آشنایی با رمز ارزها

زمان مطالعه :

8 دقیقه

ارز دیجیتال مجیک چیست؟

ارز دیجیتال مجیک چیست؟

فهرست

Created with Sketch.

در دنیای پر شور و هیجان وب ۳.۰ و متاورس، اسم ارز دیجیتال مجیک (MAGIC) به گوش بسیاری از کاربران رسیده است. MAGIC به عنوان توکن بومی پلتفرم Treasure DAO، نقش بسیار مهمی دارد و دنیایی از امکانات و مزایای جدید را برای کاربران آن ایجاد می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس و گیمینگ می‌گردید، قطعا باید با ارز مجیک آشنا شوید.

معرفی ارز دیجیتال مجیک

ارز دیجیتال مجیک با نماد اختصاری MAGIC، توکن بومی و حاکمیتی اکوسیستم Treasure DAO است و بر بستر شبکه آربیتروم فعالیت می‌کند. اگر نمی‌دانید که شبکه آربیتروم چیست؟ آربیتروم یک شبکه لایه دومی اتریوم است. پلتفرم غیرمتمرکز مجیک روی انتشار و مبادله NFTها، گیمینگ و ارائه ابزارهای مختلف برای توسعه‌دهندگان صنعت بلاک‌چین تمرکز دارد. ارز دیجیتال مجیک از معدود توکن‌هایی است که نقشه راه مشخصی دارد و توسعه‌دهندگان آن با تمام توان در تلاش هستند به اهداف اصلی و اولیه خود دست یابند. در نتیجه هر کسی که می‌خواهد در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کند، مطمئنا باید با این توکن آشنا شود.

توکنومیکس ارز مجیک

در داده‌های توکنومیکس مجیک، کل عرضه به ۳۴۷ میلیون توکن می‌رسد و تقریباً ۷۵ درصد از آن عرضه شده است. ۳۳ درصد از این توکن‌ها به Treasure Farm اختصاص یافته است تا به عنوان پاداش به کاربران فعال در پلتفرم Treasure، از جمله بازیکنان، توسعه‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان تعلق بگیرد. علاوه بر این ۲۵ درصد از عرضه مجیک به پاداش ماینینگ اختصاص می‌یابد. به عبارت دیگر این توکن‌ها به ماینرهایی که امنیت شبکه Treasure را تامین می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

توکنومیکس مجیک

علاوه بر این، ۱۷ درصد از عرضه مجیک به استیکینگ/نقدینگی آن اختصاص یافته است. این توکن‌ها در اصل به کاربرانی تعلق می‌گیرد که توکن‌های MAGIC خود را در استخرهای نقدینگی قفل می‌کنند. ۱۵ درصد باقی‌مانده نیز به صندوق اکوسیستم مذکور اختصاص یافته است. به عبارت دیگر از این توکن‌ها برای تامین مالی و گسترش اکوسیستم Treasure DAO استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ارز مجیک

کاربران می‌توانند از مجیک برای خرید و فروش آیتم‌های درون بازی و NFTهای منحصربه‌فرد در پلتفرم Treasure و سایر بازارها استفاده کنند. علاوه بر این هولدرهای MAGIC می‌توانند در نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌ها مربوط به آینده Treasure DAO شرکت کرده و در تصمیم‌گیری‌های کلیدی مانند ارتقای پروتکل، تخصیص بودجه و انتخاب رهبران نقش داشته باشند.

ضمن اینکه از مجیک برای پاداش دادن به کاربران فعال در پلتفرم Treasure از جمله بازیکنان، توسعه‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان و همچنین برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه Treasure استفاده می‌شود. شایان ذکر است که کاربران می‌توانند توکن‌های MAGIC خود را در استخرهای نقدینگی قفل کرده و در ازای آن، پاداش‌های بیشتری دریافت کنند.

حتما بخوانید:

استیکینگ چیست؟

مزایای ارز دیجیتال MAGIC چیست؟

شاید بتوان ادعا کرد که مهم‌ترین مزیت ارز مجیک کاربرد متنوع آن در اکوسیستم Treasure DAO و سایر پلتفرم‌ها است. هولدرهای MAGIC در اداره و تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده این پروژه نقش دارند و رشد محبوبیت NFTها، صنعت گیمینگ و متاورس، می‌تواند با افزایش تقاضای MAGIC به رشد آن کمک کنند. مثلا چند ماه قبل، مارکت پلیس مجیک ایدن از CNFTها رونمایی کرد.

علاوه بر این Treasure DAO جامعه پرشور و فعالی دارد که از کاربران و توسعه‌دهندگان باتجربه تشکیل شده و همه آن‌ها مدام در حال ارتقای این پروژه هستند.

معایب ارز دیجیتال magic

مانند سایر ارزهای دیجیتال، MAGIC هم ممکن است نوسانات غیرقابل‌پیش‌بینی زیاد و شدیدی داشته باشد. به همین خاطر سرمایه‌گذاری در آن ریسک زیادی دارد. علاوه بر این پروژه‌های مشابه زیادی در حوزه NFTها، بازی‌های بلاک چینی و متاورس وجود دارد که رقبای جدی برای MAGIC محسوب می‌شوند. بنابراین لازم است که همه چیز درباره مفهوم NFT را بدانید تا آگاهانه‌تر تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید. مانند هر پروژه بلاک چینی، MAGIC هم در برابر خطراتی مانند هک شدن یا نقص‌های امنیتی آسیب‌پذیر است.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال مجیک

Treasure DAO هنوز تیم توسعه‌دهنده مجیک را به طور رسمی معرفی نکرده است. با این حال برخی از افراد کلیدی که در این پروژه نقش داشته‌اند، معرفی شده‌اند. 

از بین این افراد برای مثال می‌توان به جان پتن (John Patten) اشاره کرد. او یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد استراتژی Treasure DAO است و سابقه زیادی در توسعه نرم‌افزار و کارآفرینی دارد. او در حال حاضر روی حاکمیت و تمرکززدایی اکوسیستم Treasure DAO تمرکز کرده است.

گارپ (Gaarp) نیز یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد رشد Treasure DAO است. او هم سابقه زیادی در زمینه بازاریابی و توسعه محصول دارد و در حال حاضر روی توسعه و گسترش اکوسیستم Treasure DAO کار می‌کند.

کارل وونگ (Karel Vuong) نیز به عنوان مدیر ارشد عملیات Treasure DAO سابقه کار زیادی در زمینه مدیریت پروژه و عملیات دارد. او هم‌اکنون روی اجرای استراتژی و اهداف Treasure DAO تمرکز کرده است.

سازنده ارز مجیک

علاوه بر این Treasure DAO از تیم بزرگی از توسعه‌دهندگان، طراحان، محققان و متخصصان تشکیل شده که در بخش‌های مختلف صنعت بلاک چین، NFTها، بازی‌های آنلاین و متاورس فعالیت می‌کنند.

نقشه راه Treausre DAO

Treasure DAO نقشه راه جامع و پویایی را برای توسعه و پیشرفت خود در نظر گرفته است. این نقشه راه با تمرکز بر اعضای جامعه راه‌اندازی شده؛ چراکه Treasure DAO یک پروژه غیرمتمرکز است و اعضای جامعه آن در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده این پروژه نقش کلیدی دارد. علاوه بر این Treasure DAO تلاش کرده است در نقشه راه خود به نوآوری هم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این پروژه به دنبال ارائه راهکارهای جدید و خلاقانه در حوزه NFTها، بازی‌های بلاک چینی و متاورسی است.

نقشه راه Treasure DAO به فازهای مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام شامل اهداف و اقدامات کلیدی است. در ادامه به برخی از فازهای مهم این نقشه راه را بررسی می‌کنیم:

فاز ۱: راه‌اندازی و رشد (سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱)

در این فاز Treasure DAO به راه‌اندازی پلتفرم Treasure Marketplace برای خرید و فروش NFTها، راه‌اندازی توکن MAGIC و حاکمیت جامعه و جذب کاربران و توسعه‌دهندگان جدید پرداخت.

فاز ۲: توسعه و نوآوری (سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲)

در این فاز Treasure DAO روی راه‌اندازی بازی‌های بلاکچینی جدید و مبتکرانه، توسعه ابزارهای جدید برای توسعه‌دهندگان و گسترش اکوسیستم Treasure DAO به بلاک چین‌های دیگر تمرکز کرد.

فاز ۳: متاورس و وب ۳.۰ (سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ و سال‌های بعد) 

در این فاز Treasure DAO به ادغام با دنیای متاورس و ارائه راه‌حل‌های جدید برای وب ۳.۰ تمرکز کرده است تا به یکی از رهبران دنیای وب ۳.۰ و متاورس تبدیل شود. این پروژه برای مثال بازار Treasure Marketplace را توسعه داده‌ است تا به مقصد اصلی کاربران برای خرید و فروش NFTها در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

علاوه بر این Treasure DAO در تلاش است با بهبود حاکمیت جامعه، فرآیندهای حاکمیتی خود را شفاف و کارآمد کند و در دسترس تمام اعضای جامعه خود قرار دهد. Treasure DAO با جذب توسعه‌دهندگان با استعداد می‌خواهد به بستری جذاب برای پروژه‌های جدید و نوآورانه تبدیل شود.

ایجاد بازی‌های بلاک چینی جذاب، سرگرم‌کننده، آموزنده و سودآور نیز نقش مهمی در نقشه راه Treasure DAO دارد.

شایان ذکر است که نقشه راه Treasure DAO مدام در حال به‌روزرسانی و تکامل است. این پروژه همواره ایده‌ها و نظرات جامعه خود را بررسی می‌کند تا به بهبود و پیشرفت مورد نظرش دست یابد.

اهداف پروژه Treasure DAO

اهداف پروژه مجیک

مهم‌ترین هدف Treasure DAO ترویج مالکیت و حاکمیت NFTها است. Treasure DAO به دنبال ایجاد بستری برای خرید، فروش و مدیریت آسان NFTها است. این پروژه می‌خواهد به کاربران خود اجازه دهد تا مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند و در مورد آینده اکوسیستم Treasure DAO تصمیم‌گیری کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف Treasure DAO توسعه بازی‌های بلاک چینی جذاب و سرگرم‌کننده است. پروژه مذکور قصد دارد بازی‌های بلاک چینی جدیدی را توسعه دهد که هم سرگرم‌کننده و جذاب باشند و هم فرصت‌های کسب درآمد برای کاربران را فراهم کنند. در نتیجه این بازی‌ها باید اقتصادی، قوی و پویا باشند.

علاوه بر این Treasure DAO به دنبال این است که با دنیای متاورس ادغام شود تا به کاربران اجازه دهد تجربیات جدید و منحصربه‌فردی را در فضای مجازی داشته باشند. ایجاد بستری برای توسعه‌دهندگان و افراد خلاق هم یکی دیگر از Treasure DAO است تا آن‌ها بتوانند ایده‌های جدید خود را در زمینه NFTها، بازی‌های بلاک چینی و متاورس به واقعیت تبدیل کنند.

این پروژه از طریق برنامه‌های تشویقی و سرمایه‌گذاری، به توسعه‌دهندگان مختلف کمک خواهد کرد تا پروژه‌های خود را توسعه داده و عرضه کنند. توسعه زیرساخت‌های بلاک چینی و ترویچ آموزش و آگاهی نیز یکی دیگر از اهداف مهم Treasure DAO محسوب می‌شود.

منظور از ترژر چیست؟

گاهی اوقات کاربران بازار ارزهای دیجیتال برای اشاره به ارز مجیک، از اصطلاح ترژر استفاده می‌کنند. با این حال در اکثر موارد از ترژر برای اشاره به سازمان خودگردان و غیرمتمرکز Treasure DAO استفاده می‌شود که روی توسعه و پیشرفت اکوسیستم Treasure و MAGIC کار می‌کند.

ترژر چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

Treasure DAO فراتر از یک پلتفرم ساده برای خرید و فروش NFTها است و در حال حاضر به دنیایی از خدمات متنوع در حوزه وب ۳.۰ و متاورس تبدیل شده است. این اکوسیستم غیرمتمرکز با ارائه طیف وسیعی از ابزارها و امکانات مختلف، به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به طور خلاقانه با یکدیگر تعامل داشته باشند، بازی‌ها را تجربه کنند، کسب درآمد کنند و در ساخت آینده این دنیای مجازی نقش‌آفرینی کنند. در ادامه بخش‌های مختلف پروژه مذکور را بررسی می‌کنیم.

ارز مجیک (Magic)

مجیک توکن بومی و حاکمیتی اکوسیستم Treasure DAO است و از آن برای خرید و فروش NFTها، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، استیکینگ و مشارکت در حاکمیت استفاده می‌شود.

تریژرها (Treasures)

تریژرها مجموعه‌ای از NFTهای منحصربه‌فرد با کاربردهای متنوع هستند که از آن‌ها در بازی‌های بلاک چینی، ارتقای آیتم‌ها و کسب درآمد استفاده می‌شود. ارزش‌گذاری این NFTها هم بر اساس تقاضا و کمیابی در بازار Treasure Marketplace انجام می‌شود.

لژیون‌ (Legions)

لژیون‌  گروه‌هایی از کاربران هستند که برای اهداف مشترک با یکدیگر متحد می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در حاکمیت، کسب پاداش و رویدادهای مخصوص مشارکت کنند. این بخش از Treasure DAO در تلاش است به تقویت حس تعلق خاطر و همکاری اعضای جامعه خود بپردازد.

کارتریج‌ها (Cartridges)

کارتریج‌ها ابزارهایی برای توسعه و استقرار پروژه‌های جدید در اکوسیستم Treasure DAO هستند. این بخش از Treasure DAO از قراردادهای هوشمند، کتابخانه‌ها، رابط‌های برنامه‌نویسی (API) و سایر منابع تشکیل می‌شود تا امکان ساخت بازی‌های بلاک چینی، بازارهای NFT و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز را برای آن‌ها فراهم کند.

انجمن (Community)

انجمن Treasure DAO از کاربران و توسعه‌دهندگان فعال و پویا تشکیل شده است تا محلی برای تبادل ایده‌ها، همکاری و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها باشد. در نتیجه این بخش نقش زیادی در پیشرفت و توسعه اکوسیستم Treasure DAO دارد.

زیر ساخت (Infrastructure)

زیر ساخت Treasure DAO از یک شبکه بلاک چینی قدرتمند و امن تشکیل شده‌ است تا از تراکنش‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی کند. علاوه بر این ابزارهای زیادی برای مقیاس‌پذیری، امنیت و حریم خصوصی در این بخش توسعه‌ داده‌ شده‌ است تا توسعه‌دهندگان مختلف مشکلی برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز خود نداشته باشند.

Trove

بازار trove

Trove بازاری برای وام‌دهی و قرض‌گیری دارایی‌های دیجیتال است تا افراد امکان کسب سود از طریق وام دادن یا دریافت وام را داشته‌ باشند. این پلتفرم به افزایش نقدینگی و کارایی اکوسیستم Treasure DAO کمک می‌کند.

Magic Swap

Magic Swap پلتفرمی برای تبادل آسان و سریع ارزهای دیجیتال است که از طیف وسیعی از توکن‌ها، از جمله MAGIC پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم رابط کاربری ساده‌ای دارد و با کارایی بالایی معاملات خود را انجام می‌دهد.

معرفی بهترین NFT پروژه ترژر

دنیای NFTهای Treasure DAO مملو از دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و ارزشمند است که هر کدام کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. انتخاب بهترین NFT در این میان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چرا که عوامل مختلفی مانند کاربرد، پتانسیل رشد و زیبایی‌شناسی در این انتخاب دخیل است.

با این حال، با توجه به شاخص‌های مختلف، محبوبیت و عملکرد پروژه‌های موجود در Treasure DAO می‌توانیم برخی از بهترین NFTهای این پروژه را به شما معرفی کنیم:

بریج ورلد (Bridgeworld)

بریج ورلد مجموعه‌ای از NFTهای زمین در دنیای مجازی Bridgeworld است. از این NFTها می‌توان برای ساخت و ساز، کشاورزی، اکتشاف و تعامل با سایر بازیکنان استفاده کرد. ارزش NFTهای بریج ورلد بر اساس موقعیت جغرافیایی، منابع و امکانات زمین مشخص می‌‌شود. این پروژه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین NFTهای Treasure DAO محسوب می‌شود و پتانسیل بسیار زیادی دارد.

اسمول‌ برین (Smol Brains)

NFTهای اسمول برین

اسمول‌ برین از NFTهای شخصیت‌های منحصربه‌فرد در بازی Smolverse تشکیل شده است که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای ارتقای کاراکتر، افزایش قدرت و کسب درآمد استفاده کنند. ارزش NFTهای مذکور براساس کمیابی، ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها در بازی مشخص می‌شود. این NFTها به یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین NFTهای Treasure DAO تبدیل شده‌اند و برای بازیکنانی مناسب هستند که به دنبال تجربه یک بازی استراتژیک و پویا می‌گردند.

سید آف لایف (Seed of Life)

سید آف لایف، NFTهای کمیاب و قدرتمند در بازی Smolverse هستند. این توکن‌ها به کاربرانشان اجازه می‌دهند شانس بیشتری برای یافتن آیتم‌های ارزشمند و کسب درآمد از آن‌ها داشته باشند. آن‌ها به خاطر کمیابی و قدرت خود ارزش بالایی دارند و برای بازیکنانی مناسب هستند که به دنبال مزیت رقابتی بیشتری می‌گردند.

آینده ارز دیجیتال مجیک

ارز دیجیتال مجیک به عنوان توکن بومی و حاکمیتی اکوسیستم Treasure DAO، نقشی کلیدی در توسعه و پیشرفت این پروژه در دنیای وب ۳.۰ و متاورس ایفا می‌کند. با توجه به نقشه راه جامع و بلندپروازانه Treasure DAO، مجیک پتانسیل رشد زیادی دارد و می‌تواند به یکی از رمزارزهای ارزشمند بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

عواملی مثل توسعه و گسترش اکوسیستم Treasure DAO، اضافه شدن به پلتفرم‌ها، لیست شدن در صرافی‌های جدید، کاربردهای جدید، شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت‌ جامعه Treasure DAO روی قیمت مجیک تاثیر خواهد گذاشت.

خرید ارز دیجیتال مجیک

برای خرید ارز دیجیتال مجیک می‌توانید به صرافی‌های غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ و سوشی سواپ مراجعه کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از کیف پول‌های اتریوم مانند متامسک یا ولت کانکت (WalletConnect) به این صرافی‌ها دسترسی پیدا کرده و MAGIC را خریداری کنید.

پلتفرم Treasure DAO و صرافی‌های متمرکزی مثل بایننس و کوین بیس هم ارز مجیک را فهرست کرده‌اند. با این حال قبل از خرید ارز مجیک باید تحقیقات خود را انجام دهید و از خطرات مربوط به آن آگاه باشید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال مجیک

انتخاب بهترین کیف پول برای MAGIC به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال حداکثر امنیت هستید، یک کیف پول سخت‌افزاری مانند Ledger Nano X یا ترزور بهترین گزینه است. اگر به دنبال استفاده آسان و راحت هستید، یک کیف پول نرم‌افزاری مانند کیف پول متامسک یا تراست ولت (Trust Wallet) برای شما مناسب خواهد بود. در نهایت اگر قصد دارید مدام MAGIC را معامله کنید، می‌توانید از کیف پول‌های صرافی‌های مختلف استفاده کنید.

آیا سرمایه‌گذاری روی ارز مجیک ارزش دارد؟

سرمایه‌گذاری روی ارز مجیک به ترجیحات شما بستگی دارد. شما باید تمام تحقیقات مورد نیاز خود را به طور کامل انجام دهید و با آگاهی کامل روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در هر صورت به نظر می‌رسد ارز مجیک ارزش بررسی کردن را دارد و متقاضیان می‌توانند آن را در واچ لیست خود قرار دهند.

جمع‌بندی ارز دیجیتال مجیک

ارز دیجیتال مجیک توکن بومی و حاکمیتی اکوسیستم Treasure DAO است که بر بستر اتریوم و شبکه آربیتروم ساخته شده است. این توکن کاربردهای مختلفی در اکوسیستم Treasure DAO دارد که از بین آن‌ها می‌توان  خرید و فروش آیتم‌های بازی، تصمیمات حاکمیتی و استیکینگ اشاره کرد. MAGIC با توجه به نقشه راه جامع و بلندپروازانه Treasure DAO، پتانسیل رشد زیادی دارد و می‌تواند به یک ارز دیجیتال باارزش در دنیای وب ۳.۰ و متاورس تبدیل شود.

سوالات متداول

۱. ارز مجیک چیست؟

ارز دیجیتال مجیک توکن بومی و حاکمیتی اکوسیستم Treasure DAO است که بر بستر اتریوم و شبکه آربیتروم ساخته شده است. 

۲. آیا سرمایه گذاری روی ارز مجیک مناسب است؟

 با توجه به نقشه راه جامع و بلندپروازانه Treasure DAO، مجیک پتانسیل رشد زیادی دارد و می‌تواند به یکی از ارزهای دیجیتال ارزشمند بازار تبدیل شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

8

نظر مخاطبان (0)