آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟
سحر مجاب

زمان مطالعه :

9 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

مطمئناً هر کسی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، اسم دوج کوین را شنیده است. دوج کوین (Dogecoin) ارز دیجیتالی است که با الهام از یک میم مشهور و برای شوخی ساخته شد. این میم کوین طی چند سال گذشته مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد اما همچنان به عنوان یکی از ۱۰ ارز برتر بازار کریپتو، الهام بخش هزاران میم کوینی است که هر روز در صنعت بلاک چین راه‌اندازی می‌شود. البته دوج کوین تفاوت بسیار زیادی با بقیه میم کوین‌ها دارد. برای دوج کوین یکی از معدود ارزهای دیجیتالی است که توانسته نظر افراد مشهوری مثل ایلان ماسک را به خود جلب کند. 

با این حال روند قیمتی دوج کوین مخصوصاً در چرخه فعلی چندان رضایت بخش نبوده است. البته این مسئله باعث نشده است که میلیون‌ها هولدر آن ناامید شوند. برعکس خیلی از معامله‌گران منتظرند که قیمت دوج کوین تا محدوده ۱ دلار رشد کند. حال سوال این است این مسئله چقدر صحت دارد؟ آیا دوج کوین ۱ دلاری یک رویاست یا می‌تواند به حقیقت بپیوندد؟

آیا قیمت دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟

قیمت دوج کوین تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در محدوده ۰.۱ دلار قرار داشت. در نتیجه برای اینکه دوج کوین به هدف ۱ دلاری مورد نظر هولدرهایش برسد، باید ۱۰ برابر شود. با این حال یک نکته خیلی مهم این است که بیشترین رکورد قیمت دوج کوین تا کنون ۰.۷۳۱۵۷۸ دلار بوده است. یعنی دوج کوین نه تنها باید خود را به رکورد تاریخی‌اش برساند؛ بلکه باید از آن عبور کند و در مقایسه با این رکورد حدود ۵۰ درصد رشد کند. 

از همین توضیحات مشخص می‌شود که دوج کوین راه درازی برای رسیدن به هدف ۱ دلاری دارد. با این حال هیچ چیز در بازار ارزهای دیجیتال غیر ممکن نیست. قیمت بیت کوین حدود ۴ سال پیش در محدوده ۷۰۰۰ دلار قرار داشت اما در کمتر از ۴ سال، توانست ۱۰ برابر شود و به بیش از ۷۰۰۰۰ دلار برسد. با این حال بیت کوین حمایت شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک و مایکرواستراتژی را داشت و در این مسیر تنها نبود. پس سوال اصلی این است که دوج کوین برای ۱۰ برابر شدن به چه چیزی نیاز دارد؟

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان یک شوخی راه‌اندازی شد. این دو نفر تصویر و نماد این ارز دیجیتال (یعنی همان سگ دوج کوین) را به افتخار یک میم اینترنتی که در سال ۲۰۱۳ بسیار محبوب شده بود، انتخاب کردند. با این حال همین شوخی ساده در حال حاضر به یکی از ۱۰ ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. همان طور که گفتیم، قیمت دوج کوین در زمان نگارش این مطلب به ۰.۱ می‌رسد و مارکت کپ آن تا محدوده ۱۵ میلیارد دلار رشد کرده است.

علاوه بر این دوج کوین در مدت زمان کوتاهی به چنان محبوبیتی رسید که توانست توجه ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، را به خود جلب کند. تمام فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند توییت‌های او بارها باعث شد نوسانات شدیدی در قیمت دوج کوین ایجاد شود. در مقایسه با بیت کوین، دوج کوین قیمت بسیار پایین‌تری دارد اما همین مسئله باعث شده است طرفداران زیادی در میان سرمایه‌گذاران خرد به دست آورد.

با مراجعه به صفحه دوج کوین در تریدینگ ویو می‌توانید روند این ارز دیجیتال از تاریخ عرضه آن، یعنی سال ۲۰۱۳ را ببینید. حتی چت جی پی تی که باهوش‌ترین هوش مصنوعی جهان است، پیش‌بینی کرده است که قیمت دوج کوین در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ رشد می‌کند و تا سال ۲۰۳۰ به قیمت‌های باورنکردنی می‌رسد. خرید دوج کوین هم کار چندان سختی نیست. تنها کافی است در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید و به معامله یا هولد آن بپردازید.

تاریخچه قیمت دوج کوین DOGE

ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان یک شوخی راه‌اندازی شد. احتمالاً خود مارکوس و پالمر هم فکر نمی‌کردند شوخی آن‌ها به چنین شهرتی برسد؛ اما وب سایت آن در کمتر از یک ماه توسط بیشتر از ۱ میلیون نفر دیده شد.

البته وب سایت دوج کوین ابتدا توسط پالمر راه‌اندازی شد و سپس مارکوس به او پیوست. دوج کوین مثل ارزهای دیجیتالی که قبل از آن راه‌اندازی شده بود (از جمله بیت کوین و لایت کوین)، از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. با این حال مارکوس و پالمر تصمیم گرفتند به جای الگوریتم بیت کوین یعنی SHA-256 از الگوریتم اسکریپت (Scrypt) استفاده کنند تا استخراج آن به قدرت محاسباتی کمتری نیاز داشته باشد. همین مسئله باعث شده است که  زمان تولید بلاک دوج کوین تنها یک دقیقه باشد.

چه عواملی دوج کوین را به ۱ دلار می‌ رسانند؟

همان طور که گفتیم، دوج کوین به تنهایی نمی‌تواند به محدوده ۱ دلار برسد. این ارز دیجیتال مثل بیت کوین به کمک عوامل زیادی نیاز دارد که در ادامه مهم‌ترینِ آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

حمایت مستمر ایلان ماسک

همان طور که قبلاً گفتیم، بیت کوین به تنهایی نتوانست به رشد چشمگیر خود در سال‌های اخیر برسد. به عبارت دیگر شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک و مایکرواستراتژی با فشار خرید خود به شدت در رشد بیت کوین موثر بودند. علاوه بر این کشورهایی مثل السالوادور با قبول کردن بیت کوین به عنوان یک ارز و پول قانونی تاثیر زیادی در افزایش پذیرش آن داشتند. 

دوج کوین نیز به چنین حمایتی نیاز دارد. توییت‌های ایلان ماسک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان دوج کوین، هم تاثیر بسیار زیادی بر نوسانات و رشد این ارز دیجیتال داشته است. هرچند ایلان ماسک به خاطر حمایتش از دوج کوین با شکایت معامله‌گران زیادی روبه‌رو شد؛ اما این ارز دیجیتال به لطف او بارها حرکت‌های صعودی زیادی را تجربه کرد. علاوه بر این اگر  شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک مانند تسلا، دوج کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت خود بپذیرند؛ به شدت در افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت دوج کوین موثر خواهند بود.

افزایش علاقه نهادی

سرمایه‌گذاری موسسات بزرگ تاثیر زیادی روی ارزهای دیجیتال می‌گذارد. به عبارت دیگر ورود موسسات بزرگ مالی و سرمایه‌گذاری به بازار دوج کوین می‌تواند باعث افزایش نقدینگی و تثبیت قیمت آن شود. علاوه بر این ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات و فیوچرز می‌تواند به رشد DOGE کمک کند. 

دلیل آن هم این است که ایجاد چنین صندوق‌های متمرکزی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران خرد و نهادی زیادی به دوج کوین جذب شود. برای مثال تقاضا و فشار خرید بیت کوین بعد از راه‌اندازی ETFهای اسپات آن به قدری افزایش یافت که این ارز دیجیتال را برای اولین بار در تاریخ به بالای محدوده ۷۰۰۰۰ دلار رساند. شایان ذکر است که این صندوق‌ها ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) راه‌اندازی شدند.  

پذیرش و استفاده گسترده

اگر دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه‌ها، وب‌ سایت‌ها و سایر کسب‌وکارها پذیرفته شود؛ تقاضای آن افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن نیز رشد می‌کند. البته این اتفاق چندان کار راحتی نیست. بسیاری از کسب‌وکارها حاضر نیستند به خاطر هزینه‌های اضافی و راحتی خود و کاربرانشان، از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای انجام تراکنش‌ها استفاده کنند. علاوه بر این بهبود زیرساخت‌های شبکه دوج کوین و افزایش سرعت تراکنش‌های آن، می‌تواند به افزایش پذیرش و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شود. 

تغییر موضع رگلاتورها

بازار ارزهای دیجیتال سال‌ها است که از نبود شفافیت قانونی رنج می‌برد. معامله‌گران باتجربه‌تر مطمئناً به یاد دارند که ممنوع شدن ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ چه تاثیر بدی روی بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. اکثر ماینرهای بیت کوین در آن زمان در این کشور فعالیت می‌کردند و ممنوع شدن ارزهای دیجیتال توسط آن، شوک بزرگی به بازار وارد کرد.

علاوه بر این قانونگذاران کشورهای زیادی نسبت به پذیرش و قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال مقاومت می‌کنند. برای مثال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مدت‌ها است که سیاست‌های خصمانه‌ای نسبت به این صنعت دارد و بارها ادعا کرده است که چون ارزهای دیجیتال یک نوع اوراق بهادار هستند؛ تحت نظارت آن قرار می‌گیرند.

در نتیجه ایجاد قوانین شفاف و مشخص برای ارزهای دیجیتال، می‌تواند به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند. علاوه بر این حمایت دولت‌ها از نوآوری‌های بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به توسعه و رشد دوج کوین هم کمک کند.

نوآوری تکنولوژیکی

بهبود الگوریتم اجماع دوج کوین و افزایش کارایی شبکه آن، می‌تواند به جذب توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بیشتر کمک کند. علاوه بر این کشف کاربردهای جدید برای دوج کوین مانند استفاده در قراردادهای هوشمند یا ایجاد توکن‌های غیرمثلی در آن، می‌تواند در افزایش قیمت این ارز دیجیتال موثر باشد.

موانع رسیدن دوج کوین به یک دلار 

پتانسیل رشد دوج کوین خیلی زیاد است و این ارز دیجیتال حمایت افراد زیادی از جمله ایلان ماسک را به خود جلب کرده است. با این حال موانع و چالش‌هایی زیادی هم بر سر راه DOGE برای رسیدن به قیمت ۱ دلار وجود دارد. در ادامه به بررسی این موانع و راهکارهای احتمالی آن می‌پردازیم.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دوج کوین، عرضه نامحدود آن است. برخلاف بیت کوین که عرضه محدودی دارد، توسعه‌دهندگان برای عرضه آن هیچ محدودیتی وضع نکرده‌اند. در نتیجه این عرضه مداوم می‌تواند باعث کاهش قیمت دوج کوین شود. مطمئناً تغییر مکانیزم استخراج دوج کوین می‌تواند به افزایش ارزش آن کمک کند، اما این کار به اجماع جامعه دوج کوین و توسعه‌دهندگان آن نیاز دارد.

کاربردهای دوج کوین

در حال حاضر، کاربرد اصلی دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال «پرداخت‌های کوچک و انجام تراکنش‌های سریع» است. در نتیجه محدود بودن کاربردهای آن می‌تواند مانع از افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت این ارز دیجیتال شود. به عبارت ساده‌تر دوج کوین نیاز دارد که در کسب‌وکارها و برنامه‌های غیرمتمرکزی بیشتری ادغام شود. به طور کلی هر چقدر کاربرد یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، شرایط فاندامنتال آن بهبود یافته و قیمت این ارز دیجیتال هم بیشتر رشد می‌کند.

مشکلات در عرضه و تقاضا دوج کوین

نوسانات شدید قیمت دوج کوین نشان‌دهنده عدم تعادل بین عرضه و تقاضای آن است. با این حال افزایش ناگهانی تقاضای دوج کوین به دلیل اخبار مثبت یا حمایت چهره‌های مشهور، می‌تواند باعث ایجاد حرکت‌های صعودی جدید شود. از طرف دیگر افزایش ناگهانی عرضه دوج کوین به خاطر اخبار منفی می‌تواند به سقوط آن کمک کند.

توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف معمولاً با افزایش نقدینگی یک ارز دیجیتال و جذب سرمایه‌گذاران نهادی به کاهش نوسانات قیمت آن‌ها کمک می‌کند.

چه زمانی دوج کوین می‌تواند به ۱ دلار برسد؟

پیش‌بینی دقیق زمان رسیدن دوج کوین به قیمت یک دلار بسیار دشوار است و به عوامل زیادی بستگی دارد. از بین این عوامل می‌توان برای مثال به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات در سیاست‌های پولی: تغییرات در سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و تورم جهانی می‌تواند بر ارزش تمام ارزهای دیجیتال، از جمله دوج کوین تأثیر بگذارد.
  • رویدادهای جهانی: رویدادهای مهم جهانی مانند بحران‌های اقتصادی، جنگ‌ها و تغییرات سیاسی می‌توانند بر کل بازار ارزهای دیجیتال و در نتیجه قیمت دوج کوین تأثیر بگذارند.
  • توسعه فناوری بلاک چین: پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حوزه بلاک چین می‌تواند به افزایش کارایی و امنیت شبکه‌های بلاک چین و در نتیجه افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کمک کند.
  • پذیرش گسترده: افزایش پذیرش دوج کوین توسط کسب‌وکارها و افراد عادی می‌تواند به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت آن کمک کند.
  • رقابت با سایر ارزهای دیجیتال: رقابت با سایر ارزهای دیجیتال، به ویژه رقبای مستقیم مانند شیبا اینو، بر قیمت دوج کوین تاثیرگذار است.
  • احساسات بازار: احساسات عمومی سرمایه‌گذاران نسبت به ارزهای دیجیتال و به طور خاص دوج کوین نیز می‌تواند بر قیمت آن موثر باشد.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار پر ریسک است و هیچ تضمینی برای افزایش قیمت دوج کوین وجود ندارد. در نتیجه قبل از هرگونه تصمیم سرمایه‌گذاری، حتماً تحقیقات خود را انجام دهید.

دوج کوین یک دلاری یا ۱۰ دلاری ممکن خواهند بود؟

آیا دوج کوین می‌تواند به قیمت‌های ۱ یا ۱۰ دلار برسد؟ این سوالی است که بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و هولدرهای دوج کوین از خود می‌پرسند. مطمئناً پیدا کردن یک سرمایه‌گذار مطمئن آرزوی هر تریدری است اما مشخص کردن جواب این سوال چندان راحت نیست. دلیل آن هم این است که برای پاسخ دادن به این سوال باید به عوامل مختلفی از جمله فناوری، بازار و رویدادهای اقتصادی و سیاسی در جهان توجه کنیم.

نظر چت جی پی تی درباره دوج کوین یک دلاری

چت جی پی تی به عنوان یک مدل هوش مصنوعی، نمی‌تواند تحلیل‌های دقیق و پیش‌بینی‌های قطعی در مورد بازار ارزهای دیجیتال ارائه کند. با این حال با توجه به اطلاعات موجود و روند دوج کوین، می‌توانیم برخی از نظرات چت جی پی تی در مورد این ارز دیجیتال را بررسی کنیم:

  • پتانسیل رشد دوج کوین به دلیل جامعه قوی و حمایت چهره‌های مشهور مانند ایلان ماسک زیاد است. علاوه بر این باید توجه داشته باشیم که عواملی مانند پذیرش گسترده، توسعه زیرساخت‌ها و تغییرات در قوانین و مقررات کشورهای مختلف می‌تواند به شدت روی کل بازار ارزهای دیجیتال و همچنین دوج کوین تاثیر بگذارد. رشد قیمت دوج کوین تا محدوده ۱ دلار طی ۱ تا ۲ سال آینده غیر ممکن نیست اما این ارز دیجیتال برای رسیدن به این هدف باید با چالش‌های زیادی مانند عرضه نامحدود DOGE و رقابت با سایر ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم کند.
عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوج کوین از نظر ChatGPT

چت جی پی تی خاطرنشان کرده است که عوامل زیادی روی قیمت دوج کوین تاثیر می‌گذارند. از بین این عوامل برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پذیرش گسترده: هرچه تعداد کسب‌وکارها و افرادی که دوج کوین را به عنوان یک روش پرداخت می‌پذیرند، بیشتر شود؛ تقاضای آن نیز افزایش می‌یابد.
  • توسعه زیرساخت‌ها: بهبود زیرساخت‌های شبکه دوج کوین و افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌تواند به افزایش کاربردهای آن و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شود.
  • تغییرات در مقررات: ایجاد قوانین شفاف و مشخص برای ارزهای دیجیتال، می‌تواند به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند.
  • حمایت چهره‌های مشهور: حمایت چهره‌های مشهور مانند ایلان ماسک می‌تواند به افزایش محبوبیت دوج کوین و در نتیجه افزایش تقاضا کمک کند.
  • نوآوری تکنولوژیکی: توسعه کاربردهای جدید برای دوج کوین، مانند استفاده در قراردادهای هوشمند یا ایجاد توکن‌های غیرمثبت، می‌تواند به افزایش ارزش آن کمک کند.
  • عرضه و تقاضا: همانند هر دارایی دیگری، تعادل بین عرضه و تقاضا نقش مهمی در تعیین قیمت دوج کوین ایفا می‌کند.
چالش‌های پیش روی دوج کوین از نظر ChatGPT

علاوه بر عوامل مذکور، ChatGPT خاطرنشان کرده است که برخی از چالش‌ها و محدودیت‌ها ممکن است جلوی رشد دوج کوین را بگیرند و به آن اجازه ندهند که به پتانسیل واقعی خود برسد. از بین این چالش‌ها هم برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرضه نامحدود: عرضه نامحدود دوج کوین می‌تواند باعث کاهش ارزش قیمت آن شود.
  • رقابت با سایر ارزهای دیجیتال: دوج کوین با رقابت شدید سایر ارزهای دیجیتال روبه‌رو است که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. 
  • نوسانات شدید قیمت: دوج کوین به دلیل ماهیت پر ریسک خود و واکنش هیجانی اعضای جامعه‌اش، نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند.
  • نداشتن کاربردهای زیاد: در حال حاضر، کاربردهای اصلی دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال پرداخت‌های کوچک و انجام تراکنش‌های سریع است. با این حال میم کوین مذکور تاکنون نتوانسته است به طور کامل به این هدف برسد.

پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴

قبل از پیش‌بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۴، باید به این نکته توجه داشته باشیم که در آوریل این سال (فروردین ۱۴۰۳) هاوینگ بیت کوین انجام شد. تاریخ نشان داده است که این رویداد روی بازار ارزهای دیجیتال و چرخه‌های چهار ساله آن تاثیر می‌گذارد و به رشد اکثر آن‌ها کمک می‌کند. به همین خاطر معامله‌گران زیادی امیدوار هستند که قیمت دوج کوین هم در این سال با رشد خوبی مواجه شود.

با این حال تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که رشد دوج کوین در سال ۲۰۲۴ به احتمال زیاد به محدوده ۰.۲ تا ۰.۳ دلار محدود خواهد شد. با این حال اگر بازار ارزهای دیجیتال فشار فروش زیادی روبه‌رو شود، قیمت دوج کوین هم ممکن است کاهش یابد. تحلیلگران باور دارند که در این صورت قیمت دوج کوین ممکن است تا حمایت بسیار مهم ۰.۰۸ دلار سقوط کند. برای بررسی آینده دوج کوین می‌توانید مقاله پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۳۰ را هم بخوانید.

پیش‌بینی‌‌های بلندمدت درباره دوج کوین چه می‌گویند؟

پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۵۰ بسیار چالش‌برانگیز است و به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیستند. با این حال تحلیلگران وبسایت کوین کودکس باور دارند که اگر دوج کوین بتواند کاربردهای جدید پیدا کرده و از لحاظ فاندامنتال پیشرفت کند؛ ممکن است طبق اطلاعات جدول زیر افزایش یابد.

سالکف سالانهسقف سالانه
۲۰۲۵۰.۰۸۹ دلار۰۴۵۲ دلار
۲۰۲۶۰.۹۲ دلار۰.۱۷۰ دلار
۲۰۲۷۰.۰۹۵ دلار۰.۱۲۱ دلار
۲۰۲۸۰.۰۹۸ دلار۰.۱۸۴ دلار
۲۰۲۹۰.۰۷۸ دلار۱.۰۹ دلار
۲۰۳۰۰.۰۸۶ دلار۰.۳۰۳ دلار
پیش‌بینی بلندمدت قیمت دوج کوین

پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۵۰

پیش‌بینی قیمت دقیق هر ارز دیجیتالی، به‌ویژه در بلندمدت بسیار دشوار است. همان طور که گفتیم عوامل زیادی از جمله تغییرات در سیاست‌های جهانی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نوسانات بازار بر قیمت دوج کوین تاثیرگذار هستند. در نتیجه پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۵۰ بسیار چالش‌برانگیز است و به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیستند.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دوج کوین پتانسیل رشد زیادی دارد. آن‌ها مخصوصاً تاکید کرده‌اند که جامعه پرشور طرفداران آن و حمایت چهره‌های مشهوری مانند ایلان ماسک می‌تواند به رشد این ارز دیجیتال کمک کند. در نتیجه می‌توان گفت که اگر دوج کوین بتواند کاربردهای جدید پیدا کند، زیرساخت‌های آن بهبود یابد و حمایت جامعه را حفظ کند، پتانسیل رشد قابل توجهی خواهد داشت. تحلیلگران وبسایت بنزینگا هم باور دارند که قیمت دوج کوین در سال‌های آینده به صورت زیر خواهد بود:

سالمیانگین قیمتدرصد رشد
۲۰۳۱۱.۵ دلار۴۴ درصد
۲۰۳۲۲.۳ دلار۴۹ درصد
۲۰۳۳۳.۳ دلار۴۶ درصد
۲۰۴۰۴۰ دلار۱۱۰ درصد
۲۰۵۰۸۶ دلار۱۱۱ درصد
پیش‌بینی قیمت دوج کوین تا سال ۲۰۵۰

چرا جهش قیمت دوج کوین دوباره رخ نداده است؟

حرکت‌های صعودی کوتاه‌مدت در بازار ارزهای دیجیتال معمولاً به عوامل روانی، اخبار خاص یا حمایت چهره‌های مشهور بستگی دارد. پس از این جهش‌ها، بازار معمولاً به تعادل بازمی‌گردد. برای مثال زمانی که ایلان ماسک با توییت‌های عجیب و غریب خود از دوج کوین حمایت یا فقط به آن اشاره می‌کرد؛ حرکت‌های صعودی قابل توجهی در این ارز دیجیتال به وجود می‌آمد. با این حال از وقتی که ماسک حمایت از دوج کوین را کنار گذاشته؛ دوج کوین هم نتوانسته است به پشتوانه آن افزایش یابد.

یک نکته مهم دیگر این است که بعد از هر رشدی یک ریزش جدید به وجود می‌آید و این مسئله در ذات بازارهای مالی است. به عبارت دیگر معمولاً پس از هر رشدی بسیاری از سرمایه‌گذاران سود خود را برداشت کرده و از بازار خارج می‌شوند. همین مسئله به افزایش عرضه و فشار فروش ارزهای دیجیتال کمک کرده و قیمت آن‌ها را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این تغییرات در سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی می‌تواند بر کل بازار ارزهای دیجیتال و در نتیجه قیمت دوج کوین تأثیر می‌گذارد. برای مثال در سال ۲۰۲۱ که بازار ارزهای دیجیتال رشد کرد، بانک مرکزی آمریکا با اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی و کاهش نرخ بهره به تقویت ریسک‌پذیری معامله‌گران کمک می‌کرد. با این حال پس از افزایش تورم آمریکا، بانک مرکزی این کشور نرخ بهره آن را افزایش داد و تقاضای سرمایه‌گذاران خرد در بازار ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کرد. این اتفاق در نهایت هم باعث شد که بازار کریپتو ماه‌ها وارد رکود شود.

آیا شیبا اینو می‌تواند صاحب تاج پادشاهی دوج کوین شود؟

شیبا اینو (SHIB) یکی از رقبای اصلی دوج کوین است. هر دوی این میم کوین‌ها جامعه پرشور و بسیار فعالی دارند و پتانسیل زیادی از خود نشان داده‌اند. به خاطر همین پیش‌بینی و مقایسه آن‌ها و همچنین یک مورد می‌تواند کار بسیار سختی باشد. 

آیا شیبا اینو می‌تواند صاحب تاج پادشاهی دوج کوین شود؟
شیبا اینو، قاتل دوج کوین؟

در هر صورت پیشرفت دوج کوین و شیبا اینو در آینده می‌تواند تحت تاثیر عوامل زیر قرار بگیرد:

  • توسعه زیرساخت‌ها: ارز دیجیتالی که بتواند زیرساخت‌های قوی‌تری ایجاد کرده و کاربردهای بیشتری پیدا کند، احتمالاً موفقیت بیشتری به دست می‌آورد.
  • حمایت جامعه: ارز دیجیتالی که جامعه فعال‌تر و پرشورتر داشته‌ باشد، می‌تواند به رشد سریع‌تری دست یابد.
  • تیم توسعه‌دهندگان: تیم توسعه‌دهندگان هر پروژه نقش مهمی در موفقیت آن ایفا می‌کند.

آیا دوج کوین سرمایه‌ گذاری خوبی است؟

سرمایه‌گذاری در دوج کوین مانند هر ارز دیجیتال دیگری ریسک زیادی دارد و برای همه معامله‌گران مناسب نیست. به خاطر همین قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری باید ابتدا به طور کامل درباره این توکن تحقیق کنید و ریسک‌های آن را در نظر بگیرید.

برای مثال قبل از خرید دوج کوین حتماً به نوسانات آن توجه داشته باشید. DOGE مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر نوسانات زیادی دارد و در چشم به‌هم زدنی، ممکن است سقوط کند.

علاوه بر این به این نکته هم توجه داشته باشید که دوج کوین در مقایسه با ارزهای دیجیتالی مثل اتریوم و بیت کوین کاربردهای کمتری دارد و همین مسئله می‌تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد. یک نکته مهم دیگر عرضه نامحدود دوج کوین است که می‌تواند در بلندمدت، بر ارزش آن تاثیر منفی بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا و معایب دوج کوین را مطالعه کنید تا برای سرمایه‌گذاری بلندمدت روی دوج کوین بهتر تصمیم بگیرید.

اخبار دوج کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها دوج کوین، می‌توانید به سایت‌های خبری ارز دیجیتال مانند پول نو، کوین‌ مارکت‌ کپ و تریدینگ‌ ویو (Trading View) مراجعه کنید. در این سایت‌ها معمولاً تمام اخبار مهم دوج کوین پوشش داده می‌شود. علاوه بر این می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و تلگرام به دنبال گروه‌های و کانال‌های خبری معتبری بگردید که اخبار مربوط به دوج کوین را هم پوشش می‌دهند.

برای پیگیری تحلیل‌های مربوط به ارز یجیتال دوج کوین هم می‌توانید بخش تحلیل تکنیکال دوج کوین بلاگ پول نو را بخوانید تا در جریان به‌روزترین تحلیل‌های متاثر از اخبار روی قیمت دوج کوین قرار بگیرید.

خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین

ارزهای دیجیتال مخصوصاً در سال‌های اخیر بسیار مشهور شده‌اند. رشد قابل‌‌توجه بیت کوین و کل بازار مذکور در سال ۲۰۲۱ تاثیر زیادی در این مسئله داشت. با این حال ارزهای دیجیتالی مثل دوج کوین دارایی‌های پرریسکی هستند و معامله‌گران باید با اطلاعات کامل وارد این بازار شوند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین با خیال راحت می‌توانید از پول نو استفاده کنید تا به‌سرعت و با کمترین میزان کارمزد میزان DOGE مدنظرتان را خریداری کنید.

سوالات متداول

۱. آیا دوج کوین برای سرمایه‌ گذاری مناسب است؟

سرمایه‌گذاری در دوج کوین ریسک بالایی دارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد؛ پیش از سرمایه‌گذاری، تحقیق کنید و از ریسک‌ سرمایه‌گذاری روی میم‌کوین‌هایی مانند دوج کوین مطلع باشید.

۲. آیا دوج کوین به ۱ دلار می‌رسد؟

عوامل مختلفی روی قیمت صعودی دوج کوین موثرند. قبل‌تر دوج کوین توانسته رشد چندبرابری را تجربه کند و رسیدن به دوج کوین یک دلاری در آینده غیرممکن نیست.

۳. چه عواملی ممکن است مانع رسیدن دوج کوین به یک دلار  باشند؟

عرضه نامحدود، نوسانات شدید بازار، کاربرد محدود، رقابت با ارزهای دیجیتال دیگر و وابستگی به حمایت افرادی مانند ایلان ماسک می‌توانند از عوامل اصلی نرسیدن Dogecoin به ۱ دلار باشند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)