0

0

بیت کوین در ماه اکتبر یا اصطلاحاً Uptober انتظارات را برآورده کرد

به دلیل خوش‌بینی بسیاری از کاربران بازار دارایی‌های دیجیتال، قیمت بیت کوین (BTC) در ماه اکتبر که در بین جامعه کریپتوکارنسی به Uptober نیز معروف است بالای ۲۰ هزار دلار باقی ماند.

بیت کوین (BTC) در ماه اکتبر یا اصطلاحا Uptober انتظارات را برآورده کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ارزش بیت کوین (BTC) به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان، همچنان بالای سطح ۲۰ هزار دلار در نوسان است. در زمان انتشار این خبر و پس از افزایش ۵.۵ درصدی ارزش آن در ماه اکتبر، اکنون بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) با قیمت ۲۰،۵۲۰ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین توانست از ماه جولای امسال تا به امروز اولین کندل ماهانه سبز خود را ببندد. این امر نشان‌گر این است که میم Uptober به‌درستی موجب رشد قیمت این رمزارز شده است.

در حالی که وضعیت بیت کوین در ماه گذشته عمدتاً در ‌هاله‌ای از ابهام بود، اما دوج کوین (Dogecoin) به عنوان محبوب ترین میم کوین بازار کریپتو کارنسی رهبری این روند صعودی را بر عهده گرفته بود.

منطق پشت اصطلاح Uptober چیست؟

از آنجایی که روند‌ نمودار قیمت ارزهای دیجیتال چرخه‌ای است و به‌صورت دوره‌ای تکرار می‌شود، الگوهای مختلفی ظاهر می‌شوند که فعالین بازار به تحقق و تکرار آن‌ها امید دارند. به عنوان مثال روند ماه سپتامبر گرایش به نزول در قیمت‌ها دارد و همانطور که دیدیم امسال نیز همین اتفاق تکرار شد. اما از طرف دیگر بازار کریپتو در ماه اکتبر معمولاً بهبود می‌یابد، به همین دلیل است که این ماه به‌شوخی توسط اعضای جامعه به Uptober تغییر نام داده است.

در سال ۲۰۲۱ ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا پایان اکتبر به ۲.۶ تریلیون دلار افزایش یافت و میم کوین‌هایی مانند Shiba Inu (SHIB) با کسب سودهای کلان توجه‌ها را به خود جلب کردند.

در ماه نوامبر (Moonvember) چه خواهد شد؟

پس از Uptober، فعالان بازار اکنون امید خود را به ماه نوامبر یا اصطلاحاً Moonvember بسته‌اند. نوامبر گذشته بود که بیت کوین (BTC) به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید. از این رو سرمایه‌گذاران بازار بر این امیدند که این روند دوباره تکرار شده و این ماه قیمت بیت کوین اوج بگیرد. ارزش بیت کوین همچنین نسبت به پیک قبلی خود ۷۰.۲۷ درصد کاهش یافته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)