بهترین روش‌های کسب درآمد از ترون را بشناسید

راه‌های کسب درآمد از ترون
حمیده آقایی پور

زمان مطالعه :

5 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال، دنیایی است با هزار رنگ و لُعاب؛ این بازار با تکیه بر قابلیت‌های متنوعی که دارد، روش‌های گوناگونی را برای کسب سود و درآمد، به فعالان خود معرفی می‌کند.

بازارهای مالی زیادی هستند که در آنها معامله‌گران می‌توانند با نوسان‌گیری، آربیتراژ یا سرمایه‌گذاریِ بلندمدت به سود برسند؛ البته که در صورت تحلیل اشتباه، به ضررافتادن هم آنقدرها فاصله‌ای با شخص سرمایه‌گذار ندارد. اما در مارکت ارزهای دیجیتال علاوه بر همه این راه‌ها، روش‌های مختلف دیگری هم برای کسب درآمد و رسیدن به سود فراهم شده است.

ارز دیجیتال ترون (TRX) یکی از دارایی‌های دیجیتالی است که توسط جاستین سان معرفی شده و گزینه‌های مختلفی را برای کسب درآمد دارندگان خود فراهم می‌کند. اگر بخواهید تنها با خرید و فروش یک ارز دیجیتال مثل ترون، به سود برسید، باید با تحلیل تکنیکال و آینده ترون به‌خوبی آشنا باشید. اگر متخصص تحلیل تکنیکال نیستید، جای نگرانی نیست چون بدون نوسان‌گیری از ترون هم می‌توانید با TRXهایی که دارید کسب درآمد کنید. یکی از این روش‌ها استخراج ترون است که در مقاله دیگری مفصل به آن پرداخته‌ایم. در این مقاله اما قصد داریم روش‌های دیگری را بررسی کنیم.

آشنایی با ترون و تاریخچه این بلاک چین محبوب

با توجه به مقدمه‌ای که خواندید، امروز قصد داریم به سراغ آموزش کسب ترون برویم و روش‌هایی را یاد بگیریم که برای داشتن درآمد از ترون به ما کمک می‌کنند. شاید این روش‌ها نسبت به راه‌های مرسومی مثل نوسان‌گیری یا هولد، کمتر شناخته شده باشند. اغلب راه‌های کسب ترون که در ادامه خواهید دید، با توجه‌ به آنچه حساب رسمی این پروژه در شبکه‌های اجتماعی خود بیان کرده، معرفی شده‌اند.

کسب درآمد از ترون بدون ترید

کسب درآمد از کیف پول ترون لینک (TronLink)

والت ترون لینک، کیف پول مخصوص ترون و به عقیده بسیاری، بهترین کیف پول ترون است. این کیف پول گزینه‌های خوبی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال ترون ارائه می‌کند. در روش کسب درآمدی که در این بخش از مقاله گفته می‌شود و همین‌طور برای راه‌های کسب درآمد بعدی، استفاده از والت ترون لینک کار شما را آسان‌تر خواهد کرد.

چگونه از ترون لینک کسب درآمد کنیم؟

بلاک چین ترون از نوعی مکانیزم اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند، با کمک این روش همه کاربران شبکه ترون می‌توانند، بدون خرج کردن ارزهای ترونی که دارند، سود کسب کنند. پس بیایید بدون معطلی برویم تا با اولین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال ترون آشنا شویم.

روش کسب درآمد از ترون لینک به‌صورت کلی و اجمالی این است که پس از انتقال دارایی‌های ترون خود به این والت، گزینه Freeze را انتخاب کرده، مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید فریز کنید را مشخص کرده و سپس اعتبارسنج موردنظر خود را انتخاب کنید.

کسب درآمد از کیف پول ترون لینک

چرا با سرمایه‌گذاری در ترون لینک سود کسب می‌کنیم؟

تایید تراکنش‌ها و ساخت بلاک‌های جدید در بلاک چین ترون، توسط اعتبارسنج‌هایی صورت می‌گیرد که به آنها نمایندگان ممتاز (Super Representative) یا به اختصار SR گفته می‌شود. این نمایندگان ارشد ۲۷ شخص یا موسسه هستند که به‌نوبت، کار تایید بلاک‌های جدید را انجام می‌دهند.

برای انتخاب این ۲۷ نماینده، هر ۶ ساعت یک‌بار، رای‌گیری انجام می‌شود. همه کاربران بلاک چین ترون می‌توانند در این رای‌گیری شرکت کنند؛ البته به این شرط که حداقل یک ارز دیجیتال TRX را در شبکه ترون فریز (Freeze) کرده باشند. فریز کردن یعنی ارزهای ترون خود را برای مدتی در همان جایی که نگهداری می‌شوند، قفل کنید. تا زمانی که TRXهای خود را فریز کرده باشید، نمی‌توانید آنها را بفروشید یا جابه‌جا کنید؛ اما مالکیت این ارزها هنوز هم با خود شما است.

هر چه تعداد ارزهای ترون فریز شده یک شخص بیشتر باشد، قدرت رای او هم بالاتر می‌رود. در واقع به‌ازای هر واحد از ارز دیجیتال ترون که فریز شود، مالک آن یک حق رای خواهد داشت.

اگر ارزهای ترون خود را فریز کردید، به مدت ۳ روز نمی‌توانید آنها را از حالت فریز بیرون بیاورید، اما دقیقا بعد از گذشت ۷۲ ساعت، این امکان را دارید که ترون‌های خود را از فریز خارج کرده (Unfreeze) و برای کارهای دیگر استفاده کنید. با این کار، حق‌ رای‌های شما هم باطل می‌شود.

با حق‌ رای‌هایی که از فریز ارزهای ترون کسب کردید، می‌توانید به هر کاندیدایی که خواستید رای دهید. این کاندیداها برای انتخاب‌شدن به‌عنوان یکی از ۲۷ نماینده ممتاز، با هم رقابت می‌کنند. اگر کاندیدای انتخابی شما یکی از این ۲۷ نماینده ممتاز بشود، بابت رایی که به او داده‌اید، بخشی از پاداش تولید هر بلاک را به شما می‌دهد.

برای شرکت و کسب سود از رای‌گیری‌های ترون، می‌توانید از بعضی کیف پول‌های معتبر دیگر که امکان فریز ترون را دارند هم استفاده کنید. به جز والت ترون لینک، کیف پول‌های لجر و تراست والت هم موارد مناسبی برای این کار هستند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

کسب درآمد از ترون و دریافت کارمزدها در SUNswap

سان سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به‌صورت انحصاری کار مبادله و تعویض (Swap) توکن‌های Trc20 (یکی از پرکاربردترین استانداردهای توکن در شبکه ترون) را انجام می‌دهد. این صرافی غیرمتمرکز متعلق به شبکه ترون است و روی این بلاک چین کار می‌کند.

شما می‌توانید با قراردادن ترون و توکن های TRC20 خود در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools) صرافی سان سواپ، به درآمد برسید. جهت این کار باید هم‌زمان، دو ارز که در یک استخر نقدینگی مشترک قرار دارند را قفل کنید.

یکی از ویژگی‌های اصلی صرافی‌های غیرمتمرکز این است که بدون نیاز به احراز هویت، به هر شخص اجازه فعالیت و مبادله ارزهای دیجیتال را می‌دهند. این صرافی‌ها به‌صورت اتوماتیک اداره می‌شوند. قیمت هر ارز دیجیتال هم به‌صورت خودکار در آنها تعیین می‌شود.

سان سواپ و سایر صرافی‌های غیرمتمرکز برای انجام خودکار معاملات خود به استخرهای نقدینگی وابسته هستند. یک استخر نقدینگی محلی است که مقدار زیادی از دو یا چند توکن‌ مختلف در آن قفل شده. این توکن‌ها همان ارزهای دیجیتالی هستند که در صرافی غیرمتمرکز، به‌صورت مستقیم با هم مبادله می‌شوند.

مثلا جفت ارز TRX/BTT که در سان سواپ هم قابل مبادله است را در نظر بگیرید. وقتی من بخواهم ارزهای TRX خود را در این صرافی با توکن‌های BTT تعویض کنم، این دکس مقداری از توکن‌های BTT خود را از استخر نقدینگی برداشته و آنها را در ازای دریافت ارزهای TRX به من می‌دهد.

هرچه مقدار بیشتری از هر ارز دیجیتال در این استخرها قفل شود، قیمت ارزهای دیجیتال بهتر و دقیق‌تر تنظیم می‌شود و صرافی غیرمتمرکز نیز می‌تواند از حجم معاملات بالاتری پشتیبانی کند.

پس تامین‌کنندگان نقدینگی کار بزرگی برای دکس‌ها انجام می‌دهند. صرافی‌ها هم لطف تامین کنندگان‌شان را با پرداخت کل یا بخشی از کارمزد معاملات، جبران می‌کنند. در صرافی SUNswap تمام کارمزد معاملات، مستقیما به تامین کنندگان نقدینگی استخرها تعلق می‌گیرد. این کارمزدها به نسبت میزان سرمایه‌ای که هر شخص در صرافی به امانت گذاشته، بین تامین کنندگان نقدینگی توزیع می‌شود.

کسب درآمد از SUNSwap

کسب درآمد از ارز دیجیتال ترون با توکن‌های LP

در بخش قبلی درباره نحوه کسب درآمد تأمین‌کنندگان نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز سان سواپ صحبت کردیم، سایت دیگری هم وجود دارد که می‌توانید با آن، به‌ازای ارزهای دیجیتال ترون که آنها را به ودیعه گذاشته‌اید، درآمد کسب کنید.

سایت SUN.io در مقابل تامین نقدینگی هر جفت ارز، به شما توکن‌هایی به نام Liquidity Provider) LP) می‌دهند. تا زمانی که دارایی اصلی فرد در استخر صرافی غیرمتمرکز باشد، این توکن‌ها می‌توانند در دست تامین‌کننده نقدینگی باقی بمانند. 

نام توکن‌های LP بسته به جفت ارزی که در استخر نقدینگی قرار داده‌اید، متفاوت است. مثلا اگر جفت ارز SUN/TRX را در استخر نقدینگی صرافی قرار داده باشید، نام توکنی که به‌جای آن دریافت می‌کنید SUN/TRX LP خواهد بود.

بررسی آسان‌ترین راه‌های کسب درآمد

توکن‌های LP را می‌توان خرید و فروش کرد، همچنین می‌شود این توکن‌ها را در استخرهای استیک یا استخراج قفل کرد و از این کار سود به دست آورد. در سایت SUN.io می‌توانید بعد از قفل‌کردن نقدینگی خود، توکن‌های LP که به شما داده می‌شود را دوباره برای کسب سود، استیک کنید.

کسب درآمد با ارز ترون از طریق وام دهی

وام دادن رمزارز ترون یکی از راه‌های دیگری است که می‌تواند به ما سود برساند. سایت JustLend.org، پایگاهی است که در آن می‌توانید ارز دیجیتال ترون را به‌عنوان وام عرضه کنید.

با این کار هر زمان که بخواهید، آزاد هستید تا ترون‌های خود را به همراه سودهای حاصل از وامی که داده‌اید، دریافت کنید. قبل از هر اقدامی حتما توضیحات و قوانین این سایت را مطالعه کنید.

وام دهی ترون در JustLend

کسب سود از ترون با شرکت در بازی‌های متاورسی

متاورس نام جدیدی است که خیلی سریع جای خود را در هر گفت‌وگویی باز کرد. دنیای متاورس دنیایی است مجازی که امور همگانی مختلفی مثل رویدادهای هنری، کسب‌وکارها، بازی‌ها و … در آن قابل برگزاری است.

متاورس چیست و چگونه پیش از اینکه دیر شود وارد Metaverse شویم؟

در بازی‌های متاورسی اطلاعات بازیکنان (مثل امتیازات هر بازیکن) روی یک بلاک چین ثبت می‌شود. بلاک چین‌های زیادی مثل اتریوم، بایننس، پالیگان و… هستند که روی هر کدامشان بازی‌های متنوعی ساخته شده است. شبکه سریع و ارزان ترون هم که نامش با سرگرمی پیوند خورده، از قافله عقب نمانده و تعداد زیادی از این بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند.

بعضی از بازی‌های متاورسی در ازای بازی‌کردن و کسب امتیاز بیشتر، به شما ارزهای دیجیتال یا NFT (توکن‌های کلکسیونی) جایزه می‌دهند. با اینکه بعضی از این بازی‌ها رایگان هستند، برای شرکت در بعضی دیگر از آنها باید مقداری ارز دیجیتال پرداخت کنید.

با مراجعه به سایت PlayToEarn.Net می‌توانید با دنیایی از این بازی‌ها آشنا شده و آنها را با هم مقایسه کنید. در تصویر زیر نشان داده‌ایم که چطور با استفاده از فیلتر این سایت، می‌توانید بازی‌هایی که با بلاک چین ترون کار می‌کنند را پیدا کنید.

برای این کار، ابتدا باید روی سربرگ All-Blockchain کلیک کرده و از لیستی که نشان داده می‌شود، گزینه Tron را انتخاب کنید.

سایت PlayToEarn.Net

حالا می‌توانید فقط لیست بازی‌هایی را ببینید که روی بلاک‌ چین ترون پشتیبانی می‌شوند.

کسب درآمد از سایت PlayToEarn.Net

قبل از شروع بازی به این نکته هم توجه کنید که قابلیت کسب ارز دیجیتال، در یک بازی به‌تنهایی برای انتخاب آن کافی نیست. بهتر است پیش از هر کاری در مورد قوانین و شرایط بازی و نیز رضایت پلیرها از پرداخت آن به‌خوبی تحقیق کنید.

روش‌های متفرقه کسب درآمد از TRX

برای خالی نماندن عریضه، بد نیست به راه‌های دیگری که برای کسب سود از ارزهای ترون وجود دارند هم اشاره‌ای بکنیم. در بعضی از این روش‌ها باید ترون‌های خود را در سایت خاصی قفل کنید. درست شبیه همان کاری که در استخرهای نقدینگی و استیکینگ می‌کردید.

بعضی از سایت‌ها هم با کلیک یا دیده‌شدن محتوایشان، ممکن است به شما مقدار بسیار کمی ارز ترون پرداخت کنند، اما این سایت‌ها که اصطلاحا به آنها فاست‌ (Faucet) گفته می‌شود، معمولا ارزش زمان و اعتماد شما را ندارند.

شاید در نگاه اول به‌نظر برسد که راه‌های افزایش ترون خیلی زیاد و متنوع هستند اما بهتر است به بسیاری از سایت‌های متفرقه اعتماد نکنید، چرا که پرداختشان تضمینی نیست و نهاد خاصی هم اعتبار آنها را تایید نمی‌کند.

سایت کلاهبرداری ترون

پله آخر

دنیای کریپتوکارنسی که بر روی جهانی از اعداد، ارقام و رمزهای کدنویسی ‌شده بنا شده است، برای کسی که به دنبال یادگیری و آشنایی بیشتر با امکانات آن باشد، هیچ‌وقت کسل‌کننده نمی‌شود.

بعد از آشنایی با نحوه کسب ترون، مهم است بدانیم که قبل از استفاده از آنها، باید به‌اندازه کافی تحقیق کنیم تا خدای نکرده سرمایه خود را به باد ندهیم.

راهنمای جامع کسب درآمد در منزل؛ گام‌به‌گام تا موفقیت

همیشه و هرکجا به‌خاطر داشته باشید که برای هرگونه سرمایه‌گذاری، باید به تحقیقات خود تکیه کنید. این را هم در نظر بگیرید که هیچ روش سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست.

حتی ممکن است در روش‌های کم‌خطرتری مثل فریز کردن یا تامین نقدینگی، مقدار درصد سود دریافتی ما تغییر کند. یا قیمت ارز دیجیتالِ جایزه کمتر شود که این خودش سودی که رویش حساب کرده بودیم را تحت‌ الشعاع قرار می‌دهد. پس به اینکه نام یک روش کسب درآمد در این مقاله یا در هر منبع دیگری آمده اکتفا نکنید و خودتان تحقیقات لازم را برای سرمایه‌گذاری شخصی انجام دهید.

ما و خوانندگان عزیز دیگر خوشحال می‌شویم اگر تجربیات سرمایه‌گذاری و کسب سود از ارز دیجیتال ترون خود را با ما به اشتراک بگذارید.

20
اشتراک در
اطلاع از
guest
20 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستی
ستی
4 ماه قبل

من میخام از طریق ترون کار کنم و ب درامد برسم ولی چیزی لزش یاد ندارم و نمیدونم از کجا باید شروع کنم و چیکار کنم میشه کمکم کنید

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
4 ماه قبل
پاسخ به  ستی

سلام ستاره عزیز
در همین مقاله راه‌های کسب درآمد از ترون رو خدمتتون گفتیم. اگر آشنایی کافی با برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیفای ندارید توصیه ما اینه که فعلا وارد نشید و اول به اندازه کافی دانش کریپتویی‌تون رو بالا ببرید.

ستی
ستی
4 ماه قبل

سلام من چون چیزی بلد نیستم میبهم کمک کنید میخام با ترون کار کنم ولی چیزی ازش نمیدونم میشه کمکم کنید

حجت منصوری
حجت منصوری
9 ماه قبل

حساب ترون لینک ای که ساختم تمام رمزهای دست خودم هست . من هم‌مثل دوستان ابتدا ۲۵trxپرداخت کردم و ۳ تتر پرداخت کردم و در فعالیت استخر شرکت کردم .
اما بعد یه مدت اشتباهی انجام دادم که دارای من صفر شد . وقتی وارد اون سایت جدید میشم سان سوآپ رو نشون میده .
خودم فکر میکنم پولم قفل شده
آیا میتونم پولمو برگردونم .
در ضمن از اون روز که دارایی من صفر شده
باز سود روزانه trx دریافت میکنم اما trx من زیاد نمیشه .
یا تبدیل به تتر میکردم قبلا به تتر من اضاف میشد الان فقط ۰ رو نشون میده

جمال نوری
جمال نوری
9 ماه قبل
پاسخ به  حجت منصوری

سلام دوباره
شما گرفتار یک پروژه پانزی شده‌اید و سرمایه شما قابل بازگشت نیست
اکثر پروژه‌های این مدلی پس از یک یا چند ما با جمع آوری سرمایه مردم، فرار میکنن
در بسیاری از موارد این سایت ها از افراد میخواند که مبلغ بیشتری را به پروژه وارد کنند تا سرمایه آن ها آزاد شود؛ اگر این درخواست از شما شد به هیچ عنوان واریزی نداشته باشید
اگر واریزی بیشتری هم داشته باشید سرمایه شما قابل دسترس نخواهد بود و در این صورت ضرر شما دو برابر شده است.
موفق باشین

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

20

6

نظر مخاطبان (20)