‌شوند افزایش پیدا می‌کند و این موضوع باعث کاهش قیمت توکن بازی خواهد شد. حتما در انتخاب بازی و میزان سرمایه‌ای که قصد دارید در آن وارد کنید، بسیار محتاط باشید.

بازی‌کردن نیز یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه است که نیاز به آموزش سخت و پیچیده ندارد؛ اما بهتر است با مفاهیم اولیه بررسی پروژه آشنا باشید تا بتوانید یک بازی مناسب با توکنومیکس قوی پیدا کنید.

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال به‌وسیله بازی کردن

بازی‌های بلاکچینی نیز دارای ریسک‌هایی هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • برخی از بازی‌های بلاکچینی صرفا یک پروژه برای سرقت دارایی شما هستند، پس به هر بازی اعتماد نکنید.
  • با افزایش پلیر و افزایش مینت شدن توکن بازی قیمت توکن کاهش خواهد یافت.
  • کاهش قیمت توکن باعث کاهش سرمایه‌ی اولیه و سود شما خواهد شد.
  • بازی‌های بلاکچینی بسیار ترند محور هستند، یعنی امروز یک بازی ترند است ولی شاید فردا ترند نباشد و قیمت توکن آن به‌شدت کاهش پیدا کند.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به کمک فاست‌ها

فاست یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه 

فاست‌ها سایت‌هایی هستند که به کاربران خود به ازای انجام کارهای ساده‌ای مانند حل‌کردن کپچای، بازدید از یک سایت، دیدن تبلیغ و… مقداری ارز دیجیتال پاداش می‌دهند. فاست‌ها را می‌توان یکی از راه‌کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه نامید؛ اما این روش در زمان حال یک روش پرسود محسوب نمی‌شود. در بیشتر موارد کاربران نسبت به تایمی که برای دریافت پاداش از فاست‌ها صرف می‌کنند، درآمدی به دست نمی‌آورند. شاید اگر افراد این تایم را برای کار دیگری صرف می‌کردند، درآمد بیشتری نصیب آن‌ها می‌شد.

در این روش درآمدزایی از ارزهای دیجیتال نیازی به داشتن سرمایه اولیه و آموزش خاصی نیست؛ اما باید احتیاط لازم را داشته باشید تا سیستم شما توسط هکرها آلوده نشود.

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال به کمک فاست‌ها

  • برخی سایت‌های فاست از کلاهبرداری کریپتوجکینگ، آلوده کردن سیستم به باج افزارها و… برای سرقت دارایی افراد و یا سو استفاده از سیستم آن‌ها استفاده می‌کنند، پس در انتخاب فاست احتیاط لازم را داشته باشید.
  • در این روش سود زیادی نصیب کاربر نمی‌شود.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با ساخت و فروش NFT

ساخت و فروش  nft یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه

ساخت و فروش NFT باعث شده که هنرمندان نیز بتوانند با کمک دنیای کریپتو کسب درآمد کنند. در این روش افراد با ساخت NFT در پلتفرم‌های مختلف و فروش آن‌ها کسب درآمد می‌کنند. کسب درآمد از NFT فرایند پیچیده‌ای ندارد و به‌راحتی و با کمی آموزش می‌توانید NFT خود را به‌صورت رایگان یا با پرداخت کارمزد کمی بسازید. مشکل اصلی در این روش درآمدزایی از ارزهای دیجیتال، فروش NFT است. هنرمندان باید بتوانند با روش‌های مختلف بازاریابی اثر هنری خود را به فروش برسانند.

این روش درآمدزایی نیاز به هزینه زیادی ندارد و حتی می‌توانید در برخی از پلتفرم‌ها به‌صورت رایگان NFT بسازید. با توجه به این موضوع می‌توان این روش را یک روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه اولیه نامید.

مشکلات کسب از ارزهای دیجیتال با ساخت و فروش NFT

  • فروش NFT بسیار دشواری است و هر کس توانایی انجام آن را ندارد.
  • در این روش شما باید بتوانید افراد را متقاعد کنید که برای اثر هنری شما مبلغی را پرداخت کنند.

ممکن است نیاز باشد زمان زیادی را برای فروش nft صرف کنید؛ اما درآمدی نداشته باشید. در این حالت نباید دلسرد شد، باید یادآوری کنم که هر کاری سختی خاص خود را دارد. شاید از بین ۱۰۰ اثر شما حتی یک مورد به فروش نرسد؛ اما فروش اثر ۱۰۱ام می‌تواند بخشی از هزینه‌های ۱۰۰ مورد قبلی را جبران کند. 

نکته‌ دیگری که باید یادآوری کنم این است که در ابتدای مسیر قیمت‌های فضایی بر روی آثار خود قرار ندهید. ابتدا با قیمت‌های پایین مثلا ۱۰ دلار شروع کنید و اجازه دهید افراد شما را به عنوان یک هنرمند بشناسند. در صورتی که بین افراد فعال این حوزه شناخته شدید، می‌توانید قیمت آثار خود را به آرامی بالا ببرید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با خرید و فروش NFT

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با کمک خرید و فروش nft 

در این روش درآمدزایی از دارایی‌های دیجیتال، به‌جای ساخت و فروش NFT اقدام به ترید یا معامله NFT خواهیم کرد. این روش کسب درآمد حتی از ترید ارزهای دیجیتال نیز نیاز به آموزش بیشتری دارد. بازار NFT یک بازار کم حجم است و کاربران باید علاوه بر تحلیل شرایط بازار و یافتن NFT مناسب صبر لازم را برای فروش NFT خریداری شده خود داشته باشند. این روش علاوه بر آموزش زیاد نیاز به سرمایه زیادی دارد، زیرا برای ترید باید بتوان آن NFT را خرید و برخی از NFTها کف قیمتی حداقل ۱۰۰۰ دلاری دارند.

اگر در بازار کریپتو تازه وارد هستید و سرمایه کمی دارید، این روش برای شما اصلا پیشنهاد نمی‌شود. این روش برای افرادی با تجربه و با سرمایه زیاد مناسب‌تر است. سرمایه شما باید به مقداری باشد که با خرید یک NFT کمتر از ۰.۵ درصد از سرمایه شما درگیر شود.

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال با خرید و فروش NFT

خرید و فروش NFT یکی از پرریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. مهم‌ترین ریسک‌های این نوع از کسب درآمد عبارت‌اند از:

  • بازار NFT بسیار کم حجم است و ممکن است خریدار اول و آخر یک NFT خودتان باشید.
  • در بازار NFT سفته‌بازی و قیمت سازی بسیار اتفاق می‌افتد و این موضوع می‌تواند باعث شود که یک NFT را با قمیت بالایی خریداری کنید.
  • یافتن ارزش ذاتی یک NFT کار راحتی نیست و این موضوع باعث ایجاد خطای زیادی  در معاملات خواهد شد.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با شرکت در ICO / IEO /IDO

شرکت‌کردن در ICO / IEO /IDO یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. در این روش افراد در عرضه اولیه توکن‌های مختلف شرکت می‌کنند. ICOها به دلیل کلاهبرداری‌های زیادی که در آن انجام شد کمی از رونق افتاد و جای خود را به IDO و IEO داد. این دو روش ریسک کمتری نسبت به ICO دارند. در بیشتر IDO و IEOها به دلیل تقاضای زیاد، کاربران باید مقداری توکن آن صرافی را استیک کنند و صرافی نیز به‌عنوان پاداش به آن‌ها اجازه شرکت در عرضه اولیه را می‌دهد.

برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با کمک این روش باید با تحلیل فاندامنتال آشنا باشید و بتوانید به‌صورت حدودی ارزش یک توکن را تعیین کنید. این روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیازمند آموزش تحلیل فاندامنتال و نحوه ارزش‌گذاری پروژه است. 

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال با شرکت در ICO / IEO /IDO

ریسک و خطراتی که کاربران را در ICO / IEO /IDO تهدید می‌کند عبارت‌اند از:

  • در ICOها امکان کلاهبرداری بسیار زیاد است.
  • شانس دریافت IDO و IEO بسیار کمتر است و درصد کمی به هر نفر می‌رسد.
  • پس از ICO / IEO /IDO اکثر خریداران مایل به فروش و کسب سود هستند و این باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت توکن در زمان لیست‌شدن می‌شود.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با شرکت در ایردراپ‌ها

کسب درآمد از طریق ایردراپ یکی از روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه 

ایردراپ‌ یکی از راه‌های کسب درآمد از پروژه‌های کریپتویی است. در این روش افراد با انجام فعالیت‌هایی شانس دریافت مقداری توکن پروژه را به دست می‌آورند. دریافت ایردراپ نیازمند آموزش پیچیده‌ای نیست، ولی نیازمند صرف زمان است. از نظر هزینه‌ای هم باید بگوییم که هزینه ایردراپ‌ها بسته به پروژه متفاوت است. برخی از پروژه‌ها که شبکه اصلی آن‌ها راه‌اندازی نشده است، هزینه‌ای ندارد؛ اما در برخی از پروژه‌ها باید برای فعالیت در شبکه کارمزد پرداخت کرد.

در اصل می‌توان ایردراپ را پاداشی برای فعالیت کاربران اولیه یک پروژه دانست.

خطرات کسب از ارزهای دیجیتال به‌وسیله ایردراپ

خطراتی که ممکن است شما را در راه کسب درآمد از ایردراپ‌ها با مشکل مواجه کنند، عبارت‌اند از:

  • برخی از پروژه‌ها به وعده ایردراپ اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.
  • ممکن است زمان و هزینه‌ای را صرف دریافت ایردراپ یک پروژه کنید؛ اما شامل دریافت آن نشوید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به‌وسیله پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

پراپ تریدینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با سرمایه اندک است. در این روش درآمدزایی، تریدرهایی که قدرت تحلیل بالایی دارند؛ اما سرمایه ندارند، در پلتفرم‌های پراپ تریدینگ عضو می‌شوند. این تریدرها مدتی به‌صورت آزمایشی در این پلتفرم‌ها معامله می‌کنند و اگر بازدهی خوبی داشته باشند، پلتفرم سرمایه‌ای را در اختیار آن قرار می‌دهد تا با آن معامله کند. پس از کسب سود، تریدر می‌تواند بخشی از سود معاملات خود را دریافت کند.

در این روش کسب درآمد باید توانایی تحلیل بالایی داشته باشید، پس مشخصا نیازمند آموزش و تمرین زیاد است. برخی از این پلتفرم‌های پراپ تریدینگ از افراد مبلغی را به‌عنوان ثبت نام دریافت می‌کنند، پس بهتر است قبل از پرداخت حق عضویت حتما در مورد پلتفرم تحقیق کنید تا خدایی نکرده دچار ضرر و زیانی نشوید. برخی از پلتفرم‌ها از این موضوع سواستفاده می‌کنند و به بهانه پلتفرم‌های پراپ تریدینگ از افراد مبلغ بالایی را برای حق عضویت دریافت می‌کنند.

خطرات کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به‌وسیله پراپ تریدینگ

مهم‌ترین ریسک و خطری که در پراپ تریدینگ وجود دارد آن است که پلتفرم حق عضویت و سود کسب شده توسط شما را به سرقت ببرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازیم و در مورد خطرات آن‌ها صحبت کنیم. باید بدانید که کسب درآمد در هیچ بازاری ساده نیست و خطرات خاص خود را دارد. در بازار کریپتو نیز اگر بتوان زمان کافی برای آموزش اختصاص دهید، راه‌های زیاد برای کسب درآمد برای شما ایجاد می‌شود.

آیا درآمد با ارز دیجیتال ممکن است؟

بله کسب درآمد از ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است؛ اما مانند تمام روش‌های کسب درآمد دارای ریسک و خطراتی است. برای کاهش این ریسک‌ها باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرید.

بهترین راه درآمد از کریپتو چیست؟

پاسخ به این سوال برای هر فرد متفاوت است. با توجه به روحیات، مقدار سرمایه و مقدار زمانی که هر فرد می‌تواند برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال اختصاص دهد، این پاسخ متفاوت است. به نظر من هولد کردن و استفاده از یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال مثل استیکینگ، تامین نقدینگی و… در کنار هولد کردن بهترین راه کسب درآمد است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

4

نظر مخاطبان (0)