پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2025؛ چه سرنوشتی در انتظار بیت کوین است؟

پیش بینی بیت کوین تا ۲۰۲۵
جمال نوری

زمان مطالعه :

10 دقیقه

با رشد بیت کوین به سطح ۲۳ هزار دلار بسیاری از افراد به آینده بیت کوین امیدوار شده‌اند و برخی نیز به بحث در مورد بیشترین قیمت بیت کوین در آینده می‌پردازند، ما در این مقاله قصد داریم در مورد آینده بیت کوین در ایران و جهان صحبت کنیم، بیکاز 😂 ما در انتهای یک روند نزولی قرار داریم.

اگر مایلید در مورد چشم انداز Bitcoin، بیشترین قیمت بیت کوین در چند سال آینده، نظر تحلیل‌گران در مورد آینده این ارز دیجیتال و… بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آینده بیت کوین

آینده بیت کوین

بیت کوین که به عنوان اولین رمز ارز شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو که هنوز در مورد ماهیت این فرد سوالات بسیاری وجود دارد، به وجود آمد، در این مقاله قصد نداریم به‌صورت دقیق و کامل در مورد چیستی بیت کوین صحبت کنیم، پس اگر هنوز اطلاعاتتان در مورد بیت کوین کامل نیست، پیشنهاد می‌کنم که ابتدا مقاله بیت کوین چیست را مطالعه کنید تا درک بهتری نسبت به آینده بیت کوین داشته باشید.

چشم انداز قیمتی بیت کوین یکی از پرحاشیه‌ترین مباحث در دنیای کریپتو محسوب می‌شود، برخی از تحلیلگران معتقدند که پذیرش بیت کوین توسط موسسات و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، باعث خواهد شد که آینده BTC بسیار درخشان باشد و برخی دیگر به نوسانات زیاد بیت کوین اشاره دارند. این افراد معتقدند که اگر پادشاه رمز ارزها بخواهد به‌عنوان یک پول بین‌المللی پذیرفته شود، باید نوسانات کم‌تری داشته باشد. هرچند تاکنون Bitcoin نتوانسته به یک ثبات قیمتی دست پیدا کند و این موضوع باعث شکست بیت کوین در پذیرش آن به‌عنوان یک ارز بین‌المللی خواهد شد.

عدم پذیرش بیت کوین به عنوان یک پول بین المللی

اگر نظر شخصی مرا بخواهید، باید بگویم که بیت کوین از هدف اصلی خود، یعنی پذیرفته‌ شدن به‌عنوان یک ارز بین‌المللی بسیار دور است و در حال حاضر بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران، بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش مانند طلا استفاده می‌کنند. تا به حال شده که شما برای خرید یک کالا مقداری طلا پرداخت کنید؟ احتمال این موضوع نزدیک به صفر است، چون بیشتر افرادی که طلا خریداری می‌کنند از آن به‌عنوان یک دارایی برای محافظت دارایی‌های خود در مقابل تورم و … استفاده می‌کنند.

بیت کوین نیز اینگونه است و بیشتر افراد (این موضوع صددرصد نیست) بیت کوین را برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در مقابل تورم یا برای کسب سود و افزایش ارزش دارایی‌های خود خریداری می‌کنند. به همین دلیل شاید BTC نتوانسته باشد به هدف اصلی خود یعنی تبدیل‌ شدن به یک ارز بین‌المللی نزدیک شود، اما بین مردم دنیا به‌عنوان یک کالای ارزشمند شناخته می‌شود و این موضوع به معنی آن است که قرار نیست بیت کوین به این زودی‌ها از بین برود.

عوامل موثر بر آینده بیت کوین در سال ۲۰۲۳

تا اینجا متوجه شدیم که بیت کوین با توجه به نقص‌ها و اشکالاتی که به آن وارد می‌شود، قرار نیست حالا حالاها از صفحه روزگار محو شود و در آینده قرار است اسم آن را بیشتر در اخبار مرتبط با بیت کوین بشنویم، اما آینده این رمز ارز از عوامل بسیاری تاثیر می‌پذیرد که در ادامه به عوامل موثر بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

قوانین نظارتی و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

احتمالا فروپاشی لونا، سقوط صرافی FTX و پروژه سیلیسیوس را به‌خاطر دارید، این اتفاقات در سال گذشته باعث شد که دولت‌ها نظار خود را بر بازار ارزهای دیجیتال بیشتر کنند، این حساسیت بر ارزهای دیجیتال بر آینده بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

برخی از افراد معتقدند که افزایش نظارت بر بازار کریپتو تاثیرات منفی زیادی بر این بازار خواهد داشت؛ زیرا هدف اصلی به وجود آمدن بیت کوین غلبه بر همین سلطه‌ها بوده است. اما برخی معتقدند که افزایش نظارت بر ارزهای دیجیتال باعث افزایش پذیرش بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها و در نتیجه تکامل BTC خواهد شد.

نظر شما در مورد افزایش نظارت بانک‌های مرکزی و دولت‌ها بر بیت کوین چیست؟ آیا این نظارت‌ها تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت یا تاثیرات منفی آن بیشتر است؟ خوشحال خواهم شد نظرات شما را در کامنت‌ها مطالعه کنم.

حال اگر نظر شخصی مرا بخواهید، باید بگویم که افزایش نظارت بر ارزهای دیجیتال دارای نکات منفی و مثبت است؛ اما تاثیرات مثبت آن بر بازار بیشتر خواهد بود.

توسعه و پذیرش فناوری و تاثیر آن بر آینده BTC

عامل دیگری که باعث پذیرش بیشتر بیت کوین و افزایش قیمت بیت کوین در آینده خواهد شد، فناوری‌های جدیدی مانند لایتنینگ است که هدف آن افزایش مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش‌های بیت کوین است. افزایش این فناوری‌ها باعث خواهد شد که تمایل افراد برای استفاده از بیت کوین بیشتر شود که در بلند مدت برای این ارز دیجیتال مفید خواهد بود.

در مقاله «شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟» بیشتر درباره این فناوری جذاب بخوانید

هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت Bitcoin

یک عامل مهم که باعث رشد قیمت بیت کوین در آینده خواهد شد، هاوینگ بیت کوین است که در آن پاداش ساخت بلاک کاهش، عرضه بیت کوین کم و قیمت آن رشد خواهد داشت. اکنون در حال نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین هستیم و بسیاری با علم به این موضوع آینده این دارایی دیجیتال را برای دو سال آینده بسیار روشن می‌بینند.

در مقاله «استخراج بیت کوین» با سازوکار شبکه BTC و تولید بلاک‌ها بیشتر آشنا شوید.

سیاست‌های فدرال رزرو و تاثیرات آن بر روند قیمت بیت کوین

یکی از مهم‌ترین عواملی که در رشد قیمت بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود، سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو است.

احتمالا شنیده‌اید که آمریکا و کشورهای اروپایی در سال قبل درگیر یک موج تورمی شدید بودند (تورم ۱۰ درصد برای کشورهای آمریکایی و اروپایی خیلی زیاد محسوب می‌شود، در صورتی که این تورم برای ایران مثل یک آرزو است) و با افزایش نرخ بهره سعی در کاهش تورم کردند که باعث ریزش بازار سهام و دیگر بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال شد، حال برخی از تحلیل‌گران معتقدند که فدرال رزرو در سال آینده سیاست‌های انقباضی خود را کاهش خواهد داد و این کاهش سیاست‌های انقباضی باعث خواهد شد که بیت کوین رشد قیمت را در آینده تجربه کند.

در مقاله «بیت کوین و نرخ تورم؛ چه ارتباطی میان این دو وجود دارد؟» درباره تاثیر تورم بر قیمت بیت کوین بیشتر بخوانید

آینده بیت کوین از نظر تحلیل‌گران

اینده بیت کوین از دیدگاه تحلیل‌گران

رشد قیمت بیت کوین باعث شده بسیاری از تحلیل‌گران در مورد آینده و قیمت بیت کوین در سال‌های پیش رو نظرات مختلفی را بیان کنند که در ادامه به بررسی دو نظر متفاوت خواهیم پرداخت.

مقاله استاندارد BRC-20 چیست را حتما مطالعه کنید.

حساب کاربری در توییتر با نام HornHairs به بررسی سیکل‌های قبلی بیت کوین و بازه زمانی آن‌ها پرداخته است. این تحلیل‌گر معتقد است که روند صعودی بیت کوین شروع شده و بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رشد قیمت را تجربه خواهد کرد.

آینده بیت کوین از نظر تحلیل‌گر معروف HornHairs

جوئل کروگر (Joel Kruger) استراتژیست گروه مالی (LMAX Group) معتقد است که رشد قیمت بیت کوین از ۱۷ هزار دلار تا ۲۳ هزار دلار به‌واسطه افزایش امید مردم به کاهش سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو است، اما بازارهای مالی هنوز بسیار شکننده هستند و این امید سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره کمی اغراق‌آمیز است. به همین دلیل ممکن است بیت کوین تا قیمت ۱۰ هزار دلار کاهش یافته و پس از آن روند صعودی خود را آغاز کند.

تا این بخش از مقاله به بررسی آینده بیت کوین از نظر تحلیل‌گران و عوامل مؤثر بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ پرداختیم؛ اما حتما برای شما جذاب است که بدانید قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ چقدر خواهد بود یا بیشترین قیمت بیت کوین در دو سال آینده چه قیمتی است و… به همین دلیل در ادامه به بررسی چشم انداز BTC از نظر شرایط اقتصادی و داده‌های آنچین خواهیم پرداخت. باید دقت داشته باشید که این یک تحلیل بلند مدت برای بیت کوین محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مند به مشاهده تحلیل کوتاه مدت BTC هستید، تحلیل‌ بیت کوین را در وبلاگ پول نو مطالعه کنید.

آیا با On-Chain Analysis بیت کوین آشنا هستید؟ در مقاله «تحلیل آنچین» بیشتر درباره آن بخوانید

برای بررسی آینده بیت کوین ابتدا نگاهی به سیاست‌های آمریکا خواهیم داشت. از این بخش مقاله به بعد تمام تحلیل‌ها شخصی است و ممکن است که با خطا همراه باشند، پس به هیچ عنوان این تحلیل‌ها را به‌عنوان ملاکی برای معاملات خود قرار ندهید.

آینده بیت کوین از نگاه اقتصاد جهانی

بررسی نرخ نهره آمریکا و تاثیرات آن بر آینده بیت کوین

سوال اصلی که قرار است در این بخش به آن پاسخ دهیم آن است که آیا نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت و روند صعودی بیت کوین شروع خواهد شد یا نه؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که نرخ بهره آمریکا (Federal Funds Rate) چه تغییری در آینده خواهد داشت، احتمالا می‌دانید که افزایش نرخ بهره باعث افزایش فشار به بازارهای مالی و کاهش قیمت، همچنین کاهش نرخ بهره باعث کاهش فشار و رشد بازارهای مالی مخصوصا بیت کوین خواهد شد.

حال با توجه به کاهش تورم بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که فدرال رزرو سیاست‌های انقباضی خود را کاهش و بازارهای مالی نفسی راحت در آینده خواهند کشید، اما آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در دوره‌های بعد کاهش خواهد داد؟

برای پاسخ به این سوال نگاهی به نمودار Dot Plot در دو دوره قبل خواهیم داشت. Dot Plot یک نمودار نقطه‌ای است که پیش‌بینی یا هدف نرخ بهره را توسط ۱۹ نفر از مقامات فدرال رزرو را نشان می‌دهد، با بررسی دو دوره پشت سر هم می‌توان دیدگاه فدرال رزرو را تا حدودی متوجه شد.

نمودار FOMC Dot Plot برای سپتامبر ۲۰۲۲

نمودار Dot Plot در سپتامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که اعضای فدرال رزرو معتقد بودند که در سال ۲۰۲۳ باید نرخ بهره را حدودا ثابت نگه داشت؛ اما در دوره جدید یعنی دسامبر ۲۰۲۲ نظر این اعضا تغییر کرده است.

نمودار FOMC Dot Plot برای دسامبر ۲۰۲۲

همان‌طور که در تصویر بعدی مشاهده می‌کنید، نظر اعضای فدرال رزرو تغییر کرده است و اکثر معتقدند که نرخ بهره باید تا سطح ۵ درصد رشد داشته باشد و این به معنای آن است که این اعضا متوجه شده‌اند که خواسته‌های فدرال رزرو برای کاهش تورم هنوز عملی نشده است و باید نرخ بهره را افزایش داد و این افزایش به معنی افزایش فشار فروش بر بازارهای مالی است.

احتمالا متوجه شده‌اید که فدرال رزرو هنوز تصمیمی برای کاهش سیاست‌های انقباضی خود ندارد؛ اما شاخص‌های اقتصادی دیگر نشان از رکود دارند و این موضوع باعث خواهد شد که احتمالا در سال ۲۰۲۳ پس از افزایش نرخ بهره تا سطح ۵ درصد و حتی بالاتر، کاهش نرخ بهره را به دلیل رکود ناشی از سیاست‌های انقباضی شاهد باشیم و این موضوع به معنی آن است که ما در سال ۲۰۲۳ پس از یک دوره درجازدن یا کاهش قیمت در بیت کوین می‌توانیم، امید به رشد این ارز دیجیتال داشته باشیم.

احتمالا متوجه شده‌اید که در سیاست‌های آمریکا نشانی از شروع روند صعودی بیت کوین دیده نمی‌شود؛ اما شاخص‌های آنچین چه اطلاعاتی در مورد روند صعودی BTC، قیمت BTC در سال‌های پیش رو، بیشترین قیمت بیت کوین در چند سال آینده و … به ما خواهند داد.

بررسی آینده بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ از دیدگاه شاخص‌های آنچین

در این بخش از تحلیل به چند سوال زیر پاسخ خواهیم داد:

  • آیا روند صعودی بیت کوین شروع شده است؟
  • آیا به کف قیمتی بیت کوین رسیده‌ایم؟
  • حداکثر قیمت بیت کوین در چند سال آینده چقدر خواهد بود؟

آیا روند صعودی بیت کوین شروع شده است؟

برای پاسخ به این سوال به سراغ بررسی آدرس‌هایی با بیش از ۱۰ هزار بیت کوین رفتیم؛ زیرا این آدرس‌ها همواره عملکرد بهتری در بازار داشته‌اند. از بهترین شاخص‌هایی که می‌توان در این دسته از هولدرها بررسی کرد، Realized Price است.

در طول تاریخ هر زمان که قیمت زیر Realized Price این دسته از هولدرها قرار داشته است، این هولدرها (هولدرهایی با بیش از ۱۰ هزار بیت کوین) اقدام به خرید و انباشت بیت کوین کرده‌اند و تا زمانی که انباشت آنها تمام نشده، قیمت نتوانسته به بالای قیمت خرید یا همان Realized Price این دسته از سرمایه‌گذاران برسد، اما هر زمان که قیمت این شاخص را به سمت بالا شکسته روند صعودی بیت کوین شروع شده است.

بررسی شروع روند صعودی با کمک تحلیل آنچین

همان‌طور که در تصویر مشخص است قیمت اگر بتواند سطح ۲۵ هزار دلار را پرقدرت به سمت بالا بشکند، می‌توان انتظار داشت که روند صعودی بیت کوین شروع شده است.

علاوه بر این شاخص، بررسی درصد بیت کوین‌های موجود در شبکه نیز می‌تواند، دید مناسبی از زمان شروع روند صعودی بیت کوین به ما بدهد.

اگر به درصد بیت کوین‌های موجود در شبکه با عمر ۱ تا ۲ سال نگاهی داشته باشیم، می‌توان دید مناسبی نسبت به بازار پیدا کرد، اکثر بیت کوین‌هایی که بین ۱ تا ۲ سال پیش خریداری شده‌اند در انتهای یک روند نزولی در ضرر هستند، چون این افراد بیت کوین‌های خود را در بالاترین قیمت‌ها خریداری کرده‌اند و هر زمان که تعداد این بیت کوین‌ها به بیشترین مقدار خود برسد، یعنی این دسته از افراد تمایل به فروش بیت کوین‌های خود ندارند و این عدم تمایل به فروش و خارج‌شدن از بازار باعث خواهد شد که فشار فروش کم شده و بازار روند صعودی خود را شروع کند.

درصد بیت کوین‌هایی با طول عمر بین ۱ تا ۲ سال

همان‌طور که مشخص است این تعداد از بیت کوین‌ها به بیشترین مقدار خود رسیده است و این می‌تواند نشانه مثبتی برای شروع روند صعودی بیت کوین باشد؛ اما باید بررسی کرد که این افراد هنوز هم تمایل به فروش ندارند؟ برای بررسی این موضوع به سراغ درصد بیت کوین‌هایی که بین ۲ تا ۳ سال از خرید آن‌ها می‌گذرد خواهیم رفت. اگر این شاخص شروع به رشد کرده باشد می‌توان گفت که افرادی که بیت کوین‌های خود را بین ۱ تا ۲ سال پیش خریده‌اند هنوز تمایلی به فروش ندارند به همین دلیل برخی از آن‌ها وارد سال سوم از خرید خود می‌شوند و از درصد بیت کوین‌هایی که بین ۱ تا ۲ سال پیش خریداری شده‌اند، کاسته شده و به درصد بیت کوین‌‌هایی با طول عمر ۲ تا ۳ سال افزوده می‌شود.

بررسی درصد بیت کوین‌هایی با طول عمر بین ۲ تا ۳ سال

همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، بیت کوین‌هایی با طول عمر بین ۲ تا ۳ سال در حال رشد است و این می‌تواند نوید شروع روند صعودی را بدهد.

بررسی کف قیمت بیت کوین با کمک شاخص rvt

حال اگر به شاخص RVT نیز نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که در انتهای یک روند نزولی RVT رشد بسیار زیادی داشته و بالای سطح ۲۸ قرار می‌گیرد (این یک عدد تجربی است) که نشان از کاهش مخرج (کاهش تراکنش‌ها) کسر در فرمول محاسبه RVT دارد، اکنون نیز این شاخص رشد بسیار زیادی داشته که نشان از کاهش تراکنش‌ها و عدم تمایل به فروش دارد، این موضوع می‌تواند نوید رشد بیت کوین را دهد.

نتیجه‌گیری: احتمالا روند صعودی بیت کوین شروع شده است؛ اما برای تایید آن بهتر است اجازه دهید تا قیمت به سطح ۲۵ هزار دلار رسیده و به آن واکنش نشان دهد. زیرا همان‌طور که در بخش قبلی بیان شد، فدرال رزرو هنوز در پی افزایش نرخ بهره است و این موضوع می‌تواند باعث درجازدن بیت کوین و یا کاهش قیمت آن به کانال ۱۸ هزار دلار شود.

آیا به کف قیمتی بیت کوین رسیده‌ایم؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است؛ زیرا نرخ بهره بسیار تاثیرگذار خواهد بود و احتمالا هنوز کاهشی در نرخ بهره نداشته باشیم، اما می‌توان به‌صورت حدودی مشخص کرد که به کف قیمت بیت کوین رسیده‌ایم یا نه.

عملکرد قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که BTC در انتهای یک روند نزولی اقدام به کف‌سازی و انباشت کرده و برای همین در این سیکل بررسی خواهیم کرد که آیا در محدوده قیمت ۱۶ هزار دلار انباشت زیادی از بیت کوین صورت‌گرفته است یا نه.

بررسی میزان انباشت و به دست آوردن کف قیمت بیت کوین

در ابتدای روند نزولی این مقدار بیت کوین در قیمت ۱۷ هزار دلار خریداری و انباشت نشده بود و اکنون اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه انباشت زیادی از بیت کوین‌ها در این قیمت خواهید شد که این موضوع را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که به کف قیمت بیت کوین رسیده‌ایم و اگر دوباره قیمت کاهش داشته باشد در این محدوده حمایت خواهد شد، اما اگر این سطح نتواند باعث حمایت از قیمت BTC شود، هدف بعدی محدوده ۱۰ هزار دلار خواهد بود، البته این موضوع کمی دور از ذهن است.

بررسی کف قیمت بیت کوین با کمک شاخص CVDD Floor

اگر به شاخص CVDD Floor نگاهی داشته باشیم، عملکرد قیمت BTC در دوره‌های اخیر بسیار جالب خواهد بود، قیمت همواره در نزدیکی هاوینگ به CVDD Floor رسیده و این برخورد دقیقا کف قیمت بیت کوین بوده است. حال بیت کوین در ریزش قبل به این شاخص رسیده است و از این لحاظ می‌توان ادعا کرد که محدوده ۱۶ هزار دلار، کف قیمتی این ارز دیجیتال در این روند نزولی بوده است.

حداکثر قیمت بیت کوین در چند سال آینده چقدر خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال از دو شاخص آنچین یعنی MVRV و Realized Price و هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده‌ایم.

ابتدا به سراغ شاخص MVRV رفتیم و سعی کردیم که بین عدد این شاخص در سقف‌های تاریخی، یک رابطه پیدا کنیم.

بررسی بیشترین قیمت بیت کوین در چند سال آینده با کمک شاخص آنچین

به هوش مصنوعی ChatGPT چهار عدد (۸.۰۸، ۶.۱۸، ۴.۸۵، ۳.۹۵) را دادیم و در خواست کردیم که عدد بعدی را با ذکر دلیل حدس بزند.

استفاده از ChatGPT برای تحلیل بیت کوین

حدس ChatGPT برابر ۳.۳۵ بود با توجه به روند کاهشی شاخص MVRV یک عدد معقول به نظر می‌آمد که یعنی در سقف بعدی قیمت بیت کوین ۳.۳۵ برابر Realized Price آن خواهد بود؛ اما Realized Price نیز با رشد قیمت بیت کوین رشد خواهد کرد به همین دلیل سعی کردیم به روش قبلی Realized Price در سقف قیمت را مشخص کنیم.

بررسی Realized Price در سقف قیمت بیت کوین

همان‌طور که در تصویر مشخص است Realized Price هر دوره چند برابر شده است که از نظر منطقی در سقف بعدی باید Realized Price باید یک عدد بین ۱ و ۴.۸۲ برابر شود، حال با توجه به این که می‌توان برای هر رشد یک X و Y مشخص کرد، به‌راحتی می‌توان از رسم نمودار در اکسل برای پیداکردن Realized Price جدید استفاده کرد، باید توجه داشت که هر دوره روند رشد Realized Price کندتر می‌شود به همین دلیل نمودار را به حالت Power رسم می‌کنیم تا بتوان حدس بهتری برای Realized Price در سقف قیمتی بیت کوین زد.

یافتن Realized Price بیت کوین در سقف بعدی آن

متوجه شدیم Realized Price در سقف بعدی بیت کوین ۶۰ هزار دلار است که یعنی Realized Price بیت کوین در روند صعودی بعدی حدودا ۳ برابر خواهد شد و از نظر منطقی عدد پرتی نیست و می‌تواند این مقدار رشد کند. 

اکنون برای به دست آوردن بیشترین قیمت بیت کوین در چند سال آینده ۶۰ هزار دلار را در ۳.۳۵ که عدد MVRV ما در آن زمان خواهد بود، ضرب کنیم.

با ضرب ۶۰ هزار دلار در ۳.۳۵ به عدد ۲۰۱ هزار دلار خواهیم رسید، یعنی بیشترین قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ برابر ۲۰۱ هزار دلار خواهد بود، اما باید توجه داشت که در این تحلیل دو حدس زدیم که باعث خواهد شد این تحلیل را با خطا همراه کند، پس بهتر است که با احتیاط از این تحلیل استفاده کنید.

خرید بیت کوین

آینده بیت کوین در ایران

در مورد آینده BTC و این که بیت کوین چه قیمتی در آینده خواهد داشت صحبت کردیم، حال بهتر است کمی به آینده بیت کوین در ایران بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید ما در یک کشور تورمی زندگی می‌کنیم به همین دلیل قیمت دلار هر سال رشد می‌کند، در حال حاضر دلار با قیمت ۴۵ هزار تومان در حال معامله است و این تازه اول مسیر رشد قیمت دلار به نظر می‌رسد. زیرا به دلیل کسری بودجه و خلق بیش از حد نقدینگی، احتمالاً در سال ۱۴۰۲ یک موج تورمی بسیار شدید خواهیم داشت. این موضوع باعث خواهد شد که قیمت بیت کوین نسبت به دلار در آینده بسیار رشد داشته باشد و حتی احتمال آن که این ارز در دو سال آینده به قیمت ۲۰ میلیارد تومان برسد، دور از ذهن نیست.

تمام این موارد بیان شد، اما در انتها شما باید با روش معاملاتی خود تصمیم به سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال بگیرید، حال اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید از صرافی پول نو استفاده کنید، ما در صرافی پول نو خرید و فروش بیش از ۱۱۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار را در اکثر شبکه‌های بلاک چینی برای شما لیست کرده‌ایم.

نکته مهم: در صورتی که قصد خرید بیت کوین و هولد آن به صورت بلند مدت را دارید، بهتر است این رمز ارز را در یک والت کریپتویی امن نگهداری کنید. در مقاله «بهترین کیف پول بیت کوین»، درباره ۲۱ والت کریپتویی ایمن برای نگهداری BTC آشنا شوید.

جمع‌بندی

این روزها صحبت‌های زیادی در مورد بیتکوین و روند صعودی آن می‌شود، به همین دلیل ما نیز در این مقاله سعی کردیم در حد توان به بررسی آینده بیت کوین در ایران و جهان بپردازیم.

در این مقاله در مورد موارد تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳، نظرات مختلف تحلیل‌گران در مورد آینده BTC، پیش‌بینی قیمت BTC و بسیاری موارد دیگر پرداختیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. در انتها باید بگویم که بسیار خوشحال خواهیم شد اگر در مورد تحلیل بیت کوین نظر یا انتقادی دارید، آن را با ما از طریق کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

5
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرا
آرا
9 ماه قبل

فعلا تمرکز بازار ارز دیجیتال روی لیکوئید کردن تریدراست. به نظر رشد بیت کوین شروع میشه و شاید تا ۴۳ هزار یا بیشتر هم برسه ولی دوباره در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شاهد سقوط شدید قیمت بیتکوین خواهیم بود و بعد از اون روند سعودی بیتکوین شروع خواهد شد ولی به نظرم اینبار هاوینگ بیتکوین اونطور که تریدر ها انتظار دارن تاثیر خیلی زیادی روی قیمت بیتکوین نخواهد داشت.

امیرحسین
امیرحسین
10 ماه قبل

با عرض سلام و خسته نباشید به نظرتون بازار بورس ایران که الان با مشکلات زیادی روبرو میباشد و هیچ کدام از سهام ها ارزش واقعی خود را ندارند و علنا داریم میبینیم سیاست بر این هستش که نقدینگی و سرمایه‌گذاری به سمت بانک ها پیش بره چون اونجا راحتر به پول مردم دسترسی دارند تو همچین اوضاعی که حتی بهترین ارزهای اولیه و سهام ها پایین تر از کف خودشون هست برای خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت میشه ورود کرد ؟ و اینکه ممنون میشم اگه همه ی بازارهای مالی داخلی و خارجی رو تحت پوشش قرار بدین و بخش آموزش از مبتدی تا حرفه ای رو هم اضافه کنید تا مردم تو این اوضاع نابسامان و شکننده بتونن حداقل سرمایشون رو به جایه اینکه از دست بدن افزایش بدن به قول شما بیکاز فردا گیره رهن خونه نباشن که تو کوچه بخوابن و چی بهتر از این . بازم ازتون ممنونم

بهنام نوعی
بهنام نوعی
1 سال قبل

به نظرتان برای سرمایه گذاری بلند مدت میشه به بیت کوین اعتماد کرد با توجه به شرایط و اضاع بحرانی اقتصادی ایران

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

5

5

نظر مخاطبان (5)