0

0

آیا قیمت دوج کوین در این چرخه به 1 دلار می‌رسد؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

بازار ارزهای دیجیتال چرخه صعودی تازه‌ای را آغاز کرده است، اما آیا در چرخه فعلی بازار قیمت دوج کوین می‌تواند به ۱ دلار برسد؟

علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

هرروز تعداد زیادی میم کوین به بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌شوند و به نظر نمی‌رسد این روند به این زودی‌ها پایانی داشته باشند. همزمان با ورود میم کوین‌های جدید به بازار، سرمایه‌گذاران امید دارند برخی از میم کوین‌های قدیمی مثل دوج کوین و شیبا در این چرخه عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.

بحث در مورد دوج کوین 1 دلاری از چرخه هاوینگی گذشته در سال 2021 همواره نقل مجالس بوده و در بازار فعلی نیز بسیاری معتقدند جامعه قوی این میم کوین می‌تواند این هدف را محقق کند. علیرغم امید سرمایه‌گذاران، برخی از تحلیلگران نسبت به 1 دلاری شدن دوج کوین در این چرخه تردید دارند.

ارز دیجیتال

آیا قیمت دوج کوین به 1 دلار می‌رسد؟

اگر دوج کوین بخواهد به 1 دلار برسد، باید از بالاترین قیمت تاریخ خود در ماه می سال 2021 در حوالی 0.73 دلار، 36% افزایش یافت و نسبت به قیمت امروز 0.16 دلاری نیز 525% بالاتر برود که رشد قابل توجهی است.

رشد هفتگی دوج کوین - منبع: CoinMarketCap
رشد هفتگی دوج کوین – منبع: CoinMarketCap

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد قیمت دوج کوین در هفته گذشته تنها 2.58% افزایش یافته که در مقایسه با سایر میم کوین‌ها آنقدرها هم چشمگیر نیست. رشد قیمت هفتگی دوج کوین در حالی رخ می‌دهد که در همین بازه، قیمت په‌په، شیبا و داگ ویف هت به ترتیب 43%، 17.42% و 14.43% افزایش یافته‌اند.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف بازار کریپتو در رابطه با دوج کوین می‌گوید:

دوج کوین یکی از آلت کوین‌های با رفتار چرخه‌ای در بازار است. ورود سایر میم‌ کوین‌ها به بازار به معنای آسیب رسیدن به دوج کوین نیست.

پاو هوندال (Pav Hundal)، تحلیلگر ارشد صرافی Swyftx اما معتقد است علیرغم جامعه بزرگ دوج کوین، در صورت افزایش شدید قیمت ممکن است سرمایه‌گذاران طولانی‌مدت این ارز دیجیتال تصمیم به فروش بگیرند و با فشار فروش سهمگینی مواجه شویم.

وی در این رابطه می‌گوید:

روند دوج کوین به تصمیم میلیون‌ها سرمایه‌گذاری که در سال 2021 این میم کوین را خریدند و در حال حاضر در ضررند بستگی دارد. اگر اکثر این افراد تصمیم بگیرند در طول این چرخه سیو سود کنند، ممکن است شاهد افزایش فشار فروش باشیم.

به گفته هوندال، در حال حاضر شور و ذوقی که در چرخه گذشته برای دوج کوین وجود داشت وجود ندارد. به عنوان مثال، تنها در بازار مشتقات از ابتدای ماه آپریل تاکنون سود باز قراردادهای آتی دوج کوین 56% کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین گلس، سود باز قراردادهای آتی دوج کوین از 2.15 میلیارد دلار 1 آپریل، در حال حاضر به 928.72 میلیون دلار کاهش یافته است.

علیرغم کاهش تب و تاب مربوط به دوج کوین در بازار مشتقات، رکت کپیتال معتقد است چرخه‌ای بودن عملکرد دوج کوین از رسیدن قیمت به 1 دلار در این چرخه حمایت می‌کند. به گفته این تحلیلگر، دوج کوین چرخه‌های قابل پیش‌بینی دارد که «میراث تاریخی» این ارز دیجیتال محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای پیش‌بینی قیمت در آینده استفاده کرد.

یکی از معامله‌گران بازار کریپتو که با نام مستعار بلاکچین مین (Blockchain Mane) فعالیت می‌کند نیز می‌گوید معمولا رشد قیمت دوج کوین در ماه می (اردیبهشت) افزایش می‌یابد.

توییت دوج کوین

در کنار ماهیت چرخه‌ای، رکت کپیتال معتقد است اظهار نظرهای گاه و بیگاه ایلان ماسک در مورد دوج کوین می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت این میم کوین دامن بزند. وی در این رابطه می‌گوید:

ایلان ماسک همچنان به دوج کوین علاقه زیادی دارد.

قیمت دوج کوین

نکته قابل توجه اینجاست که ماسک از 17 آپریل تا به الان به طور منظم با دوج دیزاینر (DogeDesigner)، یکی از افراد معروف در جامعه دوج کوین ارتباط داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)