بازارنامه پول نو؛ بررسی اختصاصی اخبار مهم هر هفته

زمان مطالعه :

43 دقیقه

از آنجایی که ممکن است به دلیل عدم زمان کافی بسیاری از کاربران نتوانند به صورت مستمر اخبار و رویدادهای کریپتویی را پیگیری کنند، تصمیم داریم تا به صورت هفتگی، چکیده‌ای از اخبار، رویدادها، واچ لیست هفته، تحلیل‌ تکنیکال مهم‌ترین ارزهای بازار و تغییرات مهم بازار کریپتو را هر هفته تحت عنوان «بازارنامه پول نو»، برای شما گردآوری کنیم و به دست‌تان برسانیم.

اگر دوست دارید هرهفته بازارنامه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال شود،‌ مانند تصویر بالا، در بخش پایین بلاگ پول نو ایمیل خود را وارد کنید و عضو خبرنامه شوید.

بازارنامه پول نو شماره ۲۹ (هفته اوّل تیر ۱۴۰۳)

در شماره ۲۹ از بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی رمزارزهای صعودی و نزولی هفته گذشته، اخبار ارزهای دیجیتال و رمزارزهای مستعد در هفته آتی می‌پردازیم:

  • ارزهای دیجیتال صعودی و نزولی ۷ روز اخیر
  • ریزش شدید بیت کوین تا ناحیه ۵۹ هزار دلار + تحلیل تکنیکال بیت کوین
  • رسیدن تعداد کاربران بازی همستر کامبت از ۲۰۰ میلیون
  • عبور حجم معاملات ETF های بیت کوین بلک راک از ۱ میلیارد دلار برای ۳ روز متوالی
  • اقدام کمپانی مایکرواستراتژی به خرید ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین!
  • خوشبینی گری گنسلر نسبت به آغاز معاملات ETF های اتریوم
  • بررسی رمزارزهای مستعد در هفته آتی در واچ لیست ارزهای دیجیتال

طی یک هفته اخیر، رمزارزهای هوش مصنوعی فچ ای‌آی (FET)، اوشن پروتکل (OCEAN) و سینگولاریتی نت (AGIX) توانستند مجموعا ۱۰۰ درصد رشد کنند. لازم به ذکر است که به زودی این ۳ رمزارز ادغام و به توکنی با نام ASI تبدیل می‌شوند.

بسیاری از رمزارزها فاز نزولی داشتند که دلیل اصلی این روند، چیزی نبود جز ریزش شدید قیمت بیت کوین. در واقع بنا به دلایلی چون اقدام صرافی مت‌گاکس مبنی بر بازگرداندن دارایی‌های بیت کوین و بیت کوین کش، انتظار برای فشار عرضه بیت کوین ایجاد شد. این موضوع پتانسیل ریزش قیمت را هم به همراه دارد.

البته صرافی مت‌گاکس اعلام کرده که ۹ میلیارد دلار بیت کوین، به صورت تدریجی عرضه می‌شوند تا خللی در بازار ایجاد نشود. علاوه بر اخبار این صرافی، اتفاقاتی چون خروجی (Outflow) بالای ETF های بیت کوین طی ۱ هفته اخیر نیز، از جمله دلایل ریزش BTC بود.

ETF اتریوم

از ETF های بیت کوین گفتیم. امّا گل سرسبد این هفته، ETF های اتریوم بودند. چرا که به گفته رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری گنسلر (Gary Gensler)، ETF های اسپات اتریوم در موقعیت خوبی قرار دارند و پروسه تایید معاملات آن‌ها امیدوارکننده پیش می‌رود.

با فایل صوتی بازارنامه اختصاصی پول نو، می‌توانید به مطالب بازارنامه + واچ لیست ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید. از اینجا بشنوید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۸ (هفته چهارم خرداد ۱۴۰۳)

در شماره ۲۷ از بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی رمزارزهای صعودی و نزولی، اخبار و رویدادهای مهم بازار ارزهای دیجیتال پرداختیم:

  • رمزارزهای پرسود و پرضرر یک هفته اخیر
  • ریزش بیت کوین و بررسی دلیل اصلی آن
  • رشد اتریوم و نزدیکی به آغاز آلت‌سیزن
  • عملکرد جذاب بلاک چین و رمزارز TON + تحلیل آینده قیمتی
  • تاریخ سازی کمپانی NVIDIA و تاثیرات آن روی رمزارزهای Ai
  • معرفی رمزارزهای مستعد رشد در هفته آتی در واچ لیست اختصاصی پول نو

طی یک هفته اخیر، رمزارزها اتریومیِ اتریوم نیم سرویس (ENS)، لایدو دائو (LDO) و یونی سواپ (UNI) نمایش خوبی رو به جا گذاشتن و مجموعا بیش از ۶۰ درصد بازدهی داشتند.

واچ لیست هفته قبل که در بلاگ پول نو منتشر شد، به پتانسیل بالای لایدو اشاره کرده بودیم. اگر از سود این رمزارز جا مانده‌اید، نگران نباشید. چون در انتهای مطلب، ارزهای دیجیتال مستعدِ هفته آینده رو هم بررسی کردیم.

از نکات جالبی که میشه درباره وضعیت فعلی بازار گفت، پیشی گرفتنِ اتریوم و برخی آلت‌کوین‌ها از بیت کوین است. افزایش نقدینگی تخلیه‌شده (Outflow) از ETF های بیت کوین طی ۴ روز اخیر، ریزش قیمت رو به همراه داشت.

در این بازه زمانی، ۷۷۰ میلیون دلار از نقدینگی صندوق‌های بیت کوین تخلیه شد تا BTC به محدوده ۶۴ هزار ریزش کند. از آن سو، اتریوم توانست رشد نسبی رو تجربه کند و دلیل اصلی‌‌اش هم فعالیت‌ نهنگ‌ها و پایان نظارت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) روی اتریوم بود.

در صورت تداوم رشد ETH، شاخص Total2 هم رشد خودش را آغاز می‌کند و می‌توانیم انتظار آغاز آلت‌سیزن را داشته باشیم. پیش از بررسی آلت‌کوین‌های مستعد، باید به عملکرد درخشان TON اشاره کنیم.

تب و تاب بازی‌های کلیکی از جمله همستر و نات کوین، به رشد شبکه TON کمک کردند. طی ۱ هفته اخیر، تعداد آدرس‌های فعال تون از اتریوم هم پیشی گرفت که خود یک سیگنال مثبت برای آینده TON به حساب می‌آید.

به عنوان آخرین خبر هم به آخرین قلّه‌ای که کمپانی انویدیا فتح کرده می‌رسیم. با عبور از اپل و مایکروسافت، انویدیا به بزرگترین کمپانی براساس ارزش بازار تبدیل شد.

انحصار تولیدات کارت‌های گرافیک و فعالیت در هوش مصنوعی، از جمله دلایل رشد ارزش بازار NVIDIA هستن. این موضوع می‌تونه روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی مثل رندر، فچ ای‌آِ (FET)، سینگولاریتی نت (AGIX)، اوسیس (ROSE) و بقیه دارایی‌های این حوزه تاثیر بذاره.

بازارنامه پول نو (انحصاری بلاگ)

در آخرین سری از بازارنامه پول نو، به بررسی اخبار و رویدادهای مهم بازار کریپتو در سومین هفته خرداد ۱۴۰۳ پرداختیم:

طی یک هفته اخیر، شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. برخی آلت‌کوین‌ها توانستند عملکرد قابل‌توجهی را از خود به نمایش بگذارند و رشدهای قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت کنند. رمزارزی که طی ۷ روز اخیر بیشترین بازدهی را به ثبت رساند، اینجکتیو (INJ$) بود که توانست رشد ۱۹ درصدی را از خود به جا بگذارد.

در مقابل، رمزارزهای فلوکی (FLOKI$)، گالا گیمز (GALA$) و آرویو (AR$)، از جمله دارایی‌هایی بودند که از هفته گذشته تا کنون سیری نزولی را پیش گرفتند و به ترتیب ۲۵، ۲۳ و ۲۱ درصد ریزش داشتند.

برای اطلاع از رمزارزهای مستعد رشد + نقاط ورود آن‌ها، واچلیست ارز دیجیتال پول نو را از دست ندهید!

از رمزارزها که فاصله بگیریم، به داغ‌ترین ترند این روزهای شبکه‌های اجتماعی و بازار ارزهای دیجیتال یعنی بازی کلیکی همستر کامبت (Hamster Kombat) می‌رسیم. با عبور از ۱۵۰ میلیون کاربر، این بازی توانست رکورد دیگری را به ثبت برساند. همچنین، به تازگی امکان اتصال کیف پول ارز دیجیتال بر بستر شبکه تون را هم فراهم کرده است.

همستر کمبت

این اقدام، احتمال لیست شدنِ این توکن در صرافی‌ها را قوت می‌بخشد. برای دریافت کارت‌های Combo و کد مورس روزانه (مجموعا ۶ میلیون سکّه رایگان)، آپدیت روزانه همستر کمبت را از دست ندهید.

آماری نو برای ETF های نو! میزان بیت کوین اضافه‌شده به ذخایر ETF های بیت کوین در نخستین هفته معاملاتی ماه ژوئن، با میزان بیت کوین استخراج شده در بازه ۲ ماهه برابری می‌کند.

جزئیات بیشتر این خبر را در اخبار پول نو بخوانید!

علاوه بر این دستاورد مهم که پتانسیل رشد قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد، ETF های کمپانی بزرگ بلک راک هم به دستاورد مهمی رسیده و حجم ذخایر بیت کوین آن به ۳۰۵ هزار واحد BTC افزایش یافته است. ارزش این میزان بیت کوین به بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد که در نوع خود بی سابقه است!

اقتصاد آمریکا به کام بازار کریپتو است! در نشست امروز FOMC، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، نرخ تورم آمریکا را کمتر از حد پیش‌بینی شده اعلام کرد که واکنش مثبت بازار کریپتو را به همراه داشت. این نرخ در محدوده ۳.۴% تخمین زده می‌شد امّا پاول آن را معادل ۳.۳% اعلام کرد.

سخنرانی جروم پاول

پس از این خبر حیاتی، شاهد رشد ۶ درصدی قیمت بیت کوین تا نزدیکی ۷۰ هزار دلار بودیم. در تحلیل بیت کوین، وضعیت امروز بیت کوین را به صورت اختصاصی بررسی و سطوح پیش روی BTC را مشخص کردیم.

به عنوان حسن ختام بازارنامه این هفته، به رئیس جمهور سابق و (طبق پیش‌بینی برخی) بعدی آمریکا، دونالد ترامپ می‌پردازیم. ترامپ به تازگی اعلام کرده که به عقیده وی، تمامی ذخایر باقی‌مانده بیت کوین، می‌بایست در اختیار ایالات متحده قرار بگیرد.

شخصیت پرحاشیه دنیای سیاست و تجارت، باور دارد که در اختیار گرفتن کل ذخایر باقی‌مانده BTC، تنها راه مقاومت برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد بود.

بازارنامه پول نو شماره ۲۶ (هفته دوم خرداد ۱۴۰۳)

در شماره ۲۶ از بازارنامه پول نو، به بررسی اخبار و رویدادهای مهم بازار کریپتو در دومین هفته خرداد ۱۴۰۳ پرداختیم:

  • بررسی رمزارزهای صعودی و نزولی یک هفته اخیر
  • دستگیری دونالد ترامپ با ۳۴ فقره اتهام!
  • رشد عجیب سهام گیم‌استاپ (GME$)؛ اثری جدید از Roaring Kitty!
  • رکورد جدید همستر بازیگوش؛ رسیدنِ اجتماع بازی Hamster Kombat به مرز ۸۰ میلیون
  • سبزه‌زاری به نام بازار؛ سقف تاریخی جدید برای BNB، فلوکی و TON

طی یک هفته و به ویژه در ۲ روز اخیر، بازار کریپتو شرایط پر تلاطمی را تجربه کرد. در این بین، رمزارزهای مختلف بازار نوسانات زیادی را شاهد بودند. جالب است بدانید که نات کوین توانست تنها در یک هفته، بیش از ۱۵۰% رشد را تجربه کند و به پرسودترین رمزارز هفته تبدیل شود.

علاوه بر ناتکوین، رمزارزهای جزمی‌کوین (JASMY) و اوردینالز (ORDI) هم توانستند عملکرد مناسبی را از خود به جا بگذارند. در فایل PDF بازارنامه، تمامی رمزارزهای پرسود و پرضرر هفته را بررسی کردیم.

دونالد ترامپ

در روز ۳۱ می، ۴۵اُمین رئیس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ (Donald Trump)، به ۳۴ فقره اتهامِ تقلب در سوابق تجاری محکوم شد و به جرم شرکت در پرونده‌ای با محوریت حق‌السکوت، مجرم شناخته شد.

طی هفته‌ای که گذشت، سهام کمپانی مشهور GameStop که با نماد $GME معامله می‌شود، بالغ بر ۹۰ درصد رشد کرد. دلیل اصلی این پامپ غیرمنتظره، فعالیت‌های تریدر و اینفلوئنسر مشهور، کیث گیل (Keith Gill) بود که در توئیتر با نام مستعار Roaring Kitty شناخته می‌شود.

از بازار که فاصله بگیریم، به اصلی‌ترین ترند این روزهای فضای کریپتو یعنی بازی Hamster Kombat می‌رسیم. همستر کامبت یک بازی مشابه ناتکوین است که توانسته در کمترین زمان، اجتماع گسترده خود را تا ۸۰ میلیون کاربر افزایش دهد. این پروژه به تازگی فعّالیت خود را بر بستر بلاک چین تون آغاز کرده است.

در تلگرام پول نو، به صورت روزانه کارت‌ها و بونوس‌های این بازی را قرار می‌دهیم تا بتوانید به صورت رایگان، روزانه ۶ میلیون سکّه به دست آورید.

همستر کمبت

نباید فراموش کنیم که ۷ روز اخیر، برای بازار کریپتو بسیار پر هیاهو بود. علاوه بر هایپ فراوانِ بازی‌های Tap-To-Earn، بسیاری از
آلت کوین‌ها هم توانستند رشد قابل‌توجهی را تجربه و حتی سقف تاریخی (ATH) جدیدی را ثبت کنند.

از جمله این رمزارزها، می‌توان به تون‌کوین (TON)، بایننس کوین (BNB) و فلوکی اینو (FLOKI) اشاره کرد.

امّا این هفته کدام رمزارزها را زیر نظر بگیریم؟ در بازارنامه شماره ۲۶، ۳ رمزارز مستعد رشد را زیر ذره‌بین بردیم.

فایل PDF بازارنامه را از اینجا دانلود کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۵ (هفته اوّل خرداد ۱۴۰۳)

در شماره ۲۵ از بازارنامه پول نو، به بررسی اخبار و رویدادهای مهم بازار کریپتو در نخستین هفته خرداد ۱۴۰۳ می‌پردازیم:

  • سقف تاریخی جدید نزدیک‌تر از همیشه! تایید ETF های اتریوم
  • پرش ۳ گام از قورباغه! ۳ سقف تاریخی برای پپه (PEPE$) در یک هفته
  • رستگاری آلت‌کوین‌ها؟ احتمال راه‌اندازی ETF های سولانا و ریپل
  • رشد خیره‌کننده درآمد Nvidia؛ منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟
  • اوج‌گیری شایعات درباره فلوکی؛ انفجار مجدد میم کوین‌ها را شاهد هستیم؟
  • واچ لیست پول نو، این هفته کدام رمزارزها را زیر نظر داشته باشیم؟
ETF اتریوم

آلت سیزن در راه است؟ پس از تایید صندوق‌های قابل‌معامله (ETF های) اتریوم، انتظارات برای آغاز سیر صعودی قیمت اتریوم (ETH) و آغاز آلت سیزن افزایش یافت. با این حال، معاملات این صندوق‌ها هنوز تایید نشده‌اند و به همین خاطر، اتریوم تا این لحظه نتوانسته سقف قیمتی جدیدی را به ثبت برساند.

پپه تا کجا پرواز می‌کند؟ از هفته قبل تا کنون، میم کوین اتریومی محبوب یعنی PEPE$، توانست بالغ بر ۱۰۰ درصد رشد کند و ۳ سقف تاریخی جدید را به ثبت برساند.

علی رغم اینکه اکنون قیمت پپه (PEPE$) سیری نزولی گرفته، نباید فراموش کنیم که با ارزش بازار (Market Cap) 7 میلیارد دلاری، پپه به سومین میم کوین بزرگ بازار تبدیل شده است.

رشد قیمت پپه

جافری کندریک، سرپرست تحقیقاتی کریپتویی بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered) که از بزرگ‌ترین بانک‌های بریتانیا به حساب می‌آید، پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۵، شاهد تایید ETF های سولانا و ریپل خواهیم بود. به تازگی بیشتر از هر زمانی شاهد زمزمه‌هایی مبنی بر تایید ETF های سولانا بوده‌ایم.

آیا رشد سهام انویدیا (NVIDIA) تغییری در بازار کریپتو ایجاد می‌کند؟ با توجه به فعالیت عمده این کمپانی بزرگ در حوزه هوش مصنوعی (AI)، می‌توان انتظار داشت که دستاوردهای تازه این کمپانی، روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی موثر واقع شوند.

پس از رونمایی فلوکی از ربات تریدینگ، شاهد پامپ قابل‌توجه این میم کوین و شیبا اینو (SHIB) بودیم. در بازارنامه پول نو، به بررسی این رمزارزها، ادامه روند میم کوین‌ها و رمزارزهای مستعد رشد در هفته آتی پرداخته‌ایم.

بازارنامه اختصاصی پول نو را از اینجا دریافت کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۴ (هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • ناتکوین در ایران! بررسی آینده قیمت ناتکوین (NOT$)
  • چین لینک در میان بزرگان؛ همکاری Chainlink با غول‌های اقتصادی
  • رکورد جدید برای بلک‌راک؛ معاملات روزانه ETF های بیت کوین BlackRock از ۱.۲ میلیارد عبور کرد.
  • افزایش شانس تائید ETF های اتریوم و پرواز قیمت اتریوم (ETH) در یک شب
  • رشد عمومی بازار کریپتو؛ چگونه از پامپ رمزارزها عقب نمانیم؟
  • بررسی رمزارزهای مستعد رشد در واچ لیست اختصاصی پول نو

علی‌رغم پیش‌بینی‌های منفی، ناتکوین (NOT$) بالاخره در روز پنجشنبه، در صرافی‌های داخلی و خارجی لیست شد و در همان روز، تا اوج ۰.۰۱ دلار رشد کرد. بسیاری از تحلیلگران، میانگین قیمتی NOT$ را ۰.۰۱۲ دلار تا پایان ۲۰۲۴ و ۰.۰۱۶ دلار تا پایان ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کنند.

در هفته گذشته، چین لینک و تعدادی از غول‌های اقتصادی از جمله بانک بزرگ JPMorgan، همکار‌ی‌ای را با هدف ایجاد دارایی‌های توکنیزه (Tokenization) و انتقال برخی داده‌ها همچون اطلاعات مرتبط با ارزش خالص دارایی (NAV) به ثبت رساندند.

شب قبل، Bloomberg خبری را مبنی بر افزایش شانس موافقت SEC با ETF های اتریوم منتشر کرد. در واقع این مرجع، شانس پذیرش ETF های ETH را از ۲۵ درصد، به ۷۵ درصد افزایش داد.

علی رغم رشد بازار در شب گذشته، همچنان انتظار می‌رود که بیت کوین برای تحکیم روند صعودی، نیاز به کف سازی تا ناحیه ۶۷,۰۰۰ دلار داشته باشد. اگرچه که پس از رشد تا محدوده ۷۱,۰۰۰ دلار، مانع چندان محکمی را پیش روی خود نمی‌بیند و در صورتی که بتواند حمایت‌های خود را حفظ کند، می‌توانیم پیشروی تا سطوح بالاتر و سقف تاریخی خود (۷۴,۰۰۰ دلار) را انتظار داشته باشیم.

فایل PDF بازارنامه اختصاصی پول نو را از اینجا دریافت کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۳ (هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳)

در شماره ۲۳ از بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال از تاریخ ۱۸ تا ۲۶ اردیبهشت پرداختیم:

  • دلگرمی غول‌های اقتصادی به بیت کوین؛ سرمایه‌گذاری بانک‌های بزرگ روی ETF ها
  • فرشته نجات بازار از انتخابات آمریکا پیدا می‌شود؟ حمایت ترامپ از کریپتو!
  • تلألؤ انقلاب OpenAI در حوزه هوش مصنوعی؛ رمزارزهای AI به کدام سمت می‌روند؟
  • ناتکوین سرانجام لیست می‌شود! قیمت NOT$ چگونه خواهد بود؟
  • رشد ۲۰۰ درصدی سهام گیم‌استاپ و AMC تنها در ۴۸ ساعت!

تا کنون بسیاری از موسسات مالی بزرگ در اقصی نقاط جهان، اسنادی را مبنی بر سرمایه‌گذاری روی صندوق‌های معاملاتی بیت کوین (ETF های بیت کوین) منتشر کردند. می‌توانیم به بزرگ‌ترین بانک آمریکایی، جی‌پی مورگان (JPMorgan) بالغ بر ۱ میلیون دلار را به صندوق‌های بیت کوین اختصاص داده است.

علاوه بر JPMorgan، نام‌های بزرگ دیگری چون Wells Fargo، Visa، Mastercard و Susquehanna هم به سرمایه‌گذاری در ETF های بیت کوین پرداخته‌اند.

هفته گذشته، دونالد ترامپ در یکی از کمپین‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت خود را از کریپتو نشان داد.

سیاستمدارانی چون جو بایدن، حتی نمی‌دانند که کریپتو چیست! اگربه کریپتو علاقه‌مند هستید و به آن اهمیت می‌دهید، بهتر است به ترامپ رای دهید.

در کنفرانس روز دوشنبه، کمپانی بزرگ OpenAI که با معرفی ChatGPT، انقلابی را در صنعت هوش مصنوعی (AI) پدید آورد، از نسخه جدید این ابزار هوش مصنوعی با نام GPT-4o رونمایی کرد.

این نسخه از قابلیت‌های جذابی به ویژه ترجمه لحظه‌ای متون و گفتگوهای زنده پشتیبانی می‌کند. اقدام تازه این کمپانی می‌تواند رشد برخی رمزارزهای هوش مصنوعی را به دنبال داشته باشد.

جزئیات اخبار و بررسی آینده بازار تا هفته آتی را در بازارنامه اختصاصی پول نو مطالعه کنید.

بازارنامه اختصاصی پول نو را از اینجا دریافت کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۲(هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳)

در شماره ۲۲ از بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت پرداختیم:

در تاریخ ۱ می، دادگاه مدیرعامل سابق بایننس، چانگ‌ پنگ‌ ژائو (CZ)، برگزار شد و برخلاف انتظار برای حبس ۳ ساله، قاضی دادگاه یعنی ریچارد جونز، اعلام کرد که به سبب همکاری ژائو و تلاش برای جبران اشتباهات، در مجازات وی تخفیف قائل می‌شود. سرانجام، ژائو به ۴ ماه حبس محکوم شد.

طی آخرین نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، رئیس فدرال رزرو، جروم پاول (Jerome Powell)، اعلام کرد که نرخ بهره (Interest Rate) در محدوده ۵.۵% ثابت می‌ماند. در صورت افزایش این نرخ و اعمال سیاست انقباضی، می‌توانستیم کاهش بیشتر قیمت بیت کوین را انتظار داشته باشیم.

از نخستین روز موافقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با معاملات ETF های بیت کوین، نقدینگی ETF کمپانی گری‌اسکیل (GBTC) به طور مداوم درحال تخلیه بود. با این حال، در روز جمعه برای اوّلین روز معاملاتی، میزان دارایی ورودی (Inflow) این صندوق، از نقدینگی خروجی (Outflow) آن پیشی گرفت.

به تازگی گروهی در شمال سان‌فرانسیسکو، شکایتی را علیه Coinbase تنظیم و بزرگترین صرافی آمریکایی و مالک آن، برایان آرمسترانگ را به نقض قوانین معاملاتی متهم کرده‌اند امّا این چه تاثیری روی بازار خواهد گذاشت؟ در بازارنامه و بلاگ پول نو به آن پرداخته‌ایم!

تحلیل بیت کوین

وضعیت بیت کوین به چه شکل خواهد بود؟ برخی تحلیلگران معتقدند که بازار می‌تواند تا ۶۰ هزار دلار اصلاح کند. امّا گروهی هم عقیده دارند که احتمال صعود قیمت تا سطوح بالاتر از ۷۰ هزار و حتی بیشتر نیز، وجود دارد. علاوه بر بازارنامه این هفته، اطلاعات تکمیلی شرایط فعلی بیت کوین را در تحلیل اختصاصی پول نو هم مورد بررسی قرار داده‌ایم.

فایل PDF بازارنامه پول نو را از اینجا دریافت کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۱

در سری بیست و یکمِ بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال از تاریخ ۴ تا ۱۰ اردیبهشت پرداختیم:

  • محکومیت چانگ‌پنگ‌ژائو (CZ) به ۳ سال حبس!
  • بودجه ایالات متحده بر بستر بلاک چین؟ وعده جالب نامزد ریاست جمهوری آمریکا
  • گوگل ۲ تریلیون دلاری شد! بررسی تاثیر آن روی رمزارزهای هوش مصنوعی
  • حمایت ایلان ماسک از هوش مصنوعی؛ سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تسلا روی AI
  • ارزش ذخایر بیت کوینETF های BlackRock و Fidelity از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرد!

مدیرعامل سابق بایننس یعنی چانگ‌پنگ‌ژائو (CZ)، در نوامبر ۲۰۲۳ به پولشویی متهم شد و از سمت مدیریتی خود استعفا داد. حال دپارتمان عدالت آمریکا اعلام کرده که ثروتمندترین مرد کریپتو (با دارایی ۳۳ میلیارد دلاری)، می‌بایست به ۳ سال حبس محکوم شود.

رابرات اف. کندی جونیور (.RFK Jr) که از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ و از حامیان بیت کوین به حساب می‌آید، در کمپین انتخاباتی خود وعده داده که قصد دارد تا بودجه کشور را بر بستر بلاک چین قرار دهد!

با توجه ویژه Alphabet (گوگل) به حوزه هوش مصنوعی، سهام این کمپانی که با نماد (GOOG) معامله می‌شود، رشد کرد و موجب شد تا ارزش بازار کمپانی گوگل به بیش از ۲ تریلیون دلار برسد.

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که کمپانی وی یعنی تسلا، به زودی ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه خود را به حوزه هوش مصنوعی تخصیص خواهد داد.

طبق آخرین آمار پلتفرم ETF.com، در حالی که زمان معاملات ETF های بیت کوین به ۱۰۰ روز نرسیده،میزان ذخایر بیت کوین صندوق‌های معاملاتی یعنی بلک راک (BLK) و فیدلیتی (FBTC)، از رقم ۴۲۸ هزار واحد فراتر می‌رود.

فایل PDF بازارنامه اختصاصی پول نو را از اینجا دریافت کنید:

بازارنامه پول نو شماره ۲۰

در نخستین بازارنامه اختصاصی پول نو بعد از هاوینگ بیت کوین، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال از تاریخ ۲۸ فروردین تا ۳ اردیبهشت پرداختیم:

پس از تنش‌هایی که در بامداد ۳۱ فروردین در خاورمیانه اتفاق افتاد، شاهد نوسانات شدید در قیمت بیت کوین (BTC) بودیم. در جریان این اتفاقات، قیمت بیت کوین برای نخستین بار در ۲ ماه اخیر، به محدوده ۵۹ هزار دلار ریزش کرد.

البته که تا لحظه هاوینگ بیت کوین، قیمت BTC به ثباتی نسبی رسید و پس از هاوینگ‌ هم در محدوده ۶۴ تا ۶۶ هزار دلار در نوسان بود. گفتنی است که در روز هاوینگ، میزان نقدینگی ورودیETF های بیت کوین به سقف ۶۹ روزه خود رسید. مضاف بر آن، در روز هاوینگ درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به بالاترین حد خود (۱۰۷ میلیون دلار) رسید.

در بازارنامه اختصاصی پول نو، به معرفی رمزارزهای مستعد رشد پس از هاوینگ نیز، پرداخته‌ایم.

یک روز پیش از هاوینگ، بنیان‌گذار تلگرام یعنی پاول دوروف به همراه موسس تتر (پائولو آردُنیو) و مدیرعامل تون کوین (اندرو روگزف)، در رویداد TOKEN2049 دوبی شرکت کردند. در جریان این رویداد، تلگرام از استیبل کوین USDt رونمایی و اعلام کرد که از این پس، امکان انتقال این رمزارز در تلگرام وجود خواهد داشت.

جالب است بدانید که تا پایان ژوئن (۱۰ تیر)، این انتقالات بدون کارمزد انجام می‌شوند. کاربران می‌توانند با استفاد هاز کیف پول داخلی تلگرام، USDt را به مخاطبین خود انتقال دهند. تتر گلد (XAUt) هم بر بستر زنجیره تون قابل انتقال خواهد بود.

فایل PDF بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید:

بازارنامه هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳

در آخرین بازارنامه اختصاصی پول نو قبل از هاوینگ، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ فروردین پرداختیم:

  • شبیخون تتر (USDT)؛ تتر ۷۲ هزار تومانی برای اوّلین بار در تاریخ!
  • تاج و تخت پادشاه بازار از دست رفت؟ ریزش ۸ هزار دلاری بیت کوین
  • فعّالیت نهنگ‌های شیبا؛ آیا پامپ SHIB در راه است؟
  • داده‌های اقتصادی چندان جذاب نیستند! تازه‌ترین آپدیت وضعیت اقتصاد آمریکا
  • تنها ۵ روز تا هاوینگ بیت کوین! رستاخیز بیت کوین چگونه خواهد بود؟

پس از تنش‌های اخیر در خاورمیانه در شب ۲۶ فروردین، شاهد نوسانات شدیدی در بازار دلار و بازار طلا بودیم. در جریان این اتفاقات، قیمت دلار افزایش یافت و همین موضوع سبب شد تا تتر (USDT) برای نخستین بار در تاریخ، به محدوده ۷۲ هزار تومان رسید.

البته که پس از آرامش نسبی، وضعیت بازار هم کمی ثبات پیدا کرد و اکنون تتر (USDT) در ناحیه قیمتی ۶۸,۰۰۰ تومان قرار دارد. همچنین در زمان نگارش این مطلب، دامیننس تتر هم در محدوده ۴.۵۶% قرار دارد.

با نگاهی بر نمودار، متوجه می‌شویم که بیت کوین به محدوده مقاومتی مهمی برخورد و ریزش کرد. اکنون قیمت به زیر خط روند ریزش کرده و اگر این خط روند موجب برگشت قیمت شود، می‌توان رشد مجدد را انتظار داشت.

البته سناریوی دوم این است که ریزش‌ها ادامه یابد و شاهد کاهش قیمت BTC تا حمایت ۶۲,۰۰۰ دلار باشیم.

فایل PDF بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید:

بازارنامه هفته سوم فروردین ۱۴۰۳

در آخرین سری از بازارنامه اختصاصی پول نو، به بررسی مهم‌ترین اخبار و رویدادهای بازار کریپتو از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ فروردین پرداختیم:

  • رشد مجدد نقدینگی ورودی به ETF های بیت کوین؛ پامپ BTC در راه است؟
  • افزایش تاریخی قیمت تتر (USDT) و رکوردشکنی مجددِ اُنس جهانی طلا
  • بعد از هاوینگ بیت کوین‌ کش چه اتفاقی افتاد؟ مرور عملکرد قیمتی BCH
  • نوسانات قیمتی بیت کوین و لیکوئیدِ ۱ میلیارد دلار از سرمایه معامله‌گران
  • رشد ۱۰۰ درصدی بازار کریپتو؟ پیش‌بینی مدیرعامل ریپل از آینده بازار

با افزایش حجم نقدینگی ورودی به ETF های بیت کوین، حجم معاملات این صندوق‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش یافت. این درحالی است که طی هفته گذشته، میزان دارایی تخلیه شده از این صندوق‌های معاملاتی، از دارایی‌های ورودی آن‌ها پیشی گرفته بودند.

در این هفته پر نوسان، رشد قیمت دلار سبب شد تا قیمت تتر سقف تاریخی جدیدی را ثبت کند و به ۶۵,۵۰۰ تومان برسد. از تتر که بگذریم، به رشد قیمت اُنس جهانی طلا (XAUUSD) می‌رسیم که پس از مدّت‌ها جهش، مجددا سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رساند و به محدوده ۲,۳۵۰ دلار افزایش پیدا کرد.

فایل صوتی بازارنامه اختصاصی پول نو (شماره ۱۸)

برای کسب سود از نوسانات طلای جهانی، می‌توانید به معامله برخی استیبل کوین‌ها چون پکس گلد (PAXG) استفاده کنید.

در فاصله ۱۶ روزه از هاوینگ بیت کوین، هاوینگ بزرگ‌ترین فورک بیت کوین یعنی بیت کوین کش (BCH)، انجام شد که پامپ قیمتی BCH را به دنبال داشت. با پیگیری قیمت بیت کوین کش (BCH) و معامله بیت کوین کش (BCH)، می‌توانید از نوسانات قیمتی هاردفورک بیت کوین بهره ببرید.

به عنوان حسن ختام بازارنامه نیز، گریزی داشتیم بر واچ لیست اختصاصی پول نو . در این واچلیست، رمزارزها مستعد رشد در هفته آتی را مورد بررسی قرار دادیم. برای اطلاع از این آلت‌کوین‌های جذاب، بازارنامه این هفته را از دست نداه

بازارنامه شماره ۱۸ را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته دوم فروردین ۱۴۰۳

  • کارآفرین سابق، مجرم فعلی؛ سم بنکمن-فرید (SBF) به ۲۵ سال حبس محکوم شد!
  • حمام خون بازار؛ علّت ریزش قیمت بیت کوین تا ۶۵ هزار دلار چه بود؟
  • رشد بی سابقه قیمت تتر (USDT) و ثبت سقف تاریخی جدید برای طلا
  • آغاز رسمی معاملات ناتکوین (NOT$) از ۱ اردیبهشت
  • درخواست کمپانی فیدلیتی (Fidelity) مبنی بر راه‌اندازی ETF های اتریوم

بازارنامه شماره ۱۷ را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته اوّل فروردین ۱۴۰۳

  • میزان ذخایر بیت کوین بلک‌راک و مایکرواستراتژی به ۴۱۰ هزار واحد BTC رسید!
  • رونمایی ایلان ماسک از محصول نورالینک (Neuralink)
  • دلیل رشد ۱۰۰ درصدی رمزارز ONDO و دیگر دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) چه بود؟
  • آغاز پیش‌-معاملات نات کوین(NOT$) در صرافی ByBit
  • سبقت آماری ETF های بیت کوین از ۹۵% ETF های بازار بورس!

بازارنامه شماره ۱۶ را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته چهارم اسفند ۱۴۰۲

  • سقفی نو در آستانه سال نو! بیت کوین ۷۳ هزار دلاری شد!
  • استقبال ایلان ماسک از بکارگیری دوج کوین در تسلا
  • ریزش ۸ درصدی بیت کوین پس از سقف تاریخی (ATH) جدید
  • ارزش ذخایر بیت کوین ETF های بلک راک و فیدلیتی به ۲۴ میلیارد دلار رسید!
  • سقف ۸۰۸ روزه سولانا و تبدیل شدن به ۴اُمین رمزارز باارزش بازار

بازارنامه اختصاصی پول نو را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته سوم اسفند ۱۴۰۲

در بازارنامه شماره ۱۴، به رویدادهای مهم بازار کریپتو در هفته دوم اسفند ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم:

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته دوم اسفند ۱۴۰۲

در بازارنامه شماره ۱۳، به رویدادهای مهم بازار کریپتو در هفته دوم اسفند ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم:

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.

بازارنامه هفته اوّل اسفند ۱۴۰۲

در بازارنامه شماره ۱۲، به رویدادهای مهم بازار کریپتو در هفته آغازین اسفند ۱۴۰۲ پرداختیم:

  • شاخ غول ۳ هزار دلاری شکست! عبور قیمت ETH از ۳ هزار دلار
  • پامپ رمزارزهای هوش مصنوعی با رسیدنِ ارزش بازار کمپانی NVIDIA به ۲ تریلیون دلار
  • تداوم سرمایه‌گذاری‌های کمپانی Reddit در بازار ارزهای دیجیتال
  • رشد ۱۴۰۰ درصدی حجم معاملات ETFهای بیت کوین VanEck در یک روز!
  • ساز و کار جدید یونی‌سواپ و افزایش ۸۰ درصدی قیمت UNI$

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.


بازارنامه هفته پایانی بهمن ۱۴۰۲

در بازارنامه شماره ۱۱، به رویدادهای مهم بازار کریپتو از ۲۴ تا ۳۰ بهمن پرداخته‌ایم:

  • جهش بیت کوین تا ۵۲ هزار دلار در روز ولنتاین؛ عبور ارزش بازار BTC از ۱ تریلیون دلار
  • افزایش ارزش ذخیره BTCهای BlackRock و Grayscale به مرز ۱۱ میلیارد!
  • موافقت مقامات قضایی با شرکت Genesis برای فروش ۱.۶ میلیارد دلار بیت کوین
  • معرفی ابزار شگفت انگیز OpenAl و رشد ۱۳۴ درصدی ورلدکوین (WLD) در هفته اخیر
  • رشد قدرتمند ETH تا محدوده ۲۹۰۰؛ آیا اتریوم ۳ هزار دلاری خواهد شد؟

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.


بازارنامه هفته سوم بهمن ۱۴۰۲

در بازارنامه این هفته (۱۶ تا ۲۳ بهمن)، به موضوعات مهم زیر پرداخته‌ایم:

  • بدبینی دونالد ترامپ نسبت به هوش مصنوعی و ارز دیجیتال بانک مرکزی
  • تاریخ‌سازی ETFهای بیت کوین؛ عبور ارزش دارایی‌های ETFهای BTC از ۱۰ میلیارد دلار
  • بغض بیت کوین ترکید! جهش BTC تا مرز ۵۰ هزار دلار
  • گذر ارزش بدهی‌های ملی آمریکا از محدوده ۳۴.۲ تریلیون دلار و ثبت رکوردی تاریخی
  • بیت کوین ۱۱۲ هزار دلاری در ۲۰۲۴؟ دیدگاه چهره کرپیتویی مشهور درباره آینده بازار

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.


بازارنامه هفته دوم بهمن ۱۴۰۲

در بازارنامه این هفته (۱۰ تا ۱۶ بهمن ماه)، به موضوعات مهم زیر پرداخته‌ایم:

  • هک ۱۱۲ میلیون دلاری ریپل و به سرقت رفتن‌ XRPهای شبکه
  • ثبات نرخ بهره؛ نویدبخش رشد اقتصادی یا آرامش قبل از طوفان؟
  • درخواست فلوریدا و آلاسکا مبنی بر توقف فعالیت بایننس در آمریکا
  • تبلیغات ETFهای بیت کوین در فیسبوک و اینستاگرام
  • بیداری نهنگ اتریوم پس از ۸ سال؛ آیا ریزش قیمت ETH در راه است؟

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.

فایل صوتی بازارنامه پول نو + دانلود

بازارنامه هفته اوّل بهمن ۱۴۰۲

در بازارنامه این هفته (۲ تا ۹ بهمن ماه)، به موضوعات مهم زیر پرداخته‌ایم:

  • بازگشت قیمت بیت کوین به ناحیه ۴۲ هزار دلار و چشم‌انداز مثبت بازار به قیمت BTC
  • چراغ سبز گوگل به انتشار تبلیغات کریپتویی در فضای وب
  • تسویه بدهی مالباختگان با فروش دارایی‌های کریپتویی؛ آخرین تلاش‌های صرافی FTX
  • عبور ارزش دارایی‌های ETF بلک راک از ۲ میلیارد دلار

بازارنامه پول نو را از اینجا دانلود کنید.

فایل صوتی بازارنامه اختصاصی پول نو

برای مشاهده بازارنامه‌ هفته‌های گذشته به کانال تلگرام پول نو مراجعه کنید.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
مجید
5 ماه قبل

بسیار مفید و کاربردی. ممنون

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

14

نظر مخاطبان (2)