آشنایی با مهم‌ترین پروژه‌های سولانا؛ کدام یک در بین جامعه کریپتو محبوب‌تر است؟

پروژه های سولانا
ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

9 دقیقه

بدون شک اسم سولانا یکی از قاتلین اتریوم را شنیده‌اید. یکی از بلاک چین‌های برتر که درحوزه دیفای، متاورس و NFT در حال پیشرفت است. این بلاک چین منبع باز است و قصد دارد قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر را به صورت غیرمتمرکز و در یک محیط امن ارائه دهد. پروتکل سولانا که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، روی ترکیبی از مکانیسم‌های اثبات سهام و اثبات تاریخچه کار می‌کند که هدف آن ارائه سرعت تراکنش بالا و در عین حال کارمزد پایین است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تعدادی از پروژه‌های سولانا را بررسی کرده و با برنامه‌های آینده سولانا آشنا شویم و به این سوال پاسخ دهیم که چرا پروژه‌های زیادی در حال انتخاب این شبکه برای توسعه برنامه‌های خود هستند. پس اگر شما هم به سرمایه گذاری در این پروژه‌ها یا خرید سولانا علاقه مند هستید، این مطلب را از دست ندهید.

متاورس سولانا

پروژه‌ های سولانا

متاورس یک دنیای مجازی است که شبیه دنیای فیزیکی ماست و هر روز در حال تکامل است و همه چیز در آن به صورت سه بعدی ارائه می‌شود. از خریدهای روزمره تا برگزاری کنفرانس‌های بین المللی، بسیاری از کارهایی که امروزه انجام می‌دهیم در این دنیای سه بعدی امکان‌پذیر است. با این حال، ما فقط با دستگاه‌های تخصصی می‌توانیم به متاورس دسترسی پیدا کنیم. نوآوری‌ها در زمینه هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی (VR) و اینترنت اشیا (IoT) باعث پیشرفت در توسعه دنیای مجازی شده‌اند.

در سطح پیشرفته‌تر، متاورس می‌تواند شامل همه فعالیت‌ها اعم از خرید، املاک و مستغلات، بازی، رویدادها، گردهمایی‌های اجتماعی، حراج دارایی‌های دیجیتال و موارد دیگر باشد. فناوری بلاک چین نیز در توسعه این دنیای فراجهانی بسیار مهم است و توسعه توکن‌های مورد استفاده برای تراکنش‌های متاورس را ممکن می‌کند. یکی از بهترین بلاک چین‌ها برای توسعه متاورس، سولانا است.

چرا سولانا محبوب پروژه‌های متاورس است؟

سولانا یک بلاک چین مقیاس پذیر است که عمدتاً به خاطر الگوریتم اجماع اثبات تاریخچه (PoH) خود مشهور است. وجود این الگوریتم در سولانا به دلیل مقیاس‌پذیری، تسویه بدون تأخیر تراکنش‌ها، کارمزد کم و کارایی آن، محبوب پروژه‌های متاورس است.

سولانا به دلیل وجود چنین مکانیسم اجماع کارآمد و نوآوری‌های آن، موفق شده است به سرعت خودش را به عنوان بلاک چین ارجح برای متاورس، انواع بازی و دنیای NFTها معرفی کند. سرعت بالا، ایمنی و کارمزد پایین شبکه سولانا باعث ایجاد جامعه گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان و پلتفرم‌ها روی این شبکه شده است. تعداد کاربران و افزایش محبوبیت بلاک چین سولانا، این شبکه را پویاتر می‌کند.

نکته مهم دیگر در مورد سولانا این است که مورد توجه سرمایه‌گذاران برتر ارزهای دیجیتال قرار دارد. سرمایه‌گذاران خطرپذیر و برندهای معتبر محصولات خود را روی این شبکه توسعه می‌دهند. وجود این پروژه‌ها در Solana باعث افزایش نقدشوندگی و پذیرش آن می‌شود، چرا که اندازه اکوسیستم نیز در هنگام ساخت متاورس‌ها و سایر پروژه‌های بلاک چینی مهم است.

از طرف دیگر، سولانا توسط چندین سرمایه‌گذار معروف از جمله Andreessen Horowitz، Polychain Capital و CoinDesk حمایت می‌شود. بنابراین، آیا اپلیکیشن‌های پیشرفته زیادی روی آن ساخته شده‌اند؟ بله. در حال حاضر، تعدادی از چشمگیرترین پروژه‌های متاورس روی شبکه سولانا راه‌اندازی شده‌اند. و ما امروز در مورد برخی از محبوب‌ترین پروژه‌های سولانا صحبت خواهیم کرد.

در مقاله «سولانا چیست؟» درباره جزئیات پروژه Solana و وایت پیپر آن بیشتر بخوانید

پروژه‌های Solana؛ آشنایی با زیر مجموعه‌های سولانا

هر چند اکوسیستم سولانا به بزرگی شبکه اتریوم نیست، اما به این معنی نیست که در حال رشد نیست. از آنجایی که Solana یک بلاک چین لایه یک با کارایی بالا است، مشابه اتریوم، هر نوع پروژه‌ای را می‌توان روی آن ساخت. سولانا از پروژه‌های وام‌دهی DeFi، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، بازارسازهای خودکار (AMM)، پلتفرم‌های معاملاتی و کیف پول‌های دیفای پشتیبانی می‌کند. شبکه سولانا در میان پروژه‌های متاورس، مجموعه‌های NFT، وب ۳ و بازی‌های Play-to-Earn نیز محبوب است.

بهترین کیف پول های سولانا در سال 2023! + لینک دانلود

از ژوئن ۲۰۲۲، سولانا پنجمین شبکه بزرگ قرارداد هوشمند از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) است. امروزه، سولانا به اجرای بیش از ۳۵۰ پروژه کمک کرده است. اما از آنجایی که قرار نیست این مقاله تبدیل به یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای شود، این فهرست را به پروژه‌های برتر سولانا محدود می‌کنیم. در اینجا سعی کرده‌ایم پروژه‌هایی را با موارد استفاده متفاوت انتخاب کنیم تا نشان دهیم اکوسیستم Solana چقدر گسترده است. استخراج سولانا

۱. Audius

پلتفرم آودیوس

اگر سولانا را قاتل اتریوم بدانیم، در اینجا شما با قاتل اسپاتیفای (Spotify) روبرو هستید. Audius یک پلتفرم استریم غیرمتمرکز برای موزیسین‌ها است و یکی از پروژه‌های تحول‌آفرین Solana است. Audius به هر کسی اجازه می‌دهد موسیقی پست کرده و شروع به جذب مخاطب و تعامل با آن‌ها کند. Audius از توکن AUDIO استفاده می‌کند.

در اینجا قصد نداریم زیاد وارد جزئیات این پروژه شویم. با این حال، نکته جالب این است که Audius کار خود را از شبکه اتریوم شروع کرده اما سپس به اکوسیستم سولانا مهاجرت کرده است. دلیل این مهاجرت این بود که زمانی که آئودیوس نیاز به مقیاس‌پذیری داشت، سولانا تنها پروژه‌ای بود که می‌توانست این کار را به دلیل سرعت بالا و کارمزد پایین پشتیبانی کند. در نتیجه، وقتی پروژه‌های بزرگی مانند Audius سولانا را انتخاب می‌کنند، نشان‌دهنده قدرت این بلاک چین است. جالب است بدانید، آئودیوس حتی قبل از اینکه به این نتیجه برسد که سولانا بهترین گزینه برای توسعه است، تحقیقات گسترده‌ای روی بیش از ۲۰ شبکه لایه ۱ و لایه ۲ انجام داده بود.

خرید آدیو

به عنوان آخرین اطلاعات از Audius، این پروژه اوایل پاییز امسال با برنامه محبوب TikTok همکاری کرده است.

۲. رادیوم (Raydium)

رادیوم

در مرحله بعد پروژه‌ای داریم که مطمئنیم خیلی‌ها درباره آن شنیده‌اند. Raydium، یک بازارساز خودکار (AMM) است که موارد استفاده زیادی دارد. در Raydium می‌توانید به چهار سرویس مختلف Trade، Yield، Pool و AcceleRaytor دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که Raydium روی Solana ساخته شده است، در مقایسه با رقبای مبتنی بر اتریوم، امکان تراکنش‌های بسیار سریع‌تر و ارزان‌تری را فراهم می‌کند. این بازارساز خودکار از دفتر سفارش صرافی غیرمتمرکز Serum برای ارائه تراکنش‌های سریع استفاده می‌کند. نکته جالب توجه در مورد معامله در Raydium این است که تمام ویژگی‌های خوب یک صرافی متمرکز را دارد و در عین حال غیرمتمرکز باقی می‌ماند. این ویژگی‌ها شامل دفاتر سفارش، ترسیم نمودار و حتی سفارش‌های لیمیت هستند. کارمزدها در رادیوم به این بستگی دارد که سفارش شما از طریق استخرهای نقدینگی خود Raydium یا دفاتر سفارش Serum پر شده باشند که از ۰.۲۲ تا ۰.۲۵ درصد متغیر هستند.

اگر به جای معامله، درآمد غیرفعال را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کشت سود یا تأمین نقدینگی را امتحان کنید. فرصت‌های فارمینگ در Raydium عالی هستند و استخرهای زیادی با TVL بالا وجود دارند که بازدهی بیش از ۶۵٪ را ارائه می‌دهند. وقتی صحبت از تأمین نقدینگی در این پلتفرم می‌شود، کار بسیار آسانی است و می‌توانید در هر زمانی پول خود را برداشت کنید. ضمن اینکه ارائه‌دهندگان نقدینگی از تخفیف کارمزدهای معاملاتی برخوردار خواهند شد.

ییلد فارمینگ yield farming چیست؟ | نگاهی دقیق‌تر به کشت سود

به نظر می‌رسد Raydium با ۱.۰۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، بزرگترین بازار خودکار صرافی غیرمتمرکز Serum باشد. توکن RAY تاریخچه قیمتی دارد و از فوریه ۲۰۲۱ بالاترین قیمت آن ۱۶.۹۳ دلار بوده است. اعضای Raydium می‌توانند سود دریافت کنند، در IDOها شرکت کنند و همچنین این توکن‌ها را معامله کنند.

۳. سروم (Serum)

صرافی سروم

از آنجایی که در بخش قبلی به صرافی سروم اشاره کردیم، انصاف نیست که در ادامه به بررسی این پروژه در شبکه سولانا نپردازیم. سروم یک صرافی غیرحضانتی و غیرمتمرکز (DEX) است که به دلیل سرعت تراکنش و کارمزدهای پایین محبوبیت دارد. سروم پشتیبانی چندین محصول در Solana را فراهم می‌کند و پلتفرمی نیست که شما بتوانید مستقیماً از آن استفاده کنید. در عوض، این اکوسیستم به بسیاری از پروژه‌هایی که استفاده می‌کنید نیرو می‌دهد. این پروژه‌ها عبارتند از Raydium و همچنین Mango Markets، Oxygen، Star Atlas، Solrise Finance و بسیاری دیگر. اینکه چرا Serum توانسته تا این حد موفق شود، ممکن است با سازنده آن ارتباط داشته باشد. پشت پرده این پروژه، بنیانگذار صرافی FTX، سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) قرار دارد. همچنین، نام‌های بزرگی از جمله Alameda Research و Multicoin Capital از سرمایه‌گذاران سروم هستند. امروزه، سروم با استفاده از ارز سروم و توسط یک DAO اداره می‌شود.

وقتی صحبت از ارزش کل قفل شده به میان می‌آید، Serum DEX ارزشی نزدیک به ۱ میلیارد دلار دارد. هدف سروم کمک به مقابله با مشکلات DeFi است و قصد دارد یک معامله شفاف و کاملاً بی‌نیاز از اعتمادسازی را با مدیریت توسط کاربران با استفاده از توکن SRM ارائه دهد.

خرید سروم

۴. Mango

Mango Markets

Mango Markets مبتنی بر سروم، پلتفرمی برای مشتقات دیفای است و روی بلاک چین Solana اجرا می‌شود. این پلتفرم وام‌دهی، استقراض و معامله، کمترین کارمزد را در کل اکوسیستم سولانا نوید می‌دهد.

منگو از ویژگی‌های قراردادهای دائمی درون زنجیره‌ای سروم، دفتر سفارش و اسپات مارجین سود می‌برد. در Mango، هر دارایی به صورت متقابل وثیقه می‌شود و به عنوان وثیقه برای باز کردن پوزیشن‌های اهرمی استفاده می‌شود.

هدف Mango این است که قابلیت‌ها و نقدشوندگی صرافی‌های متمرکز را با ویژگی‌های DeFi ادغام کند. معامله‌گرانی که از منگو استفاده می‌کنند می‌توانند از حجم باز در معاملات، سپرده‌ها و وثیقه‌های خود سود کسب کنند.

توکن بومی مانگو با نماد MNGO یک توکن حاکمیتی است که به هولدرها حق رأی دادن برای هرگونه تغییر در ساختار حاکمیتی را می‌دهد.

۵. Solarians

ان اف تی Solarians

سولاریان‌ها مجموعه‌ای از ۱۰,۰۰۰ ربات مولد NFT هستند که روی بلاک چین Solana ساخته شده‌اند. هر یک از سولاریان‌ها یک NFT هستند و کل تاریخچه آن‌ها در بلاکچین سولانا ذخیره شده است.

هر سولاریان با بقیه متفاوت است و در واقع منحصر به فرد هستند. بازار NFT برای Solarians در DigitalEyes موجود است، جایی که می‌توانید میزان کمیابی هر NFT سولاریان را نیز ببینید. این NFTها با توکن SOL معامله می‌شوند و قیمتشان از ۴ تا ۹۹۹,۹۹۹ واحد SOL متغیر است.

۶. Star Atlas

بازی Star Atlas

به طور خلاصه، Star Atlas یک بازی خواهد بود که تمام مزایای کریپتو و NFT را دارد و شما می‌توانید با ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال کامل مسیر خود را انتخاب کرده و مانند زندگی واقعیتان در آن بازی کنید. Star Atlas قطعاً یکی از رقبای اصلی در فهرست بهترین پروژه‌های متاورس سولانا است.

دلیل اینکه گفتیم «خواهد بود» این است که در حال حاضر، به نظر می‌رسد تا عرضه کامل این بازی سال‌ها باقی مانده است. با این حال، برای اینکه انتظارها طولانی نشود، این شرکت بازی را در قالب بخش‌های کوچک ارائه می‌کند تا بتوانید برخی از قسمت‌های آن را بازی کنید. همچنین، می‌توانید هم‌اکنون توکن Star Atlas و Polis را به عنوان توکن حاکمیتی و حتی برخی از آیتم‌های درون بازی را به‌عنوان NFT معامله کنید.

Star Atlas نه تنها انقلابی در بازی‌های بلاک چینی به پا خواهد کرد، بلکه به طور کلی بازی‌ها را متحول می‌کند. همچنین، گرافیک و حس بازی یکی از بهترین‌هایی است که تاکنون دیده‌اید.

Star Atlas یک بازی بلاک چینی و از نوع اکتشافی چندنفره است. هدف این بازی ساخت یک متاورس با اقتصاد باز است که در آن بازیکنان می‌توانند در حین بازی، توکن‌های ATLAS را به دست آورند. این بازی به توکن‌های ATLAS برای درون بازی و POLIS برای اداره DAO متکی است. در بازی، بازیکنان با ATLAS و NFT پاداش می‌گیرند.

بازی در زمان آینده، یعنی در سال ۲۶۲۰ روایت می‌شود. چیزی که Star Atlas را از سایر بازی‌های آنلاین چند نفره متمایز می‌کند، این واقعیت است که مبتنی بر بلاک چین بوده و واقعا مالک چیزی هستید که در بازی به دست می‌آورید.

۷. Tulip Protocol

تجمیع کننده Tulip Protocol

پس از یک بازی هیجان‌انگیز، بد نیست به دنبال برخی فرصت‌های درآمدزایی باشید. برای این کار تجمیع‌کننده‌های بازده می‌توانند برایتان مفید باشند. Tulip Protocol یا Tulip Garden که قبلاً با نام SolFarm شناخته می‌شد، یک تجمیع‌کننده بازده است که از استراتژی‌ ترکیب خودکار خزانه‌ها استفاده می‌کند.

Tulipخزانه‌ها و استخرهایی را از سه پروتکل مختلف Raydium ،Orca و Saber ارائه می‌دهد. اگر به سمت کشت سود با عملکرد اهرمی بروید، سود فوق‌العاده‌ای نصیبتان می‌شود. اما، مثل همیشه وقتی کلمه اهرم را می‌شنوید، باید مراقب باشید، هر چند که بالاترین APY در آن ۸۰۰۰٪ است و می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. بنابراین، برای کسانی که در زمینه کشت سود فعال هستند، Tulip Protocol در سولانا پروژه خوبی به نظر می‌رسد.

ویژگی‌های اصلی SolFarm (TULIP) عبارتند از:

  • کارمزدهای کم
  • معاملات با سرعت بالا
  • سود بیشتر از APY‌های با درصد بالا
  • خزانه‌های پشتیبانی شده در Saber، Raydium و Orca
  • کشت سود با عملکرد اهرمی

این پروژه در بهار ۲۰۲۱ توسط یک تیم ناشناس راه‌اندازی شد و اعضای آن برای حفظ حریم خصوصی خود می‌خواهند هویت خود را ناشناس نگه دارند. در ژوئن ۲۰۲۱، SolFarm (Tulip) برنده هکاتون فصل سولانا شد و خود را به عنوان یکی از برترین پروژه‌های سولانا معرفی کرد. توکن بومی این پلتفرم، TULIP، برای اعطای حاکمیت به هولدرها طراحی شده است و در حال حاضر توسط تیم بنیاد Solana در دست توسعه است.

۸. Maps.me

Maps.me

Maps.me نقشه‌های آنلاین و آفلاین را ارائه می‌کند و پس از به‌روزرسانی و سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری از سوی سم بنکمن فرید، اکنون از دیفای هم پشتیبانی می‌کند. Maps.me پروژه جدیدی نیست، اما پس از ادغام دیفای با راه‌اندازی روی Solana و Serum، تجربه کاربری را بهبود بخشیده است. این پلتفرم بیش از ۱۴۰ میلیون بار دانلود شده و ۶۰ میلیون کاربر دارد.

در حال حاضر، کیف پول Maps.me در حالت بتا محدود است که به این معنی است که همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال، نقشه راه آن شامل ایجاد یک سرویس کامل سفر است که در آن می‌توانید به راحتی هتل‌ و رستوران‌ رزرو کرده و از موزه‌ها بازدید کنید و حتی هزینه قهوه خود را بپردازید. کارمزدهای این پلتفرم کمتر از آن چیزی است که به طور سنتی دریافت می‌شود. این کیف پول از بیش از ۳۵ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و سفر را بسیار آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، با قرض دادن مستقیم وجوه می‌توان سود کسب کرد. Maps.me توسط توکن Maps اداره می‌شود و ۱۰۰٪ درآمد آن به دارندگان این توکن تعلق خواهد گرفت. این درآمدها نه تنها شامل کارمزد تراکنش‌ها می‌شوند، بلکه شامل درآمدهای تبلیغاتی نیز هستند، به این معنی که بازرگانان می‌توانند در این پلتفرم تبلیغ کنند و هولدرهای توکن از آن سود دریافت می‌کنند.

بنابراین دفعه بعد که به سفر می‌روید حتما Maps.me را بررسی کنید و نه تنها راه خود را در شهر به صورت آفلاین پیدا کنید، بلکه مقداری سود دریافت کرده و سفر خود را بدون مشکل طی کنید.

۹. بونفیدا (Bonfida)

پروژه Bonfida

در اینجا پروژه دیگری را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از Serum DEX ساخته شده است. Bonfida خودش را به عنوان رابط کاربری گرافیکی Serum معرفی می‌کند. Bonfida به معاملات با استفاده از Serum، ربات‌های معاملاتی، قراردادهای دائمی، سرویس نام (name service) و APIها اجازه می‌دهد تا از طریق Serum به داده‌ها دسترسی داشته باشند.

این پروژه می‌تواند برای افرادی که به ربات‌های معاملاتی و همچنین سرویس‌های نامگذاری علاقه‌مند هستند، جالب باشد. هنگام ورود به سایت ربات معاملاتی، می‌توانید چند استراتژی موجود را پیدا کرده و همچنین عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید. کسانی که دوست دارند ربات‌های خودشان را بسازند این کار برایشان آسان است، زیرا Bonfida از TradingView پشتیبانی می‌کند. سرویس نامگذاری هم می‌تواند جالب باشد، به خصوص پس از ENS airdrop. اگر اکوسیستم سولانا را دوست دارید و یک دامنه سفارشی می‌خواهید، Bonfida بهترین جا برای انجام این کار است. بونفیدا یک توکن بومی به نام Fida هم دارد که برای حاکمیت و همچنین استیکینگ استفاده می‌شود.

آموزش صفر تا صد سایت تریدینگ ویو | چگونه از TradingView استفاده کنیم؟

۱۰. سولانیوم

پروژه Solanium

اگر پروژه‌هایی که تاکنون معرفی کردیم به نظرتان جالب بوده‌اند و باعث شده‌اند که بیشتر به اکوسیستم سولانا اعتماد کنید، حتماً بی‌صبرانه منتظر پروژه داغ بعدی هستید. در اینجا قصد داریم لانچ پدها را به شما معرفی کنیم و در حال حاضر شاید بهترین نمونه آن در سولانا، Solanium باشد. Solanium تاکنون چندین IDO را برگزار کرده است. این پروژه یک توکن بومی به نام Slim دارد و برای شرکت در IDOها باید این توکن‌ها را استیک کنید. وقتی Slim را استیک می‌کنید، توکن xSlim دریافت می‌کنید و مقدار دریافتی بستگی به مدت زمانی دارد که توکن‌های استیک شده خود را قفل کنید. پیش‌فرض این است که به مدت ۳۶۵ روز قفل شوند تا به اندازه توکن‌های Slim توکن xSlim به شما داده شود. اگر دوره قفل کوتاه‌تری را انتخاب کنید، xSlim کمتری دریافت خواهید کرد. این سیستم بسته به مقدار xSlim دریافتی دارای ۵ سطح مختلف است. دو سطح بالاتر مشارکت تضمینی در IDOها را برای شما فراهم می‌کنند، در حالی که سه سطح پایین‌تر تنها مقادیر مشخصی بلیط بخت آزمایی را به شما می‌دهند. این سطوح به مقادیر مختلفی از توکن xSlim نیاز دارند.

یکی دیگر از پروژه‌های لانچ‌پد که ارزش بررسی دارد، Solstarter است. چیزی که Solstarter را متمایز می‌کند این است که کاملاً مبتنی بر قرعه‌کشی خواهد بود.

توکن‌های شبکه سولانا

همان طور که اشاره شد، هر یک از این پروژه‌ها توکن‌های بومی خودشان را دارند که انتخاب برترین توکن‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اما نمونه‌ای از برترین توکن‌های شبکه سولانا عبارتند از:

  • Solana (SOL)
  • Audius (AUDIO)
  • Serum (SRM)
  • Raydium (RAY)
  • Mango (MNGO)

سخن پایانی

شکی نیست که سولانا یک رقیب واقعی برای اتریوم است. هنگام تحقیق برای این مقاله، به پروژه‌های جالب زیادی برخوردیم که می‌شد به آن‌ها اشاره کرد. با این حال، سعی کردیم پروژه‌ها را از بخش‌های مختلف و با موارد کاربری متفاوت انتخاب کنیم. به همین دلیل است که نمی‌توانیم به شما تضمین دهیم که این پروژه‌ها «بهترین» هستند اما ارزش بررسی دارند. برخی از پروژه‌هایی که از این فهرست حذف شده‌اند اما توجه جامعه فعالان کریپتو را به خود جلب کرده‌اند عبارتند از: Oxygen، Orca، Solrise Finance، STEPN، Ren، Civic، Injective Protocol، Coin 98 و بسیاری دیگر.

پایین بودن هزینه در Solana، توسعه‌دهندگان بیشتری را هر روز به این شبکه سوق می‌دهد و اکوسیستم آن را گسترش داده و به رشد جامعه Solana کمک می‌کند. به این ترتیب، سولانا همچنان در رقابت با اتریوم، پلتفرم پیشرو در زمینه قراردادهای هوشمند در بازار است.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر لاهوتی
امیر لاهوتی
1 ماه قبل

سلام
ارزهای دیجیتال ازاینده خوبی برخوردارند

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

1

نظر مخاطبان (1)