تحلیل تکنیکال بیت کوین خرداد ۱۴۰۱

تحلیل تکنیکال بیت کوین
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

14 دقیقه
فهرست عنوان ها

این پست به روز نیست. برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌های روزانه بیت کوین مقاله تحلیل بیت کوین (آپدیت روزانه) را دنبال کنید.

دامیننس بیت کوین بیشترین حجم بازار کریپتوکارنسی‌ها را به خود اختصاص داده در نتیجه می‌توان از این رمز ارز به عنوان برترین دارایی دیجیتال حال حاضر نام برد. ما در مجموعه تحلیل‌های پول نو به صورت روزانه به بررسی روند این رمز ارز و قیمت لحظه‌ای بیت کوین می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بعد از چندین روز ریزش متوالی، بالاخره برای بار دیگر بیت کوین فاز صعودی به خود گرفته و در حالی که کمتر از ۳ روز پیش در قیمت ۱۷,۷۰۰ دلار معامله می‌شد، امروز قیمت آن به بالای ۲۱ هزار دلار رسیده است.

همچنین دامیننس (تسلط) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به ۴۳.۴ درصد رسیده است. علاوه بر این ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها بعد از چندین روز بار دیگر به بالای ۹۰۰ میلیارد دلار و به طور دقیق به ۹۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیل چهارساعته بیت کوین

در تحلیل‌های گذشته یکی از دلایل تکنیکالی معتبر که باعث توقف ریزش‌ها و رشد دوباره بیت کوین شد را بررسی کردیم. در تحلیل امروز قصد داریم ببینیم این رشد اخیر تا چه زمانی دوام خواهد آورد؟ با پول نو همراه باشید.

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین بعد از برخورد با سطوح فیبوناچی با قدرت بیشتری بازیابی شده است. سپس به محدوده میانگین متحرک نمایی ۱۲ و ۲۴ روزه حمله کرده است. بعد از این مرحله محدوده مقاومتی EMA را با قدرت به سمت بالا شکسته و در حال تثبیت بالای این ناحیه است.

فعلا دید کوتاه مدت بیت کوین براساس شاخص EMA صعودی است، یعنی در یکی دو روز آینده ممکن است باز هم شاهد رشد بیت کوین باشیم. اما نکته بسیار مهم این است که روند کلی این ارز دیجیتال هنوز بازیابی نشده و امکان ریزش دوباره آن دور از انتظار نیست. بنابراین در این دوران باید از معاملات پرریسک دوری کرد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم هفتگی ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

دیشب کندل هفتگی بیت کوین بسته شد، اما بر عکس توقعات بازار توانست خود را بالای ۲۰ هزار دلار برساند. بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین بالای عدد ۲۰ هزار دلار، نشانه خوبی برای روند این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

در حال حاضر بیت کوین با کمی ریزش در محدوده ۱۹,۸۸۰ دلار معامله می‌شود. روز گذشته این رمز ارز توانست به خوبی بازیابی شود و در حالی که پریروز قیمت آن به زیر ۱۸ هزار دلار هم سقوط کرده بود، روز گذشته تا محدوده ۲۰,۸۰۰ دلار رشد کرد.

تحلیل فیبوناچی بیت کوین

بیت کوین امروز حدود ۴۳.۴ درصد از سلطه (Dominance) بازار کریپتوکارنسی را در دست دارد. همچنین حجم بازار رمز ارز با کمی بیشتر از ۶ درصد رشد به ۸۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

اما چرا بیت کوین با اینکه به محدوده ۱۷ هزار دلار هم رسیده بود، توانست در یک روز با قدرت بازیابی شود؟ یکی از دلایل تکنیکالی برای این رشد، کلاستر فیبوناچی در تایم فریم هفتگی بیت کوین است.

بیت کوین بعد از نفوذ به محدوده دو سطح حمایتی فیبوناچی، به دلیل اعتبار و قدرت بسیار زیاد این ناحیه به خوبی بازیابی شد. فعلا یک شوک مثبت به روند بیت کوین وارد شده و انتظار می‌رود این رمز ارز در روزهای آتی عملکرد بهتری از خود نشان دهد.


تحلیل بیت کوین ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین روز گذشته بعد از اینکه حمایت مهم ۲۰ هزار دلاری را از دست داد، تا ۱۷,۷۰۰ دلار هم ریزش کرد. همانطور که در تحلیل قبلی اشاره کرده بودیم، بعد از شکسته شدن این حمایت، شتاب ریزش قیمت به طور چشمگیری افزایش یافت.

امروز سلطه (Dominance) بیت کوین کاهش چشمگیری داشته و در حدود ۴۲.۷ درصد است. همچنین ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۸۱۲ میلیارد دلار رسیده است. تقریبا اکثر آلت کوین‌های بازار امروز قرمز پوش هستند.

تحلیل امروز بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۱۸,۳۸۰ دلار معامله می‌شود. جالب است بدانید سال ۲۰۲۰ یعنی دو سال قبل بود که بیت کوین آخرین بار در این قیمت معامله شد.

بیت کوین در تایم فریم روزانه یک کانال نزولی معتبر دارد که کف آن بر اثر ریزش‌های چند هفته اخیر شکسته شده و در حال حاضر قیمت درون کانال پایینی معامله می‌شود و قیمت به میانه این کانال رسیده است.

در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت معتبر بیت کوین عدد روانی ۱۵ هزار دلار است، اما محدوده میانی کانال فعلی نیز می‌تواند به عنوان یک محدوده حمایتی در نظر گرفته شده و قیمت را به سمت بالا هل دهد.


تحلیل بیت کوین ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

ریزش‌های قیمتی این هفته بیت کوین هنوز به پایان نرسیده و هنوز شاهد کندل‌های نزولی در چارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستیم. قیمت بیت کوین در حال حاضر به ۲۰,۴۰۰ دلار رسیده که یک کف حمایتی مهم برای بیت کوین به حساب می‌آید.

در حال حاضر سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۳.۹ درصد بوده و ارزش کل بازار (Market Cap) کریپتوکارنسی به یکی از کمترین سطوح خود در سال‌های اخیر یعنی ۸۸۶ میلیارد دلار رسیده است!

تحلیل روزانه بیت کوین

در این روزها اخبار منفی زیادی درباره بازار رمز ارزها به گوش می‌رسد که به ترس بیشتر معامله گران منجر می‌شود. تمام بازارهای مالی فازهای نزولی و صعودی بلند مدتی را در تاریخ خود تجربه می‌کنند، اما باید به خاطر داشته باشیم این به این معنی نیست که وقتی یک بازاری دچار ریزش شدید شود یعنی کار آن تمام است و دیگر هرگز رشد نخواهد کرد.

به نظر می‌رسد بیت کوین در حال حاضر روی یک حمایت پر اعتبار یعنی ۲۰ هزار دلار فرود آمده، اما هنوز واکنش چندان مثبتی به این سطح نشان نداده است. بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، این ارز دیجیتال در کف محدوده خود به سر می‌برد.

اگر بیت کوین قرار باشد در روزهای آتی یک فاز صعودی به خود بگیرد، در ابتدا باید حجم معاملات آن در محدوده ۲۰ هزار دلار افزایش یابد. در غیر اینصورت شاید این محدوده هم نتواند چندان در برابر ریزش‌ها مقاومت کند.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

هنوز ریزش‌های بیت کوین پایان نیافته و اثرات آن باقی است. در حال حاضر این ارز دیجیتال در مرز ۲۱ هزار دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته باز هم کمی کاهش قیمت داشته است. در تحلیل امروز سعی می‌کنیم حرکات کوتاه مدت بیت کوین را تا حدودی پیش بینی کنیم.

امروز دامیننس (Dominance) بیت کوین به ۴۴.۹ درصد رسیده و ارزش کل بازار هم در مرز ۹۰۰ میلیارد دلار قرار دارد. بر اساس داده‌های وب سایت کوین مارکت کپ، بیت کوین در یک هفته گذشته بیش از ۳۰ درصد ریزش داشته است.

تحلیل کوتاه مدت بیت کوین

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین، شتاب ویرانگر ریزش‌ها به وضوح قابل مشاهده است. یکی از دلایلی که بار دیگر سرعت کاهش قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد، شکسته شدن کف کانال بیت کوین به سمت پایین بود.

بعد از این شکست، قیمت تقریبا تا میانه‌های کانال پایینی ریزش کرده است. انتظار می‌رود در صورتی که گاوها (Bulls) از آن حمایت کنند، قیمت بتواند از همین محدوده کمی بازیابی شود.

در صورتی هم که شتاب ریزش‌ها بار دیگر افزایش پیدا کند، ممکن است قیمت بیت کوین تا کف کانال هم ریزش کند. کف کانال فعلی بیت کوین در محدوده ۱۸ هزار دلار قرار دارد.


تحلیل بیت کوین ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

اثرات منفی ریزش‌های ویرانگر روزهای گذشته هنوز در بازار ارزهای دیجیتال احساس می‌شود. در حالی که کمتر از ۵ روز پیش، بیت کوین بالای ۳۰ هزار دلار معامله می‌شد، امروز قیمت این ارز دیجیتال تا ۲۰,۹۰۰ دلار هم ریزش کرده است.

در حال حاضر بیت کوین در قیمت ۲۲,۶۴۰ دلار معامله می‌شود و سلطه (Dominance) این ارز دیجیتال به ۴۵.۳ درصد رسیده است. همچنین شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) بازار نیز از ترس شدید (Extreme Fear) سرمایه گذاران خبر می‌دهد.

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال بیت کین

درباره دلایل تکنیکالی ریزش‌های اخیر چندین بار در تحلیل‌های روزهای گذشته صحبت کردیم، اما آیا از نظر فاندامنتالی هم می‌توان دلیلی برای ریزش‌های این روزها پیدا کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است. در هفته‌های اخیر نرخ بهره در آمریکا افزایش یافته و استراتژی‌های این کشور برای سرکوب تورم، قیمت بیت کوین و دارایی‌های پر ریسک را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از نظر تکنیکالی هم فعلا بیت کوین روی یک حمایت قوی فرود آمده است. به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال فعلا برای مدتی در همین حوالی نوسان کند تا بتواند بالاخره با جمع کردن قدرت، خط روند نزولی مهمی را که تا به امروز باعث ریزش قیمت شده، به سمت بالا بشکند.

البته در صورتی که شتاب ریزش‌ها باز هم افزایش پیدا کند، وضعیت بیت کوین شدیدا بحرانی می‌شود. باید دید رفتار قیمت در روزهای آتی به چه شکل پیش خواهد رفت.


تحلیل بیت کوین ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

اگر به خاطر داشته باشید در مجموعه تحلیل‌‌های پول نو چندین بار اشاره کردیم که، هنگامی که یک دارایی مانند بیت کوین برای مدت طولانی در یک محدوده رنج می‌زند، حرکات بعدی آن شتاب بسیار بالایی خواهد داشت. در چارت بیت کوین هم دقیقا شاهد این موضوع هستیم. بعد از اینکه بیت کوین برای چند هفته در یک بازه کوچک رنج زد، بالاخره چند روز پیش با شکستن کف این ناحیه، شدیدا دچار ریزش شده است.

ریزش‌های بیت کوین بی سابقه است و از سال ۲۰۲۰ تا به حال، بیت کوین محدوده ۲۵ هزار دلار را ندیده بود. اما این ریزش‌ها چه زمانی متوقف خواهند شد؟

تحلیل بیت کوین امروز

در حال حاضر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز دستخوش ریزش چشمگیر شده و به مرز ۱ تریلیون دلار رسیده است. همچنین شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی، روی عدد ۱۱ یعنی منطقه ترس شدید قرار دارد.

بیت کوین بعد از ریزش‌های دیروز و امروز صبح دقیقا از مرز عدد ۲۵ هزار دلار کمی بازیابی شده و در حال حاضر با قیمت ۲۵,۵۶۰ دلار معامله می‌شود. حمایت ۲۶ هزار دلاری بیت کوین نیز از دست رفته، هر چند هنوز قیمت زیر این ناحیه تثبیت نشده است.

یکی از دلایل این ریزش‌های سنگین را می‌توان واکنش به خط روند نزولی قدرتمندی دانست که در چارت بیت کوین مشاهده می‌شود. فعلا نزدیک‌ترین حمایت BTC محدوده ۲۴ هزار دلار بوده و بر اساس اندیکاتور RSI، بیت کوین نزدیک به محدوده فروش شدید این شاخص قرار دارد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین برای شش روز متوالی کندل نزولی ثبت کرده است. آلت کوین‌ها نیز با تاثیر از ریزش‌های بیت کوین، کاهش قیمت شدید را تجربه کرده‌اند. اما چه دلایلی می‌توان برای این ریزش‌های شدید برشمرد؟ در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

از مدت‌ها پیش کارشناسان بازار کریپتوکارنسی درباره امکان افزایش شتاب ریزش‌های بیت کوین به معامله گران هشدار داده بودند. پس یکی از دلایل این ریزش‌ها را می‌توان توقعات بازار و احساسات حاکم بر آن دانست.

تحلیل ریزش‌های بیت کوین

همچنین در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین، یک خط روند صعودی قابل مشاهده است. همانطور که در چارت به وضوح قابل مشاهده است، این خط روند از دست رفته و فاز پول بک آن نیز به اتمام رسیده است. بعد از پول بک، قیمت شدیدا تا محدوده فعلی یعنی ۲۷,۳۶۰ دلار ریزش کرده است.

نزدیک‌ترین حمایت بیت کوین، حمایت فعلی است که کندل ۴ ساعته به آن نفوذ کرده، اما هنوز آن را به سمت پایین نشکسته است. بعد از این حمایت محدوده ۲۶ هزار دلار قرار دارد، که به نظر می‌رسد قوی‌ترین حمایت بیت کوین باشد.

با ریزش بیشتر قیمت، تعداد خریداران می‌تواند نسبت به فروشندگان بیشتر شده و باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. بنابراین فعلا بهترین کار خودداری از معاملات هیجانی است، تا وضعیت بازار کمی روشن‌تر شود.


تحلیل بیت کوین ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین در روزهای گذشته تا ۲۸,۹۰۰ دلار ریزش کرد و امروز با کمی بازیابی روی قیمت ۲۹,۲۸۵ دلار معامله می‌شود. در تحلیل امروز بیت کوین در پول نو، دلایل تکنیکالی ریزش بیت کوین را بررسی کرده و مقصد قیمتی آن را پیش بینی خواهیم کرد.

امروز BTC حدود ۴۶.۷ درصد از سلطه (Dominance) بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد. همچنین ارزش کل بازار کریپتوکارنسی با بیش از ۳ درصد ریزش، حدود ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود. شاخص ترس و طمع نیز روی عدد ۱۲ یعنی محدوده ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد.

باند بولینگر بیت کوین

بیت کوین در روزهای گذشته فاز نزولی به خود گرفته است که البته اگر تحلیل‌های پول نو روی بیت کوین را دنبال کرده باشید، چندان دور از انتظار هم نبود. باید ببینیم ابزارهای تکنیکالی مختلف چه سیگنالی به ما می‌دهند.

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، همانطور که در چارت قابل مشاهده است، بیت کوین بعد از نزدیک شدن به محدوده مقاومت این اندیکاتور، با ثبت یک کندل دوجی، به شدت ریزش کرده است.

سطوح مختلف این اندیکاتور، خاصیت حمایتی و مقاومتی دارند، بیت کوین بعد از ریزش‌ تا کف این اندیکاتور، در حال حاضر در حال بازیابی است. این رمز ارز در صورتی که به خوبی حمایت شود، تا سطح اول و سپس سطح دوم بولینگر امکان رشد دارد. در صورت ریزش نیز امکان از دست رفتن کف باند بولینگر وجود خواهد داشت.


تحلیل بیت کوین ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

امروز قیمت بیت کوین به ۳۰,۳۰۰ دلار رسیده و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با روز گذشته تفاوت چشمگیری نداشته و حدود ۱.۲۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود. در تحلیل امروز پول نو، با آنالیز بیت کوین با ما همراه باشید.

ابتدا باید اشاره کنیم که دامیننس BTC امروز ۴۶.۵ درصد از کل بازار کریپتوکارنسی را در دست دارد و همچنین شاخص ترس و طمع هنوز بازیابی نشده است.

ابر ایچیموکو بیت کوین

رشد اخیر بیت کوین یک اتفاق مثبت و امیدوار کننده بود، به این دلیل که در غیر اینصورت سطوح حمایتی بیشتری از دست می‌رفت. اما فعلا این رشد باعث شده تا قیمت به مقاومت ابر اچیموکو بسیار بیشتر از پیش نزدیک شود.

انتظار می‌رود در چند روز آینده شاهد درگیری بیت کوین با مقاومت بسیار مهم ابر ایچیموکو باشیم. بنابراین رفتار قیمتی این رمز ارز در زمان برخورد با سطح مقاومتی اندیکاتور ایچیموکو بسیار حائز اهمیت است.

اگر بیت کوین بعد از برخورد با ابر ایچیموکو شدیدا ریزش کند، اولین حمایت آن محدوده ۳۰ هزار دلار بوده و سپس امکان از دست رفتن کانال ۳۰ هزار دلاری نیز ممکن خواهد بود. اما اگر بیت کوین بتواند این مقاومت را رد کند، انتظار داریم که یک روند صعودی جدید در چارت آن آغاز شود.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین روز گذشته یک ریزش شدید را تجربه کرد و امروز برخلاف انتظار بسیاری از تحلیل‌گران بازار، یک رشد نسبتا جالب را تجربه کرده است. در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال به ۳۰,۵۰۰ دلار رسیده است.

یکی از دلایل اینکه بیت کوین توانست امروز یک روند صعودی خوب را تجربه کند، این است که به خوبی به کف کانال صعودی روزانه خود واکنش مثبت نشان داد. در تحلیل دیروز هم یکی از سناریوهایی که بررسی کردیم، همین برخورد قیمت به کف کانال و رشد دوباره آن از این محدوده بود.

تحلیل اندیکاتوری بیت کوین

امروز ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال حدود ۱ تریلیون ۲۴۷ میلیارد دلار برآورد شده است و سلطه (Dominance) بیت کوین حدود ۴۶.۶ درصد از کل مارکت را در دست دارد. البته شاخص ترس و طمع بیت کوین هنوز چندان بازایابی نشده است.

در تایم فریم ۴ ساعته به وضوح می‌بینیم که بیت کوین درون یک منطقه محدود در حال رنج زدن است. اندیکاتورهای میانگین متحرک (EMA) هم این موضوع را تایید می‌کنند. اما قیمت بیت کوین در کوتاه مدت به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

به نظر می‌رسد بیت کوین فعلا مسیر دشواری برای شکاندن سقف این محدوده رنج در پیش رو دارد. اگر شاهد شکسته شدن این سقف باشیم، بیت کوین می‌تواند در کوتاه مدت خود را به ۳۵ هزار دلار هم برساند، اما اگر شتاب ریزش‌ها افزایش یابد، امکان از دست رفتن حمایت فعلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.


تحلیل بیت کوین ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین امروز در محدوده قیمتی ۲۹,۵۲۰ دلار معامله می‌شود و با اینکه کندل روزانه آن چند ساعتی است که باز شده، اما در همین مدت کوتاه یک ریزش شدید را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در حالی که دیروز به ۳۱,۷۰۰ دلار رسیده بود، امروز بار دیگر از کانال ۳۰ هزار دلار خارج شد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز روی عدد ۱۵ قرار گرفته که منطقه ترس شدید (Extreme Fear) است. همچنین تسلط (Dominance) بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۶.۳ درصد از بازار ارزهای دیجیتال است.

کانال صعودی بیت کوین

همانطور که اشاره کردیم بیت کوین امروز در حال از سر گذراندن یک ریزش بسیار شدید است. بنابر داده‌های تکنیکالی چارت دو سوال مطرح است: دلیل ریزش‌ها چیست؟ و این ریزش‌ها چه زمانی پایان خواهند یافت؟

به نظر می‌رسد یکی از دلایل تکنیکالی ریزش امروز، برخورد قیمت با محدوده مقاومتی ۳۲ هزار دلار است. همچنین قیمت نتوانسته خط میانی کانال را به سمت بالا بشکند، در نتیجه دچار ریزش شده است.

این سوال که ریزش‌ها چه زمانی پایان خواهند یافت، باید گفت به نظر می‌رسد کف کانال صعودی فعلی نزدیک‌ترین حمایت آن باشد. اگر قیمت به کف این کانال واکنش مثبت نشان دهد، ممکن است زهر ریزش‌ها تا حدودی گرفته شود، اما اگر این کانال از دست برود، حمایت بعدی بیت کوین در محدوده ۲۷ هزار دلار خواهد بود.


تحلیل بیت کوین ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین بعد از چند روز که در محدوده ۳۰ هزار دلار در نوسان بود، بالاخره امروز یک حرکت تازه صعودی را شروع کرده است. در تحلیل امروز قصد داریم علاوه بر بررسی دلایل تکنیکالی رشد قیمت اخیر بیت کوین، مقصد آن را نیز پیش‌بینی کنیم. با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر قیمت بیت کوین حدود ۳۱,۲۰۰ دلار بوده و سلطه (Dominance) این ارز دیجیتال، در حدود ۴۶.۵ درصد از کل بازار رمز ارزها را در دست دارد. شاخص ترس و طمع بیت کوین، با قرار داشتن روی عدد ۱۳، هنوز از ترس شدید اهالی این بازار سرمایه خبر می‌دهد.

تحلیل روزانه بیت کوین

در تحلیل‌های گذشته بیت کوین در پول نو، محدوده‌‌های حمایتی و مقاومتی این ارز دیجیتال را بررسی کرده و در چارت آن نمایش دادیم. علاوه بر این گفتیم که یک خط روند صعودی در نمودار بیت کوین به چشم می‌خورد که احتمالا قیمت بعد از برخورد به آن، واکنش مثبت نشان خواهد داد.

کندل روز گذشته این ارز دیجیتال با این خط روند برخورد کرد و به دلیل افزایش حجم خرید، امروز شاهد یک رشد چشمگیر در قیمت بیت کوین هستیم. اما آیا این حرکت صعودی اخیر می‌تواند ادامه دار باشد؟

بنابر داده‌های تکنیکالی فعلا مقاومت مهم ۳۲ هزار دلار سد راه بیت کوین است. اگر حمایت بیت کوین توسط گاوها (Bulls) تا محدوده ۳۲ هزار دلار کاهش نیابد و قیمت آن بتواند بالای این محدوده تثبیت شود، می‌توانیم کمی از صعود بیت کوین مطمئن شویم، در غیر این صورت امکان افزایش شتاب ریزش‌ها و حتی از دست رفتن خط روند صعودی نیز منتفی نیست.


تحلیل بیت کوین ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین روز گذشته با یک ریزش ویرانگر بار دیگر سرمایه گذاران را در ترس شدید فرو برد. در حالی که چند روز گذشته قیمت این ارز دیجیتال از ۳۲ هزار دلار نیز فراتر رفته بود، در حال حاضر بار دیگر کانال ۳۰ هزار دلار را از دست داده و روی قیمت ۲۹,۸۵۰ دلار معامله می‌شود.

امروز شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال با نشان دادن عدد ۱۳، ترس شدید غالب بر احساسات بازار را بر ملا می‌کند. همچنین سلطه بیت کوین حدود ۴۱.۶ درصد است.

تحلیل ریزش‌های بیت کوین

یک از دلایل تکنیکالی ریزش بیت کوین این است که در محدوده ۳۲ هزار دلار یک مقاومت سد راه این رمز ارز وجود دارد و همانطور که دیدیم قیمت با برخورد به این مقاومت شدیدا ریزش کرد.

به نظر می‌رسد به دلیل ترس شدید حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، معامله گران بیشتر نگاه نزولی به آینده بیت کوین دارند تا نگاه صعودی. در نتیجه وقتی کمی قیمت بالا می‌رود، سریع دارایی های خود را به فروش رسانده و باعث ریزش قیمت می‌شوند.

این رشد اخیر بیت کوین را حتی می‌توان تله خرسی (Bearish Trap) نیز نامید. خرس‌های بازار کسانی هستند که با فروش‌های سنگین باعث ریزش قیمت می‌شوند. جالب است بدانید که تنها در روز گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار از سرمایه معامله‌گران کوتاه مدت به دلیل ریزش ناگهانی بیت کوین، لیکویید شد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

روزهای گذشته بیت کوین توانست خود را تا محدوده ۳۲ هزار دلار بالا بشکند و بالاخره انگیزه‌ای برای سرمایه گذاران و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند. اما در حال حاضر قیمتی کمی دچار ریزش شده و با قیمت ۳۱,۵۸۰ دلار عامله می‌شود.

در حال حاضر شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی تا عدد ۱۷ بازیابی شده و سلطه (Dominance) بیت کوین نسبت به سایر آلت کوین‌ها، حدود ۴۶.۲ درصد است.

تحلیل کانال بیت کوین

در تایم فریم‌ ۴ ساعته، بیت کوین در محدوده یک کانال صعودی قرار دارد و همانطور که در چارت آن قابل مشاهده است، فعلا با خط میانه این کانال درگیر شده و یکی از دلایل تکنیکالی ریزش اخیر آن همین خط است.

خطوط میانی کانال‌ها خاصیت حمایتی/مقاومتی دارند و بسته به اینکه روند از بالا یا پایین به آن‌ها برخورد کند، می‌توانند باعث واکنش مثبت یا منفی قیمت شوند.

فعلا بیت کوین از این محدوده دچار ریزش شده، در صورتی که شتاب ریزش‌ها افزایش یابد، مقصد حمایتی آن، کف کانال خواهد بود. برعکس در صورتی که بتواند این خط میانی را به سمت بالا بشکند، قیمت بیت کوین می‌تواند تا سقف کانال فعلی نیز پیش روی کند.


تحلیل بیت کوین ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین بالاخره بعد از مدت‌ها یک رالی صعودی بسیار جذاب را شروع کرده و در حال حاضر در قیمت ۳۱,۶۰۰ دلار معامله می‌شود. در تحلیل‌های روزهای گذشته به چندین فاکتور صعود بیت کوین اشاره کردیم و در گزارش امروز قصد داریم هم به دلایل بیشتر این رشد پرداخته و هم مقصد قیمت بیت کوین را مشخص کنیم. با پول نو همراه باشید.

بیت کوین تنها در روز گذشته نزدیک به ۹ درصد رشد کرد و به کانال ۳۱ هزار دلار وارد شد. همچنین ارزش کل بازار با بیش از ۴ درصد رشد نسبت به دیروز به ۱ تریلیون و ۳۱۳ میلیارد دلار رسیده است. اما شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال هنوز بازیابی نشده است.

تحلیل هندسی بیت کوین

علاوه بر دلایل تکنیکالی که در تحلیل‌های گذشته برای رشد بیت کوین بر شمردیم، یک نکته بسیار مهم دیگر نیز در چارت به چشم می‌خورد. بر اساس تحلیل هندسی، بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته، یک مثلث صعودی را به سمت بالا شکسته و در نتیجه قیمت به سطوح بالاتر رسیده است.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود، حالا که دلایل تکنیکالی رشد بیت کوین را می‌دانیم، باید مقصد قیمت را نیز بررسی کنیم. بر اساس اندیکاتور ابر ایچیموکو، بیت کوین فعلا درگیر یک مقاومت مینوری شده و هنوز تا مقاومت اصلی خود فاصله دارد.

فعلا این امکان وجود دارد که به دلیل جو مثبت بازار، بیت کوین بتواند تا محدوده ابر ایچیموکو یعنی قیمت ۳۴ هزار دلار هم رشد کند، که در این محدوده مقاومت اصلی آن می‌تواند مانع رشد بیشتر این رمز ارز شود. اما در صورتی که بیت کوین از همین قیمت فعلی ریزش کند، ابتدا فاز پول بک به مثلث به خود گرفته و با افزایش شتاب ریزش‌ها می‌تواند بار دیگر از کانال ۳۰ هزار دلار خارج شود.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۹ خرداد ۱۴۰۱

برخلاف انتظار بسیاری امروز بار دیگر بیت کوین به کانال ۳۰ هزار دلار وارد شد. در حال حاضر این ارز دیجیتال در قیمت ۳۰,۲۹۰ دلار معامله می‌شود که در حدود ۵ درصد از روز گذشته بالاتر است. اما دلیل این رشد ناگهانی بیت کوین چیست و آیا بیت کوین رالی صعودی جدیدی را آغاز کرده است؟ با پول نو همراه باشید.

امروز ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با نزدیک به ۵ درصد افزایش، به ۱ تریلیون و ۲۶۱ میلیارد دلار رسیده است. همچنین حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر بازار کریپتو، حدود ۵۹ میلیارد دلار برآورد شده است. اما شاخص ترس و طمع، نتوانسته بازیابی شود و روی عدد ۱۰ یعنی محدوده ترس شدید قرار دارد.

آنالیز بیت کوین

با افزایش حجم خرید بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال توانسته یک رشد نسبتا خوب را تجربه کند، اما از نگاه تکنیکالی، این افزایش حجم خرید، بدون دلیل هم نیست. یکی از دلایل آن، واکنش قیمت به خط روند صعودی بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته است.

بعد از برخورد قیمت با این خط روند صعودی، حجم خرید نیز در این ناحیه افزایش پیدا کرده، در نتیجه این دو شاخص توانسته‌اند قیمت را به سمت بالا هل دهند.

یک موردی که فعلا برای بیت کوین چالش محسوب می‌شود، محدوده مقاومتی آن است. این ارز دیجیتال در قیمت فعلی یک مقاومت سرسختی دارد که در سه هفته اخیر نتوانسته آن را به سمت بالا بشکند و در هر بار برخورد با این محدوده دچار ریزش شده است. در این حالت یا قیمت از همین محدوده برگشت خواهد کرد یا برای این که یک رشد پایدار داشته باشد، باید بالای ناحیه مقاومتی، شاهد کندل تثبیتی باشیم.

تحلیل بیت کوین ۸ خرداد ۱۴۰۱

این روزها پر تکرارترین سوال معامله‌گران و سرمایه گذاران بازار کریپتوکارنسی این است که آیا روند صعودی بیت کوین به زودی آغاز خواهد شد؟ ما در مجموعه تحلیل‌های روزانه بیت کوین سعی می‌کنیم به پاسخ این سوال نزدیک شویم، پس با ما همراه باشید.

در حال حاضر بیت کوین در مرز ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود و سلطه آن بر بازار ارزهای دیجیتال ۴۵.۹ درصد است. متاسفانه شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی هنوز بازیابی نشده و در محدوده ترس شدید (Extreme fear) قرار دارد.

تحلیل نمودار بیت کوین

همانطور که می‌دانیم بیت کوین در حال حاضر روی حمایت قرار دارد، اما برای تعیین یک روند تنها مشخص کردن حمایت‌ها کافی نیست، بلکه باید مقاومت‌های کوچک و بزرگ سد راه قیمت را نیز پیدا کنیم.

بر اساس اندیکاتور EMA، که یک اندیکاتور روند به حساب می‌آید، بیت کوین در حال حاضر درگیر محدوده مقاومتی این اندیکاتور است. این محدوده مقاومتی شامل دو توسط دو میانگین متحرک نمایی (EMA) دوازده و بیست و چهار روزه ایجاد شده و شامل منطقه قیمتی ۲۹ الی ۳‍۱ هزار دلار است.

به نظر می‌رسد بیت کوین برای شکستن این محدوده مقاومتی کار بسیار سختی در پیش دارد. فعلا چشم ‌انداز بیت کوین نزولی به نظر می‌رسد، مگر اینکه در دو الی سه روز آینده حجم خرید این ارز افزایش پیدا کرده و بتواند در تایم فریم ۴ ساعته نیز از محدوده رنج خود خارج شود.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۷ خرداد ۱۴۰۱

بیت کوین در یکی دو روز گذشته ادامه روند نزولی خود را پیگیری کرد و حمایت ۲۹ هزار دلاری آن نیز از دست رفت. در حال حاضر این ارز دیجیتال در کانال ۲۸ هزار دلاری معامله می‌شود. در تحلیل امروز تایم فریم‌ ۴ ساعته این ارز دیجیتال را بررسی کرده و سعی ‌می‌کنیم حرکات آتی آن را پیش‌بینی کنیم.

در حال حاضر بیت کوین نزدیک به ۴۵.۸ درصد از تسلط (Dominance) کل بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد. حجم کل بازار رمز ارزها نیز در حدود ۱.۱۹ تریلیون دلار است.

حمایت و مقاومت بیت کوین

در روزهای گذشته بیت کوین یک کف کوتاه مدت دیگر نیز در تایم فریم ۴ ساعته روی ۲۸ هزار دلار ساخت و برای مدتی از محدوده رنج خود خارج شد. البته در حال حاضر قیمت بیت کوین بار دیگر به این محدوده وارد شده است.

فعلا دو سناریو کوتاه مدت برای بیت کوین قابل تصور است. اول اینکه این ارز دیجیتال روند صعودی خود را ادامه دهد و تا سقف محدوده رنج (Range-Bound) پیش روی کند. در این مرحله احتمالا قیمت بار دیگر دچار ریزش شود.

همچنین سناریوی دیگر این است که از همین محدوده قیمت ریزش کند و تا حمایت بعدی پیش رود. در این صورت محدوده رنج بیت کوین شکسته شده و شتاب ریزش‌ها تشدید خواهد شد. بر اساس این سناریو احتمالا بیت کوین می‌تواند تا حمایت ۲۶ هزار دلار سقوط کند.


تحلیل بیت کوین ۵ خرداد ۱۴۰۱

در تحلیل امروز بیت کوین قصد داریم یک نگاه کلی‌تر به چارت این ارز دیجیتال بندازیم. برای اینکار از اندیکاتور MACD و خطوط روند کمک خواهیم گرفت. آیا رالی صعودی جدیدی را در نمودار بیت کوین خواهیم دید؟ با ما همراه باشید.

در حال حاضر بیت کوین تقریبا در قیمت ۲۹,۶۶۶ دلار معامله می شود که هنوز تفاوت چشمگیری با روزهای قبل ندارد. همچنین حجم بازار ارزهای دیجیتال در حدود ۱.۲۵ تریلیون دلار بوده و شاخص ترس و طمع نیز عدد ۱۲ را نشان می‌دهد. تنها یک نکته مثبت این که سلطه بیت کوین بر بازار کریپتوکارنسی چند درصد افزایش یافته و به ۴۵.۱٪ رسیده است.

تحلیل بیت کوین

ریزش‌های این ماه بیت کوین به قدری پر شتاب بود که باعث شکستن چندین محدوده حمایتی مهم شد. یکی از این حمایت‌ها خط روند روزانه بیت کوین بود که بدون هیچ واکنشی به سمت پایین شکسته شد. اما دلیل اینکه به این خط روند علاقه‌مند هستیم چیست؟

در واقع این خط روند از آنجایی برای ما حائز اهمیت است که هرچند شکسته شده، اما هنوز به طور کامل قیمت به آن پول‌بک نزده است. یک ریزه‌کاری که معمولا در تحلیل تکنیکال وجود دارد این است که هنگامی که سطوح حمایتی یا مقاومتی مهم شکسته می‌شوند، معمولا یک فاز پول‌بک بعد از آن وجود دارد.

همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم که بیت کوین هنوز پول بک خود را به این خط روند هفتگی نزده در نتیجه در این روزهای پیش رو دور از انتظار نیست که قیمت بتواند تا محدوده این خط یعنی ۳۳ هزار دلار رشد کند. اندیکاتور MACD هم تا حدودی تاییدیه‌ای به این رشد می‌دهد زیرا در تایم فریم‌های پایین‌تر شاهد یک واگرایی هستیم. البته این واگرایی هنوز از نظر تکنیکالی کاملا محرز نشده و قطعی نیست.

البته این نکته را هم باید در نظر بگیریم که پول بک به سطوح تکنیکالی هر چند یک قاعده است، اما همیشه استثناء‌ها نیز وجود دارند. بارها اتفاق افتاده که یک سطح حمایتی یا مقاومتی از دست رفته و بعد از آن پول بکی اتفاق نیفتاده است.

تحلیل بیت کوین 4 خرداد 1401

امروز بیت کوین در محدوده ۲۹,۸۷۰ دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال محبوب بعد از ریزش‌های پر شتاب روز گذشته، امروز تا حدودی بازیابی شده است. در حالی که روز گذشته بیت کوین تا محدوده ۲۸,۷۰۰ دلار ریزش کرده بود، امروز و دیروز توانسته به خوبی بازیابی شود.

در حال حاضر سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۴.۷ درصد است که نسبت به روزهای قبل کمی بهبود یافته است. شاخص ترس و طمع بازار (Fear & Greed) اما امروز تفاوتی با روزهای گذشته ندارد. هنوز احساسات بازار تغییر پیدا نکرده و سرمایه گذاران در ترس شدید هستند.

تحلیل ایچیموکو بیت کوین

بر اساس ابر ایچیموکو، یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای علم تحلیل تکنیکال، در حال حاضر بیت کوین با محدوده مقاومتی مهم خود فاصله چشمگیری دارد. علاوه بر این خط میانی این اندیکاتور که به رنگ آبی نمایش داده شده، یک میانگین متحرک نمایی ۹ روزه است. بنابراین با یک نگاه به این اندیکاتور اطلاعات بسیار زیادی به دست می‌آوریم.

بیت کوین در صورتی که بخواهد به مقاومت ابر ایچیموکو حمله کند، ابتدا باید از این محدوده رنج‌ (Range-Bound) خارج شود. هرچه بیت کوین در این محدوده انرژی بیشتری جمع کند، روندهای بعدی پر شتاب تر خواهند بود. در کل بیت کوین اکنون به حمایت‌های بیشتر اهالی این بازار نیاز دارد تا بتواند یک رشد پایدار را شروع کند. و به طور کلی باید گفت فعلا روند این رمز ارز، نزولی و رنج برآورد می‌شود.

این تحلیل در صورتی که محدوده رنج فعلی آن به سمت بالا شکسته شود و حجم خریدها افزایش پیدا کند، باطل شده و بیت کوین بار دیگر می‌تواند در کانال ۳۰ هزار دلار معامله شود.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۳ خرداد ۱۴۰۱

روز گذشته بیت کوین از سقف مقاومتی باند بولینگر ریزش کرد. شتاب این ریزش بسیار شدید بود و یک کندل نزولی تمام بدنه در تایم فریم ۴ ساعته تشکیل داد. در حال حاضر این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی ۲۹,۳۸۰ دلار معامله می‌شود و سلطه آن در حدود ۴۴.۳ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال است.

امروز شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی در منطقه ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد. حجم کل بازار نیز با بیش از ۲ درصد ریزش، حدود ۱.۲۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

تحلیل پرایس اکشنی بیت کوین

بیت کوین چند روزی است که در یک محدوده رنج (Range-Bound) گیر افتاده و به همین دلیل معامله گران خود را بسیار خسته کرده است. همانطور که در چارت آن نیز به وضوح قابل مشاهده است، کف این ناحیه قیمت ۲۷ و ۲۸ هزار دلار بوده و سقف آن نیز عدد ۳۱ هزار دلار قرار دارد.

از نظر پرایس اکشنی، ناحیه‌ای که بیت کوین در حال حاضر روی آن فرود آمده است، حمایت این ارز دیجیتال بوده در نتیجه معامله‌گران روزانه یا تریدرها، با خرید بیت کوین تا حدودی توانسته‌اند باعث افزایش قیمت آن شوند. در صورتی که حمایت آن‌ها به اندازه کافی قدرتمند باشد، سقف این ناحیه رنج یعنی ۳۱ هزار دلار، مقصد بعدی بیت کوین خواهد بود.

در صورتی که معامله‌گران کوتاه مدت نیز به این نتیجه برسند که منطقه فعلی نمی‌تواند چندان دوامی داشته باشد، احتمالا پوزیشن‌های خود را به زودی بسته، در نتیجه حمایت فعلی پتانسیل از دست رفتن بالایی خواهد داشت. اگر این حمایت از دست برود، به نظر می‌رسد حمایت کوتاه مدت بعدی بیت کوین عدد ۲۶,۷۰۰ باشد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۲ خرداد ۱۴۰۱

روز گذشته در مجموعه تحلیل‌های پول نو، محدوده مقاومت EMA بیت کوین را پیدا کردیم و گفتیم در صورتی که بیت کوین با این محدوده برخورد کند، امکان کاهش قدرت خریدها و در نتیجه ریزش قیمت وجود دارد. در حال حاضر بیت کوین با این مقاومت درگیر شده و دچار ریزش شده است.

اما آیا امکان رشد بیت کوین و شکستن محدوده مقاومتی ذکر شده هنوز وجود دارد؟ جواب این سوال در گرو حرکات بعدی بیت کوین در کوتاه مدت و تایم فریم‌های پایین‌تر مانند ۴ ساعته است. در حال حاضر درگیری اصلی بیت کوین، مقاومت آن در تایم فریم ۴ ساعته است.

تحلیل ۴ ساعته بیت کوین

در این تایم فریم، بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، بیت کوین در حال حاضر با سقف مقاومتی اصلی این باند درگیر شده در نتیجه کمی ریزش داشته است. یک نکته مثبت این است که این بار با برخورد به این مقاوومت شدت ریزش آن کمتر از پیش بوده، در نتیجه ممکن است بار دیگر با افزایش شدت خریدها، یک رشد دوباره‌ای را در پیش بگیرد و نهایتا بتواند این مقاومت را بشکند.

اگر بیت کوین بتواند سقف باند بولینگر را در هم بشکند، مقاومت EMA تایم فریم روزانه نیز شکسته خواهد شد. در نتیجه می‌توانیم شاهد یک رشد کوتاه مدت و حتی میان مدت در چارت بیت کوین باشیم.

البته در صورتی که سقف باند بولینگر مقاومت به خرج دهد و خرس‌های (Bears) بازار مانع شکسته شدن این مقاومت شوند، با افزایش شتاب ریزش‌ها، بیت کوین ممکن است بار دیگر محدوده میانی باند بولینگر و حتی کف این باند را ببیند.


تحلیل بیت کوین ۱ خرداد ۱۴۰۱

امروز بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است و در محدوده قیمتی ۲۹,۳۸۰ دلار معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار به ۱.۲۵ تریلیون دلار رسیده و سلطه (Dominance) بیت کوین در حدود ۴۴.۵ درصد از حجم کل بازار را در دست دارد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز عدد ۱۴ را نشان می‌دهد که منطقه ترس شدید این شاخص محسوب می‌شود. حتی بدون نگاه به این شاخص و تنها با دیدن کندل‌های بیت کوین نیز می توان ترس شدید اهالی بازار را حس کرد، زیرا عموم کندل‌های روز گذشته بدنه کوتاهی داشته و سایه آن‌ها بلندتر است. از اینجا می‌توان نتیجه گرفت که هر چند قیمت در روز گاهی بالا می‌رود، اما ترس شدید سرمایه گذاران و افزایش حجم فروش، باعث ریزش دوباره آن می‌شود.

تحلیل EMA بیت کوین

ترکیب دو اندیکاتور میانگین متحرک ۱۲ و ۲۴ روزه، نزدیک‌ترین محدوده مقاومتی بیت کوین را به ما نشان می‌دهد. فعلا بیت کوین در روزهای اخیر با هر بار برخورد به این محدوده دچار ریزش شده و در صورتی که بار دیگر تا قیمت ۳۰,۲۰۰ دلار رشد کند، با آن درگیر خواهد شد.

در برخورد بعدی است که می‌توان تکلیف روند قیمت را مشخص کرد. در صورتی که کندل‌ها با قدرت به این ناحیه حمله کنند، احتمال شکسته شدن مقاومت وجود خواهد داشت. در این صورت بیت کوین می‌تواند از این محدوده یک رشد دوباره را آغاز کند.

اما در صورتی که در برخورد بعدی بیت کوین با ناحیه مقاومتی EMA، قیمت دچار ریزش شود و نتواند مقاومت را به هر نحوی رد کند، انتطار می‌رود با برخورد به آن، حداقل تا محدوده حمایتی ۲۷ و ۲۸ هزار دلار ریزش کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)